Ik ontdekte héél laat dat er een klein knopje bij het venstertje zit waarmee je een wissertje aan de binnenkant van het ruitje kunt laten bewegenquote:Op zondag 3 april 2022 12:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb ook een condens venstertje
Gelukkig wel binnen, ik mag voor de voordeur op de knietjes de kruipruimte in loeren
quote:Op zondag 3 april 2022 13:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ontdekte héél laat dat er een klein knopje bij het venstertje zit waarmee je een wissertje aan de binnenkant van het ruitje kunt laten bewegen
Hoe groot is de schade? Moet de hele benedenvloer eruit (dan zou ik het proberen) of is het van een kleine ruimte waar je nooit komt?quote:Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef fietsie het volgende:
Als jullie een lekkende hoofdkraan-kraan zouden hebben, zou je dat melden bij je verzekeraar?
Zo te zien is de enige schade mn laminaat uit 2002, en de laatste keer dat ik een verzekeringsmelding deed van waterschade aan mn laminaat was de mededeling "zit niet nagelvast dus valt niet onder de dekking".
Het is alleen de hal; die loopt wel ononderbroken door over de hele begane grond maar het beschadigde deel beperkt zich tot de hal (visueel).quote:Op zondag 3 april 2022 14:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe groot is de schade? Moet de hele benedenvloer eruit (dan zou ik het proberen) of is het van een kleine ruimte waar je nooit komt?
Ja het weer lijkt vriendelijk, maar is het niet. Ik kwam doorweekt van de fiets, en dat was niet een enthousiast trainingsresultaat...quote:Op zondag 3 april 2022 14:05 schreef Lonaa het volgende:
"Oh ik ga wel even lekker wandelen in het natuurgebied".
3x hagel op de kop en 1x uitgegleden. Knie doet zeer nu.
Hond is wel tevreden.
Daar gaat het toch om, alles voor Doraquote:Op zondag 3 april 2022 14:05 schreef Lonaa het volgende:
"Oh ik ga wel even lekker wandelen in het natuurgebied".
3x hagel op de kop en 1x uitgegleden. Knie doet zeer nu.
Hond is wel tevreden.
De hoofdkraan zelf? Dat is verantwoordelijkheid van de waterleverancier. Daar melding maken voor vervangenting/reparatie en verzoek om de schade te herstellen. Na de meter is eigen verzekering en reparatie kosten.quote:Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef fietsie het volgende:
Als jullie een lekkende hoofdkraan-kraan zouden hebben, zou je dat melden bij je verzekeraar?
Zo te zien is de enige schade mn laminaat uit 2002, en de laatste keer dat ik een verzekeringsmelding deed van waterschade aan mn laminaat was de mededeling "zit niet nagelvast dus valt niet onder de dekking".
Bedankt voor je waterput.quote:
Nee de hoofdkraan - binnenkraan na de watermeter... Die van de waterleverancier is in 2005 (toen ie lekte) vervangen op 1e kerstdagquote:Op zondag 3 april 2022 14:20 schreef z80 het volgende:
[..]
De hoofdkraan zelf? Dat is verantwoordelijkheid van de waterleverancier. Daar melding maken voor vervangenting/reparatie en verzoek om de schade te herstellen. Na de meter is eigen verzekering en reparatie kosten.
Nah. Doet gewoon zeer van binnen. Het is wel mijn slechte knie, daar waar de slijmbeurs al kapot van is, dus feest. Zal vast wel over gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 14:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch om, alles voor Dora
Maar klote voor je knie, lijkt het ernstig?
Ik zat net met koffie in de tuinquote:Op zondag 3 april 2022 14:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja het weer lijkt vriendelijk, maar is het niet. Ik kwam doorweekt van de fiets, en dat was niet een enthousiast trainingsresultaat...
quote:Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedankt voor je waterput.
Ik kwam erachter dat 'iemand' ergens in de afgelopen tijd blijkbaar buiten de slang van een drinkwaterkraan gedeeltelijk los heeft getrokken.
120 m3 (da's 50%) meer verbruikt dan vorig jaar![]()
![]()
Oops. Is hier ook eens gebeurd.quote:Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kwam erachter dat 'iemand' ergens in de afgelopen tijd blijkbaar buiten de slang van een drinkwaterkraan gedeeltelijk los heeft getrokken.
![]()
Boo😢 en Boo😢 voor fietsie.quote:Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nah. Doet gewoon zeer van binnen. Het is wel mijn slechte knie, daar waar de slijmbeurs al kapot van is, dus feest. Zal vast wel over gaan.
Ohoh, da's zondequote:Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
![]()
Ja alleen dit is nog gips waar ze echt niet op mag steunen, dus veel helpen bij trap op trap af enzo.quote:Op zondag 3 april 2022 15:14 schreef AnneX het volgende:
Hoest met Uk en gips? Redt zij zich met krukken?
Hoe is het met de pijn?quote:Op zondag 3 april 2022 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja alleen dit is nog gips waar ze echt niet op mag steunen, dus veel helpen bij trap op trap af enzo.
Maandagmiddag kijken ze of het al veilig is over te gaan naar loopgips
Vooral branderig gevoel zo nu en dan; de zwelling is wel eindelijk echt minder dus iets meer wiebelen met de tenen nu enzo.quote:
Zittend op/af?quote:Op zondag 3 april 2022 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja alleen dit is nog gips waar ze echt niet op mag steunen, dus veel helpen bij trap op trap af enzo.
Maandagmiddag kijken ze of het al veilig is over te gaan naar loopgips
Over de prijs moeten we het nog hebben, deze keuken was weer 50% duurder dan de laatste keukentekening. En dat was eigenlijk al de max. Maar met dit keukenblad willen we de max wel iets opschuiven, dus ik denk dat we er wel uit gaan komen. Vandaag bij een aantal zaken in de buurt gaan kijken, maar nergens een vergelijkbaar keukenblad te vinden. Maar in Duitsland wel bij meerdere zaken verkrijgbaar, dus daar kunnen we ook nog meer vergelijken.quote:Op zondag 3 april 2022 12:59 schreef AnneX het volgende:
Nog een late reactie op de droomkeuken van @:Myraela![]()
Is het betaalbaar ook?
Was je al begonnen met een fb groep voor nieuwe bewoners?
Dat was toch het plan. Grappig idee.
Hebben jullie nu besloten wel de grote te doen?quote:Op zondag 3 april 2022 17:06 schreef Myraela het volgende:
Nee, die twijfelen beide nog omdat de tuin al zo klein is. Die twijfel is nog wat aangesterkt nu ze weten dat wij wel gaan uitbouwen.
Ja.quote:Op zondag 3 april 2022 17:11 schreef gcjoel het volgende:
Hebben jullie nu besloten wel de grote te doen?
Ja ik snap wat je bedoelt. 1 meter buiten is gewoon een stuk minder dan 1 meter binnen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja.We vinden de ruimte binnen gewoon fijn. En eigenlijk denken we buiten ook prima te kunnen rocken met een miniformaat. Niet het gevoel dat mini-maar-iets-minder-mini buiten nou echt verschil uit gaat maken.
Ik zou natuurlijk liever op die locatie wonen maar dan met een enorm stuk land er omheen, maar dat was sowieso geen optie.
Precies. En als die 2.4 meter nou het verschil zou maken tussen een kleine tuin of een normale tuin, dan is het misschien al een andere keuze. Maar de tuin blijft in alle situaties een 'oh, wel een kleine tuin zeg'-tuin.quote:Op zondag 3 april 2022 17:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja ik snap wat je bedoelt. 1 meter buiten is gewoon een stuk minder dan 1 meter binnen.
Vinden de buren dat ookquote:Op zondag 3 april 2022 17:24 schreef AnneX het volgende:
De drummende buurjongen had een bijna 10 op zijn trommel diploma.
En het advies was: “je mag harder slaan” 😂
Was het niet erg koud?quote:Op zondag 3 april 2022 17:30 schreef Blues het volgende:
Ik zat de hele middag in mijn up volkomen gelukkig te wezen in een vogelkijkhut.
Er was niemand![]()
Dat klinkt ook heerlijkquote:Op zondag 3 april 2022 17:30 schreef Blues het volgende:
Ik zat de hele middag in mijn up volkomen gelukkig te wezen in een vogelkijkhut.
Er was niemand![]()
Jaquote:
Oh wat lekker. Was het niet heel erg koud?quote:Op zondag 3 april 2022 17:30 schreef Blues het volgende:
Er was niemand![]()
Pontje bij Millingen? Dan was je bij mij in de buurt. En omfietsen is dan ongeveer 30Km extra als je via Emmerich gaat.quote:Op zondag 3 april 2022 17:53 schreef Tele6 het volgende:
@:Clubsoda was je nog gaan hardlopen of is het bij theorie gebleven?
Ik heb vanochtend 2 uurtjes gesurvivald en vanmiddag 46 km gefietst. Met tegenwind en miezer en een hagelbui
Wel mooi veel reigers en ooievaars gezien.
Ik moest 20 minuten op de pont wachten om de Rijn over te kunnen (die vaart winterdienstregeling, ik was allang blij dat ie überhaupt voer) en dat was KOUDDDDD
Er stond een Drentse dame van op z'n minst 60, die was deze week het Pieterpad aan het fietsen. Elektrische fiets helemaal volgeladen met spullen, gewoon gekleed in spijkerbroek en winterjas, en 100 km per dag fietsenliever zij dan ik in dit weer
Da's een fijn cadeautje!quote:Op zondag 3 april 2022 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bank, salontafel en tv staan inmiddels in de keuken. Een paar minuten nadat ik op de bang ging liggen, lag Hansje al op schoot. Voor het eerstMijn hand kreeg een VIP treatment van beetjes en likjes.
Ik gingquote:Op zondag 3 april 2022 17:53 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanochtend 2 uurtjes gesurvivald en vanmiddag 46 km gefietst. Met tegenwind en miezer en een hagelbui
Ik moest 20 minuten op de pont wachten om de Rijn over te kunnen (die vaart winterdienstregeling, ik was allang blij dat ie überhaupt voer) en dat was KOUDDDDD
Er stond een Drentse dame van op z'n minst 60, die was deze week het Pieterpad aan het fietsen. Elektrische fiets helemaal volgeladen met spullen, gewoon gekleed in spijkerbroek en winterjas, en 100 km per dag fietsenliever zij dan ik in dit weer
Ja, de pont bij Millingen. Omfietsen was inderdaad niet leuk geworden. Ik vind de rit naar die brug ook niet leuk, je hebt er amper beschutting en er is niks te zien. Enige troost was altijd de (heeeel vettige) pizza die we dan in Kleve haaldenquote:Op zondag 3 april 2022 17:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Pontje bij Millingen? Dan was je bij mij in de buurt. En omfietsen is dan ongeveer 30Km extra als je via Emmerich gaat.
Een katoenen spijkerbroek is zo ongeveer de minst geschikte kledij voor dit weer.quote:Op zondag 3 april 2022 17:53 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor behang heb je uitgekozen?quote:Op zondag 3 april 2022 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bank, salontafel en tv staan inmiddels in de keuken. Een paar minuten nadat ik op de bang ging liggen, lag Hansje al op schoot. Voor het eerstMijn hand kreeg een VIP treatment van beetjes en likjes.
quote:Op zondag 3 april 2022 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe gaat het met jouw hairy housemate (ben z;n naam even kwijt)quote:
Foxtrotquote:Op zondag 3 april 2022 19:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw hairy housemate (ben z;n naam even kwijt)
Ja, dat blijft natquote:Op zondag 3 april 2022 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een katoenen spijkerbroek is zo ongeveer de minst geschikte kledij voor dit weer.
quote:Op zondag 3 april 2022 17:53 schreef Tele6 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zondag 3 april 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Mijn stemming sloeg een beetje om vanochtend toen de Duitse zei dat ze eigenlijk vanavond om 17:30 nog moest invallen voor een collega die Corona had gekregen. Naar Enschede werd dan lastig.
Toen maar vol gas richting Münster gereden (Sorry Greta) en toen uiteindelijk toch nog de middag samen kunnen doorbrengen.
Rondje gewandeld en iets gegeten. Ik viel niet tegen
En zij? Viel zij ook niet tegen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zondag 3 april 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Mijn stemming sloeg een beetje om vanochtend toen de Duitse zei dat ze eigenlijk vanavond om 17:30 nog moest invallen voor een collega die Corona had gekregen. Naar Enschede werd dan lastig.
Toen maar vol gas richting Münster gereden (Sorry Greta) en toen uiteindelijk toch nog de middag samen kunnen doorbrengen.
Rondje gewandeld en iets gegeten. Ik viel niet tegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Eens kijken of hij "Guus Utenwaard" word.quote:Op zondag 3 april 2022 19:50 schreef Tele6 het volgende:
Hou je ons net zo goed op de hoogte als @:vlindertje89 dat kan?
Zo heel veel is er nog niet gebeurd, dus die details kan ik nog niet delenquote:Op zondag 3 april 2022 19:50 schreef Tele6 het volgende:
Hou je ons net zo goed op de hoogte als @:vlindertje89 dat kan?
'nog niet'quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef derLudolf het volgende:
Zo heel veel is er nog niet gebeurd, dus die details kan ik nog niet delen
Wel een rasechte Duitse, ze was helemaal in d'r sas met aardappelpuree en Leberkäse
Wel karamel küche voor haar mee genomen?quote:Op zondag 3 april 2022 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo heel veel is er nog niet gebeurd, dus die details kan ik nog niet delen
Wel een rasechte Duitse, ze was helemaal in d'r sas met aardappelpuree en Leberkäse
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel karamel küche voor haar mee genomen?Ik las kameel kucheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 3 april 2022 20:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel karamel küche voor haar mee genomen?Een Karamelkeuken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe nu zie ik zo'n keuken met geel/bruine vet en nicotine aanslag voor mequote:
Een Karameltaart is een Karamelkuchen btwquote:Op zondag 3 april 2022 20:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hehe nu zie ik zo'n keuken met geel/bruine vet en nicotine aanslag voor me
quote:Op zondag 3 april 2022 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Media trappen massaal in 1-april-grap over inflatie
![]()
![]()
Nieuwspaal slaagt er weer eens in een satire bij news.google.com te krijgen. Lukt ze wel vaker, echt, geweldig.quote:
Die fysiomeneer bellen morgen?quote:
Is koelen uberhaupt nog zinvol na een aantal uur?quote:Op zondag 3 april 2022 20:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ai... Goed koelen en poot omhoog?
Doperwten in huis?
Ik heb geen fysiomeneer meerquote:
Oow ik dacht me te herinneren datje een woestaantrekkelijkefysiomeneer had ooit. Maar niet meer dus.quote:Op zondag 3 april 2022 20:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb geen fysiomeneer meerIk had een mevrouw
Die is nog met zwangerschapsverlof. Ik had een invalmevrouw, die brak haar hand. Dus.
Ja die woestaantrekkeliljkefysiomeneer is al een jaar of 4 verleden tijd. Ik hoop eigenlijk gewoon dat het morgen over is.quote:Op zondag 3 april 2022 21:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow ik dacht me te herinneren datje een woestaantrekkelijkefysiomeneer had ooit. Maar niet meer dus.
Maar ik denk wel dat je zo iemand t best even kunt raadplegen, want knieen zijn rare dingen. En dokters zijn soms wel erg gefocussed op "3 dagen rust en paracetamol en dan gebeuren er wonderen"
Uhuh dat hoop ik ook altijd; maar recent toch maar weer zo'n fysiodinges ingezet ivm m'n enkel, en eigenlijk vrij vlot... resultaat. En een knie is toch wel erg van zegmaar nog 70 jaar waarde.quote:Op zondag 3 april 2022 21:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja die woestaantrekkeliljkefysiomeneer is al een jaar of 4 verleden tijd. Ik hoop eigenlijk gewoon dat het morgen over is.
Ik heb geen ideequote:Op zondag 3 april 2022 20:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is koelen uberhaupt nog zinvol na een aantal uur?
Pootje ligt al wel omhoog.
Mja. Ik hoop eigenljk dat ie gewoon een flinke opdoffer gehad heeft en daar enigsinds boos en teleurgesteld over is en dat dat dan afneemt. Vannacht en morgen. En dan over.quote:Op zondag 3 april 2022 21:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh dat hoop ik ook altijd; maar recent toch maar weer zo'n fysiodinges ingezet ivm m'n enkel, en eigenlijk vrij vlot... resultaat. En een knie is toch wel erg van zegmaar nog 70 jaar waarde.
Ik hoop het ook voor jequote:Op zondag 3 april 2022 21:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja. Ik hoop eigenljk dat ie gewoon een flinke opdoffer gehad heeft en daar enigsinds boos en teleurgesteld over is en dat dat dan afneemt. Vannacht en morgen. En dan over.
Zo niet dan haal ik er hulptroepen bij.
Ja, hij ligt wel hoog. Ik leg er straks in bed ook een opgerolde handdoek onder.quote:Op zondag 3 april 2022 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor jeEn euhm, ijs doet naar mijn ervaring alleen iets als er zichbare zwelling is... hoger leggen ook wel als t meer intern zit..
Ik ben inmiddels expert in omhoogliggende pootjes.quote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, hij ligt wel hoog. Ik leg er straks in bed ook een opgerolde handdoek onder.
Wanneer je zijslaper bent, schijnt het wel goed te zijn om iets tussen de knieen te leggen.quote:Op zondag 3 april 2022 21:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, hij ligt wel hoog. Ik leg er straks in bed ook een opgerolde handdoek onder.
Da's fijn voor hem. Las op twitter dat iemand in TIlburg zat, en naar Maastricht moest. De katten moesten ook eten hebben. Er werden heel veel ritten aangeboden, mooi zoietsquote:Op zondag 3 april 2022 21:13 schreef Tele6 het volgende:
Zo. Broertje zit in de bus. Reis van normaal 15 minuten met de trein kost 'm nu 50 minuten met de bus, maar hij is helemaal tevreden want het is rustiger in de bus dan hij had verwacht.
En het regionale lijntje reed gewoon dus hij heeft 2/3 van de reis gewoon met de trein kunnen doen
Dat komt regionale vervoerders en NSI wel rijden is omdat men daar niet lopen te janken dat het zo saai is elke dag hetzelfde traject te rijden. Die bedrijven hebben gewoon duidelijk waar hij personeel is en met welk materieel.quote:Op zondag 3 april 2022 21:13 schreef Tele6 het volgende:
En het regionale lijntje reed gewoon dus hij heeft 2/3 van de reis gewoon met de trein kunnen doen
Nou, als in heel NL geen trein meer rijdt en je dus heel veel mensen moet vervoeren kan ik me wel voorstellen dat er niet genoeg bussen zijnquote:Op maandag 4 april 2022 06:48 schreef Candaasje het volgende:
Het verbaasde me meer dat er hier in de krant stond dat er geen bussen zouden rijden, want er waren er niet genoeg. Ofzo.![]()
Mwoah dat weet ik niet, de reiziger op 1-2-3 is mooie praat maar eigenlijk zijn het maar lastige dingen.quote:Op maandag 4 april 2022 05:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ah, meneer Ludolf weet het weer beterHet zal vast een stuk complexer in elkaar zitten dan jij en ik denken want de NS legt vast niet zomaar midden op een dag het treinverkeer plat, wetende dat er een hoop Nederlanders afhankelijk zijn van hen. Maar goed, daar hebben internetridders natuurlijk geen boodschap aan
Gewone bussen reden uiteraard nog wel maar er werd geen, zoals dat in het Duits heet "SEV" geregeld (Schienenersatzverkehr oftewel trein vervangende bus)quote:Op maandag 4 april 2022 06:48 schreef Candaasje het volgende:
Het verbaasde me meer dat er hier in de krant stond dat er geen bussen zouden rijden, want er waren er niet genoeg. Ofzo.![]()
Facebook dating, ik was in de veronderstelling dat het niets was, althans nooit echt respons/likes gehad ofzo. Ja van een paar Aziaten die allemaal hetzelfde verhaal hadden. Ik denk haast dat het fake is. Maar één echte kan genoeg zijn hèquote:@:derLudolf op date-avontuur! Hoe had je deze Duitse Deerne ontmoet?
Ik keek gisteravond Bridgerton, als je het over a mans courting of a woman hebt, dan kun je daar vast nog inspiratie uit halen![]()
Dat is een excuus wat makkelijk wordt geslikt. Veiligheid is echt de taak van ProRail, en alle seinen, wissels en overwegen functioneerden gewoonquote:Op maandag 4 april 2022 06:48 schreef Candaasje het volgende:
Ik begreep dat het ook met name met veiligheid te maken had
Wat wordt er nu geschilderd?quote:Op maandag 4 april 2022 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
De schilder is aan de slag![]()
@:kaatje1
Ik ben nog steeds niet verder gekomen dan dit behang:
[ afbeelding ]
Maar voor er behangen kan worden zijn we weer maanden verder. We hebben eerst tegelplinten nodig. Dat is een dure klus die we al 5 jaar voor ons uit schuiven.
In de woonkamer de muren en plafond, voor het eerst sinds er gestuct is. De raamkozijnen van de woonkamer en badkamer aan de binnenkant, alle binnendeuren en binnenkozijnen en de voordeur buiten en binnen. Alles staat nog in de grondverf uit de fabriek dus het gaat echt een wereld van verschil zijnquote:
Leuk, dan knapt het echt ineens snel op ja!quote:Op maandag 4 april 2022 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In de woonkamer de muren en plafond, voor het eerst sinds er gestuct is. De raamkozijnen van de woonkamer en badkamer aan de binnenkant, alle binnendeuren en binnenkozijnen en de voordeur buiten en binnen. Alles staat nog in de grondverf uit de fabriek dus het gaat echt een wereld van verschil zijn
Het wordt straks ineens niet meer een 'huis in verbouwing'. Eindelijk. Ok, dan ziet de keuken er nog steeds wel uit alsof er een stel beunen bezig zijn geweestquote:Op maandag 4 april 2022 09:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Leuk, dan knapt het echt ineens snel op ja!
Het is wel fijn als er steeds meer plekken af zijn. Dan heb je toch meer rust lijkt me.quote:Op maandag 4 april 2022 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het wordt straks ineens niet meer een 'huis in verbouwing'. Eindelijk. Ok, dan ziet de keuken er nog steeds wel uit alsof er een stel beunen bezig zijn geweest, maar daar is ook een plan voor.
Ah ik dacht eigenlijk dat de schilder ook het behang zou aanbrengen.quote:Op maandag 4 april 2022 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
De schilder is aan de slag![]()
@:kaatje1
Ik ben nog steeds niet verder gekomen dan dit behang:
[ afbeelding ]
Maar voor er behangen kan worden zijn we weer maanden verder. We hebben eerst tegelplinten nodig. Dat is een dure klus die we al 5 jaar voor ons uit schuiven.
Dat is ook wel echt heel lastig hoor. Dingen gaan bijna nooit zoals je wilt.quote:Op maandag 4 april 2022 09:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het is wel fijn als er steeds meer plekken af zijn. Dan heb je toch meer rust lijkt me.
Wij moeten nog beginnen maar ik zie daar echt zo tegenop. Zeker omdat heel veel ook gewoon met elkaar verbonden is. Dus soms overzie ik het allemaal niet meer.
In juli 6 jaar.quote:Op maandag 4 april 2022 09:53 schreef Myraela het volgende:
Hoe lang ben je nu eigenlijk al bezig met je huis, Lucky? Lijkt me echt fijn dat je steeds meer ruimtes straks gewoon helemaal af hebt.
Nee, helaasquote:Op maandag 4 april 2022 09:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah ik dacht eigenlijk dat de schilder ook het behang zou aanbrengen.
Vooral dat accepteren dat het anders loopt moet ik gaan lerenquote:Op maandag 4 april 2022 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook wel echt heel lastig hoor. Dingen gaan bijna nooit zoals je wilt.
Een vriend van ons vroeg laatst waarom we niet gewoon een planning maken en ons daar aan houden. Die heeft overduidelijk nooit goed verbouwd.
We waren in december met de keukenvloer begonnen. Nu kunnen we ook eindelijk de wanden afmaken, die verven, een 6 meter lange koof maken voor de afzuiging en een vloer plaatsen. Een prima klus voor de winter. Nou, toen kregen we corona, was het kerst en liep de vloer een weekend uit en voor we het wisten was het half januari. Ik zat in mijn traject en had fulltime pijn en kon nergens mee helpen. J heeft veel van me overgenomen en werkte elk weekend een paar uur aan de keuken. Tussendoor moesten er nog bomen worden geplant want daar was het de beste tijd voor. Toen ging het stormen en waren we 4 weekenden bezig met het kappen en verwerken van een aantal bomen.
Nu is de schilder er en zijn we 3 weekenden bezig om onze inboedel te verplaatsen.
Hierna begint de zomer weer en dan liggen de prioriteiten bij de tuin. De klus in de keuken moet voor het zoveelste jaar op rij wachten op komende winter.
Aan de andere kant wen je er ook wel aan dat de dingen zo gaan hoor. In het begin probeer je overzicht te houden en strak te plannen. En na een aantal jaar merk je dat je daar heel anders in gaat staan. Het is wel een fascinerend proces. En des te leuker is het als dingen eens een keer wel goed gaan![]()
Ok, dit is een soort van negatief verhaal geworden geloof ik. Zo bedoelde ik het niet. Wij hebben ook gewoon echt een gebrek aan geld, J werkt meer dan 60 uur en ik ben vaak ziek. Daarnaast zijn we allebei helemaal niet handig waardoor alles altijd langer duurt. Het kan ook gewoon echt een stuk soepeler lopen dan hoe wij het aanpakken
Flinke overwaarde is wel echt tof ja. Ons vorige huis stond flink onder water en we doen alles op 1 niet zo heel hoog inkomen.quote:Op maandag 4 april 2022 10:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Vooral dat accepteren dat het anders loopt moet ik gaan leren
ik wil zo graag alles plannen maar weet nu al dat dat niks wordt, ik heb bijvoorbeeld al geen idee hoe lang bepaalde dingen gaan duren.
Wij hebben inderdaad wel 1 voordeel, door de idiote huizenmarkt hebben we wel geld zat als de overdracht is geweest.
Hoewel, materiaal is wel ECHT veel duurder geworden. Maar goed, we realiseren ons wel dat we echt flink budget hebben.
Mja dat afspraken niet nakomen is gewoon eikelgedrag!quote:Op maandag 4 april 2022 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Flinke overwaarde is wel echt tof ja. Ons vorige huis stond flink onder water en we doen alles op 1 niet zo heel hoog inkomen.
Die acceptatie is een mooie life skill die je gaat leren
Ik heb hem ook nog niet volledig onder de knie hoor. Ik was laatst echt laaiend op die bomenkapper die zo respectloos met onze tijd om ging. Toen was mijn leuke life skill echt ver te zoeken.
Had ik nog niet gelezen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blijft toch een raar wereldje, dat voetbalwereldje.
Van Gaal: ‘Dat ik prostaatkanker heb, heb ik niet aan de voetballers verteld. Dat deel je niet met mensen met wie je werkt. Dat beïnvloedt misschien hun keuze en daadkracht’
Wat een onzinLekker stigmatiserend weer, voor de mensen die kanker hebben. Blijkbaar moet je ‘gewoon’ blijven doen. En smoesjes verzinnen als je een behandeling hebt. Ofzo.
Dat hij het niet publiekelijk meldde, dat kan ik wel snappen. Want dan gaan vreemden van alles invullen en vinden, zonder dat je dat meteen kunt rechtzetten. Al is dat ook weer een gemiste kans om als ambassadeur te fungeren en te laten zien dat kanker niet het einde van alles betekent.
Uber eats?quote:Op maandag 4 april 2022 10:14 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Ik ben brak, dus lees straks goed bij.
Maar fijn van knie beter en kut van nog niet trainen @:Lonaa!
Ik wil graag dat iemand me een broodje met spek en gebakken ei en een witte AA komt brengen, maar ben bang dat dat iets teveel gevraagd is van m'n katten en ik heb daarnaast geen spek, ei of AA in huis. #firstworldproblems
Wauw. Lijkt me een heel eenzaam traject….quote:Op maandag 4 april 2022 10:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Had ik nog niet gelezen.
Oom idem dito: 7 jaar na diagnose overleden. Weigerde behandeling.
Vertelde het vrouw en kinderen pas half jaar voor overlijden.
Verder een actieve vent met allerlei hobby’s en bezigheden.
Hoera?quote:Op maandag 4 april 2022 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is echt een fantastische dag voor niet werkende radiatoren.
Als je katten hier een stuk abrikozen speciaal vlaai kunnen komen halen, helpt dat een beetje?quote:Op maandag 4 april 2022 10:14 schreef vlindertje89 het volgende:
![]()
Ik ben brak, dus lees straks goed bij.
Maar fijn van knie beter en kut van nog niet trainen @:Lonaa!
Ik wil graag dat iemand me een broodje met spek en gebakken ei en een witte AA komt brengen, maar ben bang dat dat iets teveel gevraagd is van m'n katten en ik heb daarnaast geen spek, ei of AA in huis. #firstworldproblems
Zijn de radiatoren ontkoppeld vanwege de schilder?quote:Op maandag 4 april 2022 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit is echt een fantastische dag voor niet werkende radiatoren.
Ze zijn niet ontkoppeld. Daar waar de schilder bezig is, doet de vloerverwarming het nog lekker. Ik heb geen idee wat er is. Vanavond maar eens kijken. Voorlopig overleef ik het wel met een kruik en dekentje.quote:Op maandag 4 april 2022 11:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zijn de radiatoren ontkoppeld vanwege de schilder?
Kun je ergens gaan theedrinken of lunchen? bij iemand of in de bibliotheek of zo.
Sterkte!![]()
Ik moet eerlijk zijn dat ik de hele filosofie van "Er zijn nooit genoeg bussen voor heel Nederland, dus we zetten er 0 in" wel wat bizar vond. Verder gingen op een gegeven moment gewoon treinen rondrijden in Nederland zodat ze in de ochtend op de juist plaats zouden zijn, maar die treinen namen niemand mee. Waarschijnlijk te lastig en geen conducteurs. Weet je wat ook lastig is? Gestrand zijn aan de andere kant van het land en dan eerst denken dat je na 5 uur wel een trein pakt. Dan na 8 uur. En dan kan niets meer. En laten er nou net geen bussen meer rijden in bijv noord Nederland op zondag na zo'n tijdquote:Op maandag 4 april 2022 06:59 schreef PdeHoog het volgende:
Nou, als in heel NL geen trein meer rijdt en je dus heel veel mensen moet vervoeren kan ik me wel voorstellen dat er niet genoeg bussen zijn
Dat was inderdaad veel beter geweest, gewoon "er gaat vandaag niets meer rijden". Dat wisten toch echt wel eerder dat dat zo zou zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 12:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zijn dat ik de hele filosofie van "Er zijn nooit genoeg bussen voor heel Nederland, dus we zetten er 0 in" wel wat bizar vond. Verder gingen op een gegeven moment gewoon treinen rondrijden in Nederland zodat ze in de ochtend op de juist plaats zouden zijn, maar die treinen namen niemand mee. Waarschijnlijk te lastig en geen conducteurs. Weet je wat ook lastig is? Gestrand zijn aan de andere kant van het land en dan eerst denken dat je na 5 uur wel een trein pakt. Dan na 8 uur. En dan kan niets meer. En laten er nou net geen bussen meer rijden in bijv noord Nederland op zondag na zo'n tijdAls ze direct hadden gezegd dat er de hele dag geen treinverkeer zou zijn dan hadden die mensen wat eerder een busverbinding kunnen uitzoeken.
Is het al gebakken? Evt. fijnsnijden in een tomaten saus of bbq saus (pulled chicken) en dan warm bij rijst/pasta/bolletjequote:Op maandag 4 april 2022 13:02 schreef Barreltje het volgende:
Middag..
Ik had een fijne date gister een Vietnamese eten werd goedgekeurd door de chef (aka de viking)![]()
Nu heb ik alleen wel vlees van een halve kip over want we aten maar 1 kipfilet van het beest, dus wat doe ik daar nou mee? Iemand suggesties?
Het is gekookt (gebruikt voor de soep)quote:Op maandag 4 april 2022 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het al gebakken? Evt. fijnsnijden in een tomaten saus of bbq saus (pulled chicken) en dan warm bij rijst/pasta/bolletje
Hoorde het net op de radio.. bizar gewoonquote:Op maandag 4 april 2022 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Also, this happened:
https://www.tubantia.nl/o(...)uren-duren~aaa2d09b/
Ik heb inmiddels besloten een deel van de vloer er vanmiddag na het werk uit te gaan zagen..quote:Op maandag 4 april 2022 13:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hoorde het net op de radio.. bizar gewoon
Kan je beter een lekkende waterkraan hebben![]()
Dan alsnog fijn snijden en in een saus doen. Maar (geen officieel recept), fijnsnijden, samen met diverse groenten die je nog hebt liggen en kruiden, en dan bakken met bv een ei. Dan heb je een soort fritataquote:Op maandag 4 april 2022 13:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het is gekookt (gebruikt voor de soep)
Wat Lonaa zegt. Of een white chili maken. Broodje pulled chicken als je het even bakt en er wat kruiden over gooit. Of in een ceasar salade. Cobb salad. Enchilada. Chicken and leek pie. Of 1000 andere dingenquote:Op maandag 4 april 2022 13:11 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Het is gekookt (gebruikt voor de soep)
Och, da's ook sneu (regenvakantie)quote:Op maandag 4 april 2022 13:34 schreef Jagärtrut het volgende:
De kinderen hebben paasvakantie. Heerlijk, een week in de regen thuis.
![]()
Verder werd er vanmorgen een zonnescherm bij ons geïnstalleerd. Ik heb het nog niet gezien, want het waait te hard om het uit te rollen....![]()
quote:Op maandag 4 april 2022 13:10 schreef Lonaa het volgende:
Also, this happened:
https://www.tubantia.nl/o(...)uren-duren~aaa2d09b/
Gasexplosie.quote:Op maandag 4 april 2022 13:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het leek zo’n Amerikaans bordkartonnen huisje, maar die ‘voor’foto laat zien dat het een stenen woning was. WTF is daar gebeurd zeg? Gelukkig nu iedereen eruit gehaald en geen doden.
Er staat hier dus zo'n gas-gevoedde blower warme lucht te blazen naast de gasmeterquote:
Een deel van die etentjes was voor jou verjaardag toch? Wanneer was/is dat eigenlijk?quote:Op maandag 4 april 2022 14:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Komende week maar 1 dag op kantoor werken en bij andere werkgever ook vrij![]()
Wel wat dagen thuiswerken /kluizenaar
En donderdag uit eten. Ben zo ongeveer halverwege mijn streak
Ik had nog niet zover naar beneden gescrolld, maar omg die voor en na foto'squote:Op maandag 4 april 2022 13:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het leek zo’n Amerikaans bordkartonnen huisje, maar die ‘voor’foto laat zien dat het een stenen woning was. WTF is daar gebeurd zeg? Gelukkig nu iedereen eruit gehaald en geen doden.
Was zo’n anderhalve week geledenquote:Op maandag 4 april 2022 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een deel van die etentjes was voor jou verjaardag toch? Wanneer was/is dat eigenlijk?
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 4 april 2022 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had nog niet zover naar beneden gescrolld, maar omg die voor en na foto'sEn het was niet eens een oud huisje of zo
De foto's die ik had gezien gaven me het idee dat het een oud, al krakkemikkig zijnde sociale huurwoning was
En dan denk je dus een stevig stenen huis te hebben en dan kan dit zomaar gebeuren.quote:Op maandag 4 april 2022 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had nog niet zover naar beneden gescrolld, maar omg die voor en na foto'sEn het was niet eens een oud huisje of zo
De foto's die ik had gezien gaven me het idee dat het een oud, al krakkemikkig zijnde sociale huurwoning was
Ik maakte :quote:Op maandag 4 april 2022 13:18 schreef Isabeau het volgende:
@:Kaatje1 en @:AnneX ik hoest me ook nog de longen uit het lijfMaar voel me al wel beter. Niet meer zo moe en geen hoofdpijn, keelpijn en algehele malaise gevoel meer. Dat hoesten had ik wel verwacht, want ik heb astma en mijn longen zijn nogal snel geïrriteerd. Al met al een verbetering.
Even eenvoor Barrel's Vikingdate
Ik heb even gemist wat je nou had gemaakt?
Niet iedereen erkent de kracht van een drukgolf..quote:Op maandag 4 april 2022 14:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan denk je dus een stevig stenen huis te hebben en dan kan dit zomaar gebeuren.
Iemand die lekker kan koken geeft wel wat pluspuntjes als je aan het daten bentquote:Op maandag 4 april 2022 14:59 schreef Barreltje het volgende:
Ik maakte :
Banh mi dankzij recept van @:lonaa
Kippen pho
Verse loempiaatjes
Meneer was tevreden en had zn buikje vol
Ja, gelukkig wel. Wat een schok moet dat zijn voor die mensenquote:Op maandag 4 april 2022 14:55 schreef Lonaa het volgende:
Ze hebben iedereen levend onder het puin vandaag gekregen
Ik moest wel lachen om die zin in dat artikel dat buurtbewoners zeiden dat ze het konden voelenquote:Op maandag 4 april 2022 14:59 schreef Barreltje het volgende:
Niet iedereen erkent de kracht van een drukgolf..
Hij is dus een kok .. dus ik hoop maar dat ik het goed doequote:Op maandag 4 april 2022 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iemand die lekker kan koken geeft wel wat pluspuntjes als je aan het daten bentHet klinkt in ieder geval heerlijk.
Open deur of onbewuste woordspeling?quote:Op maandag 4 april 2022 15:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Wat een schok moet dat zijn voor die mensenIn een klap alles kwijt. maar wel allemaal in leven
Ik dacht er nog even aan om er (letterlijk) achter te doen, maar vond dit leukerquote:Op maandag 4 april 2022 15:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Open deur of onbewuste woordspeling?
Goedgekeurdquote:Op maandag 4 april 2022 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht er nog even aan om er (letterlijk) achter te doen, maar vond dit leukerBewuste woordspeling.
Rustig aanquote:Op maandag 4 april 2022 17:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben nog steeds brak
Al kan het ook een combi zijn van kater en toch enige reactie van m'n hoofd op 8.30-22.00 op hockey met wedstrijd, bardienst en drank.
Uiteindelijk pannenkoeken gebakken en rond 14.00 brood met kaas gegeten en toen voelde ik me eindelijk wat beter, nu alleen nog beetje zeurende hoofdpijn. Maar wel oké verder.
@:Lucky_Strike wat fijn van de verbouwingsvooruitgang!
Dat alles,quote:Op maandag 4 april 2022 18:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rustig aan![]()
Klinkt sowieso als een lange dag, ook als je geen last hebt van je hoofd
quote:Op maandag 4 april 2022 18:48 schreef Myraela het volgende:
ik ben een zwak zaadje als het gaat om zulke marketing-dingen
Ik had eens een kat met kop klem in conservenblik (uit de afvalemmer gevist). Lang geleden, maar het was een spektakelquote:Op maandag 4 april 2022 18:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat alles,
En hoe gaat het met jouw man, is die al weer wat beter?
Hier net paniek in de tent. Elin was de keukenkast ingegaan waar een tas stond. En daar moest ze in, en toen ze er weer uit wilde zat ze met d'r kop in het hengsel. Dus toen holde ze door het huis om van die tas af te komen. Domme domme kat.
Academici van tegenwoordig. Leer zuipen!quote:Op maandag 4 april 2022 17:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben nog steeds brak
Al kan het ook een combi zijn van kater en toch enige reactie van m'n hoofd op 8.30-22.00 op hockey met wedstrijd, bardienst en drank.
Uiteindelijk pannenkoeken gebakken en rond 14.00 brood met kaas gegeten en toen voelde ik me eindelijk wat beter, nu alleen nog beetje zeurende hoofdpijn. Maar wel oké verder.
@:Lucky_Strike wat fijn van de verbouwingsvooruitgang!
Ja gaat wel weer beterquote:Op maandag 4 april 2022 18:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat alles,
En hoe gaat het met jouw man, is die al weer wat beter?
Hier net paniek in de tent. Elin was de keukenkast ingegaan waar een tas stond. En daar moest ze in, en toen ze er weer uit wilde zat ze met d'r kop in het hengsel. Dus toen holde ze door het huis om van die tas af te komen. Domme domme kat.
Oei. Had hij ook iets verkeerd gegeten, of is het associatie zonder goede reden?quote:Op maandag 4 april 2022 18:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja gaat wel weer beterook al durft ie nog niet alles te eten, bang om weer maagpijn te krijgen.
Awww arme katsoms zijn ze ook niet zo handig.
Dat laatste (het is toch een man).quote:Op maandag 4 april 2022 19:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Oei. Had hij ook iets verkeerd gegeten, of is het associatie zonder goede reden?
Da's nog erger.quote:Op maandag 4 april 2022 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had eens een kat met kop klem in conservenblik (uit de afvalemmer gevist). Lang geleden, maar het was een spektakel
Wat gaafquote:Op maandag 4 april 2022 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans vindt de bank dus cool en durft er af en toe op. Piep vindt mij en de bank cool en heeft dus geen andere keuze dan Hans voor lief te nemen.
Ik heb nu twee katten op 1 bank. Ik mag er ook bij. Ik vind het maar verwarrend en durf het niet zo te geloven. We liggen al 3 uur zo.
Maxi is van de trap gevallen toen ze in een tas zat en ging lopenquote:Op maandag 4 april 2022 19:26 schreef Lonaa het volgende:
Ziva duikt af en toe in de plasticcontainer om daar het doorzichtige diepvrieszakje uit te halen waar hun eten in zat. Haar hoofd past daar precies in. Soms raakt ze in paniek, maar ze heeft het ook wel eens gewoon gerockt als een soort astronautenhelm.
Haha daar ben ik weer mee bezigquote:Op maandag 4 april 2022 18:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Academici van tegenwoordig. Leer zuipen!
Oh ja, dat was ook zo. Jij had zo'n mooi nieuwjaarsvoornemen voor dit jaarquote:Op maandag 4 april 2022 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha daar ben ik weer mee bezig![]()
Als middelbare scholier kon ik echt heel veel drank hebben en had ik nooit katers.
Toen werd ik ziek, kreeg ik angststoornis en dronk ik jarenlang geen druppel meer. Doeeei alcoholtolerantie..
Maar hee, ik had vier bier op gisteren! En ik was niet dronken. Dus mijn training werpt z'n vruchten af. Nu alleen die katers nog
Plat op de grond grotendeels blind?quote:
Beterquote:Op maandag 4 april 2022 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha daar ben ik weer mee bezig![]()
Als middelbare scholier kon ik echt heel veel drank hebben en had ik nooit katers.
Toen werd ik ziek, kreeg ik angststoornis en dronk ik jarenlang geen druppel meer. Doeeei alcoholtolerantie..
Maar hee, ik had vier bier op gisteren! En ik was niet dronken. Dus mijn training werpt z'n vruchten af. Nu alleen die katers nog
Ahwwwquote:Op maandag 4 april 2022 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans vindt de bank dus cool en durft er af en toe op. Piep vindt mij en de bank cool en heeft dus geen andere keuze dan Hans voor lief te nemen.
Ik heb nu twee katten op 1 bank. Ik mag er ook bij. Ik vind het maar verwarrend en durf het niet zo te geloven. We liggen al 3 uur zo.
Dat is gelukkig al weer even geledenquote:Op maandag 4 april 2022 19:54 schreef Vanyel het volgende:
Nog altijd beter dan er migraine van krijgen
Ok, redelijk behoorlijk.quote:
Oh, ik ken wel meer mensen die daar absoluut niet tegen kunnen. Zeker sinds het niet meer zonder sulfiet verkrijgbaar is.quote:Op maandag 4 april 2022 19:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik drink ook eigenlijk geen rode wijn meer. Dat is de aanstichter
De appels als eerste bij een gruwelijke kater herken ik wel. Was ook het eerste dat zaterdag weer binnen bleefquote:Op maandag 4 april 2022 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik ken wel meer mensen die daar absoluut niet tegen kunnen. Zeker sinds het niet meer zonder sulfiet verkrijgbaar is.
Ik kan slecht tegen calvados. Wat raar is, want bij gruwelijke katers verdraag ik appel als eerste weer (een beetje).
Hoe zit dat met die sulfiet dan? Ik weet dat dat de aanstichter is van hoofdpijn bij mij bij rode wijn, maar waarom is het niet meer zonder sulfiet te krijgen?quote:Op maandag 4 april 2022 20:02 schreef sigme het volgende:
Oh, ik ken wel meer mensen die daar absoluut niet tegen kunnen. Zeker sinds het niet meer zonder sulfiet verkrijgbaar is.
Ik kan slecht tegen calvados. Wat raar is, want bij gruwelijke katers verdraag ik appel als eerste weer (een beetje).
Dat heb ik met Flugelquote:Op maandag 4 april 2022 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die sulfiet dan? Ik weet dat dat de aanstichter is van hoofdpijn bij mij bij rode wijn, maar waarom is het niet meer zonder sulfiet te krijgen?
Ik word al misselijk als ik apfelkorn ruikOoit vies ziek van geworden incl heul veel kotsen. Appel & drank is geen geweldige combi voor mij.
quote:Op maandag 4 april 2022 19:34 schreef Lonaa het volgende:
Ik wist dat ik er ergens een foto van had:
[ afbeelding ]Alsof er niks aan de hand was paradeerde ze door het huis
Ohw damn nee Pastis met warm weerquote:
Da's een Kong.quote:
Eh... lijkt op...quote:Op maandag 4 april 2022 20:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Da's een Kong.
https://www.zooplus.nl/cu(...)ort/kong/kong/139443
Kun je jummie instoppen voor je hond
Ja, ik weet hetquote:
quote:Op maandag 4 april 2022 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik weet het![]()
Er is nog erger hondenspeelgoed:
https://www.zooplus.nl/cu(...)ort/kong/kong/364265
Van Speyk?quote:Op maandag 4 april 2022 20:34 schreef Myraela het volgende:
Weet iemand toevallig een leuk hip zaakje in Amsterdam, regio centraal?
oow da's best heftig, een hele wijk plat.quote:Op maandag 4 april 2022 20:38 schreef Lonaa het volgende:
Alweer stroomstoring. In de hele wijk. Top.
Het is heel donker.quote:Op maandag 4 april 2022 20:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
oow da's best heftig, een hele wijk plat.
Awwwwquote:Op maandag 4 april 2022 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Appels?quote:Op maandag 4 april 2022 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Die zijn voor behapbare katers. Niet voor deleria.quote:
Qftquote:Op maandag 4 april 2022 20:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Die zijn voor behapbare katers. Niet voor deleria.
Oneens. Ik eet niet, tot ik de eieren aankan.quote:Op maandag 4 april 2022 20:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Die zijn voor behapbare katers. Niet voor deleria.
Geen lader in de auto?quote:Op maandag 4 april 2022 21:04 schreef Lonaa het volgende:
Gelukkig heb ik nog 11% batterij.
"Ik laad m'n telefoon wel op als ik naar bed ga"
Ik pas nu op de kast van onze buren. Die zit opgesloten in een kamertje van 12m2, en mag de hele tien dagen dat ze weg zijn niet uit die kamer komen. Staat een kattenbak, kleine krabpaal en een stoel. Ik vind het maar sneu....quote:Op maandag 4 april 2022 20:26 schreef Blues het volgende:
Ik paste ooit op de katten van de buren.
Kwam ik binnen hoorde ik gebonk in de keuken.
Had 'petje' (witte kat met zwarte vlek op kop) zijn kop in het emaille waterkannetje gestopt, want dorst, en kreeg zijn kop er niet meer uit. Terwijl de buren zeiden, je hoeft echt niet elke dag te kijken hoor!
Nou ik ging 2x per dag, gewoon om ff aandacht te geven.. 's ochtends was er nog niks aan de hand en eind middag zat petje dus klem.
Nou jaquote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik pas nu op de kast van onze buren. Die zit opgesloten in een kamertje van 12m2, en mag de hele tien dagen dat ze weg zijn niet uit die kamer komen. Staat een kattenbak, kleine krabpaal en een stoel. Ik vind het maar sneu....
Da’s inderdaad erg sneu.quote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik pas nu op de kast van onze buren. Die zit opgesloten in een kamertje van 12m2, en mag de hele tien dagen dat ze weg zijn niet uit die kamer komen. Staat een kattenbak, kleine krabpaal en een stoel. Ik vind het maar sneu....
Ik probeer er elke dag een half uurtje heen te gaan zodat het arme beestje tenminste wat gezelschap heeft...quote:Op maandag 4 april 2022 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou ja![]()
@:AnneX, Hans is hier nu 13,5 maand.
quote:Op maandag 4 april 2022 20:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik weet het![]()
Er is nog erger hondenspeelgoed:
https://www.zooplus.nl/cu(...)ort/kong/kong/364265
De meeste kasten staan in kamertjesquote:Op maandag 4 april 2022 21:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik probeer er elke dag een half uurtje heen te gaan zodat het arme beestje tenminste wat gezelschap heeft...
Argh, ik heb echt een disclaimer nodig. Getypt op mobiel, kijk over de autocorrect heen aub...quote:
Huh, zijn er echt mensen die zo met hun dieren omgaan.quote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de kat zit in de gevangenisquote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
Mja… ik doe de bange opvangmoedertjes hier hetzelfde leed aan. Tamme mamma’s mogen wel in huis, maar ivm mijn eigen team toch ook redelijk wat kraamkamertijd.quote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Gelukkig hebben kasten geen gevoel en zijn ze gewend om op 1 plaats te blijvenquote:Op maandag 4 april 2022 21:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zag het filmpje net ook… PLOFquote:Op maandag 4 april 2022 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff zie net op het nieuws het instorten van dat huis in Oldenzaal, dat daar mensen levend uit zijn gekomen
quote:Op maandag 4 april 2022 21:46 schreef Sarabi het volgende:
Net een leuk gesprek gehad
GaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Achter img de maat zettenquote:Op dinsdag 5 april 2022 09:19 schreef Uhmmpie het volgende:
hoe maak ik ook alweer die foto's kleiner?
want zo groot is ie echt niet
quote:[ img = 400 ]
Bewoners en een monteur. Ik voorzie een lange strijd met verzekeraars. Ik hoop voor de mensen dat ze niet klussers zijn die van alles zelf hebben gedaan.quote:Op maandag 4 april 2022 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff zie net op het nieuws het instorten van dat huis in Oldenzaal, dat daar mensen levend uit zijn gekomen
Ik begreep dat er een laadpaal gemonteerd werd voor een elektrische auto, en dat de monteur die dat deed een gat boorde door de gevel richting de meterkast.quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bewoners en een monteur. Ik voorzie een lange strijd met verzekeraars. Ik hoop voor de mensen dat ze niet klussers zijn die van alles zelf hebben gedaan.
Hm dat is op zich wel de gang van zaken bij het monteren van een laadpaalquote:Op dinsdag 5 april 2022 09:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik begreep dat er een laadpaal gemonteerd werd voor een elektrische auto, en dat de monteur die dat deed een gat boorde door de gevel richting de meterkast.
Hebben ze hier ook gedaan, maar van binnen naar buiten.quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik begreep dat er een laadpaal gemonteerd werd voor een elektrische auto, en dat de monteur die dat deed een gat boorde door de gevel richting de meterkast.
Hoe is het met jouw monster?quote:Op maandag 4 april 2022 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben kasten geen gevoel en zijn ze gewend om op 1 plaats te blijven![]()
EDIT Spuit 11![]()
Lekker koppiequote:Op dinsdag 5 april 2022 07:50 schreef Uhmmpie het volgende:
Sorry baas… ik kan niet uit bed.
[ afbeelding ]
Hoe je ondanks thuiswerken alsnog bijna laat bent voor werk.
Kan je er meer over zeggen? Of is het nog allemaal niet zeker?quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja tochstuiterde vandaag ook nog uit bed.
En vannacht natuurlijk veel over gedroomd
Waattequote:Op dinsdag 5 april 2022 14:00 schreef Myraela het volgende:
Yay, de hoera-brief is binnen.Nu gaat het echt allemaal door.
Fijn! is er nu ook een einddatum dan? of was die er al?quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:00 schreef Myraela het volgende:
Yay, de hoera-brief is binnen.Nu gaat het echt allemaal door.
Idemquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik juich met @:Myraela mee![]()
![]()
(alleen geen idee waarom
)
Even de foto's er bij gepakt en ik had tureluur ook onder grutto geschaardquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:02 schreef Blues het volgende:
Overigens leerde ik vanochtend dat ik vanuit onze vogelhut op Antartica van afgelopen zondag, @:kaatje1een Tureluur heb gezien/op de foto heb gezet. Nog nooit gezien.
Ik dacht dat ik allemaal grutto's zag daar.
Weer een vogel in boekje aanvinken(haha) een onverwachte waarneming.![]()
Kluut trouwens ook maar die herkende ik wel.
Zie vrije vogeltopic voor de belan gstellenden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Blijft allemaal indicatief. Maar ze kunnen nu beginnen met het slopen en verwachten kwartaal 4 te kunnen starten met de bouw. Deze maand nog naar de notaris.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:10 schreef gcjoel het volgende:
Fijn! is er nu ook een einddatum dan? of was die er al?
quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik juich met @:Myraela mee![]()
![]()
(alleen geen idee waarom
)
Een hoerabrief is een stap bij het kopen van een nieuwbouwwoning. Je koopt de woning eigenlijk al voordat het definitief bekend is dat het project van start kan gaan. Na de hoerabrief mag je naar de notaris en kunnen ze gaan starten.quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je nog dat verhaal van die twee fantastische collega's van Isa die weg gaan? Nou, er is dus amper respons op de vacature gekomen en ze gaan nu twee vrouwen van in de 50 uitnodigen. Wat ik op zich prima vind, alleen zitten daar wel een paar haken en ogen aan. En blijkbaar solliciteren er mensen op een nachtbaan en zijn dan verbaast dat ze 's nachts moeten werken.De verbazing over in de nacht moeten werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi wel.
Wat een geduld moet je hebben, jij hebt gewoon ruim voor mij gekocht en ik ben al bijna verhuisdquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Blijft allemaal indicatief. Maar ze kunnen nu beginnen met het slopen en verwachten kwartaal 4 te kunnen starten met de bouw. Deze maand nog naar de notaris.
Ah, duidelijk. Da's wel anders dan 26 jaar geleden. Project werd gebouwd en na een bepaalde datum werd bekend gemaakt of je mazzel had dat je bovenaan het lijstje stond (verkoper werd een beetje gek van mij, ik belde iedere maandag of hij al iets wist)quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een hoerabrief is een stap bij het kopen van een nieuwbouwwoning. Je koopt de woning eigenlijk al voordat het definitief bekend is dat het project van start kan gaan. Na de hoerabrief mag je naar de notaris en kunnen ze gaan starten.
Ik heb ooit een vacature geplaatst voor de vrijdag. Leuke en zeer geschikte vrouw op gesprek gehad. Ze kon eigenlijk elke dag wel, behalve de vrijdag. En ik had weinig woorden gebruikt in de advertentie, want je moest betalen per woord, maar de woorden 'voor de vrijdag' zaten daar zeker inquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
De verbazing over in de nacht moeten werken.Mooi wel.
Maar ik kan straks 1.5 jaar lekker comfortabel vanuit m'n huidige huis achterover leunen terwijl ze alles voor mij opbouwen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:58 schreef gcjoel het volgende:
Wat een geduld moet je hebben, jij hebt gewoon ruim voor mij gekocht en ik ben al bijna verhuisd
Nou, dit! Zó lang voorpret is ook wat. Je wilt aan de slag, klussen, inrichten etcquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:58 schreef gcjoel het volgende:
Wat een geduld moet je hebben, jij hebt gewoon ruim voor mij gekocht en ik ben al bijna verhuisd
De laatste weken zijn de weekenden vooral gevuld met die keuken, ja. Nu mogen we bijna naar de badkamer gaan kijken. Nog 3 weken voor de eerste deadline voor al het ruwwerk, daarna nog 2 maanden voor de 2e deadline voor de details.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:06 schreef Isabeau het volgende:
Nou, dit! Zó lang voorpret is ook wat. Je wilt aan de slag, klussen, inrichten etcMaar volgens mij compenseert Myra dat met plannen
Keuken uitzoeken en zo. (prachtige keuken overigens, heel erg fan van dat groene. Maar dat komt ook omdat ie-de-reen nu van die lelijke grijze keukens neemt en ze allemaal op elkaar lijken.)
Allemaal lijstjes maken. De verhuizing in detail plannen. Je hele huis declutteren zodat je alleen het nodige meeneemt. Er is nog zoveel te plannenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:09 schreef Myraela het volgende:
De laatste weken zijn de weekenden vooral gevuld met die keuken, ja. Nu mogen we bijna naar de badkamer gaan kijken. Nog 3 weken voor de eerste deadline voor al het ruwwerk, daarna nog 2 maanden voor de 2e deadline voor de details.
Daarna is het een lange periode waarin je geen keuzes meer kunt aanpassen, en vooral moet wachten. Dan is de voorpret misschien wel even over. Al kun je natuurlijk altijd door met de inrichting-plannen.
ook waarquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar ik kan straks 1.5 jaar lekker comfortabel vanuit m'n huidige huis achterover leunen terwijl ze alles voor mij opbouwen.
Nog even wachten op alle bevestigingenquote:Op dinsdag 5 april 2022 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan je er meer over zeggen? Of is het nog allemaal niet zeker?
Oeh, opruimen en inpakken. Zoveel zin in.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemaal lijstjes maken. De verhuizing in detail plannen. Je hele huis declutteren zodat je alleen het nodige meeneemt. Er is nog zoveel te plannen
In mijn directe omgeving. Wit gemarmerd blad, alles zwart behalve spoelbak en kraan...die zijn goudquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dit! Zó lang voorpret is ook wat. Je wilt aan de slag, klussen, inrichten etcMaar volgens mij compenseert Myra dat met plannen
Keuken uitzoeken en zo. (prachtige keuken overigens, heel erg fan van dat groene. Maar dat komt ook omdat ie-de-reen nu van die lelijke grijze keukens neemt en ze allemaal op elkaar lijken.)
Je hebt natuurlijk wel van die geweldige programma's waar je alles kunt uittekenen. Alleen hoe het voelt, dat lukt dan niet. Maar 6 miljoen keer alles opnieuw inrichten zonder dat je je een breuk sjouwt is ook best fijnquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, opruimen en inpakken. Zoveel zin in.
Het lastigste vind ik dat je zoveel keuzes moet maken op basis van een tekening. Als we straks bijvoorbeeld de keuken hebben gekozen, dan moeten we in een later stadium al een vloer kiezen zonder dat je weet hoe het resultaat echt gaat zijn. Ik hoop wel van alle kleuren en materialen staaltjes te kunnen krijgen, dat zou nog wel helpen. Maar dan nog weet je niet hoe de ruimte echt gaat voelen en zijn de maten tot nu toe maar gewoon lijntjes op een vel papier.
Laat mij maar sjouwen en slepen hoor. Vind ik juist fijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Je hebt natuurlijk wel van die geweldige programma's waar je alles kunt uittekenen. Alleen hoe het voelt, dat lukt dan niet. Maar 6 miljoen keer alles opnieuw inrichten zonder dat je je een breuk sjouwt is ook best fijn
quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je nog dat verhaal van die twee fantastische collega's van Isa die weg gaan? Nou, er is dus amper respons op de vacature gekomen en ze gaan nu twee vrouwen van in de 50 uitnodigen. Wat ik op zich prima vind, alleen zitten daar wel een paar haken en ogen aan. En blijkbaar solliciteren er mensen op een nachtbaan en zijn dan verbaast dat ze 's nachts moeten werken.Zo herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier komt het besef dat de nachten erbij horen vaak pas als we al in de mensen investeren![]()
Hopelijk blijken de 50+ers wel een succesverhaal.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Gewoon opwarmenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Oke misschien is dit een debiel domme vraag maar:
Als ik nou straks een gerecht maak met noodles, kan ik dat dan een uurtje later gewoon in de pan weer opwarmen? Of worden ze dan hard ofzo?
Mag het nog wel als ze eenmaal 55+ zijn van de CAO?quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Hier komt het besef dat de nachten erbij horen vaak pas als we al in de mensen investeren![]()
Hopelijk blijken de 50+ers wel een succesverhaal.
Bij ons goed je vanaf je 55e geloof ik geen nachtdiensten meer te draaien als je niet wil. Mooi als je dan op de 53e in zo'n baan startquote:Op dinsdag 5 april 2022 14:28 schreef Isabeau het volgende:
Weet je nog dat verhaal van die twee fantastische collega's van Isa die weg gaan? Nou, er is dus amper respons op de vacature gekomen en ze gaan nu twee vrouwen van in de 50 uitnodigen. Wat ik op zich prima vind, alleen zitten daar wel een paar haken en ogen aan. En blijkbaar solliciteren er mensen op een nachtbaan en zijn dan verbaasd dat ze 's nachts moeten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |