abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204408632
dubbel :)

[ Bericht 90% gewijzigd door Cherni op 11-04-2022 22:50:51 ]
pi_204408714
Dat industrile gebied is dat alleen staal inclusief cokesfabriek?
Heb je zoiets als een DSM is er zelfs blauwzuur aanwezig. En lekkage vsn bepaalde stoffen is al dodelijk bij inademing. En is dat niet al eerder gebombardeerd. Lijkt mij geen prettige omgeving om daar een vorm van straatgevechten te houden.
pi_204408724
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:42 schreef Cherni het volgende:
Dat industrile gebied is dat alleen staal?
Heb je zoiets als een DSM is er zelfs blauwzuur aanwezig. En lekkage vsn bepaalde stoffen is al dodelijk bij inademing. En is dat niet al eerder gebombardeerd. Lijkt mij geen prettige omgeving om daar een vorm van straatgevechten te houden.
Azov claimt dat de chemische substantie door een UAV/drone is verspreid. Waarop ze dit baseren is natuurlijk (nog) niet te verifiren, net als de claim zelf.
pi_204408767
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:51 schreef Knoc het volgende:

[..]
Azov claimt dat de chemische substantie door een UAV/drone is verspreid. Waarop ze dit baseren is natuurlijk (nog) niet te verifiren, net als de claim zelf.
Russen zijn tot alles instaat nu dit conflict niet gunstig voor ze verloopt. Zeker die strijd in Mariupol is hevig en gaat gepaard met zeer veel slachtoffers. Chechen en DNR troepen die daar ik het algemeen zitten.
pi_204408810
Slovakije gaat waarschijnlijk de gemechaniseerde 155mm Howitser Zuzana 2 leveren. Interessant detail: het kan standaard NATO munitie gebruiken, heeft een autoloader, en Oekraine heeft al het kleinere zusje, Dana, in gebruik.
pi_204409080
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
Op dit moment kan de Russische staatspropaganda de bevolking nog wijs maken dat er een 'speciale operatie' gaande is, en absoluut geen oorlog in Oekrane. Een willekeurige burger die het er niet mee eens is geeft in een reactie aan A politiek te zijn of het nieuws niet volgen.
Maar de westerse producten die in Rusland verkrijgbaar zijn, en dank daarbij van elektronica, restaurants of supermarkten verdwijnen steeds meer.
En de Rus zelf kan ook niet gemakkelijk naar het buitenland, zeker de 'gewone bevolking' niet, en de staatscensuur die men probeert toe te passen werkt op een gegeven moment natuurlijk averechts, zelfs mijn vader weet hoe VPN werkt, en hoe meer mensen via bijvoorbeeld VPN online gaan hoe lastiger het is voor de veiligheidsdiensten.
Als je het te lang laat borrelen krijg je wat ze in Wit Rusland hadden, kan je natuurlijk welgaan proberen neer te slaan met veel geweld, maar de uitstraling die dit heeft kweekt dan ook in Rusland een open negatief sentiment.

Daarnaast, Rusland heeft tot half mei het luchtruim rond de grenzen met Oekrane gesloten, dus men had wel degelijk een duidelijke verwachting van de impact van dit conflict en daar ook de risico analyses van sancties op los gelaten.
De nieuwe bevelhebber heeft nu al aangekondigd dat het conflict in de Donbass regio wat langer gaat duren, wat dus gaat inhouden dat Rusland zich op wil maken voor een langere aanwezigheid, en dat zal zeker zo zijn in de Donbass regio, maar een conflicht met blijvend aanvallende acties van Rusland zonder (tijdelijke) overeenkomst, dat kan Rusland simpelweg niet blijven doen, Europa laat nu al zien met het leveren van steeds meer zwaardere wapens dat het zich niet heel veel aantrekt van de dreigementen, en als dan ook nog eens sancties blijven aanhouden heb je een binnenlands probleem, er zijn meer 'vazalstaten' die wel degelijk bloed ruiken.
Dikgedukte zijn pure aannames. Ik lees het vaak, maar allemaal vanuit Westers denken dat “de waarheid achterhaalt de leugen wel” en vervolgens “rekent het volk zelf ermee af”.

Putin houdt de boel in het binnenland strakker in de hand dan ooit, geen enkele ruimte meer voor middle ground mbt de oorlog in Oekrane, rekent binnen apparaat af met iedereen die hij verdenkt van verraad en zuivert de rangen (a-la Erdogan na de “coupe” in Turkije), de Russen hebben een natuurlijke tendens de rangen te sluiten wanneer het gaat om vijandigheden met grote buitenlandse machten en de staatspropaganda draait graag die plaat die aansluit bij heersende opvattingen gevormd door historie, Poetin heeft in de marge wat ruimte om zijn doelen en strategie bij te stellen als het op het slagveld wat minder loopt dan verwacht, Ruskis gaan helemaal niet massaal in opstand komen. Hebben ze eigenlijk vrijwel nooit gedaan, ze laten zich altijd keihard in de kont neuken door hun vreselijke dictators die geen moer om ze geven. Enige uitzondering waren de bolsjewieken maar een uitzondering of vele tientallen brute dictators die miljoenen Russen bruut de dood in hebben gejaagd. En dankzij de propaganda steunen meer Russen de oorlog dan ooit inmiddels. En dat doet een deel op een keiharde manier; “we should wipe them out”. Zoals ze dat gewoon gewend zijn.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204409086
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 23:03 schreef oheng het volgende:
Slovakije gaat waarschijnlijk de gemechaniseerde 155mm Howitser Zuzana 2 leveren. Interessant detail: het kan standaard NATO munitie gebruiken, heeft een autoloader, en Oekraine heeft al het kleinere zusje, Dana, in gebruik.
Volgens mij is dat bevestigd, ik heb de link eerder al gepost, het gaat om 12 stuks en omvat ook training voor de bemanning.
pi_204409320
‘Chemische aanval’ in Mariupol lijkt mee te vallen.
twitter
pi_204409338
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 00:40 schreef Knoc het volgende:
‘Chemische aanval’ in Mariupol lijkt mee te vallen.
[ twitter ]
Mooi, want Biden had eerder gezegd dat de "NAVO zal reageren bij een chemische aanval".

In ander nieuws: Slowakije gaat Mig 29's leveren aan Oekraine. Slowakije heeft er zelf nu 10.

Oryxpioenkop heeft een overzicht gemaakt met wat er beloofd/geleverd is door andere landen.

[ Bericht 14% gewijzigd door oheng op 12-04-2022 01:10:33 ]
pi_204409742
Waar blijven de wapens die naar Oekrane zouden gaan?
https://www.ukrinform.net(...)this-war-sooner.html
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 07:10:25 #236
269689 crew  Viv
pi_204409820
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat kan kloppen maar ook de westerse bronnen suggereren wel dat de boel steeds meer aan het instorten is daar.
De NOS heeft nu ook een bericht geschreven op basis van dat Facebook-bericht:

https://nos.nl/artikel/24(...)le-middelen-raken-op
pi_204409850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:10 schreef Viv het volgende:

[..]
De NOS heeft nu ook een bericht geschreven op basis van dat Facebook-bericht:

https://nos.nl/artikel/24(...)le-middelen-raken-op
Zag het ja.
pi_204409865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 06:38 schreef quirina het volgende:
Waar blijven de wapens die naar Oekrane zouden gaan?
https://www.ukrinform.net(...)this-war-sooner.html
Ik graag me af of het hebben van deze zwaardere wapens succes opleveren.

De guerilla tactiek lijkt ze veel beter te liggen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 08:14:15 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204410087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 00:48 schreef oheng het volgende:

Mooi, want Biden had eerder gezegd dat de "NAVO zal reageren bij een chemische aanval".
Dat heeft Obama ook al eens gezegd...

quote:
Inside the White House During the Syrian 'Red Line' Crisis

We in the Obama administration stepped up to the brink of military action against Assad. And then, suddenly, we stepped back.
https://www.theatlantic.c(...)-line-crisis/561887/
  dinsdag 12 april 2022 @ 08:36:29 #240
33189 RM-rf
1/998001
pi_204410215
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat heeft Obama ook al eens gezegd...
[..]
https://www.theatlantic.c(...)-line-crisis/561887/
Biden zei het juist bewust niet, terwijl ernaar gingen hengelen.
(juist wegens die grote fout van Obama toen, toen hij een eerder emotionele reactie gaf die echter niet op te houden is als er geen politieke dekking bestaat)

Er was een direkte vraag aan Biden of 'als er chemische wapens ingezet werden, er dan een militair reactie volgde' (van de amerikanen) ...

Biden reageerde dat er 'een' reactie zou volgen 'of any kind', die uiteindelijk af zou hangen van de omstandigheden dan, en bepaald zou worden door het NATO-bondgenootschap, niet door hem alleen.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 12-04-2022 08:53:26 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 12 april 2022 @ 08:37:42 #241
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204410219
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
A1, he? Dat is de eerste Leopard, niet de Leopard II, dat zijn nogal verschillende beesten:

[ afbeelding ]

Leopard 1

[ afbeelding ]

Leopard 2
I know, maar ik vind de uitlevering nogal laat! Er is haast geboden zou je denken..

Kan dit verouderde - maar zeker nog niet afgeschreven model - nog een rol van betekenis gaan spelen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_204410260
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
I know, maar ik vind de uitlevering nogal laat! Er is haast geboden zou je denken..

Kan dit verouderde - maar zeker nog niet afgeschreven model - nog een rol van betekenis gaan spelen?
Nou ja, een tank is beter dan geen tank maar hij kan zich niet echt een op een meten met modernere tanks, nee. Maar het blijft een gepantserd voertuig met een kanon en machinegeweren, een BMP overleeft een confrontatie niet dus in dat opzicht, ja.

Ze kunnen desnoods deels ingegraven worden en als onderdeel van een verdedigingslijn functioneren.
pi_204410286
Nou vandaag zou het grootste deel van Mariupol weleens kunnen vallen.

twitter
  dinsdag 12 april 2022 @ 08:57:19 #244
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204410309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, een tank is beter dan geen tank maar hij kan zich niet echt een op een meten met modernere tanks, nee. Maar het blijft een gepantserd voertuig met een kanon en machinegeweren, een BMP overleeft een confrontatie niet dus in dat opzicht, ja.

Ze kunnen desnoods deels ingegraven worden en als onderdeel van een verdedigingslijn functioneren.
Hmmz, hopen dat ze de Duitsers moderne vuurgeleidingsystemen monteren in de komende 6 weken.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_204410318
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hmmz, hopen dat ze de Duitsers moderne vuurgeleidingsystemen monteren in de komende 6 weken.
Ja, dat zit er niet echt in, er worden eerder zaken uit die tanks verwijderd. Sommige Leopard 1's zijn wel gemoderniseerd, overigens, maar ik heb geen idee of de tanks die ze gaan sturen daaronder vallen en ik vermoed ook sterk dat men daar geen uitlatingen over gaat doen.
  dinsdag 12 april 2022 @ 09:05:15 #247
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204410369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 08:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat zit er niet echt in, er worden eerder zaken uit die tanks verwijderd. Sommige Leopard 1's zijn wel gemoderniseerd, overigens, maar ik heb geen idee of de tanks die ze gaan sturen daaronder vallen en ik vermoed ook sterk dat men daar geen uitlatingen over gaat doen.
Ach lekt toch wel uit. Als je 50 stuks wil bemannen moet je honderden mensen van educatie gaan voorzien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_204410908
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 09:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ach lekt toch wel uit. Als je 50 stuks wil bemannen moet je honderden mensen van educatie gaan voorzien.
En onderhoud. Of het is inzetten totdat het niet meer functioneerd of uitgeschakeld word. De Leopard 2v was een prima tank zover ik het kon beoordelen(zeg maar gerust de beste in de jaren 80) want dat bleek wel uit oefeningen met het UK en de VS maar er zat een heel onderhouds gebeuren aan vast met de nodige reserve onderdelen destijds in Hohne.
pi_204411157
Wat komt dit vliegtuig momenteel in Brussel doen ? Zou presidentieel vliegtuig zijn.

dinsdag 12 april 2022 @ 11:49:38 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204412135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:31 schreef Jockari het volgende:
Wat komt dit vliegtuig momenteel in Brussel doen ? Zou presidentieel vliegtuig zijn.

[ afbeelding ]
Russische spionnen diplomaten ophalen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')