Bezieldquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:46 schreef roos94 het volgende:
Afgelopen januari jongstleden ben ik in een fantastisch nieuw paleisje gaan wonen tot mijn grote vreugde.
Helaasch ontstaat er een smet op de taart, namelijk de post van de oude bewoners. Ik heb geen idee wat die mensen bezield, maar wij krijgen iedere week zoveel post van zoveel verschillende instanties, nieuwsbrieven én ook heel veel incassobureau's.
Dan zou je zeggen, stuur die zooi retour. Maar het gaat niet om 2 of 3 organisaties, nee we hebben zeker van 20 verschillende namen iets ontvangen en nog steeds komen er nieuwe bedrijven bij.
Wat ik mij nu afvraag, hoe kun je 4 maanden na de verhuizing (eigenlijk langer want het huis stond al tijden leeg) nog steeds NIKS hebben aangepast qua adres? En dan ook nog incassobureaus, deze mogelijk laagbegaafde untermenschen denken nu misschien goh we hebben geen schulden meerof het is je kop in het zand steken, maar ja op den duur houdt dat geintje toch ook op.
En niet allemaal voor 1 bewoner, nee voor de vrouw, man en zoon(?). Overigens zijn het ook geen dementerende bejaarden maar mensen rond de 40 jaar.
Godzijdank nietquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:52 schreef laforest het volgende:
Ik Google News Zierikzee en wat een criminaliteit.
En zitten er ook incasso's tussen voor jezelf?
Kun je wel bij oud papier gaan gooien, blijf je het toch krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:53 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg jaren lang post van de vorige bewoners een keer zelfs een nieuwe bankpas en dagen later een pincode erbij. In het begin stuurde ik alles retour na 5 jaar gooide ik alles bij oud papier.
Komt ze thuis, is de hele inboedel weggehaaldquote:Op vrijdag 15 april 2022 17:02 schreef einzeinz het volgende:
Of terugsturen.
////////
Wie denken jullie wel dat jullie zijn, bende oetluls! Mij krijg je toch niet en m'n geld nog minder!
Groet
(Naam van wanbetaler)
////////
In de postbus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:57 schreef Makrelis het volgende:
Simpel. Schrijf op de envelop 'Niet woonachtig' en gooi het in de brievenbus.
Denk je?quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:14 schreef Nober het volgende:
Retour sturen met de tekst: Geadresseerde vertrokken
Dan stopt het.
Voor ze dat doen bekijken ze wel wie er woont.quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Komt ze thuis, is de hele inboedel weggehaald
Ik ontvang elke maand brieven van de rechtbank ondertussen. Hij staat niet op mijn adres ingeschreven en ze kunnen bet niet veranderenquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:46 schreef roos94 het volgende:
Afgelopen januari jongstleden ben ik in een fantastisch nieuw paleisje gaan wonen tot mijn grote vreugde.
Helaasch ontstaat er een smet op de taart, namelijk de post van de oude bewoners. Ik heb geen idee wat die mensen bezield, maar wij krijgen iedere week zoveel post van zoveel verschillende instanties, nieuwsbrieven én ook heel veel incassobureau's.
Dan zou je zeggen, stuur die zooi retour. Maar het gaat niet om 2 of 3 organisaties, nee we hebben zeker van 20 verschillende namen iets ontvangen en nog steeds komen er nieuwe bedrijven bij.
Wat ik mij nu afvraag, hoe kun je 4 maanden na de verhuizing (eigenlijk langer want het huis stond al tijden leeg) nog steeds NIKS hebben aangepast qua adres? En dan ook nog incassobureaus, deze mogelijk laagbegaafde untermenschen denken nu misschien goh we hebben geen schulden meerof het is je kop in het zand steken, maar ja op den duur houdt dat geintje toch ook op.
En niet allemaal voor 1 bewoner, nee voor de vrouw, man en zoon(?). Overigens zijn het ook geen dementerende bejaarden maar mensen rond de 40 jaar.
Haha precies dit dusquote:Op vrijdag 15 april 2022 16:53 schreef -river- het volgende:
Ik kreeg jaren lang post van de vorige bewoners een keer zelfs een nieuwe bankpas en dagen later een pincode erbij. In het begin stuurde ik alles retour na 5 jaar gooide ik alles bij oud papier.
Noorderpolder?quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee juist een van de betere mooie kindvriendelijke wijken in Zierikzee.
Dit!quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:16 schreef Nine. het volgende:
Heb je gecontroleerd of de vorige bewoners wel zijn uitgeschreven op dat adres?
Al was het alleen maar om deze reden.....quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Voor ze dat doen bekijken ze wel wie er woont.
Heeft Zierikzee mooie wijken? Goh.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Sinds wanneer geeft iemand zijn nieuwe adres door aan incassobureau's en deurwaarders?quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:46 schreef roos94 het volgende:
Maar uiteindelijk krijg je dan toch nog een veel hogere schuld en trekken ze je huis leegquote:Op vrijdag 15 april 2022 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sinds wanneer geeft iemand zijn nieuwe adres door aan incassobureau's en deurwaarders?
Toen ik een appartement huurde heb ik ook 2 brieven van incasso gekregen en toen inderdaad opgeschreven 'Persoon woont niet meer op dit adres' en eigenlijk verder ook niets meer van gehoord.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:16 schreef XanderH het volgende:
[..]
Dit!
[..]
Al was het alleen maar om deze reden.....
Vraag zsm een adresonderzoek aan bij de gemeente zodat je zeker bent dat alleen jij op het adres staat ingeschreven.
Post van sommige instanties zal dan misschien ook stoppen. De rest inderdaad voorzien van "RETOUR AFZENDER - geadresseerde woont niet op dit adres", in de bus mikken en je hebt er wel genoeg voor gedaan.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Can you meet me halfway, right at the borderline
Is where I'm gonna wait, for you
Had maar naar mij gestuurdquote:Op vrijdag 15 april 2022 18:24 schreef Cockwhale het volgende:
Alleen een keer een zwarte buttplug met een diameter van 10cm met de naam vogeltjesdans ontvangen, toch maar direct retour gestuurd.
Denk dat ze al lang een klaagtopic had geopend over de hoogte van de waterschapsbelasting als ze nog ingeschreven stonden daar.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:16 schreef Nine. het volgende:
Heb je gecontroleerd of de vorige bewoners wel zijn uitgeschreven op dat adres?
Niemand volgens mij.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sinds wanneer geeft iemand zijn nieuwe adres door aan incassobureau's en deurwaarders?
quote:Op zaterdag 16 april 2022 01:12 schreef Marsenal het volgende:
Leuk dat Zierikzee Ziedendzee zoveel emoties oproept.
Een keer gehad dat vroeg in de ochtend de bel ging en er twee deurwaarders voor de stonden voor een vorige bewoner. Ik woonde er net, maar dat figuur was kennelijk al langer zoek.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:51 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Voor ze dat doen bekijken ze wel wie er woont.
Lijkt me sterk dat dat twee echte officiële deurwaarders waren en geen medewerkers van een doorgeschoten incassobureau.quote:Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een keer gehad dat vroeg in de ochtend de bel ging en er twee deurwaarders voor de stonden voor een vorige bewoner. Ik woonde er net, maar dat figuur was kennelijk al langer zoek.
Ik heb ze wel kunnen overtuigen dat ik niet die persoon was en dat die er niet meer woonde, maar leuk is anders om eerlijk te zijn.
Deurwaarders zijn nu niet bepaald mensen die voor een gezellig praatje langs komen. Dus als je het even kan voorkomen, dan zou ik dat proberen.
Dat wordt 5x gecontroleerd bij wijze van spreken om zeker te zijn. Als ze jouw huis leeg halen kun je zo een rechtzaak aanspannen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Komt ze thuis, is de hele inboedel weggehaald
Ditquote:Op zaterdag 16 april 2022 13:01 schreef Werkman het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat twee echte officiële deurwaarders waren en geen medewerkers van een doorgeschoten incassobureau.
Maar laten we dat voor het gemak even aannemen van wel.
Dan nog geld voor beide gevallen hetzelfde dat de bewijslast bij hun ligt en niet bij jou en jij zelfs aangifte kan doen wegens bedreiging en intimidatie.
Jij bent niet degene die ze moeten hebben en dat jij op het vorige adres van die snuiter woont verplicht jou tot niks.
Jij hoeft dus niet onderdanig te doen en te buigen.
Een echte deurwaarder komt voor beslaglegging trouwens altijd alleen met een politieagent en voordat dat zover is moeten ze een heel parcour afleggen waardoor ze halverwege wel drie keer tegen komen dat het niet om jou gaat.
Zo niet, kan je ze ook aanklagen wegens inbraak, huisvredebreuk en diefstal.
Maar dat lijkt me stug, echte gerechtelijke deurwaarders dekken zich altijd zo veel mogelijk in tegen fouten.
Zo niet, klaag ze aan tot ze kapot zijn en nooit akkoord gaan met één of andere kutschikking.
Ik had een keer twee politieagenten aan de deur staan die er van overtuigd waren dat ik de man was die ze zochten, zelfs toen ik mijn id kaart liet zien, want de verdachte was goed in vervalsen. Gelukkig konden ze uiteindelijk wel horen dat ik een Tukker ben en geen Spakenburger, en de tweede agent vond het ook opmerkelijk dat ik een shirtje van een metalband droeg, iets wat men nog NOOIT had gezien in dat vrome drugsdorpquote:Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Een keer gehad dat vroeg in de ochtend de bel ging en er twee deurwaarders voor de stonden voor een vorige bewoner. Ik woonde er net, maar dat figuur was kennelijk al langer zoek.
Ik heb ze wel kunnen overtuigen dat ik niet die persoon was en dat die er niet meer woonde, maar leuk is anders om eerlijk te zijn.
Deurwaarders zijn nu niet bepaald mensen die voor een gezellig praatje langs komen. Dus als je het even kan voorkomen, dan zou ik dat proberen.
Een kindvriendelijke wijk is per definitie niet mooi, aangenaam of beter.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Daar heb je allemaal gelijk in, dat ze me niks kunnen maken en zo. Maar dat neemt niet weg dat het allemaal gezeik is waar ik helemaal geen zin in heb. Dan liever een paar brieven extra terug sturen of even bellen om duidelijk te maken dat hij niet meer hier woont.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:01 schreef Werkman het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat twee echte officiële deurwaarders waren en geen medewerkers van een doorgeschoten incassobureau.
Maar laten we dat voor het gemak even aannemen van wel.
Dan nog geld voor beide gevallen hetzelfde dat de bewijslast bij hun ligt en niet bij jou en jij zelfs aangifte kan doen wegens bedreiging en intimidatie.
Jij bent niet degene die ze moeten hebben en dat jij op het vorige adres van die snuiter woont verplicht jou tot niks.
Jij hoeft dus niet onderdanig te doen en te buigen.
Een echte deurwaarder komt voor beslaglegging trouwens altijd alleen met een politieagent en voordat dat zover is moeten ze een heel parcour afleggen waardoor ze halverwege wel drie keer tegen komen dat het niet om jou gaat.
Zo niet, kan je ze ook aanklagen wegens inbraak, huisvredebreuk en diefstal.
Maar dat lijkt me stug, echte gerechtelijke deurwaarders dekken zich altijd zo veel mogelijk in tegen fouten.
Zo niet, klaag ze aan tot ze kapot zijn en nooit akkoord gaan met één of andere kutschikking.
???? Een gegeven buttplug moet je niet in de kont kijken. Beter 1 buttplug in de hand dan de reet vol 10 (hoewel daarover verschil van mening kan zijn).quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:24 schreef Cockwhale het volgende:
Alleen een keer een zwarte buttplug met een diameter van 10cm met de naam vogeltjesdans ontvangen, toch maar direct retour gestuurd.
Ja, gewoon ongeopend retour en met dikke letters: WOONT HIER NIET! erop zetten...quote:Op vrijdag 15 april 2022 17:13 schreef laforest het volgende:
Zolang je het niet terugstuurt en laat komen gaan ze nooit verder zoeken naar die tokkies.
Dan kun je het ook openmaken en lezen!quote:
Ik woon hier nu in juli 2 jaar en krijg elke 3 maand een brief uit het buitenland. Ik denk uit Polen maar zou ook Letland ofzo kunnen zijn. Het overschrijven op naam bij de gemeentje ging ook moeizaam omdat de vorige bewoner weigerde zich uit te schrijven. En hij had op papier dus inwonenden die er niet echt woonden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 18:18 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Op veel brieven staat op de achterkant wat je kunt doen als de post niet voor jou bestemd is.
Verder zoals gezegd: postnl post retour afzender via de oranjerode postbus.
De rest in de papierbak.
Soms zitten er "cadeautjes" bij zoals pennen, ansichtkaarten, tijdschriften, etc. Die houd ik gewoon als ik het leuk vind.
Na een jaar ben je er wel vanaf. Zo'n probleem is het toch niet.
Een briefkaart:quote:Op zondag 17 april 2022 19:12 schreef Innisdemon het volgende:
Post van de vorige bewoners? Wat hebben ze je gestuurd?
quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Haha heerlijk factuuradres naar roos94 en spullen laten leveren op het nieuwe adres van de bewoners. Succes TS!
Heb je geen houtkachel? Enveloppes doorscheuren en zijn prima om de kachel aan te maken.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:22 schreef roos94 het volgende:
Even een update. Ik blijf nog steeds belaagd worden met rekeningen van deze wanstaltige figuren. Elke week wordt mijn vuilnisbak weer vervuild met die troep. Echt deze mensen zijn compleet waus. Heb zeker 30 verschillende instanties/webshops voorbij zien komen. Dan bel ik er eentje om te zeggen dat zij hier niet meer wonen maar de volgende week is het gewoon weer een nieuwe winkel die geld eist
3 hoog achter en vuilniszakken van het balkon.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Net even Roos aangemeld voor de Postcodeloterij en de Jehovasquote:Op vrijdag 3 november 2023 16:22 schreef roos94 het volgende:
Even een update. Ik blijf nog steeds belaagd worden met rekeningen van deze wanstaltige figuren. Elke week wordt mijn vuilnisbak weer vervuild met die troep. Echt deze mensen zijn compleet waus. Heb zeker 30 verschillende instanties/webshops voorbij zien komen. Dan bel ik er eentje om te zeggen dat zij hier niet meer wonen maar de volgende week is het gewoon weer een nieuwe winkel die geld eist
Ik denk dat die mensen niet gevonden willen worden. Omdat ze heel veel schulden hebben en heel veel deurwaarders achter hun kont aan. Ik weet niet of dat plan lukt, maar ze hebben nu in ieder geval even rust, want ze moeten hen weer gaan zoeken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:46 schreef roos94 het volgende:
Ik heb dat een keer meegemaakt toen ik in een bedrijf werkte waar beslag op werd gelegd.quote:Op zaterdag 16 april 2022 10:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ken jouw verhaal en omdat ik hetzelfde meegemaakt heb, die hetzelfde als ik.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:22 schreef roos94 het volgende:
Voordat ze je huis leeg komen halen zijn ze toch al tien stations gepasseerd waar ze te horen krijgen dat jij daar woont.quote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op zondag 5 november 2023 20:28 schreef Telefoonvork het volgende:
Voordat ik in mijn huis trok had een uitzendbureau er een stel buitenlanders in gepropt. Constant mensen die bellen die één of andere griet willen spreken, incassobureaus, en nog meer van dat soort post.
Gelukkig ontvang ik dat nu niet meer. Ik heb het ze heel netjes uitgelegd dat ik die persoon niet ben.
Met het stadje zelf is weinig mis. Alleen heel dat eiland in de winterperiode... Zo gruwelijk deprimerend saai.quote:Op dinsdag 7 november 2023 07:29 schreef Staaf het volgende:
[..]
Zierikzee is de bom. Woon er zelf ook. Geweldige stad!
BEZIELT! MET EEN T! GODVERDOMME!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |