Hij is verre van druk. Hij voelt zich ook vaak genoeg ongemakkelijk in deze setting.quote:Op maandag 25 april 2022 18:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die opmerkingen over "druk" verbazen me iedere keer weer... hoezo druk? Die vent is hartstikke rustig.
Niet gaan posten als je ongesteld bentquote:Op maandag 25 april 2022 18:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, als jij zo'n keukentafelfeestje met 6 man gezelliger vindt dan dat feestje van Janine dan is dat helemaal jouw goed recht, maar als ik zou moeten kiezen welk van de 2 feestjes ik bij had moeten zijn dan was ik niet naar dat van Jouke gegaan.
Maar als je zo een topic binnenkomt dan zul je wel een kloon zijn die vindt dat hij een fittie met mij heeft
Nee, dat was het ook niet, maar het ging over de BBQ bij Janine en dat ze daar een stuk losser was en een drukke boel op het feest, ik stel alleen maar dat het een beter feest was dan het feestje met de vrienden van Jouke, maar kennelijk mag ik dat niet vinden want dat kan ik op basis van de beelden niet beoordelen? Aldus een of ander trollkloon.quote:Op maandag 25 april 2022 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, feestje, feestje. Ze hebben bij Jouke gewoon een avond gezellig aan de keukentafel gezeten, voor een kennismaking over en weer. Het was toch geen competitie?
Precies, het doel was een kennismaking. Volgens mij kan dat beter in zo´n kleine gezellige setting als op een vluchtig bbq feest, waardoor die meid van 6 zussen/vriendinnen hoort dat A echt helemaal bij haar past en van weer 6 andere vriendinnen/zussen dat B haar helemaal gelukkig gaat maken.quote:Op maandag 25 april 2022 19:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou ja, feestje, feestje. Ze hebben bij Jouke gewoon een avond gezellig aan de keukentafel gezeten, voor een kennismaking over en weer. Het was toch geen competitie?
Trollkloon, ik weet het niet. Hij/zij postte het vorige bzv-seizoen ook al mee.quote:Op maandag 25 april 2022 19:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat was het ook niet, maar het ging over de BBQ bij Janine en dat ze daar een stuk losser was en een drukke boel op het feest, ik stel alleen maar dat het een beter feest was dan het feestje met de vrienden van Jouke, maar kennelijk mag ik dat niet vinden want dat kan ik op basis van de beelden niet beoordelen? Aldus een of ander trollkloon.
Ze weet dat 'die drukke' niet past.quote:Op maandag 25 april 2022 19:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Precies, het doel was een kennismaking. Volgens mij kan dat beter in zo´n kleine gezellige setting als op een vluchtig bbq feest, waardoor die meid van 6 zussen/vriendinnen hoort dat A echt helemaal bij haar past en van weer 6 andere vriendinnen/zussen dat B haar helemaal gelukkig gaat maken.
Ken jij in het echte leven stelletjes die allebei zo rustig, stil en verlegen zijn? Iedereen raadt het af maar niemand weet hoe dat echt is volgens mij, inclusief meerderheid van dit topic denk ik.quote:Op maandag 25 april 2022 20:08 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ze weet dat 'die drukke' niet past.
En moet die ander gewoon lekker de tijd gunnen.
Je moet toch op elkaar lijken ofzo.quote:Op maandag 25 april 2022 20:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ken jij in het echte leven stelletjes die allebei zo rustig, stil en verlegen zijn? Iedereen raadt het af maar niemand weet hoe dat echt is volgens mij, inclusief meerderheid van dit topic denk ik.
of je moet een beetje moeite doen om je aan elkaar aan te passen, zie die bolle waar dini wegliep. Die heeft nu volgens mij een hele leuke match, althans die natte oogjes van hem verraadden veelquote:Op maandag 25 april 2022 20:20 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Je moet toch op elkaar lijken ofzo.
Jani zoekt naar haar gevoel en zegt iemand daarbij nodig te hebben, ik denk dat ze vooral worstelt met haar gevoel en bevestiging wenst van de ander, dus weinig geluid staat gelijk aan geen bevestiging.
En Chris zegt de hele tijd zichzelf te willen zijn en hopelijk gunt Jani hen die kans.
Aanpassen lijkt mij nooit goed.quote:Op maandag 25 april 2022 20:32 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
of je moet een beetje moeite doen om je aan elkaar aan te passen, zie die bolle waar dini wegliep. Die heeft nu volgens mij een hele leuke match, althans die natte oogjes van hem verraadden veel
Niet aanpassen zodat je ongezonde concessies tov je zelf doet, maar openstellen zul je op z'n minst moeten doenquote:Op maandag 25 april 2022 20:38 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Aanpassen lijkt mij nooit goed.
Aldus een eeuwige vrijgezel.
Chris wil best moeite doen en als hij iets duidelijker zijn wens om bij haar te willen zijn uitspreekt lijkt het mij katinhetbakkie.
Precies, je hoeft niet te veranderen voor een ander. Janine vroeg bijvoorbeeld of hij normaal gesproken ook zo rustig was. En hij beaamde dat, dat dit is hoe hij is, en dat is ook goed dat hij dat aangeeft. Maar je kan wel een beetje flirten of de ander op zijn gemak zetten. Iets van interesse tonen in de ander, vragen stellen, en je gevoelens laten zien. Het is nu wel heel mak allemaal. En daarvoor hoeft hij niet ineens heel druk en spraakzaam te worden.quote:Op maandag 25 april 2022 20:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niet aanpassen zodat je ongezonde concessies tov je zelf doet, maar openstellen zul je op z'n minst moeten doen
Maar die blik tussen beiden zag je toch niet op de beelden?quote:Op maandag 25 april 2022 21:15 schreef JanGroen het volgende:
Ik kan mij ook goed voorstellen dat Janine en Christiaan (beide rustige en introverte personen) juist aan 1 blik genoeg hebben om te weten hoe de ander over iets denkt of hoe de ander zich voelt. Juist omdat ze elkaar daarin begrijpen omdat ze zelf ook zo zijn. Dat scheelt “gevoelsvragen” stellen waarbij ze allebei dichtklappen.
Yvon: "Maar wat voel je dan?" Jaspers speelt daar misschien ook een rol in.quote:Op maandag 25 april 2022 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap juist niet zo goed waarom er alsmaar gesprekken moeten worden gevoerd over wat er gebeurt en welke gevoelens er zijn. Daar zou ik me ook volkomen lamgeslagen door voelen. Waarom niet elkaar gewoon beter leren kennen? Dat kan door te praten, maar ook door samen iets te doen. Op een of andere manier hebben veel kandidaten het idee dat dat niet is hoe het hoort, dat het niet van 'diepgang' getuigt.
Omdat boeren 97% van de tijd aan het werk zijn, 2% van de logeertijd koken en een beetje gezellig doen, dan wil je toch ook wel 1% van je tijd over je gevoelens en plannen praten?quote:Op maandag 25 april 2022 23:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap juist niet zo goed waarom er alsmaar gesprekken moeten worden gevoerd over wat er gebeurt en welke gevoelens er zijn. Daar zou ik me ook volkomen lamgeslagen door voelen. Waarom niet elkaar gewoon beter leren kennen? Dat kan door te praten, maar ook door samen iets te doen. Op een of andere manier hebben veel kandidaten het idee dat dat niet is hoe het hoort, dat het niet van 'diepgang' getuigt.
Je verleden, je wereldbeeld, muziek en literatuur, politiek, anekdotes. Er is zoveel waar je over kunt praten waardoor je elkaar beter leert kennen, maar in datingprogramma's hoor je steevast:quote:Op maandag 25 april 2022 23:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Omdat boeren 97% van de tijd aan het werk zijn, 2% van de logeertijd koken en een beetje gezellig doen, dan wil je toch ook wel 1% van je tijd over je gevoelens en plannen praten?
Jouke is nu erg druk met platitudesquote:Op maandag 25 april 2022 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je verleden, je wereldbeeld, muziek en literatuur, politiek, anekdotes. Er is zoveel waar je over kunt praten waardoor je elkaar beter leert kennen, maar in datingprogramma's hoor je steevast:
Wat vind je van mij?
Heb je al gevoelens?
En daarop hoor je dan weer platitudes als:
Ik vind je leuk en spontaan.
Ik voel nog geen vonkje.
Ja, daar heb je wat aan.
Ja maar als je dat doet ben je blijkbaar druk en te pusherig.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:12 schreef Bigs het volgende:
De enige die een beetje normale vragen stelt om zijn boer beter te leren kennen zonder geforceerde diepgang is Sander. Sander is een topper.
Janine is gewoon echt heel slecht in Boer Zoekt Vrouw.
Het is wel zinvol dat ze bij elkaar peilen: kan dit ‘m worden of is het kansloos? En dat willen ze allemaal wel weten voordat de uiteindelijke keuze wordt gemaakt.quote:Op maandag 25 april 2022 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je verleden, je wereldbeeld, muziek en literatuur, politiek, anekdotes. Er is zoveel waar je over kunt praten waardoor je elkaar beter leert kennen, maar in datingprogramma's hoor je steevast:
Wat vind je van mij?
Heb je al gevoelens?
Ik voel nog geen vonkje.
Ja, daar heb je wat aan.
Er moet toch ook wat gebeuren om ons te entertainen.quote:Op maandag 25 april 2022 23:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vind je van mij?
Heb je al gevoelens?
Ik voel nog geen vonkje.
Ja, daar heb je wat aan.
Dat ze komen logeren biedt juist allerlei mogelijkheden om elkaar te leren kennen op andere manieren dan praten, waar veel boeren moeite mee hebben. Het bij elkaar in de buurt zijn en voelen hoe dat is, is dat niet een minstens even belangrijk deel van verkennen of een relatie erin zit? Die metaconversaties vind ik maar slappe substituten.quote:Op dinsdag 26 april 2022 08:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wel zinvol dat ze bij elkaar peilen: kan dit ‘m worden of is het kansloos? En dat willen ze allemaal wel weten voordat de uiteindelijke keuze wordt gemaakt.
Verder leent de situatie zich niet echt voor de andere, persoonlijke gespreksonderwerpen. De tijd is schaars en een-op-eentijd is helemaal lastig te regelen.
Het logeergebeuren staat me daarom ook wel wat tegen. Hoe lief de vrouwen/mannen onderling ook met elkaar omgaan, ze zijn toch erg aan het concurreren.
Ik heb de Engelse variant wel eens gezien en dan ging een boer ook wel eens een avond uit eten met één vrouw, nog in de logeerweek. Dat vond ik wel een goede opzet.
Nee zeker niet, maar dat kan ook aan de situatie liggen met een cameraploeg die in je nek staat te hijgen en met een microfoon onder je kin.quote:Op maandag 25 april 2022 23:12 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Maar die blik tussen beiden zag je toch niet op de beelden?
Definieer succesvol. Waarschijnlijk levert het programma maar 1 of 2 duurzame matches op.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ze komen logeren biedt juist allerlei mogelijkheden om elkaar te leren kennen op andere manieren dan praten, waar veel boeren moeite mee hebben. Het bij elkaar in de buurt zijn en voelen hoe dat is, is dat niet een minstens even belangrijk deel van verkennen of een relatie erin zit? Die metaconversaties vind ik maar slappe substituten.
De aanwezigheid van competitie bemoeilijk het kennismakingsproces misschien wel, maar aan de andere kant is het programma met de huidige opzet behoorlijk succesvol volgens mij.
Dit seizoen bedoel je? Want er zijn al behoorlijk veel duurzame matches ontstaan in de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Definieer succesvol. Waarschijnlijk levert het programma maar 1 of 2 duurzame matches op.
Ik zou zeggen: hoeveel stellen er ontstaan en na een jaar nog bij elkaar zijn. De termijn is wat arbitrair, natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Definieer succesvol. Waarschijnlijk levert het programma maar 1 of 2 duurzame matches op.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:34 schreef loveli het volgende:
Door de opzet met voorselectie is het zo succesvol. Het is geen blind date, er is al interesse van beide kanten als ze elkaar op de speeddate treffen. De briefschrijvers bouwen het zelf ook op, ze kijken de filmpjes nog eens en dat voedt het extra. Op de dagdate vallen degenen af die qua interactie niet matchen en het enige wat BZV nog hoeft te doen is het registreren.
De enige misser dit jaar is de selectie van Rob.
En ze is zo lief en begripvol en vrolijk! Ik vind het een leuke vrouw.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Hans die continu in tranen lijkt uit te barsten, tranen van geluk![]()
Annette past heel goed bij hem, want zij geeft de juiste hoeveelheid tegengas door haar Rotterdamse (?) roots, pit en humor.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:34 schreef loveli het volgende:
De enige misser dit jaar is de selectie van Rob.
Ja mee eens en zijn kinderen zagen dat ook direct.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ze is zo lief en begripvol en vrolijk! Ik vind het een leuke vrouw.
Zo'n beetje alle boerinnen hebben wat meer tijd nodig dan de gemiddelde boer, heb ik het idee.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Nee joh, Rob had ik niet willen missen! De selectie van Janine is hooguit een misser.
Janine lijkt me behoorlijk beschadigd en intens bang te zijn de verkeerde keuze te maken. Ze zou voor die Sander moeten gaan voor de balans. Hij heeft super veel begrip in zich en is totaal geen hork die haar rugzakje niet zou snappen/accepteren. Christiaan is geen rots in de branding voor haar.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle boerinnen hebben wat meer tijd nodig dan de gemiddelde boer, heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 10:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
https://kro-ncrv.nl/yvon-(...)-90-spruiten-specialquote:"Sinds 2004 zijn 103 boeren gevolgd in hun zoektocht naar de liefde en hebben 85 van hen een vaste relatie. Deze boeren hebben inmiddels voor heel wat nageslacht gezorgd: maar liefst 90 kinderen zijn er geboren."
Steffi niet, maar die deed elkaar leren kennen ook meer op de manier zoals Claudia het beschrijft.quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle boerinnen hebben wat meer tijd nodig dan de gemiddelde boer, heb ik het idee.
Ja, ze tellen ook de relaties mee van kandidaten die buiten het programma na deelname zijn ontstaanquote:Op dinsdag 26 april 2022 12:02 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[..]
https://kro-ncrv.nl/yvon-(...)-90-spruiten-special
edit: oh spuit 11.
Zeker! Ook niet zeuren over dat hij per ongeluk Dinie tegen haar zei. Kan gebeuren. Hoeveel vrouwen zouden daar niet een hele heisa van maken...quote:Op dinsdag 26 april 2022 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ze is zo lief en begripvol en vrolijk! Ik vind het een leuke vrouw.
Ja, die 3de chick past denk ik wel het best bij hem. Die tweede vond ik net wat teveel uit zijn league.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kun je leuk volgen nog op de website met zijn dates.
Inderdaad zeg.quote:Op dinsdag 26 april 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker! Ook niet zeuren over dat hij per ongeluk Dinie tegen haar zei. Kan gebeuren. Hoeveel vrouwen zouden daar niet een hele heisa van maken...
Mooi moment ja......van Dinie via Annie naar Annettequote:Op vrijdag 29 april 2022 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zie Evert toch ook wel echt naar Nans trekken. Zou misschien ook de verstandigste keuze voor hem zijn. Zoals ze liepen te schurken buiten, dat heb ik hem met Maud nog niet zien doen.
Janine: die arme Christiaan is helemaal op van de zenuwen. Ben benieuwd of hij als ze alleen zouden zijn wel een beetje uit zijn schulp zou kruipen. Sander lijkt me echt een leuke vlotte kerel, en ik zou het hem ook wel echt gunnen.
Rob: gaat niks worden. Na de citytrip zien we dat ze met elkaar naar bed zijn geweest en dat ze toch niet goed bij elkaar passen.
Jouke: ik weet niet of dat echt iets gaat worden. Ik geef ze nog wel een kans.
Hans: die oudjes zijn wel lekker ongecompliceerd als het op de liefde aankomt. Wil Dinie niet? Dan geven we toch Dinie, eh Annie, eh Annette de kans? Die Annette is echt wel een lieve vrouw. Ik hoop dat het echt iets leuks wordt tussen die twee!
één als man en de ander als friend with benefitsquote:Op zondag 1 mei 2022 20:28 schreef Pedroso het volgende:
Neem ze gewoon allebei joh, zeker in deze tijden waarin er bijna geen personeel te vinden is.
Oekraïners zat nu.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:28 schreef Pedroso het volgende:
Neem ze gewoon allebei joh, zeker in deze tijden waarin er bijna geen personeel te vinden is.
en zij is te saaiquote:Op zondag 1 mei 2022 20:29 schreef AgnesGru het volgende:
Chris is (te) gesloten, Sander is (te) druk
In de teaser zegt ze dat ze zich meer aangetrokken voelt tot één van de twee, maar dat ze twijfelt of de rest van het gevoel nog wel komt.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:29 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik weiger te geloven dat ze beide even leuk vindt.
Misschien is dit gewoon wel Janine op haar best.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Janine doet volgens haarzelf heel erg haar best.
Heb het nog niet echt gezien, dus misschien buiten de draaiende camera's
Auwwwwquote:Op zondag 1 mei 2022 20:30 schreef InstortendeSter het volgende:
[..]
Misschien is dit gewoon wel Janine op haar best.
Precies wat mijn vrouw net roeptquote:Op zondag 1 mei 2022 20:31 schreef Astro_boy het volgende:
Sander is te druk… jezus. Als dat al druk is. Ik ben een introvert persoon maar kom op zeg… Christiaan is gewoon een saaie vent. Goeie vent, maar saai.
Ja, als Sander net zoals Maud was, dan had ze een punt. Maar nu?quote:Op zondag 1 mei 2022 20:31 schreef Astro_boy het volgende:
Sander is te druk… jezus. Als dat al druk is. Ik ben een introvert persoon maar kom op zeg… Christiaan is gewoon een saaie vent. Goeie vent, maar saai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |