Nee, dat waren letterlijk mijn woorden in deel 1 van dit topic:quote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dacht jij echt dat het ging om de rechten van dat ongeboren kind? Het gaat erom om de consequenties en beperkingen alleen bij vrouwen te laten.
Alle zogenaamde heilige teksten die op mannen zouden slaan worden namelijk niet zo makkelijk geïmplementeerd. Het is gods wil dat er een baby komt, mag je niks aan doen, maar als diezelfde God je een erectiestoornis geeft, dan moet daar onmiddellijk iets aan gedaan worden.
Overigens mag er in de VS ook van alles aan gedaan worden als je niet op natuurlijke wijze zwanger kunt worden, ook als je al in de overgang bent.... Dan is het prima in te grijpen en Gods werk uit te voeren.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het inperken van het recht op abortus gaat dan ook niet werkelijk over het ongeboren kind, maar over de macht die men daarmee over vrouwen heeft.
Ze geven geen bal om die kinderen, het gaat erom dat ze de vrouwen in een afhankelijke positie kunnen houden.
En daar is FvD niet vies van.
Dit is vast anders...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat waren letterlijk mijn woorden in deel 1 van dit topic:
[..]
Overigens mag er in de VS ook van alles aan gedaan worden als je niet op natuurlijke wijze zwanger kunt worden, ook als je al in de overgang bent.... Dan is het prima in te grijpen en Gods werk uit te voeren.
Niet zwanger kunnen worden, we implanteren gewoon 6 bevruchte eitjes en we zien wel hoeveel het tot foetus redden, en als dat er dan 6 blijken te zijn dramatisch roepen dat je niet voor god mag spelen en geen van de 6 mag weghalen, ook al breng je ze daarmee allezes in gevaar.
Als je niet voor God wilde spelen had je om te beginnen al geen 6 embryo's moeten laten terugplaatsen.
Wij bepalen lekker zelf wel wat ons recht is. Hebben we geen god, reuzen of kabouters voor nodig.quote:Op donderdag 7 april 2022 08:59 schreef LXIV het volgende:
Dat moet Hij weten. Dat God aborteert geeft ons dat recht nog niet.
Een of ander opperwezen nodig hebben om keuzes voor je te makenquote:Op donderdag 7 april 2022 08:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet Hij weten. Dat God aborteert geeft ons dat recht nog niet.
En de vrouw hoort zelfbeschikking te hebben. Zoals in Nederland het geval is.quote:Op donderdag 7 april 2022 13:13 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn vier drie partijen: de Staat, de man en de vrouw en het ongeboren kind.
Maar er dan maar 2 partijen van, de staat en de mens. Onderscheid is ook niet nodig verder.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En de vrouw hoort zelfbeschikking te hebben. Zoals in Nederland het geval is.
Hitchens is een stupide lul, iets als abortus moet live op TV? Want het is nog niet bezwaarlijk genoeg voor de vrouw in kwestie?quote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
Goed teken, abortus is op zichzelf kwaadaardig.
[ afbeelding ]
Ik krijg altijd het idee dat de mannen die zelf nooit echt bang hoeven te zijn om daadwerkelijk aan kinderen te beginnen zo denken.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
Goed teken, abortus is op zichzelf kwaadaardig, nu kunnen ze een andere oplossing bedenken.
[ afbeelding ]
portray on TV, niet live op TV lolquote:Op donderdag 7 april 2022 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hitchens is een stupide lul, iets als abortus moet live op TV? Want het is nog niet bezwaarlijk genoeg voor de vrouw in kwestie?
Godverdomme, ik vloek zelden hier, maar godverdomme wat een enorme godvergeten klootzak ben je dan als je dat uit je bek weet te krijgen.
Alsof dat niet gebeurt. Een Google search levert ruimschoots resultaat op maar mischien is Hitchens niet bekend met TV.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
portray on TV, niet live op TV lol
Hoezo is dit een geldige reden? Daarnaast kan het wat mij betreft wel, er zullen vast wel documentaires zijn die dit tonen. Er zijn ook andere zaken we niet laten zien op tv, genoeg operaties of mutilaties zoals besnijdenissen. (zie reactie Leandra)quote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
Goed teken, abortus is op zichzelf kwaadaardig, nu kunnen ze een andere oplossing bedenken.
[ afbeelding ]
Het is ook een non argument. Het is iets roepen zonder inhoudelijk in te gaan op het onderwerp. Even iets compleets irrelevants noemen zodat je de vraag niet hoeft te beantwoorden.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof dat niet gebeurt. Een Google search levert ruimschoots resultaat op maar mischien is Hitchens niet bekend met TV.
Tja, als je het googled ben je ook meteen genezen van voorstander zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof dat niet gebeurt. Een Google search levert ruimschoots resultaat op maar mischien is Hitchens niet bekend met TV.
Als je er geen voorstander van bent dan doe je het toch niet?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Tja, als je het googled ben je ook meteen genezen van voorstander zijn.
Dit is een van de vele bosmongolen die denkt dat abortus bestaat uit het met geweld de foetus uit de baarmoeder trekken waarna deze levend en huilend in een shredder gegooid wordtquote:Op donderdag 7 april 2022 20:30 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
Snap je nu nog niet dat het niet om voor abortus zijn gaat maar om voor de keuze mogelijkheid zijn gaat? En daarbij, als ik naar een open hart operatie kijk ben ik ook genezen maar hier is het punt, je doet het niet voor de lol. Snap je dat?quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Kransslagadervernauwingen?quote:Op donderdag 7 april 2022 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Snap je nu nog niet dat het niet om voor abortus zijn gaat maar om voor de keuze mogelijkheid zijn gaat? En daarbij, als ik naar een open hart operatie kijk ben ik ook genezen maar hier is het punt, je doet het niet voor de lol. Snap je dat?
En jij bent weer de zoveelste man die de pretentie heeft om te weten wat goed of slecht is voor een vrouw, nogmaals, als je religie problemen heeft met abortus dan neem je geen abortus maar aangezien jij geen vrouw bent heb jij daar gewoon helemaal niets over te vertellen en heeft het geen enkele betrekking op jou.
Je weet er geen fuck van af, je hebt geen flauw idee hoe het (aan)voelt en je hebt geen ene clou hoe vrouwen een abortus ervaren.
Ook in gevallen van verkrachting en incest ja? Over kwaadaardigheid gesproken.quote:Op donderdag 7 april 2022 21:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
"Ik ben tegen abortus."quote:Op vrijdag 8 april 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook in gevallen van verkrachting en incest ja? Over kwaadaardigheid gesproken.
quote:Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gros (ik meen 80%) van de abortussen wordt niet gepleegd door jonge meisjes, incestslachtoffers, verstandelijk beperkte vrouwen of onvolmaakt kindje, maar gewoon in een "voltooid gezin".
Het lijkt me niet verkeerd om daar een goede discussie over te hebben.
De argumenten voor abortus zijn in de regel verkrachtingen, tieners en gehandicapten, groepen die je in een ander licht moet zien dan een voltooid gezin..
Ik verwacht dat er in de toekomst niet positief wordt teruggekeken over hoe wij met het begin en het einde van het leven omspringen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |