Ik vind er wel wat mis mee. Het is niet ontopic. De vraag was heel specifiek en daar is zo goed mogelijk antwoord op gegeven. Het is tevens een sticker plakken (panisch) op iets wat helemaal geen sticker behoeft.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom gaan we dat niet doen?
Gewoon een polletje om te kijken hoe de FOK!-users erover denken. Niks mis mee toch?
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind er wel wat mis mee. Het is niet ontopic. De vraag was heel specifiek en daar is zo goed mogelijk antwoord op gegeven. Het is tevens een sticker plakken (panisch) op iets wat helemaal geen sticker behoeft.
Ik suggereer toch ook helemaal niet dat de vraag stellen panisch is? Wel dat het weggooien van eten dat een nachtje buiten de koelkast staat maar nog prima ruikt en smaakt dat is. Lienekien stelt de Is-het-panisch-vraag aan ChatGPT, ik stel exact dezelfde vraag aan FOK!'ers. Waarom kan het eerste wel en het tweede niet?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:52 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand een gewone vraag stelt zoals TS in dit geval deed, is ze niet panisch,
De suggestie wordt wel enigzins gewekt dat het over TS gaat met het panische gedeelte. Ik heb een en ander weg moeten halen dat op z'n zachtst minder vriendelijk en onnodig was.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Ik suggereer toch ook helemaal niet dat de vraag stellen panisch is? Wel dat het weggooien van eten dat een nachtje buiten de koelkast staat dat is. Lienekien stelt de Is-het-panisch-vraag aan ChatGPT, ik stel exact dezelfde vraag aan FOK!'ers. Waarom kan het eerste wel en het tweede niet?
Absoluut niet. Het ging mij om het advies eten weg te gooien omdat het een nachtje buiten de koelkast stond.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De suggestie wordt wel enigzins gewekt dat het over TS gaat met het panische gedeelte.
Maar dit is geen antwoord op wat ik vraag toch? Waarom mag een vraag wel aan ChatGPT gesteld worden, maar diezelfde vraag niet aan de FOK!'ers in het topic?quote:Ik heb een en ander weg moeten halen dat op z'n zachtst minder vriendelijk en onnodig was.
Maar by all means, open er een topic over, zet de ChatGPT in de OP en je poll en kijk in het algemeen hoe men erover denkt
Omdat het laatste alleen om meningen gaat en ChatGPT toch wel gebaseerd is op kennis.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het ging mij om het advies eten weg te gooien omdat het een nachtje buiten de koelkast stond.
[..]
Maar dit is geen antwoord op wat ik vraag toch? Waarom mag een vraag wel aan ChatGPT gesteld worden, maar diezelfde vraag niet aan de FOK!'ers in het topic?
Mwaaaa.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat het laatste alleen om meningen gaat en ChatGPT toch wel gebaseerd is op kennis.
Ik heb nog niet heel veel ervaring met ChatGPT en ik weet niet wat jouw vakgebied is. Ik heb alleen nog muziekvragen aan ChatGPT gesteld en dat vond ik wel geinigquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwaaaa.
Als ChatGPT net zo goed op de hoogte is van voedselveiligheid als dat het is van mijn vakgebied dan zou ik er vooral niet heel erg op vertrouwen.
Maar goed, jouw besluit. Even goede vrienden.
Geologie / elektronenmicroscopie.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog niet heel veel ervaring met ChatGPT en ik weet niet wat jouw vakgebied is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al klopt er dus bar weinig van. Wat gebeurt er wanneer je 'm op z'n fouten wijst?
1) The backscattered coefficient does not give you information on surface of a sample. 2) Nor does it yield direct information on the crystal structure. 3) A TEM does not have a BSE detector. 4) In EDS it is not the energy of electrons that is measured.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geeft de fouten toe, maar maakt weer twee nieuwe: 1) SAED is een TEM-techniek, en zoals 'ie een regel later toegeeft heeft een TEM helemaal geen BSE-detector, 2) hij zegt dat in een TEM de backscattered en de transmitted electrons door dezelfde detector worden opgevangen.De antwoorden van ChatGPT klinken heel logisch. Of ze ergens op slaan is een tweede.quote:Ik heb alleen nog muziekvragen aan ChatGPT gesteld en dat vond ik wel geinig. Maar het antwoord van ChatGPT op de gestelde vraag was toch wel zeer logisch en rationeel en volgens mij gewoon gebaseerd op feiten. Dat in tegenstelling tot de mening van allerlei FOK!kers
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor antwoorden en meningen van FOK!'ers.Huilen dan.
Nou, hè hè.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog niet heel veel ervaring met ChatGPT en ik weet niet wat jouw vakgebied is. Ik heb alleen nog muziekvragen aan ChatGPT gesteld en dat vond ik wel geinig. Maar het antwoord van ChatGPT op de gestelde vraag was toch wel zeer logisch en rationeel en volgens mij gewoon gebaseerd op feiten. Dat in tegenstelling tot de mening van allerlei FOK!kers
Er mag heel veel. En er zijn best zijwegen mogelijk, zoals kwark een prima zijweg is in een topic over yoghurt. Maar flauwe of nare opmerkingen over een user mochten niet en mogen nog steeds nietquote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:30 schreef Lienekien het volgende:
Noujazeg. Er mag ook niks meer.
Haal mijn posts over kwark dan ook maar weg, want dat is natuurlijk ook niet on topic.
Ik sta echt paf. Dat over onze roos was een onschuldig grapje. En vervolgens moest alles weg, op de kwark na?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er mag heel veel. En er zijn best zijwegen mogelijk, zoals kwark een prima zijweg is in een topic over yoghurt. Maar flauwe of nare opmerkingen over een user mochten niet en mogen nog steeds niet
Op mijn posts in vla en yoghurt blijkt ook censuur gepleegd te zijn terwijl er alleen maar door mij gevraagd werd wat die vraagstellingen de TS verder opleverde. Verder geen beledigingen of op de m/v spelen of zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik sta echt paf. Dat over onze roos was een onschuldig grapje. En vervolgens moest alles weg, op de kwark na?
Ik zag dat idd ook zo, als jij een sneer uitdeelt dan had er wel iets heel anders gestaanquote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik sta echt paf. Dat over onze roos was een onschuldig grapje. En vervolgens moest alles weg, op de kwark na?
Jij kent me.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zag dat idd ook zo, als jij een sneer uitdeelt dan had er wel iets heel anders gestaan
Ik zie een rare verandering in wissen en vegen. Forum wijd eigenlijk. Ik vraag me af of dat handig is.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Op mijn posts in vla en yoghurt blijkt ook censuur gepleegd te zijn terwijl er alleen maar door mij gevraagd werd wat die vraagstellingen de TS verder opleverde. Verder geen beledigingen of op de m/v spelen of zo.
Je kunt als moderator ook te veel er boven op zitten.
Wie nietquote:
Als iemand regelmatig een topic opent met alleen een vraag waarop je met ja of nee kunt antwoorden, zoals eet jij vaak vla? of eet jij yoghurt bij jouw ontbijt? is het toch niet zo gek van mij om te vragen wat de TS met de antwoorden die TS krijgt voor conclusie wil trekken?quote:Op zondag 12 februari 2023 12:17 schreef miss_sly het volgende:
@:golfer de vraag wat het de ts oplevert om de antwoorden te weten, is toch niet van belang? We gaan toch niet altijd iedere ts vragen waarom hij/zij een bepaald topic opent? Dat is nergens voor nodig, een ts hoeft daarover geen verantwoordelijkheid af te leggen.
Dat mag je vinden. Ik vind dat geen censuur, ik vind dat offtopic wat niets toevoegt, weghalen. Maar als jij het censuur vindt, dan kun je een (F)A vragen om ernaar te kijken of ik wel of niet goed gehandeld heb.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Als iemand regelmatig een topic opent met alleen een vraag waarop je met ja of nee kunt antwoorden, zoals eet jij vaak vla? of eet jij yoghurt bij jouw ontbijt? is het toch niet zo gek van mij om te vragen wat de TS met de antwoorden die TS krijgt voor conclusie wil trekken?
Dat die vraag van mij door jou, zonder verdere verklaring of overleg, gewoon uit het topic wordt gehaald vind ik censuur.
Daarvoor vind ik het niet belangrijk genoeg.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:36 schreef miss_sly het volgende:
Dat mag je vinden. Ik vind dat geen censuur, ik vind dat offtopic wat niets toevoegt, weghalen. Maar als jij het censuur vindt, dan kun je een (F)A vragen om ernaar te kijken of ik wel of niet goed gehandeld heb.
We hoeven het niet overal over eens te zijn.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarvoor vind ik het niet belangrijk genoeg.
Ik wijs je er alleen maar op dat zomaar delen van een post weghalen, die niet de policy overschrijden of beledigend of aanvallend zijn, in mijn ogen wel censuur is. Als ik een vraag stel over een topic in dat topic is dat niet offtopic.
Daarover worden wij het dus niet eens.
Nogmaals: jouw interpretatie van iets anders en jouw omschrijving. Niet de mijne en nog steeds geen reden om een deel van een post weg te halen.quote:Op zondag 12 februari 2023 12:47 schreef miss_sly het volgende:
Het kwam op mij meer over als een passief-agressieve manier om te laten weten dat je het een onzin-topic vond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |