Ah ja dus het is een kwestie van tijd tot we daar weer zijn! Goede onderbouwing!quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een brood koste op een zeker momemt in Duitsland ook 4 miljoen mark tijdens WO2.
Dat is op een andere schaal. Maar Rusland zou militair gezien niet meer op de schaal waarin ze nu opereren kunnen doorgaan. En het Oekraïnse leger dat nu al een zeer harde kluif is zou dat dan wel makkelijk kunnen beteugelen. En een militair erg verzwakt Rusland zal ook in de regio waar ze ook opereren al hun handen vol hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Van ons misschien niet, maar van Putin en co.... ?
[..]
Iran voert ook gewoon oorlog hoor. In Yemen, Syrie en Iran en via Hezbollah in Libanon/Palestijns gebied.
Misschien dezelfde bullshit reden dat we nu recordprijzen voor benzine neer moeten tellen terwijl olie goedkoper is dan in 2012 en 2013quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar lang niet al het gas dat we hebben komt uit Rusland, dus waarom zou de prijs 6x over de kop gaan?
Een Gazprom zou worden opgeblazen, die kunnen niet zomaar stoppen met leveren. Enorme schadeclaims ten gevolg.quote:
Ik voel bijna medelijden met Gazprom. Bijna.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een Gazprom zou worden opgeblazen, die kunnen niet zomaar stoppen met leveren. Enorme schadeclaims ten gevolg.
Mijn andere onderbouwing reageerde je niet op, dus probeerde ik het wat beeldender voor je te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah ja dus het is een kwestie van tijd tot we daar weer zijn! Goede onderbouwing!
Dat zullen ze heel erg op prijs stellen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik voel bijna medelijden met Gazprom. Bijna.
Schadeclaims van wie? Van Europese bedrijven aan het adres van Gazprom?quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een Gazprom zou worden opgeblazen, die kunnen niet zomaar stoppen met leveren. Enorme schadeclaims ten gevolg.
Je onderbouwt niets. Je zegt gewoon dat straks alles *een willekeurig bedrag* gaat kosten en dat we daarom maar niet teveel moeten uitvoeren. Waarom dat bedrag dat je noemt realistisch zou zijn, weet alleen jij.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mijn andere onderbouwing reageerde je niet op, dus probeerde ik het wat beeldender voor je te maken.
Fijn dat je het goed vond.
Vast en zeker, als de baas van Gazprom tegen de NL directeur van Gasunie gewoon letterlijk zegt dat hij alleen maar uitvoert wat Poetin hem opdraagt heb ik er niet zo'n moeite mee mijn medelijden ietwat in te houden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zullen ze heel erg op prijs stellen.
Dat werkt natuurlijk beide kanten op.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Schadeclaims van wie? Van Europese bedrijven aan het adres van Gazprom?
of van Gazprom aan Europese bedrijven die het contract opzeggen?
Vooral voor Rusland en Gazprom, ja. Wij kunnen namelijk hetzelfde doen wat Poetin heeft gedaan. Nationaliseren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk beide kanten op.
Als Putin de 'gaskraan dichtdraait' dan zal Gazprom daar voor moeten dokken. En dit bedrijf zit onwijs diep geworteld in alle infrastructuur rondom fossiele brandstoffen. Dat zou een ramp zijn die zijn weerga niet kent.
Als ik de prijsfluctuaties zou kunnen voorspellen dan zat ik mijn zakken wel te vullen op de beurs, nietwaar?quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:50 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je onderbouwt niets. Je zegt gewoon dat straks alles *een willekeurig bedrag* gaat kosten en dat we daarom maar niet teveel moeten uitvoeren. Waarom dat bedrag dat je noemt realistisch zou zijn, weet alleen jij.
Het niet doen heeft een grotere prijs, ga daar maar vanuit bij Poetin.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik de prijsfluctuaties zou kunnen voorspellen dan zat ik mijn zakken wel te vullen op de beurs, nietwaar?
Ik maakte een punt. Heel leuk dat nobele streven om die boze Russen aan te pakken, maar tegen welke prijs? Vandaar die 12 euro, bij wijze van spreken, ook wel.
In dat geval, voorlopig is het nog bij lange geen 12 euro en kunnen de sancties nog wel wat worden opgevoerd wmb.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik de prijsfluctuaties zou kunnen voorspellen dan zat ik mijn zakken wel te vullen op de beurs, nietwaar?
Ik maakte een punt. Heel leuk dat nobele streven om die boze Russen aan te pakken, maar tegen welke prijs? Vandaar die 12 euro, bij wijze van spreken, ook wel.
En hoe wil je de gasvelden van Rusland nationaliseren? Prima dat je een meerderheidsbelang in Gulfstream 'nationaliseert' maar daar heb je vrij weinig aan als er geen gas meer doorstroomt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vooral voor Rusland en Gazprom, ja. Wij kunnen namelijk hetzelfde doen wat Poetin heeft gedaan. Nationaliseren.
Wordt ondertussen tijd dat de NATO ook eens groene mannetjes gaat sturen wat Putin kan kunnen wij ook wat dat betreft.quote:
Tjah er zit nog 450 miljard kuub gas onder Groningen. Laat staan hoeveel miljard kuub extra in de Waddenzee. Helaas is dat vloeken in kerk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:04 schreef Cherni het volgende:
We zitten inderdaad met die fossiele shit uit Ruslsnd opgezadeld. Ik erger mij daar dood aan. Mogelijk chageer ik wel als ik zeg laten we vandaag maar die kraan zelf dichtdraaien. Maar het is verdomme een dure les geweest om met dictators in zee te gaan. We moeten echt werken aan een isolatie van dat Aziatisch blok.
Inderdaad. Gewoon soldaten en materieel sturen onder de Oekraïnse vlag.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wordt ondertussen tijd dat de NATO ook eens groene mannetjes gaat sturen wat Putin kan kunnen wij ook wat dat betreft.
Europa consumeerde in 2020 zo'n 515 miljard kuub aardgas, dus zoveel is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah er zit nog 450 miljard kuub gas onder Groningen. Laat staan hoeveel miljard kuub extra in de Waddenzee. Helaas is dat vloeken in kerk.
Alle beetjes helpen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tsja, als het er maar vijf zijn helpt het niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |