Huwelijkse voorwaarden hebben niets met alimentatie te maken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 16:22 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Anno nu ook nog? Ex-partner wordt inmiddels toch ook geacht te gaan werken? Of moet je dan onder huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn.
En maakt het nog uit als je een 50/50 regeling afspreekt voor de kinderen? Dan deel je de zorg, dus valt de alimentatie mogelijk weg? Of werkt dat niet zo?
Jij bent tenminste nog volwassen en onafhankelijk genoeg om te zeggen ik hoef het niet. Er zin inderdaad genoeg mannen en vrouwen die onvolwassen genoeg zijn om overal te eisen waar ze "recht" op hebben terwijl ze het niet nodig hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2022 23:06 schreef Azula2.0 het volgende:
Partneralimentatie is met kleine kinderen dacht ik wel nog 12 jaar. Ik zou eigenlijk 800 euro destijds toen kunnen opstrijken en ik dacht gewoon tot 12 jaar, maar nooit gedaan. Zelfs kinder alimentatie hoef ik niethij zou helemaal kapot gaan als ik zou claimen destijds waar ik “recht” op had. Het is wel ondertekend en ik vond dat angstzweet wel lekker om te zien, maar was nooit van plan om het werkelijk te gaan incasseren.
Opzouten met je geldde beste wraak is zelf minimaal twee keer zoveel gaan verdienen dan hij en af en toe wat geld toestoppen
Kill’em met een dikke financieel onafhankelijke middelvinger
sparen
dikker huis
en als je echt salty bent koop je de auto waar hij van droomt en nooit gaat krijgen
![]()
Snap ook eigenlijk niet waarom zoveel vrouwen de vader van hun kinderen financieel kapot willen maken… slechte ouder ben je dan. Beter maak je alleen z’n ego een beetje stuk maar laat je de belangrijke zaken heel gezien je kinderen hebt.
Nooit met een ambitieloze zak gaan dus, genoteerd.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:59 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij bent tenminste nog volwassen en onafhankelijk genoeg om te zeggen ik hoef het niet. Er zin inderdaad genoeg mannen en vrouwen die onvolwassen genoeg zijn om overal te eisen waar ze "recht" op hebben terwijl ze het niet nodig hebben.
Ooit een verhaal gelezen van een vrouw met een eigen bedrijf en een hele goede boterham verdiende. Ze trouwde met een man en kregen een zoon. Uiteindelijk klapte de relatie en zij moest hem, omdat zij de kostwinnaar was, partner- en kinderalimentatie betalen. Die vent werkte niet dus kreeg hij ook nog bijstand en allerlei toeslagen waarbij hij onder de streep een netto inkomen van ¤6000,- per maand had. Oh ja en je moet vooral niet denken dat hij ook maar iets voor de zoon ging betalen want als hij iets nodig had verwees de vader hem direct naar de moeder want die hoorde het allemaal te betalen. Wat hij dan moet een kindgebonden budget en kindertoeslag moet mag Joost weten want je krijgt al genoeg geld.
Daar is gewoon helaas niks aan te doen want die zoon moet niet het middelpunt van gedoe zijn en er is ook geen instantie de tegen die vader zegt dat hij goed snik is en er direct mee moet betalen.
Klinkt alsof je er op een gezonde manier overheen bent gekomenquote:Op vrijdag 15 april 2022 23:06 schreef Azula2.0 het volgende:
Partneralimentatie is met kleine kinderen dacht ik wel nog 12 jaar. Ik zou eigenlijk 800 euro destijds toen kunnen opstrijken en ik dacht gewoon tot 12 jaar, maar nooit gedaan. Zelfs kinder alimentatie hoef ik niethij zou helemaal kapot gaan als ik zou claimen destijds waar ik “recht” op had. Het is wel ondertekend en ik vond dat angstzweet wel lekker om te zien, maar was nooit van plan om het werkelijk te gaan incasseren.
Opzouten met je geldde beste wraak is zelf minimaal twee keer zoveel gaan verdienen dan hij en af en toe wat geld toestoppen
sparen
dikker huis
en als je echt salty bent koop je de auto waar hij van droomt en nooit gaat krijgen
![]()
Snap ook eigenlijk niet waarom zoveel vrouwen de vader van hun kinderen financieel kapot willen maken… slechte ouder ben je dan. Beter maak je alleen z’n ego een beetje stuk maar laat je de belangrijke zaken heel gezien je kinderen hebt.
Maar gelukkig ben je er wel overheen. Of zo.quote:Op vrijdag 15 april 2022 23:06 schreef Azula2.0 het volgende:
sparen
dikker huis
![]()
quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:42 schreef ex het volgende:
[..]
Klinkt alsof je er op een gezonde manier overheen bent gekomen
Het is heel erg vies gegaan dus dat heeft wel schade opgeleverd jaquote:Op zaterdag 16 april 2022 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben je er wel overheen. Of zo.
Living well is the best revenge.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:54 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
[..]
Het is heel erg vies gegaan dus dat heeft wel schade opgeleverd jaMag ‘ie best zelf ook een deuk aan overhouden, zonder hem kwaad te doen.
En nu?
Ik haat hem in de verste verte niet. Heb mezelf vroeger een keer beloofd (kom uit een gebroken gezin) dat ik ooit in mijn eentje voor m’n kinderen zou kunnen zorgen als dat de situatie zou worden en dit was het zetje. Was gisteravond gewoon beetje geïrriteerd omdat ‘ie weer een actie had, maar we gaan verder heel goed met elkaar om.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:57 schreef ex het volgende:
[..]
Living well is the best revenge.
Als je iemand nog zo haat ben vooral jij er mee bezig, merkt de ander persoon verder niks van.
Wellicht kan dat een optie zijn, echter met de maandlasten zal ik niet veel achteruitgaan. Met andere woorden, de hypotheeklast (rente + aflossen) is ongeveer evenveel als een standaard huurhuis (¤ 750,00).quote:Op maandag 18 april 2022 23:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Zie je het huis verkopen als een optie?
Ik kreeg bij een werkgever elke vrijdag kibbeling dus vis was ook een optie.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:09 schreef loveli het volgende:
Reistijd is geen werktijd. De arbeidstijdenwet gaat uit van gemiddeld 55 uur per week, waarbij incidenteel afgeweken kan worden naar max 60 uur. Met je 36 uur loondienst plus 20 uur ZZP zit je op het randje (reistijd telt niet mee, tenzij je baas betaalt zodra je in de auto stapt).
Dat lijkt het toch dat hij inderdaad klem zit in dat opzicht.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:09 schreef loveli het volgende:
Reistijd is geen werktijd. De arbeidstijdenwet gaat uit van gemiddeld 55 uur per week, waarbij incidenteel afgeweken kan worden naar max 60 uur. Met je 36 uur loondienst plus 20 uur ZZP zit je op het randje (reistijd telt niet mee, tenzij je baas betaalt zodra je in de auto stapt).
Lijkt me geen woord aan gelogen.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
Ze zegt simpelweg, kinderen kosten nu eenmaal geld.
Hier sluit ik me bij aan. TS, ik denk dat je je er vooral op moet richten dat je het zelf financieel redt en kijken waar je nog uren kan winnen, misschien is een baan met minder reistijd (of hoger salaris) een optie, of kun je je sociaal leven of sportactiviteiten nog terug schroeven.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt het toch dat hij inderdaad klem zit in dat opzicht.
Maar TS, is het niet mogelijk om 10 uur als ZZP er te werken? Of vaker thuis? Of wellicht een kamer van je huis te verhuren oid?
Die uren zijn de max wat binnen de arbeidstijdenwet is toegestaan, lijkt me niet echt gezond om dat week in week uit te draaien. Geen idee of een normale werkweek wordt meegenomen bij het bepalen van de verdiencapaciteit.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt het toch dat hij inderdaad klem zit in dat opzicht.
Maar TS, is het niet mogelijk om 10 uur als ZZP er te werken? Of vaker thuis? Of wellicht een kamer van je huis te verhuren oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |