abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2022 @ 08:14:26 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204495983
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2022 08:10 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe Musk schijnbaar zelf mensen heeft willen censureren.
quote:
Musk allegedly calls doxxed financial blogger's boss over critical Tesla coverage
By Luke Stangel – Contributing writer Jul 26, 2018

Facing a cash crunch and persistent production delays, Tesla CEO Elon Musk has nonetheless managed to devote some portion of his day to attacking his company’s many short sellers, or stock traders who make bets that Tesla’s shares will fall in the near future.

This week, he succeeded in silencing one of his more outspoken critics, Montana Skeptic, a pseudonymous financial blogger for the crowdsourcing financial site Seeking Alpha, by calling up the blogger’s employer and threatening to sue him.

“How did Mr. Musk learn my identity, and that of my employer? It appears to me his information came thanks to the doxing efforts of some of his followers on Twitter,” the blogger wrote. “Neither Mr. Musk nor Tesla has ever attempted, at any time, to contact me. Instead, Mr. Musk determined to go directly to my employer.”

Tesla confirmed the report in a roundabout way. “Stewart Rahr, [Montana Skeptic’s] employer, is a longtime Tesla supporter and was one of the first to purchase a Model S,” a Tesla spokesman told reporters. “When executives at Rahr Enterprises became aware of [Montana’s] actions, [he] volunteered to stop and did.”

Musk is arguably one of the busiest entrepreneurs in Silicon Valley. He’s invited several reporters to see where he sleeps on the factory floor in Fremont, while simultaneously running SpaceX, The Boring Company, and Neuralink.

Despite those time constraints, he’s found time to travel to Thailand to make an unsuccessful attempt to save a group of boys stuck in a cave with his “kid-sized submarine” (later calling one of the actual rescuers a “pedo”), hire writers for a new comedy project, pick a fight with Warren Buffett over See’s Candy, and dismiss financial analysts on a recent earnings call – leading some analysts to question whether Musk is totally focused on Telsa’s success, or too easily sidetracked by other things.

Analysts at Morgan Stanley last week lamented the stock's volatility and Musk's seeming lack of focus in a note to investors. Musk's recent public behavior, including his frequent outbursts on Twitter, have only complicated things for Tesla's shareholders, the analysts wrote in a note obtained by MarketWatch: “In recent weeks, the subject matter seems to have, at times, strayed away from the business and, as such, has become increasingly difficult for investors to defend."

Those concerns come as Tesla grapples with real questions about its profitability and production volume.

The automaker recently succeeded in building more than 5,000 Model 3 sedans in a single week, partly by erecting a temporary production line under a tent in the company’s parking lot. It’s less than a week away from reporting second-quarter earnings, after losing a record amount of money in the first quarter and burning through $1 billion in junk bonds to stay afloat.

Musk has promised investors Tesla will turn a quarterly profit later this year.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204503462
Dit verhaal van een bekende professor financiering en valuatie, Aswath Damodoran, vond ik wel evenwichtig en genuanceerd:

vrijdag 22 april 2022 @ 11:07:43 #228
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204505423
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Twitter heeft geen geweldsmonopolie en daarom speelt vrijheid van meningsuiting of free speech hier geen rol.
Dat is niet de juiste maatstaf denk ik eigenlijk.

Het Staatsbedrijf der Posterijen had beiden als overheidsbedrijf en nu TPG als privebedrijf ook geen geweldsmonopolie en toch dwong en dwingt de overheid daar dingen zoals briefgeheim en vrije meningsuiting af.

Dus het is niet ondenkbaar dat als een bedrijf en medium groot en alomvattend genoeg wordt dat het zich zou moeten conformeren aan meer overheidsregels dan alleen belasting betalen.

Dat is volledig een maatschappelijke kwestie of de overheid zich wel of niet gaat bemoeien met een bepaald bedrijf.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_204506098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 11:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dat is niet de juiste maatstaf denk ik eigenlijk.

Het Staatsbedrijf der Posterijen had beiden als overheidsbedrijf en nu TPG als privebedrijf ook geen geweldsmonopolie en toch dwong en dwingt de overheid daar dingen zoals briefgeheim en vrije meningsuiting af.

Dus het is niet ondenkbaar dat als een bedrijf en medium groot en alomvattend genoeg wordt dat het zich zou moeten conformeren aan meer overheidsregels dan alleen belasting betalen.

Dat is volledig een maatschappelijke kwestie of de overheid zich wel of niet gaat bemoeien met een bepaald bedrijf.
Klopt dat is de overheid die het afdwingt. Twitter mag daarintegen doen wat ze willen omdat zij niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting naar hun klanten, per definitie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 13:48:28 #230
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204506567
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt dat is de overheid die het afdwingt. Twitter mag daarintegen doen wat ze willen omdat zij niet vallen onder de vrijheid van meningsuiting naar hun klanten, per definitie.
Totdat de overheid twitter dwingt zich aan die maatstaf te voldoen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_204506844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Totdat de overheid twitter dwingt zich aan die maatstaf te voldoen.
De vraag is of de overheid daartoe bevoegd is omdat het een vrije onderneming is.
Bedrijfsvoering afdwingen past alleen in china en consorten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:32:11 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204506910
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De vraag is of de overheid daartoe bevoegd is omdat het een vrije onderneming is.
Ze hebben sowieso al een aparte status als bedrijf door section 230 die ze vrijwaart van aansprakelijkheid als iemand iets illegaals zou posten, dan zijn ze niet verantwoordelijk.

Dus ze hebben wel extra rechten.

Maar op dit moment zijn het de (oa) de Saudi's die bepalen wat wel en niet in de ToS staat, daar ben je lekker mee :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204506957
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze hebben sowieso al een aparte status als bedrijf door section 230 die ze vrijwaart van aansprakelijkheid als iemand iets illegaals zou posten, dan zijn ze niet verantwoordelijk.

Dus ze hebben wel extra rechten.

Maar op dit moment zijn het de (oa) de Saudi's die bepalen wat wel en niet in de ToS staat, daar ben je lekker mee :').
Welke punt is door "de Saudis" aan de ToS toegevoegd of verwijderd?
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:38:57 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204506967
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Welke punt is door "de Saudis" aan de ToS toegevoegd of verwijderd?
Welk*.

Ja, wisten we dat maar he? Het algoritme is niet openbaar en laat Elon dat nou als een van de dingen willen veranderen, inzicht in de bedrijfsvoering/algoritme en de ToS.
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:45:44 #235
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204507011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Welk*.

Ja, wisten we dat maar he? Het algoritme is niet openbaar en laat Elon dat nou als een van de dingen willen veranderen, inzicht in de bedrijfsvoering/algoritme en de ToS.
https://twitter.com/en/tos

Wijs maar even aan wat er is toegevoegd door de Saudi's.
pi_204507020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Welk*.

Ja, ik wilde punten typen, maar bedacht me dat het misschien om een punt ipv punten zou gaan.

Maar hoezo denk jij dat een aandeelhouder met minder aandelen dan Musk wel de ToS kan aanpassen, maar Musk, waarmee ze nota bene overeengekomen waren hem in de Raad van Bestuur te zetten, niet?

De ToS zijn verder gewoon openbaar, in tegenstelling tot het algoritme waar je ineens over begint... hoe dan ook, daar geldt ook dezelfde vraag voor.

Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt dat een aandeelhouder met zeg zo'n 7-10% van de aandelen überhaupt de ToS of het algoritme zou aanpassen?
  vrijdag 22 april 2022 @ 14:54:10 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204507073
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, ik wilde punten typen, maar bedacht me dat het misschien om een punt ipv punten zou gaan.

Maar hoezo denk jij dat een aandeelhouder met minder aandelen dan Musk wel de ToS kan aanpassen, maar Musk, waarmee ze nota bene overeengekomen waren hem in de Raad van Bestuur te zetten, niet?

De ToS zijn verder gewoon openbaar, in tegenstelling tot het algoritme waar je ineens over begint... hoe dan ook, daar geldt ook dezelfde vraag voor.

Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt dat een aandeelhouder met zeg zo'n 7-10% van de aandelen überhaupt de ToS of het algoritme zou aanpassen?
Fair enough ;).

Grote aandeelhouders zitten in het bestuur ja, en hebben dus invloed. Waarom denk je dat die Saudi's zo fel tegen zijn ondanks dat ze enorm veel geld kunnen verdienen, Elon biedt veel meer dan de daadwerkelijke waarde.

Ze willen de invloed die ze hebben niet kwijt, niets meer, niets minder. Dat zou genoeg moeten zeggen.

En daarom wil Musk dus alle aandelen hebben, om zonder invloed van buitenaf de zooi open te kunnen gooien, iedereen is weer welkom (uiteraard binnen de normale wetgeving) en iedereen kan inzien hoe en waarom mensen evt gebanned worden.

Dat de ToS nu "openbaar" is zegt helemaal niets, er staan hele vage zaken in die ze op elk moment kunnen interpreteren zoals het ze uitkomt. En ze bannen ook achteraf, vorige week mocht deze tweet nog, nu niet meer, BAN! :W.

En dat wil Elon veranderen, ik kan het alleen maar toejuichen.
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:26:35 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204507693
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Overheden zijn bevoegd allerhande regels af te dwingen bij bedrijven als ze te wetten er voor aannemen.
pi_204508812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Overheden zijn bevoegd allerhande regels af te dwingen bij bedrijven als ze te wetten er voor aannemen.
Dat is zeker in de VS nog niet zo simpel omdat de constitutionele toetsing ook voor wetten geldt die op bedrijven gericht zijn en het Hof al min of meer heeft bepaald dat bedrijven ook de rechten hebben die voor burgers gelden.
  vrijdag 22 april 2022 @ 18:34:53 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204509296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is zeker in de VS nog niet zo simpel omdat de constitutionele toetsing ook voor wetten geldt die op bedrijven gericht zijn en het Hof al min of meer heeft bepaald dat bedrijven ook de rechten hebben die voor burgers gelden.
eh. nee.

ook in de VS moeten bedrijven zich aan branch gerelateerde regels houden. en die regels zijn up for debate.
pi_204509364
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 18:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]
eh. nee.

ook in de VS moeten bedrijven zich aan branch gerelateerde regels houden. en die regels zijn up for debate.
Ja, in je eerste reactie maakte je dat onderscheid over branche gerelateerde maatregelen, als je dan denkt aan iets als Section 230, niet.
pi_204534771
quote:
'Twitter start overnamegesprekken met Elon Musk'

Twitter is begonnen met het onderhandelen met Elon Musk over de overname van het sociale medium. Het platform zou onder meer willen onderzoeken of Musk een hogere prijs wil betalen. Twitter was eerst tegen de deal, maar zou zijn gezwicht voor druk van aandeelhouders.

De start van de onderhandelingen betekenen niet per se dat het bestuur van Twitter het bedrijf daadwerkelijk wil verkopen, benadrukken anonieme bronnen tegen Reuters. Met de gesprekken wil het bedrijf onderzoeken in hoeverre Musk het bedrijf daadwerkelijk kan overnemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 25 april 2022 @ 13:56:41 #243
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204536774
twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_204536935
Is de blauwharige meltdown al begonnen?
  maandag 25 april 2022 @ 14:32:25 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204537010
Dat zou fantastisch nieuws zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:21 schreef Aurelius het volgende:
Is de blauwharige meltdown al begonnen?
Ik twijfel er niet aan.

instagram
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204537127
Belangrijkste wapen van woke-gekkies om mensen met onwelgevallige meningen te cancelen en slappe bedrijven onder druk te zetten is in één klap weg. :7
  maandag 25 april 2022 @ 14:57:14 #247
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_204537181
Dit is echt zon hyves moment
  maandag 25 april 2022 @ 15:06:56 #248
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204537257
Fijn om te zien dat Twitter eindelijk gered gaat worden van alle SJW terroristen en er eindelijk weer tegengeluid mogelijk gaat worden.

Het is dus nog niet te laat voor Twitter! :Y
  maandag 25 april 2022 @ 15:47:21 #249
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 25 april 2022 @ 15:54:10 #250
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204537761
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:06 schreef YoungDriller het volgende:
Fijn om te zien dat Twitter eindelijk gered gaat worden van alle SJW terroristen en er eindelijk weer tegengeluid mogelijk gaat worden.

Het is dus nog niet te laat voor Twitter! :Y
Uiteindelijk gaat er gewoon niks veranderen. Snap niet dat zowel links en rechts hier over vallen.

De terms of service bestaan nog steeds, dus oproepen tot geweld oid mag nog steeds niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')