abonnement Unibet Coolblue
pi_204491987


Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:07:10 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204492001
Oh toevallig dat ik dit net in de nieuwe topic lijst zie. Net een paar uur geleden sleutel van eerste koophuis gekregen :D We gaan hopelijk binnen 4 weken de hele binnenkant moderniseren en dan erin.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 18:07:43 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204492007
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:07 schreef kwiwi het volgende:
Oh toevallig dat ik dit net in de nieuwe topic lijst zie. Net een paar uur geleden sleutel van eerste koophuis gekregen :D We gaan hopelijk in 4 weken de hele binnenkant moderniseren en dan erin.
Link link link! :P

nee, das te privé, snap ik wel, heb ik ook niet gedaan ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204492016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:23 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Vloerverwarming bij een houten vloer kan zonder beton te storten, dmv fermacell platen maar je vloer komt dan wel een stuk omhoog.
Daarom lijkt het mij verstandiger om een integraal plan te hebben. Hebben jullie dat niet ook zo gedaan, eerst een compleet plan maken (samen met een architect) en vervolgens zelf gefaseerd realiseren?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 20 april 2022 @ 20:25:55 #5
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204493633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daarom lijkt het mij verstandiger om een integraal plan te hebben. Hebben jullie dat niet ook zo gedaan, eerst een compleet plan maken (samen met een architect) en vervolgens zelf gefaseerd realiseren?
Totaal plan bij ons betekende vooral alles slopen 😉 maar inderdaad wel vooraf bedacht hoe en wat. Architect gooide wel roet in het eten qua planning door zijn geweldige plan. Wij hadden geen uitgeschreven plan, buiten budget voor de hypotheek maar dat komt omdat mijn man alles in zijn hoofd heeft zitten. Wij hebben het eerste jaar natuurlijk ook nog niet in het huis gewoond dat scheelt ook, dus eerst slaapkamer/badkamer af en muren op de juiste plek beneden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 20 april 2022 @ 20:57:07 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204493976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daarom lijkt het mij verstandiger om een integraal plan te hebben. Hebben jullie dat niet ook zo gedaan, eerst een compleet plan maken (samen met een architect) en vervolgens zelf gefaseerd realiseren?
Dat sowieso, met een baby op komst anderhalve week voor je de sleutel krijgt bedenken dat je het hele huis wel even kunt gaan verbouwen lijkt me geen goed idee, al was het alleen al omdat je tot medio 2024 amper vakmensen kunt vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204498634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daarom lijkt het mij verstandiger om een integraal plan te hebben. Hebben jullie dat niet ook zo gedaan, eerst een compleet plan maken (samen met een architect) en vervolgens zelf gefaseerd realiseren?
Ik zou best een plan willen maken, maar we hebben gewoon wat onzekerheden op dit moment waardoor het weinig zin heeft om nu al een uitgewerkt plan te maken. Het kan zo zijn dat blijkt dat de constructie ingrijpend op de schop moet en dat gaat betekenen dat we niet gaan verbouwen en alleen even wat schilderen.
pi_204498645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat sowieso, met een baby op komst anderhalve week voor je de sleutel krijgt bedenken dat je het hele huis wel even kunt gaan verbouwen lijkt me geen goed idee, al was het alleen al omdat je tot medio 2024 amper vakmensen kunt vinden.
De baby komt naar verwachting eind juli en we krijgen de sleutel op 9 mei, dus dat valt mee. We willen zelf ook niet midden in een verbouwing zitten, maar mijn vriendin is inderdaad al wel wat zenuwachtig voor een verbouwing gezien de huidige situatie met een kind op komst, maar we hebben dus zo'n 10 à 11 weken, dat zou meer dan genoeg moeten zijn.
pi_204498715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:24 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
De baby komt naar verwachting eind juli en we krijgen de sleutel op 9 mei, dus dat valt mee. We willen zelf ook niet midden in een verbouwing zitten, maar mijn vriendin is inderdaad al wel wat zenuwachtig voor een verbouwing gezien de huidige situatie met een kind op komst, maar we hebben dus zo'n 10 à 11 weken, dat zou meer dan genoeg moeten zijn.
Je weet dat eind juli een richttijd is en voor t zelfde geld is t begin juli he :+
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 15:47:23 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204498764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:38 schreef Puala het volgende:

[..]
Je weet dat eind juli een richttijd is en voor t zelfde geld is t begin juli he :+
En met een beetje geluk eind augustus :+

Maar het klinkt allemaal erg gehaast inderdaad. Ook snap ik niet waarom je zou afraden om een bouwtechnische keuring te doen. Dan weet je toch juist precies wat er aan scheelt en wat er aangepast kan worden :?

Als alles zelf gedaan wordt dan zou het wellicht lukken maar een klusjesman/aannemer vinden op deze termijn is inderdaad niet de doen nee :N
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204498780
Vergeet ook niet dat stucwerk circa 2 weken moet drogen voordat het overschilderbaar is. Dus er zit ook gewoon wachttijd op dingen voordat je verder kan.

In deze situatie zou ik persoonlijk er voor kiezen om geen ingrijpende wijzigingen te doen, er lekker te gaan wonen en dan al wonend en baby-verzorgend ontdekken wat je wel en niet fijn vindt en hoe je het graag zou willen.

Wij hebben hier een jaar gewoond voordat we gingen verbouwen, waardoor we ook goed wisten wat wel/niet fijn was aan de keuken, etc.
pi_204499133
quote:
4s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef Trekvogel het volgende:
Zo mensen! Ik mag mij hier ook melden, want begin mei krijgen we de sleutel van ons jaren 30 huis. Hoewel zo'n oud huis natuurlijk z'n charme heeft, komt er ook wel een hoop werk bij kijken vermoeden we.

Allereerst gefeliciteerd! *O*
quote:
Wat zijn nou typische dingen die jullie tegengekomen zijn tijdens een verhuizing? Dingen die je moet doen, maar die je gemakkelijk vergeet?
Dat hangt volledig af van de woning die je gaat betrekken. Bij de ene jaren 30 woning kom je oude bedrading tegen, enkelglas, enkelsteens muren en verrote vloerbalken. En bij de andere jaren 30 woning volstaat wat schilderwerk en eventueel een nieuwevloer. Dus zonder foto's is hier helemaal niets over te zeggen.

quote:
In eerste instantie waren we van plan om alleen wat te sauzen en schilderen, maar inmiddels denken we toch een kleine verbouwing te gaan doen. In het huis zit een aparte keuken, daartussen een gang, en dan een aparte eetkamer. Deze ruimte willen we aan elkaar gaan trekken zodat we een grote woonkeuken kunnen maken. Het is echter even wachten tot we de sleutel hebben omdat we dan pas kunnen zien hoe de constructie in elkaar steekt en of het relatief eenvoudig te realiseren is. Daarnaast hebben eigenlijk nog niet echt gekeken naar zaken als vloerverwarming en een nieuwe vloer. Allemaal best lastig als je zelf geen ervaring hebt met verbouwen. Hebben jullie nog tips? We verwachten eind juli nog een jong trekvogeltje, dus willen ook niet midden in een verbouwing zitten als dat gebeurt. Daarom overwegen we nu om alleen de ruimtes vast aan elkaar te trekken, een tijdelijk vloertje te leggen (vinyl o.i.d.) en dan over een jaartje alles mooi en goed af werken met eventueel een nieuwe keuken en ook een nieuwe pui naar buiten (de huidige is nog origineel, maar heeft grote tochtgaten).

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben!
Mag je alvorens je de sleutel krijgt niet vast een keer kijken? Mogelijk kun je al wat dingen uitzoeken voor je de sleutel krijgt. En met een jonge trekvogel (t wordt een zoon begrijp ik? :+ ) zou ik de pui naar buiten met tochtgaten toch al eerder doen. Warmte is een belangrijk gegeven in een woning.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:53 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Dank! Ik zal nog wel even een keer wat foto's sturen zodra we de sleutel hebben.

