Procentenpolonaise!quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:23 schreef Boomboomkoffie het volgende:
En weer Noorwegen voorbij in de odds. Weer op plekkie 8!!!
Benieuwd wat er nog gaat veranderen na de rehearsals
Klinkt in ieder geval veelbelovendquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Tegen beter weten in hoop ik eigenlijk gewoon op die lasers
Maar die show van Wende gezien hebbende moet ik zeggen dat die Freek Ros echt een genie is. En dan is zowel die belichting van Paaspop als die van EiC niet heel bijzonder, hij kan veel beter. Dus ik weet niet in hoeverre dat een indicatie is.
Ik heb serieus nog nooit zo'n mooi uitgelichte theatershow gezien. Dus ik verwacht er eigenlijk wel iets van.quote:
Daar ben ik ook bang voorquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja als dit ook al erg is, dan wordt het sowieso lastig voor je gok ik.
Alleen de onderkant maarquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja als dit ook al erg is, dan wordt het sowieso lastig voor je gok ik.
Heb je de staging al gezien dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:48 schreef Jensen1981 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben relatief nieuw hier. Maar ik zal toch een beetje proberen te duiden waarom ik denk dat een TOP 10-notering er dit jaar waarschijnlijk niet in zit (overigens kun je dat ook nalezen op m'n blogje: https://gertscomplex.wordpress.com/ ):
• Al vanaf de release vond ik "De Diepte" teveel klinken als een mindere "Arcade", waarbij het raffinement in de compositie en tekst ontbrak. Ik vind S10's teksten vaak getuigen van 'poëtische gemakzucht': "Want het regent alle dagen" en dan de vele "Dadadaaam"s, "Oeehoeee, Aaaahaaaaa"s en "Neeneee"s. Ik vind het wat te makkelijk, en ik ben bang dat jury's dat gaan afrekenen. Ik denk overigens ook dat Nederland dit jaar meer televoting-voer is dan jury-voer. Een beetje zoals Blanche in 2017, maar dan met een mindere song.
• De gemaakte fashion-keuze vorige week, Viktor & Rolf, kan me geenszins bekoren. Het is een rode draad in Nederlandse inzendingen. Frank Govers in 1980, Jan Aerntzen in 2000, Tycho Boeker in 2015, Lissa Brandon en Silvy ten Broeke in 2021: fashion designers gebruiken het songfestival téveel om een statement te maken, terwijl het omgekeerde het geval moet zijn. Fashionkeuzes moeten gereduceerd worden tot een mooi detail die het eigenlijke staging totaalplaatje ondersteunen, en moeten dus niet teveel "WTF"-momenten opwekken. Ilse deed dat in 2014 wél subliem, en ook Duncan had dit 'gevoel' goed onder de knie in 2019.
• Het feit dat S10, Marnix Kaart & Co. nog niet éventjes hebben afgevraagd dat wat de lieden bij Matthijs Draait Door wel héél goed is, kan er bij mij niet in. De symboliek van het gevangen zitten in 'De Diepte' kwam zo fantastisch mooi naar voren in de laser-act met dito subliem (gerobotiseerd) ronddraaiend camerawerk. Ik zou écht niet weten hoe je dit nog effectiever in beeld zou kunnen brengen. Augmented reality, zoals met de opening act van Duncan tijdens de eerste halve finale van 2021? Dry ice? Ik ben bang dat het een té statisch geheel a la Sennek 2018 gaat worden.
Gaat S10 naar de finale? Dat zéker wel! Maar vergeet ook niet dat dit jaar bijna de godganselijke BIG 5 in de TOP 10 gaat komen. Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Italië zijn érg sterk dit jaar, waardoor de halve finales er iets minder toe doen. Een beetje zoals Australië in 2019 en Noorwegen in 2018: in de halve finale een unicum, maar eenmaal in de grote finale weggeblazen. Nu denk ik niet dat S10 meteen weggeblazen wordt, maar een klassering rond de 12e - 15e plaats vind ik nu realistischer.
We hebben de outfit en staging nog niet eens gezienquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:48 schreef Jensen1981 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben relatief nieuw hier. Maar ik zal toch een beetje proberen te duiden waarom ik denk dat een TOP 10-notering er dit jaar waarschijnlijk niet in zit (overigens kun je dat ook nalezen op m'n blogje: https://gertscomplex.wordpress.com/ ):
• Al vanaf de release vond ik "De Diepte" teveel klinken als een mindere "Arcade", waarbij het raffinement in de compositie en tekst ontbrak. Ik vind S10's teksten vaak getuigen van 'poëtische gemakzucht': "Want het regent alle dagen" en dan de vele "Dadadaaam"s, "Oeehoeee, Aaaahaaaaa"s en "Neeneee"s. Ik vind het wat te makkelijk, en ik ben bang dat jury's dat gaan afrekenen. Ik denk overigens ook dat Nederland dit jaar meer televoting-voer is dan jury-voer. Een beetje zoals Blanche in 2017, maar dan met een mindere song.
• De gemaakte fashion-keuze vorige week, Viktor & Rolf, kan me geenszins bekoren. Het is een rode draad in Nederlandse inzendingen. Frank Govers in 1980, Jan Aerntzen in 2000, Tycho Boeker in 2015, Lissa Brandon en Silvy ten Broeke in 2021: fashion designers gebruiken het songfestival téveel om een statement te maken, terwijl het omgekeerde het geval moet zijn. Fashionkeuzes moeten gereduceerd worden tot een mooi detail die het eigenlijke staging totaalplaatje ondersteunen, en moeten dus niet teveel "WTF"-momenten opwekken. Ilse deed dat in 2014 wél subliem, en ook Duncan had dit 'gevoel' goed onder de knie in 2019.
• Het feit dat S10, Marnix Kaart & Co. nog niet éventjes hebben afgevraagd dat wat de lieden bij Matthijs Draait Door wel héél goed is, kan er bij mij niet in. De symboliek van het gevangen zitten in 'De Diepte' kwam zo fantastisch mooi naar voren in de laser-act met dito subliem (gerobotiseerd) ronddraaiend camerawerk. Ik zou écht niet weten hoe je dit nog effectiever in beeld zou kunnen brengen. Augmented reality, zoals met de opening act van Duncan tijdens de eerste halve finale van 2021? Dry ice? Ik ben bang dat het een té statisch geheel a la Sennek 2018 gaat worden.
Gaat S10 naar de finale? Dat zéker wel! Maar vergeet ook niet dat dit jaar bijna de godganselijke BIG 5 in de TOP 10 gaat komen. Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Italië zijn érg sterk dit jaar, waardoor de halve finales er iets minder toe doen. Een beetje zoals Australië in 2019 en Noorwegen in 2018: in de halve finale een unicum, maar eenmaal in de grote finale weggeblazen. Nu denk ik niet dat S10 meteen weggeblazen wordt, maar een klassering rond de 12e - 15e plaats vind ik nu realistischer.
Ze zegt wel zelf dat ze niet de staging van Mathijs draait door aanhoudt: https://eurovoix.com/2022(...)anges-laser-staging/quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:53 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Heb je de staging al gezien dan?
Weet ik, maar deze user brengt het als feit dat het creatieve team niet over het gebruiken van de lasers van MDD in de staging van Turijn hebben nagedacht. Dus vraag ik me af of hij de staging van Turijn al gezien heeft. Als dit namelijk niet zo is, wat ik denk, dan is het een voorbarige conclusie. Misschien is de staging wel beter dan bij Matthijs. Misschien heeft het wel lasers. Alleen niet de lasers van MDD.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ze zegt wel zelf dat ze niet de staging van Mathijs draait door aanhoudt: https://eurovoix.com/2022(...)anges-laser-staging/
Ik vond die staging juist ook heel krachtig, zou wel graag zoiets zien
Nee, tuurlijk niet. Maar ik denk dat je al wel veel kunt afleiden uit de smaak van een artiest uit het verleden, uit wat het staging team in het verleden heeft gedaan, en dat het bijvoorbeeld geen drukke dans-choreografie zal hebben. En ik moet ook wel, aangezien ik zuinig wil omgaan met m'n ¤ 3.500,- ingelegde centjes op Betfair Exchange. Graag zie ik ook dit jaar weer een return-on-investment van minstens 25%. Dus...ik móét me wel erg verdiepen in voorspellingen...en wat ik redelijkerwijs kan verwachten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:06 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Weet ik, maar deze user brengt het als feit dat het creatieve team niet over het gebruiken van de lasers van MDD in de staging van Turijn hebben nagedacht. Dus vraag ik me af of hij de staging van Turijn al gezien heeft. Als dit namelijk niet zo is, wat ik denk, dan is het een voorbarige conclusie. Misschien is de staging wel beter dan bij Matthijs. Misschien heeft het wel lasers. Alleen niet de lasers van MDD.
Sorry, ik krijg altijd jeuk van meningen die als feiten worden gepresenteerd.
Over Jensen1981quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:25 schreef Mlita het volgende:
Ik ook, ik lees je meningen/feiten ook op Twitter en schrijf altijd hele epistels als reactie, die ik dan vervolgens weer delete..je vond bij de aankondiging van S10 al dat het niks zou worden om allerlei redenen en blijft dat overal opschrijven. Je goed recht natuurlijk maar het irriteert wel een beetje…
Dat heeft ook wel een beetje te maken met de soort volgers. Vaak zitten die ook een beetje in het betting/gambling-circuit. Iets wat ik ook doe. Maar goed, ik probeer enkel maar realistisch te blijven. Ennnn, ook heel belangrijk. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben hehe. En als dat zo is, dan is dat bijna altijd een fout die niet kwetst ;-).quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:25 schreef Mlita het volgende:
Ik ook, ik lees je meningen/feiten ook op Twitter en schrijf altijd hele epistels als reactie, die ik dan vervolgens weer delete..je vond bij de aankondiging van S10 al dat het niks zou worden om allerlei redenen en blijft dat overal opschrijven. Je goed recht natuurlijk maar het irriteert wel een beetje…
Ik ben wel benieuwd welke stagings jij van dit team in het verleden al hebt gezien dan. Ze zijn namelijk volledig nieuw. Wel zijn de creative director Wouter van Ransbeek en de lichtman Freek Ros zeer gerenommeerd in de theaterwereld. Ik denk dat Nederland op papier nog nooit zo'n sterk team voor de staging heeft gehad, met ook nog de regisseur van het afgelopen Eurovisie erbij. Kan bijna niet dat het een Sennekje wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:26 schreef Jensen1981 het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar ik denk dat je al wel veel kunt afleiden uit de smaak van een artiest uit het verleden, uit wat het staging team in het verleden heeft gedaan, en dat het bijvoorbeeld geen drukke dans-choreografie zal hebben. En ik moet ook wel, aangezien ik zuinig wil omgaan met m'n ¤ 3.500,- ingelegde centjes op Betfair Exchange. Graag zie ik ook dit jaar weer een return-on-investment van minstens 25%. Dus...ik móét me wel erg verdiepen in voorspellingen...en wat ik redelijkerwijs kan verwachten.
Dat vind ik wel een goede reactie. Het is inderdaad zo dat Marnix Kaart, Wouter van Ransbeek & Freek Ros fantastisch werk hebben neergezet in Rotterdam vorig jaar. Ideeën voor de opening en interval acts komen van hun hand. Dus ik hooooop dat zoiets als dit gaat gebeuren:quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd welke stagings jij van dit team in het verleden al hebt gezien dan. Ze zijn namelijk volledig nieuw. Wel zijn de creative director Wouter van Ransbeek en de lichtman Freek Ros zeer gerenommeerd in de theaterwereld. Ik denk dat Nederland op papier nog nooit zo'n sterk team voor de staging heeft gehad, met ook nog de regisseur van het afgelopen Eurovisie erbij. Kan bijna niet dat het een Sennekje wordt.
Ik kijk gewoon graag naar een leuk festival.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:26 schreef Jensen1981 het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Maar ik denk dat je al wel veel kunt afleiden uit de smaak van een artiest uit het verleden, uit wat het staging team in het verleden heeft gedaan, en dat het bijvoorbeeld geen drukke dans-choreografie zal hebben. En ik moet ook wel, aangezien ik zuinig wil omgaan met m'n ¤ 3.500,- ingelegde centjes op Betfair Exchange. Graag zie ik ook dit jaar weer een return-on-investment van minstens 25%. Dus...ik móét me wel erg verdiepen in voorspellingen...en wat ik redelijkerwijs kan verwachten.
Google Viktor & Rolf.....en je zult er rekening mee moeten houden dat S10's kleding niet understated is. Een ferm "Nee" op de vraag of die zeer mooie effectieve staging bij Matthijs Gaat Door doorgezet wordt, doet mij ook iets meer centjes layen op S10.
Weet ik 100% wat er gaat gebeuren met de act in Turijn? Nee, tuurlijk niet. Maar ik denk dat een stukje songfestivalexpertise wel kan helpen met het op peil houden van m'n Betfair-wallet.
Overigens wil ik er graag bij gezegd hebben, dat een 12e plaats b.v. op een deelnemersveld van 40 best goed is hoor! Net zo goed als b.v. TOP 6 op een deelnemersveld van 20. Songfestival is Olympisch geworden qua afmetingen, ook qua centen. En zo benader ik het een beetje.
Hier klopt vrij weinig van. Wouter van Ransbeek en Freek Ros hebben volgens mij nog nooit iets met het songfestival te maken gehad.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:37 schreef Jensen1981 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een goede reactie. Het is inderdaad zo dat Marnix Kaart, Wouter van Ransbeek & Freek Ros fantastisch werk hebben neergezet in Rotterdam vorig jaar. Ideeën voor de opening en interval acts komen van hun hand. Dus ik hooooop dat zoiets als dit gaat gebeuren:
Het hoeft ook weer geen kritiekloze bende te zijn, hea.quote:
We gaan het zien, Isbjörn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het hoeft ook weer geen kritiekloze bende te zijn, hea.
Ik heb er wel vertrouwen in, gegeven de huidige signalen. Maar als diezelfde signalen juist bij iemand voor minder signalen zorgen, tja, wie heeft dan gelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |