abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204479485
Hier weer verder! :*
pi_204479571
Hebben jullie ook allemaal 2 weken vrij na deze week? De kinderen zijn er wel aan toe hier.
Even lekker niks hoeven (behalve de tandarts })
pi_204479587
Wij 3 weken vakantie en de ochtend erna meteen naar de tandarts :)

Heb de schutting in de voortuin dichtgeplankt. Werd schijtziek van het tussen de schutting gefrotte ondergoed en andere kleding van de buren :X Koop een droogrek, denk ik dan. Maar das te simpel 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204479649
Ik heb vanaf volgende week dinsdag vakantie maar dat gaat weer zoals elk jaar in april: ik moet deels werken. Dus laptop gaat mee naar Frankrijk.

Ik ben inmiddels echt wel klaar met het ziek zijn gezeik, het is hier een soort estafette. Ik, B, Juul, weer Juul, nog steeds Juul en nu beginnen B en ik weer.
Juul heeft koorts en zit helemaal vol met snot. B begint ook weer met hoesten en snot. En ik ben mijn stem ook aan het kwijtraken. Verloofde is de enige die door al die verkoudheden heenfietst zonder 1 snotneus.
pi_204479665
@Mushanga71 dat is wel irritant. Hier blijft het bij een keertje slingers of een groot tuinkleed. Maar dat doe ik zelf ook :P

@exode fijn dat verloofde haar weerstand wel lekker op peil is! Alleen niet fijn voor de rest. Beterschap. Hopelijk het beestje de deur weer uit voor jullie weg gaan.
pi_204479685
Hier een vakantie-mengelmoes. De oudste en mijn man zijn vanaf volgende week twee weken vrij. De jongste anderhalve week. Zelf heb ik strategisch twee vrije dagen opgenomen waardoor ik in totaal zes dagen achter elkaar vrij ben.

Hoop wel dat ik me dan beter voel. Zaterdag positief getest op corona en snotter alles onder nu. ;(
pi_204479705
Ondergoed tussen de schutting in de voortuin….?
Protège moi de mes désirs.
pi_204479711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 dat is wel irritant. Hier blijft het bij een keertje slingers of een groot tuinkleed. Maar dat doe ik zelf ook :P

@:exode fijn dat verloofde haar weerstand wel lekker op peil is! Alleen niet fijn voor de rest. Beterschap. Hopelijk het beestje de deur weer uit voor jullie weg gaan.
Dit zit dan precies bij mn voordeur, leuk met bezoek :X
Buuf aan de andere kant gooit de deken van hond over de schutting om te drogen en dát vind ik dan weer niet erg. Tis maar net wát het is maar bij ondergoed trek ik de grens :P
If they say
pi_204479712
Ik heb overigens de tweede week vrij genomen. 2 mei is onze Eid, woensdag is mijn verlofdag en 5 mei ben ik vrij.

We zouden 2 mei naar de Efteling gaan, maar we zijn gister al geweest. Heerlijk weer gehad ook. O+ Nu even kijken wat we in de vakantie kunnen gaan doen.
pi_204479718
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:46 schreef arvensis het volgende:
Ondergoed tussen de schutting in de voortuin….?
Zo'n schutting met horizontale planken. Ze denken waarschijnlijk dat het een inbouwwasrek is ofzo :+
If they say
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 09:49:35 #11
382129 crew  Donna
pi_204479719
Wij hebben geen vakantie. Koningsdag vrij en 3 mei vrij. En er zijn jarigen in de vakantieweek, dus feest genoeg.
pi_204479761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dit zit dan precies bij mn voordeur, leuk met bezoek :X
Buuf aan de andere kant gooit de deken van hond over de schutting om te drogen en dát vind ik dan weer niet erg. Tis maar net wát het is maar bij ondergoed trek ik de grens :P
Dat je bijna een leuk kanten stuk ondergoed bij zou hangen en dan kijken wat er gebeurd?

maar nee, ondergoed bij de voordeur is wel iets dat niet hoeft..
pi_204479830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71 dat is wel irritant. Hier blijft het bij een keertje slingers of een groot tuinkleed. Maar dat doe ik zelf ook :P

@:exode fijn dat verloofde haar weerstand wel lekker op peil is! Alleen niet fijn voor de rest. Beterschap. Hopelijk het beestje de deur weer uit voor jullie weg gaan.
Ja he, dat is eigenlijk altijd zo, dus dat ziek zijn was/is zo apart daardoor. Ze heeft echt een weerstand waar ik hartstikke jaloers op ben en ik ben al zelden ziek.

Gluten ging trouwens goed! *O* Dus ze kan volgende week stokbrood en croissantjes eten. Morgen gaat ze de fructose groep testen.
pi_204479833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 09:55 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat je bijna een leuk kanten stuk ondergoed bij zou hangen en dan kijken wat er gebeurd?

maar nee, ondergoed bij de voordeur is wel iets dat niet hoeft..
:D
Neh, dan denkt ze dat het zo hoort en heb ik binnen no time de achter schutting óók weer vol met wasgoed. Heeft ze in het begin geflikt, zat ik op de bank naar háár wapperende lakens te kijken, in míjn tuin. Heb ik eerst 1 voor 1 dr troep in haar tuin had gekwakt. Snapte ze het nog niet, hing weer de schutting vol. Totdat ik aan de ene kant de lakens haar kant op mieterde en zij ze aan de andere kant weer even snel eroverheen hing. Toen wat gezegd.
Hun voortuin was afgesloten dus kon niet even normaal aanbellen en er wat van zeggen. Anders had ik dat wel gedaan :Y
If they say
pi_204479854
Verloofde had vorige week alweer stress op haar werk. Er was gedoe over de formatie van volgend jaar en....ja....zij mocht weer gaan inschikken. Ze zou dan woensdag, donderdag, vrijdag moeten werken. Maar dan hebben wij een opvang probleem.

Ze heeft voet bij stuk gehouden voor het eerst in de 16 jaar dat ze er werkt _O_ Zij schuift altijd en past zich aan en nu dus lekker niet. En gelukt, ze gaat dinsdag, woensdag, donderdag werken en dat laat ze zo staan de komende jaren. Ze gaat wel voor het eerst in haar juffen bestaan voor een middenbouw groep staan, groep 5. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden na jaren groep 7 en 8.
pi_204479867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:09 schreef exode het volgende:

[..]
Ja he, dat is eigenlijk altijd zo, dus dat ziek zijn was/is zo apart daardoor. Ze heeft echt een weerstand waar ik hartstikke jaloers op ben en ik ben al zelden ziek.

Gluten ging trouwens goed! *O* Dus ze kan volgende week stokbrood en croissantjes eten. Morgen gaat ze de fructose groep testen.
Fijn! Ik was ook halverwege het testen voordat we op vakantie gingen. En die tarwe kon gelukkig wel. Dat scheelt zoveel gedoe. Even een broodje of iets bij die koffie ofzo. Het zit in zoveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204479878
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef exode het volgende:
Verloofde had vorige week alweer stress op haar werk. Er was gedoe over de formatie van volgend jaar en....ja....zij mocht weer gaan inschikken. Ze zou dan woensdag, donderdag, vrijdag moeten werken. Maar dan hebben wij een opvang probleem.

Ze heeft voet bij stuk gehouden voor het eerst in de 16 jaar dat ze er werkt _O_ Zij schuift altijd en past zich aan en nu dus lekker niet. En gelukt, ze gaat dinsdag, woensdag, donderdag werken en dat laat ze zo staan de komende jaren. Ze gaat wel voor het eerst in haar juffen bestaan voor een middenbouw groep staan, groep 5. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden na jaren groep 7 en 8.
Goed gedaan van verloofde! Altijd zó makkelijk: oh, zij doet het wel... Poot stijf blijven houden :Y
If they say
pi_204479892
@exode goed van verloofde!
  dinsdag 19 april 2022 @ 10:19:37 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204479903
Heeft iedereen de winterbanden al gewisseld, of er een afspraak voor staan?
Even de zomertijd/wintertijd bandenwissel reminder, 2 weken te laat :+

Maar vooral omdat ik nu bij de bandenman zit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 10:21:31 #20
382129 crew  Donna
pi_204479913
Geen winterbanden gehad afgelopen jaar. 8-)
pi_204479919
Vanaf volgende week inderdaad 2 weken vakantie voor de jongens *O* ze zijn er behoorlijk aan toe ook.
Wij hebben zelf geen vakantie, maar ze hoeven alleen de 2 maandagen naar de bso en 1 woensdag naar oma. De rest is er sowieso 1 van ons thuis.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204479928
Ik weet niet eens wát voor banden onder de auto zitten :@ Regelt man.
If they say
pi_204479942
Team 4 seizoenen banden :D
pi_204479956
Hier zitten all-weathers onder. Dus geen wisseling van bandjes nodig..
Vorige maand bij de APK stond mijn nummer als eerste op het blaadje EN had ik de auto gebracht EN gezegd dat ze mij moesten bellen. En dan toch nog mijn man bellen. De vorige monteur belde mij altijd wel, dit was een nieuw gezicht. Als ik de auto had opgehaald was dat wel een vermakelijk gesprek geworden (maar ik stond te koken, dus het was handiger dat mijn man hem ophaalde :P
pi_204480002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Leandra het volgende:

Wij hebben de winterbanden er niet op gehad, ze waren aan vervanging toe en de nieuwe auto zou begin van het jaar komen... Die is er nog altijd niet... maar dus geen bandenwissel gehad dit jaar. En de nieuwe heeft 4 seizoenen banden... en mijn autootje heeft ook 4 seizoenen banden.
Fake it till you make it...
pi_204480073
Ik las een burenklacht en heb er ook 1. Weet ook niet zo goed hoe we dit oplossen.

Zaterdag is onze schutting vervangen. Mijn man heeft de hele dag geholpen, en twee klussers, buurman tien minuten gezien. Prima hoor, zijn keus. Hij betaalt meer voor de klussers. Maar overleg was dus niet echt mogelijk.

Toen de schuttingdelen werden geleverd gingen de palen in onze garage, daar kan het droog liggen. Nadat zaterdag de klus klaar was, werden de planken die over waren in onze garage gelegd.

Kreeg mijn man boze berichten dat de helft van de buurman is en "wij zouden zoiets nooit doen." En ik begrijp niet zo goed wàt wij dan gedaan hebben. :?
De afwerking is nog niet eens klaar en de oude schuttingdelen moeten nog afgevoerd worden. Maar goed mijn man heeft hem gelijk zijn planken gebracht en veel plezier ermee gewenst. Hij heeft er verder gelukkig geen woorden aan vuil gemaakt.

Ik begrijp dit dus niet zo goed. Wij hebben in goed vertrouwen bijna duizend euro overgemaakt en hij vertrouwt ons niet met zijn zes plankjes. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:24:37 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204480286
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:09 schreef exode het volgende:

Gluten ging trouwens goed! Dus ze kan volgende week stokbrood en croissantjes eten. Morgen gaat ze de fructose groep testen.
Als lactose niet gaat, kijk dan even naar de zelfafbakcroissantjes (van die danerolles) van het jumbo eigenmerk bijvoorbeeld, daar zit geen melk in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:27:14 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204480301
:o Ik dacht bijtijds te zijn voor het aanvragen van de nieuwe paspoorten voor de jongens. Kan half juni pas terecht! :o
Blij dat ik er nu mee aan de slag ging! :X :X

We gaan vanavond eens kijken of we de vakantie naar de VS voor de zomer bij elkaar gezocht krijgen. Rib uit ons lijf, maar we moesten echt even afwachten met boeken. Nu dan toch maar gaan doen.
pi_204480319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:27 schreef BE het volgende:
:o Ik dacht bijtijds te zijn voor het aanvragen van de nieuwe paspoorten voor de jongens. Kan half juni pas terecht! :o

Dat ja! Het is hier ook zo. Dat je wacht met je vakantie plannen om eerst te kijken of je de paspoorten kunt regelen |:( . Ik had gelezen dat de wachttijd 6-7 weken was. Maar idd ook midden juni. Ik kon niet eens online plannen, omdat die planning maar 8 weken vooruit gaat en die waren allemaal vol..
pi_204480359
quote:

Morgenochtend

Voor de vakantie opsom, kinderen beide 2 weken vrij. Man en ik niet, maar ik ben nog aan het re-integreren op het werk, en kan dat zelf inplannen, dus dat plan ik wel zo in dat we nog wel wat kunnen doen mochten we dat willen.
*poef* nu is het weg
pi_204480389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat ja! Het is hier ook zo. Dat je wacht met je vakantie plannen om eerst te kijken of je de paspoorten kunt regelen |:( . Ik had gelezen dat de wachttijd 6-7 weken was. Maar idd ook midden juni. Ik kon niet eens online plannen, omdat die planning maar 8 weken vooruit gaat en die waren allemaal vol..
dat os dan snel opgelopen. Ik heb half maart een afspraak gemaakt voor vandaag. ID kaarten van de kinderen zijn beide al een jaar verlopen, maar niet nodig gehad.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:40:54 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204480404
Bandenwissel: check! Inclusief oude buurtjes die stuk voor stuk stikverbaasd waren dat ik dat zelf deed. Lol :-D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204480485
@Tink89
Succes met je sollicitatie!
Ben je al wijzer m.b.t die argumenten rondom je ontslag/einde werkzaamheden/proeftijd?
pi_204480523
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef PKM het volgende:
Ik las een burenklacht en heb er ook 1. Weet ook niet zo goed hoe we dit oplossen.

Zaterdag is onze schutting vervangen. Mijn man heeft de hele dag geholpen, en twee klussers, buurman tien minuten gezien. Prima hoor, zijn keus. Hij betaalt meer voor de klussers. Maar overleg was dus niet echt mogelijk.

Toen de schuttingdelen werden geleverd gingen de palen in onze garage, daar kan het droog liggen. Nadat zaterdag de klus klaar was, werden de planken die over waren in onze garage gelegd.

Kreeg mijn man boze berichten dat de helft van de buurman is en "wij zouden zoiets nooit doen." En ik begrijp niet zo goed wàt wij dan gedaan hebben. :?
De afwerking is nog niet eens klaar en de oude schuttingdelen moeten nog afgevoerd worden. Maar goed mijn man heeft hem gelijk zijn planken gebracht en veel plezier ermee gewenst. Hij heeft er verder gelukkig geen woorden aan vuil gemaakt.

Ik begrijp dit dus niet zo goed. Wij hebben in goed vertrouwen bijna duizend euro overgemaakt en hij vertrouwt ons niet met zijn zes plankjes. :{w
Voor je buurman heb ik maar 1 ding: :')

Aansteller, niets mee doen hoor }:|

Wij krijgen binnenkort ook een schutting. Staat op de grond van de buren, dus zij betalen hem. Kwamen ze nog vragen wat wij mooi vinden _O-
Wij vinden alles prima en vriend helpt ook gezellig met het uithalen van de oude schutting.
Beter fijne buren dan gezeik hoor.
pi_204480555
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef PKM het volgende:
Dat is wel vrij absurd inderdaad 8)7. Maar ik denk dat ik het ook zou laten rusten. Misschien alleen nog melden dat je alleen het hout even binnen had gelegd maar dat het niet de intentie was om alles zelf te houden? Maar als ze zelf al gelijk van het slechtste uitgaan, weet ik niet of het zin heeft...

Hier ook vanaf volgende week 2 weken vrij! Heerlijk O+. Ik twijfelde wel of ik zelf nog zou werken of ook vrij zou nemen. Ik heb veel werkuren gemist doordat ik 3x ziek ben geweest, en mijn verantwoordelijkheidsgevoel vindt dat lastig. Maar ik heb sowieso nog veel vakantiedagen staan en meer rust is alleen maar goed voor de weerstand. Dus toch de knoop maar doorgehakt dat ik gewoon vrij neem *O*. We gaan met het gezin in ieder geval een lang weekend naar Center Parcs in Duitsland.

@Tink89 mijn duimen draaien voor je! Dat zou een mooie plotwending zijn voor die stomme collega's :*.

Vorig jaar bedacht ik me ook vrij laat dat de kinderen nieuwe paspoorten nodig hadden. Het was ook echt lastig om nog een plekje te bemachtigen, ik moest naar een locatie op 25 minuten rijden op een onhandig tijdstip maar toen kon ik 10 uur voor vertrek gelukkig de paspoorten ophalen _O-. Man man, wat een gestress. We moesten toen ook nog een pcr-test rond die tijd dus het was echt rennen en vliegen toen..
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 19 april 2022 @ 12:10:26 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204480690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier zitten all-weathers onder. Dus geen wisseling van bandjes nodig..
Vorige maand bij de APK stond mijn nummer als eerste op het blaadje EN had ik de auto gebracht EN gezegd dat ze mij moesten bellen. En dan toch nog mijn man bellen. De vorige monteur belde mij altijd wel, dit was een nieuw gezicht. Als ik de auto had opgehaald was dat wel een vermakelijk gesprek geworden (maar ik stond te koken, dus het was handiger dat mijn man hem ophaalde :P
Bij de garage weten ze het nummer van mijn man niet eens, sterker nog, ik vraag me af of ze hem zouden herkennen als hij de auto een keer zou komen brengen of halen :D

Ik denk dat hij dan zou moeten uitleggen dat hij mijn auto kwam halen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 april 2022 @ 12:15:48 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204480750
@Tink89
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204480968
Wij hebben hartstikke aardige buren. Zij denken alleen anders over het huis en onderhoud. Zij willen altijd het goedkoopste terwijl wij graag willen dat het past bij het huis.
Alles gaat wel in overleg overigens, tenminste wat aan de voorkant gebeurt of gezamelijk (we hebben uitbouwen die in elkaar overlopen).
pi_204480988
Wij hebben prima buren, binnenkort ook een stuk schutting vervangen, regelt mijn man met de buren.
pi_204481044
quote:

Ja, afspraak over twee weken. Ik heb nog aan je gedacht met de zomertijd, maar toen werd het koud dus hebben we even gewacht.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204481070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 11:27 schreef BE het volgende:

We gaan vanavond eens kijken of we de vakantie naar de VS voor de zomer bij elkaar gezocht krijgen. Rib uit ons lijf, maar we moesten echt even afwachten met boeken. Nu dan toch maar gaan doen.
Daar heb ik morgen een afspraak voor, ruim een maand geleden gemaakt ook :X nu loopt mijn kind al 10 dagen zonder paspoort :+
pi_204481079
Wij hebben ook fijne buren. Kinderen van dezelfde leeftijd. Niet dat ze nou echt veel spelen, maar we snappen wel van elkaar dat er best eens een kleiner kind gilt of een puber met de deur slaat.

Ook samen een schutting neergezet. En we zijn ook al eens over die schutting geklommen om een biertje te drinken.

Nu maar hopen dat we volgend jaar nog zulke fijne buren hebben, want deze gaan waarschijnlijk dit jaar nog weg. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 19-04-2022 12:59:52 ]
pi_204481084
Ik heb vanaf vrijdag een week vakantie. In theorie gaan we vanaf zondag 4 dagen naar Disneyland Parijs, maar mijn vader ligt sinds afgelopen weekend in het ziekenhuis op de MC afdeling met meerdere longembolieën. Ik weet nog niet of ik het aandurf om zo ver weg te gaan als zijn situatie niet verbetert.
De annuleringsverzekering zal vast niet uitkeren omdat hij dan levensbedreigend ziek moet zijn met grote kans op overlijden. Ik boek een keer een relatief 'dure' vakantie, hebben we dit weer. :')
pi_204481120
Ai, dat is rot Nikki! Ik hoop dat zijn toestand snel verbetert :*

Succes Tink, we duimen ^O^
pi_204481201
Oh wat vervelend Nikki! Zomaar ineens zo ziek?

Onze buren hebben een puber van 16 jaar die veel gamet en wij hebben 2 kleine kinderen die behoorlijk geluid kunnen maken. Dus we horen elkaar zo nu en dan, maar we proberen zoveel mogelijk rekening met elkaar te houden. Zo gaat onze buurjongen pas gamen als hij weet dat onze kinderen slapen zodat hij ze niet wakker houdt. Hij gamet wel met een koptelefoon maar roept wel eens wat naar zijn Playstation zeg maar.
En onze kinderen moeten gewoon rustig zijn 's ochtends tot het een fatsoenlijk tijdstip is.

En vakanties doen we altijd elkaars huizen, tuinen, containers en zij verzorgen ook onze kat.

We zijn blij met ze, ik hoop dat ze er nog lang blijven wonen. Wij hebben hiervoor bij onze vorige woningen alleen maar debiele buren gehad.
pi_204481225
Die paspoort problemen/wachttijden, is dat bij jullie in de grotere steden?
Hier in het dorp kon ik gewoon volgende week al terecht.
pi_204481251
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:08 schreef vencodark het volgende:
Hier is het ook, tenminste dat communiceerde de gemeente recent. Wij hebben gelukkig allemaal nog een geldig paspoort.
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:13:19 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204481267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Daar heb ik morgen een afspraak voor, ruim een maand geleden gemaakt ook :X nu loopt mijn kind al 10 dagen zonder paspoort :+
Die van de mijne zijn tot 28 juni geldig en we hebben de 16e een afspraak. #planningskills :7 O-)

quote:
Mwoah, Gouda is nou niet per se een mega-stad. Maar ik vind ze hier sowieso zuunig met de openingstijden van de balie.
Ik ben zo bij dat ik voor mijn werk inmiddels digitaal aangifte van overlijden kan doen. :Y

[ Bericht 29% gewijzigd door BE op 19-04-2022 13:18:56 ]
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:14:40 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204481278
@_NIKKI_ wat eng joh! Ik snap dat je twijfelt. :Y :{

Wij gaan een weekje naar Beekse Bergen. Vorig jaar in april geboekt ofzo, want we wilden echt heel graag een keer aan de Savanne (of hoe het heet, zodat je de beesten vanuit je huisje kon zien). Vriendinnetje zit in het huisje naast ons met haar meiden. Heel veel zin in. *O*
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 13:16:22 #50
382129 crew  Donna
pi_204481287
quote:
Hier in het dorp (wel een grote gemeente) is het ook geen probleem. Er staat zelfs een melding op de website dat er GEEN afspraak gemaakt hoeft te worden en er GEEN wachtlijst is haha.
pi_204481356
@PKM, wat een lulhannes van een buurman. Ik zou het laten, denk ik. Misschien nog wel een keer een opmerking maken erover maken als het relevant is in een gesprek. Maar snap je gevoel van onrechtvaardigheid :Y

Ook een bak ellende gehad met de bewoners van dat huis. Is een woning die verhuurd wordt door de kerk. Wat er nu inhuist is nog wel het minst rottige van allemaal }:|
Buurtjes andere kant zou ik voor geen goud willen missen O+ Heel het straatje is verder prima :)

Ga ook maar ffies een afspraak maken voor zoon zn nieuwe paspoort. Verloopt deze maand en anders is het daaag Londen.
If they say
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:32:01 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204481384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, afspraak over twee weken. Ik heb nog aan je gedacht met de zomertijd, maar toen werd het koud dus hebben we even gewacht.
Ja, hier idem, even gewacht vanwege de sneeuw en kou.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:32:13 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204481385
Hier in het dorp ook een lange wachttijd voor aanvragen paspoort voor onze jongeman - met zijn schattige babyfoto nog op zijn paspoort :P

We gaan alleen eventjes richting België in mei, dus ik twijfel of ik nu ga wachten tot juni (paspoort loopt volgende week af), of dan maar een spoedprocedure (kost centjes) ga inzetten.
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:32:58 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204481393
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 12:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb vanaf vrijdag een week vakantie. In theorie gaan we vanaf zondag 4 dagen naar Disneyland Parijs, maar mijn vader ligt sinds afgelopen weekend in het ziekenhuis op de MC afdeling met meerdere longembolieën. Ik weet nog niet of ik het aandurf om zo ver weg te gaan als zijn situatie niet verbetert.
De annuleringsverzekering zal vast niet uitkeren omdat hij dan levensbedreigend ziek moet zijn met grote kans op overlijden. Ik boek een keer een relatief 'dure' vakantie, hebben we dit weer. :')
Oei :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204481482
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:05 schreef exode het volgende:
Oh wat vervelend Nikki! Zomaar ineens zo ziek?
Ik vond hem een week geleden al benauwder klinken dan normaal, hij heeft COPD dus hijgt altijd al een beetje. Maar sinds afgelopen donderdag werd het ineens erg heftig. Hij zei zelf steeds dat hij zich iets beter voelde, maar toen we hem zaterdag zagen schrokken we van hoe slecht hij eraan toe was. Hij kon geen 5 stappen meer zetten en zelfs niet meer op eigen kracht naar de huisartsenpost. For the record, zijn saturatie in rust was zaterdag nog maar 85, dus wel behoorlijk laag. :{
pi_204481483
Eerst mogelijke afspraak is op 1 juni :X dus maar 2 juni gedaan, na school. Staat er ook nog bij: kies zoveel mogelijk aansluitende tijden zodat er geen gaten vallen in de agenda :? Nou, mijn agenda vindt dit prima dus...?

Oh, man moet ook online een toestemmingsformulier invullen. Of hij moet mee. Of nog iets maar dat ben ik alweer vergeten. Weet echt niet meer hoe het 5 jaar geleden ging :')
If they say
pi_204481494
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:43 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik vond hem een week geleden al benauwder klinken dan normaal, hij heeft COPD dus hijgt altijd al een beetje. Maar sinds afgelopen donderdag werd het ineens erg heftig. Hij zei zelf steeds dat hij zich iets beter voelde, maar toen we hem zaterdag zagen schrokken we van hoe slecht hij eraan toe was. Hij kon geen 5 stappen meer zetten en zelfs niet meer op eigen kracht naar de huisartsenpost. For the record, zijn saturatie in rust was zaterdag nog maar 85, dus wel behoorlijk laag. :{
Zooo, das wel heel laag Nikki :{ Sterkte!
If they say
pi_204481597
@_NIKKI_ Dat is wel laag. COPD is ook echt rot. Beterschap.
Ik ken het nog van mijn opa. Van crisis naar crisis en langszaam achteruit. Mijn vader heeft het begin stadium, hoop dat dat gedoe nog even uitblijft.

SPOILER
pi_204481615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:14 schreef BE het volgende:
@:_NIKKI_ wat eng joh! Ik snap dat je twijfelt. :Y :{

Wij gaan een weekje naar Beekse Bergen. Vorig jaar in april geboekt ofzo, want we wilden echt heel graag een keer aan de Savanne (of hoe het heet, zodat je de beesten vanuit je huisje kon zien). Vriendinnetje zit in het huisje naast ons met haar meiden. Heel veel zin in. *O*
Oh dat is zo leuk! Weet je welk huisje je zit?
Wij zitten in oktober weer in de Beekse Bergen, dit keer met moeder, zus, neefje en B. Huisje 452 want dan zitten we hoppa bovenop een voederplek.
pi_204481648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:59 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zitten in oktober weer in de Beekse Bergen, dit keer met moeder, zus, neefje en B. Huisje 452 want dan zitten we hoppa bovenop een voederplek.
Mens, wat boeken jullie lekker vroeg.
Ik weet amper wat ik vanmiddag ga doen. :P
pi_204481675
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Is omdat mijn moeder 75 wordt, die betaalt dus bepaald. :D

Heb je al geboekt, wel dan ene huisje he, wel doen he, kan je daar ook taart bestellen? Heb je al geboekt? Waarom heb je nog niet geboekt?

En dan mijn zus:
boek nou maar anders gaat ze maanden aan je hoofd zeuren.

Dat dus.
pi_204481704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:07 schreef exode het volgende:

[..]

Heb je al geboekt, wel dan ene huisje he, wel doen he, kan je daar ook taart bestellen? Heb je al geboekt? Waarom heb je nog niet geboekt?

En dan mijn zus:

Dat dus.
_O-

Wij gaan in augustus ook een weekendje die kant op, voor de 85e verjaardag van mijn oma. Heel veel zin in. :Y
pi_204481848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:07 schreef exode het volgende:

[..]

En dan mijn zus:

Dat dus.
Geen stok achter de deur zo stevig als je moeders (of partners) stok. :D
  dinsdag 19 april 2022 @ 14:42:03 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204481925
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik normaal ook hoor. :o We boekten vorig jaar echt met de ogen dicht in het kader van 'we zien het dan allemaal wel'. :Y Maar omdat we echt een hele specifieke plek wilden aan die Savanne.

Je krijgt dan pas in januari de prijzen door en dan kan je alsnog annuleren, dus op zich best een goeie optie.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:59 schreef exode het volgende:

[..]
Nummer 466. Ik had dan weer geen idee van voederplekken. :o :? :D
pi_204482109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 14:42 schreef BE het volgende:

[..]
Ik normaal ook hoor. :o We boekten vorig jaar echt met de ogen dicht in het kader van 'we zien het dan allemaal wel'. :Y Maar omdat we echt een hele specifieke plek wilden aan die Savanne.

Je krijgt dan pas in januari de prijzen door en dan kan je alsnog annuleren, dus op zich best een goeie optie.
[..]
Nummer 466. Ik had dan weer geen idee van voederplekken. :o :? :D
Mooi rijtje!

Wij zaten 2,5 jaar geleden in 452 en toen zaten we dus bij een voederplaats. Dus die wilden we nu weer. Mijn moeder wordt steeds minder mobiel, dus wel fijn dat ze het vermaak voor de deur heeft.

Ze heeft er zoveel zin in dat ze bij wijze van spreken haar koffer al klaar heeft staan. O+
pi_204482171
Wat een heerlijk vooruitzicht zo'n paar dagen Beekse Bergen. O+ Ik heb er regelmatig voor gekeken, maar die mooie plekken zijn in het hoogseizoen echt niet te betalen. :X Of nouja, het kán wel, maar ik heb het er niet voor over. ;)

Wij hebben in juni een weekendje FarmCamps op de planning staan. Heel benieuwd hoe de kinderen dat gaan vinden. Vast tof, want hutten bouwen, konijnen knuffelen, koeien voeren etc. :)
pi_204482299
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat een heerlijk vooruitzicht zo'n paar dagen Beekse Bergen. O+ Ik heb er regelmatig voor gekeken, maar die mooie plekken zijn in het hoogseizoen echt niet te betalen. :X Of nouja, het kán wel, maar ik heb het er niet voor over. ;)

Wij hebben in juni een weekendje FarmCamps op de planning staan. Heel benieuwd hoe de kinderen dat gaan vinden. Vast tof, want hutten bouwen, konijnen knuffelen, koeien voeren etc. :)
Welke Farmcamps? Wij hebben de Vorstenbosch en den Brandenhorst gepland in de zomervakantie. :)

Leuke dingen om allemaal naar uit te kijken! B-)
pi_204482328
Nikki, wat rot dat je vader in het ziekenhuis ligt. Sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204482338
Nou het gaat gebeuren hoor, er komt een bedrijf langs om onze pannendak te inspecteren. Dat is 2 jaar geleden al eens gedaan. Maar ik word inmiddels redelijk zenuwachtig van allerlei opmerkingen. Zwager zei dus dat de pannen eigenlijk vervangen moeten worden, gisteren waren de zonnepanelen mijnheren ineens (ja ineens, ik had geen idee dat die nog terugkwamen) om de panelen rechter te leggen. Die zeiden dat ze veel moeite hadden met boren omdat er planken onder de pannen verrot zijn.

Echt....waarom zegt iedereen dat nu, nadat er zonnepanelen op zijn gelegd. 2 jaar geleden kregen we te horen dat het dak oud is maar echt nog wel een jaar of 5 a 6 mee moet kunnen. Er waren wat plekken zwak en die zijn gerepareerd.

Maar goed ik ga vast omvallen van de offerte, we willen dan ook meteen een nieuwe dakkapel want als het dak er toch af gaat.....en ja meteen isolatie.
En voor iedereen die zich zorgen maakt, vrijwel alles is daarna vervangen, een huis als nieuw en dan ben ik er wel even klaar mee.
  dinsdag 19 april 2022 @ 15:53:08 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204482452
Wel zonde als de panelen er net op liggen en het dak dan vervangen moet worden.
Overigens zou ik dan ook niet alleen de pannen laten doen maar dan idd het hele dak gelijk aanpakken qua isolatie en dergelijke ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204482533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:53 schreef Leandra het volgende:
Wel zonde als de panelen er net op liggen en het dak dan vervangen moet worden.
Overigens zou ik dan ook niet alleen de pannen laten doen maar dan idd het hele dak gelijk aanpakken qua isolatie en dergelijke ook.
Het idee is het volledige dak eraf, dus ook het dakbeschot. Anders wordt isoleren ook lastig want dan gaan we omhoog met het dak.

Ja, die panelen, maar ach, ze brengen al aardig wat op nu en die dakmannen hebben vast geen tijd de komende maanden. Op het platte dak kunnen ze sowieso blijven liggen.
pi_204482677
Nikki sterkte met je vader! :*

Ik ga maar eens navragen of er een regeling is voor gehandicapten/ mensen die zeer slecht ter been zijn. ID van mijn vriend is allang verlopen. Lichamelijk gaat het laatste tijd slecht, maar ID is wel nodig.
En bezwaar aantekenen bij de gemeente. We vallen onder de minima.
We kregen altijd (gedeeltelijke) kwijtschelding van de gemeentebelasting en waterschapsgedoe. Nu ineens niet, terwijl er niks is veranderd. Duimen jullie mee dat het lukt?
Scheelt toch weer zo'n 600 euro en onze hond gaat in mei gesteriliseerd worden, dat kost ca 500 euro.
We hebben wel een klein spaarpotje van de afgelopen jaren, maar dan zou de spaarrekening zo goed als leeg zijn. En we hebben toch wel graag een potje voor onverwachte dingen over.
  dinsdag 19 april 2022 @ 16:42:36 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_204482823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:32 schreef exode het volgende:

[..]
Welke Farmcamps? Wij hebben de Vorstenbosch en den Brandenhorst gepland in de zomervakantie. :)

Die zijn alletwee super leuk!
KuikenGuppy
  dinsdag 19 april 2022 @ 17:08:02 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204483005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:36 schreef exode het volgende:
Nou het gaat gebeuren hoor, er komt een bedrijf langs om onze pannendak te inspecteren. Dat is 2 jaar geleden al eens gedaan. Maar ik word inmiddels redelijk zenuwachtig van allerlei opmerkingen. Zwager zei dus dat de pannen eigenlijk vervangen moeten worden, gisteren waren de zonnepanelen mijnheren ineens (ja ineens, ik had geen idee dat die nog terugkwamen) om de panelen rechter te leggen. Die zeiden dat ze veel moeite hadden met boren omdat er planken onder de pannen verrot zijn.

Echt....waarom zegt iedereen dat nu, nadat er zonnepanelen op zijn gelegd. 2 jaar geleden kregen we te horen dat het dak oud is maar echt nog wel een jaar of 5 a 6 mee moet kunnen. Er waren wat plekken zwak en die zijn gerepareerd.

Maar goed ik ga vast omvallen van de offerte, we willen dan ook meteen een nieuwe dakkapel want als het dak er toch af gaat.....en ja meteen isolatie.
En voor iedereen die zich zorgen maakt, vrijwel alles is daarna vervangen, een huis als nieuw en dan ben ik er wel even klaar mee.
Ik zou echt al 25x verhuisd zijn als ik jouw verhalen over jullie huis hoor.
pi_204483187
Wij bouwen ‘gewoon’ een nieuw huis. Maar kan je liefde voor je huisje wel waarderen exode!
Met een meidenkwartet
pi_204483374
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zou echt al 25x verhuisd zijn als ik jouw verhalen over jullie huis hoor.
:)
Gelukkig wisten we het meeste voordat we het kochten.
pi_204483406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:36 schreef Cathmar het volgende:
Wij bouwen ‘gewoon’ een nieuw huis. Maar kan je liefde voor je huisje wel waarderen exode!
Het is ook helemaal niet rationeel. Wij voelen ons zo happy in dit huis, in deze wijk :) Ons oude dametje.

Maar goed we hebben nog wat dingen gepland en dus het dak en dan is zo'n beetje alles gedaan. Dan kan ik niets meer verzinnen. Ja, leuke dingen die wij willen, niet die moeten.
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:12:45 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204483501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 17:59 schreef exode het volgende:

[..]
:)
Gelukkig wisten we het meeste voordat we het kochten.
Zondermeer. Jullie moeten er in wonen :-)
pi_204483740
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zondermeer. Jullie moeten er in wonen :-)
Als het dak erop zit, kom je maar eens langs. Flitsend dak party.
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:42:39 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204483797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:36 schreef exode het volgende:

[..]
Als het dak erop zit, kom je maar eens langs. Flitsend dak party.
Weet je het zeker? Als ik kom gaat het dak eraf!!!
  dinsdag 19 april 2022 @ 18:42:59 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204483804
Prima Marco, prima!
pi_204484901
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Weet je het zeker? Als ik kom gaat het dak eraf!!!
Shit
Dat is natuurlijk waar
Misschien kan je dan langskomen als het dak eraf moet?
pi_204486769
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:32 schreef exode het volgende:

[..]

't Looveld in Drenthe. We gaan overigens wel voor glamping, want we hebben een tent met eigen badkamer en een vaatwasser _O- geboekt.
  dinsdag 19 april 2022 @ 22:26:42 #84
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204486950
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:12 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
't Looveld in Drenthe. We gaan overigens wel voor glamping, want we hebben een tent met eigen badkamer en een vaatwasser _O- geboekt.
Ooh, Looveld is echt heel leuk, daar zijn wij twee jaar geleden geweest. Heel vriendelijke mensen, groot (druk) gezin, alle kinderen hielpen/helpen mee op de boerderij/ camping. J & F wilden elke dag mee de koeien uit de wei gaan halen (laarzen zijn handig...), en ook de Shetlandpony was favoriet (rijden mocht tot een jaar of 8 geloof ik, anders was t te zwaar voor t arme beestje)

Tip: op een paar km afstand is een gratis zwemplas, niet heel druk, niet heel diep, maar wel fijn voor een uurtje afkoelen in warm weer.
pi_204488159
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:12 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Leuk! Wij hebben ook zo'n luxe tent :)
pi_204488180
Oh vakantie, wij kunnen ook gaan plannen. *O*
Vrije dagen zijn al opgenomen, voordat we vertrekken nog snel de 3D echo van onze dochter ( :o O+ ) en dan lekker Frankrijk in rijden. Zin in! We moeten nog even geduld hebben, maar dat komt helemaal goed met feestdagen en mijn verjaardag tussendoor.
pi_204488212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 22:26 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ooh, Looveld is echt heel leuk, daar zijn wij twee jaar geleden geweest. Heel vriendelijke mensen, groot (druk) gezin, alle kinderen hielpen/helpen mee op de boerderij/ camping. J & F wilden elke dag mee de koeien uit de wei gaan halen (laarzen zijn handig...), en ook de Shetlandpony was favoriet (rijden mocht tot een jaar of 8 geloof ik, anders was t te zwaar voor t arme beestje)

Tip: op een paar km afstand is een gratis zwemplas, niet heel druk, niet heel diep, maar wel fijn voor een uurtje afkoelen in warm weer.
Wat tof! Nu verheug ik me er des te meer op. O+
Ik heb één zo'n kind wat eigenlijk een geboren boerenzoon had moeten zijn. 's Zomers kijken we een paar keer per week samen hoe de boer zijn koeien van het veld haalt en liefst zou hij in de stal gaan werken. Als ik dat zo lees denk ik dat ik één kind armer huiswaarts zal keren. ;)

Kleine update over mijn vader: hij is sinds gisteravond van de MC unit af en mag vandaag al proberen of hij het zonder zuurstof redt. :o
Ik en mijn zus hebben nu stress, want we zijn bezig zijn hele huis op te ruimen en te poetsen en we hebben eigenlijk nog wel 2 avonden nodig voor het klaar is. :X
  woensdag 20 april 2022 @ 08:32:27 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204488249
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:24 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wat tof! Nu verheug ik me er des te meer op. O+
Ik heb één zo'n kind wat eigenlijk een geboren boerenzoon had moeten zijn. 's Zomers kijken we een paar keer per week samen hoe de boer zijn koeien van het veld haalt en liefst zou hij in de stal gaan werken. Als ik dat zo lees denk ik dat ik één kind armer huiswaarts zal keren. ;)

Kleine update over mijn vader: hij is sinds gisteravond van de MC unit af en mag vandaag al proberen of hij het zonder zuurstof redt. :o
Ik en mijn zus hebben nu stress, want we zijn bezig zijn hele huis op te ruimen en te poetsen en we hebben eigenlijk nog wel 2 avonden nodig voor het klaar is. :X
Fijn dat hij van de MC unit af is!
Succes met poetsen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204488838
Succes @_NIKKI_

Ik moet nog heel veel poetsen in mijn huis maar mijn zieke dreumes ligt op mijn arm.
Kleuter is gelukkig wel naar school. Die was de hele vorige week ziek thuis en had gisteren schoolreisje. Hij heeft al een paar woedeaanvallen gehad voor schooltijd en normaal zou ik hem waarschijnlijk thuis houden. Maar er zijn er nu wel meer moe natuurlijk, en die blijven ook niet allemaal thuis.

Bedankt trouwens voor de steun, ik ga inderdaad niks meer doen met dat gezeik van de buren. Het is ook gewoon een stel zure bommen.

Ik heb al veel te veel gehoord aan zakelijke gesprekken die ook op deze toon gaan. Of de keer dat een andere buurman een nieuwe auto had en deze buurman dat ook wou (te duur).
Het zwembad dat weg moest zodat er een trampoline kon staan voor verjaardag zoontje, maar die moest weer weg voor een groter zwembad, maar dat zwembad was te groot en moest weg en nu willen ze wéér een...
Of die keer dat ik dacht dat ze gingen verhuizen of een vakantiehuisje kopen. Zo lang ging het al over hoe het moest zijn. Maar nee, ze gingen naar de F1 met overnachting. 8)7 _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204490399
Ik ben op kantoor en was bijna vergeten dat ik een lunchafspraak had, buiten kantoor. Bijna...en gelukkig maar, ik heb net de grootste schaaldieren schotel op die ik ooit heb gezien.

Kan je op kantoor ongenegeerd een dutje doen? We zaten in de zon, gelukkig drink ik geen alcohol dan had je me nu weg kunnen dragen.
pi_204490480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:51 schreef exode het volgende:
Ik ben op kantoor en was bijna vergeten dat ik een lunchafspraak had, buiten kantoor. Bijna...en gelukkig maar, ik heb net de grootste schaaldieren schotel op die ik ooit heb gezien.

Kan je op kantoor ongenegeerd een dutje doen? We zaten in de zon, gelukkig drink ik geen alcohol dan had je me nu weg kunnen dragen.
Ik zie mensen weleens in de kantine een dutje doen. Wellicht is dat een optie? :+
pi_204490538
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik zie mensen weleens in de kantine een dutje doen. Wellicht is dat een optie? :+
Wij hebben lounge ruimtes, banken, een bieb waar je stil moet zijn, concentratie stoelen (ja echt, van die oorstoelen die je helemaal dicht kan doen, dan zie je alleen de voeten), ik zie mogelijkheden.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:40:21 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204491821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 14:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben lounge ruimtes, banken, een bieb waar je stil moet zijn, concentratie stoelen (ja echt, van die oorstoelen die je helemaal dicht kan doen, dan zie je alleen de voeten), ik zie mogelijkheden.
En toen was het een paar uur stil…. :z
pi_204491897
quote:

Wij hebben op kantoor van die ruimtes met grote zitzakken waar je lekker in kan wegtukken. Van die ontspanningsruimtes. Steek morgen maar even over. :7
pi_204492743
En exode... is t nog gelukt :z ? ;)
  woensdag 20 april 2022 @ 19:31:46 #96
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204492897
Ons kantoor wordt al een paar maanden verbouwd, wordt helemaal omgevormd naar hybride werken. Ben benieuwd hoe het wordt. Zeker geen plek is m dutjes te doen in elk geval, het kantoor, of wat er nog van over is, is eigenlijk alleen nog een ontmoetingsplek.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204492913
Ik heb op kantoor mijn eerste beoordelingsgesprekken gehouden vandaag. Het voelt nog steeds alsof ik een toneelstuk aan het spelen ben in de rol van manager :D
  woensdag 20 april 2022 @ 19:35:52 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204492940
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:33 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb op kantoor mijn eerste beoordelingsgesprekken gehouden vandaag. Het voelt nog steeds alsof ik een toneelstuk aan het spelen ben in de rol van manager :D
Het is ook altijd wel een soort toneelstukje, vind ik. Vooral als het allemaal gewoon prima gaat.
Ik ben geen manager, dus wordt beoordeeld. Maar ik zorg er wel altijd voor dat ik mijn manager ook beoordeel in het gesprek. Maar dat mag volgens mij ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204493280
Ja klopt, maar met 1 persoon heb ik vandaag wel een goed gesprek gehad. Ik heb het idee dat ik haar kan helpen met bepaalde dingen en daar hebben we het over gehad. De andere gesprekken waren echt om het eventjes afgetikt te hebben.

Maar goed, ben weer een ervaring rijker :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Adrian4 op 20-04-2022 20:24:03 ]
pi_204493680
Wij hebben geen beoordelingsgesprekken meer. Heerlijk.
pi_204494016
Yay, treintickets geboekt naar Londen. Nu het hotel nog :7
If they say
pi_204494529
Waar is @SQ eigenlijk gebleven?
pi_204494535
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef vencodark het volgende:
Waar is @:SQ eigenlijk gebleven?
In het Dreumestopic :P
pi_204494552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:30 schreef exode het volgende:
Wij hebben geen beoordelingsgesprekken meer. Heerlijk.
ben wel benieuwd hoe dit gaat dan. Bij geen bericht functioneer je gewoon goed (en ga je eventueel een trede omhoog in je schaal)?
pi_204494675
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:53 schreef arvensis het volgende:

[..]
ben wel benieuwd hoe dit gaat dan. Bij geen bericht functioneer je gewoon goed (en ga je eventueel een trede omhoog in je schaal)?
Ik heb elke 2 weken een Bila en elk kwartaal een gesprek met mijn manager waarin je terugblikt op het voorgaande kwartaal en vooruit na het komende kwartaal. Je stelt daarin doelen vast.
Schaal omhoog gingen we voorheen ook niet op basis van een beoordeling, die was alleen voor de tredes in je schaal en de bonus.

Ik had altijd een hekel aan beoordelingsgesprekken dus ik ben er blij mee.
  woensdag 20 april 2022 @ 22:07:05 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204494681
Fr_ Is ook nog niet teruggekeerd van weg geweest. Al is ze volgens mij wel online geweest. Geen idee wat er is voorgevallen.
  woensdag 20 april 2022 @ 22:15:15 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_204494779
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:50 schreef vencodark het volgende:
Waar is @:SQ eigenlijk gebleven?
Ben het gros van de tijd uitgelogd om meer ruimte in mijn hoofd te hebben voor andere dingen ;) still alive, no worries!
disclaimer
pi_204494811
quote:

Ik was ook op kantoor vandaag! Had ik je zomaar in het wild kunnen tegenkomen joh. Ik lunchte ook buiten de deur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204494848
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik was ook op kantoor vandaag! Had ik je zomaar in het wild kunnen tegenkomen joh. Ik lunchte ook buiten de deur.
Dat was wel heel gezellig geweest! Ik ben er pas weer over 3 weken.
pi_204495033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:22 schreef exode het volgende:

[..]
Dat was wel heel gezellig geweest! Ik ben er pas weer over 3 weken.
Ik heb nog niks gepland, eerst even 2 weken vakantie :D. Vanavond zijn we met ons team uit eten geweest bij Le Mignon, echt een aanrader! Heel klein restaurant met maar een paar tafeltjes, maar het eten is subliem.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204495162
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Ben het gros van de tijd uitgelogd om meer ruimte in mijn hoofd te hebben voor andere dingen ;) still alive, no worries!
Maar helpt het ook?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204495898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 22:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb nog niks gepland, eerst even 2 weken vakantie :D. Vanavond zijn we met ons team uit eten geweest bij Le Mignon, echt een aanrader! Heel klein restaurant met maar een paar tafeltjes, maar het eten is subliem.
Ik ook vakantie, op dinsdag is onze teamdag dus dan ben ik er elke week, tenzij vakantieeeeee.

Oh klinkt goed! Wij hebben binnenkort een afscheid van een collega, ik ga hem onthouden.
pi_204495902
Ik werk nog t/m dinsdag en dan ga ik naar Parijs met vriendinnen *O* geen kinderen *G*
Met een meidenkwartet
pi_204496097
Oh wat fijn Cathmar! Klinkt heeeeerlijk.

Wanneer ga je naar Londen Mushanga? Ik mis Londen, pre Corona ging ik 2 a 3 keer per jaar.
pi_204496109
Jaarnota eindelijk binnen van Eneco, we krijgen meer terug dan ik dacht en het nieuwe termijnbedrag valt me mee. En dan zijn de zonnepanelen nog niet eens verwerkt. Al dat isoleren heeft wel geholpen, ons verbruik blijft dalen zie ik.
pi_204496323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:39 schreef exode het volgende:
Jaarnota eindelijk binnen van Eneco, we krijgen meer terug dan ik dacht en het nieuwe termijnbedrag valt me mee. En dan zijn de zonnepanelen nog niet eens verwerkt. Al dat isoleren heeft wel geholpen, ons verbruik blijft dalen zie ik.
Klinkt goed!
Wij krijgen begin mei de jaarafrekening. Ik ben benieuwd hoeveel we moeten bijbetalen. Vast fors, gezien ons verbruik (oa veel geklust in het najaar en verder auto laden en zakelijk verbruik) en een laag maandbedrag betaald tot nu toe. De zonnepanelen lagen er alleen de ongunstige maanden, dus daar hadden we nog niet zo veel aan.

Maar sinds ik de meterstand doorgaf is de elektra meter alleen maar omlaag gegaan *O*

Ik heb het mega druk en weet eigenlijk amper waar ik moet beginnen. Word er gestresst van. :{
pi_204496957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:35 schreef exode het volgende:
Oh wat fijn Cathmar! Klinkt heeeeerlijk.

Wanneer ga je naar Londen Mushanga? Ik mis Londen, pre Corona ging ik 2 a 3 keer per jaar.
26 juli en 3 augustus weer terug :) Wij gingen pre corona elk jaar en ik heb het ook zó gemist! Weet niet wat het is met Londen, die stad heeft iets. Krijg altijd heimwee zodra we terug de Nederlandse grens passeren. Maar zou er nooit kunnen wonen, te druk :D
Ga jij ook weer gauw die kant op?
If they say
pi_204496986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 11:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
26 juli en 3 augustus weer terug :) Wij gingen pre corona elk jaar en ik heb het ook zó gemist! Weet niet wat het is met Londen, die stad heeft iets. Krijg altijd heimwee zodra we terug de Nederlandse grens passeren. Maar zou er nooit kunnen wonen, te druk :D
Ga jij ook weer gauw die kant op?
Het is eigenlijk wel de bedoeling dat ik voor de zomer nog ga voor mijn werk, maar kan nu nog lastig inschatten of dat kan met de thuissituatie. Wellicht 1 dag op en neer of 1 nacht en weer terug. Dus dan kan ik niet echt Londen in. Ik zit dan in de wijk Hammersmith, leuke wijk, maar wel een stukje van de real deal zeg maar.

Ik zou graag met het gezin ook gaan en dan combineren met Brighton dat vond ik ook zo'n leuke stad.

Londen O+
pi_204497240
Londen. O+ Ik was er in 2018 voor het laatst en begin het ook echt te missen. Dit jaar terug zit er nog niet in, maar we gaan later dit jaar wel onze huwelijksreis dunnetjes overdoen in het Lake District. Ook mooi!
pi_204497863
Vanaf zondag zijn wij twee weken in Denemarken *O*
pi_204497943
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 11:22 schreef exode het volgende:

[..]
Het is eigenlijk wel de bedoeling dat ik voor de zomer nog ga voor mijn werk, maar kan nu nog lastig inschatten of dat kan met de thuissituatie. Wellicht 1 dag op en neer of 1 nacht en weer terug. Dus dan kan ik niet echt Londen in. Ik zit dan in de wijk Hammersmith, leuke wijk, maar wel een stukje van de real deal zeg maar.

Ik zou graag met het gezin ook gaan en dan combineren met Brighton dat vond ik ook zo'n leuke stad.

Londen O+
Met gezin is het ook heel leuk :Y Ik ga dit jaar alleen met zoon. Man wil nergens heen, trekt de drukte en lang rijden nog niet en dochter woont samen en dan is het ook weer zo raar om met mams op vakantie te gaan. Ofzo :')
Wij zitten meestal in de buurt van Heathrow dus dan is Hammersmith dichterbij :D deden we toen omdat je daar de auto beter kan parkeren en de kamers zijn daar groter. Heb gekeken voor in de stad zelf maar daar zijn de kamers zo klein dat ik al claustrofobisch wordt bij alleen al het zien van de foto`s :') Nu hebben we ook een keukentje al doe ik geen aparte slaapkamer. Moet ik wel gaan boeken :D

quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 12:01 schreef lunapuella het volgende:
Londen. O+ Ik was er in 2018 voor het laatst en begin het ook echt te missen. Dit jaar terug zit er nog niet in, maar we gaan later dit jaar wel onze huwelijksreis dunnetjes overdoen in het Lake District. Ook mooi!
Ooooh, dat lijkt me ook heel mooi! Maar niet te doen met de trein denk ik? Hou niet zo van overstappen zeg maar :@ Wacht ik wel tot man ooit weer in staat is om lange ritten te rijden.
If they say
pi_204497957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Met gezin is het ook heel leuk :Y Ik ga dit jaar alleen met zoon. Man wil nergens heen, trekt de drukte en lang rijden nog niet en dochter woont samen en dan is het ook weer zo raar om met mams op vakantie te gaan. Ofzo :')
Wij zitten meestal in de buurt van Heathrow dus dan is Hammersmith dichterbij :D deden we toen omdat je daar de auto beter kan parkeren en de kamers zijn daar groter. Heb gekeken voor in de stad zelf maar daar zijn de kamers zo klein dat ik al claustrofobisch wordt bij alleen al het zien van de foto`s :') Nu hebben we ook een keukentje al doe ik geen aparte slaapkamer. Moet ik wel gaan boeken :D
[..]
Ooooh, dat lijkt me ook heel mooi! Maar niet te doen met de trein denk ik? Hou niet zo van overstappen zeg maar :@ Wacht ik wel tot man ooit weer in staat is om lange ritten te rijden.
Engeland is echt goed te doen met de trein :) Gewoon Eurostar naar Londen, sneltrein naar Manchester en dan de trein naar het Lake District. Alleen als je daar bent, moet je wel de lokale ov-verbindingen goed onderzoeken, of een huisje zoeken waarvandaan je lopend de heuvels in kan :)

Of je blijft in Manchester, dat is een super gezellige stad en vandaar kan je ook met de trein de Peaks in om te wandelen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204497998
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Ligt eraan wat je 'te doen' vindt. ;) Voor NL - Lake District met de trein moet je wel twee dagen uittrekken denk ik. Wij vliegen op Manchester en zitten daarna zo'n 2 uur in de trein (en hebben dan nog een taxi nodig van het station naar ons hotel).
pi_204498068
Machester, Liverpool, etc etc etc. Staan allemaal nog op mijn lijstje. Maar ik zou het wel willen combineren met voetbalwedstrijden :)

We wilden dit jaar weer met vriendinnen naar Londen maar 1 vriendin heeft even echt geen geld. Dus nu zijn we het zinnespelen op dat als verjaardagscadeau. Ze is het type dat altijd alles voor anderen doet.

Londen:
Ik wilde een appartement tippen maar zie dat die permanent gesloten is. In Hammersmith is Novotel prima en in centrum Londen vonden wij Premier Inn echt meer dan ok. Zou ik zo weer heen gaan.

In Hammersmith weet ik nog wel een hele goede Thai, heel apart, het is een Engelse pub, typische Engelse pub en dan loop je naar achteren door en zit er ineens een balie van een Thais restaurantje.
https://www.latymershammersmith.co.uk/
pi_204498122
@SaskiaR en @lunapuella, dank! Dan wacht ik wel tot man het weer aankan. Wil en niet vliegen én niet zelf rijden dus hallo trein en ov :D
Heb nog oystercards dus dat komt goed.
If they say
pi_204498161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:08 schreef exode het volgende:
Machester, Liverpool, etc etc etc. Staan allemaal nog op mijn lijstje. Maar ik zou het wel willen combineren met voetbalwedstrijden :)

We wilden dit jaar weer met vriendinnen naar Londen maar 1 vriendin heeft even echt geen geld. Dus nu zijn we het zinnespelen op dat als verjaardagscadeau. Ze is het type dat altijd alles voor anderen doet.

Londen:
Ik wilde een appartement tippen maar zie dat die permanent gesloten is. In Hammersmith is Novotel prima en in centrum Londen vonden wij Premier Inn echt meer dan ok. Zou ik zo weer heen gaan.

In Hammersmith weet ik nog wel een hele goede Thai, heel apart, het is een Engelse pub, typische Engelse pub en dan loop je naar achteren door en zit er ineens een balie van een Thais restaurantje.
https://www.latymershammersmith.co.uk/
Zie je, goed dat ik nog niet geboekt heb :D . Ga ff loeren.
Waar we sowieso 2x gaan eten is pizza pomodoro. Zit er 1 in seven dials en dies zoooo lekker!
En een thai, Rosa's. Zit ergens achter Regentstreet. Onooglijk tentje maar echt goed.

Zou een heel mooi verjaarskado zijn :)
If they say
pi_204498304
En toen gaf mn laptop weer een janksmilie :r
Ga vanavond ffies verder kijken want ziet er goed uit, premier inn :Y Zoon wil naar Stay city, die vindt het treinreizen zo leuk :D
If they say
pi_204498359
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:36 schreef Mushanga71 het volgende:
En toen gaf mn laptop weer een janksmilie :r
Ga vanavond ffies verder kijken want ziet er goed uit, premier inn :Y Zoon wil naar Stay city, die vindt het treinreizen zo leuk :D
Premier inn is gewoon basic maar wel prima. Goede bedden, schoon, netjes, aardig personeel. Ontbijt was ook ok destijds.
Volgens mij ook een koelkastje wel zo fijn in de zomer voor een flesje water etc.
pi_204498445
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zie je, goed dat ik nog niet geboekt heb :D . Ga ff loeren.
Waar we sowieso 2x gaan eten is pizza pomodoro. Zit er 1 in seven dials en dies zoooo lekker!
En een thai, Rosa's. Zit ergens achter Regentstreet. Onooglijk tentje maar echt goed.

Zou een heel mooi verjaarskado zijn :)
Als je tapas wil eten, kan ik je deze heeeel erg aanraden: http://www.donostia.co.uk/. Ik heb hier 3 jaar geleden een keer gegeten, zo ontzettend goed. Het is ook heel leuk om aan de bar te zitten, dan kan je zo in de keuken meekijken. EDIT: gevonden!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Phaidra op 21-04-2022 15:05:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204498716
Wij zaten 2 weken geleden in het Park Avenue J hotel, vlak aan Hyde Park. Vonden we een hele fijne locatie. Lekker rustig slapen, maar wel om de hoek van de metro en zelfs lopend is Oxford Street makkelijk te doen.

Qua eten: op aanraden van het londentopic hier zijn we bij Sophie’s steakhouse geweest en dat was súper lekker!
Eggbreak in Notting Hill was heel leuk om te ontbijten. Heel schattig op de begane grond, maar in de kelder kon je ook nog zitten. De eggs Benedict waren heerlijk O+

En nu wil ik gewoon weer terug naar Londen :9
pi_204499104
Ik ben ooit in Londen geweest en zou er graag nog eens heen gaan.
2 redenen vooral: mijn schoonzus woont met mijn lieve nichtje van 1 in de buurt van Londen en ik wil graag naar de musical HAMILTON. O+
pi_204499640
Zit te kijken voor premier inn en dat ziet er goed uit :Y Alleen flipt zoon nu want: hij kent het daar niet en wil ergens waar ie al eerder is geweest :') :')
Tapas ziet er ook goed uit, krijg ik zoon alleen niet mee naartoe, denk ik. Echt, had hem buiten het boeken moeten laten :X
Zijn restaurant keuze: pizza pomodoro, watan en spicevillage in Southall en dat dan 8 dagen lang :') Oh, en alleen Stay city of aparthotels Adagio in Brentford. Hoezo gewoontedier -O-
If they say
pi_204499651
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:38 schreef LeSage het volgende:
Wij zaten 2 weken geleden in het Park Avenue J hotel, vlak aan Hyde Park. Vonden we een hele fijne locatie. Lekker rustig slapen, maar wel om de hoek van de metro en zelfs lopend is Oxford Street makkelijk te doen.

Qua eten: op aanraden van het londentopic hier zijn we bij Sophie’s steakhouse geweest en dat was súper lekker!
Eggbreak in Notting Hill was heel leuk om te ontbijten. Heel schattig op de begane grond, maar in de kelder kon je ook nog zitten. De eggs Benedict waren heerlijk O+

En nu wil ik gewoon weer terug naar Londen :9
Hyde park O+ Daar gaan we wel picknicken. Dwz, broodjes eten op een bankje :D
If they say
  donderdag 21 april 2022 @ 18:09:06 #134
208890 June.
Seriously?
pi_204499998
Als je houdt van curry: dan moet je naar Brick lane gaan. Richting spitalfields market. Onderweg hebben ze ook een super lekkere authentieke fish and chips zaak (poppies). Londen O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 21 april 2022 @ 18:14:59 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204500066
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je tapas wil eten, kan ik je deze heeeel erg aanraden: http://www.donostia.co.uk/. Ik heb hier 3 jaar geleden een keer gegeten, zo ontzettend goed. Het is ook heel leuk om aan de bar te zitten, dan kan je zo in de keuken meekijken. EDIT: gevonden!!
Donosti - de Baskische naam voor San Sebastian in Baskenland.
pi_204500126
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Zit te kijken voor premier inn en dat ziet er goed uit :Y Alleen flipt zoon nu want: hij kent het daar niet en wil ergens waar ie al eerder is geweest :') :')
Tapas ziet er ook goed uit, krijg ik zoon alleen niet mee naartoe, denk ik. Echt, had hem buiten het boeken moeten laten :X
Zijn restaurant keuze: pizza pomodoro, watan en spicevillage in Southall en dat dan 8 dagen lang :') Oh, en alleen Stay city of aparthotels Adagio in Brentford. Hoezo gewoontedier -O-
Voordeel is wel dat er honderden Premier Inns zijn, dus als je er eenmaal een gezien hebt, voel je je overal thuis ;)
En sowiedso goed en goedkoop :P
pi_204500314
Nu willen we allemaal naar Londen :)
  donderdag 21 april 2022 @ 18:52:43 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204500513
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:35 schreef exode het volgende:
Nu willen we allemaal naar Londen :)
Nee hoor :D
  donderdag 21 april 2022 @ 18:53:14 #139
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204500519
New York daarentegen
pi_204500654
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:53 schreef amaranta het volgende:
New York daarentegen
Nee, niet doen, ik heb voorlopig genoeg gepland aan vakanties. Niet over New York beginnen.
  donderdag 21 april 2022 @ 19:07:40 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204500677
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:05 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, niet doen, ik heb voorlopig genoeg gepland aan vakanties. Niet over New York beginnen.
Texel
pi_204500754
Wij zitten heel de zomer op het strand, vijf minuten bij ons huis vandaan. Word er waarschijnlijk tegen het eind van de vakantie gek van, maar huis wordt september/oktober opgeleverd dus het is niet anders…
Met een meidenkwartet
pi_204500876
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Texel
Daar heb ik dan weer niet zoveel mee.
pi_204500902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:21 schreef exode het volgende:

[..]
Daar heb ik dan weer niet zoveel mee.
Ben nog nooit op een Waddeneiland geweest.
Met een meidenkwartet
pi_204501006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik 1 x Texel, geef mij maar Zeeland.
pi_204501213
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Voordeel is wel dat er honderden Premier Inns zijn, dus als je er eenmaal een gezien hebt, voel je je overal thuis ;)
En sowiedso goed en goedkoop :P
Ik zie het jah :D Ben nog steeds aan het kijken, dat vind ik zo leuk! Laatste jaren naar Adagio Brentford geweest dus keek niet verder.
Maar zoon blijft erbij: Stay city :') . Tis wel heel handig: trein stopt voor de deur en rijdt langs Southall, handig voor eten en rijdt verder naar Paddington station. Wel 45 minuten heen en weer terug maar dat boeit hem niet vindt hij leuk.
Ik loer weer verder O-)
If they say
pi_204501242
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:12 schreef Cathmar het volgende:
Wij zitten heel de zomer op het strand, vijf minuten bij ons huis vandaan. Word er waarschijnlijk tegen het eind van de vakantie gek van, maar huis wordt september/oktober opgeleverd dus het is niet anders…
Nou, ik kan me slechtere plekken bedenken om de vakantie door te brengen :D En je hebt iets om naar uit te kijken. Spannend!
If they say
pi_204501715
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:53 schreef amaranta het volgende:
New York daarentegen
Oh, daar kan ik ook naar HAMILTON. :+
pi_204502072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:28 schreef exode het volgende:

[..]
Nu de winter voorbij is (en ik een baan heb en steeds meer mensen leer kennen) ben ik ook steeds meer positief over mijn nieuwe woonplaats.
Met een meidenkwartet
pi_204502169
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag het beste kan stellen, dus ik kom hier om raad vragen. Ik heb vorige week vrijdag m'n been gekneusd, op de plek van m'n scheenbeen. De plek is nu nog steeds dik, voelt hard en warm en is erg gevoelig bij aanraking. Zou het nodig zijn om naar de huisarts te gaan of is het een kwestie van uitzitten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 april 2022 @ 20:55:52 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204502231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag het beste kan stellen, dus ik kom hier om raad vragen. Ik heb vorige week vrijdag m'n been gekneusd, op de plek van m'n scheenbeen. De plek is nu nog steeds dik, voelt hard en warm en is erg gevoelig bij aanraking. Zou het nodig zijn om naar de huisarts te gaan of is het een kwestie van uitzitten?
Ik zou de vraag aan je huisarts stellen. Heeft je huisarts e-consult?
Voor dit soort vragen mail ik, en dan stuurt de ha of de assistent wel terug of ze me willen zien of niet. Kei fijn!
  donderdag 21 april 2022 @ 20:56:48 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204502239
Maar ik denk dat het moet genezen. En dat het dik en warm is past daar wel bij denk ik. Zal behoorlijk beurs zijn.
  donderdag 21 april 2022 @ 20:57:03 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204502243
Ja of telefonisch spreekuur vragen?
pi_204502281
Ik zou idd ook even de ha bellen en dan kijken wat hij zegt :Y
Het zal moeten genezen maar toch...
En je scheenbeen :X
Sterkte!
If they say
pi_204502576
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 20:56 schreef amaranta het volgende:
Maar ik denk dat het moet genezen. En dat het dik en warm is past daar wel bij denk ik. Zal behoorlijk beurs zijn.
Ik zit aan de bloedverdunners, dus m'n onderbeen en voet zijn helemaal blauw. :X De zwelling is in ieder geval niet erger geworden.

Misschien kan ik morgen beter even bellen inderdaad. Maar mocht iemand nog een kneuzingservaring hebben om te delen, dan houd ik me aanbevolen!
  donderdag 21 april 2022 @ 22:32:43 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204502940
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zit aan de bloedverdunners, dus m'n onderbeen en voet zijn helemaal blauw. :X De zwelling is in ieder geval niet erger geworden.

Misschien kan ik morgen beter even bellen inderdaad. Maar mocht iemand nog een kneuzingservaring hebben om te delen, dan houd ik me aanbevolen!
Ik liep eens met mijn scheenbeen tegen een betonblok |:( Zo pijnlijk en lang herstel nodig. Maar morgenochtend gewoon even huisarts bellen :Y
pi_204503069
Ik ben eens met mijn scheenbeen ergens op gevallen en dat is wel een jaar dik en pijnlijk geweest. Maar niet hard en warm, voelde meer als een blauwe plek. In die periode liep ik met alles gewoon door (ook eens drie jaar lang een dikke teen gehad, die was waarschijnlijk gebroken). Dus doe niet zoals ik en bel de huisarts :Y
  donderdag 21 april 2022 @ 23:10:57 #158
208890 June.
Seriously?
pi_204503177
quote:

[..]

Misschien kun je even een foto maken en naar je huisarts mailen. Als ik je huisarts zou zijn zou ik het graag even willen zien. Met bloedverdunners heb je sowieso kans op een groter hematoom en scheenbeen is een vervelende plek. Daarnaast weet ik natuurlijk niet welke medicatie je slikt en wat de indicatie is, maar soms kun je het tijdelijk stoppen, soms juist niet en soms moet je zelfs nog denken aan trombose. Blijf dus wel in beweging!

Dus, bel je huisarts :)
Shine bright like a diamond.
pi_204504102
De vraag stellen is ‘m beantwoorden ;) bij medische twijfel altijd bellen :*
In ieder geval, je krijgt bij ons sowieso een assistent aan de lijn waar je een vraag aan kunt stellen en die kijkt dan wel of de huisarts nodig is.
pi_204504396
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Donosti - de Baskische naam voor San Sebastian in Baskenland.
Het restaurant is ook gespecialiseerd in de Baskische keuken :Y. Dat is toch weer heel anders dan de tapas bij La Cubanita :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204504405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:28 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vind het zo leuk dat werkelijk alles op fietsafstand is op Texel. Jammer dat het zo toeristisch is, verder zou ik er wel kunnen aarden denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204504469
quote:

[..]

Mijn gekneusde teen voelde na een week ook nog niks beter, was nog steeds donkerblauw en dik. Toen heb ik ook even overlegd met de assistente. Maar het was volkomen normaal. In de tweede week ging het opeens toch met sprongen vooruit (Haha springen kan ik nog niet hoor, ben al blij dat ik minder strompelend voortbeweeg :+).

Scheenbeen is ook extreem pijnlijk. Ik heb me een keer heel lelijk opengehaald aan een vangrail ( :')) en dat plekje is altijd ontzettend gevoelig gebleven. Het litteken is na 15 jaar vervaagd, maar het voelt gewoon nog steeds beurs.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204504488
Scheenbenen zijn ook rotplekken voor wonden. Mijn is 8 jaar geleden eens tegen een betonnen bankje gelopen, maar die plek is nog steeds af en toe open.. Maar dik was het niet, gewoon goed geschaafd.

Vlieland, Terschelling, Ameland en schier heb ik bezocht. 3 daarvan met school, krijg je als je in Friesland opgroeit. Leuk voor een dagje/weekend uitwaaien, maar om te wonen lijkt het me niks.
pi_204504580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:23 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Allemaal al eens bezocht.

Texel verschillende keren, ik had een studiegenootje die haar ouders woonden daar en een paar keer vakantie, maar vind ik het minst aantrekkelijke eiland.
Vlieland verschillende keren, heerlijk eiland.
Terschelling 2x op kamp, eind van de basisschool en zomerkamp was wel leuk volgens mij.
Ameland 1x toen de oudste daar op kamp was, prima eiland.
Schiermonnikoog, 1x op kamp toen ik studeerde.

Op de boot geeft me vaak wel vakantie gevoel, maar ik zou niet op een waddeneiland willen wonen.
pi_204504693
Ik heb vanochtend gebeld en kon vrijwel meteen langskomen, dus de huisarts heeft er al naar gekeken. Voor de zekerheid heeft ze wat bloed afgenomen om op ontstekingswaarden te controleren. De verwonding zag er naar uit, maar ze legde in lijn van wat jullie al zeiden uit dat het scheenbeen een rotplek is en het een tijd kan duren voor de wond is genezen. Ik moet meteen terugkomen als de plek erger wordt of als ik me rot ga voelen, want dat kan op een ontsteking duiden en dat kan bijvoorbeeld in een bloedvergiftiging resulteren.

Dank nog voor de aansporing. ^O^
pi_204504741
Goed dat je geweest bent! En sterkte, hopelijk ontwikkel je geen ontsteking inderdaad.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 april 2022 @ 09:40:45 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204504777
Fijn dat je geweest bent!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204505020
Hopelijk is het dan alleen herstel en geen nare ontsteking!

Ik kreeg eens op een hockeytoernooi een bal op mijn scheenbeen (en droeg geen beschermers :@ ). Die bult was zeer pijnlijk, maar de koelingspray die ze er daarna opspoten en waarvoor ik allergisch bleek te zijn was nog een stuk vervelender :X dat heeft ook jaren geduurd voordat het helemaal weggetrokken was aan bulten en littekens.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:16:57 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204505038
Het is bij mij ook nog een hobbelige, gevoelige plek. Ik voelde toen dat het best heel veel pijn deed, ben daarna toch de auto in gestapt voor een uurtje rijden, kwam toen op mijn werk en kreeg gewoon mijn broek niet meer omhoog gestroopt. Een heuse tennisbal op mijn scheenbeen. Ieks, doet nog pijn als ik eraan denk.

Goed dat je even langs bent geweest!
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 10:19:00 #170
382129 crew  Donna
pi_204505057
Ik ben ooit als tiener met mijn scheenbeen tegen dat aankoppelstuk van een aanhangwagen geknald. Dat werd een bult, maar ik kan die buts in m'n scheenbeen nog steeds voelen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:20:49 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204505076
Scheenbenen zijn klootzakken, dat is duidelijk.
pi_204505216
Zucht.

Gisteren met een vrouw de vouwwagen helemaal opgezet, alles uitgelegd, alles laten zien. 1,5 uur mee bezig geweest. Ding uit de stalling gehaald etc. Mailt ze net dat ze toch een andere vouwwagen kopen die 8 jaar ouder is en dus ook veel goedkoper. Prima he, maar als dat je budget is, waarom kijk je uberhaupt naar onze vouwwagen en laat je ons al die moeite doen. Als we er 2000 af wilden halen, wilden ze het wel overwegen.

Einde gezeur.

Bijna vakantie. Vandaag half vrij, maandag een ramvolle werkdag en dan vakantieeeeeeeee. (totdat de pleuris uitbreekt wat altijd gebeurt in mijn vakantie, maar eej)
pi_204505260
Bluh, hoop werk voor niks inderdaad. En je vraagt je inderdaad af waarom... Je kan toch op je vingers natellen dat je niet zomaar bijna de helft van je verkoopprijs afhaalt? Of zouden ze hopen dat je na die 1,5 uur opzettijd er gewoon vanaf wil en wél bereid bent om ze tegemoet te komen?

Hier ook een kleine rant. Maandag krijgen we kunststof kozijnen. Wordt er vandaag zonder enige aankondiging vooraf een container neergeplempt. Er is niet aangebeld of overlegd wat een handige plek is. Dus ik ga de kinderen naar school brengen, staat dat ding er dus ineens, op letterlijk 5 cm van de auto van de buren :X. Echt wtf. Lekker begin dus..
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 april 2022 @ 10:47:14 #174
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204505264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:40 schreef exode het volgende:
Zucht.

Gisteren met een vrouw de vouwwagen helemaal opgezet, alles uitgelegd, alles laten zien. 1,5 uur mee bezig geweest. Ding uit de stalling gehaald etc. Mailt ze net dat ze toch een andere vouwwagen kopen die 8 jaar ouder is en dus ook veel goedkoper. Prima he, maar als dat je budget is, waarom kijk je uberhaupt naar onze vouwwagen en laat je ons al die moeite doen. Als we er 2000 af wilden halen, wilden ze het wel overwegen.

Einde gezeur.

Bijna vakantie. Vandaag half vrij, maandag een ramvolle werkdag en dan vakantieeeeeeeee. (totdat de pleuris uitbreekt wat altijd gebeurt in mijn vakantie, maar eej)
Vrienden van ons hadden de vouwwagen te koop gezet tijdens hun vakantie, dus dat ding stond op de camping, helemaal uitgeklapt en wel, makkelijk te bekijken. Het lijkt me idd een oeverloos gedoe om zoiets op marktplaats te verkopen. Hopelijk snel kwijt! Wat komt er in de plaats?
pi_204505311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:47 schreef Quoi het volgende:

[..]
Vrienden van ons hadden de vouwwagen te koop gezet tijdens hun vakantie, dus dat ding stond op de camping, helemaal uitgeklapt en wel, makkelijk te bekijken. Het lijkt me idd een oeverloos gedoe om zoiets op marktplaats te verkopen. Hopelijk snel kwijt! Wat komt er in de plaats?
Ik snap echt wel dat je voor zo'n aankoop hem helemaal wilt zien. Wij wilden hem ook zelf alvast opzetten maar nee, ze wilde dat samen doen zodat ze wist hoe makkelijk dat ging.
Als ze nou toch niet blij met onze vouwwagen was of wat dan ook, echt meer dan prima. Maar dat je dus naar een oud model gaat kijken die vele malen goedkoper is, dan snap ik je zoekrange niet en als ik dat wist, had ik de moeite niet gedaan.

Er komt voorlopig niets voor in de plaats. Komende 2 zomers iig niet kamperen, wie weet daarna weer. Maar dan wellicht een heel ander model of toch een camper.
pi_204505321
En in goed nieuws, de tweede week van mei komen ze eindelijk onze gevel (en die van 2 buren) doen. Ze kwamen in oktober al.....het is iets later geworden. Wat zal ons huisje er anders uit zien. En goede timing want eind mei komen de kozijnen boven en medio mei de markies *O*
pi_204505707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 08:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind het zo leuk dat werkelijk alles op fietsafstand is op Texel. Jammer dat het zo toeristisch is, verder zou ik er wel kunnen aarden denk ik.
Ligt er wel aan waar op het eiland je zit.
Wij zaten vroeger altijd bij de vuurtoren en dan is even naar de andere kant van het eiland fietsen iets van 50-60 kilometer.
pi_204505723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:20 schreef Quoi het volgende:
Scheenbenen zijn klootzakken, dat is duidelijk.
En het moge duidelijk zijn dat het een langerokkenzomer wordt.
pi_204505736
Overigens heb ik na m'n verwonding doodleuk uren doorgewerkt om binnenshuis tijdens een pauze te constateren dat m'n been enorm was en bovendien bont en blauw.
pi_204505758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:46 schreef Phaidra het volgende:
Bluh, hoop werk voor niks inderdaad. En je vraagt je inderdaad af waarom... Je kan toch op je vingers natellen dat je niet zomaar bijna de helft van je verkoopprijs afhaalt? Of zouden ze hopen dat je na die 1,5 uur opzettijd er gewoon vanaf wil en wél bereid bent om ze tegemoet te komen?

Hier ook een kleine rant. Maandag krijgen we kunststof kozijnen. Wordt er vandaag zonder enige aankondiging vooraf een container neergeplempt. Er is niet aangebeld of overlegd wat een handige plek is. Dus ik ga de kinderen naar school brengen, staat dat ding er dus ineens, op letterlijk 5 cm van de auto van de buren :X. Echt wtf. Lekker begin dus..
Ik ben ervan overtuigd dat iemand in de bouw met communicatieve vaardigheden goud waard zou zijn. Hoe moeilijk is het nou om even aan te kondigen dat je met een container komt?
  vrijdag 22 april 2022 @ 12:22:08 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204505964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Wij zaten vroeger altijd bij de vuurtoren en dan is even naar de andere kant van het eiland fietsen iets van 50-60 kilometer.
Uhm nee, Texel is zo'n 25 km lang :D
pi_204506037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Heen en terug is dat wel 50 ;)

Ik vind Texel overigens ook zo groot dat het weinig eilandig voelt. Als je écht makkelijk alles wilt befietsen moeten je Vlieland of Schier kiezen.
pi_204506121
Hebben jullie ooit wad gelopen?
Ik ben een keer naar Ameland gelopen en een keer naar Schiermonnikoog. Zo mooi!
pi_204506342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 10:46 schreef Phaidra het volgende:

Oh fantastisch herkenbaar. Wij hadden er eens een voor de oprit staan, met 2 auto's die dus niet meer weg konden. Gelukkig zag ik 'm afkoppelen en kon dus net op tijd naar buiten rennen om hem te laten verplaatsen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204506359
@exode ik kan me wel iets bij voorstellen bij die keuze opties. Misschien wilde ze weten of het extra gemak etc voor haar de hogere prijs waard was, en had ze er nog nooit een live gezien.
Wat ik niet snap, is dat je die inspanning durft te vragen aan een particulier. Da's wel echt aso.
pi_204506382
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ja ok, ik zoek de accomodatie er wel een beetje op uit ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204506392
Wadlopen heb ik lang geleden eens gedaan. Weet al niet eens meer waar, zolang geleden :)
Het was wel erg leuk en heerlijk modderig :)

Simon had vanochtend zijn eerste Koningsspelen. We zijn even gaan kijken, hij deed niet met alles even enthousiast mee (zaklopen weigerde hij echt te doen :P ), maar uiteindelijk vond ie het toch echt leuk.

Uit de communicatie van de school bleek verder vandaag dat groep 1/2 geen echt schoolreisje krijgen, maar een schoolpleinreisje. Allerlei spelletjes e.d. op het schoolplein.
pi_204506662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ehm ja, want je moet ook weer terug naar het vakantieverblijf ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja ok, ik zoek de accomodatie er wel een beetje op uit ;).
We gingen altijd naar Texel met auto+fietsen omdat opa en oma mee gingen en die waren niet zo mobiel. Met auto maakt die fietsafstand niet zoveel uit.

Tegenwoordig gaan we zonder auto. Dan kiezen we liever een kleiner eiland en inderdaad een centrale locatie. Volgende maand mogen we weer O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 22-04-2022 14:37:38 ]
pi_204507031
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:23 schreef Vanyel het volgende:
@:exode ik kan me wel iets bij voorstellen bij die keuze opties. Misschien wilde ze weten of het extra gemak etc voor haar de hogere prijs waard was, en had ze er nog nooit een live gezien.
Wat ik niet snap, is dat je die inspanning durft te vragen aan een particulier. Da's wel echt aso.
Het prijsverschil tussen beide wagens is 3000 Euro. Als ze eerlijk had gezegd wat de keuze was, had ik de moeite niet gedaan. Want het is exact dezelfde vouwwagen maar dan dus 8 jaar jonger. Het opzetten is hetzelfde. Het verschil zit vooral in het gemak van het kamperen zoals betere bedden, meer ramen, de kleur en de indeling van de wagenpak bij inpakken. En natuurlijk gewoon het nieuwere in zijn algemeen. Ik had hem dan gewoon opgezet want ik snap dat je hem wilt zien, maar dat is 10 minuten werk. Nu wilde ze de volledige uitleg bij het opzetten.

Ik trap er iig niet meer in. Opzetinstructie voortaan na de aankoop.
pi_204512308
Wat balen dat het hele opzetten en afbreken zonde van de tijd is geweest. Slim inderdaad om vanaf nu de cursus 'opzetten en afbouwen' pas na betaling te geven. ;)

Mijn vader mocht vandaag naar huis na een week ziekenhuis. *O*
Ik durf hem nog niet alleen te laten vanacht, dus ik heb een paar stukjes worst en kaas gehaald om te knabbelen en we hebben gezellig samen tv gekeken vanavond. O+ Nu lig ik op mijn oude slaapkamer in het logeerbed en geniet ik van de nostalgische geluiden hier in huis.

We hebben ondertussen ook min of meer besloten dat de vakantie naar Disney a.s. zondag wel door kan gaan. Mijn zus woont net als ik op 1.5km afstand van mijn vader en zij houdt hem samen met mijn zwager in de gaten en helpt hem. Mocht er onverhoopt om wat voor reden dan ook toch een verslechtering van zijn toestand zijn, dan zijn we binnen 6 uur weer thuis.
pi_204512321
Goed nieuws Nikki!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204513802
Ik boekte het hotel *O*
Toch Staycity :D maar voor volgend jaar ga ik maar es verder kijken.

Wat fijn @_NIKKI_! Ga wel genieten van jullie vakantie hoor :Y
If they say
pi_204513915
Oh wat fijn Nikki!
pi_204514261
Vermist paasei gevonden, achter een plant op de vensterbank _O-
If they say
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 15:22:12 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204516561
Oh wat heerlijk al die vakantieplannen! O+ Ik zou ook graag op vakantie willen maar durf niks te boeken zolang we niet precies weten hoeveel de verbouwing gaat kosten. Maar een weekje zou er misschien wel vanaf kunnen, we zijn er wel echt aan toe.

@Mushanga71 heel veel plezier in Londen! Laat maar weten als je nog tips nodig hebt, ik heb er een tijdje gewoond.

Qua Waddeneiland ben ik verliefd op Terschelling. Zo mooi en nog niet overlopen door toeristen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204519378
Dank @MaJo, mocht het nodig zijn geef ik een gil :)
Paar daagjes weg zou misschien wel kunnen?

Dochter gaat niet mee en zij regelde altijd het ov en was de navigator. Raak nu al confuus door de oystercard en zoon wil wel navigeren maar liep tijdens zijn demo precies de verkeerde kant op. Denk dat we op veel nieuwe plekken gaan komen daar _O-

Heb een Disney+ abo genomen. Prima voor 3 weken meivakantie O-)
If they say
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 22:27:32 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204521884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 19:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank @:MaJo, mocht het nodig zijn geef ik een gil :)
Paar daagjes weg zou misschien wel kunnen?

Dochter gaat niet mee en zij regelde altijd het ov en was de navigator. Raak nu al confuus door de oystercard en zoon wil wel navigeren maar liep tijdens zijn demo precies de verkeerde kant op. Denk dat we op veel nieuwe plekken gaan komen daar _O-

Heb een Disney+ abo genomen. Prima voor 3 weken meivakantie O-)
Ja een paar dagen moet zeker lukken, weekje ook wel. Misschien boeken we last minute iets of gaan we op de bonnefooi :)

Wat bedoel je met die opmerking over de Oyster Card? Valt niet zoveel aan te snappen toch? Gewoon genoeg saldo erop en reizen maar :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204522311
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja een paar dagen moet zeker lukken, weekje ook wel. Misschien boeken we last minute iets of gaan we op de bonnefooi :)

Wat bedoel je met die opmerking over de Oyster Card? Valt niet zoveel aan te snappen toch? Gewoon genoeg saldo erop en reizen maar :)
Weet je al waar je heen wil?

Dochter had toen iets voor 7 dagen op de kaart gezet zodat we zonder steeds opladen konden reizen. En zoon is inmiddels 11 jaar dus reist niet meer gratis. Was aan het uitzoeken op sites maar kom er niet uit :@
Heb nog 3 maanden om het uit te zoeken dus komt wel goed :s)
If they say
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:10:00 #199
37150 livelink
pi_204522463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Dochter had toen iets voor 7 dagen op de kaart gezet zodat we zonder steeds opladen konden reizen. En zoon is inmiddels 11 jaar dus reist niet meer gratis. Was aan het uitzoeken op sites maar kom er niet uit :@
Ze zal er een travelcard voor 7 dagen opgezet hebben.
pi_204522541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:10 schreef livelink het volgende:

[..]
Ze zal er een travelcard voor 7 dagen opgezet hebben.
Dat dacht ik ook, maar op de site lees ik dan dat je het kan bestellen, betalen en dan uit de automaat daar een papieren travelcard krijgt. Maar bij ons stond het op de oystercard :?
If they say
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:18:12 #201
37150 livelink
pi_204522557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar op de site lees ik dan dat je het kan bestellen, betalen en dan uit de automaat daar een papieren travelcard krijgt. Maar bij ons stond het op de oystercard :?
Als je een account hebt kun je het op de oystercard zetten. Maar de details weet ik ook niet precies.
pi_204522582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:18 schreef livelink het volgende:

[..]
Als je een account hebt kun je het op de oystercard zetten. Maar de details weet ik ook niet precies.
Geen idee, was bij zo'n kaartenoplader. Zal het es vragen als ik haar zie.
Tis de eerste keer dat ik alleen met zoon buiten Nederland reis dus best spannend :@ en wil ook alles van te voren geregeld hebben want ik stress nogal snel :@
If they say
  zaterdag 23 april 2022 @ 23:22:50 #203
37150 livelink
pi_204522594
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Geen idee, was bij zo'n kaartenoplader. Zal het es vragen als ik haar zie.
Tis de eerste keer dat ik alleen met zoon buiten Nederland reis dus best spannend :@ en wil ook alles van te voren geregeld hebben want ik stress nogal snel :@
Ja, begrijp ik. Maar komt vast goed.
  Moderator zaterdag 23 april 2022 @ 23:23:46 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204522603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 22:56 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ik wil heel veel :D maar denk misschien naar Duitsland of zoiets, niet al te ver. De laatste 2 jaar zijn we naar Duitsland, Oostenrijk en Slovenië geweest en dat is ook prima bevallen ^O^

Volgens mij kun je zo’n 7 dagen kaart gemakkelijk uploaden op je Oyster card maar kan het wel even navragen bij Engelse vrienden voor je?
pi_204522746
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:22 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, begrijp ik. Maar komt vast goed.
Komt het ook wel :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2022 23:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik wil heel veel :D maar denk misschien naar Duitsland of zoiets, niet al te ver. De laatste 2 jaar zijn we naar Duitsland, Oostenrijk en Slovenië geweest en dat is ook prima bevallen ^O^

Volgens mij kun je zo’n 7 dagen kaart gemakkelijk uploaden op je Oyster card maar kan het wel even navragen bij Engelse vrienden voor je?
Hoeft ook niet ver om er even uit te zijn toch? Verandering van omgeving is al heel fijn :Y Wij waren de laatste 2 jaar naar Maastricht en dat was prima :Y
Mocht je ze spreken, graag! Lief van je :*
Dochter heeft het druk...en reageert niet eens op mijn apps. Had het haar weken geleden al gevraagd maar geen reactie ;(
If they say
pi_204523224
Je kan ook gewoon een lading geld op je Oystercard zetten, in tegenstelling tot ons bagger ov-chip systeem, kun je wat over blijft gewoon weer uit laten betalen. (Tenminste, tig jaar geleden wel). Werkt ook prima!

Veel plezier Nikki! Jullie hebben iig prima weer! Hopelijk is het te doen qua drukte. Ik ben wel heel benieuwd naar de wachtrijen voor de shows, dus ik hoor graag wat je ervaringen daarmee zijn :)
pi_204524141
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 00:23 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan ook gewoon een lading geld op je Oystercard zetten, in tegenstelling tot ons bagger ov-chip systeem, kun je wat over blijft gewoon weer uit laten betalen. (Tenminste, tig jaar geleden wel). Werkt ook prima!

Veel plezier Nikki! Jullie hebben iig prima weer! Hopelijk is het te doen qua drukte. Ik ben wel heel benieuwd naar de wachtrijen voor de shows, dus ik hoor graag wat je ervaringen daarmee zijn :)
We zijn nu onderweg naar Parijs. :)
We balen wel dat de FastPass is afgeschaft. Je kunt nu alleen per attractie een supersnel kaartje kopen, maar daar loop je compleet op leeg. Erg jammer wel, want het kost daar sowieso allemaal genoeg. Ik ben in ieder geval niet van plan om voor die 'service' te betalen. We gaan het dus wel zien qua wachttijden, we hebben 4 dagen, dus voldoende tijd om alles wat de kinderen willen doen te kunnen doen denk ik.
pi_204524227
Lekkere uitjes voor de vakantie!!

Ik ben aan het inpakken voor een dagje langs het sportveld. Jongste mag weer frisbeeën :P
  zondag 24 april 2022 @ 08:57:57 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204524252
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 08:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
We zijn nu onderweg naar Parijs. :)
We balen wel dat de FastPass is afgeschaft. Je kunt nu alleen per attractie een supersnel kaartje kopen, maar daar loop je compleet op leeg. Erg jammer wel, want het kost daar sowieso allemaal genoeg. Ik ben in ieder geval niet van plan om voor die 'service' te betalen. We gaan het dus wel zien qua wachttijden, we hebben 4 dagen, dus voldoende tijd om alles wat de kinderen willen doen te kunnen doen denk ik.
Ik hekel mensen met die passen. Het zal vast afgunst zijn… maar ga gewoon lekker in de rij staan net zoals de rest.
Dat is onderdeel van de beleving ;-)

Desalniettemin veel plezier
pi_204524310
Disneyland was destijds ook het eerste pretpark dat wachten écht tot een belevenis op zich maakte idd :Y. Nu met twee kinderen die geen enkel geduld hebben en na langer dan 10 min wachten elkaar gaan irriteren, zie ik wel iets meer voordeel in een FastPass :+. Zelf vind ik wachten helemaal niet erg.

Veel plezier Nikki! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204524333
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 00:23 schreef FlyingFish het volgende:

Wij zijn eind maart naar Disney geweest. Op dinsdag de frozenshow gezien. 1.5 uur voor de show begon hadden mijn man en Sofie de laatste plekjes in de rij. En gingen ze de rij maken voor de show van 2.5 uur later.
pi_204524428
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 09:07 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Wij zijn eind maart naar Disney geweest. Op dinsdag de frozenshow gezien. 1.5 uur voor de show begon hadden mijn man en Sofie de laatste plekjes in de rij. En gingen ze de rij maken voor de show van 2.5 uur later.
Daarom hebben wij m niet gezien.

Premier access kaarten hebben wij ook niet gekocht. Te bizar voor woorden dat je moet daarvoor moet betalen, net als voor de shows. Een gegarandeerde plek kost 15 euro per persoon....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 24 april 2022 @ 09:27:08 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204524445
Dan betaal je dus miljoenmiljard entree al. En dan heb ik het nog geeneens over de mega absurde bedragen die je voor de parking moet betalen. En dan daarboven op nog eens een vrij hoog bedrag per fastpass… nou nee.
Hoe gaaf is het om te zeggen! De rij was maar 10 minuten! Dus we zijn gewoon 2x achter elkaar gegaan.
Of… de rij was 1,5 uur maar het was het dubbel en dwars waard!
pi_204524497
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 09:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Daarom hebben wij m niet gezien.

Premier access kaarten hebben wij ook niet gekocht. Te bizar voor woorden dat je moet daarvoor moet betalen, net als voor de shows. Een gegarandeerde plek kost 15 euro per persoon....
Wij hebben ook getwijfeld over het aansluiten in die rij. Alleen hadden op dat moment veel attracties ook rijen van meer dan een uur. En die show duurt ruim een half uur. Sofie vond de show in ieder geval erg leuk. Of zoals amaranta zegt: het was het wachten dubbel en dwars waard ;)
pi_204524677
Ik baal ook dat ze de fastpass hebben afgeschaft, maar dat is de afgelopen twee jaar al het geval. Extra betalen doen wij ook niet. ¤15 per persoon per attractie :')

Wij hebben het voordeel dat we elk jaar gaan, maar de afgelopen twee jaar was er letterlijk niets qua shows of parades, dus daar gaat deze keer de nadruk op liggen. Ik weet wel dat je met MasterCard tickets gratis kunt reserveren bij het stadhuis, maar dat is (voor ons) voor te weinig personen per creditcard en op=op. Dat wordt op tijd in de rij aansluiten dus…
pi_204524739
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 09:27 schreef amaranta het volgende:
Dan betaal je dus miljoenmiljard entree al. En dan heb ik het nog geeneens over de mega absurde bedragen die je voor de parking moet betalen. En dan daarboven op nog eens een vrij hoog bedrag per fastpass… nou nee.
Hoe gaaf is het om te zeggen! De rij was maar 10 minuten! Dus we zijn gewoon 2x achter elkaar gegaan.
Of… de rij was 1,5 uur maar het was het dubbel en dwars waard!
Misschien is dat mijn issue, ik vind geen van de attracties 1.5 uur wachten waard. :@ Ik ga er echt heen voor de kinderen, voor mezelf hoeft het niet, dan zou ik veel liever een toffe stedentrip doen. O+
pi_204524878
Ik vind wachten ook nooit zo erg. Beetje voor je uit staren, ouwehoeren, mensen kijken. :P

Maar dit jaar gaan we voor het eerst met 2 kinderen en dat is vast een andere beleving dan als volwassene. :P En vroeger toen ik kind was.
pi_204524952
London zoo hebben we toen wel online tickets gekocht met een toeslag om zonder rij naar binnen te kunnen en die rij was huge 8)7 maar om extra te betalen voor een attractie, neh.
Wij zijn in 2010 met dochter naar Disney geweest. Niet 1 maar dan ook echt helemaal niks, noppes nada stripfiguren gezien. Was een behoorlijke afknapper. Zoon vraagt er niet om dus hoef ik geen nee te verkopen O-)
If they say
pi_204525477
Wij hadden 3 jaar geleden de VIP pas, dat was echt zooooooo fijn. Waardeloos dat die niet meer bestaat.
De ouderwetse voor openingstijd helemaal naar achter in het park lopen is vast nog wel een goed idee.

Veel plezier iig Nikki!
pi_204526080
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 11:51 schreef exode het volgende:
Wij hadden 3 jaar geleden de VIP pas, dat was echt zooooooo fijn. Waardeloos dat die niet meer bestaat.
De ouderwetse voor openingstijd helemaal naar achter in het park lopen is vast nog wel een goed idee.

Veel plezier iig Nikki!
Je kan pas naar binnen als de early Magic hours starten dacht ik, en dan is maar een deel van de attracties geopend. En daar kun je ook alleen gebruik van maken als je in een disneyhotel zit (of een jaarkaart hebt). En dan moet je dus om 8 uur al bij de ingang staan…

Ik ga dat overigens met zoon wel een keer doen, om in de Crush Coaster te kunnen. Die vind hij superleuk maar heeft altijd wachttijden van minimaal 1 uur.
pi_204526145
Wij gaan volgende week naar Europapark O+ Disney vind ik ook tof, maar onbetaalbaar. Europapark is stukken goedkoper en ook nog eens heel gaaf.
pi_204526233
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 13:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan volgende week naar Europapark O+ Disney vind ik ook tof, maar onbetaalbaar. Europapark is stukken goedkoper en ook nog eens heel gaaf.
Staat bij ons ook op het lijstje, maar ik vind het ook nog behoorlijk aan de prijs.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204526428
Wij hadden gisteren een meningsverschil aan tafel, is het: "wil je je bord bijhouden" of "wil je je bord erbij houden" :+
Wie o wie? :)
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 14:15:21 #224
382129 crew  Donna
pi_204526434
Eerste is spreektaal, tweede is zoals het hoort denk ik?
pi_204526454
Erbij houden.

Bijhouden:
https://www.ensie.nl/muiswerk/bijhouden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204526459
Ik zeg altijd: wil je boven je bord eten :+
If they say
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 14:19:43 #227
382129 crew  Donna
pi_204526469
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 14:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zeg altijd: wil je boven je bord eten :+
Dat is toch helemaal iets anders?

Ik dacht dat dit over het opscheppen van eten ging?
pi_204526680
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 14:19 schreef Donna het volgende:

[..]

Klopt het ging over opscheppen.
Ik ben zo gewend om te zeggen: wil je je bord bijhouden.
Maar met het linkje van Vicky, denk ik dat ik volgende keer maar ga vragen of ze hun bord erbij willen houden :D
pi_204526708
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 13:15 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je kan pas naar binnen als de early Magic hours starten dacht ik, en dan is maar een deel van de attracties geopend. En daar kun je ook alleen gebruik van maken als je in een disneyhotel zit (of een jaarkaart hebt). En dan moet je dus om 8 uur al bij de ingang staan…

Ik ga dat overigens met zoon wel een keer doen, om in de Crush Coaster te kunnen. Die vind hij superleuk maar heeft altijd wachttijden van minimaal 1 uur.
8 uur? Nee joh, half 9, wij konden dan meteen doorlopen zonder rij. Mainstreet en het kasteel negeren en helemaal naar achteren lopen. Pas rond 11 uur werd het achterin een soort van druk. Ideaal. Dan hadden wij al die attracties al meerdere keren gedaan.

De early hours zijn het hele jaar toch? Tenminste vandaag bijvoorbeeld wel.
  zondag 24 april 2022 @ 15:11:20 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204526999
Erbij houden.

En verder: wat doe je aan naar een tweede gesprek?
SPOILER
Ik heb geen passend pak in de kast hangen. Wel tig jurkjes, een bordeauxrode lange broek, een zwarte pantalon die ik nooit draag, skinny jeans in heel donkerblauw...
pi_204527160
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2022 13:42 schreef Vicky het volgende:

[..]
Staat bij ons ook op het lijstje, maar ik vind het ook nog behoorlijk aan de prijs.
Als je in 1 van hun hotels logeert wel, maar de verblijven in en om het dorp zijn een stuk schappelijker. En de entree ook. Wij gaan met de camper (er is namelijk ook een camping) en zijn voor 3 nachten met 3 personen ¤104,- kwijt.
  Moderator zondag 24 april 2022 @ 15:26:50 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204527261
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 14:13 schreef Nijna het volgende:
Wij hadden gisteren een meningsverschil aan tafel, is het: "wil je je bord bijhouden" of "wil je je bord erbij houden" :+
Wie o wie? :)
Dat is net zo slecht Nederlands als “heb jij je portemonnee bij” :D echt spreektaal dus.

@Mushanga71 ik heb het even nagevraagd bij Engelse vrienden en je kunt inderdaad zo’n 7 day pass op je oyster card zetten. Je kunt tegenwoordig ook gewoon met je bankpas reizen, als je daarmee contactloos kunt betalen.

Hij raadt de 7 day pass af als je veel in zone 1 moet zijn, dan zijn enkeltjes goedkoper. Als je vooral tussen zone 2 en 6 moet reizen is het wel een goede deal :)
pi_204527936
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 14:19 schreef Donna het volgende:

[..]

Ooooh! Dan zeg ik: geef me je bord even :P

@MaJo, dank je wel :* Hotel is in zone 5 en dan daar vandaan elke dag naar the City dus dan doe ik de eerste of laatste dag los en dan een 7 day pass :Y
Was net de routes aan het bekijken en ik dacht dat het 45 minuten elke keer was naar Paddington maar tis maar 20 :D Ben nu toch blij met dit aparthotel. Alles goed bereikbaar maar toch niet in de stad zelf. Kijk er nu al naar uit.
If they say
  zondag 24 april 2022 @ 16:07:14 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204528007
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:11 schreef Tink89 het volgende:
Erbij houden.

SPOILER
Ik heb geen passend pak in de kast hangen. Wel tig jurkjes, een bordeauxrode lange broek, een zwarte pantalon die ik nooit draag, skinny jeans in heel donkerblauw...

http://m.nl.vfdcn.com/Con(...)4021317485397221.jpg
pi_204528051
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:11 schreef Tink89 het volgende:
Erbij houden.

SPOILER
Jurkje met een net jasje erboven? En anders een pantalon.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204531610
Ik zou aantrekken wat ik ook op een normale werkdag aan zou trekken, maar dan net één tikje netter. Dus als je altijd jeans draagt dan nu ook, alleen een wat nettere blouse oid.
  maandag 25 april 2022 @ 07:39:00 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204534072
Txs! Ik heb twee outfits klaar liggen die ik zo nog even pas en dan moet 't maar. Zenuwen beginnen nu wel te komen...
  maandag 25 april 2022 @ 07:45:49 #238
37150 livelink
pi_204534089
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 07:39 schreef Tink89 het volgende:
Txs! Ik heb twee outfits klaar liggen die ik zo nog even pas en dan moet 't maar. Zenuwen beginnen nu wel te komen...
Succes Tink!!
pi_204534146
Heel veel succes Tink!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_204534224
Succes Tink ^O^
pi_204534568
Succes Tink, go get them :)
pi_204534591
Succes Tink :)
  maandag 25 april 2022 @ 09:32:12 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204534626
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is net zo slecht Nederlands als “heb jij je portemonnee bij” :D echt spreektaal dus.
Voor mijn gevoel is dat Brabants/Limburgs.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 april 2022 @ 09:33:25 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204534635
Succes Tink, je kunt het! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204534661
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 07:39 schreef Tink89 het volgende:
Succes! *O*
pi_204534750
Kind dit weekend: ik wil nergens naar toe, lekker thuis blijven. Moet ik echt mee naar het bos?
Kind maandag 9.45u: mama, ik verveel me. Wat kan ik doen?
:')
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:52:13 #247
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204534795
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
En Nijmeegs, vriendinnetje uit die buurt zei dat altijd. Het vervelende is dat je dat dan over gaat nemen na een tijdje _O-

Heel veel succes Tink!
  maandag 25 april 2022 @ 09:52:27 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204534800
Go Tink
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 09:58:37 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204534847
Vraagje voor mensen met een voor- én achtertuin. Zitten jullie wel eens in de voortuin? Wij hebben dus een bovenwoning en de onderburen hebben een flinke achtertuin. De voortuin is vooral de plek waar iedereen langs moet om naar binnen te gaan (3 gezinnen). Nu hebben de buren er een picknicktafel neergezet en zitten er elke middag/avond omdat de zon er dan op staat. Ik word hier chagrijnig van want als ik de deur uit stap kom ik midden in dit tafereel uit en moet ik wel even een praatje maken. Nog erger is het als ik Aapie heb opgehaald en de hele straat buiten zit (de andere buren zitten ook allemaal voor hun deur) en ik het gevoel heb door iedereen bekeken te worden :')

Ben ik nou raar of ben ik door Corona gewoon een stuk minder sociaal geworden? :D
  maandag 25 april 2022 @ 10:00:42 #250
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204534871
We hebben een tafeltje en twee stoeltjes staan voor de sier, die gebruiken we alleen wanneer we met de buren in gesprek raken wanneer we tegelijk bezig zijn in de voortuin of zo. Niet om structureel te zitten.

Nou ja, kunnen jullie lekker rustig in de achtertuin zitten straks. B-)

Succes Tink!
pi_204535000
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2022 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar "heb je je portemonee bij" klinkt raar en "je bord bijhouden" niet ;) (in mijn oren dan). Maar het klinkt wel logisch dat het in dezelfde richting is.

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:58 schreef MaJo het volgende:
Vraagje voor mensen met een voor- én achtertuin. Zitten jullie wel eens in de voortuin? Wij hebben dus een bovenwoning en de onderburen hebben een flinke achtertuin. De voortuin is vooral de plek waar iedereen langs moet om naar binnen te gaan (3 gezinnen). Nu hebben de buren er een picknicktafel neergezet en zitten er elke middag/avond omdat de zon er dan op staat. Ik word hier chagrijnig van want als ik de deur uit stap kom ik midden in dit tafereel uit en moet ik wel even een praatje maken. Nog erger is het als ik Aapie heb opgehaald en de hele straat buiten zit (de andere buren zitten ook allemaal voor hun deur) en ik het gevoel heb door iedereen bekeken te worden :')

Ben ik nou raar of ben ik door Corona gewoon een stuk minder sociaal geworden? :D
Wij hebben een eigen achtertuin en we delen de voortuin met de buren, maar we zitten er eigenlijk nooit. De zon staat 's middags aan de voorkant, eigenlijk zou ik daar wel een bankje willen.
Maar wij wonen 2 onder 1 kap en onze voordeur zit aan de zijkant en niet zo dat je echt door de voortuin moet.
Zoals jij het beschrijft zou ik er denk ik ook moeite mee hebben, ik vind je niet raar :*
  maandag 25 april 2022 @ 10:15:51 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204535013
Wij zitten weleens op de oprit (onze tuin ligt vol grind), omdat onze dochter van 3 dan wil fietsen en ik haar nog niet alleen kan laten op straat. Dus zit ik weleens met een kleed, speelgoed en stoepkrijt ofzo met de baby voor. Als het gras in de achtertuin straks belopen mag worden, zullen we vaker achter zitten, denk ik. Maar fietsen kan daar niet, dus ook voor.

Maar daar hoeft op zich verder niemand langs ofzo, hooguit een wandelaar die op de stoep langskomt.
pi_204535078
Wij zitten vooral in het voorjaar vaak in de voortuin. Dan staat er nog niet echt zon in de achtertuin. Onze voortuin is lekker begroeid dus we zitten uit het zicht. We zijn wel de enige die dat doen in de straat overigens. We hebben nog geen trend opgestart.
Het is ook handig want wij kijken vanaf de voortuin schuin de speeltuin in waardoor Juul er zelf kan spelen en Juul en B spelen regelmatig in de brandgang, dat is een soort verlengde van onze tuin geworden. Wij delen de brandgang met 2 buren en die komen dan regelmatig een praatje maken.

Maar goed, ik kom uit een dorp waar iedereen bij elkaar binnenliep en op het gezamelijke plein aan de achterkant picknicktafels stonden.
pi_204535265
Wij zitten zelden in de voortuin. De achtertuin is in het voorjaar en najaar een heerlijke postzegel vol op Zuid. In juli augustus is het vaak wat warm. Dan blijven we zeker overdag vaak binnen.

Maar dat kwam ook omdat de voortuin een grote klinkervlakte op de hoek van 2 straten was. Daar voetbalden of basketbalden we wel wat. Vorig zomer hebben we dat om laten gooien. Er staat nu een beukenhaag, zodat we iets meer afscheiding hebben. En er staat een border met op de rand zitplanken. Dus nu kunnen we daar best eens een kopje koffie drinken.

Al zijn we niet de mensen om uren in de tuin te hangen, dus niet zoals die buren de hele dag aan de picknicktafel.

(Onze kavel is een pizzapunt. Achterin een kleine driehoekige tuin, voor is de tuin heel breed, over de hoek van 2 straten.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 10:47:25 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204535269
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 10:00 schreef arvensis het volgende:
We hebben een tafeltje en twee stoeltjes staan voor de sier, die gebruiken we alleen wanneer we met de buren in gesprek raken wanneer we tegelijk bezig zijn in de voortuin of zo. Niet om structureel te zitten.

Nou ja, kunnen jullie lekker rustig in de achtertuin zitten straks. B-)

Succes Tink!
Dat snap ik wel, dat je er af en toe gaat zitten :Y Maar dat je een enorme achtertuin hebt en dan toch voor gaat zitten vind ik wel vreemd :?

Bij het nieuwe huis hebben we geen voortuin dus dan zouden we op straat moeten gaan zitten, nog vreemder :Y)
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar "heb je je portemonee bij" klinkt raar en "je bord bijhouden" niet ;) (in mijn oren dan). Maar het klinkt wel logisch dat het in dezelfde richting is.
[..]
Wij hebben een eigen achtertuin en we delen de voortuin met de buren, maar we zitten er eigenlijk nooit. De zon staat 's middags aan de voorkant, eigenlijk zou ik daar wel een bankje willen.
Maar wij wonen 2 onder 1 kap en onze voordeur zit aan de zijkant en niet zo dat je echt door de voortuin moet.
Zoals jij het beschrijft zou ik er denk ik ook moeite mee hebben, ik vind je niet raar :*
Ik vind het "bord bijhouden" wel raar lezen maar in spreektaal is het alweer een ander verhaal.

Als ieder een eigen stuk voortuin heeft vind ik dat ook wel wat anders, het is dus vooral omdat wij steeds erlangs moeten. En dat voelt een beetje awkward.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 april 2022 @ 10:49:22 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204535285
quote:

Mijn overburen hebben een voor en achtertuin. Achter staat de trampoline en het zwembad en voren zitten ze in het zonnetje, de hele dag.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 april 2022 @ 10:53:12 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204535304
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, dat je er af en toe gaat zitten :Y Maar dat je een enorme achtertuin hebt en dan toch voor gaat zitten vind ik wel vreemd :?

Nee niet vreemd, kan met zon te maken hebben of met aanspraak, windrichting, kan zoveel zijn maar vreemd vind ik het niet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204535380
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:47 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het "bord bijhouden" wel raar lezen maar in spreektaal is het alweer een ander verhaal.
Ik probeer te bedenken hoe dat hier soms gaat..
-Kom eens met je bord
>bord op 50cm van de pan
-nog iets dichterbij
>Bord op 40 cm
-kom op nou, dichterbij, ik ga niet gooien
>Bord op 20 cm
Zucht, pakt bord, trekt het dichterbij met kind het nog vasthoudend. En schept op.
  maandag 25 april 2022 @ 12:17:17 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204535936
Het ging volgens mij goed! Nu afwachten...
  maandag 25 april 2022 @ 12:30:53 #260
37150 livelink
pi_204536056
Wij hebben voor veel meer zon. Dus mijn dochter heeft beide paasdagen voor op een bankje gezeten om wat kleur te krijgen.

De buren vonden het wel gezellig, geloof ik. Maar normaliter zitten er nooit mensen in de voortuinen op ons plein.
pi_204536371
Wij hebben een bankje in de voortuin, die wordt met name gebruikt als ik wacht op iemand die mij komt halen of als mensen die langskomen wachten totdat ik thuis ben. :')

Maar in Tink's usecase kan ik me ook wel voorstellen daar vaker te zitten, mede omdat onze tuin op het zuiden veel te warm wordt in de zomer en voor hebben we dan lekker schaduw.

Verderop in de straat zit men vaak met elkaar te kletsen, in ons rijtje zit vrijwel nooit iemand in de voortuin.

Er doorheen moeten zou hier ook niet bevallen, vooral man zou dat echt heel slecht trekken.
pi_204536836
Wij hebben geen voortuin, maar als we die wel zouden hebben en hij zit in de zon zou ik daar ook prima gaan zitten. Meestal heb je zon in de voortuin of de achtertuin, dus dan is het niet zo raar dat je zit waar het zonnig is.

Maar ik zou het wel irritant vinden als ik steeds langs mensen zou moeten lopen idd.
pi_204536866
Ik snap het issue met de voortuin niet zo goed, ik vraag me vaak af waarom mensen uberhaupt een voortuin hebben. Maar volgens mij ben ik de vreemde hier ;)

Ik zou het wel gezellig vinden als meer buren in de voortuin zaten, al kan ik ze niet zien als we op ons bankje zitten want ik word omringd door planten en een heg. O+
  maandag 25 april 2022 @ 14:20:07 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204536927
Bij het zoeken naar een nieuw huis was een voortuin geen must. Nu we 'm hebben, mooi aangelegd en wel én met een bankje, vind ik het heel gezellig. En je kan er soms snel een fiets neerzetten. Op het bankje zit 9 vd 10 x een poes O+
  maandag 25 april 2022 @ 14:22:09 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204536937
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:20 schreef Quoi het volgende:
Bij het zoeken naar een nieuw huis was een voortuin geen must. Nu we 'm hebben, mooi aangelegd en wel én met een bankje, vind ik het heel gezellig. En je kan er soms snel een fiets neerzetten. Op het bankje zit 9 vd 10 x een poes O+
Wat gebeurt er dan als je de fiets langzaam neerzet?
  maandag 25 april 2022 @ 14:24:19 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204536956
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 14:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat gebeurt er dan als je de fiets langzaam neerzet?
Zelfs langzaam kan het ook :D Al is het hier net Brabant; bijna alles gaat via de achterdeur.
pi_204537125
Oeeeeeeh, het wordt gewoon 23 graden waar we morgen naartoe gaan in Frankrijk. *O* Vorige week waren de weersvoorspellingen nog matig, dat je denkt en daar gaan we 1000 kilometer voor rijden? Maar nu is het gewoon buiten weeeeeeeer. Yes.
Wie weet plonsen we zelfs het zwembad wel in. Doe eens gek.
pi_204537219
Ik heb een voortuin om niet direct aan de straat te wonen. Beetje afstand.
De voortuin is ook een beetje het visitekaartje van m'n huis, de achtertuin daar mag ik rommelen van mezelf :P

Mijn ervaring is dat het meestal per wijk verschilt of er in de voortuin gezeten wordt.
  maandag 25 april 2022 @ 16:26:59 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204538056
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:46 schreef exode het volgende:
Oeeeeeeh, het wordt gewoon 23 graden waar we morgen naartoe gaan in Frankrijk. *O* Vorige week waren de weersvoorspellingen nog matig, dat je denkt en daar gaan we 1000 kilometer voor rijden? Maar nu is het gewoon buiten weeeeeeeer. Yes.
Wie weet plonsen we zelfs het zwembad wel in. Doe eens gek.
Waar gaan jullie heen in Frankrijk?
pi_204538212
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:26 schreef Kyara het volgende:

[..]
Waar gaan jullie heen in Frankrijk?
Vlakbij Cahors, is Zuid west volgens mij.
pi_204538233
Wij zitten heel vaak in de voortuin, ondanks 'grote' achtertuin :D
De kinderen spelen daar dan en we zitten erg vaak met de buren direct naast ons te borrelen/kletsen, vaak genoeg met aanloop van andere buren/familie van een van ons O+

Juist het sociale van in de voortuin zitten met meerdere gezinnen vind ik echt een meerwaarde van voor zitten toch achter zitten *;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 25 april 2022 @ 16:58:40 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204538304
quote:

Nooit, wij zijn geen voortuinmensen, heb ook in geen enkel huis in de voortuin gezeten, ongeacht de ligging ten opzichte van de zon.
Ook toen ik in een huis woonde waar de tuin op het noorden lag was er altijd wel wat zon in de tuin als de zon scheen, nou ja, behalve 's morgens misschien, maar ik ben niet zo van 's morgens :+

Maar de voortuin met picknicktafel is dus niet hun voortuin maar gezamenlijk cq openbaar terrein? Dan zou ik er gewoon eens bij gaan zitten ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204538346
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
:N

Ik zat toevallig deze week voor het eerst in de voortuin. Op de grond. Met de Mrs.

Omdat de kinderen in de achtertuin waren :D
  maandag 25 april 2022 @ 17:05:23 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204538371
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:02 schreef Hupje het volgende:
Ik heb een voortuin om niet direct aan de straat te wonen. Beetje afstand.
De voortuin is ook een beetje het visitekaartje van m'n huis, de achtertuin daar mag ik rommelen van mezelf :P

Mijn ervaring is dat het meestal per wijk verschilt of er in de voortuin gezeten wordt.
Dit dus.... de voortuin is om niet met de pui aan de straat, stoep of parkeerplaats te wonen :D
Bij ons ligt er gewoon gras in trouwens, en een randje tegels om het huis; randje grind, randje tegels, gras, hek.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 april 2022 @ 17:05:37 #275
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204538373
quote:

Nee. Je kan ze ook gewoon glimlachend toeknikken en verder gaan met je leven.
  maandag 25 april 2022 @ 17:06:14 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204538377
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 17:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:N
:D ik ken het alleen maar van Brabanders, maar bij Limburgers zou het me ook niet verbazen :')
Behalve dat ik dan eigenlijk geen Limburgers ken en wel mensen die in Brabant opgegroeid zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204538381
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D ik ken het alleen maar van Brabanders, maar bij Limburgers zou het me ook niet verbazen :')
Behalve dat ik dan eigenlijk geen Limburgers ken en wel mensen die in Brabant opgegroeid zijn.
Je kent mij (sort of). Ik hoorde het voor het eerst toen ik me veel met van die Holländer ging ophouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 25-04-2022 17:13:09 ]
  maandag 25 april 2022 @ 17:08:18 #278
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204538384
Onze voortuin is het verzamelpunt van de kinderen uit de straat: het ligt vol met kiezelsteentjes, tig takken die met zakmes worden bewerkt tot speer, en middenin mijn prachtige bloemenstruik is een dikke tak gestoken waar een gelamineerd A4-tje op is gespijkerd met de niets ontziende tekst 'HUT VAN KEVIN & STICKER!!!!!'
pi_204538388
Mijn zoon was van het weekend jarig en mijn ouders namen hem mee naar de speelgoedwinkel ipv dat ze een cadeautje kochten.
Hij weet namelijk niet altijd wat te vragen en hem verrassen is best lastig aangezien de kans dan bestaat dat hij het niks vindt.

Ik zei hem van tevoren nog dat hij er goed over na moest denken wat hij zou kiezen en dat hij moet proberen iets te kiezen waar hij echt lang plezier van zal hebben ipv rommel waar hij na 2 dagen niet meer naar omkijkt.

Ik was al sceptisch maar een beetje vertrouwen hè…

Komt hij thuis met een extra controller voor zijn Nintendo Switch…MET SNOER!! :%
Draadloos willen we!! :P

Met snoer ga je even 25 jaar terug in de tijd waarbij je óver het snoer heen moest stappen om voorbij te gaan en hoe vaak je niet alsnóg blijft haken met je voet en de hele console meetrekt en van het kastje pleurt. :')

We hebben A. vriendelijk vertelt dat we het spoedig gaan ruilen voor een draadloze. :') :@

Well…he tried. :P
  maandag 25 april 2022 @ 17:09:48 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204538395
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 17:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je kent mij (sort of). Ik hoorde het voor het eerst toen ik me veel meer van die Holländer ging ophouden.
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 april 2022 @ 17:11:37 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204538411
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 17:08 schreef vencodark het volgende:
Mijn zoon was van het weekend jarig en mijn ouders namen hem mee naar de speelgoedwinkel ipv dat ze een cadeautje kochten.
Hij weet namelijk niet altijd wat te vragen en hem verrassen is best lastig aangezien de kans dan bestaat dat hij het niks vindt.

Ik zei hem van tevoren nog dat hij er goed over na moest denken wat hij zou kiezen en dat hij moet proberen iets te kiezen waar hij echt lang plezier van zal hebben ipv rommel waar hij na 2 dagen niet meer naar omkijkt.

Ik was al sceptisch maar een beetje vertrouwen hè…

Komt hij thuis met een extra controller voor zijn Nintendo Switch…MET SNOER!! :%
Draadloos willen we!! :P

Met snoer ga je even 25 jaar terug in de tijd waarbij je óver het snoer heen moest stappen om voorbij te gaan en hoe vaak je niet alsnóg blijft haken met je voet en de hele console meetrekt en van het kastje pleurt. :')

We hebben A. vriendelijk vertelt dat we het spoedig gaan ruilen voor een draadloze. :') :@

Well…he tried. :P
Pffff wat een gedoe joh, je zou ze nog bijna laten appen voor ze naar de kassa gaan.
En ik begrijp prima dat je niet zit te wachten op een controller met snoer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 17:29:33 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204538553
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nooit, wij zijn geen voortuinmensen, heb ook in geen enkel huis in de voortuin gezeten, ongeacht de ligging ten opzichte van de zon.
Ook toen ik in een huis woonde waar de tuin op het noorden lag was er altijd wel wat zon in de tuin als de zon scheen, nou ja, behalve 's morgens misschien, maar ik ben niet zo van 's morgens :+

Maar de voortuin met picknicktafel is dus niet hun voortuin maar gezamenlijk cq openbaar terrein? Dan zou ik er gewoon eens bij gaan zitten ofzo.
Het is hun voortuin, wij hebben alleen het recht van overpad. Maar het is wel een gekke situatie want ooit was het van iedereen, toen we allemaal huurden. Nu hebben zij gekocht (wij ook) en is het niet meer gedeeld dus dat maakt het ook wel raar, opeens is het van hen.

Het punt is denk ik inderdaad vooral dat het voelt als een gedeelde tuin.

quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:05 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Nee. Je kan ze ook gewoon glimlachend toeknikken en verder gaan met je leven.
Ik word er wel steeds beter in :D :Y
pi_204538678
Een collega van mijn vriend vertelde dat zijn kinderen verbaasd waren dat hij nu een keer naar kantoor moest, ze wisten helemaal niet meer hoe het 'vroeger' was, dat papa dan elke dag lang weg was naar kantoor. (Ze werken daar nog steeds zoveel mogelijk thuis) Die van ons kan het zich ook niet meer herinneren. Op zich ook niet gek, dat is ongeveer 1/3 van zijn leven geleden :D
  maandag 25 april 2022 @ 18:36:07 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204539035
Mensen, ik ga bingo-en bij de oranjevereniging vanavond. Duim even voor 50 vleespakketten ofzo.
pi_204539076
Mijn kinderen zijn ook niet anders meer gewend dan dat papa altijd thuis is. Ik trouwens ook, als hij zijn uren op kantoor zou moeten maken zou ik nu qua clubjes van de kinderen niet zo handig uitkomen en zouden we elke dag een half uur tot één uur later eten. Ik denk dat ik daar ook weer enorm aan zou moeten wennen. Zodra het kantoor niet meer gereserveerd moet worden gaat hij 1 dag per week weer naar kantoor, maar dan wel na de spits weg, en voor de spits weer thuis. Ik ben jaloers op zijn werk :D Als hij ooit daar weg gaat, ga ik er solliciteren :')
pi_204539192
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 18:36 schreef Quoi het volgende:
Mensen, ik ga bingo-en bij de oranjevereniging vanavond. Duim even voor 50 vleespakketten ofzo.
Heb je zo’n grote vriezer dan? Of is dat voor een pop-up bbq?

Succes iig!
  maandag 25 april 2022 @ 18:58:07 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204539227
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:24 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zelfs langzaam kan het ook :D Al is het hier net Brabant; bijna alles gaat via de achterdeur.
😛
  maandag 25 april 2022 @ 19:01:06 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204539264
Bij ons lopen de snoeren van de bedrade controllers gewoon onder het tapijt door
  maandag 25 april 2022 @ 19:16:59 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204539422
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 18:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Heb je zo’n grote vriezer dan? Of is dat voor een pop-up bbq?

Succes iig!
Het was een grapje. Vleespakketten vind ik altijd een beetje triest.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 19:19:26 #290
382129 crew  Donna
pi_204539439
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 19:16 schreef Quoi het volgende:

[..]
Het was een grapje. Vleespakketten vind ik altijd een beetje triest.
Ik ben altijd wel blij met de karbo's van de slager. *)
pi_204540186
Ik won met Bingo ooit een goudvis met vissenkom en een potje voer. Het werd gezien als dé hoofdprijs van de musical avond in groep 8! *O*
Zijn naam was Napoleon en hij heeft de zomer niet overleefd. :') :@
pi_204541280
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
In ons dorp klopt het, oneven is links.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 22:47:05 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204541298
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:44 schreef Hupje het volgende:
In het kader van nutteloze feitjes: het schijnt zo te zijn dat oneven huisnummers meestal links van de weg staan gezien vanaf het gemeentehuis/centrum van een plaats richting de gemeentegrens, en even rechts. Maar er zijn ook plaatsen waar het andersom is. Maar binnen een plaats wordt het (vrijwel?) altijd hetzelfde gedaan.
Ik hou wel van dit soort feitjes :D In ons geval klopt het niet, wij wonen in een oneven nummer aan de rechterkant (vanaf het stadhuis gezien).
pi_204541316
quote:
Ik ben postbode geweest en dit klopt.
Sowieso is oplopend altijd even rechts en oneven links. Handig als je in een straat twijfelt welke kant je op moet.
  Moderator maandag 25 april 2022 @ 22:53:37 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204541357
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 22:48 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik ben postbode geweest en dit klopt.
Sowieso is oplopend altijd even rechts en oneven links. Handig als je in een straat twijfelt welke kant je op moet.
Wat bedoel je met oplopend? Bij ons gaat het dus van 1-3-5 etc aan de rechterkant.
pi_204541718
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 22:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat bedoel je met oplopend? Bij ons gaat het dus van 1-3-5 etc aan de rechterkant.
Oh echt?
Bij ons is dat altijd rechts oplopend 2-4-6.
Sowieso is oplopend vanuit het centrum gezien handig. Als er dan bijgebouwd werd kon je steeds een nummer eraan plakken zonder de bestaande bebouwing aan te moeten passen.
  maandag 25 april 2022 @ 23:52:02 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204541724
Opbrengst: een kadobon voor een vleespakket en een boormachine :D

Vorige week greep ik ook al een mooie knuffel voor Max op de kermis. Ik heb natuurlijk vanaf nu alleen nog maar geluk :+
  dinsdag 26 april 2022 @ 01:51:53 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204541941
quote:
Zijn verschillende methoden voor huisnummering met verschillende uitgangspunten. Zijn NEN-normen voor. Jij beschrijft 1 ervan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204542085
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 23:51 schreef LeSage het volgende:

[..]
Oh echt?
Sowieso is oplopend vanuit het centrum gezien handig. Als er dan bijgebouwd werd kon je steeds een nummer eraan plakken zonder de bestaande bebouwing aan te moeten passen.
Bij ons is het ook andersom, links even en rechts oneven oplopend. En het is aflopend, vanuit het centrum gezien. Ik snap wel dat het handiger is om dat niet te doen, maar deze straat is al zo’n 120 jaar oud.
  dinsdag 26 april 2022 @ 07:44:12 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204542194
quote:

[..]
Oh echt?
Bij ons zou dat ook zo moeten zijn, behalve dat ze de straat eenrichtingsverkeer de verkeerde kant op hebben gemaakt :')

Lopend is het wel links oneven, rechts even oplopend.
Met de auto is het bij ons links even, rechts oneven aflopend.

In Amersfoort is het andersom: links even, rechts oneven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 07:49:29 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204542215
quote:

[..]
Oh echt?
Yup :Y ik zal binnenkort eens kijken naar andere straten in de buurt of die hetzelfde systeem aanhouden :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 23:52 schreef Quoi het volgende:
Opbrengst: een kadobon voor een vleespakket en een boormachine :D

Vorige week greep ik ook al een mooie knuffel voor Max op de kermis. Ik heb natuurlijk vanaf nu alleen nog maar geluk :+
Dat had je dan goed ingeschat _O-

Ik hoop dat het geluk nu aan jouw zijde is :* Hoe gaat het met de behandelingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')