Vreemd dat dit bij deze of gene überhaupt een discussie is om er kanttekeningen bij te plaatsen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volwaardig EU lid is totaal onmogelijk, Oekrainie kan niet aan de voorwaarden voldoen.
Ik stel voor dat ze geen nieuwe kandidaten meer door de strot douwen omwille machtsspelletjes en allerlei andere obscure belangetjes waar je als EU inwoner geen haar beter van wordt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:15 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we alle nieuwe Europeanen die na 10 jaar nog niet geïntegreerd zijn eruit trappen. Dan kunnen we in een keer alle Ukrainers adopteren.
Triest hè.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:15 schreef superniger het volgende:
Mensenhandel
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)gen-mensenhandelaren
Time share verkoop.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vreemd dat dit bij deze of gene überhaupt een discussie is om er kanttekeningen bij te plaatsen.
Het bezoek en toneelstukje is niets meer noch minder dan een hart onder de riem voor Oekraïne en ja Ursula moest wat overhandigen (kom nooit met lege handen) dus ze nam een folder met vragen mee.
Dus we koersen in sneltreinvaart af op oorlog met Rusland eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben wel veel bijzondere dingen in de grond zitten: olie, gas, zeldzame metalen. En toevallig net ook bij dat deel wat Rusland zo graag wil...
Die hele oorlog kost ...quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Man man man wat een aanfluiting.
Wat moet je als eu met zo'n bananenrepubliek
Gaat ons allemaal gruwelijk veel geld kosten.
Ik denk dat als 'we' bijvoorbeeld 150.000 manschappen naar de Baltische staten of aan de grens met Oekraïne hadden gestuurd dat Rusland niet was binnengevallen. Maar die mogelijkheid hebben we niet want alle legers zijn kapot bezuinigd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een interessante reactie is, niet? Ik ben er overigens helemaal niet op tegen dat we eindelijk weer eens gaan investeren in defensie maar eigenlijk is het gewoon een emotionele reactie.
Nou dat is toch precies wat ik ook zei. Dat Ursula dat helemaal niet kan toezeggen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet het echt allemaal nog zien. Het land is in oorlog. Dat gaan we nu toch geen volwaardig EU-lid maken? En als de oorlog over is, is het nog maar de vraag welk deel van Oekraïne er tot Oekraïne behoort. Straks is er alleen een of andere rompstaat over.
Dat is een definitie-kwestie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus we koersen in sneltreinvaart af op oorlog met Rusland eigenlijk?
En wat heeft die oorlog op zichzelf te maken met EU lidmaatschap?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die hele oorlog kost ...
Mensenlevens
Maar waarom nu hiermee naar buiten treden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een definitie-kwestie.
We hebben geen boots on the ground.
Het is de vraag welk deel van Oekraïne er straks over blijft om überhaupt bij de EU te komen. Kan zijn dat ze bijv helemaal geen (zwarte Zee) havens meer hebben.
Dat ligt dan ook wel voornamelijk aan de rare fratsen van Erdogan. Turkije was voor Erdogan echt hard op weg om een moderne democratie te worden. Daar zijn ze helaas nu weer mijlenver van verwijderd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja en Turkije is al 23 jaar kandidaat-lidstaat.
Kan wel even duren voordat je echt lid bent.
Nee, dat lijkt mij extreem vergezocht, we kunnen nu ook Rusland direkt aanvallen en dat doen we niet vanwege de nucleaire problematiek. Of je nu 1000 of 100000 troepen klaar hebt zitten, de situatie is exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk dat als 'we' bijvoorbeeld 150.000 manschappen naar de Baltische staten of aan de grens met Oekraïne hadden gestuurd dat Rusland niet was binnengevallen. Maar die mogelijkheid hebben we niet want alle legers zijn kapot bezuinigd.
Vandaar dat ik vind dat Von der Leyen onderdeel van het probleem is geweest. De EU komt er nu achter dat er meer is dan alleen 'soft power', dat waren we vergeten. Ik vind het daarom ook geen emotionele reactie
'Bij een bezoek aan de president zei ze dat het vormen van een mening over toetreding van Oekraïne een proces van weken zal zijn, terwijl dit normaal gesproken jaren kan duren.'quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat is toch precies wat ik ook zei. Dat Ursula dat helemaal niet kan toezeggen?
Ik denk dat zomaar even 150.000 manschappen (is dat inclusief of exclusief ondersteuning?) ten alle tijde nogal een uitdaging is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik denk dat als 'we' bijvoorbeeld 150.000 manschappen naar de Baltische staten of aan de grens met Oekraïne hadden gestuurd dat Rusland niet was binnengevallen. Maar die mogelijkheid hebben we niet want alle legers zijn kapot bezuinigd.
Vandaar dat ik vind dat Von der Leyen onderdeel van het probleem is geweest. De EU komt er nu achter dat er meer is dan alleen 'soft power', dat waren we vergeten. Ik vind het daarom ook geen emotionele reactie
Die oorlog kost ook ongelofelijk veel geld, meer dan een EU lidmaatschap. Maar ik vind gejammer over geld groteskquote:Op vrijdag 8 april 2022 21:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wat heeft die oorlog op zichzelf te maken met EU lidmaatschap?
Vind je het dom?quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar waarom nu hiermee naar buiten treden?
Deze vrouwquote:
Ik vind de mate van emotie management van een continent grotesk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die oorlog kost ook ongelofelijk veel geld, meer dan een EU lidmaatschap. Maar ik vind gejammer over geld grotesk
Als Rusland dit gelooft is het wel goed voor eventuele onderhandelingen om tot een wapenstilstand te komen.quote:
Ja natuurlijk.quote:
Er ligt al olie op het vuurquote:Op vrijdag 8 april 2022 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja natuurlijk.
Poetin vond het eu geflirt al agressie. Laat staan deze openlijke toezegging.
En het land heeft ook een bedenkelijke status t.o.v. de rest van de EU.
Puur olie op het vuur.
Ja oké, ze verpakt de tekst mooi moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 21:22 schreef capricia het volgende:
[..]
'Bij een bezoek aan de president zei ze dat het vormen van een mening over toetreding van Oekraïne een proces van weken zal zijn, terwijl dit normaal gesproken jaren kan duren.'
Het vormen van een mening gaat sneller. Er staat helemaal niet dat Oek snel toe gaat treden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |