abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204545645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 22:35 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Hier sluit ik me bij aan. TS, ik denk dat je je er vooral op moet richten dat je het zelf financieel redt en kijken waar je nog uren kan winnen, misschien is een baan met minder reistijd (of hoger salaris) een optie, of kun je je sociaal leven of sportactiviteiten nog terug schroeven.
Als je je zzp uren terugschroeft naar 10 pw, dan zou je nog 600 euro bruto per week ontvangen, denk dat je daar toch wel 300 netto aan over moet houden? Dan zou je het financieel toch wel kunnen redden lijkt me.
Neemt niet weg dat het natuurlijk zuur is dat je ex zoveel krijgt, terwijl ze weinig doet (in jouw ogen, zelf ziet ze dat misschien heel anders). Ik zou dat zelf ook heel onrechtvaardig vinden en moeilijk kunnen loslaten, maar als er niets aan te doen is, dan is voor jezelf het wel beter om het te accepteren en je vooral op jezelf te richten.
Is jouw alimentatie bijdrage eigenlijk door de rechter vastgesteld?
Laten we het simpel houden, om goed te kunnen functioneren is het onmogelijk zoveel uren te werken. Daarnaast heb ik een verantwoordelijke managementrol in een grotere organisatie.

De rechter heeft nog niets uitgesproken, we zijn op het moment van schrijven nog steeds in mediation.
pi_204545692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:28 schreef Hexagon het volgende:
Afgunstig gaan doen naar bijstandtrekkers lijkt me geen oplossing voor wat dan ook. Wel vervelend dat er nog geen uitweg is. Waar baseert die advocaat zich eigenlijk op? Is er jurisprudentie over?
Sowieso geen afgunst, op geen enkele wijze. De bijstand is een norm in Nederland, een rekencijfers om vast te stellen wat het minimale inkomen is voor een alleenstaande. Wat ik probeer aan te geven is dat het inkomen in de bijstand hoger zal zijn met de toeslagen. Met andere woorden, indien ik op een normale manier wil rondkomen, is het 'theoretisch' aantrekkelijker in de bijstand te gaan. Want meer inkomen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 16:55:12 #78
545 dop
:copyright: dop
pi_204546403
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 15:29 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Sowieso geen afgunst, op geen enkele wijze. De bijstand is een norm in Nederland, een rekencijfers om vast te stellen wat het minimale inkomen is voor een alleenstaande. Wat ik probeer aan te geven is dat het inkomen in de bijstand hoger zal zijn met de toeslagen. Met andere woorden, indien ik op een normale manier wil rondkomen, is het 'theoretisch' aantrekkelijker in de bijstand te gaan. Want meer inkomen.
ik vraag mij toch telkens af hoe het nu zit?
volgens mij heb ik het al eerder gevraagd?
ontvangt je ex kindgebonden budget ? hoeveel? en hoeveel ontvingen zij/jullie voor de scheiding?

je somt wel leuk bedragen op maar ik zou graag de berekening van de kinderalimentatie zien daar uit is veel beter af te leiden hoe het nu zit en of het juist is toegepast.
bij het alimentatie bedrag wat jij noemt lijkt er geen rekening te worden gehouden met kindgebonden budget of er moet heel veel meer inkomen zijn uit je zzp werk want dat is me ook niet duidelijk?

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 26-04-2022 17:01:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_204548555
Wat er ontbreekt in dit topic is de verdiencapaciteit van de ex. Moderne rechters hechten hier wel aan. Ouderwetse rechters kijken meer naar draagkracht.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_204550338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
Inmiddels is er contact met een advocaat, die zegt echter hetzelfde als de mediator. Indien ik stop met de werkzaamheden uit zelfstandigheid, heb ik verwijtbaar inkomstenverlies. Indien noodzakelijk zou ik een psychisch rapport kunnen voorleggen, maar dan dien ik mij ook ziek te melden op mijn werk in vast dienstverband.

Mijn inkomen is gebaseerd op:

• Vast dienstverband (36 uur per week) met een reistijd van 1,5 uur per dag (110KM per dag). Plusminus 43 uur per week
• ZZP inkomsten indien je dit terugrekent op basis van inkomen 20 uur per week (simpelweg bruto inkomsten / uurtarief 60 euro).

Dat houdt in, indien ik hetzelfde inkomen wil behouden als voorheen, ik 63 uur per week moet werken of onderweg ben naar het werk. Dit inkomen wordt genomen voor de draagkracht berekening.

1. Zorgtaak voor mijn kinderen
Door het aantal verplichte uren werken, zie 63 uur, ben ik niet in staat de zorgtaak voor mijn kinderen te voldoen.

2. Inkomen
Het inkomen uit het verleden is geweest in samenspraak met mijn ex-partner, waarbij zij meer huishoudelijke taken op zich nam doordat ze minder werkte.

3. De toekomst
In de toekomst zal ik simpelweg niet in staat zijn de 63 uur te werken, indien ik nog een normaal leven wil hebben. Naast de 63 uur moet ik dan nog een sociaal leven onderhouden, huishoudelijke taken voldoen, sportactiviteiten ontplooien en allerbelangrijkste vader zijn voor mijn kinderen.

Hierdoor vervallen, de inkomsten uit zelfstandigheid. Met mijn netto-inkomen van ¤ 2.700,00 waarvan ¤ 998,00 naar kinderalimentatie gaat dien ik rond te komen. Simpelweg houdt ik dan ¤ 1.702,00 over. Waarbij ik niet in aanmerking kom voor enige financiële steun zoals zorgtoeslag, huurtoeslag etc. doordat kinderalimentatie niet aftrekbaar is. Maar andersom is het voor haar geen inkomsten, dus haar inkomsten voor de toeslagen geldt het niet bij.

Van die ¤ 1.702 gaat sowieso ¤ 319,07 (¤ 14,67 x 21,75 werkdagen p/m) naar de brandstofkosten. Waarbij de afschrijving van de auto in zijn geheel achterwege gelaten wordt en de wegenbelasting (¤ 100,00 p/m voor een diesel). Dus dan is het besteedbare inkomen, minus de reiskosten + wegenbelasting: ¤ 1.283,00. Waarbij ik geen enkel recht heb op toeslagen.

Nu heb ik uitgerekend, je krijgt in Nederland bijstand ¤ 1.091,71 per maand. Hierbij heb je alle rechten op toeslagen en enkel de verplichting om ¤ 50,00 per kind bij te dragen. Daarbij ga ik uit van ¤ 763,47 (huurgrens) huur per maand.

Wat krijg ik dan?
Inkomsten uit een bijstandsuitkering ¤ 1.091,71
Huurtoeslag ¤ 380,00
Zorgtoeslag ¤ 111,00

Voila: ¤ 1.582,71 (plus niet werken, geen kosten voor vervoer en bakken met vrije tijd voor de kinderen.) Dit land is sowieso ziek.

Vorig weekend heb ik een gesprek met mijn ex-partner gehad, hierin heb ik haar uitgelegd hoe de situatie zit. Ze zegt simpelweg, kinderen kosten nu eenmaal geld.
Vrouwe Justitie zal je over de beklaagdenbank leggen en, zonder glijmiddel, van achter nemen tot de laatste eurocent vanuit je ooghoek over je wangen dwarrelt richting de portemonnee van je hoerige ex. Vlucht nu je nog vluchten kan. Thailand is mooi in alle vier de jaargetijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 23:28:00 ]
pi_204550368
Echt bizar trouwens dat kinderalimentatie niet meer fiscaal aftrekbaar is. Tal van andere uitgaven mag je wel in aftrek nemen, met als argument dat ze je draagkracht verlagen; waarom zou dit niet ook gelden voor kinderalimentatie? En waarom is de kinderalimentatie niet belast bij de ontvanger, zoals elk ander inkomen? De satanistisch-feministische lobby zal wel weer overuren hebben gedraaid in Den Haag. Laat ons spugen op hun verdorven ziel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2022 23:33:50 ]
pi_204550442
In de VS zijn er mannen die in hun auto wonen, financieel compleet geruïneerd zijn, zelfs tot zelfdoding worden gedreven, doordat ze slachtoffer zijn geworden van divorce rape. Google maar eens op die term, je zult verhalen vinden die in gruwelijkheid zelfs jouw verhaal ruimschoots overtreffen, TS. Ondertussen worden we dagelijks aan gaslightening onderworpen met verhalen over male privilege en andere woke ongein. Om te kotsen.

-dat kan ook wel wat normaler-

[ Bericht 3% gewijzigd door Lenny77 op 27-04-2022 16:26:18 ]
pi_204561502
Heel veel sterkte TO!

TL;DR:
Neem een advocaat!
Hij of zij regelt alles voor je!

+/- 1000 euro kinderalimentatie wtf!!!
Ik verdien meer en zit op nog minder dan 1/4 van jouw bedrag voor 1 kind.

Haar toeslagen moeten ze wel mee berekenen. Is toch haar draagkracht.

Ik hoor van zoveel mensen van gescheiden ouders… Het gaat altijd maar om hun eigen egoïsme, gadverdamme!

Mijn ex was ook zo, had ook een ander… Maar ik wist dat hij voor zijn eigen gezin zou kiezen. Heb wel gelijk de bom in zijn gezin ook laten vallen, als we toch onze schepen gaan verbranden.

Ik had gelukkig alles op mijn naam staan en gelijk sloten vervangen.

Uiteindelijk heb ik co ouderschap en gaan we gewoon normaal met elkaar om! Deels omdat ik mijn eigen pijn/trots opzij heb gezet.

Het komt meestal wel goed, probeer er alleen geen strijd van te maken! Je kinderen zullen echt wel later beseffen wie zich wel als een verantwoordelijke ouder gedroeg en wie niet!
  donderdag 28 april 2022 @ 07:08:08 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204561679
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 02:30 schreef DeathonStrike het volgende:
Heel veel sterkte TO!

TL;DR:
Neem een advocaat!
Hij of zij regelt alles voor je!

+/- 1000 euro kinderalimentatie wtf!!!
Ik verdien meer en zit op nog minder dan 1/4 van jouw bedrag voor 1 kind.

Haar toeslagen moeten ze wel mee berekenen. Is toch haar draagkracht.

Ik hoor van zoveel mensen van gescheiden ouders… Het gaat altijd maar om hun eigen egoïsme, gadverdamme!

Mijn ex was ook zo, had ook een ander… Maar ik wist dat hij voor zijn eigen gezin zou kiezen. Heb wel gelijk de bom in zijn gezin ook laten vallen, als we toch onze schepen gaan verbranden.

Ik had gelukkig alles op mijn naam staan en gelijk sloten vervangen.

Uiteindelijk heb ik co ouderschap en gaan we gewoon normaal met elkaar om! Deels omdat ik mijn eigen pijn/trots opzij heb gezet.

Het komt meestal wel goed, probeer er alleen geen strijd van te maken! Je kinderen zullen echt wel later beseffen wie zich wel als een verantwoordelijke ouder gedroeg en wie niet!
Wat wel handig was om te lezen: TS en zijn ex gaan voor 30/70, geen co-ouderschap.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204563052
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
Inmiddels is er contact met een advocaat, die zegt echter hetzelfde als de mediator. Indien ik stop met de werkzaamheden uit zelfstandigheid, heb ik verwijtbaar inkomstenverlies. Indien noodzakelijk zou ik een psychisch rapport kunnen voorleggen, maar dan dien ik mij ook ziek te melden op mijn werk in vast dienstverband.

Mijn inkomen is gebaseerd op:

• Vast dienstverband (36 uur per week) met een reistijd van 1,5 uur per dag (110KM per dag). Plusminus 43 uur per week
• ZZP inkomsten indien je dit terugrekent op basis van inkomen 20 uur per week (simpelweg bruto inkomsten / uurtarief 60 euro).

Dat houdt in, indien ik hetzelfde inkomen wil behouden als voorheen, ik 63 uur per week moet werken of onderweg ben naar het werk. Dit inkomen wordt genomen voor de draagkracht berekening.

1. Zorgtaak voor mijn kinderen
Door het aantal verplichte uren werken, zie 63 uur, ben ik niet in staat de zorgtaak voor mijn kinderen te voldoen.

2. Inkomen
Het inkomen uit het verleden is geweest in samenspraak met mijn ex-partner, waarbij zij meer huishoudelijke taken op zich nam doordat ze minder werkte.

3. De toekomst
In de toekomst zal ik simpelweg niet in staat zijn de 63 uur te werken, indien ik nog een normaal leven wil hebben. Naast de 63 uur moet ik dan nog een sociaal leven onderhouden, huishoudelijke taken voldoen, sportactiviteiten ontplooien en allerbelangrijkste vader zijn voor mijn kinderen.

Hierdoor vervallen, de inkomsten uit zelfstandigheid. Met mijn netto-inkomen van ¤ 2.700,00 waarvan ¤ 998,00 naar kinderalimentatie gaat dien ik rond te komen. Simpelweg houdt ik dan ¤ 1.702,00 over. Waarbij ik niet in aanmerking kom voor enige financiële steun zoals zorgtoeslag, huurtoeslag etc. doordat kinderalimentatie niet aftrekbaar is. Maar andersom is het voor haar geen inkomsten, dus haar inkomsten voor de toeslagen geldt het niet bij.

Van die ¤ 1.702 gaat sowieso ¤ 319,07 (¤ 14,67 x 21,75 werkdagen p/m) naar de brandstofkosten. Waarbij de afschrijving van de auto in zijn geheel achterwege gelaten wordt en de wegenbelasting (¤ 100,00 p/m voor een diesel). Dus dan is het besteedbare inkomen, minus de reiskosten + wegenbelasting: ¤ 1.283,00. Waarbij ik geen enkel recht heb op toeslagen.

Nu heb ik uitgerekend, je krijgt in Nederland bijstand ¤ 1.091,71 per maand. Hierbij heb je alle rechten op toeslagen en enkel de verplichting om ¤ 50,00 per kind bij te dragen. Daarbij ga ik uit van ¤ 763,47 (huurgrens) huur per maand.

Wat krijg ik dan?
Inkomsten uit een bijstandsuitkering ¤ 1.091,71
Huurtoeslag ¤ 380,00
Zorgtoeslag ¤ 111,00

Voila: ¤ 1.582,71 (plus niet werken, geen kosten voor vervoer en bakken met vrije tijd voor de kinderen.) Dit land is sowieso ziek.

Vorig weekend heb ik een gesprek met mijn ex-partner gehad, hierin heb ik haar uitgelegd hoe de situatie zit. Ze zegt simpelweg, kinderen kosten nu eenmaal geld.
Opties

1) Andere baan zoeken met meer salaris en minder reistijd en/of
2) Huis verkopen en verhuizen dichter bij je (nieuwe) baan.
3) Minder gaan werken in je huidige baan, tarief verhogen van je zzp werk (kan goed vanwege inflatie door Oekraïne oorlog).
4) Je ex eist dan wel 30-70 voor jou qua tijd met de kinderen, maar kijk of je kan bewijzen dat ze dit überhaupt kan. Als ze vaker op stap is met haar lover of veel werkt kan je laten beoordelen door Veilig Thuis of mevrouw wel voldoende zorg voor de kinderen levert.

Succes.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_204564929
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 07:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat wel handig was om te lezen: TS en zijn ex gaan voor 30/70, geen co-ouderschap.
Dan nog is 1000 euro gewoon absurd!
Net alsof een gezin met modaal inkomen 1000 euro/maand kwijt is aan hun kinderen.

TS mag niet minder werken, maar de ex van TS kan ook meer werken. Ik bedoel TS zijn ex had daar ook profijt van… (veel vrije tijd etc.)
Huishouden kost echt niet de hele dag, + anders was je geld kwijt aan kinderopvang etc.

Eerlijk gezegd ze had profijt tijdens de relatie en nu nog steeds? Is toch niet eerlijk, en kinderen kosten geld, maar zoveel echt niet!

Gelukkig was mijn ex gewoon eerlijk, en kunnen we nu prima communiceren! Echt geluk mee gehad.

Maar het rechtssysteem is gewoon krom, zelfde met andere zaken; zoals de toeslagen affaire etc.

[ Bericht 21% gewijzigd door DeathonStrike op 28-04-2022 14:32:44 ]
  donderdag 28 april 2022 @ 14:29:23 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204565042
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:17 schreef DeathonStrike het volgende:

[..]
Dan nog is 1000 euro gewoon absurd!
Net alsof een gezin met modaal inkomen 1000 euro/maand kwijt is aan hun kinderen.
Ik weet niet hoe dat rekenmodel is en welke kosten daarin allemaal worden meegenomen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204565265
Is het geen optie om de verdeling kinderen 50/50 te doen? Dan hebben beide partners ook nog eens recht op 2800 éénoudertoeslag per jaar (zo lang je geen fiscaal partner hebt). En dan kun je wellicht overleggen om de kosten voor de kinderen beide te dragen, of dan zouden de kosten in elk geval lager worden omdat ze een groter percentage van de tijd bij jou zijn. Plus je zou wellicht een geldige reden hebben om minder te werken?
Sarcasme. Herken het.
pi_204567893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:55 schreef Spirit82 het volgende:
Is het geen optie om de verdeling kinderen 50/50 te doen? Dan hebben beide partners ook nog eens recht op 2800 éénoudertoeslag per jaar (zo lang je geen fiscaal partner hebt). En dan kun je wellicht overleggen om de kosten voor de kinderen beide te dragen, of dan zouden de kosten in elk geval lager worden omdat ze een groter percentage van de tijd bij jou zijn. Plus je zou wellicht een geldige reden hebben om minder te werken?
Dat wilde hij maar zij niet.
Ze wilde perse de kinderen hebben, zie eerder in dit topic
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 28 april 2022 @ 20:15:49 #90
545 dop
pi_204568310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:55 schreef Spirit82 het volgende:
Waar haal jij vandaan dat beide ouders recht hebben op eenoudertoeslag?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  donderdag 28 april 2022 @ 21:23:21 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204569360
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 20:15 schreef dop het volgende:

[..]
Waar haal jij vandaan dat beide ouders recht hebben op eenoudertoeslag?
Als je 2 kinderen hebt en een van de kinderen is bij de andere ouder ingeschreven dan heb je beiden recht op de alleenstaande ouder toeslag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 april 2022 @ 22:51:33 #92
545 dop
pi_204571503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je 2 kinderen hebt en een van de kinderen is bij de andere ouder ingeschreven dan heb je beiden recht op de alleenstaande ouder toeslag.
Zo simpel is het niet, toeslag is inkomen afhankelijk.
Die ¤2800 dus is een behoorlijke slag in de lucht.
En kindgebonden budget wordt gewoon meegenomen in de berekening van de kinderkosten.

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 28-04-2022 22:59:01 ]
  donderdag 28 april 2022 @ 23:03:05 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204571735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:51 schreef dop het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet, toeslag is inkomen afhankelijk.
Die ¤2800 dus is een behoorlijke slag in de lucht.
En kindgebonden budget wordt gewoon meegenomen in de berekening van de kinderkosten.

Ja, de toeslag is inkomensafhankelijk, maar als je allebei 1 kind ingeschreven hebt op je adres dan krijg je hem ook allebei, ongeacht of dat bedrag een slag in de lucht is of niet.
Het is niet zo dat die alleenstaande ouder toeslag meer wordt als beide kinderen op jouw adres ingeschreven zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 28 april 2022 @ 23:08:15 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204571822
De inkomensafhankelijke combinatiekorting is lager geworden.
In 2021 was het idd ¤ 2.815

In 2022 is het ¤ 2.534

Dus die 2800 is niet zo'n slag in de lucht, hij is alleen gebaseerd op 2022 en een inkomen van minstens 27.000 bruto per jaar, maar daar komt TS zeker wel aan en zijn ex mogelijk ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204574124
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:42 schreef Godshand het volgende:

[..]
Dat wilde hij maar zij niet.
Ze wilde perse de kinderen hebben, zie eerder in dit topic
Oh excuus, ik heb het niet helemaal gelezen. Maar zij wil zo te horen heel veel. Als zij vasthoudt aan de vergoeding, kan hij toch vasthouden aan 50/50 de kinderen zien?

Ik heb zelf in een vechtscheiding gezeten en weet hoe killing het is. Op een gegeven moment voelde het zo ontzettend fout, dat ik alles een half jaar stil heb gelegd (mijn ex eiste ook alimentatie). Dat half jaar rust heeft veel goeds gebracht. Je hoeft niet te tekenen als je niet wil he? Niemand kan je dwingen (tenzij het een rechtszaak wordt, maar dat kost beide partijen veel stress en geld).
Sarcasme. Herken het.
pi_204574144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:08 schreef Leandra het volgende:

In 2022 is het ¤ 2.534

Dus die 2800 is niet zo'n slag in de lucht, hij is alleen gebaseerd op 2022 en een inkomen van minstens 27.000 bruto per jaar, maar daar komt TS zeker wel aan en zijn ex mogelijk ook.
Dat klopt inderdaad, het was gebaseerd op mijn ervaring. Je moet dan wel het ouderschapsplan opsturen om aan te tonen wat de afspraak was. Die afspraak kun je zelf overigens prima anders inrichten, want zo’n ouderschapsplan stelt niet zo heel veel voor in de praktijk.
Sarcasme. Herken het.
pi_204574173
Je krijgt het trouwens ook als je maar 1 kind hebt en los van het adres waar het kind staat ingeschreven, zo lang je maar kunt aantonen op papier dat het kind minimaal 3 dagen per week bij jou is.
Sarcasme. Herken het.
pi_204574219
Ik zou per direct een advocaat in dienst nemen, niks meer accepteren en indien het mag die mediator cancelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 29 april 2022 @ 21:13:59 #99
70559 singha
Singhalicious
pi_204581990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 23:08 schreef Leandra het volgende:

In 2022 is het ¤ 2.534

Volgens mij wordt hier naast de inkomensafhankelijke combinatie korting ook naar de eenoudertoeslag van het kindgebonden budget verwezen. Deze is ook ca. ¤3000 extra voor een één ouder gezin. dus ook daarvoor is het een groot voordeel om beide 1 kind ingeschreven te hebben.
When the flag drops, the bullshit stops
  vrijdag 29 april 2022 @ 22:36:35 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204582933
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2022 21:13 schreef singha het volgende:

[..]
Volgens mij wordt hier naast de inkomensafhankelijke combinatie korting ook naar de eenoudertoeslag van het kindgebonden budget verwezen. Deze is ook ca. ¤3000 extra voor een één ouder gezin. dus ook daarvoor is het een groot voordeel om beide 1 kind ingeschreven te hebben.
Ja, het is sowieso een voordeel om de kinderen qua woonlocatie te verdelen over beide ouders, wat het makkelijkste is als de ouders 50/50 voor de kinderen zorgen.
Het levert een flink bedrag op, en dat gaat nagenoeg niet ten koste van het bedrag dat de andere ouder anders zou krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')