We hebben geen keuring gedaan, eigenlijk op aanraden van iemand in de familie die actief is in de bouw. Die gaf aan dat er bij dergelijke oude woningen toch altijd wel wat te vinden is en dat het daarom weinig zin heeft om een bouwkundige keuring te laten doen. We hebben wel goed gelet op scheuren etc. Die zijn er niet of nauwelijks. De vorige bewoners hebben best wat gerenoveerd, zo is er nieuwe elektriciteit aangelegd en is de woning inmiddels voorzien van dubbel glas. Er is echter nauwelijks spouw, dus het blijft lastig om de woning echt warm te krijgen momenteel zonder gebruik te maken van de houtkachel.

Ik begrijp de motivatie voor het laten schieten van een bouwkundige keuring niet. Tenzij je het bouwkundige familielid tijdens bezichtiging mee hebt genomen en advies hebt laten uitbrengen. Anders zou ik het knap vinden hoe hij kan zien dat je fundering in orde is, je dak geen problemen heeft en je elektrische installatie in orde is. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Je zou voorzetwanden kunnen overwegen bij gebrek aan spouwmuren.
quote:
Qua dragende muren verwachten we geen problemen, maar er is bij de keuken en eetkamer wat uitgebouwd aan de achterkant, dus we moeten een stuk plafond slopen om te kunnen zien of dit allemaal mogelijk is qua constructie. We hebben dus iemand in de familie met een bouwkunde achtergrond, dus dat scheelt een hoop. Tevens is het idee dat hij ons ook voorziet in wat advies in het te volgen plan, maar het lijkt me altijd goed om hier nog een soort second opinion te hebben. :)
Maar je advies komt dus als je de sleutel hebt? En ga je t dan zelf doen of heeft iedereen in de familie tijd ingeruimd om je verbouwing te gaan doen? Want als je 9 mei pas gaat bekijken hoe je t constructief aanpakt is eind juli klaar zijn een leuke droom, maar ik vrees dat t een nachtmerrie eerste klas gaat worden in de praktijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:05 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Dank! :) Het is in die zin ook een ad hoc idee dat we eigenlijk pas onlangs door iemand op het idee zijn gebracht om die twee ruimtes aan elkaar te trekken. Daar hadden we zelf voorheen niet over nagedacht, maar we waren er wel dusdanig enthousiast over dat we dit toch willen gaan doen. We hebben wat handige mensen in de familie die allemaal aangeven dat we er veel beter aan zouden doen om dit dan gelijk op te pakken i.p.v. er eerst te gaan wonen. We gaan nu dus kijken of we de ruimte in ieder geval aan elkaar kunnen trekken, de WC in de gang kunnen verplaatsen en dan vervolgens op wat langere termijn gaan voor een nieuwe keuken en vloer. Zoals het ons is voorgehouden zou dat voor straks een hoop stof in de rest van het huis schelen als je er eenmaal woont, omdat het slopen van muren en plafonds dan al gedaan is.
Ik begrijp het advies van de familie om dit eerst te doen, maar is er geen optie om t over een jaar gelijk met een nieuwe keuken/vloer/nieuwe pui te doen en dan tijdelijk even een week of 2-3 buiten hoogseizoen in een chalet op een park te gaan zitten? Dat scheelt een hoop stress in het laatste trimester van de zwangerschap.

quote:
Ik kan zelf wel iets (al mag dat geen naam hebben) en we hebben wat handige mensen in de familie, dus we komen waarschijnlijk best een eind. De eerste fase van het samentrekken van de ruimtes schijnt in een weekje te kunnen, maar dan moet je natuurlijk nog wat afwerken qua muren, vloer en plafond. Qua vloerverwarming geldt dat we dit dan in eerste instantie vooral in de nieuw te realiseren eetkeuken willen. In beide ruimtes ligt het nu ook al, maar dat is al wel sterk verouderd. Omdat we waarschijnlijk ook wel een nieuwe keuken gaan plaatsen t.z.t., kunnen we met vloerverwarming schijnbaar ook beter nog even wachten.
In de woonkamer ligt een houten vloer met ook een houten ondervloer, dus dat zou veel ingrijpender worden en doen we (in ieder geval voorlopig) niet.
Ik vind de planning eh, optimistisch :P
pi_204499145
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:51 schreef Bami het volgende:
Vergeet ook niet dat stucwerk circa 2 weken moet drogen voordat het overschilderbaar is. Dus er zit ook gewoon wachttijd op dingen voordat je verder kan.

In deze situatie zou ik persoonlijk er voor kiezen om geen ingrijpende wijzigingen te doen, er lekker te gaan wonen en dan al wonend en baby-verzorgend ontdekken wat je wel en niet fijn vindt en hoe je het graag zou willen.

Wij hebben hier een jaar gewoond voordat we gingen verbouwen, waardoor we ook goed wisten wat wel/niet fijn was aan de keuken, etc.
Dat stucwerk kan ook in 5 dagen droog zijn in deze periode, hangt er vanaf hoe dik t dr op moet ;)
In januari kan t zelfs 4 weken duren ;(
pi_204499152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:22 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Ik zou best een plan willen maken, maar we hebben gewoon wat onzekerheden op dit moment waardoor het weinig zin heeft om nu al een uitgewerkt plan te maken. Het kan zo zijn dat blijkt dat de constructie ingrijpend op de schop moet en dat gaat betekenen dat we niet gaan verbouwen en alleen even wat schilderen.
Ik snap wel dat je niet alles kunt weten en in een plan op kunt nemen, maar dit is wel het andere uiterste. En dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar je vergroot wel het risico dat je de controle en het overzicht verliest. Dan kun je in een bouwput komen te zitten, raakt je geld mogelijk op en/of moet je constant improviseren met het ontwerp en de technische installaties.

Onze aanpak was om met een plan te beginnen en gaandeweg aanpassingen te maken. De meeste mensen komen tijdens het verbouwen onverwachte zaken tegen, maar dat maakt het maken van een plan niet overbodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204499156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat sowieso, met een baby op komst anderhalve week voor je de sleutel krijgt bedenken dat je het hele huis wel even kunt gaan verbouwen lijkt me geen goed idee, al was het alleen al omdat je tot medio 2024 amper vakmensen kunt vinden.
Dat is toch zo'n beetje de basis van een gemiddeld klusprogramma tegenwoordig?
pi_204499186
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:35 schreef Puala het volgende:

Ik begrijp de motivatie voor het laten schieten van een bouwkundige keuring niet.
Dat zei @MaJo ook en daar sluit ik me bij aan. In feite is het rapport van deze keuring het eerste conceptplan omdat erin staat welke aanpassingen op korte en lange termijn nodig zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204499263
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
En met een beetje geluk eind augustus :+

Maar het klinkt allemaal erg gehaast inderdaad. Ook snap ik niet waarom je zou afraden om een bouwtechnische keuring te doen. Dan weet je toch juist precies wat er aan scheelt en wat er aangepast kan worden :?

Als alles zelf gedaan wordt dan zou het wellicht lukken maar een klusjesman/aannemer vinden op deze termijn is inderdaad niet de doen nee :N
Een keuring is niet zozeer afgeraden, het is meer dat het waarschijnlijk niet heel veel inzichten zou opleveren. De fundering was toch al niet toegankelijk omdat het luik naar de kruipruimte onder de houten vloer zit en de overige zaken (kozijnen, muren, dak) konden we zelf ook nog wel beoordelen. We hebben nog gekocht in de periode dat er 30 andere gegadigden waren, dus waarschijnlijk waren de kopers ook niet akkoord gegaan met een extra voorbehoud van bouwtechnische keuring. We hebben daarom maar besloten om dat niet te gaan eisen.

Een aannemer vinden zou inderdaad niet te doen zijn op deze korte termijn. We hebben dus iemand in de familie die wat tijd wil maken voor ons, maar gaan natuurlijk niets overhaast doen en willen zeker niet later dan begin juni klaar zijn.
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 17:56:55 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204499830
Ik snap dat je het niet als voorbehoud hebt opgenomen maar je kunt nu alsnog een keuring laten doen toch? Van hieruit wisten wij wat we als eerste aan moesten pakken en wat we later zouden kunnen doen. Wat Claudia ook zegt, het is een mooi conceptplan van wat je allemaal moet gaan doen en van daaruit kun je een planning gaan maken.

Verder ben ik benieuwd naar de andere antwoorden over wie er helpen met klussen etc :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204501810
Nou dat. Bij ons was het ook geen voorbehoud, maar hebben we hem zeker wel laten doen. Ik zou zelf niet heel comfortabel zitten in een jaren 30 huis zonder bouwkundige keuring. Maar ik ben dan ook mega risicomijdend. :+
  donderdag 21 april 2022 @ 21:14:46 #20
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204502390
Wij hebben ook geen bouwkundige keuring laten uitvoeren op ons huis uit 1916-1919 maar wij wisten dat we al het leidingwerk zouden slopen. De kelder en het dakbeschot konden we bekijken en er is geen kruipruimte. De fundering bestaat hier in het zanderige Brabant uit een aantal stenen die trapsgewijs zijn opgestapeld. Aan de buitenkant geen scheurvorming en aan de binnenkant zat 1 scheur in de aanbouw uit 1989, maar ook daar ging van alles aan veranderen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204503543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:24 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
De baby komt naar verwachting eind juli en we krijgen de sleutel op 9 mei, dus dat valt mee. We willen zelf ook niet midden in een verbouwing zitten, maar mijn vriendin is inderdaad al wel wat zenuwachtig voor een verbouwing gezien de huidige situatie met een kind op komst, maar we hebben dus zo'n 10 à 11 weken, dat zou meer dan genoeg moeten zijn.
Euh, dat is euh.... ambitieus :D
Niet voor wat schilderen en een laminaatvloertje leggen. Wel voor echte verbouwingen en andere klussen om je woning wat comfortabeler te maken.
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 09:51:57 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204504865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:22 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
Ik zou best een plan willen maken, maar we hebben gewoon wat onzekerheden op dit moment waardoor het weinig zin heeft om nu al een uitgewerkt plan te maken. Het kan zo zijn dat blijkt dat de constructie ingrijpend op de schop moet en dat gaat betekenen dat we niet gaan verbouwen en alleen even wat schilderen.
Maar als je wél gaat verbouwen omdat de constructie niet op de schop moet dan verwacht je dat wel te redden in 10 a 11 weken aangezien je hier zegt:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:24 schreef Trekvogel het volgende:

[..]
De baby komt naar verwachting eind juli en we krijgen de sleutel op 9 mei, dus dat valt mee. We willen zelf ook niet midden in een verbouwing zitten, maar mijn vriendin is inderdaad al wel wat zenuwachtig voor een verbouwing gezien de huidige situatie met een kind op komst, maar we hebben dus zo'n 10 à 11 weken, dat zou meer dan genoeg moeten zijn.
Dat is oftewel enorm optimistisch, of het 'verbouwen' behelst nauwelijks iets, maar bij een beetje verbouwing gaat 'm dat niet worden. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 09:58:15 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204504906
Op zich is een verbouwing van 10/11 weken wel te doen toch? Maar dan moet er wel een aannemer klaarstaan die meteen aan de slag kan.

Wij hebben 5 weken de tijd voor onze verbouwing, maar er hoeven geen grote structuren aangepast te worden of iets dergelijks :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 10:07:23 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204504962
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:58 schreef MaJo het volgende:
Op zich is een verbouwing van 10/11 weken wel te doen toch? Maar dan moet er wel een aannemer klaarstaan die meteen aan de slag kan.

Wij hebben 5 weken de tijd voor onze verbouwing, maar er hoeven geen grote structuren aangepast te worden of iets dergelijks :)
Ligt aan de grootte van de verbouwing icm een aannemer beschikbaar hebben die ook daadwerkelijk elke dag daar is in plaats van hier en daar een middagje. Want het is niet alleen de verbouwing op zich realiseren he, dan moet je ook nog afwerken, stucen, laten drogen, schilderen/whatever, schoonmaken, inrichten.

Wij hebben recent onze keuken vervangen, en daar waren we al 4 weken mee zoet (daar zat dan wel wachttijd in tot de keuken geleverd en geplaatst werd, maar die periode zit je wel in de rotzooi) en dat is dan een kleine keuken, waarbij ik dat wellicht niet eens onder 'verbouwing' reken als ik er over nadenk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204505041
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 09:58 schreef MaJo het volgende:
Op zich is een verbouwing van 10/11 weken wel te doen toch? Maar dan moet er wel een aannemer klaarstaan die meteen aan de slag kan.

Wij hebben 5 weken de tijd voor onze verbouwing, maar er hoeven geen grote structuren aangepast te worden of iets dergelijks :)
Je kunt in 10-11 weken inderdaad veel gedaan krijgen. Onze megaverbouwing waarbij alleen de buitenmuren zijn blijven staan, heeft van december t/m maart geduurd. Maar daar zijn maanden aan planning aan voorafgegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204505068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ligt aan de grootte van de verbouwing icm een aannemer beschikbaar hebben die ook daadwerkelijk elke dag daar is in plaats van hier en daar een middagje. Want het is niet alleen de verbouwing op zich realiseren he, dan moet je ook nog afwerken, stucen, laten drogen, schilderen/whatever, schoonmaken, inrichten.

Wij hebben recent onze keuken vervangen, en daar waren we al 4 weken mee zoet (daar zat dan wel wachttijd in tot de keuken geleverd en geplaatst werd, maar die periode zit je wel in de rotzooi) en dat is dan een kleine keuken, waarbij ik dat wellicht niet eens onder 'verbouwing' reken als ik er over nadenk.
Nouja dit. Het is niet eens zozeer het klussen zelf (hoewel dat ook altijd meer tijd kost dan je zelf inschat), maar als je vaklui nodig hebt, mag je achteraan aansluiten.
pi_204505155
En vergeet de levertijd op bepaalde bouwmaterialen niet.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 22 april 2022 @ 10:44:20 #28
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_204505240
Vorig jaar benedenverdieping helemaal gedaan. Alles tot de dekvloer eruit, muurtjes verplaatst (geen draagmuren), leidingen verlegd, nieuwe vloer, nieuwe keuken etc. Dit alles in 6 weken.

De aannemer was al wel 7 maanden ervoor geboekt. De nazorg voor ons zelf (aankleden etc) is nog altijd gaande. Maar dan is het wel gewoon bewoonbaar.
pi_204505261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Vorig jaar benedenverdieping helemaal gedaan. Alles tot de dekvloer eruit, muurtjes verplaatst (geen draagmuren), leidingen verlegd, nieuwe vloer, nieuwe keuken etc. Dit alles in 6 weken.

De aannemer was al wel 7 maanden ervoor geboekt. De nazorg voor ons zelf (aankleden etc) is nog altijd gaande. Maar dan is het wel gewoon bewoonbaar.
Eh ja, maar dan moet je dus wel die 7 maanden meerekenen inderdaad. Dat is wel een belangrijk detail in deze.

Ik hoop hier ook geen jaar bezig te zijn met de keuken zelf, maar ik weet wel dat 'ie pas ergens in oktober (op z'n vroegst) geleverd gaat worden. En zo geldt dat voor veel meer zaken die eigenlijk qua duur van het klussen zelf best mee zullen vallen.
pi_204505510
Morgen afspraak bij de keukenzaak, ik heb er eigenlijk wel weer zin in :D (Ondanks dat ik een beetje bang ben of alles wat we willen mogelijk en dan nog betaalbaar is :+ )

En ik heb zojuist een decoupeerzaag voor mijn verjaardag gekregen. (Mijn vriend kreeg de schroefboormachine :P )
pi_204505681
Zin hebben in een afspraak bij een keukenzaak - held!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204505731
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Zin hebben in een afspraak bij een keukenzaak - held!
Ja nouja, deze zijn we dus al geweest. Dat scheelt wel :P
Maar wellicht kom ik gedesillusioneerd terug, want nu gaan we voor de 'details', kijken of we het kunnen krijgen zoals we willen.
pi_204505770
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja nouja, deze zijn we dus al geweest. Dat scheelt wel :P
Maar wellicht kom ik gedesillusioneerd terug, want nu gaan we voor de 'details', kijken of we het kunnen krijgen zoals we willen.
Als ik een spel zou ontwerpen, zou ik de basis van Levensweg pakken:



En de setting veranderen in een keukenzaak en de naam veranderen in 'lijdensweg'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204505783
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als ik een spel zou ontwerpen, zou het ik de basis van Levensweg pakken:

[ afbeelding ]

En de setting veranderen in een keukenzaak en de naam veranderen in 'lijdensweg'.
Dat doen wij al met taxateurs en makelaars zonder enige ethiek in hun donder. Dat vind ik wel genoeg marteling ;(
pi_204509046
Topic maar eens gaan volgen en beginnen met inventariseren oO<
Op de planning staat:
-Uitbouw
-Nieuwe keuken
-Vloerverwarming begane grond
-Warmtepomp
-Alle kozijnen en deur(posten) vervangen
-Zonnepanelen
-Meterkast vervangen

Nu puzzelen hoe alles aangepakt gaat worden, offertes aanvragen, plannen en heel veel stress hebben ben ik bang :') :')
  vrijdag 22 april 2022 @ 18:53:23 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204509571
Als ik hier een beetje lees ben ik blij dat ik niet in Nederland woon, wij konden vrij last minute alle klusbedrijven inhuren en zelfs nu de plannen voor over 2 weken nog wijzigen (de vloerenlegger moest een weekje later terugkomen om het parket te leggen, was geen probleem, en vandaag iemand voor de open haard langsgekomen die over 2 weken kan beginnen indien nodig). Het hele huis wordt nu van binnen in hopelijk 3-4 weken compleet gemoderniseerd. Alleen de keuken duurt 3 maanden geloof ik voordat ie geleverd wordt.
Moet er niet aan denken om eerst een jaar o.i.d. te wachten, en dan nog lange tijd in de troep zitten omdat niet alle bedrijven tegelijk kunnen komen :{ Wat een hel.

Nu mag ik verder niet klagen, maar een huis kopen en ervan maken wat je wil leek me altijd veel leuker dan het daadwerkelijk is, met snel alle keuzes maken waar je dan nog 20 jaar mee moet leven..
  vrijdag 22 april 2022 @ 18:56:53 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204509615
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic maar eens gaan volgen en beginnen met inventariseren oO<
Op de planning staat:
-Uitbouw
-Nieuwe keuken
-Vloerverwarming begane grond
-Warmtepomp
-Alle kozijnen en deur(posten) vervangen
-Zonnepanelen
-Meterkast vervangen

Nu puzzelen hoe alles aangepakt gaat worden, offertes aanvragen, plannen en heel veel stress hebben ben ik bang :') :')
Succes! Dat is een hele klus al met al :o

Wij zaten nog te denken aan "Erdsondenheizung", geen idee hoe dat heet in het Nederlands. Dan boren ze in de grond en gebruik je de warmte uit de grond om alles te verwarmen. Maar daar moet nog eerst iemand voor langskomen om te zien wat te kosten zijn en of dat kan.
pi_204509708
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Succes! Dat is een hele klus al met al :o

Wij zaten nog te denken aan "Erdsondenheizung", geen idee hoe dat heet in het Nederlands. Dan boren ze in de grond en gebruik je de warmte uit de grond om alles te verwarmen. Maar daar moet nog eerst iemand voor langskomen om te zien wat te kosten zijn en of dat kan.
Bodemwarmtepomp
  vrijdag 22 april 2022 @ 19:22:39 #39
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204509847
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als ik een spel zou ontwerpen, zou ik de basis van Levensweg pakken:
...
En de setting veranderen in een keukenzaak en de naam veranderen in 'lijdensweg'.
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic maar eens gaan volgen en beginnen met inventariseren oO<
...
Nu puzzelen hoe alles aangepakt gaat worden, offertes aanvragen, plannen en heel veel stress hebben ben ik bang :') :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:53 schreef kwiwi het volgende:
...
Nu mag ik verder niet klagen, maar een huis kopen en ervan maken wat je wil leek me altijd veel leuker dan het daadwerkelijk is, met snel alle keuzes maken waar je dan nog 20 jaar mee moet leven..
Als ik dit zo lees krijg ik steeds meer de neiging om toch iets te gaan doen met een plan wat ooit in mijn hoofd is opgekomen om mensen te helpen bij hun verbouwing. Ik ben alleen niet technisch en kan ook geen interieurs ontwerpen. Maar ik houd er van een budget op te stellen en bij te houden in excel en op zoek te gaan naar alle opties en bijbehordende prijzen (en ja nog steeds na ruim 4 jaar).
Kan hele avonden spenderen aan het uitzoeken waar een kabel goedkoper is dan ergens anders en houd meerdere excels bij met onze maandelijkse totaaluitgaven, uitgaven van de totale verbouwing en nu specifiek voor de overkapping.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 22 april 2022 @ 19:24:20 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204509860
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:56 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Succes! Dat is een hele klus al met al :o

Wij zaten nog te denken aan "Erdsondenheizung", geen idee hoe dat heet in het Nederlands. Dan boren ze in de grond en gebruik je de warmte uit de grond om alles te verwarmen. Maar daar moet nog eerst iemand voor langskomen om te zien wat te kosten zijn en of dat kan.
In NL betaal je daar als je dit individueel in bestaande bouw toe wilt passen een flinke duit voor.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 22 april 2022 @ 20:00:32 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204510279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 19:22 schreef SV-tje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Als ik dit zo lees krijg ik steeds meer de neiging om toch iets te gaan doen met een plan wat ooit in mijn hoofd is opgekomen om mensen te helpen bij hun verbouwing. Ik ben alleen niet technisch en kan ook geen interieurs ontwerpen. Maar ik houd er van een budget op te stellen en bij te houden in excel en op zoek te gaan naar alle opties en bijbehordende prijzen (en ja nog steeds na ruim 4 jaar).
Kan hele avonden spenderen aan het uitzoeken waar een kabel goedkoper is dan ergens anders en houd meerdere excels bij met onze maandelijkse totaaluitgaven, uitgaven van de totale verbouwing en nu specifiek voor de overkapping.
Als je zoveel weet te besparen dat mensen je bijna 'gratis' kunnen inhuren, dan denk ik dat dat als een trein loopt.
Ik doe dat soort dingen op zich ook graag, maar heb er geen tijd voor. En daar erger ik me nu aan, dat ik weet dat ik zeker 5-10k teveel betaal omdat ik geen tijd heb om bij meerdere bedrijven een offerte op te vragen. Als iemand als jij 5k had berekend voor het uitzoeken had dat al uitgekund.
pi_204512184
Bij ons is de aannemer 1 week bezig geweest. Resultaat 11 nieuwe deurkozijnen (helaas nog geen deuren die komen over 2 weken ofzo :+) en mijn wens was alle audio apparatuur in de kelder en van daar uit kabels naar de woonkamer voor tv en muziek (luidsprekers) , dat is ook gelukt :D.

Vloerbedekking boven is er al uit, over 4 weken komt de frezer langs om vvw te frezen en een week later de pvc vloer. Zou eigenlijk volgende week komen dus ik alles eruit geramd, belt ie op kom 3 weken later :(.

Keuken en vloer beneden (keramisch parket) komt pas in oktober.

Oh ja dak wordt over 2 weken gedaan en daarna zsm zonnepanelen *O*.

Best wel leuk zo kamperen in je eigen huis :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 22-04-2022 22:54:33 ]
pi_204513431
Wij krijgen komende week de sleutel van ons nieuwe huis, kan niet wachten om lekker aan de slag te gaan!
pi_204513516
Voor de keuken getekend, vloer uitgezocht. Vandaag per ruimte uitschrijven wat we willen veranderen, donderdag komt er een aannemer.

En vandaag Innic mailen met de gegevens van keuken en vloer. Ze helpen met kleurkeuze en inrichting.

Keukendrama bespaar ik jullie, grotendeels mijn schuld :@ tekenen voor keuken met een keukenblad dat niet 1e keus was, want 1e keus zou uit assortiment gaan bij leverancier.

Leverancier gebeld, nee, is ons best lopende blad, gaat er nog lang niet uit....

Dus nu ligt de kwestie bij hoofdkantoor Bruynzeel.

Leverancier moet zelf komen meten* omdat ergens een uitsparing moet en Bruynzeel alleen recht wil meten, dus we zien niet in waarom de leverancier dan ook niet het goeie blad kan leveren.

*en daar mogen we 350 extra voor aftikken ook nog...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_204513528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 19:22 schreef SV-tje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Als ik dit zo lees krijg ik steeds meer de neiging om toch iets te gaan doen met een plan wat ooit in mijn hoofd is opgekomen om mensen te helpen bij hun verbouwing. Ik ben alleen niet technisch en kan ook geen interieurs ontwerpen. Maar ik houd er van een budget op te stellen en bij te houden in excel en op zoek te gaan naar alle opties en bijbehordende prijzen (en ja nog steeds na ruim 4 jaar).
Kan hele avonden spenderen aan het uitzoeken waar een kabel goedkoper is dan ergens anders en houd meerdere excels bij met onze maandelijkse totaaluitgaven, uitgaven van de totale verbouwing en nu specifiek voor de overkapping.
Ik vind het een heel goed idee, @SV-tje . Sterker nog, ik heb zelf met het idee gespeeld. Wat mij er enerzijds van weerhoudt is dat ik meer technische kennis zou willen hebben, maar die kennis doe je gaandeweg natuurlijk op. Jij hebt in ieder geval ervaring met zelf dingen maken en bouwen, dat is een groot voordeel. En vrouwen zijn toch al geneigd te bescheiden te zijn, dus misschien moet je gewoon wat bravoure hebben!

Wat me daarnaast tegenstaat is de constante druk in de bouw (haastwerk lijkt wel de norm) en het moeilijk kunnen communiceren met vaklieden. Het probleem dat je voor een ander beoogt op te lossen, wordt voor jezelf dagelijkse praktijk!

Maar ik zie het je zo doen en ik denk zeker dat er een markt voor is, ook voor begeleiding in een light-vorm. Ik denk er zelf nog over om zoiets in de tuinenbusiness te gaan doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 23:38:17 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204550415
Van het weekend sfeerverlichting (opnieuw) aangebracht. Daarna begonnen met de 2e zithoek in de tuin wat op orde te brengen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TV moet nog opgehangen, maar langzaam wordt het wat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204550427
Tv? In de tuin? :D
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 23:42:52 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204550443
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:39 schreef arvensis het volgende:
Tv? In de tuin? :D
Ja, je wil toch iets kunnen kijken zo af en toe tijdens het BBQen ofzo he :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204551557
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:39 schreef arvensis het volgende:
Tv? In de tuin? :D
Da’s een nieuwe trend, ik snap er niks van. Je hebt tegenwoordig nodig in je tuin: een overkapping met tv, een terrashaard, een buitenkeuken/fancy bbq//kamado/big green egg, een trampoline en kunstgras.
pi_204551582
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, je wil toch iets kunnen kijken zo af en toe tijdens het BBQen ofzo he :P
Maar hoe doe je dat met luchtvochtigheid? En in de winter?
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 10:10:57 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204551957
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:26 schreef arvensis het volgende:

[..]
Maar hoe doe je dat met luchtvochtigheid? En in de winter?
Die TV was een goedkoop ding. In de winter hangt ie in het schuurtje, want daar komt ook een tv beugel. Verder heb ik er een hoes bij die er overheen kan en als ie stuk is is ie stuk en dan koop ik een nieuwe. Komt van Amazon, en was 350 euro. Niet per se weinig geld, maar dit is de 3e zomer dat ik 'm heb, en hij doet t nog steeds prima. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 10:16:07 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204551986
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Da’s een nieuwe trend, ik snap er niks van. Je hebt tegenwoordig nodig in je tuin: een overkapping met tv, een terrashaard, een buitenkeuken/fancy bbq//kamado/big green egg, een trampoline en kunstgras.
:D :D :D

Overkapping met tv: check
Fancy BBQ niet check want simpele weber
Trampoline: check
Kunstgras: check
Terrashaard: check
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204552836
quote:
10s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
:D :D :D

Overkapping met tv: check
Fancy BBQ niet check want simpele weber
Trampoline: check
Kunstgras: check
Terrashaard: check
:'( :'( :'(

Ik moet toegeven dat zo'n tv met voetbal vast handig is! Lekker bezig, CG. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204552866
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Da’s een nieuwe trend, ik snap er niks van. Je hebt tegenwoordig nodig in je tuin: een overkapping met tv, een terrashaard, een buitenkeuken/fancy bbq//kamado/big green egg, een trampoline en kunstgras.
En t probleem daarvan is? :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204552933
Tv kijken überhaupt, en in de tuin al helemaal😢😢
Hier een overkapping aan het huis vast, voor de rest echt gras en veel planten. En een grote schuur natuurlijk.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 12:00:36 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204553082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:'( :'( :'(

Ik moet toegeven dat zo'n tv met voetbal vast handig is! Lekker bezig, CG. ^O^
:D

Kunstgras is niet onze verdienste, dat hebben de vorige bewoners gelegd :P De trampoline trouwens ook, en ook het speeltoestel met zandbak + schommel + huisje + glijbaan. Ik heb het alleen maar overgenomen toen ik dit huis kocht.

Maar de TV en de terrashaard zijn wel mijn schuld ja ;(
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 april 2022 @ 12:05:08 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204553134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 23:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, je wil toch iets kunnen kijken zo af en toe tijdens het BBQen ofzo he :P
Je zou theoretisch ook kunnen kletsen met je tafelgenoten of kunnen genieten van je tuin :P .

Enige moment dat een tv in de tuin de moeite waard is is als de buurt bij je wk wedstrijden komt kijken. Maar ook dat is eigenlijk gezelliger in de kroeg of op een plein.

En kunstgras, @Puala! Wat doe je! Er is al zoveel plastic op de wereld! Denk aan je neefje/nichtje ;( .
  woensdag 27 april 2022 @ 12:19:50 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204553320
Ik scoor vooralsnog alleen de trampoline, de BBQ is een Weber van een redelijk betaalbaar model, de overkapping moet er uiteindelijk wel komen (maar het spaarpotje dat daarvoor in opbouw is moet gebruikt worden voor een medische ingreep, en dan gaat dat sparen dus opnieuw beginnen), ik verwacht dat de beoogde kapschuur er medio 2026 wel staat ofzo :D

Oh, dan check ik onbedoeld toch kunstgras, want op de plek waar de kapschuur moet komen hebben we geen gras gelegd, maar kunstgras, want wat er niet aan gras ligt hoeft er ook niet uit. Ik overweeg wel dat stuk eerder te laten bestraten, want dit ziet er ook niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 12:20:56 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204553351
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je zou theoretisch ook kunnen kletsen met je tafelgenoten of kunnen genieten van je tuin :P .

Enige moment dat een tv in de tuin de moeite waard is is als de buurt bij je wk wedstrijden komt kijken. Maar ook dat is eigenlijk gezelliger in de kroeg of op een plein.

En kunstgras, @:Puala! Wat doe je! Er is al zoveel plastic op de wereld! Denk aan je neefje/nichtje ;( .
Kletsen? T....ta..felgenoten? Ik ben onbekend met deze concepten...?

Maar, ja, dat kan uiteraard, maar soms zitten we met een paar man bv F1 te kijken in de tuin, of voetbal, of of of. Afgelopen weekend nog met een paar man daar gezeten terwijl op de achtergrond Goodfellas op Netflix op stond :P
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 april 2022 @ 12:21:47 #60
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204553363
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je zou theoretisch ook kunnen kletsen met je tafelgenoten of kunnen genieten van je tuin :P .

Enige moment dat een tv in de tuin de moeite waard is is als de buurt bij je wk wedstrijden komt kijken. Maar ook dat is eigenlijk gezelliger in de kroeg of op een plein.

En kunstgras, @:Puala! Wat doe je! Er is al zoveel plastic op de wereld! Denk aan je neefje/nichtje ;( .
Wat een flauwekul, heerlijk een tv onder de overkapping. Mooi de voorjaarsklassiekers etc kijken in het zonnetje *O*
.
pi_204553439
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je zou theoretisch ook kunnen kletsen met je tafelgenoten of kunnen genieten van je tuin :P .

Enige moment dat een tv in de tuin de moeite waard is is als de buurt bij je wk wedstrijden komt kijken. Maar ook dat is eigenlijk gezelliger in de kroeg of op een plein.

En kunstgras, @:Puala! Wat doe je! Er is al zoveel plastic op de wereld! Denk aan je neefje/nichtje ;( .
Nou, Blei t is praktisch. Mijn dak steekt uit over mijn tuin. En ik heb een strook van een meter of 2,5 waar dus niets groeit ivm geen water. En daar heb ik dus een stukje bestraat om de ramen te kunnen zemen en komt een stuk van 120 kunstgras. Puur omdat er geen planten groeien en nog meer bestrating stom is. En grind is evt ook een optie, maar vind groen wel leuk uit mn keukenraam ;)
pi_204554030
Op elke plek kan wel iets groeien maar snap de overweging.

TV in de tuin kan idd lekker zijn met voetbal, F1, wielrennen etc zolang de buren er maar geen last van hebben moet iedereen ook gewoon lekker doen wat ze leuk vinden.
Ik kijk vaak iets op mijn telefoon met koptelefoon als ik in de tuin zit (of ik luister terwijl ik bezig ben in de tuin en bij spannende momenten kijk ik dan).
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  woensdag 27 april 2022 @ 14:00:41 #63
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204554608
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:22 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Da’s een nieuwe trend, ik snap er niks van. Je hebt tegenwoordig nodig in je tuin: een overkapping met tv, een terrashaard, een buitenkeuken/fancy bbq//kamado/big green egg, een trampoline en kunstgras.
Hier ook zeker een tv onder de overkapping (die is er voor de zonnepanelen) anders krijg ik mijn man echt niet naar buiten. Als we bezoek hebben staat ie niet aan, maar als we met z’n tweeen zijn en niet bezig zijn gaat de tv aan.
Trampoline hebben we niet nodig en kunstgras in onze tuin zou een beetje gek zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 17:30:59 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204556381
Nou, tv hangt in plaats van die trolley, maar nu vind ik de tv te klein :+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204556485
Ik heb het nooit gezien, maar vind het wel een goed idee.
Wij hebben een overkapping met glazen schuifwanden dus daar zou hij ook goed kunnen. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_204556768
We hebben vandaag het keukenontwerp definitief gemaakt. Het wordt zo mooi O+
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 00:04:00 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204561146
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 17:30 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, tv hangt in plaats van die trolley, maar nu vind ik de tv te klein :+
Plaatje bij t praatje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204561172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Plaatje bij t praatje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Was toepasselijker geweest als je Vandaag Inside op had gezet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 00:07:55 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204561179
quote:
12s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
't Was toepasselijker geweest als je Vandaag Inside op had gezet.
True, true. Maar dan had ik er weer geen kaars bij gehad dus dan klopt 't weer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2022 @ 08:57:54 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204562161
Kunstgras en buiten Tv's :o

Wel een overkapping, (zat bij het huis :D) maar deze wordt nu vooral gebruikt als kas voor de moestuin _O-
Helaas is de overkapping zo geplaatst dat er alleen smorgens zon is, wel jammer.
pi_204562368
:D

Overkapping met tv: Nope Nope Nope. (Vooral die tv dan. Die overkapping zou er nog kunnen komen, maar dan vooral voor de konijnen :D )
Fancy BBQ: Nope
Trampoline: Nope (maar de rest van de buurt heeft het wel, en geiten vinden het ook fantastisch, dus wie weet :P )
Kunstgras: Nope Nope Nope
Terrashaard: Nope, wellicht nog eens een vuurkorf voor de zwoele zomeravonden.

Goed, dat was de opsom.
Net gebeld door de glaszetter, die komt vanmiddag even een rondje maken door het huis om een offerte te kunnen opstellen :)
(Pro tip: niet in de haast opnemen terwijl je je nog staat af te drogen omdat je net uit de douche komt. En dan naakt door het huis moeten rennen om je vriend te vragen of hij tijd heeft. Terwijl alle gordijnen al open hangen. :') )

Verder een makelaar ingeschakeld om ons eigen huis te verkopen, en nog even een mail opgesteld voor de fijne keukenzaak, want we willen toch erg graag hogere onderkasten (levert ruimte voor meer laden op) maar geen idee of ze die zouden kunnen leveren.
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 10:20:53 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204562669
Nou, weer wat klusjes op de planning staan voor de komende week.

- Camera ophangen.
- Eindelijk eens de wandlampjes in de keuken ophangen.
- TV Beugel in het schuurtje ophangen zodat de tuin-TV in de winter opgeborgen kan worden.
- Philips Hue Discover lamp ophangen aan de buitenmuur in de tuin.
- 2e Philips Hue Discover lamp ophangen aan de zijkant van het huis.
- Schuurtje aan de achterkant afwerken.
- Stroomkabel van de 12-volts tuinverlichting een beetje ingraven zodat je die niet ziet liggen.

Of het ook allemaal gaat gebeuren is een 2e, maar goed, daarom is het een planning :+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204562731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, weer wat klusjes op de planning staan voor de komende week.

- Camera ophangen.
- Eindelijk eens de wandlampjes in de keuken ophangen.
- TV Beugel in het schuurtje ophangen zodat de tuin-TV in de winter opgeborgen kan worden.
- Philips Hue Discover lamp ophangen aan de buitenmuur in de tuin.
- 2e Philips Hue Discover lamp ophangen aan de zijkant van het huis.
- Schuurtje aan de achterkant afwerken.
- Stroomkabel van de 12-volts tuinverlichting een beetje ingraven zodat je die niet ziet liggen.

Of het ook allemaal gaat gebeuren is een 2e, maar goed, daarom is het een planning :+
Die Hue discover is ook wel goed tegen inbrekers, heb jij 'm daar ook voor?

Ik zoek iets om inbrekers af te schrikken en dacht aan outdoor sensor + discover.
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 10:31:34 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204562749
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Die Hue discover is ook wel goed tegen inbrekers, heb jij 'm daar ook voor?

Ik zoek iets om inbrekers af te schrikken en dacht aan outdoor sensor + discover.
Ehh, nou nee, ik heb 'm meer omdat ik alles van Philips Hue heb en bezig ben met Domotica, en omdat ik nou eenmaal Hue aangeschaft heb toen het uit kwam ben ik daar bij gebleven.

Maar inderdaad, daar is 'ie ook goed voor, en ja, die Discover lamp is onderdeel van mijn alarmsysteem inderdaad :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2022 @ 10:36:19 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_204562785
Bij ons zijn de grote werkzaamheden begonnen vandaag. De vloeren waren er gisteren allemaal al uit. Nu keuken en eerste badkamer eruit, dan wanden stucen, verven en vloeren en badkamer erin. Over precies vier weken gaan we verhuizen, hopelijk is het dan af.
pi_204564932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ehh, nou nee, ik heb 'm meer omdat ik alles van Philips Hue heb en bezig ben met Domotica, en omdat ik nou eenmaal Hue aangeschaft heb toen het uit kwam ben ik daar bij gebleven.

Maar inderdaad, daar is 'ie ook goed voor, en ja, die Discover lamp is onderdeel van mijn alarmsysteem inderdaad :)
Wij hebben ook alles van hue , en zo'n alarmsysteem is best goed te integreren :).
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 14:20:00 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204564949
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:17 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Wij hebben ook alles van hue , en zo'n alarmsysteem is best goed te integreren :).
Ja, maar dat alarmsysteem (in mijn geval) is gewoon los opgebouwd. Dat is dus niet een kant en klaar systeem, maar is gewoon allerlei verschillende (soorten) onderdelen en merken die samen een alarm vormen. Ik ben dat nog aan het aanleggen/programmeren, en ik moet nog keypads bij de voor- en achterdeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204656017


Onze achtertuin. Eindelijk die enorme berg grond er uit zodat ik de oppervlakte ook goed kan zien. Boom daar achterin staat nog net op onze grond. Zwart houten hok ding is van de buren, moet nog een erf afscheiding voor.


En de achterkant van het huis. Blijkbaar is de verdiepingsvloer gestort want er kregen de rekening. Foto is begin vd avond gisteren genomen vanaf die boom achterin.



[ Bericht 31% gewijzigd door Cathmar op 07-05-2022 16:26:47 ]
Met een meidenkwartet
pi_204656385
Ik ga volgende maand verhuizen en heb 90 verhuisdozen van de verhuizer ontvangen. Omdat de keuken en badkamer nog niet klaar zijn, zullen veel spullen voor die ruimtes een paar maanden in dozen blijven. (Keuken is al weg en ik overbrug 3 maanden met een eenvoudige kitchenette, badkamer heeft nu nul opbergruimte maar die heb ik thuis wel).

Ik zat er aan te denken om de dozen te nummeren / coderen en een lijst bij te houden wat ongeveer in welke doos zit plus uit welke kast in het oude huis de inhoud van die doos komt.
Is dat een handig plan van aanpak of zijn er handigere manieren? Of nog andere tips waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben pas 1x verhuisd en toen had ik nog een heeeeeeel stuk minder spullen 8)7 en kon ik daarna direct alles opbergen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 16:56:47 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204656431
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:21 schreef Cathmar het volgende:
[ link | afbeelding ]

Onze achtertuin. Eindelijk die enorme berg grond er uit zodat ik de oppervlakte ook goed kan zien. Boom daar achterin staat nog net op onze grond. Zwart houten hok ding is van de buren, moet nog een erf afscheiding voor.


En de achterkant van het huis. Blijkbaar is de verdiepingsvloer gestort want er kregen de rekening. Foto is begin vd avond gisteren genomen vanaf die boom achterin.

[ link | afbeelding ]

Wat zijn ze bij de buren al ver joh!

En wat lekker dat je gelijk al een volwassen boom in de tuin hebt O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204656450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat zijn ze bij de buren al ver joh!
Sterker nog: die wonen er al. Wij hebben later gekocht en hadden toen ook nog een nieuwe vergunning nodig omdat we boven veel groter maken en aan de straatkant ook eea veranderd. En dat duurde allemaal langggg. Hoop nu op oktober.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 7 mei 2022 @ 17:00:03 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204656462
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:58 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Sterker nog: die wonen er al. Wij hebben later gekocht en hadden toen ook nog een nieuwe vergunning nodig omdat we boven veel groter maken en aan de straatkant ook eea veranderd. En dat duurde allemaal langggg. Hoop nu op oktober.
Joh... nou ja, oktober is ook prima lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204656494
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:52 schreef NedKelly het volgende:
Ik ga volgende maand verhuizen en heb 90 verhuisdozen van de verhuizer ontvangen. Omdat de keuken en badkamer nog niet klaar zijn, zullen veel spullen voor die ruimtes een paar maanden in dozen blijven. (Keuken is al weg en ik overbrug 3 maanden met een eenvoudige kitchenette, badkamer heeft nu nul opbergruimte maar die heb ik thuis wel).

Ik zat er aan te denken om de dozen te nummeren / coderen en een lijst bij te houden wat ongeveer in welke doos zit plus uit welke kast in het oude huis de inhoud van die doos komt.
Is dat een handig plan van aanpak of zijn er handigere manieren? Of nog andere tips waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben pas 1x verhuisd en toen had ik nog een heeeeeeel stuk minder spullen 8)7 en kon ik daarna direct alles opbergen.
Ja, dat is de manier waarom wij de afgelopen jaren drie keer internationaal zijn verhuisd. Lijsten maken! En de dozen die niet meteen open hoeven goed apart houden. Wellicht dat je de dozen toch wel moet openen om te kijken of alles heel is aangekomen (verzekerings technisch)?

En niets in inpakken dat je niet wil houden!!
Met een meidenkwartet
pi_204656743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:52 schreef NedKelly het volgende:
Ik ga volgende maand verhuizen en heb 90 verhuisdozen van de verhuizer ontvangen. Omdat de keuken en badkamer nog niet klaar zijn, zullen veel spullen voor die ruimtes een paar maanden in dozen blijven. (Keuken is al weg en ik overbrug 3 maanden met een eenvoudige kitchenette, badkamer heeft nu nul opbergruimte maar die heb ik thuis wel).

Ik zat er aan te denken om de dozen te nummeren / coderen en een lijst bij te houden wat ongeveer in welke doos zit plus uit welke kast in het oude huis de inhoud van die doos komt.
Is dat een handig plan van aanpak of zijn er handigere manieren? Of nog andere tips waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben pas 1x verhuisd en toen had ik nog een heeeeeeel stuk minder spullen 8)7 en kon ik daarna direct alles opbergen.
Ik heb de dozen genummerd en met een steekwoord op het etiket geschreven wat er inzat (bijvoorbeeld 'borden' of 'inhoud buffetkast woonkamer'. Bij heel erg samengestelde dozen deed ik een briefje met de inhoud bovenin. En tijdens de verhuizing had ik een plattegrond van het nieuwe huis uitgeprint en op de deur geplakt met daarop de nummers die ook op de dozen stonden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204656836
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 17:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja, dat is de manier waarom wij de afgelopen jaren drie keer internationaal zijn verhuisd. Lijsten maken! En de dozen die niet meteen open hoeven goed apart houden. Wellicht dat je de dozen toch wel moet openen om te kijken of alles heel is aangekomen (verzekerings technisch)?

En niets in inpakken dat je niet wil houden!!
Oh ja moet ze natuurlijk wel openen om te zien of het goed over is gekomen, goed punt!

Zat ook meer in mijn hoofd met beetje dozen samenstellen met spullen die straks nog niet uitgepakt worden, en dat ik aan de hand van de lijsten makkelijk kan vinden in welke doos iets zit mocht ik het ineens nodig hebben.
pi_204656854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 17:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb de dozen genummerd en met een steekwoord op het etiket geschreven wat er inzat (bijvoorbeeld 'borden' of 'inhoud buffetkast woonkamer'. Bij heel erg samengestelde dozen deed ik een briefje met de inhoud bovenin. En tijdens de verhuizing had ik een plattegrond van het nieuwe huis uitgeprint en op de deur geplakt met daarop de nummers die ook op de dozen stonden.
Ook goede tip van die briefjes in de dozen. Thanks.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:16:45 #87
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204659292
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 17:38 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ook goede tip van die briefjes in de dozen. Thanks.
Wat wij gedaan hadden was een paar basic keuken spullen die je echt nodig hebt, paar spatels, kruiden, paar borden en bestek, meest gebruikte (koeken)pan in een plastic bak gedaan die je kan afsluiten. En de rest in dozen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204660598
Wij hadden een verhuizing waarbij alle verhuisdozen een paar maanden opgeslagen waren op verschillende locaties. Wij werkten met een Excel lijst met nummer doos, inhoud (kan heel globaal of heel specifiek), kamer, locatie opslag. Werkte voor ons goed.
pi_204664037
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 21:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wat wij gedaan hadden was een paar basic keuken spullen die je echt nodig hebt, paar spatels, kruiden, paar borden en bestek, meest gebruikte (koeken)pan in een plastic bak gedaan die je kan afsluiten. En de rest in dozen.
Wilde inderdaad een aparte doos maken voor de paar keukenspullen die ik gedurende die periode ga gebruiken en dan de rest hoeft de dozen niet uit.
pi_204664041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 22:16 schreef Hupje het volgende:
Wij hadden een verhuizing waarbij alle verhuisdozen een paar maanden opgeslagen waren op verschillende locaties. Wij werkten met een Excel lijst met nummer doos, inhoud (kan heel globaal of heel specifiek), kamer, locatie opslag. Werkte voor ons goed.
Ik ben dol op Excel, dus was al met zo'n lijst begonnen. Kan ik er ook een draaitabelletje opzetten :D :s)
  zondag 8 mei 2022 @ 10:35:31 #91
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204664304
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 09:44 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik ben dol op Excel, dus was al met zo'n lijst begonnen. Kan ik er ook een draaitabelletje opzetten :D :s)
Dat is alsof ik mezelf hoor 😁
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204664336
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:35 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Dat is alsof ik mezelf hoor 😁
Haha, heerlijk he. Gebruik het veel voor mijn werk, maar ook privé.
Was @Claudia_x niet ook een Excel liefhebber?
pi_204665767
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Haha, heerlijk he. Gebruik het veel voor mijn werk, maar ook privé.
Was @:Claudia_x niet ook een Excel liefhebber?
Yes! Maar niet voor verhuizen. Dan vind ik het handiger om te doen wat @SV-tje deed: in bepaalde dozen inpakken wat je meteen nodig hebt. En wat ik ook las: op de buitenkant in steekwoorden schrijven wat erin zit. En sowieso tevoren goed opruimen en niet meeverhuizen wat je eigenlijk niet meer nodig hebt.

Maar goed, ik heb meestal alle dozen de week na de verbouwing wel uitgepakt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204667370
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Yes! Maar niet voor verhuizen. Dan vind ik het handiger om te doen wat @:SV-tje deed: in bepaalde dozen inpakken wat je meteen nodig hebt. En wat ik ook las: op de buitenkant in steekwoorden schrijven wat erin zit. En sowieso tevoren goed opruimen en niet meeverhuizen wat je eigenlijk niet meer nodig hebt.

Maar goed, ik heb meestal alle dozen de week na de verbouwing wel uitgepakt. :+
Die paar dozen met spullen die ik gelijk nodig heb komt wel goed. Ben als de dood dat ik mijn diabetesspullen straks niet snel terug kan vinden in de giga berg dozen. 8)7 Ben ik mooi in de aap gelogeerd.

Vandaag al wat spullen weggegooid die ik niet mee wil nemen. En dingen die ik komende tijd niet meer gebruik ingepakt. De eerste 4 dozen zijn gedaan. Nog 86 te gaan :@
  zondag 8 mei 2022 @ 17:41:13 #95
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204667873
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:10 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Die paar dozen met spullen die ik gelijk nodig heb komt wel goed. Ben als de dood dat ik mijn diabetesspullen straks niet snel terug kan vinden in de giga berg dozen. 8)7 Ben ik mooi in de aap gelogeerd.

Vandaag al wat spullen weggegooid die ik niet mee wil nemen. En dingen die ik komende tijd niet meer gebruik ingepakt. De eerste 4 dozen zijn gedaan. Nog 86 te gaan :@
Wil je je diabetes spullen inpakken, die zou ik zelf met de auto meenemen (had zelfs een deel van de voorraad al een paar dagen nadat we de sleutel hadden al in het nieuwe huis liggen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204668541
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wil je je diabetes spullen inpakken, die zou ik zelf met de auto meenemen (had zelfs een deel van de voorraad al een paar dagen nadat we de sleutel hadden al in het nieuwe huis liggen.
Ik denk inderdaad zelf vervoeren en dan in oude huis nog een noodtasje wat altijd al klaar ligt.
Ik verhuis maar naar 2 km verderop, dat is nog wel te overzien qua tijd. Maar ik moet inderdaad niet de spullen kwijt zijn.
pi_204669072
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:30 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad zelf vervoeren en dan in oude huis nog een noodtasje wat altijd al klaar ligt.
Ik verhuis maar naar 2 km verderop, dat is nog wel te overzien qua tijd. Maar ik moet inderdaad niet de spullen kwijt zijn.
Ze vooral op een plek leggen dat niet een behulpzame verhuishulp er alsnog mee gaat lopen sjouwen en de boel ergens neerlegt waar jij het niet verwacht.

Ik ben zo benieuwd hoeveel verhuisdozen wij nodig gaan hebben, we hebben nogal veel spullen :X
  zondag 8 mei 2022 @ 19:03:14 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204669181
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ze vooral op een plek leggen dat niet een behulpzame verhuishulp er alsnog mee gaat lopen sjouwen en de boel ergens neerlegt waar jij het niet verwacht.

Ik ben zo benieuwd hoeveel verhuisdozen wij nodig gaan hebben, we hebben nogal veel spullen :X
Dit.
Koop er desnoods een aparte doos met deksel voor, bij Ikea bijvoorbeeld, en zet er in grote letters AFBLIJVEN op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204676325
Ik was goed begonnen met op alle dozen aan alle 4 de kanten + bovenop steekwoorden op te schrijven (zodat hoe ze ook staan, je het altijd snel kunt zien) maar mijn vriend is minder consequent .... }:|

Nu de hele boel aan het opruimen/leegruimen en schoonmaken. De gordijnen zijn weer eens gewassen....dat doen we eens in de tig jaar :@ dus we hebben wel eer van ons werk :')
Maar het is wel een beetje kaal aan het worden. We hebben gelukkig nog wel mooie potten en nieuwe planten gekocht; de konijnen gaan uit logeren en al hun spullen gaan dan ook mee, dus we zitten dan opeens met hele lege stukken woonkamer :D
pi_204676358
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik was goed begonnen met op alle dozen aan alle 4 de kanten + bovenop steekwoorden op te schrijven (zodat hoe ze ook staan, je het altijd snel kunt zien) maar mijn vriend is minder consequent .... }:|
Zet je er ook op welke kamer het heen moet? Maak altijd een indeling kamer 1 2 3 etc en dat dan op de doos.
pi_204676399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:32 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zet je er ook op welke kamer het heen moet? Maak altijd een indeling kamer 1 2 3 etc en dat dan op de doos.
Vrijwel alles moet naar dezelfde kamer in eerste instantie, hooguit een paar dozen naar de kelder die ik inderdaad wel even willen nummeren :Y (We gaan beneden heel de boel als eerste verbouwen, vandaar)
Maar we hoeven niet in één dag over, omdat ons eigen huis nog verkocht moet worden hebben we wat langer de tijd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')