dat idee krijg ik dus ook, daarnaast houden dynamische energieleveranciers zich niet aan de wet, dus voor mij vallen die dan sowieso af.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:37 schreef Resistor het volgende:
[..]
Huis op laten warmen en airco maximaal aan op het moment dat de prijs negatief gaat, vriezer volstoppen met koelelementen en op de laagste temperatuur die hij kan, koelkast naar 3°C, elektrische boiler op de maximum temperatuur, wasmachine, droger en vaatwasser aan, alles waar een accu of oplaadbare batterij in zit opladen, ook dingen die je zelden gebruikt...
Dat is interessant. Hoe wijken ze af dan?quote:Op maandag 25 juli 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat idee krijg ik dus ook, daarnaast houden dynamische energieleveranciers zich niet aan de wet, dus voor mij vallen die dan sowieso af.
Ze salderen niet op jaarbasisquote:Op maandag 25 juli 2022 10:51 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is interessant. Hoe wijken ze af dan?
Interessant! Ik zat toevallig net ook te kijken bij Next Energie naar de dynamische prijzen, maar met zulke prijzen en een redelijk verbruik moet je na een paar uurtjes in je handen knijpen als je 2 euro hebt verdient.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 23:41 schreef ACT-F het volgende:
Morgen is het weer zover: geld toe krijgen met je dynamisch contract![]()
[ afbeelding ]
Voor het geld hoef je het niet te doen, maar het idee dat je zorgeloos de 90-gradenwas kan doen, de waterkoker overuren kan laten draaien voor de grote schoonmaak of gewoon een lekker bak koffiequote:Op zondag 12 mei 2024 10:12 schreef Anton91 het volgende:
Interessant! Ik zat toevallig net ook te kijken bij Next Energie naar de dynamische prijzen, maar met zulke prijzen en een redelijk verbruik moet je na een paar uurtjes in je handen knijpen als je 2 euro hebt verdient.
Vergeet niet dat je nog steeds energiebelasting betaald. Dus als je vandaag op de max 24 cent krijgt, betaal je bij easy energy nog altijd 15.85 cent (inclusief inkoop vergoeding). Dat is 8.15 cent winst per kWh. Dus voor die 2 euro moet je bijna 25 kW in een uur verbruiken.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Interessant! Ik zat toevallig net ook te kijken bij Next Energie naar de dynamische prijzen, maar met zulke prijzen en een redelijk verbruik moet je na een paar uurtjes in je handen knijpen als je 2 euro hebt verdient.
Zelfs daar hoef je het eigenlijk niet eens voor te doen 😅 maar als het je een positief gevoel geeft, zeker doen hahaquote:Op zondag 12 mei 2024 10:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Voor het geld hoef je het niet te doen, maar het idee dat je zorgeloos de 90-gradenwas kan doen, de waterkoker overuren kan laten draaien voor de grote schoonmaak of gewoon een lekker bak koffieis wel leuk.
Op Next Energy kun je ook Beurs + selecteren, dan zie je de prijs die je uiteindelijk moet betalen (of krijgt). Daar rekende ik ook mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:49 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je nog steeds energiebelasting betaald. Dus als je vandaag op de max 24 cent krijgt, betaal je bij easy energy nog altijd 15.85 cent (inclusief inkoop vergoeding). Dat is 8.15 cent winst per kWh. Dus voor die 2 euro moet je bijna 25 kW in een uur verbruiken.
[..]
Zelfs daar hoef je het eigenlijk niet eens voor te doen 😅 maar als het je een positief gevoel geeft, zeker doen haha
Heya,quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:52 schreef ACT-F het volgende:
Sinds een maand heb ik een dynamisch contract. Morgen krijg ik geld toe als ik stroom gebruik![]()
[ afbeelding ]
Ik heb alleen ervaring met Tibber en dat bevalt tot nu toe goed. Probeer een uitnodigingslink te bemachtigen om ¤50 tegoed te krijgen. Let daarnaast op de vaste en dynamische kosten. De prijzen hieronder zijn incl. btw:quote:Op zondag 12 mei 2024 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heya,
Over die dynamische contracten gesproken.
Mijn eerste keuze is op dit moment Coolblue voor een dynamisch contract, is dat een goede of heeft iemand hier een sterke mening over oid?
ANWB ziet er wel goed uit.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:30 schreef Anton91 het volgende:
Ik zat de afgelopen tijd bij Next energie te kijken, maar bij de ANWB lijkt het nog goedkoper te zijn. Ik zie meer momenten met een negatieve prijs, maar ook minder grote pieken op momenten dat je wel echt moet betalen per kWh.
De overeenkomst die ze met de afnemer hebben afgesloten. Als ze een afnamegarantie hebben tegen een bepaalde prijs dan hebben zij niet de nadelen van een negatieve prijs. Dat is voor risico van de afnemer.quote:Op maandag 13 mei 2024 08:28 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb nog steeds het gevoel dat k het hele plaatje niet goed snap met die negatieve prijzen. Zowel windparken en zeker zonneweides zijn vrij eenvoudig stil te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat een eigenaar van een zonneweide/molenpark een paar uur geld toe gaat geven als ie dat met een simpele klik op de pc kan verhinderen.
Wat mis ik in mijn redenering?
Maar dat is nu net waar alle consumenten met panelen op afgestraft worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De overeenkomst die ze met de afnemer hebben afgesloten. Als ze een afnamegarantie hebben tegen een bepaalde prijs dan hebben zij niet de nadelen van een negatieve prijs. Dat is voor risico van de afnemer.
Degenen die een nieuwe overeenkomst sluiten hebben te maken met andere voorwaarden die beter bij de actuele situatie passen. Het zal bij de grote opwekkers niet anders zijn behalve dat ze hun overeenkomst voor langere tijd vastzetten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dat is nu net waar alle consumenten met panelen op afgestraft worden.
OK, duidelijk. De leveranciers hebben dus zelf ook nooit zien aankomen dat er momenten zijn dat er teveel productie is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Degenen die een nieuwe overeenkomst sluiten hebben te maken met andere voorwaarden die beter bij de actuele situatie passen. Het zal bij de grote opwekkers niet anders zijn behalve dat ze hun overeenkomst voor langere tijd vastzetten.
De oven staat op pyrolyse zelfreiniging en ik doe de was.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:37 schreef ACT-F het volgende:
Vandaag mogen we weer een paar rotcenten vangen:
[ afbeelding ]
Dan mis jij in die redenering dat de afnemer niet uitkoopt.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De overeenkomst die ze met de afnemer hebben afgesloten. Als ze een afnamegarantie hebben tegen een bepaalde prijs dan hebben zij niet de nadelen van een negatieve prijs. Dat is voor risico van de afnemer.
Of dit ja!quote:Op zondag 27 april 2025 18:11 schreef derLudolf het volgende:
Hydrobag in de grond en water verwarmen?
https://www.hydrobag.nl/hydrobag/
En hoe lang kun je de warmte daarin bewaren? Een boilervat lijkt me praktischer.quote:Op zondag 27 april 2025 18:11 schreef derLudolf het volgende:
Hydrobag in de grond en water verwarmen?
https://www.hydrobag.nl/hydrobag/
Ja geen idee. Ik lees 13cm PIR en 18cm piepschuim. Geen idee of je moet kiezen of dat het beide is, maar stel het is beide en je hebt 5000L heet water heb je een flinke warmtebuffer.quote:Op zondag 27 april 2025 18:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hoe lang kun je de warmte daarin bewaren? Een boilervat lijkt me praktischer.
Dat effect ga je steeds vaker krijgen, naarmate de GW's uit de zee worden gestampt. Probleem is niet (meer) de productie, maar het transport en de opslag.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:07 schreef ACT-F het volgende:
Vaatwasser aan en water aan de kook gezet. Leuk hoor zo'n dynamisch contract. Het valt me op dat alleen al dit jaar de prijs vaker negatief is inclusief belasting dan heel vorig jaar.
Gigawindmolens? Het is nu vooral de zon die de prijs ver in het negatieve drukt. De bezitters van zonnepanelen kunnen hun borst nat maken na de afschaffing van de salderingsregeling:quote:Op zaterdag 10 mei 2025 13:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat effect ga je steeds vaker krijgen, naarmate de GW's uit de zee worden gestampt. Probleem is niet (meer) de productie, maar het transport en de opslag.
Leer mij Enphase kennen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:54 schreef ludovico het volgende:
Zonnepanelen zonder slimme aansturing zou erg onverstandig zijn.
Ik ga een overload aan panelen neerzetten...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Leer mij Enphase kennen.
Maar voorlopig kan ik alles nog salderen en heb ik een vast tarief.
Jij gaat 700 panelen neerzetten?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ga een overload aan panelen neerzetten...
700 ofzo.
No way dat daar geen slimme aansturing bij komt. De markt is zo volatiel en uit balans aan het raken..
Wordt in ieder geval meer dan 320.000wp.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij gaat 700 panelen neerzetten?
Okay.
Hou ons op de hoogte.
Ik denk niet dat jij dat gaat doen, eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wordt in ieder geval meer dan 320.000wp.
Batterijtje erbij..
Mag, waarom denk je van niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij dat gaat doen, eigenlijk.
Ik bedoel i.d.d. de GigaWatt's van de windturbines, die nog uit de zeebodem worden gestampt. We zitten nu op ruim 5 GW uit windenergie op zee en 2032 wil men 21 GW gealloceerd hebben. Het kabinet richt zich op de opwek van ongeveer 50 GW windenergie op zee in 2040. En ongeveer 70 GW in 2050.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gigawindmolens? Het is nu vooral de zon die de prijs ver in het negatieve drukt. De bezitters van zonnepanelen kunnen hun borst nat maken na de afschaffing van de salderingsregeling:
Het wordt allemaal veel te duur joh. Windenergie op diepzee..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik bedoel i.d.d. de GigaWatt's van de windturbines, die nog uit de zeebodem worden gestampt. We zitten nu op ruim 5 GW uit windenergie op zee en 2032 wil men 21 GW gealloceerd hebben. Het kabinet richt zich op de opwek van ongeveer 50 GW windenergie op zee in 2040. En ongeveer 70 GW in 2050.
Dan kan je op je vingers uitrekenen dat 's nachts bij harde wind en weinig vraag, de prijzen onderuit gaan. Er werd hier eens de vloer met me aangeveegd toen ik stelde dat je je thuis batterijen 's nachts zou kunnen opladen, zonder PV-panelen; ook in de winter.
2900 panelen hier op het werk, Accu's worden nu gebouwd. ¤500.000 per megawattquote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wordt in ieder geval meer dan 320.000wp.
Batterijtje erbij..
215kwh 70k... Dus megawattuur 350k.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:35 schreef halfway het volgende:
[..]
2900 panelen hier op het werk, Accu's worden nu gebouwd. ¤500.000 per megawatt
Is 5k per kwh, is dat niet erg duur?quote:Op maandag 12 mei 2025 21:35 schreef halfway het volgende:
[..]
2900 panelen hier op het werk, Accu's worden nu gebouwd. ¤500.000 per megawatt
Poeh. Dat lijkt me lastig om die investering eruit te halen.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is 5k per kwh, is dat niet erg duur?
Is het ook. Ik gok op 0 te veel want zelfs consumenten systemen koop je all in voor 400 euro per kwh. En dat kan makkelijk naar 150 euro.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Poeh. Dat lijkt me lastig om die investering eruit te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |