abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204380000
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen zijn zo simpel dat ze denken in goed/fout, badguy/goodguy.

Tuurlijk deze oorlog is verdrietig en geweld tegen burgers maakt je boos, zeker tegen kinderen is hartverscheurend.

Maar dat betekend niet ineens dat de oekrainse leiding vereert moet worden. Of de Russen. Het zijn allebei nog communistische verrotte systemen waar alleen inmenging van Europese nuchterheid soulaas kan bieden.
Aldus de baas van de koffieplantage

Edit; Het zijn helemaal niet allebei verrotte communistische systemen...daar klopt niets van...en Oekraïners proberen al jaren vooruit te komen, al jaren worden ze tegengewerkt door Poetin en zijn trawanten

[ Bericht 11% gewijzigd door Hatseflats22 op 09-04-2022 09:27:08 ]
pi_204380008
Gepensioeneerd 3 sterren generaal.

twitter
  Moderator zaterdag 9 april 2022 @ 09:24:48 #28
236264 crew  capricia
pi_204380034
Wat moeten we met Rusland doen als ze er uit gegooid zijn?
Toekomstvisie iemand? :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204380036
quote:

Tuurlijk deze oorlog is verdrietig en geweld tegen burgers maakt je boos, zeker tegen kinderen is hartverscheurend.

Maar dat betekend niet ineens dat de oekrainse leiding vereert moet worden. Of de Russen. Het zijn allebei nog communistische verrotte systemen waar alleen inmenging van Europese nuchterheid soulaas kan bieden.
Poetin is het kwaad, niks zwart wit aan om zo te denken. Wat is de meer waarde om telkens zijn regime te verdedigen en of hun acties te bagitaliseren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 09-04-2022 09:30:36 ]
pi_204380046
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:24 schreef capricia het volgende:
Grote muur, hebben ze toch niet nodig meer over een paar jaar. Mogen ze lekker het schoothondje van China worden.
pi_204380067
quote:
Lekker met rust laten, geen handel meer mee drijven en er voor zorgen dat ze niet de mogelijkheden hebben om nog van enig militair belang te kunnen zijn buiten hun eigen grenzen.
pi_204380080
quote:
Poetins regime afslachten, en dan richten op de intellectuele en liberale culturen uit Rusland en dit naar voor halen¤ (Dus onderscheid maken tussen Poetins en zijn volgers en Rusland net als in Duitsland na 2e wereld oorlog).

Anders zie Noord-Korea en zie Iran en intern alle pro poetin mensen in het westen behandelen zoals wij ISIS sympathisanten, en neonazi's behandelen.
pi_204380119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Grote muur, hebben ze toch niet nodig meer over een paar jaar. Mogen ze lekker het schoothondje van China worden.
Dat is ook zoiets... China. Hopelijk ziet men in dat landen met een ander stelsel als dat van ons, gewoon tot op zekere hoogte onbetrouwbaar zijn. Dus er moet gezorgt worden dat we als Westerse wereld minder afhankelijk zijn dan dat soort regimes. Wil niet zeggen dat handel met China niet meer mag. Maar als er een afhankelijkheid gecreëerd wordt, moet er actie ondernomen worden om een plan B binnen eigen gelederen te hebben.
pi_204380155
quote:
Poeh goede.
Ja of je moet doorgaan met vernietiging van Ruslands defensie zodat het helemaal niks meer is.
Of je moet de softe skills van de EU toepassen en zorgen dat de burgers de weldaad van de westerse wereld inzien.

Maar goed, de Russen gaan voordat ze zich laten wegjagen eerst nog wel wat kernkoppen in de lucht laten knallen en dan eens kijken hoe de wereld reageert. :{
Vakman pur sang
pi_204380163
quote:
Een nieuw ijzeren gordijn optrekken en het land helemaal kapot sanctioneren zoals dat met Noord-Korea ook gebeurt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204380173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Poetins regime afslachten, en dan richten op de intellectuele en liberale culturen uit Rusland en dit naar voor halen¤ (Dus onderscheid maken tussen Poetins en zijn volgers en Rusland net als in Duitsland na 2e wereld oorlog).

Anders zie Noord-Korea en zie Iran en intern alle pro poetin mensen in het westen behandelen zoals wij ISIS sympathisanten, en neonazi's behandelen.
Zoals wat al vele malen geprobeerd is in Arabische/Noord Afrikaanse contreien? :')

1945 was een tijdelijke situatie. Vergelijkbaar met 4 jaar Trump. Daar zat dit denken en gedrag niet al eeuwen embedded in de cultuur. Dat is bij Rusland wel het geval. Daar valt geen eer aan te behalen. Wel levert het jarenlange ellende op.
pi_204380188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Zoals wat al vele malen geprobeerd is in Arabische/Noord Afrikaanse contreien? :')

1945 was een tijdelijke situatie. Vergelijkbaar met 4 jaar Trump. Daar zat dit denken en gedrag niet al eeuwen embedded in de cultuur. Dat is bij Rusland wel het geval. Daar valt geen eer aan te behalen. Wel levert het jarenlange ellende op.
Kortzichtig is die user hè?
Vakman pur sang
  zaterdag 9 april 2022 @ 09:38:09 #38
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_204380229
Ze moeten ook meervoudige kernraketten sturen, alleen grotere agresssie kan Poetin stoppen

kernraket op Moscow enSt Petersburg tegelijk

AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_204380263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan is het optie 2, zie noord korea. Rusland is een directe bedreiging voor onze manier van leven.

Helaas voor alle Russen, maar we moeten onze vrijheid en democratie beschermen. Dus alle Poetin lovers gelijk stellen aan ISIS volgers.
pi_204380286
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kortzichtig is die user hè?
wat is het nut om Rusland te blijven beschermen? Wat is onze meerwaarde als er relatie blijven met rusland? Zeg eens oh zo ruimdenkende user.
  zaterdag 9 april 2022 @ 09:44:06 #41
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204380323
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Poeh goede.
Ja of je moet doorgaan met vernietiging van Ruslands defensie zodat het helemaal niks meer is.
Of je moet de softe skills van de EU toepassen en zorgen dat de burgers de weldaad van de westerse wereld inzien.

Maar goed, de Russen gaan voordat ze zich laten wegjagen eerst nog wel wat kernkoppen in de lucht laten knallen en dan eens kijken hoe de wereld reageert. :{
Interessant. Tegen mij zeg je "jank niet zo man" wanneer ik uitleg dat wanneer de emotie bang overheerst dat je dan de neiging hebt om Putin en Rusland te pleasen en Oekraïne ook als bad guy te zien, want oh jee, wat als die kernraket komt?

En dan een pagina verder bewijs je precies mijn post. Bedankt daarvoor, ik had het zelf niet beter kunnen doen.
pi_204380347
quote:

Maar dat betekend niet ineens dat de oekrainse leiding vereert moet worden.
Je geeft een valse voorstelling van zaken. Ik zie niemand de leiding van Oekraïne verheerlijken. Ik zie ook geen filmpjes van Oekraïense militairen die lukraak burgers vermoorden, opzettelijk burgerdoelen bestoken etc. Niemand is in een oorlog brandschoon maar het gedrag van Rusland lijkt me toch wel 100% kwaadaardig. Wanneer je dat probeert te verzachten dan deug je zelf ook niet in mijn ogen.
pi_204380464
quote:
De paus ernaar toe sturen.
  zaterdag 9 april 2022 @ 10:03:35 #44
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204380517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je geeft een valse voorstelling van zaken. Ik zie niemand de leiding van Oekraïne verheerlijken. Ik zie ook geen filmpjes van Oekraïense militairen die lukraak burgers vermoorden, opzettelijk burgerdoelen bestoken etc. Niemand is in een oorlog brandschoon maar het gedrag van Rusland lijkt me toch wel 100% kwaadaardig. Wanneer je dat probeert te verzachten dan deug je zelf ook niet in mijn ogen.
Hoe staat een kritische kanttekening plaatsen bij Oekraïne als land gelijk aan het goedpraten of verzachten van Russische daden in deze oorlog? Vraag me daadwerkelijk af waarom iedereen dan zo schuimbekkend ad hominems af komt vuren op die users.

Ga toch in discussie, want ik heb afgezien van de sporadische, overduidelijke trollposts niemand het gedrag van Putin en zijn leger goed zien praten.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204380619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 08:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Putin heeft binnen Rusland zelf natuurlijk wel gezorgd voor een bepaalde mate van rust & welvaart. Weliswaar met ijzeren hand. Na de val van de sovjet-unie was het een doffe criminele ellende, totdat Putin kwam.
Het is nu niets meer dan gecentraliseerde criminele ellende, waar de bevolking wat graantjes van mee pikt en dan eigenlijk alleen in de grotere steden.

Verder heeft Poetin verhoudingsgewijs juist super weinig gedaan, een enorm land vol grondstoffen en dan een economie hebben niet groter dan Texas.. dan doe je echt iets fout of probeer je de welvaart maar in een paar handen te laten vallen aka de oligarchen.
  zaterdag 9 april 2022 @ 10:18:58 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204380687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 10:03 schreef Divje het volgende:

[..]
Hoe staat een kritische kanttekening plaatsen bij Oekraïne als land gelijk aan het goedpraten of verzachten van Russische daden in deze oorlog? Vraag me daadwerkelijk af waarom iedereen dan zo schuimbekkend ad hominems af komt vuren op die users.

Ga toch in discussie, want ik heb afgezien van de sporadische, overduidelijke trollposts niemand het gedrag van Putin en zijn leger goed zien praten.
Is zeggen “maar Zelensky deugt ook niet” een kritische kanttekening? Is roepen “reageer toch niet zo emotioneel” een kritische kanttekening?

Echte kritische kanttekeningen bij Oekraïnse wandaden zijn prima bespreekbaar, maar verdachtmakingen zonder enige aanwijzing valt inderdaad onder verzachten. Roepen er zijn heus wel nazi’s in Oekraïne is goedpraten.

Bottomline zie ik een groepje continu roepen dat Oekraïne vooral moet gaan onderhandelen en daarbij de realiteit dat echte onderhandelingen op dit moment een onmogelijkheid zijn ontkennen. Daarmee de schuld ook voor een stukje in de schoenen van Oekraïne schuiven. En dat is meer dan gewoon kwalijk, dat is kwaadaardig.
  zaterdag 9 april 2022 @ 10:37:02 #47
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204380886
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 08:46 schreef capricia het volgende:
Statement Von der Leyen over toetreding Oekraïne gisteren:
[..]
https://ec.europa.eu/comm(...)en/statement_22_2381

Vind dit heel anders klinken dan dat artikel van nu.nl waarin men voor doet komen alsof Oekraïne maar even versneld lid gaat worden.
Wappie-uur is over hé? Laat het gaan ;)
Scorched earth
pi_204380907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 09:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat is het nut om Rusland te blijven beschermen? Wat is onze meerwaarde als er relatie blijven met rusland? Zeg eens oh zo ruimdenkende user.
Ik ben Rusland liever kwijt dan rijk. Een nadeel heb je dan wel. China dat gratis Rusland kan inlijven is wel een nadeel. Hiermee word China steeds machtiger. En dat is een geen best scenario.
pi_204380931
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 10:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik ben Rusland liever kwijt dan rijk. Een nadeel heb je dan wel. China dat gratis Rusland kan inlijven is wel een nadeel. Hiermee word China steeds machtiger. En dat is een geen best scenario.
Kunnen ze wel afstappen van hun 1 kind politiek en een Groot-China maken.
pi_204380936
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2022 10:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Voor China ben je sowieso al te laat. Des te belangrijker dat we een sterk verenigd Europa hebben en daar hoort Rusland en haar invloeden niet bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')