Lekker met rust laten, geen handel meer mee drijven en er voor zorgen dat ze niet de mogelijkheden hebben om nog van enig militair belang te kunnen zijn buiten hun eigen grenzen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Wat moeten we met Rusland doen als ze er uit gegooid zijn?
Toekomstvisie iemand?
Poetins regime afslachten, en dan richten op de intellectuele en liberale culturen uit Rusland en dit naar voor halen¤ (Dus onderscheid maken tussen Poetins en zijn volgers en Rusland net als in Duitsland na 2e wereld oorlog).quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Toekomstvisie iemand?
Dat is ook zoiets... China. Hopelijk ziet men in dat landen met een ander stelsel als dat van ons, gewoon tot op zekere hoogte onbetrouwbaar zijn. Dus er moet gezorgt worden dat we als Westerse wereld minder afhankelijk zijn dan dat soort regimes. Wil niet zeggen dat handel met China niet meer mag. Maar als er een afhankelijkheid gecreëerd wordt, moet er actie ondernomen worden om een plan B binnen eigen gelederen te hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:25 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Grote muur, hebben ze toch niet nodig meer over een paar jaar. Mogen ze lekker het schoothondje van China worden.
Poeh goede.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Toekomstvisie iemand?
Een nieuw ijzeren gordijn optrekken en het land helemaal kapot sanctioneren zoals dat met Noord-Korea ook gebeurt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Toekomstvisie iemand?
Zoals wat al vele malen geprobeerd is in Arabische/Noord Afrikaanse contreien?quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Poetins regime afslachten, en dan richten op de intellectuele en liberale culturen uit Rusland en dit naar voor halen¤ (Dus onderscheid maken tussen Poetins en zijn volgers en Rusland net als in Duitsland na 2e wereld oorlog).
Anders zie Noord-Korea en zie Iran en intern alle pro poetin mensen in het westen behandelen zoals wij ISIS sympathisanten, en neonazi's behandelen.
Kortzichtig is die user hè?quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zoals wat al vele malen geprobeerd is in Arabische/Noord Afrikaanse contreien?![]()
1945 was een tijdelijke situatie. Vergelijkbaar met 4 jaar Trump. Daar zat dit denken en gedrag niet al eeuwen embedded in de cultuur. Dat is bij Rusland wel het geval. Daar valt geen eer aan te behalen. Wel levert het jarenlange ellende op.
Dan is het optie 2, zie noord korea. Rusland is een directe bedreiging voor onze manier van leven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zoals wat al vele malen geprobeerd is in Arabische/Noord Afrikaanse contreien?![]()
1945 was een tijdelijke situatie. Vergelijkbaar met 4 jaar Trump. Daar zat dit denken en gedrag niet al eeuwen embedded in de cultuur. Dat is bij Rusland wel het geval. Daar valt geen eer aan te behalen. Wel levert het jarenlange ellende op.
wat is het nut om Rusland te blijven beschermen? Wat is onze meerwaarde als er relatie blijven met rusland? Zeg eens oh zo ruimdenkende user.quote:
Interessant. Tegen mij zeg je "jank niet zo man" wanneer ik uitleg dat wanneer de emotie bang overheerst dat je dan de neiging hebt om Putin en Rusland te pleasen en Oekraïne ook als bad guy te zien, want oh jee, wat als die kernraket komt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Poeh goede.
Ja of je moet doorgaan met vernietiging van Ruslands defensie zodat het helemaal niks meer is.
Of je moet de softe skills van de EU toepassen en zorgen dat de burgers de weldaad van de westerse wereld inzien.
Maar goed, de Russen gaan voordat ze zich laten wegjagen eerst nog wel wat kernkoppen in de lucht laten knallen en dan eens kijken hoe de wereld reageert.
Je geeft een valse voorstelling van zaken. Ik zie niemand de leiding van Oekraïne verheerlijken. Ik zie ook geen filmpjes van Oekraïense militairen die lukraak burgers vermoorden, opzettelijk burgerdoelen bestoken etc. Niemand is in een oorlog brandschoon maar het gedrag van Rusland lijkt me toch wel 100% kwaadaardig. Wanneer je dat probeert te verzachten dan deug je zelf ook niet in mijn ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen zijn zo simpel dat ze denken in goed/fout, badguy/goodguy.
Tuurlijk deze oorlog is verdrietig en geweld tegen burgers maakt je boos, zeker tegen kinderen is hartverscheurend.
Maar dat betekend niet ineens dat de oekrainse leiding vereert moet worden.
De paus ernaar toe sturen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Toekomstvisie iemand?
Hoe staat een kritische kanttekening plaatsen bij Oekraïne als land gelijk aan het goedpraten of verzachten van Russische daden in deze oorlog? Vraag me daadwerkelijk af waarom iedereen dan zo schuimbekkend ad hominems af komt vuren op die users.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je geeft een valse voorstelling van zaken. Ik zie niemand de leiding van Oekraïne verheerlijken. Ik zie ook geen filmpjes van Oekraïense militairen die lukraak burgers vermoorden, opzettelijk burgerdoelen bestoken etc. Niemand is in een oorlog brandschoon maar het gedrag van Rusland lijkt me toch wel 100% kwaadaardig. Wanneer je dat probeert te verzachten dan deug je zelf ook niet in mijn ogen.
Het is nu niets meer dan gecentraliseerde criminele ellende, waar de bevolking wat graantjes van mee pikt en dan eigenlijk alleen in de grotere steden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 08:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Putin heeft binnen Rusland zelf natuurlijk wel gezorgd voor een bepaalde mate van rust & welvaart. Weliswaar met ijzeren hand. Na de val van de sovjet-unie was het een doffe criminele ellende, totdat Putin kwam.
Is zeggen “maar Zelensky deugt ook niet” een kritische kanttekening? Is roepen “reageer toch niet zo emotioneel” een kritische kanttekening?quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoe staat een kritische kanttekening plaatsen bij Oekraïne als land gelijk aan het goedpraten of verzachten van Russische daden in deze oorlog? Vraag me daadwerkelijk af waarom iedereen dan zo schuimbekkend ad hominems af komt vuren op die users.
Ga toch in discussie, want ik heb afgezien van de sporadische, overduidelijke trollposts niemand het gedrag van Putin en zijn leger goed zien praten.
Wappie-uur is over hé? Laat het gaanquote:Op zaterdag 9 april 2022 08:46 schreef capricia het volgende:
Statement Von der Leyen over toetreding Oekraïne gisteren:
[..]
https://ec.europa.eu/comm(...)en/statement_22_2381
Vind dit heel anders klinken dan dat artikel van nu.nl waarin men voor doet komen alsof Oekraïne maar even versneld lid gaat worden.
Ik ben Rusland liever kwijt dan rijk. Een nadeel heb je dan wel. China dat gratis Rusland kan inlijven is wel een nadeel. Hiermee word China steeds machtiger. En dat is een geen best scenario.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat is het nut om Rusland te blijven beschermen? Wat is onze meerwaarde als er relatie blijven met rusland? Zeg eens oh zo ruimdenkende user.
Kunnen ze wel afstappen van hun 1 kind politiek en een Groot-China maken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben Rusland liever kwijt dan rijk. Een nadeel heb je dan wel. China dat gratis Rusland kan inlijven is wel een nadeel. Hiermee word China steeds machtiger. En dat is een geen best scenario.
Voor China ben je sowieso al te laat. Des te belangrijker dat we een sterk verenigd Europa hebben en daar hoort Rusland en haar invloeden niet bij.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben Rusland liever kwijt dan rijk. Een nadeel heb je dan wel. China dat gratis Rusland kan inlijven is wel een nadeel. Hiermee word China steeds machtiger. En dat is een geen best scenario.
Je constante zuigende "JA MAAR UKR IS OOK NIET PLUIS!" begint te vermoeien.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen zijn zo simpel dat ze denken in goed/fout, badguy/goodguy.
Tuurlijk deze oorlog is verdrietig en geweld tegen burgers maakt je boos, zeker tegen kinderen is hartverscheurend.
Maar dat betekend niet ineens dat de oekrainse leiding vereert moet worden. Of de Russen. Het zijn allebei nog communistische verrotte systemen waar alleen inmenging van Europese nuchterheid soulaas kan bieden.
Ook China niet. Als je geen Russische invloed meer wil hebben zul je ook geen Chinsese invloed meer willen hebben. Ik ben daar een groot voorstander van. De vraag is of het volk binnen het westers blok die prijs uiteindelijk wilt betalen. Dat zal ten koste gaan van een stuk welvaart maar voor de duurzaamheid een goede ontwikkeling op de langere termijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voor China ben je sowieso al te laat. Des te belangrijker dat we een sterk verenigd Europa hebben en daar hoort Rusland en haar invloeden niet bij.
Ja, het korte termijn denken in het westen is een probleem. Heb overigens zelf de afgelopen 2 jaar bij het bedrijf waar ik werk gemerkt wat voor ellende het is om afhankelijk te zijn van China. Zijn binnen het bedrijf wel al discussies of de productie niet teruggehaald moet worden naar het westen (oost Europa). Vervolgens openen ze een extra fabriek in Vietnamquote:Op zaterdag 9 april 2022 10:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook China niet. Als je geen Russische invloed meer wil hebben zul je ook geen Chinsese invloed meer willen hebben. Ik ben daar een groot voorstander van. De vraag is of het volk binnen het westers blok die prijs uiteindelijk wilt betalen.
Nee, maar het zou je sieren als je elke post wat rationeler zou bekijken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is zeggen “maar Zelensky deugt ook niet” een kritische kanttekening? Is roepen “reageer toch niet zo emotioneel” een kritische kanttekening?
Ook dikgedrukte wordt verwelkomd met persoonlijke aanvallen en termen als putinpijper. Slaat nergens opquote:Echte kritische kanttekeningen bij Oekraïnse wandaden zijn prima bespreekbaar, maar verdachtmakingen zonder enige aanwijzing valt inderdaad onder verzachten. Roepen er zijn heus wel nazi’s in Oekraïne is goedpraten.
Imo moet Oekraïne inderdaad blijven onderhandelen gezien dat gewoon onderdeel is van oorlogsvoering. Daarnaast moeten ze elke mogelijkheid aangrijpen om het Russische leger terug te dringen en/of te minimaliseren/verslaan. En wat wij als NAVO landen kunnen doen is wapens sturen en sancties opleggen.quote:Bottomline zie ik een groepje continu roepen dat Oekraïne vooral moet gaan onderhandelen en daarbij de realiteit dat echte onderhandelingen op dit moment een onmogelijkheid zijn ontkennen. Daarmee de schuld ook voor een stukje in de schoenen van Oekraïne schuiven. En dat is meer dan gewoon kwalijk, dat is kwaadaardig.
Rusland wat beseft dat het geen wereldmacht meer is, Rusland wat onderdeel wil uitmaken van een groter Europees geheel zou prima zijn. Dat was in essentie ook de droom van de jaren negentig. Een droom die de mensheid een kans op overleven op de lange termijn gaf. Een toekomst waarin oorlog en gewapende conflicten steeds zeldzamer zouden worden en waar handel en samenwerking de norm zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ondertussen wel duidelijk dat het er hier nogal zwart wit aan toe gaat. Emotie is goed, want anders ben je een psychopaat, maar je moet wel de juiste emoties hebben (en je hebt blijkbaar of angst of enorm veel medelijden met Oekraïne; allebei kan niet), want anders ben je een Putin lover. Benoem vooral niks negatiefs over Oekraïne, dan juich je Putin toe en dan heb je blijkbaar niet te doen met alle slachtoffers.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Hoe staat een kritische kanttekening plaatsen bij Oekraïne als land gelijk aan het goedpraten of verzachten van Russische daden in deze oorlog? Vraag me daadwerkelijk af waarom iedereen dan zo schuimbekkend ad hominems af komt vuren op die users.
Ga toch in discussie, want ik heb afgezien van de sporadische, overduidelijke trollposts niemand het gedrag van Putin en zijn leger goed zien praten.
Waarom word het dan iedere keer weer opgegraven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:53 schreef Divje het volgende:
Even los van het feit dat iedereen vanaf het begin van deze oorlog wist dat het totaal niet relevant is dat er nazi's rondlopen
En dat gebeurt ook. Nu minder opzichtig, want via zoom.quote:Imo moet Oekraïne inderdaad blijven onderhandelen gezien dat gewoon onderdeel is van oorlogsvoering.
En dan zijn we er: onderhandelen is eigenlijk gewoon een ander woord voor je maar overgeven.quote:Waarom blijven ze toch vechten, dat kost alleen maar mensenlevens
Maar tegelijkertijd is het hier wél oké om te zeggen dat iemand niet zo emotioneel moet reageren als er een user voorbij komt die wat meer angst heeft. Heel fijn dat er plek is voor alle emotie. Oh, wacht.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Is zeggen “maar Zelensky deugt ook niet” een kritische kanttekening? Is roepen “reageer toch niet zo emotioneel” een kritische kanttekening?
Echte kritische kanttekeningen bij Oekraïnse wandaden zijn prima bespreekbaar, maar verdachtmakingen zonder enige aanwijzing valt inderdaad onder verzachten. Roepen er zijn heus wel nazi’s in Oekraïne is goedpraten.
Bottomline zie ik een groepje continu roepen dat Oekraïne vooral moet gaan onderhandelen en daarbij de realiteit dat echte onderhandelingen op dit moment een onmogelijkheid zijn ontkennen. Daarmee de schuld ook voor een stukje in de schoenen van Oekraïne schuiven. En dat is meer dan gewoon kwalijk, dat is kwaadaardig.
Gevolg van Fokkers met autisme spectrum stoornissen in discussies met vele dimensiesquote:Op zaterdag 9 april 2022 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ondertussen wel duidelijk dat het er hier nogal zwart wit aan toe gaat. Emotie is goed, want anders ben je een psychopaat, maar je moet wel de juiste emoties hebben (en je hebt blijkbaar of angst of enorm veel medelijden met Oekraïne; allebei kan niet), want anders ben je een Putin lover. Benoem vooral niks negatiefs over Oekraïne, dan juich je Putin toe en dan heb je blijkbaar niet te doen met alle slachtoffers.
Newsflash: er is ook nog een grijs gebied. Op het internet is dat wat zeldzamer helaas.
Andersom zijn mensen die voorstander zijn van ingrijpen natuurlijk ook niet allemaal mensen die weigeren in te zien dat Oekraïne zelf ook genoeg verbeter punten heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |