abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204986613
Lol.

Mevrouw verdient ongeveer ¤ 1k en kan haar leventje dan betalen door ¤ 1,8k te krijgen uit de belastingbetalerspot en van haar ex.

Tot zo ver emancipatie :')
pi_204987291
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 17:34 schreef Halcon het volgende:
Lol.

Mevrouw verdient ongeveer ¤ 1k en kan haar leventje dan betalen door ¤ 1,8k te krijgen uit de belastingbetalerspot en van haar ex.

Tot zo ver emancipatie :')
Ze zal niet voorstellen zelf 36 uur te gaan werken en een co-ouderschap aan te gaan.

Natuurlijk hebben we beide gekozen voor kinderen, alleen het voelt voor mij als verliezen.
pi_204987333
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:52 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Ze zal niet voorstellen zelf 36 uur te gaan werken en een co-ouderschap aan te gaan.

Natuurlijk hebben we beide gekozen voor kinderen, alleen het voelt voor mij als verliezen.
Nee. Ze stelt zelf alleen voor wat haar uitkomt en doet alsof het zo ook precies moet gebeuren.

Maar jij hebt ook een stem. Zij kan best wat meer gaan werken en wat minder op andermans zak teren.
pi_204987619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:05 schreef Papa_van_twee het volgende:
We zijn weer een paar dagen verder, schrijven van haar advocaat is ontvangen.

Heb samen met mijn advocaat een aantal proefberekeningen gemaakt. Het ziet er naar uit dat ik inderdaad op basis van een inkomen rond de 2.700 euro een alimentatiebedrag moet betalen van rond de ¤ 675,00. De rekensom is eigenlijk simpel, haar inkomen is nabij de bijstandsnorm. Draagkracht mevrouw is 0% (ofwel nihil). Hetgeen eigenlijk inhoud dat zij niet genoeg inkomen heeft om bij te dragen aan de zorgt voor de kinderen (financieel). Enige redmiddel kan zijn; verdiencapaciteit. Zij werkt part-time 16 uur p/w.

Mevrouw krijgt toegewezen het volgende;

Loon uit arbeid; 1.000,00
KGB per maand; 468,00
Zorgtoeslag; 111,00
Kinderbijslag; 186,00
Huurtoeslag: 358,00
Alimentatie: 675,00
IACK: 100,00

= ¤ 2.892,00

Regerende aan mijn openingstopic komt het 'doem' scenario redelijk dichtbij. Dat houdt in dat ik rond de ¤ 2.000 per maand te besteden heb de komende 14 jaar. Hiervoor werk ik plusminus 38 uur en heb ik geen recht op toeslagen.

Aanvulling; dan is het nog maar de vraag of mijn inkomen uit ZZP door de rechter nietig wordt verklaard. Want anders komt het neer op een alimentatiebedrag van ¤ 1.098,- en dien ik te leven van ¤ 1.600,00 per maand.
Zonder de precieze berekening moeilijk wat van te zeggen.

In de alimentatie ga je namelijk uit van een netto inkomen voor scheiding en erna.
Vervolgens bepaal je wat de kinderen gewend zijn. De vraag is of je bij die toetsing al het ZZP inkomen zou moeten meenemen. Dat is namelijk onzeker inkomen, onverzekerd, zonder vrije dagen, ziekte pensioen etc. Daarnaast niet eeuwig houdbaar.
Dit kan flinke impact hebben op budget/norm dat voor de kinderen is bepaald.

Ik vind de 600 euro niet heel schokkend. Beetje aan de hoge kant, eens maar op zich niet een heel gek bedrag om aan kinderen kwijt te zijn all-in. Wel is het contrast met je partners inkomen raar.

Wil je graag co-ouderschap?
Stel je gaat voor 3 (jij) vs 4 (zij) dagen.
Dan kan je je kinderen meer zien en je hebt lagere alimentatie (natuurlijk met iets meer woonlasten).
Is er een reden waarom zij de kinderen meer zou moeten zien?

En die 600 euro, gaat dat op een gezamenlijke rekening waarvan ook alles wordt betaald (lees inclusief schoolgeld/fiets/excursies) etc. of betaal je daar nog apart voor?
Eerst denken, dan typen
pi_204992028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:24 schreef Piger het volgende:

[..]
Zonder de precieze berekening moeilijk wat van te zeggen.

In de alimentatie ga je namelijk uit van een netto inkomen voor scheiding en erna.
Vervolgens bepaal je wat de kinderen gewend zijn. De vraag is of je bij die toetsing al het ZZP inkomen zou moeten meenemen. Dat is namelijk onzeker inkomen, onverzekerd, zonder vrije dagen, ziekte pensioen etc. Daarnaast niet eeuwig houdbaar.
Dit kan flinke impact hebben op budget/norm dat voor de kinderen is bepaald.

Ik vind de 600 euro niet heel schokkend. Beetje aan de hoge kant, eens maar op zich niet een heel gek bedrag om aan kinderen kwijt te zijn all-in. Wel is het contrast met je partners inkomen raar.

Wil je graag co-ouderschap?
Stel je gaat voor 3 (jij) vs 4 (zij) dagen.
Dan kan je je kinderen meer zien en je hebt lagere alimentatie (natuurlijk met iets meer woonlasten).
Is er een reden waarom zij de kinderen meer zou moeten zien?

En die 600 euro, gaat dat op een gezamenlijke rekening waarvan ook alles wordt betaald (lees inclusief schoolgeld/fiets/excursies) etc. of betaal je daar nog apart voor?
Co-ouderschap is geen optie voor mevrouw. Dit blijkt uit eerdere gesprekken. Zij houdt vast aan het feit dat de kinderen over het algemeen bij haar waren en zoveel mogelijk vastgehouden dient te worden aan de structuur die de kinderen gewend zijn. Een kinderrekening is mevrouw niet van gediend, dit vind ze teveel gedoe. Dit is ook in eerdere gesprekken naar voren gehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Papa_van_twee op 08-06-2022 11:04:54 (..) ]
  woensdag 8 juni 2022 @ 11:08:31 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204992088
Leuk dat zij er primair voor zorgde, maar dat betekent niet dat dat in de toekomst ook zo moet, ik zou toch echt aan 50/50 co-ouderschap gaan, het is niet dat zij daar even alleen over kan beslissen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204992116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:08 schreef Leandra het volgende:
Leuk dat zij er primair voor zorgde, maar dat betekent niet dat dat in de toekomst ook zo moet, ik zou toch echt aan 50/50 co-ouderschap gaan, het is niet dat zij daar even alleen over kan beslissen.
Ben dat helemaal met je eens, echter met mevrouw valt niet te communiceren. Heb sterk de indruk dat ze mij als persoon gewoon wil kapotmaken, leegtrekken. Mijn persoonlijke gedachte is dat haar nieuwe partner hier een rol in speelt, een partner waarvoor ze waarschijnlijk bij mij weg is gegaan.
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 11:15:27 #183
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204992162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:10 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Ben dat helemaal met je eens, echter met mevrouw valt niet te communiceren. Heb sterk de indruk dat ze mij als persoon gewoon wil kapotmaken, leegtrekken. Mijn persoonlijke gedachte is dat haar nieuwe partner hier een rol in speelt, een partner waarvoor ze waarschijnlijk bij mij weg is gegaan.
Ik heb het topic niet meer bij gelezen, maar, doe je dit nog steeds op eigen houtje met haar ipv met een mediator of andere vorm van begeleiding?

Indien nog steeds in je eentje; stop daarmee, want je ziet nu wat het je (niet) brengt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Vis een optie? woensdag 8 juni 2022 @ 11:15:40 #184
70532 loveli
N
pi_204992164
quote:
echter met mevrouw valt niet te communiceren.
Misschien moet jij dat dan niet zelf doen, maar jouw advocaat via de hare ofzo. Als jouw aanwezigheid bij een gesprek triggert dat zij geen constructieve afspraken wil maken, op welke manier kun je het organiseren dat er wel een plan wordt gemaakt waar het belang van de kinderen voorop staat?
Nu inschikken om een conflict te mijden, is niet de beste langetermijnstrategie.
crap in = crap out
pi_204992191
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Co-ouderschap is geen optie voor mevrouw. Dit blijkt uit eerdere gesprekken. Zij houdt vast aan het feit dat de kinderen over het algemeen bij haar waren en zoveel mogelijk vastgehouden dient te worden aan de structuur die de kinderen gewend zijn. Een kinderrekening is mevrouw niet van gediend, dit vind ze teveel gedoe. Dit is ook in eerdere gesprekken naar voren gehaald.
Blijf jij maar doen alsof alles wat mevrouw wil of zegt ook daadwerkelijk zo moet gebeuren?
pi_204992202
quote:

[..]
Ik zou hem niet meteen de schuld geven. Grote kans dat hij er helemaal geen schuld aan heeft, maar dit dit gewoon vanuit haar komt.

Ze heeft dit lang vantevoren voorbereid. Heeft al uitgedacht hoe ze de toekomst zie en dat ze wil dat jij dat betaalt.
pi_204992577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Dit is maar halve antwoord natuurlijk.
Allereerst heb je nu een advocaat dus je kan co-ouderschap 'eisen'.
Mijn vraag is: Heeft ze redelijke eisen? Het is niet zwart-wit maar als jij te lui was om een luier te verschonen of om naar school te brengen/ouderavond etc. dan staat ze sterker dan wanneer de zorg evenredig was verdeeld.

Dat zij geen kindrekening wil, is ook niet relevant. Maar vraag blijft staan: betaal jij nog iets buiten de alimentatie?

Dit soort dingen kan je ook je advocaat voorleggen. Bijv die netto berekening op basis van ZZP inkomen. Wellicht kan de alimentatie extra omlaag.
Eerst denken, dan typen
pi_204992821
quote:

[..]
Maar op het moment dat ze samen zou gaan wonen met haar nieuwe partner veranderd toch de berekening. Je moet haar stimuleren zo snel mogelijk daarmee te gaan samenwonen. ;)
pi_204993159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar op het moment dat ze samen zou gaan wonen met haar nieuwe partner veranderd toch de berekening. Je moet haar stimuleren zo snel mogelijk daarmee te gaan samenwonen. ;)
Ja, maar je moet dan wel zo ongeveer bewijzen dat ze samenwonen.
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 13:04:16 #190
236264 crew  capricia
pi_204993340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:08 schreef Leandra het volgende:
Hij heeft nog maar net ouderlijk gezag en heeft vrij recent een omgangsregeling van 30/70 afgesproken.
Lijkt me erg verwarrend als hij nu opeens weer een andere omgangsregeling wil. En wellicht over 2 maanden weer een andere regeling.
Ik zou zeggen, je hebt onlangs 30/70 afgesproken. Ga dat eerst maar eens proberen.

Papa_van_twee in R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204993717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Enkel als ze trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan.
  Vis een optie? woensdag 8 juni 2022 @ 13:55:50 #192
70532 loveli
N
pi_204993988
Heeft je advocaat een goed plan met jouw casus, een strategie? Of is het een flapdrol die als jij met je ex in gesprek bent geweest z'n schouders optrekt en het ook niet beter weet?

Handel strategisch, zwelg niet in zelfmedelijden omdat je vindt dat je ex netto teveel overhoudt. Calimero gaat je niet redden.
crap in = crap out
pi_204994025
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij heeft nog maar net ouderlijk gezag en heeft vrij recent een omgangsregeling van 30/70 afgesproken.
Lijkt me erg verwarrend als hij nu opeens weer een andere omgangsregeling wil. En wellicht over 2 maanden weer een andere regeling.
Ik zou zeggen, je hebt onlangs 30/70 afgesproken. Ga dat eerst maar eens proberen.

Papa_van_twee in R&P / Hoogte kinderalimentatie (kinderalimentatie / verdeling boedel)
Begrijp je punt, 30/70 is ook gewoon een goede uitgangspositie in combinatie met mijn baan / reistijd. Daarnaast heb ik ook nooit in twijfel getrokken dat ik financieel een bijdrage dien te betalen voor de kinderen. Want ook ik weet dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de financiële ondersteuning.

Het punt dat ik wil maken is de onredelijke verdeling van kosten voor de kinderen en inkomsten. Dat ik amper uitzicht heb op verbetering de komende decennia.

Kijkend naar haar situatie; zij heeft haar inkomsten (+/- ¤ 2.900,00 netto) / werkt maximaal 16 uur per week (zonder verantwoordelijkheid, beslissingsbevoegdheid en is ongeschoold / schoolverlater) en heeft de zorg voor 70% van de kinderen. Heeft met andere woorden ook genoeg ruimte om haar dagelijkse beslommeringen te doen (waaronder bijvoorbeeld sociale contacten, sport, huishoudelijke taken).

Mijn situatie is dat ik een besteedbaar inkomen heb van +/- ¤ 2.000 netto, waarbij is geen recht heb op enige vorm van toeslagen (huurtoeslag, zorgtoeslag etc.). Werk 36 uur per week (met verantwoordelijkheid voor de operationele aansturing van een afdeling, heb een HBO-studie afgerond waarvoor ik 4 jaar lang hard heb moeten studeren). Daarnaast, met alle liefde, neem ik 30% van de zorgtaak op mij voor de kinderen. Moet ik mijn sociale contacten doen, sporten, huishoudelijke taken en als het meezit een avondje weg.

Inmiddels ben ik begonnen met het zoeken van een huurhuis, ben nooit ingeschreven bij een woonstichting waardoor ik genoodzaakt ben particulier te huren. Deze prijzen voor een gezinswoning (met minimaal 2 slaapkamers) beginnen vanaf ¤ 1.100,00 tot ¤ 1.250,00.

[ Bericht 2% gewijzigd door Papa_van_twee op 08-06-2022 14:06:59 (geen) ]
pi_204994081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:55 schreef loveli het volgende:
Heeft je advocaat een goed plan met jouw casus, een strategie? Of is het een flapdrol die als jij met je ex in gesprek bent geweest z'n schouders optrekt en het ook niet beter weet?

Handel strategisch, zwelg niet in zelfmedelijden omdat je vindt dat je ex netto teveel overhoudt. Calimero gaat je niet redden.
Mijn advocaat zegt dat het afhankelijk is van de rechter. Hier in het oosten zijn ze iets 'ouderwetser' en vind de rechtbank vaak dat de vader de financiële plichten moet dragen. Het is absoluut geen zelfmedelijden, het is niet meer zien hoe ik het moet hebben. In mijn optiek kan iedereen dit overkomen en verwacht ik ook dat er meer zijn zoals mij.
pi_204995042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:34 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
En dat gaan ze natuurlijk niet doen als dan de alimentatie (grotendeels) komt te vervallen.
pi_204995050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Mijn advocaat zegt dat het afhankelijk is van de rechter. Hier in het oosten zijn ze iets 'ouderwetser' en vind de rechtbank vaak dat de vader de financiële plichten moet dragen. Het is absoluut geen zelfmedelijden, het is niet meer zien hoe ik het moet hebben. In mijn optiek kan iedereen dit overkomen en verwacht ik ook dat er meer zijn zoals mij.
Ik zou dan een andere advocaat gaan zoeken als dat alles is wat hij te zeggen heeft.
pi_205032153
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:05 schreef Papa_van_twee het volgende:
We zijn weer een paar dagen verder, schrijven van haar advocaat is ontvangen.

Heb samen met mijn advocaat een aantal proefberekeningen gemaakt. Het ziet er naar uit dat ik inderdaad op basis van een inkomen rond de 2.700 euro een alimentatiebedrag moet betalen van rond de ¤ 675,00. De rekensom is eigenlijk simpel, haar inkomen is nabij de bijstandsnorm. Draagkracht mevrouw is 0% (ofwel nihil). Hetgeen eigenlijk inhoud dat zij niet genoeg inkomen heeft om bij te dragen aan de zorgt voor de kinderen (financieel). Enige redmiddel kan zijn; verdiencapaciteit. Zij werkt part-time 16 uur p/w.

Mevrouw krijgt toegewezen het volgende;

Loon uit arbeid; 1.000,00
KGB per maand; 468,00
Zorgtoeslag; 111,00
Kinderbijslag; 186,00
Huurtoeslag: 358,00
Alimentatie: 675,00
IACK: 100,00

= ¤ 2.892,00

Regerende aan mijn openingstopic komt het 'doem' scenario redelijk dichtbij. Dat houdt in dat ik rond de ¤ 2.000 per maand te besteden heb de komende 14 jaar. Hiervoor werk ik plusminus 38 uur en heb ik geen recht op toeslagen.

Aanvulling; dan is het nog maar de vraag of mijn inkomen uit ZZP door de rechter nietig wordt verklaard. Want anders komt het neer op een alimentatiebedrag van ¤ 1.098,- en dien ik te leven van ¤ 1.600,00 per maand.
:r . Ronduit ranzig om te lezen. Je wordt gruwelijk genaaid. Dat dit allemaal kennelijk conform de wet is maakt het alleen maar erger.

Als ik het zo lees, ben je volgens mij mentaal zo zeer van slag door deze hele situatie dat je eigenlijk niet meer kan werken. Wellicht kan je een psycholoog vinden die dit ook ziet. En dan moet je inderdaad maar je baan opzeggen. Financieel maakt het voor jou geen verschil. In dit voorstel houd je immers geen cent over (2000 netto — dan gaat de helft of meer op aan huur en de rest aan alimentatie, waar moet je dan nog van leven?). In een bijstandssituatie, waarin je niet meer aan je alimentatie kán voldoen, ben je financieel waarschijnlijk zelfs beter af.

Overigens ben je in de rekensom het inkomen van de nieuwe partner van je ex, die ze al had toen ze de relatie met jou verbrak, nog vergeten…

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2022 14:01:02 ]
pi_205032287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:34 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
:r :r :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2022 14:07:18 ]
pi_205032407
Dat de kinderalimentatie inkomensafhankelijk is laat al zien dat het complete bullshit is. Het gaat er toch om dat je als vader bijdraagt in de kosten van jullie kinderen? Waarom zouden die kosten hoger zijn als jij een hoger inkomen hebt? Het slaat als kut op Dirk. Maar zij krijgt dus al bijna 200 euro aan kinderbijslag, plus bijna 500 euro aan KGB en daar bovenop moet nog 700-1100 euro aan kinderalimentatie komen? Wtf? 1400-1800 aan maandelijkse kosten voor twee kinderen? :D :r Wie gelooft deze bullshit? Je betaalt voor háár levensonderhoud (en dat van haar nieuwe partner), niet voor jullie kind. En dat allemaal keurig in lijn met de o zo ‘rechtvaardige’ wet. Ranzig :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2022 14:28:22 ]
  Moderator zondag 12 juni 2022 @ 17:25:32 #200
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205034354
quote:
13s.gif Op zondag 12 juni 2022 14:07 schreef 2thmx het volgende:

[..]
:r :r :r.
Jajaja we kennen je vrouwenhaatriedeltje wel. Je hoeft dit topic niet te misbruiken om jouw onderbuikgevoelens aangaande vrouwen te ventileren, daar heeft TS namelijk helemaal niets aan.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')