abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 13:13:25 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204413021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tja, je hebt gelijk hoor, maar je komt natuurlijk ook niet zomaar van een dictatuur of corrupte bende af. Die houden dan gewoon nieuwe ''eerlijke verkiezingen'', maar verdraaien het natuurlijk alsnog zo dat ze gewoon herkozen worden. Of omdat ze weten dat de bevolking toch bang is, of omdat ze de resultaten gewoon frauderen. Lastig om van zoveel corruptie af te komen.
geschiedenis leert ons dat als een volk echt van een dictator afwil dat die dictaror het nakijken heeft
de Russen vinden het wel best zo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204413047
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
geschiedenis leert ons dat als een volk echt van een dictator afwil dat die dictaror het nakijken heeft
Toen ik dat een aantal weken geleden zei werden mensen heel erg boos op mij ;)
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 13:17:21 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204413059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
had je een tr moeten zetten, ik weet helemaal niks
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 12 april 2022 @ 13:19:59 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204413078
quote:

[..]
Ik hoor voornamelijk dat kritische mensen ook in rusland opgepakt worden en verdwijnen.
En mensen kiezen op dat moment voor zichzelf, en houden hun mening voor zich. Uitzonderingen daargelaten.
Maar zolang groepen zich niet verenigen zal putin nog wel blijven zitten waar die zit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:20:14 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204413081
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
had je een tr moeten zetten, ik weet helemaal niks
Wil je de TT aanpassen? Het is Zelensky.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204413083
quote:

[..]
Tja, die bevolking (groot gedeelte althans) is natuurlijk flink gehersenspoeld, dat is iets wat al generatie op generatie gebeurd. Zo'n bevolking krijg je niet snel zo ver dat ze het systeem massaal omgooien.

En het is ook wel makkelijk om te roepen dat ze gewoon zelf Putin en zijn vriendjes buiten moeten zetten. Zeg daar één verkeerd woord en je leven is al in gevaar daar. Ga er zelf maar eens staan. Niet jij persoonlijk overigens; ''je'' in het algemeen :P
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 13:22:46 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204413102
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Tja, die bevolking (groot gedeelte althans) is natuurlijk flink gehersenspoeld, dat is iets wat al generatie op generatie gebeurd. Zo'n bevolking krijg je niet snel zo ver dat ze het systeem massaal omgooien.

En het is ook wel makkelijk om te roepen dat ze gewoon zelf Putin en zijn vriendjes buiten moeten zetten. Zeg daar één verkeerd woord en je leven is al in gevaar daar. Ga er zelf maar eens staan. Niet jij persoonlijk overigens; ''je'' in het algemeen :P
vraag me af of dit zo natuurlijk is

vanuit Russisch perspectief deed Putin tot nog toe weinig fout
pi_204413141
quote:
88s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
vraag me af of dit zo natuurlijk is

vanuit Russisch perspectief deed Putin tot nog toe weinig fout
Dat is hun perspectief omdat ze daar zijn opgegroeid. Omdat ze die propaganda vanaf jongs af aan al mee krijgen. Het mooie Rusland, het boze westen. Als het volk de woorden van Putin geloofd uiteraard, je zal nooit zeker weten hoe groot de kritische groep is daar; want ja, elk woordje van kritiek kan je leven kosten daar.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:28:11 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204413154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik dacht eerst nog dat Poetin ook een groot deel van Rusland tegen hun wil gegijzeld hield met zijn autoritaire en gewelddadige beleid. Maar de grote meerderheid staat achter hem, blijkt idd wel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:29:23 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204413162
quote:
Zelensky: Rusland deporteerde honderdduizenden Oekraïners naar 'filtratiekampen'

Rusland heeft volgens premier Zelensky honderdduizenden mensen uit bezette Oekraïense regio's naar 'filtratiekampen' gedeporteerd. Daarmee bedoelt hij gevangenenkampen.

Hij sprak het Litouwse parlement toe en zei verder onder meer dat in alle Oekraïense dorpen en steden waar de Russen langere tijd zaten "de bezetters hetzelfde hebben gedaan als in Boetsja", verwijzend naar de moord op tientallen willekeurige burgers in die stad.
Zorgwekkend als dat zo is :{
  Forum Admin dinsdag 12 april 2022 @ 13:30:03 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204413166
quote:

[..]
Onder de jeugd, zeker de hoger opgeleiden, niet zozeer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_204413181
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
It happened on their watch.

Ik vind de vraag in welke mate russen zelf het steunen ook zeer interessant,

Maar uiteindelijk is het aan de russen, en de russen alleen om er voor te zorgen dat er niet tzt weer een debiel in het kremlin land, die lekker opnieuw begint.
Dat laatste sowieso, en ik hoop dat het ze lukt. Ik gun dat land (sowieso elk land) meer vrijheid, moderniteit, etcetera. Indien men dat zelf wenst uiteraard.

Hoeveel mensen dit regime en deze oorlog/militaire actie/speciale actie steunen; tja, dat is de vraag waar we nooit achter komen. Ik geloof die polls voor geen meter. Sowieso, wélke vragen stel je dan in die polls en welke antwoorden verkrijg je?
Er wordt gesteld dat (X noem een getal) % achter de oorlog/speciale actie/whatever staat. Maar wáár staat men dan exact achter?

Kijk, een vraag in de trant van "Bent u het eens met de speciale actie die is opgezet om de Russische bevolking in de Donbass te redden uit de handen van kwaadwillende Oekraïense machten?" is nogal wat anders van opzet dan een vraag in de trant van "Gelooft u dat Oekraïne een Nazi-regime is en vind u dat dit Nazi-regime in Oekraïne omver dient te worden geworpen?" of (sic) "Vind u dat de Oekraïense bevolking bestaat uit nazi's, minderwaardig aan ons is en derhalve uit de weg moet worden geruimd, waarbij ruimte is voor het moedwillig verkrachten van kinderen en baby's en het vermoorden van bejaarden, vrouwen en kinderen?".

Nope, die polls en die percentages zijn niets waard en mag men lekker steken daar waar het licht niet schijnt.

Er zullen vast wel (veel) voorstanders van Putin zijn te vinden. Daar niet van. Al dan niet met het mes op de keel trouwens. Bij gebrek aan informatie en vrijheid. Of bij gebrek aan beter. We leven in een dictatuur tenslotte.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204413187
Russia ‘using weapons smuggled by Iran from Iraq against Ukraine’

https://www.theguardian.c(...)iraq-against-ukraine

quote:
Russia is receiving munitions and military hardware sourced from Iraq for its war effort in Ukraine with the help of Iranian weapons smuggling networks, according to members of Iranian-backed Iraqi militias and regional intelligence services with knowledge of the process.

RPGs and anti-tank missiles, as well as Brazilian-designed rocket launcher systems, have been dispatched to Russia from Iraq as Moscow’s campaign has faltered in the last month, the Guardian has learned.

An Iranian-made Bavar 373 missile system, similar to the Russian S-300, has also been donated to Moscow by the authorities in Tehran, who also returned an S-300, according to a source who helped organise the transport.

Using the weapons-trafficking underworld would signal a dramatic shift in Russian strategy, as Moscow is forced to lean on Iran, its military ally in Syria, following new sanctions triggered by the invasion of Ukraine.
Zou wel een teken aan de wand zijn als dit inderdaad klopt. Het grote Russische leger is wellicht in zo'n goede staat dat ze wapens uit pauperlanden moeten smokkelen...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 13:35:29 ]
pi_204413236
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet vervelend bedoeld, maar je stelt vragen die ik letterlijk benoemd/beantwoord heb in de post die je oorspronkelijk een quote gaf :P Verder ben ik niet in de positie om te bepalen wat Oekraïne moet doen; kan enkel m'n persoonlijke mening geven. En ja, ik denk dan dat niet bij de NAVO gaan wellicht de opoffering is die het minste pijn doet. Vraag is alleen of alleen dat genoeg gaat zijn voor de Russen.
Mijn probleem zit hem in dat je vind dat Oekraïne water bij de wijn moet doen, terwijl als je dat doet die gekke Putin elke keer een stapje verder gaat.

Beste oplossing zou zijn dat Putin en co op 9 mei helemaal van de aardkloot worden geschoten ;-)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:41:33 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204413245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 12:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je gaat zo'n brug niet fixen maar je knalt een baily brug neer. Of hoe hun variant ook heet.
Ik denk niet dat je daar versies van hebt die goederen treinen aan kunnen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204413272
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is hun perspectief omdat ze daar zijn opgegroeid. Omdat ze die propaganda vanaf jongs af aan al mee krijgen. Het mooie Rusland, het boze westen. Als het volk de woorden van Putin geloofd uiteraard, je zal nooit zeker weten hoe groot de kritische groep is daar; want ja, elk woordje van kritiek kan je leven kosten daar.
Precies ja, in landen met autoritaire regimes is de publieke opinie niet (goed) meetbaar. Wat de gemiddelde Rus denkt en vindt komen we wellicht nooit achter.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:44:54 #18
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204413274
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je daar versies van hebt die goederen treinen aan kunnen.
Dan ga je we met vrachtwagens overheen het is niet heel moeilijk allemaal.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:48:54 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204413310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Dan ga je we met vrachtwagens overheen het is niet heel moeilijk allemaal.
Gaat alleen een stukje langzamer en misschien hebben ze wel wat gebrek aan vrachtwagens, brandstof en Manpower om alles over te laden. Treinen zijn gewoon zo gruwelijk efficiënt om grote hoeveelheden spul te verplaatsen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 12 april 2022 @ 13:50:03 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204413317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Zorgwekkend als dat zo is :{
Nee joh, dat zijn allemaal nazi's.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:51:48 #21
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204413326
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Nee joh, dat zijn allemaal nazi's.

Russen op zoek naar nazi's en oorlogmisdadigers
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:54:50 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204413347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:48 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gaat alleen een stukje langzamer en misschien hebben ze wel wat gebrek aan vrachtwagens, brandstof en Manpower om alles over te laden. Treinen zijn gewoon zo gruwelijk efficiënt om grote hoeveelheden spul te verplaatsen.
Natuurlijk maar maak het niet groter als het is.
  dinsdag 12 april 2022 @ 13:58:12 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204413366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 13:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Natuurlijk maar maak het niet groter als het is.
Nee, en we weten ook niet of deze lijn nou ook voor militair Russisch transport gebruikt wordt. Had liever een foto gezien met een ontspoorde trein in die rivier met een berg Russische tanks.
pi_204413397
quote:
Rusland vergrijst snel en dit is een beproefde taktiek van ze: Omvolken van de ingenomen gebieden met Russen en de oorspronkelijke bewoners uitmoorden en/of enkeltjes ver weg Rusland in geven. Helpt dus ook met de vergrijzing. Na de oorlog zullen er wel aangrijpende artikelen komen over de 'missing children of Ukraine' :{

Ook weer projectie van Thierry met zijn omvolkgelul overigens. Voor zijn grote vriend Putin is dit standaard draaiboek. Dat is de échte boreale omvolker.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204413422
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 14:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Rusland vergrijst snel en dit is een beproefde taktiek van ze: Omvolken van de ingenomen gebieden met Russen en de oorspronkelijke bewoners uitmoorden en/of enkeltjes ver weg Rusland in geven. Helpt dus ook met de vergrijzing. Na de oorlog zullen er wel aangrijpende artikelen komen over de 'missing children of Ukraine' :{

Ook weer projectie van Thierry met zijn omvolkgelul overigens. Voor zijn grote vriend Putin is dit standaard draaiboek. Dat is de échte boreale omvolker.
"Omvolkgelul" is gewoon racistisch gelul. Wat je ook vaak ziet is dat de mensen die de mond vol hebben over "omvolking" en hoe erg dat wel niet is voor een volk, bijna staan te juichen dat China in het uiterste westen van het land bezig is met een echt omvolkingsprogramma, want ja, die Oeigoeren zijn toch maar moslims. :')

Maja, dit is allemaal nogal offtopic.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')