abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2022 @ 12:48:47 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204563952
quote:
Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’

Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?

Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.

Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.

Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”

Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.

Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”

En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”

Kijkers verontwaardigd

Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.

Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”

https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/

twitter

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 23:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik stopte ooit stiekem een vinger in de kont van een vrouw na het seksen
Mocht ook niet van haar, toen ben ik maar gaan fappen
Ook op dit forum zijn viezerikken actief!!!
  donderdag 28 april 2022 @ 12:48:54 #2
498282 Scrummie
pi_204563954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen
Gestopt met lezen.
pi_204563959
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
Anekdote nog wel. Typisch, die woordkeuze.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204563964
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Casus?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204563968
Geenstijl :'( :')
pi_204563975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Casus?
Zoiets ja.
pi_204563977
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Blijkbaar is jouw woordenboek ook kapot.

Een anekdote is een kort onthullend verhaal over een opmerkelijk voorval dat veelal een fenomeen of karaktereigenschap moet verklaren.
pi_204563986
Prachtig dat ik in de OP sta
lol
  donderdag 28 april 2022 @ 12:53:23 #9
498282 Scrummie
pi_204563995
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.

Echt, hou op hoor. En dan wil je serieuze discussies voeren.
pi_204563998
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
't Niveau is vergelijkbaar met NWS.
We zijn bij de beesten af, alleen heel keurig irl
  donderdag 28 april 2022 @ 12:53:59 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204564001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaan hun man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.

Ik krijg het gevoel dat je jezelf loopt op te winden.
pi_204564003
Zijn de hooivorken alweer opgeborgen? :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:54:23 #13
498282 Scrummie
pi_204564004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ik krijg het gevoel dat je jezelf loopt op te winden.
Soms, een klein beetje. Maar niet heel erg! :)
pi_204564008
quote:
GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen
:')____!

Want geenstijl is een goede afspiegeling van de gemiddelde man :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_204564009
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Blijkbaar is jouw woordenboek ook kapot.

Een anekdote is een kort onthullend verhaal over een opmerkelijk voorval dat veelal een fenomeen of karaktereigenschap moet verklaren.
Dus een verklarend verhaal wat een voorval onthult.

Maar net ging je nog zo hard op het niet kennen van de context, en dus niet weten wat er nou precies gebeurd is.

Wat is het nou?
pi_204564015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Zoiets ja.
"Ik heb soms het idee dat het meer over de ophef gaat dan over de slachtoffers."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 28 april 2022 @ 12:55:38 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_204564022
Als ik me ergens niet mee associeer is het wel een GeenStijl-reageerder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204564026
quote:
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.

Hoi Scrummie! Hoe was jouw morgen?
U MAD?
  Redactie Sport donderdag 28 april 2022 @ 12:56:19 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204564030
quote:

Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204564036
Stella Fietsen zet sponsoring Vandaag Inside per direct stop.

https://www.ad.nl/show/st(...)irect-stop~aa7e00a9/
pi_204564038
Hoe laat is de stille tocht?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 28 april 2022 @ 12:57:35 #22
498282 Scrummie
pi_204564044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?
Eh nee, dat was het punt niet echt. Ik reageer alleen even op mensen die wel weten hoe vrouwen ergens over praten onderling en op iemand die naar Geenstijl gaat om te kijken hoe mannen ergens over praten.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:57:58 #23
498282 Scrummie
pi_204564045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hoi Scrummie! Hoe was jouw morgen?
Beetje druk.
pi_204564046
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:')____!

Want geenstijl is een goede afspiegeling van de gemiddelde man :')
't Was maar een grapje. Tegenwoordig mag ook niks meer, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:59:19 #25
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204564057
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
't Was maar een grapje. Tegenwoordig mag ook niks meer, hè?
quote:

[..]
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.
Daar lijkt het niet echt op, maar vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')