abonnement Unibet Coolblue
pi_204443342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Dus wanneer heb ik gelijk, als Ethereum of Shiba een grotere market cap heeft dan Bitcoin? Of wordt dan opnieuw de goalpost verplaatst? (gewoon voor de duidelijkheid)
"Maar als steeds minder het mensen het gaan gebruiken omdat Ethereum veel meer mogelijkheden heeft "

Laat dan qua userafbouw zien dat steeds meer minder mensen bitcoin gebruiken.
pi_204443362
In ander nieuws; Ajacieden (en waarschijnlijk wel meer voetballers) lijken te handelen met voorkennis in de crypto football fantasygame:

Eredivisie gaat samenwerking aan met de fantasy voetbalgame Sorare

twitter

twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204443431
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:40 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
"Maar als steeds minder het mensen het gaan gebruiken omdat Ethereum veel meer mogelijkheden heeft "

Laat dan qua userafbouw zien dat steeds meer minder mensen bitcoin gebruiken.
quote:
Maar als steeds minder het mensen het gaan gebruiken omdat Ethereum veel meer mogelijkheden heeft dan alleen "geld zijn", kan er meer behoefte naar Ethereum ontstaan. Ik ken nu al mensen die meer Shiba hebben dan Bitcoin.
Het woordje "als" en "kan". Dit is een verwachting van mij, wat in de praktijk misschien nog niet zo is. Misschien heb ik wel ongelijk? Maar zodra er een flippening ontstaat of dat memecoins met utilities opeens een gezamenlijke market cap hebben van een stuk hoger dan Bitcoin, vind ik wel dat ik op dat moment duidelijk gelijk heb en er een trendverschuiving heeft plaatsgevonden.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204443742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:51 schreef firefly3 het volgende:

[..]
[..]
Het woordje "als" en "kan". Dit is een verwachting van mij, wat in de praktijk misschien nog niet zo is. Misschien heb ik wel ongelijk? Maar zodra er een flippening ontstaat of dat memecoins met utilities opeens een gezamenlijke market cap hebben van een stuk hoger dan Bitcoin, vind ik wel dat ik op dat moment duidelijk gelijk heb en er een trendverschuiving heeft plaatsgevonden.
Waarom blijf je hier je ongevraagde visie verkondigen maar durf je zelf je bitcoin niet om te ruilen voor deze meme coins die bitcoin gaan flippen?

Weet je stiekem diep van binnen ook wel dat je gewoon aan het trollen bent?
pi_204443957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Waarom blijf je hier je ongevraagde visie verkondigen maar durf je zelf je bitcoin niet om te ruilen voor deze meme coins die bitcoin gaan flippen?

Weet je stiekem diep van binnen ook wel dat je gewoon aan het trollen bent?
Ik zit voor meer dan 10x meer in memecoins dan in Bitcoin.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 15 april 2022 @ 14:42:07 #56
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204445084
Vermoeiende discussie die geen discussie is.

Ontopic: Vechain _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204445308
Ik lees al topics lang over hoe vermoeiend mensen Firefly vinden, maar ondertussen wel steeds op elkaar blijven reageren...
pi_204445483
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204450266
Ethereum adoptie komt eraan. My kind of flavour
twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204451218
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe gaat het onze wereld veranderen? Hoe ziet de wereld er anders uit door crypto over 25 jaar?
Dat kan ik nauwelijks bevroeden, joh! Indertijd kon ik dat ook niet met het internet. Toen ik een tiener was sprak ik via IRC met mensen over de hele wereld, vaak techneuten die een pioniersrol vervulden. Het voelde groots, maar ik had me geen voorstelling kunnen maken van de concrete toepassingen die we nu hebben.

quote:
En misschien even belangrijk, willen we dat eigenlijk wel? Het internet heeft ons ook geleerd dat prachtige democratische dromen (vrije informatie voor iedereen, wereldwijde connectie en onderling begrip) snel kan uitdraaien op manipulatie van informatie, machtsconcentratie bij Big Tech en Donald Trump.
Zou ik terug willen naar de periode voor het internet? Hell no. De democratisering van informatiestromen is me meer waard dan door vadertje staat beschermd worden tegen desinformatie. Machtsconcentratie baart me zorgen - er is een reden dat ik geen Facebookaccount heb - maar ik constateer dat er sprake is van een continue golfbeweging. Ik maak me geen enorme zorgen om het ontstaan van monopolin omdat ik mogelijkheden zie om die te doorbreken.

De mensen die zich zorgen maken, zijn vooral de mensen die voor een sterke overheid zijn. Ik behoor niet tot die groep; ik zie in cryptovaluta juist een mogelijkheid om een overheidsmonopolie te doorbreken en de macht van centrale banken in te perken. Ik ben me wel bewust van de keerzijde van de opkomst van commercile, gecentraliseerde platforms, maar zolang ik ervoor kan kiezen om er al dan niet gebruik van te maken omarm ik de voordelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 16-04-2022 08:40:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204451419
Steeds meer signalen dat er een government-backed digitale currency aan gaat komen.

https://coinmarketcap.com(...)ank-oversight-chief/
pi_204451454
Vakman pur sang
pi_204451851
twitter
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204451857
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:07 schreef 10k.xrp het volgende:
Steeds meer signalen dat er een government-backed digitale currency aan gaat komen.

https://coinmarketcap.com(...)ank-oversight-chief/
Correlatie =/= niet causaal verband. Zou het niet zo kunnen zijn dat zowel deze nominatie als het (voormalig) adviseurschap bij Ripple te maken hebben met het feit dat Barr de monetaire en financiele wereld goed kent, maar verder onderling geen enkel verband houden?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204452619
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 10:11 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]
De dominance wordt steeds minder en er is blijkbaar een groeiende markt voor opkomende altcoins. Interessante ontwikkeling.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204452660
quote:
Inflatiehedge!
pi_204472013
Straks weer eens wat fiatdukaten in de bodemloze put mikken _O_
pi_204472672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De dominance wordt steeds minder en er is blijkbaar een groeiende markt voor opkomende altcoins. Interessante ontwikkeling.
Dat betekent alleen maar stabiliteit voor “grotere” crypto’s.
Omdat de boel verspreid raakt zeg maar.

Op langer termijn zal je dan wel weer uitschieters zijn als sommige crypto’s klappen of juist interessanter worden, maar dat is een beetje het aard van het beestje voorlopig.

Verder zie ik mensen blijkbaar klagen over firefly, dit snap ik niet helemaal.
Wat hij doet, moet hij zelf weten.. het is niet alsof je naar hem moet en zal luisteren ofzo h.
pi_204473713
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 12:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]
De dominance wordt steeds minder en er is blijkbaar een groeiende markt voor opkomende altcoins. Interessante ontwikkeling.
Dat is logisch, als BTC/ETH relatief stabiel zijn dan zijn ze voor mensen die op korte termijn risico willen nemen minder interessant. Kortom dan zal er meer vraag naar ALTS ontstaan.
Overigens denk ik dat we niet ver af zittenvan een mega crash, zeker in de DEFI's zit veel te veel Ponzi.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204474439
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 10:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verder zie ik mensen blijkbaar klagen over firefly, dit snap ik niet helemaal.
Wat hij doet, moet hij zelf weten.. het is niet alsof je naar hem moet en zal luisteren ofzo h.
Dat komt omdat hij eindeloos dezelfde boodschap herhaald. Namelijk:

"Bitcoin is achterhaald, zijn farms met altcoins doen het veel beter en als je maar goed onderzoek maak je altijd winst."

Als je ergens probeert inhoudelijk een discussie aan te gaan, dan zal hij van de hak op de tak springen om z'n eigen gelijk te halen.
pi_204489708
Luffy migratie is succesvol, V2 is uit. Ben benieuwd hoeveel deze coin verder gaat stijgen.

Ik verwacht hier 10x van of meer. Heb al 2x ongeveer hieruit, de development team is erg goed.
twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204495383
Ik heb m'n portfolio weer een beetje gehusseld en de winst enkele weken geleden van zilliqa voornamelijk op Cardano gezet gezien het nieuws van de afgelopen weken/dagen. Verwacht er wel wat van eigenlijk.

Mijn zorgvuldig gekozen huidige portfolio maar eens delen in volgorde van grootte omgerekend in fiat, doe er je voordeel mee, of niet natuurlijk, ik heb ook geen glazen bol:
1 Cardano
2 VeChain
3 Zilliqa
4 Chiliz (Jawel! is ie weer, ik blijf het zeggen hoor sport fantokens worden de shit: https://www.socios.com/partners/ :7 )
5 Tezos
6 Ripple
7 Alpha finance lab / venture dao

[ Bericht 32% gewijzigd door tvdleur op 21-04-2022 00:09:01 ]
pi_204496460
Gebruikers houden niet van complexe handelingen om betalingen te doen. Bitcoin Cash etc maken het voor gebruikers gemakkelijk.
twitter
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204496558
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is logisch, als BTC/ETH relatief stabiel zijn dan zijn ze voor mensen die op korte termijn risico willen nemen minder interessant. Kortom dan zal er meer vraag naar ALTS ontstaan.
Overigens denk ik dat we niet ver af zittenvan een mega crash, zeker in de DEFI's zit veel te veel Ponzi.
Toevallig gisteren een filmpje over gekeken van CryptoUniversity die dat ook voorspelden, met een hele TA er achter. Meestal als mensen zulke dingen beginnen te roepen gaan we weer richting een nieuwe ATH.
blablablabla
pi_204496581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Toevallig gisteren een filmpje over gekeken van CryptoUniversity die dat ook voorspelden, met een hele TA er achter. Meestal als mensen zulke dingen beginnen te roepen gaan we weer richting een nieuwe ATH.
Er valt weinig te TA'en aan dit soort zaken, als men 20% rente geeft op een investerin dan zouden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen, daarnaast zijn al die malle coins aan elkaar verbonden waardoor de kans op een sneeuwbal effect groot is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204496676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 23:37 schreef tvdleur het volgende:
Ik heb m'n portfolio weer een beetje gehusseld en de winst enkele weken geleden van zilliqa voornamelijk op Cardano gezet gezien het nieuws van de afgelopen weken/dagen. Verwacht er wel wat van eigenlijk.

Mijn zorgvuldig gekozen huidige portfolio maar eens delen in volgorde van grootte omgerekend in fiat, doe er je voordeel mee, of niet natuurlijk, ik heb ook geen glazen bol:
1 Cardano
2 VeChain
3 Zilliqa
4 Chiliz (Jawel! is ie weer, ik blijf het zeggen hoor sport fantokens worden de shit: https://www.socios.com/partners/ :7 )
5 Tezos
6 Ripple
7 Alpha finance lab / venture dao
Dit lijkt net op mijn wallet uit 2018/2019 :D
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:50 schreef firefly3 het volgende:
Gebruikers houden niet van complexe handelingen om betalingen te doen. Bitcoin Cash etc maken het voor gebruikers gemakkelijk. [ twitter ]
Dus dat is waarom BCH al zo lang aan het winnen is van BTC. Duidelijk.

"versturen met email? aanmelden bij een POP server? Veel te moeilijk, geef mij maar een pen en papier"
pi_204496741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:26 schreef Roellie80 het volgende:

Dus dat is waarom BCH al zo lang aan het winnen is van BTC. Duidelijk.

"versturen met email? aanmelden bij een POP server? Veel te moeilijk, geef mij maar een pen en papier"
Misschien zullen beiden het niet goed doen. Oma's hebben geen verstand van Bitcoin en zouden zo die onleesbare 12 woorden aan anderen geven.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 21 april 2022 @ 10:39:04 #79
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204496754
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:36 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Misschien zullen beiden het niet goed doen. Oma's hebben geen verstand van Bitcoin en zouden zo die onleesbare 12 woorden aan anderen geven.
Ja want alleen Bitcoin maakt gebruik van een mnemnonic phrase :') _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204497412
Ledn is begonnen met hypotheken verstrekken met Bitcoin als onderpand in Canada. Binnenkort hoeven we nooit meer Bitcoin te verkopen. *O*

https://mortgage.ledn.io/
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204497614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 09:50 schreef firefly3 het volgende:
Gebruikers houden niet van complexe handelingen om betalingen te doen. Bitcoin Cash etc maken het voor gebruikers gemakkelijk. [ twitter ]
Slechts -74% sinds die tweet. Gebruikers zeggen wat anders.
pi_204497741
twitter


Zach is lekker bezig
pi_204497844
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 12:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Slechts -74% sinds die tweet. Gebruikers zeggen wat anders.
Wat is -74%?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204497872
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2022 10:39 schreef fathank het volgende:

[..]
Ja want alleen Bitcoin maakt gebruik van een mnemnonic phrase :') _O-
A) Dit zeg ik niet, Bitcoin was immers het onderwerp
B) Er is tch een andere oplossing nodig om vooral ouderen of mensen zonder technische achtergrond Bitcoin te laten gebruiken
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 21 april 2022 @ 13:41:52 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204497880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 12:22 schreef dimmak het volgende:
Ledn is begonnen met hypotheken verstrekken met Bitcoin als onderpand in Canada. Binnenkort hoeven we nooit meer Bitcoin te verkopen. *O*

https://mortgage.ledn.io/
In Nederland kun je een huis kopen met het huis zelf als onderpand. Dus waar heb je precies bitcoin voor nodig dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204497969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
In Nederland kun je een huis kopen met het huis zelf als onderpand. Dus waar heb je precies bitcoin voor nodig dan?
Extra zekerheid voor de bank?

quote:
A client wishing to take out a Bitcoin Mortgage needs to own Bitcoin equivalent to the property they are purchasing (or already own). Both the Bitcoin and property are accepted as collateral, and a loan is issued equal to 50% of the combined value of both assets.
Dubbel onderpand met een LTV van 50% en een looptijd van 2 jaar. Die gok durven ze wel te nemen.
  donderdag 21 april 2022 @ 14:16:43 #87
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204498131
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]
A) Dit zeg ik niet, Bitcoin was immers het onderwerp
B) Er is tch een andere oplossing nodig om vooral ouderen of mensen zonder technische achtergrond Bitcoin te laten gebruiken
Wat is er technisch aan 12 woorden op een briefje in de kluis?

Meer low-tech wordt het niet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_204498239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
In Nederland kun je een huis kopen met het huis zelf als onderpand. Dus waar heb je precies bitcoin voor nodig dan?
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:56 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Extra zekerheid voor de bank?
[..]
Dubbel onderpand met een LTV van 50% en een looptijd van 2 jaar. Die gok durven ze wel te nemen.
Stel je hebt 400k aan Bitcoin en je wil een huis kopen van 400k leg je je bitcoin in kun je dat huis kopen zonder je bitcoin te verkopen. Er vanuit gaande dat Bitcoin sneller in waarde stijgt dan je huis kun je beter Bitcoin als onderpand gebruiken dan je huis.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204498244
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:16 schreef fathank het volgende:

[..]
Wat is er technisch aan 12 woorden op een briefje in de kluis?

Meer low-tech wordt het niet.
Bij iedere doos koekjes die zij willen kopen moeten zij die 12 woorden meenemen naar de supermarkt om met Bitcoin te betalen?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204498255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:30 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Stel je hebt 400k aan Bitcoin en je wil een huis kopen van 400k leg je je bitcoin in kun je dat huis kopen zonder je bitcoin te verkopen. Er vanuit gaande dat Bitcoin sneller in waarde stijgt dan je huis kun je beter Bitcoin als onderpand gebruiken dan je huis.
Prijs van Bitcoin was toch niet belangrijk voor je dacht ik? :?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204498271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:32 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Prijs van Bitcoin was toch niet belangrijk voor je dacht ik? :?
:') Christus te paard want ben je ook een sneue vent. Of te achterlijk voor woorden, dat kan ook nog.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204498451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:33 schreef dimmak het volgende:

[..]
:') Christus te paard want ben je ook een sneue vent. Of te achterlijk voor woorden, dat kan ook nog.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 16:57 schreef dimmak het volgende:

[..]
Een flippening is puur alleen prijs en veranderd niks aan de fundamentals van Ethereum of Bitcoin. Topic in en topic uit switch je binnen discussies van technische aspecten naar koersen en vice versa terwijl die totaal niks met elkaar te maken hebben.
Het is behoorlijk belangrijk voor de huiseigenaar of hij/zij zijn/haar huis kan verkopen wanneer het noodzakelijk is, ook binnen een tijdbestek van 1-2 jaar. Zo zie je maar dat prijs een hele belangrijke factor is (en bijna alles-bepalend) hoe zeer Bitcoin in de praktijk gebruikt wordt en of het gaat slagen.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 21 april 2022 @ 15:42:18 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204498733
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2022 13:56 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Extra zekerheid voor de bank?
[..]
Dubbel onderpand met een LTV van 50% en een looptijd van 2 jaar. Die gok durven ze wel te nemen.
Dat is geen gok, dat is extra onderpand voor de bank. In nl kun je 100% ltv nemen op het vastgoed alleen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 21 april 2022 @ 15:43:51 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_204498744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:30 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Bij iedere doos koekjes die zij willen kopen moeten zij die 12 woorden meenemen naar de supermarkt om met Bitcoin te betalen?
Als je pint in de winkel moet je dan je IBAN nummer, klantnummer en pasnummer invullen?

Neem je act aub mee naar ONZ ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 21 april 2022 @ 15:44:20 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204498748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:30 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Stel je hebt 400k aan Bitcoin en je wil een huis kopen van 400k leg je je bitcoin in kun je dat huis kopen zonder je bitcoin te verkopen. Er vanuit gaande dat Bitcoin sneller in waarde stijgt dan je huis kun je beter Bitcoin als onderpand gebruiken dan je huis.
Nee. Als je geen 400k aan bitcoin hebt kun je ook gewoon een lening nemen op dat huis. En als je nu naar de bank hier gaat en 400K bitcoin hebt kun je ook een huis kopen zonder dat die hele bitcoin ter sprake komt. Een wassen neus dus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_204498774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:30 schreef dimmak het volgende:

[..]
[..]
Stel je hebt 400k aan Bitcoin en je wil een huis kopen van 400k leg je je bitcoin in kun je dat huis kopen zonder je bitcoin te verkopen. Er vanuit gaande dat Bitcoin sneller in waarde stijgt dan je huis kun je beter Bitcoin als onderpand gebruiken dan je huis.
Gezien de enorme volatiliteit zou dat wel de problemen over jezelf afroepen zijn. Zowel als geldverstrekker als ook voor de huizenbezitter zelf.
blablablabla
pi_204498776
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:43 schreef fathank het volgende:

[..]
Als je pint in de winkel moet je dan je IBAN nummer, klantnummer en pasnummer invullen?

Neem je act aub mee naar ONZ ofzo.
Bitcoin zal nooit geheel decentralized zijn als je alsnog via een pasje met een third party te maken hebt en ook nog ns lightning network. Dan zit je haast op hetzelfde anonimiteit & decentralized level als Litecoin en Dogecoin.

Het is een gebruiksvriendelijkheid / decentralised/anonimiteit balans waar niet omheen te draaien valt. Een lange weg te gaan totdat het bejaardentehuis en arme mensen crypto eenvoudig en geheel anoniem kunnen gebruiken.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_204498839
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Als je geen 400k aan bitcoin hebt kun je ook gewoon een lening nemen op dat huis. En als je nu naar de bank hier gaat en 400K bitcoin hebt kun je ook een huis kopen zonder dat die hele bitcoin ter sprake komt. Een wassen neus dus.
Dit is vooral bedoeld voor mensen die wel aardig wat BTC hebben maar niet een toereikend salaris en ook niet veel spaargeld of iets anders van waarde, terwijl ze hun BTC ook niet willen verkopen. Op die manier kun je de waarde van BTC toch op een bepaalde manier inzetten/verzilveren.

Een bijkomend voordeel is dat je je huis niet direct kwijt raakt als je de hypotheek niet meer kan betalen. De bank neemt dan je BTC en je restschuld is dan direct een stuk kleiner waardoor je wellicht je hypotheek wel weer kunt betalen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204498856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 14:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]
[..]
Het is behoorlijk belangrijk voor de huiseigenaar of hij/zij zijn/haar huis kan verkopen wanneer het noodzakelijk is, ook binnen een tijdbestek van 1-2 jaar. Zo zie je maar dat prijs een hele belangrijke factor is (en bijna alles-bepalend) hoe zeer Bitcoin in de praktijk gebruikt wordt en of het gaat slagen.
Wat heeft die quote er nou weer mee te maken? Ik negeer toch ook geen prijsaspect debiel. Het gaat erom als ik het over decentraliteit heb jij komt met argumenten over de prijs over een termijn van 3 weken.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Als je geen 400k aan bitcoin hebt kun je ook gewoon een lening nemen op dat huis. En als je nu naar de bank hier gaat en 400K bitcoin hebt kun je ook een huis kopen zonder dat die hele bitcoin ter sprake komt. Een wassen neus dus.
Dan kan ja, maar hier gaat het toch over Bitcoin als onderpand en niet het huis? Er zijn verschillende redenen te bedenken om bitcoin als onderpand te gebruiken en niet je huis. Het gaat er hier niet om dat het moet, maar dat het kn.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Gezien de enorme volatiliteit zou dat wel de problemen over jezelf afroepen zijn. Zowel als geldverstrekker als ook voor de huizenbezitter zelf.
Dat kan inderdaad. 2 jaar is ook nog een korte termijn, maar als bitcoin als onderpand van leningen populairder gaat worden zie ik dat termijn alleen maar groeien. Zoals hierboven, het is een begin en een mateloos interessante ontwikkeling.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_204498892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:49 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Bitcoin zal nooit geheel decentralized zijn als je alsnog via een pasje met een third party te maken hebt en ook nog ns lightning network. Dan zit je haast op hetzelfde anonimiteit & decentralized level als Litecoin en Dogecoin.

Het is een gebruiksvriendelijkheid / decentralised/anonimiteit balans waar niet omheen te draaien valt. Een lange weg te gaan totdat het bejaardentehuis en arme mensen crypto eenvoudig en geheel anoniem kunnen gebruiken.
Geen enkele digitale mainstream betaalmiddel is anoniem, dat is helemaal niet nodig voor adoptie, sterker nog dat is een pr voor mainstream adoptie. Dat een hoop Bitcoiners streven naar privacy staat daar los van.

En sinds wanneer moet iets geschikt zijn voor ouderen voordat het mainstream kan worden? Nog steeds legio ouderen die de ballen snappen van internetbankieren en apps... ondertussen zijn die dingen allang succesvol. Met alle respect naar onze oude medemens maar ze spelen eigenlijk geen rol in de adoptie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')