Als ik Derksen was zou ik je betoog afdoen met een seksistische doch logischerwijs geniale grap.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je zult ze de kost geven hoor, in de kunstwereld.
Dat is zoals jij het wil horen ja. Maar uiteraard snappen wij dat niet, want daar zijn we niet intelligent genoeg voor.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
Derksen zegt in feite dat hij op een cynische manier Akwasi's oproep tot geweld als een spiegel aan Akwasi wilde voorhouden. Luister maar terug.
Ik vraag me af: in welke context is 'Zwarte Piet' roepen naar iemand met een donkere huidskleur eigenlijk níet bedoeld als scheldwoord?quote:Op woensdag 27 april 2022 22:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een enorme whataboutism. Maar ja dat is wel te verwachten nadat je eerder al met een drogreden komt waarom het geen racisme is.
En over mijn laatste opmerking. Jij wilt het roepen van zwarte piet bagatelliseren door te zeggen dat het een normale term is. Terwijl je dondersgoed weet dat het in de meeste gevallen wel degelijk slecht bedoeld is.
quote:Op woensdag 27 april 2022 22:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vraag me af: in welke context is 'Zwarte Piet' roepen naar iemand met een donkere huidskleur eigenlijk níet bedoeld als scheldwoord?
Zelden. Denk alleen bij jonge kinderen. Wat niet per se niet problematisch is. Maar ze gebruiken het niet als scheldwoord. Voor elke volwassen geldt het i.i.g. wel.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik vraag me af: in welke context is 'Zwarte Piet' roepen naar iemand met een donkere huidskleur eigenlijk níet bedoeld als scheldwoord?
Als die persoon Piet heet.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Piet Zwart.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Als die persoon Piet heet.
laat zichzelf uit
Jij bent in de war met de 'zwarte van Brakel'quote:Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
laat zichzelf uit
Haal ik altijd weer door elkaar.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Jij bent in de war met de 'zwarte van Brakel'
Nee want als je volhoudt dat Zwarte Piet = racisme vind ik dat inderdaad dom, en dan snap ik volkomen dat de grap verkeerd overkomt, hebben ze het ook over vanaf 4:00 ongeveer.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is zoals jij het wil horen ja. Maar uiteraard snappen wij dat niet, want daar zijn we niet intelligent genoeg voor.
Ja, als er een Piet is met een zwart shirt en een Piet met een wit shirt, en je wilt die eerste roepen, dan is het inderdaad niet racistisch bedoeld.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
laat zichzelf uit
quote:Op woensdag 27 april 2022 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Haal ik altijd weer door elkaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Een deel misschien, de hardste schreeuwers. Maar in mijn hele TL is er bijvoorbeeld alleen maar walging voor dit alles. Het hangt er vanaf wie je volgt denk ik. En toegegeven, ik klik niet op de hashtag want ik wil de 'valt wel mee' schreeuwers niet zien. Mijn bloeddruk kan dat slecht aan namelijk.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Twitter is totaal mee met de VI-mannen en anti-barvrouw.
Of Piet met zwart haar en een Piet met blond haar.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, als er een Piet is met een zwart shirt en een Piet met een wit shirt, en je wilt die eerste roepen, dan is het inderdaad niet racistisch bedoeld.
Hier houdt de discussie eigenlijk al op. Jij vindt iedereen die het niet eens is met dit standpunt per definitie dom. Nou, dan gooien wij het 'tegenargument' erin: jij bent dom omdat je Zwarte Piet géén racisme vindt. Zo, klaar. Doei!quote:Op woensdag 27 april 2022 22:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee want als je volhoudt dat Zwarte Piet = racisme ben je inderdaad dom, en dan snap ik volkomen dat de grap verkeerd overkomt, hebben ze het ook over vanaf 4:00 ongeveer.
Derksen is niet serieus genomen in zijn uitleg hoe hij op een verkeerd gevallen grap uitkwam, en dat stoort me mateloos. Het is Akwasi's geweldsverheerlijking aan de kaak stellen maar helaas verkeerd gevallen als racisme. Dat heeft hij ook erkend, mag hij niet geloofd worden ofzo?
Ga je lekker? Probeer het eens met 'ik vind' in plaats van jouw gevoel als feit te presenteren en mensen met een ander gevoel als dom te bestempelen.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nee want als je volhoudt dat Zwarte Piet = racisme ben je inderdaad dom
Ja, dat hangt ook af van de tijdlijn natuurlijk. Mijn tijdlijn stond gelukkig ook aan de goede kant. Als je op de hashtag klikte, zag je voornamelijk mensen die pro-VI warenquote:Op woensdag 27 april 2022 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Een deel misschien, de hardste schreeuwers. Maar in mijn hele TL is er bijvoorbeeld alleen maar walging voor dit alles. Het hangt er vanaf wie je volgt denk ik. En toegegeven, ik klik niet op de hashtag want ik wil de 'valt wel mee' schreeuwers niet zien. Mijn bloeddruk kan dat slecht aan namelijk.
Het zal je dochter zijn bij wie iemand zoiets doet en er daarna op tv over gaan zitten lachen.
Leuk dat je hiermee trouwens mijn punt bewijst. Eerst heeft die het steeds over dat het een spontane grap is. En hier juist precies dat het een bewust bedachte opmerking is.Waarbij die vond dat het kon omdat Akwasi zelf zich schandalig gedragen heeft. Dat maakt die grap niet minder racistisch.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
Derksen zegt in feite dat hij op een cynische manier Akwasi's oproep tot geweld als een spiegel aan Akwasi wilde voorhouden. Luister maar terug. 1:50.
Ja dat klikken doe ik dus niet. Ook niet bij Baudet en FVD en dat soort hashtags. Dan hou ik het wel bij m'n eigen bubbel. Die tenminste een beetje fatsoenlijk hun mening en gevoel onder woorden kunnen brengen, ook al is dat niet altijd ook mijn mening. Die heb je gelukkig nog wel. Al zijn het er steeds minder.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, dat hangt ook af van de tijdlijn natuurlijk. Mijn tijdlijn stond gelukkig ook aan de goede kant. Als je op de hashtag klikte, zag je voornamelijk mensen die pro-VI waren
Akwasi en Derksen samen cancellenquote:Op woensdag 27 april 2022 23:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Leuk dat je hiermee trouwens mijn punt bewijst. Eerst heeft die het steeds over dat het een spontane grap is. En hier juist precies dat het een bewust bedachte opmerking is.Waarbij die vond dat het kon omdat Akwasi zelf zich schandalig gedragen heeft. Dat maakt die grap niet minder racistisch.
Even buiten alles is Akwasi zelf uiteraard een bijzonder dubieus figuur.
Ik had gewoon, voor ik klikte, gehóópt dat Nederland zo slim was om collectief te zeggen dat alles wat Derksen zojuist in de uitzending zei om z'n eigen imago te redden, nergens op sloeg. Daar hóópte ik bevestiging van te krijgen. Dat kreeg ik helaas niet. Conclusie: ik ben blij met m'n eigen Twitter-bubbeltje. En ik baal dat er zo veel mensen dit nog lachend wegwuiven.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat klikken doe ik dus niet. Ook niet bij Baudet en FVD en dat soort hashtags. Dan hou ik het wel bij m'n eigen bubbel. Die tenminste een beetje fatsoenlijk hun mening en gevoel onder woorden kunnen brengen, ook al is dat niet altijd ook mijn mening. Die heb je gelukkig nog wel. Al zijn het er steeds minder.
Is ook niet zo vreemd. Je hoopt toch altijd tegen beter weten in, dat een dubieuze opmerking door iedereen wordt afgeschreven.Helaas is dat in de praktijk anders. Zie ook het NWS en TV topic. Maar gelukkig zijn de meeste mensen wel volledig bij zinnen en zeker in mijn eigen omgeving.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik had gewoon, voor ik klikte, gehóópt dat Nederland zo slim was om collectief te zeggen dat alles wat Derksen zojuist in de uitzending zei om z'n eigen imago te redden, nergens op sloeg. Daar hóópte ik bevestiging van te krijgen. Dat kreeg ik helaas niet. Conclusie: ik ben blij met m'n eigen Twitter-bubbeltje. En ik baal dat er zo veel mensen dit nog lachend wegwuiven.
Twitter is, zeker in Nederland, vooral een echokamer van extreemrechts. Elk halfbakken tweetje van Thierry krijgt duizend retweets. Elke enigszins redelijke tweet moet het doen met enkele tientallen.quote:Op woensdag 27 april 2022 23:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik had gewoon, voor ik klikte, gehóópt dat Nederland zo slim was om collectief te zeggen dat alles wat Derksen zojuist in de uitzending zei om z'n eigen imago te redden, nergens op sloeg. Daar hóópte ik bevestiging van te krijgen. Dat kreeg ik helaas niet. Conclusie: ik ben blij met m'n eigen Twitter-bubbeltje. En ik baal dat er zo veel mensen dit nog lachend wegwuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |