abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204449804
Partneralimentatie is met kleine kinderen dacht ik wel nog 12 jaar. Ik zou eigenlijk 800 euro destijds toen kunnen opstrijken en ik dacht gewoon tot 12 jaar, maar nooit gedaan. Zelfs kinder alimentatie hoef ik niet _O- hij zou helemaal kapot gaan als ik zou claimen destijds waar ik “recht” op had. Het is wel ondertekend en ik vond dat angstzweet wel lekker om te zien, maar was nooit van plan om het werkelijk te gaan incasseren.

Opzouten met je geld :r de beste wraak is zelf minimaal twee keer zoveel gaan verdienen dan hij en af en toe wat geld toestoppen _O_ Kill’em met een dikke financieel onafhankelijke middelvinger _O_ sparen _O_ dikker huis _O_ en als je echt salty bent koop je de auto waar hij van droomt en nooit gaat krijgen _O-

Snap ook eigenlijk niet waarom zoveel vrouwen de vader van hun kinderen financieel kapot willen maken… slechte ouder ben je dan. Beter maak je alleen z’n ego een beetje stuk maar laat je de belangrijke zaken heel gezien je kinderen hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Azula2.0 op 15-04-2022 23:25:26 ]
  zaterdag 16 april 2022 @ 00:36:15 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204450347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 16:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Anno nu ook nog? Ex-partner wordt inmiddels toch ook geacht te gaan werken? Of moet je dan onder huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn.

En maakt het nog uit als je een 50/50 regeling afspreekt voor de kinderen? Dan deel je de zorg, dus valt de alimentatie mogelijk weg? Of werkt dat niet zo?
Huwelijkse voorwaarden hebben niets met alimentatie te maken.
De huidige regels bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap is dat er 5 jaar partneralimentatie betaald wordt (indien degene met het laagste inkomen dat aanvraagt), tenzij het huwelijk minder dan 10 jaar heeft geduurd en er geen kinderen zijn, dan duurt de alimentatie maximaal de helft van de tijd dat het huwelijk geduurd heeft.
Als er wel kinderen zijn dan wordt er partneralimentatie betaald tot het jongste kind 12 is.
Overigens speelt partneralimentatie bij TS niet omdat ze niet gehuwd waren en geen geregistreerd partnerschap hadden.
https://www.rijksoverheid(...)ralimentatie-betalen

De verdeling van de zorg heeft inderdaad invloed op de hoogte van de kinderalimentatie. Iemand die de kinderen eens per 14 dagen een weekend heeft betaalt meer kinderalimentatie dan wanneer hij/zij de zorg 50/50 met de andere ouder deelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204451724
Kinderalimentatie is uiteraard bedoeld om te kunnen bijdragen aan de kosten van de zorg die de kinderen nodig hebben: eten, onderdak, kleding, geld voor medische zorg, etc.

Zijn er verschillende manieren hoe dat afgedragen kan worden?

Ik bedoel: als de ex van TS dat geld ontvangt, kan ze ermee doen wat ze wilt. Zijn er juridische mogelijkheden die meer garanderen dat het bij de kinderen terechtkomt?
pi_204451733
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 23:06 schreef Azula2.0 het volgende:
Partneralimentatie is met kleine kinderen dacht ik wel nog 12 jaar. Ik zou eigenlijk 800 euro destijds toen kunnen opstrijken en ik dacht gewoon tot 12 jaar, maar nooit gedaan. Zelfs kinder alimentatie hoef ik niet _O- hij zou helemaal kapot gaan als ik zou claimen destijds waar ik “recht” op had. Het is wel ondertekend en ik vond dat angstzweet wel lekker om te zien, maar was nooit van plan om het werkelijk te gaan incasseren.

Opzouten met je geld :r de beste wraak is zelf minimaal twee keer zoveel gaan verdienen dan hij en af en toe wat geld toestoppen _O_ Kill’em met een dikke financieel onafhankelijke middelvinger _O_ sparen _O_ dikker huis _O_ en als je echt salty bent koop je de auto waar hij van droomt en nooit gaat krijgen _O-

Snap ook eigenlijk niet waarom zoveel vrouwen de vader van hun kinderen financieel kapot willen maken… slechte ouder ben je dan. Beter maak je alleen z’n ego een beetje stuk maar laat je de belangrijke zaken heel gezien je kinderen hebt.
Jij bent tenminste nog volwassen en onafhankelijk genoeg om te zeggen ik hoef het niet. Er zin inderdaad genoeg mannen en vrouwen die onvolwassen genoeg zijn om overal te eisen waar ze "recht" op hebben terwijl ze het niet nodig hebben.

Ooit een verhaal gelezen van een vrouw met een eigen bedrijf en een hele goede boterham verdiende. Ze trouwde met een man en kregen een zoon. Uiteindelijk klapte de relatie en zij moest hem, omdat zij de kostwinnaar was, partner- en kinderalimentatie betalen. Die vent werkte niet dus kreeg hij ook nog bijstand en allerlei toeslagen waarbij hij onder de streep een netto inkomen van ¤6000,- per maand had. Oh ja en je moet vooral niet denken dat hij ook maar iets voor de zoon ging betalen want als hij iets nodig had verwees de vader hem direct naar de moeder want die hoorde het allemaal te betalen. Wat hij dan moet een kindgebonden budget en kindertoeslag moet mag Joost weten want je krijgt al genoeg geld.

Daar is gewoon helaas niks aan te doen want die zoon moet niet het middelpunt van gedoe zijn en er is ook geen instantie de tegen die vader zegt dat hij goed snik is en er direct mee moet betalen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_204451864
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2022 09:59 schreef HSG het volgende:

[..]
Jij bent tenminste nog volwassen en onafhankelijk genoeg om te zeggen ik hoef het niet. Er zin inderdaad genoeg mannen en vrouwen die onvolwassen genoeg zijn om overal te eisen waar ze "recht" op hebben terwijl ze het niet nodig hebben.

Ooit een verhaal gelezen van een vrouw met een eigen bedrijf en een hele goede boterham verdiende. Ze trouwde met een man en kregen een zoon. Uiteindelijk klapte de relatie en zij moest hem, omdat zij de kostwinnaar was, partner- en kinderalimentatie betalen. Die vent werkte niet dus kreeg hij ook nog bijstand en allerlei toeslagen waarbij hij onder de streep een netto inkomen van ¤6000,- per maand had. Oh ja en je moet vooral niet denken dat hij ook maar iets voor de zoon ging betalen want als hij iets nodig had verwees de vader hem direct naar de moeder want die hoorde het allemaal te betalen. Wat hij dan moet een kindgebonden budget en kindertoeslag moet mag Joost weten want je krijgt al genoeg geld.

Daar is gewoon helaas niks aan te doen want die zoon moet niet het middelpunt van gedoe zijn en er is ook geen instantie de tegen die vader zegt dat hij goed snik is en er direct mee moet betalen.
Nooit met een ambitieloze zak gaan dus, genoteerd.

Tijdens de scheiding had ik ook geen werk (studeerde nog, hij werkte, ik deed de hoofdzakelijke zorg voor ons kind) en was dus eigenlijk wel afhankelijk in die zin. Toen na m’n burn-out door de scheiding besloten dat ik dat nooit maar dan ook nooit meer mee ging maken, afhankelijk zijn van iemand en nu inderdaad ook mijn eigen bedrijf.

Dit verhaal is wel eng, knap en volwassen van haar. Wat een zielig figuur die kerel. :r Zou je zoon maar zijn :r
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:42:59 #56
189961 ex
aperture science
pi_204452488
quote:

Klinkt alsof je er op een gezonde manier overheen bent gekomen :')
The cake is a lie!
  Moderator zaterdag 16 april 2022 @ 11:45:31 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204452513
quote:

Maar gelukkig ben je er wel overheen. Of zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204452564
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:42 schreef ex het volgende:

[..]
Klinkt alsof je er op een gezonde manier overheen bent gekomen :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar gelukkig ben je er wel overheen. Of zo.
Het is heel erg vies gegaan dus dat heeft wel schade opgeleverd ja _O- Mag ‘ie best zelf ook een deuk aan overhouden, zonder hem kwaad te doen.

En nu?
  zaterdag 16 april 2022 @ 11:57:57 #59
189961 ex
aperture science
pi_204452584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:54 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
[..]
Het is heel erg vies gegaan dus dat heeft wel schade opgeleverd ja _O- Mag ‘ie best zelf ook een deuk aan overhouden, zonder hem kwaad te doen.

En nu?
Living well is the best revenge.

Als je iemand nog zo haat ben vooral jij er mee bezig, merkt de ander persoon verder niks van.
The cake is a lie!
pi_204452647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 11:57 schreef ex het volgende:

[..]
Living well is the best revenge.

Als je iemand nog zo haat ben vooral jij er mee bezig, merkt de ander persoon verder niks van.
Ik haat hem in de verste verte niet. Heb mezelf vroeger een keer beloofd (kom uit een gebroken gezin) dat ik ooit in mijn eentje voor m’n kinderen zou kunnen zorgen als dat de situatie zou worden en dit was het zetje. Was gisteravond gewoon beetje geïrriteerd omdat ‘ie weer een actie had, maar we gaan verder heel goed met elkaar om.
pi_204478476
Zie je het huis verkopen als een optie?
Incelfrikandel
pi_204498207
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 23:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zie je het huis verkopen als een optie?
Wellicht kan dat een optie zijn, echter met de maandlasten zal ik niet veel achteruitgaan. Met andere woorden, de hypotheeklast (rente + aflossen) is ongeveer evenveel als een standaard huurhuis (¤ 750,00).
pi_204498262
Ik blijf dit systeem in Nederland volslagen belachelijk vinden. Als je uit elkaar gaat (waar je samen uiteindelijk akkoord mee gaat) dan dien je als ouder ZELF voor inkomen te zorgen. Als jij wilt dat de kinderen bijvoorbeeld het merendeel bij je verblijven, dan mag de vader heus een bijdrage doen, maar 900 euro is echt totaal idioot. Is moeder de vrouw gehandicapt? Zo nee, dan gaat ze zelf maar fulltime werken.
  donderdag 21 april 2022 @ 14:45:19 #64
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_204498402
Ik kan het uit eigen ervaring nog sterker vertellen. Mijn ex partner heeft het zo gemanipuleerd dat ze zelf een tijd in een WW uitkering is gebleven, in de tijd dat ik meer ben gaan werken. Daarna kwam een rechterlijk verzoek binnen voor een herberekening kinderalimentatie, want "meneer is significant in inkomen gestegen"

(kinderalimentatie wordt berekend op de kinderbehoefte, gebaseerd op het netto gezinsinkomen op het moment van uit elkaar gaan. Hoezo "behoefte?)

Dus zelfs na een een paar jaar kan dat nog natrappen... Inmiddels werkt zij weer op een HBO functie, maar aan de alimentatie is niets veranderd.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_204498574
Inmiddels is er contact met een advocaat, die zegt echter hetzelfde als de mediator. Indien ik stop met de werkzaamheden uit zelfstandigheid, heb ik verwijtbaar inkomstenverlies. Indien noodzakelijk zou ik een psychisch rapport kunnen voorleggen, maar dan dien ik mij ook ziek te melden op mijn werk in vast dienstverband.

Mijn inkomen is gebaseerd op:

• Vast dienstverband (36 uur per week) met een reistijd van 1,5 uur per dag (110KM per dag). Plusminus 43 uur per week
• ZZP inkomsten indien je dit terugrekent op basis van inkomen 20 uur per week (simpelweg bruto inkomsten / uurtarief 60 euro).

Dat houdt in, indien ik hetzelfde inkomen wil behouden als voorheen, ik 63 uur per week moet werken of onderweg ben naar het werk. Dit inkomen wordt genomen voor de draagkracht berekening.

1. Zorgtaak voor mijn kinderen
Door het aantal verplichte uren werken, zie 63 uur, ben ik niet in staat de zorgtaak voor mijn kinderen te voldoen.

2. Inkomen
Het inkomen uit het verleden is geweest in samenspraak met mijn ex-partner, waarbij zij meer huishoudelijke taken op zich nam doordat ze minder werkte.

3. De toekomst
In de toekomst zal ik simpelweg niet in staat zijn de 63 uur te werken, indien ik nog een normaal leven wil hebben. Naast de 63 uur moet ik dan nog een sociaal leven onderhouden, huishoudelijke taken voldoen, sportactiviteiten ontplooien en allerbelangrijkste vader zijn voor mijn kinderen.

Hierdoor vervallen, de inkomsten uit zelfstandigheid. Met mijn netto-inkomen van ¤ 2.700,00 waarvan ¤ 998,00 naar kinderalimentatie gaat dien ik rond te komen. Simpelweg houdt ik dan ¤ 1.702,00 over. Waarbij ik niet in aanmerking kom voor enige financiële steun zoals zorgtoeslag, huurtoeslag etc. doordat kinderalimentatie niet aftrekbaar is. Maar andersom is het voor haar geen inkomsten, dus haar inkomsten voor de toeslagen geldt het niet bij.

Van die ¤ 1.702 gaat sowieso ¤ 319,07 (¤ 14,67 x 21,75 werkdagen p/m) naar de brandstofkosten. Waarbij de afschrijving van de auto in zijn geheel achterwege gelaten wordt en de wegenbelasting (¤ 100,00 p/m voor een diesel). Dus dan is het besteedbare inkomen, minus de reiskosten + wegenbelasting: ¤ 1.283,00. Waarbij ik geen enkel recht heb op toeslagen.

Nu heb ik uitgerekend, je krijgt in Nederland bijstand ¤ 1.091,71 per maand. Hierbij heb je alle rechten op toeslagen en enkel de verplichting om ¤ 50,00 per kind bij te dragen. Daarbij ga ik uit van ¤ 763,47 (huurgrens) huur per maand.

Wat krijg ik dan?
Inkomsten uit een bijstandsuitkering ¤ 1.091,71
Huurtoeslag ¤ 380,00
Zorgtoeslag ¤ 111,00

Voila: ¤ 1.582,71 (plus niet werken, geen kosten voor vervoer en bakken met vrije tijd voor de kinderen.) Dit land is sowieso ziek.

Vorig weekend heb ik een gesprek met mijn ex-partner gehad, hierin heb ik haar uitgelegd hoe de situatie zit. Ze zegt simpelweg, kinderen kosten nu eenmaal geld.
  donderdag 21 april 2022 @ 18:28:46 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204500231
Afgunstig gaan doen naar bijstandtrekkers lijkt me geen oplossing voor wat dan ook. Wel vervelend dat er nog geen uitweg is. Waar baseert die advocaat zich eigenlijk op? Is er jurisprudentie over?
  Vis een optie? donderdag 21 april 2022 @ 21:09:55 #67
70532 loveli
N
pi_204502344
Reistijd is geen werktijd. De arbeidstijdenwet gaat uit van gemiddeld 55 uur per week, waarbij incidenteel afgeweken kan worden naar max 60 uur. Met je 36 uur loondienst plus 20 uur ZZP zit je op het randje (reistijd telt niet mee, tenzij je baas betaalt zodra je in de auto stapt).
crap in = crap out
  donderdag 21 april 2022 @ 21:12:34 #68
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204502368
Ik word er al moe van als ik het lees.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 21 april 2022 @ 21:13:30 #69
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204502377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:09 schreef loveli het volgende:
Reistijd is geen werktijd. De arbeidstijdenwet gaat uit van gemiddeld 55 uur per week, waarbij incidenteel afgeweken kan worden naar max 60 uur. Met je 36 uur loondienst plus 20 uur ZZP zit je op het randje (reistijd telt niet mee, tenzij je baas betaalt zodra je in de auto stapt).
Ik kreeg bij een werkgever elke vrijdag kibbeling dus vis was ook een optie.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 21 april 2022 @ 21:27:07 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204502468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:09 schreef loveli het volgende:
Dat lijkt het toch dat hij inderdaad klem zit in dat opzicht.

Maar TS, is het niet mogelijk om 10 uur als ZZP er te werken? Of vaker thuis? Of wellicht een kamer van je huis te verhuren oid?
  donderdag 21 april 2022 @ 21:39:53 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204502585
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
Ze zegt simpelweg, kinderen kosten nu eenmaal geld.
Lijkt me geen woord aan gelogen.

Is dit niet meer een topic voor WGR trouwens? Het lijkt je vooral te gaan over opties om onder je financiële verplichtingen uit te komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204502958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar TS, is het niet mogelijk om 10 uur als ZZP er te werken? Of vaker thuis? Of wellicht een kamer van je huis te verhuren oid?
Hier sluit ik me bij aan. TS, ik denk dat je je er vooral op moet richten dat je het zelf financieel redt en kijken waar je nog uren kan winnen, misschien is een baan met minder reistijd (of hoger salaris) een optie, of kun je je sociaal leven of sportactiviteiten nog terug schroeven.
Als je je zzp uren terugschroeft naar 10 pw, dan zou je nog 600 euro bruto per week ontvangen, denk dat je daar toch wel 300 netto aan over moet houden? Dan zou je het financieel toch wel kunnen redden lijkt me.
Neemt niet weg dat het natuurlijk zuur is dat je ex zoveel krijgt, terwijl ze weinig doet (in jouw ogen, zelf ziet ze dat misschien heel anders). Ik zou dat zelf ook heel onrechtvaardig vinden en moeilijk kunnen loslaten, maar als er niets aan te doen is, dan is voor jezelf het wel beter om het te accepteren en je vooral op jezelf te richten.
Is jouw alimentatie bijdrage eigenlijk door de rechter vastgesteld?
Happiness, I'm sorry you've been on hold, the doors will be open, bring it all home 🎶
pi_204503076
Gewoon bijstandsuitkering aanvragen, van een kale kip kun je niet plukken.
  Vis een optie? donderdag 21 april 2022 @ 23:18:31 #74
70532 loveli
N
pi_204503246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die uren zijn de max wat binnen de arbeidstijdenwet is toegestaan, lijkt me niet echt gezond om dat week in week uit te draaien. Geen idee of een normale werkweek wordt meegenomen bij het bepalen van de verdiencapaciteit.
crap in = crap out
pi_204503367
Ingewikkeld. Ik zou een topic in WGR openen.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')