abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204376980
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Blij dat iemand het hier ook ziet. En de rest WAKKER WORDEN! Ik wil nog wel graag kerst vieren dit jaar.
Mensen in Oekraine ook.
pi_204376998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:34 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dat niet alleen, ook het flirten van Zweden en Finland voor toetreding tot de NAVO is olie op het vuur. Alles lijkt gericht op escalatie.
De escalatie komt van Rusland. Finland ziet zichzelf als de volgende en is niet van plan dat risico te nemen, dat heeft dus totaal niets met escalatie van onze kant te maken maar alles met hoe Poetin zich gedraagt en sorry, maar Poetin niet provoceren staat ongeveer gelijk met de overgave tekenen.

Oekraine heeft tenminste nog mankracht, Finland niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2022 21:48:04 ]
pi_204377002
quote:

[..]
Dat niet alleen, ook het flirten van Zweden en Finland voor toetreding tot de NAVO is olie op het vuur. Alles lijkt gericht op escalatie.
Als Poetin niet wil dat buurlanden middels een NATO lidmaatschap een verzekering tegen een Russische inval af wensen te sluiten moet 'ie Doegins geopolitieke pik eens uit zijn reet halen en eens normaal gaan doen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204377016
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er ligt al olie op het vuur
Bij mij alleen maar olijfolie helaas. :'(
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:48:48 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204377026
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is een definitie-kwestie.
We hebben geen boots on the ground.
Het is de vraag welk deel van Oekraïne er straks over blijft om überhaupt bij de EU te komen. Kan zijn dat ze bijv helemaal geen (zwarte Zee) havens meer hebben.
idd maar wel hoge hakken (echte liefde) waar tutoyeren niet van de lucht is.
Op zichzelf wel goed bedoeld als signaal maar in principe moet & hoort er geen formele EU aanwezigheid te zijn.
Had een bosje bloemen gestuurt met een kaartje ipv date by train.

Ik vraag mij wel af wat de volgende overtreffende estap is om te tonen dat "we" van elkaar houden. Etentje in Brussel een dinertje en overhandiging van de appartementssleutel ?
Nogmaals het is een leuke show waarbij zolang "Rusland boots on the ground" heeft, van meer bonbons sturen geen sprake kan zijn. Die Vladimir zal dan echt eerst de slaapkamer moeten verlaten, het bed opgemaakt voordat samen kindjes (na een informed conscent agreement) gemaakt kunnen gaan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:48:52 #96
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204377027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het punt is, het is geen EU.
Het hele punt is dat je een egoïstisch lafbek bent die geen fuck geeft om de genocide die nu bezig is in Oekraïne.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204377040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja al die mensen zijn daar even gaan liggen voor de satellietfoto's ten tijde van de Russische bezetting.

En nee je bent niet de enige, je papagaait lekker de FvD propaganda na.
je mag best zelf blijven nadenken he... ook als een of andere rechts extremistische mongool ook dingen zegt.
weet niet welke satellietfotos, niet gezien. ik zag alleen de bekende beelden, dagen na de herovering lag het vol met lijken, sommigen handen op hun rug gebonden. als satellietfotos bewijzen dat ze er al dagen lagen, dan verander ik mn mening uiteraard.
pi_204377041
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:48 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het hele punt is dat je een egoïstisch lafbek bent die geen fuck geeft om de genocide die nu bezig is in Oekraïne.
Doe eens rustig man
Vakman pur sang
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:51:28 #99
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204377054
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:44 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)estie-van-weken.html

Ok Ursula regelt even binnen een paar weken dat Oekraïne bij de EU komt.

Ik verwacht een spoeddebat hierover. Nederland heeft aangegeven het hier NIET mee eens te zijn.

Benieuwd of die WEF-lul van een Rutte zich het inlegvelletje nog kan herinneren.

Man man man :r :(
Mooi, hoe sneller hoe beter. Ik vond het eerst ook geen goed idee om de procedure te versnellen, maar met het gebrek aan voortvarendheid om Oekraïne te ondersteunen is dit één van de weinig overgebleven alternatieven.
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:51:41 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204377057
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Doe eens rustig man
Heb je atoombommen of niet? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:52:15 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204377063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja natuurlijk.

Poetin vond het eu geflirt al agressie. Laat staan deze openlijke toezegging.

En het land heeft ook een bedenkelijke status t.o.v. de rest van de EU.

Puur olie op het vuur.
Weet je hoe je brandende olie blust?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204377065
quote:

[..]
Hoe is toetreden tot een defensieve alliantie escalatie? Van wat eigenlijk?
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:52:35 #103
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_204377068
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kennelijk heb je de verrichtingen van het Russische leger van de afgelopen 30 jaar niet echt goed gevolgd.
[..]
Hoeveel raketten zijn er precies afgevuurd? Ontploffen deze raketten bij inslag of nog een stukje boven de grond?
Dus ja, er zijn wel tig mogelijkheden te bedenken waarom er nog een stukje raket niet geheel naar de tering was zonder meteen in complottheorieën te vervallen.
[..]
Hier zo ongeveer wel ja. Op twitter niet. Daar stikt het van de bots met zelfhaat.

Ben overigens wel een beetje klaar met dit type "kritische" vragen en twijfel proberen te zaaien.
ik zou nniet weten waarom je oekraine automatisch zou moeten geloven, zonder vraagtekens. nepnieuws is overal. dus even kritisch blijven lijkt me wel slim.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 21:52:47 #104
236264 crew  capricia
pi_204377071
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
idd maar wel hoge hakken (echte liefde) waar tutoyeren niet van de lucht is.
Op zichzelf wel goed bedoeld als signaal maar in principe moet & hoort er geen formele EU aanwezigheid te zijn.
Had een bosje bloemen gestuurt met een kaartje ipv date by train.

Ik vraag mij wel af wat de volgende overtreffende estap is om te tonen dat "we" van elkaar houden. Etentje in Brussel een dinertje en overhandiging van de appartementssleutel ?
Nogmaals het is een leuke show waarbij zolang "Rusland boots on the ground" heeft, van meer bonbons sturen geen sprake kan zijn. Die Vladimir zal dan echt eerst de slaapkamer moeten verlaten, het bed opgemaakt voordat samen kindjes (na een informed conscent agreement) gemaakt kunnen gaan worden.
Het zal allemaal wel. Maar Oekraïne is nog steeds een zelfstandige staat. En als zij de EU-voorzitter (of wir dan ook) uitnodigen is dat hun goed recht. En kan Ursula daar prima op bezoek komen.
Hou toch eens op met dat Rusland pleasen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:53:18 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204377079
quote:

[..]
Nee, Poetin escaleert, omliggende landen zoeken veiligheid. Met waar Poetin nu toe in staat is gebleken is het zelfmoord om te wachten op de volgende stap.
pi_204377092
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je mag best zelf blijven nadenken he... ook als een of andere rechts extremistische mongool ook dingen zegt.
weet niet welke satellietfotos, niet gezien. ik zag alleen de bekende beelden, dagen na de herovering lag het vol met lijken, sommigen handen op hun rug gebonden. als satellietfotos bewijzen dat ze er al dagen lagen, dan verander ik mn mening uiteraard.
Kijk je ook wel eens echt nieuws of blijft het bij Henk en Sjaan's zelf onderzochte actualiteitenrubriekje op feesboek?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:55:33 #107
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_204377110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat is in godesnaam je referentiekader?

Heb je veel reallife ervaring met hoe het eruit ziet als een bezetter halsoverkop vlucht, of met hoe een gebied eruit ziet na een raketinslag?

Of hebben we het over wat "jij denkt", ongetwijfeld ruim bewust/onbewust aangelengd met hollywood materiaal wat alles behalve realistisch is?
lol pleur toch op... jij bent natuurlijk wel een veteraan
pi_204377119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik zou nniet weten waarom je oekraine automatisch zou moeten geloven, zonder vraagtekens. nepnieuws is overal. dus even kritisch blijven lijkt me wel slim.
Je hebt gelijk, het is tot nu toe een hele milde invasie.
pi_204377124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:53 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nee, Poetin escaleert, omliggende landen zoeken veiligheid. Met waar Poetin nu toe in staat is gebleken is het zelfmoord om te wachten op de volgende stap.
Wat denk je dan, dat Rusland de EU wil veroveren ofzo?
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:56:55 #110
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_204377127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Kijk je ook wel eens echt nieuws of blijft het bij Henk en Sjaan's zelf onderzochte actualiteitenrubriekje op feesboek?
ik heb het nu gezien.
en tja, ik ben geen nerd die dag en nacht in dit topic zit, nee.
pi_204377129
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:17 schreef halfway het volgende:
Kennen ze de term "de-escaleren" wel?
Dat vraag ik mij ook af. Prima dat er wat sancties volgen, maar stop met escaleren continu.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_204377140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:56 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Er zijn twee precedenten in de afgelopen 100 jaar waar Finland rekening mee dient te houden.
pi_204377151
quote:

[..]
Toen ze nog niet teruggedrongen waren rond Kyiv werd op de staatszenders in Rusland al druk gespeculeerd over de 'bevrijding' van de Baltische staten en Polen..
  vrijdag 8 april 2022 @ 21:59:50 #114
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204377169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
heb toch wat moeite af en toe met sommige dingen gewoon te geloven. eerst al die lijken in de straten na de russische terugtocht, dat leek wel erg geansceneerd. nu die raket die kennelijk die gigantische explosie gedeeltelijk prima heeft overleefd, en met een boodschap erop; voor de kinderen.

ben ik de enige? probeert oekraine er schepjes bovenop te doen om iets te forceren bij de nato?
Geloof je soms ook dat MH17 voordat het neerstortte al vol zat met dode mensen en een bom die en expres door de CIA tot ontploffing is gebracht om Rusland in kwaad daglicht te stellen? Ik bedoel, met al die kinderknuffels enzo, leek dat toch ook enorm geënsceneerd.
Als je dat gelooft, kan ik me voorstellen dat je ook de andere Russische sprookjes gelooft.
pi_204377170
Historicus Timothy Snyder, expert in dit onderwerp, publiceerde over de genocidale intenties van Rusland:

quote:
For anyone still out there who believes that Putin's Russia opposes the extreme right in Ukraine or anywhere else, the genocide program is a chance to reconsider.
En verderop...

quote:
The Russian handbook is one of the most openly genocidal documents I have ever seen.
https://snyder.substack.c(...)k?s=r&utm_medium=web
pi_204377173
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik heb het nu gezien.
Of je doet onderzoek of je neemt aan wat vele nieuwsbronnen met reputatie melden.

Er is geen excuus voor in twijfel trekken van vele nieuwsbronnen zonder reden. Dat is echt de kanker van de huidige samenleving.
  Moderator vrijdag 8 april 2022 @ 22:01:30 #117
5428 crew  miss_sly
pi_204377192
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij ook af. Prima dat er wat sancties volgen, maar stop met escaleren continu.
De Russen gaan als beesten tekeer in Ukraïne, maar de rest van de wereld escaleert.

Sure.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204377193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik heb het nu gezien.
Het stond notabene op de site van de NOS... :')
  vrijdag 8 april 2022 @ 22:01:40 #119
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204377194
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 april 2022 20:44 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)estie-van-weken.html

Ok Ursula regelt even binnen een paar weken dat Oekraïne bij de EU komt.

Ik verwacht een spoeddebat hierover. Nederland heeft aangegeven het hier NIET mee eens te zijn.

Benieuwd of die WEF-lul van een Rutte zich het inlegvelletje nog kan herinneren.

Man man man :r :(
Kan nog jaren duren, grenzen niet stabiel. Verdiep je even in de voorwaarden.
pi_204377219
quote:

[..]
Medvedev heeft afgelopen maandag bekend gemaakt dat het Russische plan een "Euraziatisch rijk van Lissabon tot Vladivostok" onder Russische leiding is, dus ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')