Niet in in één klap. Dat is bijkans onmogelijk, maar zie maar een van zo'n (half) zinkend schip af te komen. Daar is echt ontzettend veel logistiek voor nodig. Met een reddingsvest overboord springen is bijna zelfmoord, gezien de temperaturen. En nogmaals: de Russen richten hun militaire shizzle niet bepaald in om het te overleven.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een schip van die klasse heeft gewoon meerdere compartimenten. No way dat zoveel zeelui in 1 klap dood zijn door 1 raketinslag.
Rusland ten voeten uit. Dit is écht al heul lang de Russische strategie: flikker er gewoon zoveel mogelijk manschappen tegenaan en dan win je wel uiteindelijk:"We hebben Russen genoeg.". Dat is echt al honderden jaren hun modus operandi.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het toont ook nog maar weer een keer aan dat Rusland echt geen donder geeft om haar eigen militairen.
Ja, precies. Met zo'n hoog aantal gesneuvelden heb ik het idee dat de Moskva ergens geraakt is dat het schip zo snel ten onder ging dat het grootste gedeelte van de crew zich niet in veiligheid kon brengen. Anders had dat Turkse schip ook wel melding gemaakt van tig lichamen in het water, overleden door onderkoeling/verdrinking. Ik geloof dat verhaal gewoonweg niet dat ze een dag drijvende bleef en zonk terwijl ze haar naar een haven sleepten.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou me idd niet verbazen als dat ook propaganda was, want rond dezelfde tijd van berichten van Turks schip heeft mensen gered, gingen er ook berichten dat die meteen na aanval was gekapseisd.
Zal lang duren voor we het zeker weten.
Meh, de kans dat je het er levend vanaf brengt vanaf een oorlogsschip, in een gewapend conflict, dat kritiek beschadigd wordt. Ik schat het niet hoog in. Er staat sowieso geen civiele reddingsmacht klaar, en als je onder vuur ligt/net hebt gelegen is het ook nogal link om met andere schepen of heli's te evacueren.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, precies. Met zo'n hoog aantal gesneuvelden heb ik het idee dat de Moskva ergens geraakt is dat het schip zo snel ten onder ging dat het grootste gedeelte van de crew zich niet in veiligheid kon brengen. Anders had dat Turkse schip ook wel melding gemaakt van tig lichamen in het water, overleden door onderkoeling/verdrinking. Ik geloof dat verhaal gewoonweg niet dat ze een dag drijvende bleef en zonk terwijl ze haar naar een haven sleepten.
Heel mooi! Jammer dat de orcs al van boord waren.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Russian warship Moskva has sunk - state media - https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-61114843
Wie zegt dat?quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Heel mooi! Jammer dat de orcs al van boord waren.
Het is dan ook niet voor niks dat Israël en Rusland het zo goed kunnen vinden met elkaar.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:05 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)l#coral_talk_wrapper
Moeten we hier nog iets van vinden?
In dit gekleurde artikel zou je Israël een beetje kunnen vergelijken met Rusland.
Hier lijkt hij het met heel veel proberen wel redelijk te doen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:12 schreef myShizzle het volgende:
Hier zou je die postzegels kunnen kopen. Helaas laadt de site bij mij nu niet (link via
https://ukrposhta.ua/en/n(...)ssian-warship-fk-you)
http://pm.ukrposhta.ua/nishop.php
Als de Russen zelf al zo gedemotiveerd en slecht uitgerust zijn, hoe weinig zin moeten indertijd de overige Warschau-pact militairen wel niet gehad hebben? Lekker met je antieke T-34 tegen Leopard 2's en Challengers ten strijde trekken voor een regime dat je het concentratiekamp in smijt omdat je verteld hebt dat je het niet fijn vind dat je 20 jaar op je zojuist bestelde Trabant moet wachten.quote:Op donderdag 14 april 2022 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, inderdaad, ik begin mij knap lullig te voelen dat ik mij ooit nog zorgen heb gemaakt aan de Oost-Duitse grens om een Russische aanval.
De Russen zelf zeiden dat al vrij snel.quote:
Dit dus, als de Russische bevolking een normaal leven zou willen hebben hadden ze al lang afgerekend met het gespuis wat hun nu al eeuwenlang onderdrukt. Leuk voor hun, die dictatuurfetish, maar val de rest van de Europeanen niet lastig met je onbedwingbare drang om in vodden gehuld in een plaggenhut op een stukje berkenbast te knabbelen.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voor wie? De bevolking?
Dat hele land wordt al zowat een eeuw geregeerd door de meest gruwelijke mix van moordenaars en dieven. Enige medelijden wat ik kan opbrengen is voor de landen die er zo onder geleden hebben.
Het verbaast mij al dat ze hebben toegegeven dat Moskva gezonken is.quote:Op vrijdag 15 april 2022 00:32 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De Russen zelf zeiden dat al vrij snel.
Maar dat kan ook betekenen dat de bemanning naar de bodem van de zee is geëvacueerd.
Dacht je aan de mensen op de titanic bij het bereiden en het consumeren van de gerechten?quote:Op donderdag 14 april 2022 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Op discovery Channel.![]()
Heb (echt serieus) onlangs het kookboek van het laatste avondmaal op de Titanic besteld. Het menu van de derde tm de eerste klas.
Dit is ook exact de reden dat eigenlijk alle landen dit soort schepen al direct na WOII niet meer bouwen (geldt nog meer voor de Kirov class dan dit type). De investering is enorm terwijl kleinere schepen ook missiles kunnen afschieten dus je mist niet enorm veel capaciteit, terwijl de kwetsbaarheid ook erg groot is, traditioneel van air attacks (al dan niet vanuit vliegdekschepen) maar dus ook van missiles.quote:Op donderdag 14 april 2022 23:16 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit 1 van de grootste overwinningen op een slagschip sinds de 2e wereldoorlog, ter referentie dit schip is groter dan onze grootste kruizers zoals de Tromp.
Man man manquote:Op vrijdag 15 april 2022 00:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus, als de Russische bevolking een normaal leven zou willen hebben hadden ze al lang afgerekend met het gespuis wat hun nu al eeuwenlang onderdrukt. Leuk voor hun, die dictatuurfetish, maar val de rest van de Europeanen niet lastig met je onbedwingbare drang om in vodden gehuld in een plaggenhut op een stukje berkenbast te knabbelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |