Oh nee hoor, ik benoem enkel het observeerbare. En inderdaad jij projecteert jouw eigen vooringenomenheid hier op andere users in BNW. Ik ben gelukkig in deze kwestie niet echt vooringenomen. Ik denk weliswaar dat de schuld van deze gruwelijke oorlog volledig bij Rusland ligt, maar qua media en berichtgeving is het echt lastig in te schatten wat klopt en wat niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, jij hebt wel vaker de neiging om dingen te zien die er niet zijn. Dat je over projectie begint is dan ook wel tamelijk ironisch.
Het is zonder meer de schuld van Rusland.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik benoem enkel het observeerbare. En inderdaad jij projecteert jouw eigen vooringenomenheid hier op andere users in BNW. Ik ben gelukkig in deze kwestie niet echt vooringenomen. Ik denk weliswaar dat de schuld van deze gruwelijke oorlog volledig bij Rusland ligt, maar qua media en berichtgeving is het echt lastig in te schatten wat klopt en wat niet.
Neuh, ik benoem slechts het observeerbare. En dat is dat er met geen woord wordt gerept over de misdaden vanuit Russische zijde. Als er al over wordt gesproken dan wordt de suggestie gewekt dat Oekraïne daar verantwoordelijk voor is.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik benoem enkel het observeerbare. En inderdaad jij projecteert jouw eigen vooringenomenheid hier op andere users in BNW.
quote:Ik ben gelukkig in deze kwestie niet echt vooringenomen.
In z'n algemeen klopt dat zeker. Maar als je niet terughoudend bent met de kritiek op de behandeling van Russische krijgsgevangenen maar wel ineens als er beelden opduiken van de executie van allerlei burgers die uit hun huizen zijn getrokken dan ben je niet helemaal eerlijk bezig.quote:Ik denk weliswaar dat de schuld van deze gruwelijke oorlog volledig bij Rusland ligt, maar qua media en berichtgeving is het echt lastig in te schatten wat klopt en wat niet.
Nou, dat denk en hoop ik toch niet. Het is vooral emotie en sensatie, en dat verkoopt ook heel erg goed natuurlijk. Media hebben niet alleen meer het doel om simpelweg aan informatieverstrekking te doen, men wil ook lezers trekken en geld verdienen. Dus hoe meer pakkende berichtgeving die inspeelt op mensen hun emotie, hoe beter. En het mag wel duidelijk zijn dat sommigen erg gevoelig zijn voor dergelijke psy-ops.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is zonder meer de schuld van Rusland.
Ik krijg echter steeds meer het gevoel dat de media hier ons de oorlog in willen trekken. Beelden van volkerenmoord, humanitaire crises. Heel erg allemaal maar dat is oorlog.
Ja. Het bestaan van de hier in twijfel getrokken lijken op straat in Bucha is door verschillende journalisten (waaronder BBC, NYT, AP, AFP) vastgelegd.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die hebben zichzelf laten doodschieten om zo de Russen als beesten te kunnen afschilderen?
[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_boo op 06-04-2022 16:10:03 ]Huilen dan.
Schattig dat mensen nog steeds zulke kanalen als 'de waarheid' bestempelen. Dat is hetzelfde als Russen die Russische propaganda voor waar aan nemen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Het bestaan van de hier in twijfel getrokken lijken op straat in Bucha is door verschillende journalisten (waaronder BBC, NYT, AP, AFP) vastgelegd.
Zo zit het niet. Oekraïense beelden zijn per definitie niet waar. Daar zijn minimaal 5 verschillende ontkenningen voor mogelijk. Russische beelden zijn per definitie waar. Textbook Russische desinformatiestrategie lees je hier.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja
Beelden van russische misdragingen zijn sowieso waar, geen discussie
Beelden van Oekrainse misdragingen = russische propaganda
Ben ja al snel uitgepraat ...
In jouw optiek zijn Russische kanalen even betrouwbaar als westerse media?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Schattig dat mensen nog steeds zulke kanalen als 'de waarheid' bestempelen. Dat is hetzelfde als Russen die Russische propaganda voor waar aan nemen.
Dat verhaal is inmiddels door meerdere bronnen bevestigd. Misschien bevallen deze kanalen je beter: https://www.bbc.com/news/world-europe-60989632quote:Op woensdag 6 april 2022 15:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Schattig dat mensen nog steeds zulke kanalen als 'de waarheid' bestempelen. Dat is hetzelfde als Russen die Russische propaganda voor waar aan nemen.
Zullen allemaal niet betrouwbaar zijn, das meestal bij propaganda.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In jouw optiek zijn Russische kanalen even betrouwbaar als westerse media?
Nu ben ik benieuwd: welke criteria hanteer jij om informatie op waarde te schatten?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zullen allemaal niet betrouwbaar zijn, das meestal bij propaganda.
ik lees alleen FOK!quote:Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd: welke criteria hanteer jij om informatie op waarde te schatten?
Veel van de media die je hier noemt zijn natuurlijk niet onafhankelijk.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja. Het bestaan van de hier in twijfel getrokken lijken op straat in Bucha is door verschillende journalisten (waaronder BBC, NYT, AP, AFP) vastgelegd.
Welk punt probeer je te maken? De journalisten van (onder andere) eerdergenoemde media hebben het onafhankelijk van elkaar ter plekke geconstateerd en vastgelegd.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Veel van de media die je hier noemt zijn natuurlijk niet onafhankelijk.
Soms kan je best wel grappig uit de hoek komenquote:Op woensdag 6 april 2022 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat jij dergelijke media als onafhankelijk probeert te presenteren. En dat zijn ze niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk punt probeer je te maken? De journalisten van (onder andere) eerdergenoemde media hebben het onafhankelijk van elkaar ter plekke geconstateerd en vastgelegd.
Precies en dan gaan we in discussie over bepaalde dingen die wel of niet heeft gebeuren.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh nee hoor, ik benoem enkel het observeerbare. En inderdaad jij projecteert jouw eigen vooringenomenheid hier op andere users in BNW. Ik ben gelukkig in deze kwestie niet echt vooringenomen. Ik denk weliswaar dat de schuld van deze gruwelijke oorlog volledig bij Rusland ligt, maar qua media en berichtgeving is het echt lastig in te schatten wat klopt en wat niet.
Die lijken zijn nep of bestaan niet?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Soms kan je best wel grappig uit de hoek komen
Het waren acteurs in dienst van Zelensky om meer hulp vanuit het westen los te peuteren.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
Dergelijke verschrikkelijke beelden zullen zonder enige twijfel echt zijn. Maar wat er zich daar precies heeft afgespeeld is niet direct duidelijk aan de hand van dergelijk beeldmateriaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |