Nah, ging me meer om wat isdatzo onder betrouwbare media verstaatquote:Op woensdag 6 april 2022 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die lijken zijn nep of bestaan niet?
Klopt, maar uit onderzoek blijkt dat die lijken al meerdere weken op straat liggen en bewoners geven aan dat de Russen verantwoordelijk zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:10 schreef HowardRoark het volgende:
Dergelijke verschrikkelijke beelden zullen zonder enige twijfel echt zijn. Maar wat er zich daar precies heeft afgespeeld is niet direct duidelijk aan de hand van dergelijk beeldmateriaal.
Los van of ze wel of niet onafhankelijk zijn (en zo niet; van wie ze dan afhankelijk zijn) stel of presenteer ik dat helemaal nergens.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat jij dergelijke media als onafhankelijk probeert te presenteren. En dat zijn ze niet.
Mooie afleiding om het maar niet over de walgelijke insinuaties in dit topic te hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Los van of ze wel of niet onafhankelijk zijn (en zo niet; van wie ze dan afhankelijk zijn) stel of presenteer ik dat helemaal nergens.
Wat is er zo grappig?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Soms kan je best wel grappig uit de hoek komen
Badum.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:21 schreef fathank het volgende:
Dit topic is zoals ik m'n whiskey drink.
Een dubbele, standaard.
En als tegenpartij ziet hoe hun mede soldaten worden afgeschoten zonder pardon, gaan die op hun beurt ook weer misdaden begaan, en zo krijgen we vicieuze cirkel héquote:Op woensdag 6 april 2022 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
Kan persoonlijk wel begrip opbrengen voor de vermeende oorlogsmisdaden van de Oekraïners. Hun land is immers binnengevallen door een agressieve invasiemacht.
Mij valt wel het ontbreken van bloedplassen op vergeleken met de live beelden van die russische soldaten die op straat liggen en afgemaakt worden...daar stroomt het bloed gewoon rond ...quote:
Hoeveel bloedplassen verwacht jij nog te zien nadat ze er al een aantal weken liggen?quote:Op woensdag 6 april 2022 16:26 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mij valt wel het ontbreken van bloedplassen op vergeleken met de live beelden van die russische soldaten die op straat liggen en afgemaakt worden...daar stroomt het bloed gewoon rond ...
'We' keuren helemaal niks goed. Ik spreek voor mezelf.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En als tegenpartij ziet hoe hun mede soldaten worden afgeschoten zonder pardon, gaan die op hun beurt ook weer misdaden begaan, en zo krijgen we vicieuze cirkel hé
Maar ok we keuren het dan maar goed.
Grote kans dat dit inderdaad het geval is, maar met 100% zekerheid valt het niet te zeggen. Door de waarde van de informatieoorlog zijn false flag operaties geen uitzondering. Rusland is daar bijvoorbeeld ook deze oorlog al openlijk van beschuldigt. En in veel oorlogen en conflicten in het verleden en heden zijn dergelijke tactieken gebruikt.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, maar uit onderzoek blijkt dat die lijken al meerdere weken op straat liggen en bewoners geven aan dat de Russen verantwoordelijk zijn.
Soms zijn dingen gewoon zoals ze lijken.
quote:Op woensdag 6 april 2022 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
Grote kans dat dit inderdaad het geval is, maar met 100% zekerheid valt het niet te zeggen.
Nogal een dooddoener, deze post.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grote kans dat dit inderdaad het geval is, maar met 100% zekerheid valt het niet te zeggen. Door de waarde van de informatieoorlog zijn false flag operaties geen uitzondering. Rusland is daar bijvoorbeeld ook deze oorlog al openlijk van beschuldigt. En in veel oorlogen en conflicten in het verleden en heden zijn dergelijke tactieken gebruikt.
Nee, dat klopt niet. De nuance die ik aanbreng is anders dan voorgaande posts. Ook is er van een act geen sprake. En waarom schrijf 'de media' op zo'n vreemde manier? Is dat weer wat van die opgekropte frustratie?quote:Op woensdag 6 april 2022 16:46 schreef Poem_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Eerst reageren op posts die diezelfde strekking hebben dat dat toch wel iets te stellig zou zijn, we kritisch moeten blijven, blabla, vervolgens de gebruikelijke stokpaardjes van stal te halen over 'dE mEdIa' en dan aan aan het einde van de rit diezelfde strekking te herhalen. Wat een fantastische act ook.![]()
Geen dooddoener. En satellietbeelden kunnen duidelijkheid scheppen over wanneer iets is voorgevallen. Maar niet wat er zich exact heeft afgespeeld.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogal een dooddoener, deze post.
Natuurlijk is er sprake van een informatieoorlog. Daarom doet de NYT bijvoorbeeld ook moeite om te achterhalen wat er is gebeurd, in dit geval dus met behulp van satellietbeelden. Op deze manier worden zoveel mogelijk puzzelstukjes verzameld, die uiteindelijk een zo compleet mogelijk beeld moeten geven van wat er is voorgevallen.
Misschien proberen ze die lichamen van de straat te krijgen? Het ziet er in elk geval van vreemd en huiveringwekkend uit. Mag ook wel worden uitgezocht hoe en wat.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:03 schreef Nia het volgende:
Footage obtained from Ukraine media shows Ukrainian troops pulling corpses with ropes in the streets of Bucha.![]()
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/1252
Daarom heb ik het ook over 'puzzelstukjes'.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
Geen dooddoener. En satellietbeelden kunnen duidelijkheid scheppen over wanneer iets is voorgevallen. Maar niet wat er zich exact heeft afgespeeld.
Jawel.quote:
Maar volgens Dejannn ligt dat wat anders en trap je te gemakkelijk in propaganda-verhaaltjes als je aanneemt dat de gebeurtenissen in Bucha waar zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:17 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat kun je nooit met 100% zekerheid zeggen, maar met de beelden die er nu zijn en de bevestiging vanuit meerdere onafhankelijke bronnen is het scenario dat het Russen zijn geweest toch een aantal factoren geloofwaardiger dan wat de Russen nu proberen te verkopen.
Om aan het einde van de rit dan toch dit er uit weten te krijgen:quote:Op woensdag 6 april 2022 14:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Onafhankelijke bronnen? De NOS berichtte gisteren in hun liveblog nog dat er bijvoorbeeld beeldmateriaal van het Azovbataljon was gebruikt, met als uitleg ... 'Die maken geregeld drone-opnames van het slagveld'. Maar die discutabele groepering is natuurlijk alles behalve onafhankelijk. En veel westerse media staan natuurlijk ook niet bepaald onafhankelijk in deze oorlog.
Ik krijg toch een beetje het gevoel dat jij hier users nogal snel het verwijt maakt dat zij klakkeloos in het propagandaboekje van de Russen trappen. Maar zelf (zoals met wel meer onderwerpen) trap jij ook klakkeloos in de propaganda van bepaalde media. En mbt dit conflict zijn dat uiteraard media die sterk op handen zijn van Oekraïne.
quote:Op woensdag 6 april 2022 16:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Grote kans dat dit inderdaad het geval is, maar met 100% zekerheid valt het niet te zeggen.
Natuurlijk wel, je roept maar gewoon wat om iets te kunnen roepen.quote:Ook is er van een act geen sprake
Wel een heerlijk pro Rusland Telegram Accountquote:Op woensdag 6 april 2022 17:03 schreef Nia het volgende:
Footage obtained from Ukraine media shows Ukrainian troops pulling corpses with ropes in the streets of Bucha.![]()
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/1252
Het verschil is dat de Russen met heel goede bedoelingen Oekraïne zijn binnen gegaan, en het Zelensky is die het hele land sloopt en burgers vermoordt om de Russen in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op woensdag 6 april 2022 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'We' keuren helemaal niks goed. Ik spreek voor mezelf.
Ik probeer mij slechts te verplaatsen in het hoofd van de doorsnee inwoner van Oekraïne. Zoals ik al aangaf: Nederlandse verzetslieden die zonder pardon Duitse militairen omlegden worden nog altijd beschouwd als helden. Waarom zou dat in Oekraïne anders zijn? Die mensen pikken het niet dat hun land is binnengevallen en slaan met geweld terug, net zoals het Nederlandse verzet deed in 1940-1945.
Het gaat er toch om wat er op de beelden te zien is? We mogen hier ook Azov beelden zien. Ik neem die voor kennis aan, maar ik vind die 'heerlijk pro Oekraïens'.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wel een heerlijk pro Rusland Telegram Account
Ik heb niet gezien dat jij dit niet onderschrijft.quote:
Dat is wat anders dan WW3quote:Zelenskyy heeft meermaals opgeroepen tot directe betrokkenheid van de EU en NAVO landen. Dus dan steek je absoluut in op een groter conflict.
Mooie van beelden is dat er gemakkelijk een eigen draai aan te geven is..quote:Op woensdag 6 april 2022 17:18 schreef Nia het volgende:
[..]
Het gaat er toch om wat er op de beelden te zien is? We mogen hier ook Azov beelden zien. Ik neem die voor kennis aan, maar ik vind die 'heerlijk pro Oekraïens'.
Ja, maar is dat zo schokkend? Ik zie wat militairen onbeholpen bezig zijn.quote:Op woensdag 6 april 2022 17:18 schreef Nia het volgende:
[..]
Het gaat er toch om wat er op de beelden te zien is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |