Dat gaat niet gebeuren. We offeren nog liever heel Oekraine op denk ik. Het ergste wat ze kan overkomen is dat Wopke nog een extra miljoen vindt om te bevriezen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
Het kan maar zo dat ze de NAVO ook willen uitlokken om in het conflict te gaan. Rob de Wijk zei ook al zoiets, maar weet niet precies meer waarom.
Door toedoen van de Russen? Zou kunnen, maar nieuws gaat snel rond. Zeker met die satellieten boven Oekraïnequote:Op zaterdag 23 april 2022 21:43 schreef quirina het volgende:
Het zal me niet eens verbazen als al die mensen in die bunker al dood zijn.
Moldavië is next, maar ik verwacht dat de Baltische staten daarna komen, dan wordt het toch erg lastig voor de NAVO om niet actief deel te nemen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. We offeren nog liever heel Oekraine op denk ik. Het ergste wat ze kan overkomen is dat Wopke nog een extra miljoen vindt om te bevriezen.
Die bunker is zo gebouwd dat hij bestand is tegen nucleaire aanvallen. Het is gewoon een gruwelijke vesting die bomproof is gemaakt vanuit de russische paranoia. Dat is ook de voornaamste reden dat ze dat object niet kunnen veroveren. Als er genoeg eten en drinken is, leven die mensen dus gewoon nog. Er schijnen alleen ook nog 500 gewonde soldaten te zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:43 schreef quirina het volgende:
Het zal me niet eens verbazen als al die mensen in die bunker al dood zijn.
fuel-air explosieven.. of gewoon vluchtige brandstof erin gieten en wachten tot voldoende verrdampt is.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen. Best aannemelijk zelfs. Een nuke zal de bunkers niet kunnen opblazen. Een chemische aanval was ook mijn eerste gedachte toen Putain zei dat het 'luchtdicht' afgesloten moest worden
Voor 3500 man? heb je véél eten en drinken nodigquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die bunker is zo gebouwd dat hij bestand is tegen nucleaire aanvallen. Het is gewoon een gruwelijke vesting die bomproof is gemaakt vanuit de russische paranoia. Dat is ook de voornaamste reden dat ze dat object niet kunnen veroveren. Als er genoeg eten en drinken is, leven die mensen dus gewoon nog. Er schijnen alleen ook nog 500 gewonde soldaten te zijn.
Dat werkt misschien voor de eerste laag, maar het is niet 1 verdieping he? Hoe dan ook, er zijn natuurlijk manieren om het voor elkaar te krijgen. Belegeren is de makkelijkste manier...quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
fuel-air explosieven.. of gewoon vluchtige brandstof erin gieten en wachten tot voldoende verrdampt is.
Misschien eten ze elkaar wel op om te kunnen overleven. Bij die vliegtuigramp gebeurde dat ook.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Voor 3500 man? heb je véél eten en drinken nodig
Daar aten ze de doden op he?quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien eten ze elkaar wel op om te kunnen overleven. Bij die vliegtuigramp gebeurde dat ook.
Sinds ik geleerd heb dat zelfs Nederland al 91 generaals heeft betekend dat niet zo heel veel... Prima buit, dat wel, maar geen showstopper voor Ruslandquote:
Er zullen daar ook ongetwijfeld wel soldaten sneuvelen toch. Ik weet ook niet hoe ver die Oekrainers gaan. Ze blijven mij nog wel steeds verbazen iedere keer. Maar wel jammer dat je er zo weinig over hoort hoe het er in die fabriek aan toegaat. Kan natuurlijk ook niet want de vijand mag er immers ook niks van meekrijgen. Maar je zit daar wel een stuk veiliger dan in dat theater wat ze toen platgegooid hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Daar aten ze de doden op he?Lijkt me gruwelijk om daar nu te zitten in ieder geval. Maar er werd wel een bevrijdingsactie gepland, zover dat mogelijk is
Zeker, maar ik denk dat de Oekraïners iedereen verrast hebben. Dapper volkquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er zullen daar ook ongetwijfeld wel soldaten sneuvelen toch. Ik weet ook niet hoe ver die Oekrainers gaan. Ze blijven mij nog wel steeds verbazen iedere keer.
Die waren hoog in de Andes op een gletsjer gecrasht, daar blijft vlees iets langer eetbaar...quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien eten ze elkaar wel op om te kunnen overleven. Bij die vliegtuigramp gebeurde dat ook.
Tesla? Wist niet dat die ook in Rusland zat. Wel een risico voor de koper trouwens, Tesla is juist een bedrijf die als ze lullig willen doen de auto op afstand onklaar kunnen maken.quote:
Zou wel slecht voor het imago van Tesla zijn. Elon Musk doet al wel vrij veel voor Oekraïne met de Starlink satellietenquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tesla? Wist niet dat die ook in Rusland zat. Wel een risico voor de koper trouwens, Tesla is juist een bedrijf die als ze lullig willen doen de auto op afstand onklaar kunnen maken.
Na 12 maanden was je volledig opgeleid en inzetbaar.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:41 schreef Elpis het volgende:
Oftewel militaire dienst was vroeger een wassen neus ofzo?
Mijn man was 30 jaar geleden stukscommandant op een M109 maar die heeft er echt niet zo lang over gedaan. Zolang was de dienstplicht niet eens meer. Hij is nog begonnen als richter dus die periode gaat ook nog eens af van die 12 maanden.
Militaire Spectatorquote:Na opkomst ontvangt de dienstplichtige zijn initië-
le opleiding. Deze opleiding duurt voor het over-
grote deel van de niet-kaderfuncties 4 maanden
en voor kaderfuncties 6 maanden. De initiële op-
leiding vindt plaats onder auspiciën van het
Commando Opleiding Koninklijke landmacht
(COKL). Het gros van het dienstplichtige perso-
neel ontvangt zijn initiële opleiding bij de oplei-
dingscentra van het COKL; een relatief klein deel
van de dienstplichtigen krijgt de opleiding bij de
schooleenheden van parate onderdelen: pantser-
infanteriebataljons en afdelingenveldartillerie.
Na afloop van de initiële opleiding wordt de
dienstplichtige voor de resterende 10 maanden op
functie geplaatst. Gedurende de plaatsing op func-
tie vinden de voortgezette opleiding en oefening
plaats. Er zijn thans voor elke soort functionaris
afspraken (contracten) gemaakt tussen het COKL
en het legerkorps waarin is vastgelegd welk deel
van de opleiding in welk ressort plaatsvindt. Aan
het einde van zijn eerste oefening wordt de dienst-
plichtige geacht volledig te zijn opgeleid en ge-
oefend.
De PzH is alvast een stuk geavanceerder.quote:En de laatste maanden was het ook nog maar alleen vervelen.
Overigens vond hij de M109 geen moeilijk ding.
Is de PzH geen makkelijk doelwit voor de luchtmacht? Dat ding is gigantisch en vrij traag. Afstand van de schoten is ook beperkt tot 40 -50kmquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na 12 maanden was je volledig opgeleid en inzetbaar.De dienstplicht was de "eerste oefening" zoals dat genoemd werd.
[..]
Militaire Spectator
Maar goed, ik was dienstplichtig richter op de M109 en de richteropleiding gaat niet van die 12 maanden af omdat je dat ook nodig hebt als stuco.
[..]
De PzH is alvast een stuk geavanceerder.
Ze hebben stroom en Starlink in de bunker. Dus dat nieuws komt er zeker wel.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Door toedoen van de Russen? Zou kunnen, maar nieuws gaat snel rond. Zeker met die satellieten boven Oekraïne
Rusland gaat dit complex niet aanvallen. Ze weten dat er veel burgers verscholen zitten die als menselijk schild door het Azov-bataljon gebruikt worden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik acht zoiets zeker niet onwaarschijnlijk. Chloorgas in die tunnels onder Azovstal bijvoorbeeld, maar ze kunnen ook kleine tactical nukes gebruiken in het slagveld.
Omdat er teveel ogen op gericht zijn ja. Anders hadden ze al die burgers allang over de kling gejaagdquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rusland gaat dit complex niet aanvallen. Ze weten dat er veel burgers verscholen zitten die als menselijk schild door het Azov-bataljon gebruikt worden.
Ja dat is waar. Rusland is immers heel voorzichtig met de burgers en hun huizen in Oekraine.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rusland gaat dit complex niet aanvallen. Ze weten dat er veel burgers verscholen zitten die als menselijk schild door het Azov-bataljon gebruikt worden.
Alles is eigenlijk te wijten aan het westen: decennia lange uitbreiding van infloedsferen en expansiedrift, en nu door wapenleveranties en oorloghitserij.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Rusland is immers heel voorzichtig met de burgers en hun huizen in Oekraine.
Logisch natuurlijk; het blijft immers wel een vredesoperatie.
Absoluut. Ik durf zelfs te stellen dat het mijn schuld is dat Poetin Oekraine is binnengevallen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Alles is eigenlijk te wijten aan het westen: decennia lange uitbreiding van infloedsferen en expansiedrift, en nu door wapenleveranties en oorloghitserij.
Iedereen had Afghanistan nog vers in het achterhoofd. Een kansloos land dat zich zonder slag of stoot gelijk overgeeft.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zeker, maar ik denk dat de Oekraïners iedereen verrast hebben. Dapper volk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |