De Me262 was geen miskleun (het originele ontwerp dan). Hitler zag daar niets in terwijl dat ding superieur was. Er zijn er te laat te weinig geproduceerdquote:Op zondag 24 april 2022 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Soms wel, ja, de Tiger II bijvoorbeeld was een totale verspilling van kostbare tijd en grondstoffen, de Me 262 was een totale miskleun door Hitlers inmenging.
Mwoah, hij had natuurlijk wel gelijk toen hij zei dat het leger richting de olievelden van de Kaukasus moest optrekken en dat Moskou minder belangrijk was. Duitsland had namelijk maar voor 2 maanden oliereserves. De Oekraine veroveren en daarna richting Grozny en de Wolga afsluiten zodat er niets via Iran naar Rusland kan was helemaal niet zo'n stom plan.quote:Op zondag 24 april 2022 00:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Oké, goeie. Ik dacht dat Hitler daar een half stijfje van kreeg. Veel foute keuzes zijn er in ieder geval wel gemaakt door hem
De enigen die dat niet deden waren de Amerikanen en dat was meer doordat de man die verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van nieuwe wapens geen flauw idee had waar het over ging bij tanks.quote:Op zondag 24 april 2022 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso bizar hoeveel er is ontworpen en geproduceerd in die korte tijd.
Van beide kanten trouwens. Maar de nazis hadden wel echt melachomane neigingen.
(Zie megastructures of the nazis)
Die Tiger 2 was inderdaad een groot succes. Dat ding was zo groot en zwaar dat die niet eens over de meeste bruggen kon in die tijd. Het volgende project zou de Maus geweest zijn die nog groter en zwaarder was.quote:Op zondag 24 april 2022 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Soms wel, ja, de Tiger II bijvoorbeeld was een totale verspilling van kostbare tijd en grondstoffen, de Me 262 was een totale miskleun door Hitlers inmenging.
Hitler eiste, dacht ik, dat ze ingezet en omgebouwd zouden worden tot jachtbommenwerpers wat ze niet waren, als jachtvliegtuigen waren ze fantastisch maar ze mochten niet als zodanig ingezet worden.quote:Op zondag 24 april 2022 00:49 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De Me262 was geen miskleun (het originele ontwerp dan). Hitler zag daar niets in terwijl dat ding superieur was. Er zijn er te laat te weinig geproduceerd
Komt vaker voor dat politici iets willen wat niet realistisch is...quote:Op zondag 24 april 2022 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die Tiger 2 was inderdaad een groot succes. Dat ding was zo groot en zwaar dat die niet eens over de meeste bruggen kon in die tijd. Het volgende project zou de Maus geweest zijn die nog groter en zwaarder was.
Soms moet je luisteren naar je mensen die er verstand van hebben. Al hou ik ook liever het heft in eigen hand als ik mijn troepen een bepaalde taak toedeel en ergens naartoe stuur in C&Cquote:Op zondag 24 april 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hitler eiste, dacht ik, dat ze ingezet en omgebouwd zouden worden tot jachtbommenwerpers wat ze niet waren, als jachtvliegtuigen waren ze fantastisch maar ze mochten niet als zodanig ingezet worden.
Tja...dat is wel vaker een probleem bij dictators die geen kritiek of tegengeluid dulden of willen horen, die luisteren niet meer naar anderen.quote:Op zondag 24 april 2022 00:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Soms moet je luisteren naar je mensen die er verstand van hebben. Al hou ik ook liever het heft in eigen hand als ik mijn troepen een bepaalde taak toedeel en ergens naartoe stuur in C&C
Nja, blij toe, want een dictator met een competente entourage om hem heen krijg je nooit weg. Hopelijk valt Poetin snelquote:Op zondag 24 april 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...dat is wel vaker een probleem bij dictators die geen kritiek of tegengeluid dulden of willen horen, die luisteren niet meer naar anderen.
Ja, dat zou heel prettig zijn. Hoewel we dan wel weer zitten met wat voor een malloot het dan overneemt.quote:Op zondag 24 april 2022 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nja, blij toe, want een dictator met een competente entourage om hem heen krijg je nooit weg. Hopelijk valt Poetin snel
Mischien moet je dan eens een blik werpen op de verrichtingen van de Indiase regering en zijn leider, Modi. Want er zijn nogal wat overeenkomsten met Poetin.quote:Op zondag 24 april 2022 01:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou India voor een failliet Rusland kiezen? Ik denk dat er mogelijkheden zijn.
Fair enough, maar Modi zal ook kijken waar de winst te halen valt.quote:Op zondag 24 april 2022 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je dan eens een blik werpen op de verrichtingen van de Indiase regering en zijn leider, Modi. Want er zijn nogal wat overeenkomsten met Poetin.
Het wordt aan de andere kant ook wel wat tenenkrommend, dit soort reacties. Moeten we nu ook al geloven dat Oekraïne een baken van homo-ancipatie is, waar alleen maar hele relaxte, ruimdenkende moderne mensen wonen?quote:Op zondag 24 april 2022 00:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Zagen jullie dat vermeende gay filmpje van arestovich?
Deze reactie is dan wel grappig![]()
[ twitter ]
Omdat Rusland zaken levert die de EU niet (of aan een hogere prijs) levert? India importeert uit Rusland vooral wapens, kunstmest, olie, edelstenen, metalen. In 2021 voor een waarde van 6.9 miljard $. Een trade deal met de EU gaat daar weinig aan veranderen, de EU gaat exporten naar India niet subsideren.quote:Op zondag 24 april 2022 01:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou India voor een failliet Rusland kiezen? Ik denk dat er mogelijkheden zijn.
En die valt helaas door sancties nu in Rusland te halen. Behoorlijk wat landen profiteren nu van de situatie. Rusland wat ik al tijden zeg heeft enorm veel grondstoffen(niet alleen gas en olie) en zoekt nu nieuwe handelspartners.quote:Op zondag 24 april 2022 01:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Fair enough, maar Modi zal ook kijken waar de winst te halen valt.
Zo te lezen is Modi's voornaamste doel om neutraal te blijven, zocht hij ook toenadering tot zowel China en de VS en ziet de EU wel mogelijkheden in het uitbreiden van wapenleveranties zodat India weerbaarder is tegen zowel Rusland als China.quote:Op zondag 24 april 2022 01:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Rusland zaken levert die de EU niet (of aan een hogere prijs) levert? India importeert uit Rusland vooral wapens, kunstmest, olie, edelstenen, metalen. In 2021 voor een waarde van 6.9 miljard $. Een trade deal met de EU gaat daar weinig aan veranderen, de EU gaat exporten naar India niet subsideren.
En waarom India voor Rusland zou kiezen: omdat de sancties van de EU India net de kans bieden om betere deals met Rusland af te sluiten. Want Rusland heeft handelspartners nodig..
Indische export naar Rusland is vooral geneesmiddelen, thee en koffie (2021: 3.3 miljard $)
De totale handel tussen EU en India bedroeg (in 2020) 62 miljard $ btw.
Maar Russische wapensystemen zijn veel goedkoper.quote:Op zondag 24 april 2022 04:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zo te lezen is Modi's voornaamste doel om neutraal te blijven, zocht hij ook toenadering tot zowel China en de VS en ziet de EU wel mogelijkheden in het uitbreiden van wapenleveranties zodat India weerbaarder is tegen zowel Rusland als China.
[ twitter ]
Goedkoop blijkt duurkoopquote:Op zondag 24 april 2022 06:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar Russische wapensystemen zijn veel goedkoper.
Teleurstellend einde waarin hij zegt " I'm alive"quote:
Maar daarmee wint India niet van de Chinezen mocht het nodig zijn, deze oorlog is bepaald geen reclame voor Russische wapensystemen.quote:Op zondag 24 april 2022 06:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar Russische wapensystemen zijn veel goedkoper.
Doodles maken als je je verveelt! De ruimte om de clip invullen met lijntjes en krasjes enzoquote:Op zaterdag 23 april 2022 23:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij is gewoon wat aan het priegelen. Ik vind hem er helemaal niet zo vreemd uitzien en hoe ie doet eigenlijk. Ik zie het niet helemaal wat anderen zeggen. Hij is ook al 70 hé.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |