abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204321904
Uitgerekende data:

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Half augustus: Smart_ass

Begin September: Sway-
23 september: Bami (meisje)

2 oktober: ***Lokasenna***

1 november: Debsterr

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 21-04-2022 00:17:20 ]
pi_204321917
Meteen maar even mezelf erin gezet :P
  zondag 3 april 2022 @ 19:45:28 #3
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204322021
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 19:38 schreef Lokasenna het volgende:
Meteen maar even mezelf erin gezet :P
Thanks voor het openen!

Geen lang lijstje tot nu toe, voor m’n gevoel was t 2 jaar geleden veel drukker
pi_204322129
Dat was het zeker! Veel corona-baby's.
  zondag 3 april 2022 @ 20:13:29 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_204322324
B.ertha heeft zichzelf ook al afgemeld he :+
disclaimer
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 20:24:25 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204322461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:45 schreef B.ertha het volgende:
:W met baby uit buik O+
Hij is vandaag geboren om 01:02 uur en heet T.h.i.j.s. Op een beetje misselijkheid na doet hij het super, hij hapt zelfs al goed aan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaaa hij is er O+ Mooie naam, jarenlang is dit voor ons de naam geweest :D Klinkt wel pittig allemaal, hopelijk herstellen jullie er beiden snel van :* Wat vindt C. van zijn broertje?

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:23 schreef Vaiana het volgende:
-O- Ik word nu voor de tweede dag op rij wakker met knallende koppijn die ik voel zodra ik opsta/beweeg. Heb gister zeker meer dan 1,5l gedronken dus weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.
Dit is reden om de vk te bellen! Ik heb ook een paar keer erge hoofdpijn gehad en kreeg later op mijn kop van de vk dat ik daar niet over gebeld had. Als je er nog last van hebt zou ik er dus wel even een belletje aan wagen :)

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 20:13 schreef SQ het volgende:
B.ertha heeft zichzelf ook al afgemeld he :+
Hoezo? O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 3 april 2022 @ 21:20:27 #7
208890 June.
Seriously?
pi_204323287
O jee, eerste op de lijst. Zo anders dan bij de eerste, toen was ik allang klaar met alles. Nu vandaag nog de babykamer geschilderd :')
Shine bright like a diamond.
pi_204323808
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit is reden om de vk te bellen! Ik heb ook een paar keer erge hoofdpijn gehad en kreeg later op mijn kop van de vk dat ik daar niet over gebeld had. Als je er nog last van hebt zou ik er dus wel even een belletje aan wagen :)
Oeps. :D Ik heb het even overwogen en toen dacht ik “Nouja voor wat hoofdpijn..”. Ik wacht ff af hoe ik morgen wakker word (vanmiddag viel het wel weer mee) en anders zoek ik alsnog contact!

Jongens, ik heb vandaag een nieuwe zwangerschapsbroek en 2 voedingsbh’s gekocht omdat eea van mij echt niet meer goed past. Nu wordt het wel heel echt allemaal hoor. _O-

Ben alleen nog op een ernstige zoektocht naar katoenen ondergoed dat geen string is maar ook niet ‘tekent’ onder legging-achtige stofjes. Dat valt nog niet mee..
pi_204324100
Dat bestaat niet denk ik :P
Ik heb deze, zitten heel lekker, maar je ziet ze nog wel door de stof heen.
https://www2.hm.com/nl_nl(...)ZW_P7MxoCZHAQAvD_BwE
pi_204324209
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:41 schreef Lokasenna het volgende:
Dat bestaat niet denk ik :P
Ik heb deze, zitten heel lekker, maar je ziet ze nog wel door de stof heen.
https://www2.hm.com/nl_nl(...)ZW_P7MxoCZHAQAvD_BwE
Maar ik wil het. :'( :D
Hoeft geen zwangerschapsondergoed te zijn van mij, en het gaat me er met name om dat het kruis vrijwel alleen maar katoen is. Dus ik heb nog niet opgegeven, haha.
pi_204324297
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 22:59 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Maar ik wil het. :'( :D
Hoeft geen zwangerschapsondergoed te zijn van mij, en het gaat me er met name om dat het kruis vrijwel alleen maar katoen is. Dus ik heb nog niet opgegeven, haha.
Misschien katoenen wasbaar inlegkruisje in je gewone ondergoed? Geen idee of en hoe dat aftekent.
pi_204324311
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 23:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Misschien katoenen wasbaar inlegkruisje in je gewone ondergoed? Geen idee of en hoe dat aftekent.
Mhmm, het punt is vooral dat ik relatief schimmelinfectie gevoelig was voordat ik overstapte naar katoenen ondergoed. Ik weet niet of meer laagjes dan de oplossing is, volgens mij is juist het ademende aspect hetgeen dat daar tegen helpt namelijk.
Maar wat ik zei, ik heb nog niet opgegeven. Van de week weer verder op onderzoek. :D
pi_204324827
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 20:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Jaaaaaa hij is er O+ Mooie naam, jarenlang is dit voor ons de naam geweest :D Klinkt wel pittig allemaal, hopelijk herstellen jullie er beiden snel van :* Wat vindt C. van zijn broertje?
[..]
[..]
Hoezo? O-)
Als je met die hoofdpijn denkt aan hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging is ze wel erg vroeg hè. Ze is 15 weken.

Ik vind de naam van bertha’s zoon ook prachtig. Stond op mijn lijst (maar man was niet zo’n fan)
  maandag 4 april 2022 @ 11:55:31 #14
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204326887
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 22:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Oeps. :D Ik heb het even overwogen en toen dacht ik “Nouja voor wat hoofdpijn..”. Ik wacht ff af hoe ik morgen wakker word (vanmiddag viel het wel weer mee) en anders zoek ik alsnog contact!

Jongens, ik heb vandaag een nieuwe zwangerschapsbroek en 2 voedingsbh’s gekocht omdat eea van mij echt niet meer goed past. Nu wordt het wel heel echt allemaal hoor. _O-

Ben alleen nog op een ernstige zoektocht naar katoenen ondergoed dat geen string is maar ook niet ‘tekent’ onder legging-achtige stofjes. Dat valt nog niet mee..
Van die hipsters met kantrantjes over de billen. Kan zijn dat je er dan wel iets van ziet, maar iig niet dat je zo'n "dubbele bil" krijgt :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_204328174
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:55 schreef -Mellow- het volgende:

[..]
Van die hipsters met kantrantjes over de billen. Kan zijn dat je er dan wel iets van ziet, maar iig niet dat je zo'n "dubbele bil" krijgt :)
Klinkt goed! Heb je heel toevallig winkels/linkjes? O-) Ik heb zelf wel iets dergelijks bij Hunkemoller online gezien iig, dus daar loop ik morgen in de lunchpauze even langs.
pi_204328273
Katoen met kantrandjes heb je ook bij zeeman.
  maandag 4 april 2022 @ 21:30:46 #17
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_204333629
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 13:59 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Klinkt goed! Heb je heel toevallig winkels/linkjes? O-) Ik heb zelf wel iets dergelijks bij Hunkemoller online gezien iig, dus daar loop ik morgen in de lunchpauze even langs.
Ik ga meestal naar de hema :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 4 april 2022 @ 22:04:31 #18
208890 June.
Seriously?
pi_204334084
Ik vind het altijd een opgave om katoenen hipsters te vinden die geen strikje hebben :') Gelukkig kan ik ze de laatste tijd steeds beter vinden.
pi_204334759
Ik ben groot van die van H&M die je per set van 5 koopt, maar voor onder van die legging achtig broeken tekenen die helaas echt wel teveel.
Maar heb hele goede hoop voor wat ik bij de Hunkemöller online zag, dus hopelijk heeft de winkel ze op voorraad en zitten ze fijn.
pi_204335949
Vanmiddag ga ik voor het eerst naar het hartje luisteren O+
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:26:37 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204335989
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 23:07 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben groot van die van H&M die je per set van 5 koopt, maar voor onder van die legging achtig broeken tekenen die helaas echt wel teveel.
Maar heb hele goede hoop voor wat ik bij de Hunkemöller online zag, dus hopelijk heeft de winkel ze op voorraad en zitten ze fijn.
https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1010417002.html

katoenen kruis en tekent nergens onder :). Plus ik vind dit soort stofjes fijner meerekken dan volledig katoenen slips.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:29:07 #22
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204336005
Onze baby bezorgd ons nu al hartverzakkingen. Ik zat op de wc vanochtend en zag ineens een bloedbad. Ook wat kleine stolsels met afvegen, een en al ellende. Spoeddienst gebeld van de VK en konden gelukkig een ruim uur later al terecht voor een echo. Aan de baarmoeder was niets te zien, de bloeding is vermoedelijk ook niet daar ontstaan of bij de placenta, baby was goed actief (alweer :')) en 2 dagen extra gegroeid t.o.v. vorige week donderdag. Maar man man man, wat een zenuwen meteen zeg!
pi_204336048
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:29 schreef Debsterr het volgende:
Onze baby bezorgd ons nu al hartverzakkingen. Ik zat op de wc vanochtend en zag ineens een bloedbad. Ook wat kleine stolsels met afvegen, een en al ellende. Spoeddienst gebeld van de VK en konden gelukkig een ruim uur later al terecht voor een echo. Aan de baarmoeder was niets te zien, de bloeding is vermoedelijk ook niet daar ontstaan of bij de placenta, baby was goed actief (alweer :')) en 2 dagen extra gegroeid t.o.v. vorige week donderdag. Maar man man man, wat een zenuwen meteen zeg!
Schrikken zeg, gelukkig dat alles goed was. Maar geen oorzaak gevonden voor de bloeding dus?
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:58:53 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204336240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Schrikken zeg, gelukkig dat alles goed was. Maar geen oorzaak gevonden voor de bloeding dus?
Nee, behalve dat ik weet dat ik er sowieso gevoeliger voor ben i.v.m. een ectropion (overmatige vruchtbare cellen buiten de baarmoedermond) die al ooit eens is behandeld en sinds de miskraam weer meer aanwezig lijkt. Dikke kans dat dat nu met de zwangerschapshormonen nog meer is toegenomen en die cellen zijn extreem gevoelig (penetratie seks is nu ook geen feest i.v.m. directe bloedingen). Er was voor mijn gevoel nu alleen geen aanleiding voor die cellen om te bloeden.
pi_204336651
quote:
Ohhh nee dat is heel erg schrikken! Wel superfijn dat alles goed is en je meteen kon zien dat de kleine weer goed gegroeid is. O+
Hopelijk houdt het bloeden snel op en komt het ook niet meer terug. :*
pi_204337505
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nee, behalve dat ik weet dat ik er sowieso gevoeliger voor ben i.v.m. een ectropion (overmatige vruchtbare cellen buiten de baarmoedermond) die al ooit eens is behandeld en sinds de miskraam weer meer aanwezig lijkt. Dikke kans dat dat nu met de zwangerschapshormonen nog meer is toegenomen en die cellen zijn extreem gevoelig (penetratie seks is nu ook geen feest i.v.m. directe bloedingen). Er was voor mijn gevoel nu alleen geen aanleiding voor die cellen om te bloeden.
Bij mij was het waarschijnlijk door zwaar tillen. Ik had net de eetstoelen van de tafel getild. Ik had ook ergens gelezen dat weinig drinken de kans verhoogt maar dat vind ik niet meer terug. Die dag had ik toevallig ook heel weinig gedronken. Ik ben er toen heel erg op gaan letten en ik heb het ook niet meer gehad. Kan natuurlijk toeval zijn.
Ik heb toen nog zo'n twee weken bruin bloedverlies gehad. Ik vond het geen fijne tijd. Gelukkig had je wel snel een echo!
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:09:34 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204337522
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 12:07 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Bij mij was het waarschijnlijk door zwaar tillen. Ik had net de eetstoelen van de tafel getild. Ik had ook ergens gelezen dat weinig drinken de kans verhoogt maar dat vind ik niet meer terug. Die dag had ik toevallig ook heel weinig gedronken. Ik ben er toen heel erg op gaan letten en ik heb het ook niet meer gehad. Kan natuurlijk toeval zijn.
Ik heb toen nog zo'n twee weken bruin bloedverlies gehad. Ik vond het geen fijne tijd. Gelukkig had je wel snel een echo!
Oh, dat weinig drinken is wel goed dat je het noemt als tip, want dat is sowieso een uitdaging bij mij... ik vergeet structureel voldoende te drinken :{. Dus ook al is het niet bewezen, extra motivatie hier beter op te letten!

Pffff, nog 2 weken lang is ook echt frustrerend ja, dat je maar blijft twijfelen of het allemaal goed gaat. Gelukkig volgende week termijnecho dus dan sowieso weer kijken en zelfs hartje luisteren als het goed is!
  dinsdag 5 april 2022 @ 12:16:36 #28
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204337591
quote:
Poeh dat is zeker schrikken ja! Gelukkig is t babytje actief O+
pi_204338144
Hartje luisteren was fijn O+

Ik merk dat ik het de laatste week pas een beetje ga beseffen dat het allemaal echt is, heeft nog best een tijdje geduurd :P
Het helpt ook wel dat ik nu gewoon naar beneden kan kijken om te zien dat ik zwanger ben :')
  dinsdag 5 april 2022 @ 13:18:18 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204338202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:11 schreef Lokasenna het volgende:
Hartje luisteren was fijn O+

Ik merk dat ik het de laatste week pas een beetje ga beseffen dat het allemaal echt is, heeft nog best een tijdje geduurd :P
Het helpt ook wel dat ik nu gewoon naar beneden kan kijken om te zien dat ik zwanger ben :')
Haha grappig hoe dat werkt he? Maar ja, het is ook zo abstract in het begin!
pi_204338284
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:18 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Haha grappig hoe dat werkt he? Maar ja, het is ook zo abstract in het begin!
Eerst dacht ik dat het vast echter zou voelen na een echo.
Daarna dacht ik dat het vast echter zou voelen als het eerste trimester voorbij was, of als ik een buikje zou krijgen.
Nu denk ik dat het misschien echter gaat voelen wanneer ik de baby voel bewegen.
Maar waarschijnlijk blijft het gewoon abstract tot de baby eruit is. _O-
Als ik bij zo'n afspraak zit, voelt het nog steeds een beetje alsof het niet over mij gaat, heel raar.
pi_204338744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 13:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Eerst dacht ik dat het vast echter zou voelen na een echo.
Daarna dacht ik dat het vast echter zou voelen als het eerste trimester voorbij was, of als ik een buikje zou krijgen.
Nu denk ik dat het misschien echter gaat voelen wanneer ik de baby voel bewegen.
Maar waarschijnlijk blijft het gewoon abstract tot de baby eruit is. _O-
Als ik bij zo'n afspraak zit, voelt het nog steeds een beetje alsof het niet over mij gaat, heel raar.
Zoooo herkenbaar dit! Het voelt ook vet raar om een kinderwagen aan te schaffen enzo.
Man denkt dat het echter wordt als we het kamertje in gaan richten, maar mijn beste vriendin zei ook al dat het abstract blijft en dat zodra de baby eruit is je ook niet kan geloven dat die in je gezeten heeft. :')

Ondergoed update, ik ben voor deze gegaan; https://www.hunkemoller.n(...)en-grijs-175463.html :D
pi_204338754
Oh Debs, ik heb trouwens na mijn bloedverlies met 6 weken nog tot iets van 10 weken elke dag een klein beetje bruinverlies gehad. Uiteindelijk werdt het soort van geruststellend en moest ik er weer aan wennen dat het over was. _O-
  dinsdag 5 april 2022 @ 14:35:29 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204338925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:19 schreef Vaiana het volgende:
Oh Debs, ik heb trouwens na mijn bloedverlies met 6 weken nog tot iets van 10 weken elke dag een klein beetje bruinverlies gehad. Uiteindelijk werdt het soort van geruststellend en moest ik er weer aan wennen dat het over was. _O-
Het lijkt hier gelukkig al de goeie kant op te gaan - maandverband lijkt nagenoeg schoon en alleen wat piepkleine fliebertjes bij het plassen.
  dinsdag 5 april 2022 @ 14:45:29 #35
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204339022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:18 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Zoooo herkenbaar dit! Het voelt ook vet raar om een kinderwagen aan te schaffen enzo.
Man denkt dat het echter wordt als we het kamertje in gaan richten, maar mijn beste vriendin zei ook al dat het abstract blijft en dat zodra de baby eruit is je ook niet kan geloven dat die in je gezeten heeft. :')

Ondergoed update, ik ben voor deze gegaan; https://www.hunkemoller.n(...)en-grijs-175463.html :D
Nu zelfs bijna 5 maanden verder denk ik nog wel eens 'Wauw, jij bent gewoon mijn kind :o '
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204339146
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 14:35 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Het lijkt hier gelukkig al de goeie kant op te gaan - maandverband lijkt nagenoeg schoon en alleen wat piepkleine fliebertjes bij het plassen.
Fijn. O+
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:13:45 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204340545
Eerste zwangerschapsbroek is binnen via Vinted :@. Uiteraard nog veel te veel ruimte in die buikband, met name op taille hoogte, maar het zit wel lekker zeg zo aan de voorzijde O+.
pi_204340914
Nou hè. O+
Ik ben dus helemaal gelukkig met de nieuw uit de winkel zwangerschapsbroek die ik zondag gekocht heb. Dan is de band niet veel te groot namelijk, want nog niet uitgelubberd door een 9 maanden bolle buik.

Ga verder wel weer tweedehands kopen, maar eentje die nu al echt fijn is vind ik wel een verademing.
  dinsdag 5 april 2022 @ 17:56:18 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204340948
Dat kan ik me ook goed indenken ja! Heb ook wel wat onderweg van de H&M hoor. Troost shoppen na vanochtend :@.
pi_204341290
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:56 schreef Debsterr het volgende:
Dat kan ik me ook goed indenken ja! Heb ook wel wat onderweg van de H&M hoor. Troost shoppen na vanochtend :@.
En terecht. :Y :*
pi_204341480
quote:
Schrikken zeg! Fijn dat het nu alweer minder is geworden en dat je er zelf (hoogstwaarschijnlijk) de oorzaak van weet. Kan me voorstellen dat dat een beetje gerust stelt.

Wij hebben net de 20 weken echo gehad (met bijna 21 weken). Ze lag er relaxed bij, met haar hoofdje aan de rechterkant van mijn buik. En mijn placenta ligt weer voor dus vandaar dat ik nog weinig tot niets voel, maar dat idee had ik al. Alles zag er goed uit, maar er was een bepaalde lijn van/naar de aorta die de echoscopiste niet heeft kunnen vinden, waarschijnlijk door de positie waarin ze lag. We krijgen nu ergens tussen de 28 en 30 weken nog een keertje een echo, maar het was niets om ons zorgen om te maken zeiden ze.

Oh en ik kan mijn keizersnede plannen op de ud en dat vind ik heel fijn! O+ Ik vind het een fijn idee dat ik haar helemaal kan voldragen zeg maar, hoewel het natuulijk altijd kan zijn dat ze er zelf eerder klaar voor is :P.
pi_204341631
Debsterr wat schrikken! Troostshoppen en dan functionele dingen gaan kopen :D

Ik heb eindelijk een zwangerschapsbroek gevonden die ik lekker vind zitten. Ik had de eerste zwangerschap steeds ruzie met de buikband die ook bij nieuwe broeken gewoon veel te ruim zat. Deze keer een iets minder mini buikje maar alsnog niet genoeg om de band op te vullen dus ik ben op zoek gegaan naar zwangerschapsbroeken zonder buikband. Vandaag een broek van esprit binnen gekregen met een lage buikband aan de voorkant en dat zit heerlijk _O_
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:21:52 #43
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204341716
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Schrikken zeg! Fijn dat het nu alweer minder is geworden en dat je er zelf (hoogstwaarschijnlijk) de oorzaak van weet. Kan me voorstellen dat dat een beetje gerust stelt.

Wij hebben net de 20 weken echo gehad (met bijna 21 weken). Ze lag er relaxed bij, met haar hoofdje aan de rechterkant van mijn buik. En mijn placenta ligt weer voor dus vandaar dat ik nog weinig tot niets voel, maar dat idee had ik al. Alles zag er goed uit, maar er was een bepaalde lijn van/naar de aorta die de echoscopiste niet heeft kunnen vinden, waarschijnlijk door de positie waarin ze lag. We krijgen nu ergens tussen de 28 en 30 weken nog een keertje een echo, maar het was niets om ons zorgen om te maken zeiden ze.

Oh en ik kan mijn keizersnede plannen op de ud en dat vind ik heel fijn! O+ Ik vind het een fijn idee dat ik haar helemaal kan voldragen zeg maar, hoewel het natuulijk altijd kan zijn dat ze er zelf eerder klaar voor is :P.
Fijn dat alles op zich goed was en ergens ook wel leuk om met die termijn nog een extra echo te krijgen, toch :)? En yay voor de planning!
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:22:40 #44
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204341722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:13 schreef Elleska het volgende:
Debsterr wat schrikken! Troostshoppen en dan functionele dingen gaan kopen :D

Ik heb eindelijk een zwangerschapsbroek gevonden die ik lekker vind zitten. Ik had de eerste zwangerschap steeds ruzie met de buikband die ook bij nieuwe broeken gewoon veel te ruim zat. Deze keer een iets minder mini buikje maar alsnog niet genoeg om de band op te vullen dus ik ben op zoek gegaan naar zwangerschapsbroeken zonder buikband. Vandaag een broek van esprit binnen gekregen met een lage buikband aan de voorkant en dat zit heerlijk _O_
Das ook nog een goeie tip! Mocht de nieuwe broek ook teveel lubberen, dan inderdaad gewoon eens zoeken naar broeken zonder band :).
pi_204344083
Iets anders trouwens: ik had het er toch laatst over dat ik pijn had in mijn billen/bilspieren? Nou, daar is dus sinds ongeveer een week pijn bijgekomen die er als het ware ‘in schiet’ in mijn onderrug/bil/been, eigenlijk alleen maar aan de linkerkant. En het is echt pijnlijk. Nu zei de gynaecoloog vandaag dat het hoogstwaarschijnlijk zwangerschapsischias is. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik herken dit van mijn vorige zwangerschap helemaal niet. Ik voel me een beetje een zeur maar het doet echt gemeen zeer soms en ik ben pas net over de helft.. hoop dat het niet erger wordt dan dit :o :@ .
  dinsdag 5 april 2022 @ 22:38:15 #46
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204344313
Zwangerschapsischias present… echt vreselijk was het, sorry voor dit niet opbeurende bericht. Het werd beter toen de baby indaalde, en daarvoor was het vooral te doen als in zo min mogelijk liep. Leuk, met een tweede zwangerschap. En een baan. Ben wel bij een bekkenfysiotherapeut geweest maar die kon er eigenlijk niks mee want het kwam bij mij echt door het gewicht van de baarmoeder op het bekken.

Hopelijk heb je gewoon iets anders. Of een mildere vorm of zo :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 april 2022 @ 07:45:27 #47
208890 June.
Seriously?
pi_204345613
Oef dat is naar @Smart_ass ..
Ik heb / had een hernia voordat ik zwanger werd en dat was geen pretje. Was erg bang dat de zwangerschap de klachten weer zouden verergeren maar dat valt tot nu toe mee. Zenuwpijn is het naarste wat er is. :{
  woensdag 6 april 2022 @ 08:59:19 #48
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204345986
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Iets anders trouwens: ik had het er toch laatst over dat ik pijn had in mijn billen/bilspieren? Nou, daar is dus sinds ongeveer een week pijn bijgekomen die er als het ware ‘in schiet’ in mijn onderrug/bil/been, eigenlijk alleen maar aan de linkerkant. En het is echt pijnlijk. Nu zei de gynaecoloog vandaag dat het hoogstwaarschijnlijk zwangerschapsischias is. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik herken dit van mijn vorige zwangerschap helemaal niet. Ik voel me een beetje een zeur maar het doet echt gemeen zeer soms en ik ben pas net over de helft.. hoop dat het niet erger wordt dan dit :o :@ .
Ah dat klinkt echt heel shit! Ik hoop dat het inderdaad niet erger wordt :*.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:36:45 #49
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204346192
Ik heb het ook gehad, maar bij mij ging het dus ergens tussen de 7 en 8 maanden wel voorbij. Echt van de een op andere dag. Dus hopelijk bij jou ook!
pi_204346721
quote:
Mehhh, dat klinkt naar zeg. ;(
Heel hard duimen dat het hierbij blijft en/of snel minder wordt.

Ik ga vanmiddag nog even hartje luisteren. Vond het gat naar de volgende afspraak anders zo groot. :@
@MaJo Mag mijn nickname change verwerkt worden in de OP? :+
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 10:56:02 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204346778
quote:
Ik heb hier een paar weken last van gehad, vreselijk uitstraling naar mijn been. Ik denk dat Aapie op een manier lag dat het op bepaalde zenuwen drukte. De VK vertelde toen ook dat er niets aan te doen was maar bij mij verdween het dus gelukkig wel. Masseren is het enige dat bij mij hielp :*

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:50 schreef Bami het volgende:

[..]
Mehhh, dat klinkt naar zeg. ;(
Heel hard duimen dat het hierbij blijft en/of snel minder wordt.

Ik ga vanmiddag nog even hartje luisteren. Vond het gat naar de volgende afspraak anders zo groot. :@
@:MaJo Mag mijn nickname change verwerkt worden in de OP? :+
Ik dacht even wie tagged mij nou weer :D Ik ga het aanpassen!

Nog anderen die in de OP willen? Het is een beetje leeg _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204348624
Bedankt voor alle lieve reacties! Het is ruim een week geleden ‘ineens’ gekomen, ik hoop er gewoon op dat het ook ‘ineens’ weer weggaat (al heb ik daar een hard hoofd in :P). Zoals het nu gaat kan ik ermee leven, hoop alleen echt dat het niet erger wordt. Het tillen van een dreumes van 13 kilo werkt ook niet mee dus dat probeer ik ook maar zo min mogelijk te doen. Gynaecoloog heeft me doorverwezen naar de chiropractor indien het erger wordt (geen idee wat die er precies mee kan, maar laten kijken kan nooit kwaad).

Ik focus me maar op de mooie echo van gisteren en het feit dat we er eentje extra krijgen O+.

Hartje luisteren is altijd leuk, @Bami ! O+
  woensdag 6 april 2022 @ 14:32:18 #53
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204348718
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef Smart_ass het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties! Het is ruim een week geleden ‘ineens’ gekomen, ik hoop er gewoon op dat het ook ‘ineens’ weer weggaat (al heb ik daar een hard hoofd in :P). Zoals het nu gaat kan ik ermee leven, hoop alleen echt dat het niet erger wordt. Het tillen van een dreumes van 13 kilo werkt ook niet mee dus dat probeer ik ook maar zo min mogelijk te doen. Gynaecoloog heeft me doorverwezen naar de chiropractor indien het erger wordt (geen idee wat die er precies mee kan, maar laten kijken kan nooit kwaad).

Ik focus me maar op de mooie echo van gisteren en het feit dat we er eentje extra krijgen O+.

Hartje luisteren is altijd leuk, @:bami ! O+
Mocht er een wervel of iets scheef staan, dan kan er een zenuw klem zitten en dat verhelp je natuurlijk niet zomaar behalve door rechtzetten. Denk ik dan.

Heb je een echo foto :)? Altijd leuk om te zien vind ik!
pi_204348887
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haar beentjes liggen een beetje raar opgevouwen hier maar ze heeft ze wel :D :'( .
  woensdag 6 april 2022 @ 14:49:18 #55
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204348926
Mnoh O+
pi_204348973
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILER
Haar beentjes liggen een beetje raar opgevouwen hier maar ze heeft ze wel :D :'( .
Ahh, lekker dubbelgevouwen toch. O+

Hartje luisteren was fijn! Op het moment dat de verloskundige een schop hoorde voelde ik een plok in mijn buik. :o En bij een latere beweging voelde ik ook iets, een vergelijkbaar gevoel had ik van de week ook al maar dat weet ik aan mijn PDS. Dus zonder geluid erbij herken ik het nog niet zo goed, maar het lijkt erop dat ik af en toe al iets (kan) voel(en). :D
pi_204349036
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:46 schreef Smart_ass het volgende:
SPOILER
Wat mooi O+
pi_204349421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:45 schreef June. het volgende:
Oef dat is naar @:Smart_ass ..
Ik heb / had een hernia voordat ik zwanger werd en dat was geen pretje. Was erg bang dat de zwangerschap de klachten weer zouden verergeren maar dat valt tot nu toe mee. Zenuwpijn is het naarste wat er is. :{
Gelukkig valt de pijn nu mee! Hoe voel je je verder? Je staat bovenaan de lijst en hoewel je ud nog eventjes duurt moeten we natuurlijk wel regelmatig even inchecken :P.
  woensdag 6 april 2022 @ 22:46:53 #59
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_204354663
girlnextdoor. meldt zich.. vandaag drie positieve zwangerschapstesten gehad! Eentje met wekenindicator die 2-3 weken aangaf :D Meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige. 4 mei is de vitaliteitsecho en kan nu al niet meer wachten. Ik ben zó dankbaar en blij! Uitgerekende datum zal ergens begin december zijn :)

Ik ervaar we ongesteldheidspijn, hadden jullie dat ook?
With love :*
pi_204354834
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 22:46 schreef girlnextdoor. het volgende:
girlnextdoor. meldt zich.. vandaag drie positieve zwangerschapstesten gehad! Eentje met wekenindicator die 2-3 weken aangaf :D Meteen een afspraak gemaakt bij de verloskundige. 4 mei is de vitaliteitsecho en kan nu al niet meer wachten. Ik ben zó dankbaar en blij! Uitgerekende datum zal ergens begin december zijn :)

Yes, af en aan. Ik probeerde mezelf maar gerust te stellen met de gedachte dat mijn baarmoeder aan het groeien was. Ben nu bijna 16 weken zwanger dus bij mij werkte die theorie. :D
pi_204354839
En gefeliciteerd! *O*
  woensdag 6 april 2022 @ 23:53:46 #62
431496 girlnextdoor.
pi_204355175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:01 schreef Bami het volgende:
En gefeliciteerd! *O*
Dankjewel! Fijn te zien dat ik niet de enige ben met die pijn. Heb je er nog last van of is het inmiddels weggetrokken?
pi_204355420
quote:

Yes had ik ook
Baarmoedergroei en innestelingspijn zei de verloskundige

Ik weet niet meer wanneer het wegtrok. Volgens mij ergens rond de 6-7 weken
pi_204355642
quote:

Gefeliciteerd! Spannend zeg :)
  donderdag 7 april 2022 @ 07:11:28 #65
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204355673
quote:

Hee, nog een buurmeisje :D
Gefeliciteerd! O+
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 april 2022 @ 07:45:23 #66
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204355748
quote:

Gefeliciteerd! Ik ben 18 weken en heb die pijntjes ook nog steeds. :)
pi_204355793
Gefeliciteerd!

En inderdaad heel herkenbaar die groeipijn. Ging bij mij na een paar weken weer over maar komt soms weer terug bij een groeispurt. Zoals op dit moment, blijkbaar is de kleine vannacht bezig geweest met een uitbouw.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:06:07 #68
431496 girlnextdoor.
pi_204355825
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+
Lol, nu worden we mamanextdoor :P

Dankjulliewel, ik merk dat dat dus heel normaal is die pijn, stelt me weer wat gerust :)
  donderdag 7 april 2022 @ 08:07:44 #69
208890 June.
Seriously?
pi_204355838
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 07:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! O+
Haha ik was al in de war :D

En hier ook herkenbaar, had zelfs menstruatiekrampen én het bijbehorende bloed :') Super onzekere periode, succes met de verlengde wachtweken tot de echo.
pi_204355896
quote:

Spannend, gefeliciteerd!
De eerste paar weken had ik vooral 's nachts veel krampen, kon er bijna niet van slapen. Maar na de 7 weken niet echt meer last van gehad.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:21:43 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204355915
quote:

Gefeliciteerd *O* en welkom *O*.

Niet direct te omschrijven als ongesteldheidspijn (maar die heb ik normaal ook amper) maar wel krampjes en prikjes soms. Er groeit toch al van alles dus daar zal het ongetwijfeld vandaan komen. Succes met afwachten tot 4 mei :*
  donderdag 7 april 2022 @ 08:40:07 #72
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204356017
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:06 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Lol, nu worden we mamanextdoor :P

Dankjulliewel, ik merk dat dat dus heel normaal is die pijn, stelt me weer wat gerust :)
Ik ben in november mama geworden, voorlopig staat er nog geen volgende zwangerschap op de planning :+
|| justdiggit.org ||
  donderdag 7 april 2022 @ 08:40:47 #73
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204356022
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:07 schreef June. het volgende:

[..]
Haha ik was al in de war :D
Snap ik _O-
|| justdiggit.org ||
pi_204356028
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 23:53 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dankjewel! Fijn te zien dat ik niet de enige ben met die pijn. Heb je er nog last van of is het inmiddels weggetrokken?
Ik heb het tot rond de 11 weken sowieso regelmatig gehad, sindsdien weinig maar af en toe nog steeds wel.

Het voelde bij mij echt net als een beginnende ongesteldheid, en dat schijnt dus idd heel normaal te zijn. :+
pi_204356332
Op mijn echo met amper 4 weken zwanger waarop ik nog niet wist dat ik zwanger was, waren wel twee vrij grote cystes te zien van waar de eiblaasjes gesprongen waren en op de 7 weken echo zaten ze er ook nog een beetje, dus ik denk zelf dat daar bij mij de pijn vandaan kwam.
pi_204356367
De toekomstige babykamer is trouwens eindelijk leeg *O*
Nu lekker weer vullen, heb er echt zin in om het comfy te maken O+
  donderdag 7 april 2022 @ 09:47:56 #77
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204356478
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:27 schreef Lokasenna het volgende:
Op mijn echo met amper 4 weken zwanger waarop ik nog niet wist dat ik zwanger was, waren wel twee vrij grote cystes te zien van waar de eiblaasjes gesprongen waren en op de 7 weken echo zaten ze er ook nog een beetje, dus ik denk zelf dat daar bij mij de pijn vandaan kwam.
Oh ja, die ene cyste zien ze bij mij nog steeds! Is wel kleiner geworden maar wel aanwezig nog..
pi_204356528
Ik wil ook een lege babykamer :(
Verbouwing loopt flink uit dus alles van logeerkamer/kantoortje staat nog in de babykamer zodat de werklui ruimte hebben voor hun spullen en de rest van het huis niet vol staat.
pi_204356577
Wij hebben een minihuis, dus we hebben nu maar een werkplek in de eetkamer gemaakt :P
  donderdag 7 april 2022 @ 10:45:02 #80
208890 June.
Seriously?
pi_204356995
Hier hebben we eerst kamer van peuter helemaal in orde gemaakt en hoefden gelukkig niet veel te doen aan de babykamer. Maarja, hormonen, dus vond dat baby ook 'recht' heeft op nieuwe dingen. Dus uitendelijk deel v/d muur nog iets anders geverfd :')

Enige jammere is dat peuter niet in z'n peuterbed wil dus ledikant staat nu ook in zijn kamer. Gelukkig gaat baby toch eerst in de cosleeper bij ons, dus draak heeft nog even de tijd om te wennen ;) Anders toch maar 2e ledikant kopen t.z.t. maar gevoelsmatig ook zo zonde voor die paar maanden waarschijnlijk.
  donderdag 7 april 2022 @ 11:56:51 #81
208890 June.
Seriously?
pi_204357818
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Gelukkig valt de pijn nu mee! Hoe voel je je verder? Je staat bovenaan de lijst en hoewel je ud nog eventjes duurt moeten we natuurlijk wel regelmatig even inchecken :P.
Haha, verder prima hier. Alles gaat zo snel ineens. Wel last van mijn bekken als ik teveel zit of loop, maar gelukkig kan ik de komende weken thuiswerken (en af en toe 15 min helemaal platliggen) dus daardoor kan ik het wel tot 35 weken volhouden voordat m'n verlof begint gelukkig. Meer tijd met de kleine straks lijkt me namelijk wel fijn.
pi_204357950
Anders een 2e ledikantje van marktplaats plukken? Wij hebben eentje waar de zijkant uit kan gebruikt als overgang van ledikant naar 1persoons bed. maar we hebben sowieso een beetje veel bedjes in huis met 2 ledikantjes en ook nog eens 2 cosleepers.
L heeft ook een andere kamer gekregen dus de babykamer is eigenlijk al klaar en alle spullen zijn aanwezig alleen kan ik er niet bij en heb ik geen overzicht meer over wat er nog ontbreekt.

Baby gaat eerst in de cosleeper op onze kamer dus de babykamer hoeft niet af maar de ervaring leert wel dat we daar geen zin hebben in klussen als de baby er eenmaal is dus die kamer moet gewoon klaar. Daarom nu ook nog een verbouwing van o.a. de badkamer maar corona, leveringsproblemen, bij het slopen leuke verrassingen aantreffen van de vorige bewoners en meer van dat soort grapjes vertragen de boel nogal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 07-04-2022 14:19:38 ]
pi_204359125
Ik wil eigenlijk ook het liefste onze dreumes upgraden naar een groter bed zodat kleine zus dan in haar ledikant kan, maar ze is dan nog net geen twee dus ik heb geen idee of ze er dan al aan toe is. We hebben hier een soort co-sleeper voor de eerste tijd maar die is niet al te groot dus het ligt er een beetje aan hoe groot mevrouw gaat zijn hoelang ze daar in kan :D.
  donderdag 7 april 2022 @ 15:19:51 #84
208890 June.
Seriously?
pi_204359784
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:58 schreef Smart_ass het volgende:
Ik wil eigenlijk ook het liefste onze dreumes upgraden naar een groter bed zodat kleine zus dan in haar ledikant kan, maar ze is dan nog net geen twee dus ik heb geen idee of ze er dan al aan toe is. We hebben hier een soort co-sleeper voor de eerste tijd maar die is niet al te groot dus het ligt er een beetje aan hoe groot mevrouw gaat zijn hoelang ze daar in kan :D.
Ja precies.. Ik denk dat draak er gewoon nog niet aan toe is. Gewoon maar even afwachten. Hij kan nu kiezen, maar tot nu toe wijst hij altijd naar z'n ledikant haha.

@Elleska , ja ik denk dat het ook via Marktplaats gaat worden hoor. Maar heb hetzelfde als jij, het liefst zou ik gewoon nu alles geregeld hebben omdat als de beeb er eenmaal is ik geen zin heb om vanalles nog te moeten doen voor de babykamer.

Maarja, als het ledikant kopen het enige is..
pi_204360196
Zou alvast een zoekactie op marktplaats uitzetten en als er een ledikantje voor een mooie prijs voorbij komt ophalen. Blijkt het niet nodig dan verkoop je het ledikantje voor hetzelfde bedrag weer door.

Zo heb ik pas een 2e co-sleeper gekocht voor de herfstvakantie. Lekker op tijd maar deze kwam met een hele leuke prijs voorbij en dan hoef ik mij niet meer druk te maken over de vakantie.
Vakantie was al geboekt voordat ik zwanger was dus we hadden geen rekening gehouden met een baby. Er past geen campingbedje op de slaapkamer maar een smal wiegje/co-sleeper past wel dus probleem opgelost. Plan is nu om deze ook de eerste weken in de woonkamer te gebruiken ipv de box.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 07-04-2022 17:07:43 ]
pi_204360506
Co-sleeping kan hier niet omdat onze slaapkamer te klein is, vind ik wel jammer. De babykamer is wel maar drie stappen lopen vanuit onze slaapkamer, maar toch. :P
pi_204360671
hoe klein is te klein? 40cm naast het bed is genoeg voor een co-sleeper.
pi_204360989
In de co-sleeper naast ons bed is hier de vorige keer 4 weken gelukt, ben wel benieuwd hoe dat deze keer zal gaan.
pi_204361475
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:35 schreef Elleska het volgende:
hoe klein is te klein? 40cm naast het bed is genoeg voor een co-sleeper.
We moeten al over elkaar heen klimmen om uit bed te komen, en direct naast het bed zit een inbouwkast. Het is niet haalbaar om er nog iets bij te zetten, dan kan de deur niet meer open en dicht. :P
  vrijdag 8 april 2022 @ 08:33:52 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204368792
Ik dacht dat de kwaaltjes ondertussen minder zouden moeten worden, maar mijn maag was het niet eens met mijn 2 happen ontbijt vanochtend :').
pi_204369553
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:33 schreef Debsterr het volgende:
Ik dacht dat de kwaaltjes ondertussen minder zouden moeten worden, maar mijn maag was het niet eens met mijn 2 happen ontbijt vanochtend :').
Het duurde bij mij wel tot een week of 14 voor ik echt consistente verbetering zag, en de vermoeidheid is er nu met 16 weken pas echt vanaf voor mijn gevoel.
Al heb ik gister een half uur staan stofzuigen en was ik toen ook wel weer moe. :')
pi_204369565
Ik wil een cosleeper, maar we hebben ook 2 familie wiegen in de aanbieding. :')
Vooralsnog is het idee; wiegje op de babykamer, cosleeper op onze slaapkamer, wiegje beneden als vervanging van box. En dan zien we tzt wel wat bevalt en veel gebruikt wordt en wat minder, maar door de sentimentele waarde willen we wel allebei de wiegen in een vorm in gebruik hebben gehad.
pi_204369911
Klinkt als een prima plan.

Wiegje (of in ons geval dichtgeritste co-sleeper) in de woonkamer lijkt mij heel fijn. Bij L hadden we de box staan maar in het begin kon hij zichzelf niet goed warm houden en koelde in de box teveel af dus werd de kinderwagenbak in de box gezet. Na de kraamweek kon ik de kinderwagenbak nog niet tillen wat weer onhandig was met naar buiten gaan dus ik zette de gehele kinderwagen in de kamer waar ook nog de lompe box stond.
Wiegje neemt minder ruimte in en officieel is slapen in een kinderwagenbak alleen met toezicht dus een wiegje voelt ook nog eens veiliger. De box komt in de woonkamer zodra er behoefte is aan een veilige speelplek.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 17:50 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
We moeten al over elkaar heen klimmen om uit bed te komen, en direct naast het bed zit een inbouwkast. Het is niet haalbaar om er nog iets bij te zetten, dan kan de deur niet meer open en dicht. :P
Dat is inderdaad echt te klein. Hangwieg boven het voeteneinde ben ik wel eens tegen gekomen bij vergelijkbare slaapkamers maar of dat nu veel makkelijker is dan die 3 stappen lopen?
pi_204370327
24 weken dansje *O*
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:14:40 #95
431496 girlnextdoor.
pi_204371459
We hebben besloten dat we het zondag al gaan vertellen. Vriendlief was de dag voor de positieve tests jarig en gezien hij zoon is van gescheiden ouders, die zondag allebei op het zijn verjaardagsfeest zijn inclusief opa en oma's leek het ons juist mooi om dan aan de kondigen. De volgende keer dat iedereen bij elkaar is is Augustus maar dan is de zwangerschap al zichtbaar :P Ook vanwege de hoge leeftijd van de overgrootouders en het feit dat een oma kanker heeft, trekt mij over de streep om het nu al te vertellen. Ik heb liever dat ze het allemaal weten en als een van de overgrootouders het niet mocht halen, dat hebben ze het nog geweten. Ook als het mis mocht gaan met de zwangerschap (fingers crossed dat dat niet gebeurd), vind ik het juist fijn dat iedereen op de hoogte is ipv dat je dat later nog gaat vertellen.

Ik heb echter wel een ander dilemma: de broer van mijn vriend zou ook vader worden, maar die zwangerschap is misgelopen en zijn vriendin is er zó van slag van geraakt dat ze de benen heeft genomen, een scheiding heeft aangevraagd en in een depressie is geraakt. Hij zit nu ziek thuis omdat hij door de situatie ook helemaal van de leg is. We hebben het hem wel al vertelt, maar hij zal er zondag ook bij zijn. Nu vraag ik me af of ik minder uitbundig moet reageren uit respect voor hem (miskraam was in december), van de andere kant wil ik me ook niet inhouden omdat het mijn eerste kind is en ik gewoon blij ben. Als ik iets heb te vieren lijkt en in mijn omgeving altijd wat aan de hand te zijn en ik wil nu gewoon eens helemaal blij zijn zonder dat ik ergens rekening mee moet houden. Toch vind ik dat ook weer ergens arrogant ofzo.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring of tips hoe ik ermee moet omgaan?
pi_204371534
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
We hebben besloten dat we het zondag al gaan vertellen. Vriendlief was de dag voor de positieve tests jarig en gezien hij zoon is van gescheiden ouders, die zondag allebei op het zijn verjaardagsfeest zijn inclusief opa en oma's leek het ons juist mooi om dan aan de kondigen. De volgende keer dat iedereen bij elkaar is is Augustus maar dan is de zwangerschap al zichtbaar :P Ook vanwege de hoge leeftijd van de overgrootouders en het feit dat een oma kanker heeft, trekt mij over de streep om het nu al te vertellen. Ik heb liever dat ze het allemaal weten en als een van de overgrootouders het niet mocht halen, dat hebben ze het nog geweten. Ook als het mis mocht gaan met de zwangerschap (fingers crossed dat dat niet gebeurd), vind ik het juist fijn dat iedereen op de hoogte is ipv dat je dat later nog gaat vertellen.

Ik heb echter wel een ander dilemma: de broer van mijn vriend zou ook vader worden, maar die zwangerschap is misgelopen en zijn vriendin is er zó van slag van geraakt dat ze de benen heeft genomen, een scheiding heeft aangevraagd en in een depressie is geraakt. Hij zit nu ziek thuis omdat hij door de situatie ook helemaal van de leg is. We hebben het hem wel al vertelt, maar hij zal er zondag ook bij zijn. Nu vraag ik me af of ik minder uitbundig moet reageren uit respect voor hem (miskraam was in december), van de andere kant wil ik me ook niet inhouden omdat het mijn eerste kind is en ik gewoon blij ben. Als ik iets heb te vieren lijkt en in mijn omgeving altijd wat aan de hand te zijn en ik wil nu gewoon eens helemaal blij zijn zonder dat ik ergens rekening mee moet houden. Toch vind ik dat ook weer ergens arrogant ofzo.

Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt inclusief vergaande gevolgen voor het gezin van broer. Ik kan niet teveel op de details ingaan ivm herkenbaarheid. Ik heb me ingehouden omdat ik vond dat ik het niet kon maken om feest te vieren (was ook mijn 1e kind). Maar broer zei me later dat dat van hem niet had gehoeven omdat hij niet wilde dat ik ook zou lijden onder de situatie.

Ik vind het lastig, heb niet echt tips. Ik zou er anders vooraf misschien even over praten met broer om te zien hoe hij erin staat
pi_204371575
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2022 13:14 schreef girlnextdoor. het volgende:

Ten eerste: gefeliciteerd O+

Ik zou met de broer van je vriend overleggen wat hij prettig vindt, misschien is het mogelijk dat hij wat later aanschuift zodat jullie het blije nieuws eerst aan de verdere familie kunnen vertellen. Hij hoeft daar dan niet bij te zijn als hij dat niet wil en dan hoef jij je op het moment zelf niet "in te houden".
  vrijdag 8 april 2022 @ 13:24:59 #98
403520 Sway-
La vie est belle
pi_204371593
Wij hebben vrienden die al jaren bezig zijn en ook een kindje zijn verloren, meerdere miskramen etc. Hen hebben we het persoonlijk al eerder verteld zodat ze al op de hoogte waren en het geen klap/verrassing zou zijn op het moment dat ze daar niet even zelf de tijd voor konden nemen. Is dat misschien een optie?
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:53:13 #99
431496 girlnextdoor.
pi_204375554
Thanks! Ik heb hem gebeld en uitgelegd wat we van plan zijn, hij vond het fijn dat ik het met hem besprak en het is prima zegt hij. Hij denkt zelfs dat de familie juist wel toe is aan een lichtpuntje. Echt lief!

Wilde vriendlief net een filmpje laten zien van een bevalrobot waar verloskundigen in opleiding mee werken, begint ie al te gillen van ieuwww dat is vies :') Je ziet niet eens de rauwe werkelijkheid met bloed enzo _O- Ik denk dat ik zijn moeder maar mee die bevalkamer in neem, die is rustig haha :D Zn broer zei ook al desnoods ga ik mee die kamer in haha. Vriend krijgt nog wat voor de kiezen :D
  zaterdag 9 april 2022 @ 08:13:21 #100
208890 June.
Seriously?
pi_204379164
Haha. Hij moet vooral bij je hoofd blijven staan @girlnextdoor.

Maar ook mannen hebben een soort adrenaline door hun lijf hoor, als vriendin gaat bevallen. Mijn vriend voelde zich erg machteloos om mij zoveel pijn te zien lijden.
Heeft ook uren mijn rug gemasseerd, terwijl voor mijn gevoel dit maar 10 min was :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')