abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208251102
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Prachtig.
Ik laat dergelijke dingen altijd staan, zeker in Duitsland kom je het heel veel tegen, ik heb het echt niet nodig.
En al die vazen heb je wel nodig? ;)
  zondag 5 maart 2023 @ 14:52:16 #152
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_208251173
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:47 schreef cafca het volgende:

[..]
En al die vazen heb je wel nodig? ;)
Uiteindelijk kun je niet alles verzamelen. Het is prachtig, dat wel :Y
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  zondag 5 maart 2023 @ 15:31:34 #153
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208251668
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:36 schreef Mubassie het volgende:
Ik houd wel van "handelen" en kwam in een kringloop/antiekzaak dit prachtige porseleinen beeld tegen.

Ofja, je vind 'm spuuglelijk of erg mooi. Ik houd helemaal niet van beelden, laat staan van paarden, maar deze vind ik wel 'iets' hebben. Hij is echt prachtig gemaakt en ook zeer gedetailleerd.

Gelimiteerde oplage van 1500 stuks uit 1980. Van AK Kaiser Germany door Wolfgang Gawantka. "Capitano" Classic prancing horse. De naam van het beeld. In mint conditie.
35cm hoog.

Gokje gewaagd en 75¤ voor betaald.
Wellicht later eens in het buitenland aanbieden o.i.d.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Soortgelijks op een veiling in Stockholm. https://www.xn--vadrdenvr(...)er-figurin-maestoso/
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_208251972
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Soortgelijks op een veiling in Stockholm. https://www.xn--vadrdenvr(...)er-figurin-maestoso/
I
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 15:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Dat is 'maar' 130 euro.

Zou het ding gewoon ver in een kast wegstoppen, na fwat foto's te hebben gemaakt en he beeld voor een forse prijs op eBay.com/de/nl te zetten. Kan ie internationaal gevonden worden voor de liefhebbers. Gewoon, vaste hoge prijs kiezen met de mogelijkheid een prijsvoorstel te doen.

Kost je weliswaar verkoopcommissie bij verkoop, maar dan heb je wel een internationaal publiek. Bovendien betaal je pas op het moment dat ie verkocht is en wordt de advertentie pas verwijderd als het verkocht is. Die paar tientjes aan kosten, leveren je alsnog een leuke winst op bij verkoop.
pi_208255151
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 16:42 schreef StevenHyde het volgende:
Tijdje terug zag ik wat volle flippo albums bij de kringloop. Waren 1 euro per stuk. Nu spijt dat ik ze niet heb gekocht, want zijn er niet meer :S
Ik kwam vandaag een Flippo album tegen. Echt verrrre van compleet (zulke fanatieke chips-eters waren we niet :D ) maar ik wil hem best naar je opsturen. (Of wil je alleen echt volle albums?)
  maandag 6 maart 2023 @ 16:27:09 #156
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_208266751
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik kwam vandaag een Flippo album tegen. Echt verrrre van compleet (zulke fanatieke chips-eters waren we niet :D ) maar ik wil hem best naar je opsturen. (Of wil je alleen echt volle albums?)
Haha wat lief. Nee hoeft niet hoor, maar wel erg aardig. Was geinig geweest om te hebben uit nostalgisch ookpunt maar geen must :) Wellicht binnenkort bij de kringloop in de buurt wel weer. Tnx iig!
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:09:46 #157
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_208518914
Zijn er nog leuke kringloopwinkels in Groningen centrum?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_208518970
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog leuke kringloopwinkels in Groningen centrum?
Binnenkort zijn ze er waarschijnlijk niet meer vanwege de witwaswet.

Kringloopwinkels tegen legitimeren: 'Mensen gaan niet in de wachtrij staan'

quote:
Kringloopwinkels zien niets in de nieuwe wet waardoor mensen zich moeten legitimeren als ze spullen komen brengen. Ad Vogels van de kringloopwinkel in Schijndel: "Alles waar een stekker aan zit, fietsen en sieraden moeten we registreren.” Hij is bang voor lange wachtrijen en denkt dat mensen straks bruikbare spullen naar de milieustraat zullen brengen of zelfs zullen dumpen.

Auto’s rijden af en aan bij de kringloopwinkel in Schijndel. Op een drukke dag komen er 150 gulle gevers langs die soms aanhangwagens vol met spullen afleveren. Nu kun je dat nog gewoon neerzetten bij het inzamelpunt, maar als er een nieuwe wet ingaat moet je je straks eerst je identiteitsbewijs laten zien.

"Straks moet je eerst een hele doos doorspitten, terwijl mensen moeten wachten. Dat is geen doen.” Hij haalt een paar sieraden uit een tas. “Zouden dit zilveren oorbellen zijn of niet? Je weet het niet en dus zou je bijna alles moeten controleren. Daar ben je uren mee bezig.”

De nieuwe wet verplicht kringloopwinkels om veel spullen te registreren, om witwaspraktijken en heling tegen te gaan. Maar dat probleem ga je volgens Vogels niet oplossen bij de kringloop. “Wij betalen niks voor de spullen die hier binnenkomen, dus niemand wordt hier rijker van. Welke dief gaat er nou stelen en het dan weggeven? Dat zou een mooie Robin Hood zijn”, lacht hij.

Ook bezoekers begrijpen weinig van het voorstel. “De kracht is juist dat je even snel langs de kringloop rijdt en het dan kwijt bent", zegt Pleun Stapelbroek. "Maar als ik in de rij moet gaan staan, doe ik dat straks misschien niet meer."

Directeur Vogels: “We weten allemaal dat duurzaamheid hoog op de agenda staat. Dit gaat helemaal tegen de stroom in. Zo zullen spullen weer in de grijze kliko's gegooid worden. Mensen zullen vaker naar de milieustraat rijden, omdat ze hier uren in de rij moeten staan.”

Pleun verwacht ook meer dumpingen. “Dat gebeurt hier in Schijndel bij de vuilnisbakken al en er zullen dan wel meer dumpplekken komen."

Gemeenten zijn nu nog vrij om te handhaven op de registratieplicht. Dat betekent dat nog niet overal gecontroleerd wordt. De branchevereniging van de kringloopwinkels gaat met het ministerie praten om het plan van tafel te krijgen. Daar heeft Ad Vogels alle vertrouwen in. “Ik ga er echt vanuit dat dit niet doorgaat, want dit is gewoon een lachertje.”

https://www.omroepbrabant(...)in-de-wachtrij-staan
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:26:28 #159
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_208519152
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Binnenkort zijn ze er waarschijnlijk niet meer vanwege de witwaswet.

Kringloopwinkels tegen legitimeren: 'Mensen gaan niet in de wachtrij staan'
[..]

Dat hoorde ik op de radio ja. Daar vinden ze wel weer een oplossing op.

Maar dat was niet mijn vraag.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 24 maart 2023 @ 16:38:32 #160
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_208519296
Den Helder-centrum heeft er sinds een halfjaar weer een kringloopwinkel bij: https://www.kringloopmooier.nl/ Heb er al een aantal keren wat gekocht (foto-insteekhoezen, Bartje-beeldjes en een boek voor in mijn Den Helder-collectie). Collectie wisselt volgens mij wel regelmatig.

Voor de rest zijn er in de stad ook weer een aantal kringloopwinkels verdwenen, waaronder "In- en verkoop tweedehandsgoederen" (een echt vlotte naam was het niet inderdaad :') ) die bijna twintig jaar heeft bestaan.
pi_208520288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Nober het volgende:
De nieuwe wet verplicht kringloopwinkels om veel spullen te registreren, om witwaspraktijken en heling tegen te gaan. Maar dat probleem ga je volgens Vogels niet oplossen bij de kringloop. “Wij betalen niks voor de spullen die hier binnenkomen, dus niemand wordt hier rijker van. Welke dief gaat er nou stelen en het dan weggeven? Dat zou een mooie Robin Hood zijn”, lacht hij.

:'(

Echt elk hoekje en gaatje van de samenleving moet tegenwoordig gecontroleerd worden, wat een treurigheid ;(
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208520307
Leer eerst maar eens normaal typen.

[ Bericht 92% gewijzigd door Peejtur op 25-03-2023 22:38:36 ]
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208533345
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:00 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Knip
Zelf ik vind 'm mooi. Nouja, ik kijk naar de details, hoe het gemaakt is. Hoe gedetailleerdheid het allemaal is en zie op die de manier de schoonheid er wel van in.

Wat ik dan weer niet mooi vind: de kleuren van het ding. Maar ik kan me wel voorstellen dat hier liefhebbers voor zijn die er een mooi plekje voor hebben. Op een donkere zolder bijvoorbeeld :D

Zelf zou ik kijken of ik er een passende Sinterklaas of Zwartepiet voor kan vinden en er dan mn eigen kunstwerk van maken door die erop te zetten :D Dat is dan weer de spot drijven ermee.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peejtur op 25-03-2023 22:39:10 ]
pi_208547027
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 18:00 schreef eudaemonia het volgende:
Leer eerst maar eens normaal typen.
Jezus, het was een grapje mods, dat snappen jullie toch ook wel hoop ik?
pi_208589160
Eindelijk een grote bloempot voor de monstera gevonden en hij is nog W-Germany ook O+

Er staat niks op de bodem, gelukkig maar, anders was hij vast nog duurder dan die ¤7,50 geweest, want het was bij Rataplan. Waar ik lampjes van Ikea zag die daar nieuw ¤4,99 kosten en bij Rataplan gebruikt een sticker met ¤7,50 hadden :X
pi_208589184
Mooie pot O+
Tap tap tap
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:54:01 #167
20720 brother52
Dus..........
pi_208593046
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Eindelijk een grote bloempot voor de monstera gevonden en hij is nog W-Germany ook O+
[ link | afbeelding ]
Er staat niks op de bodem, gelukkig maar, anders was hij vast nog duurder dan die ¤7,50 geweest, want het was bij Rataplan. Waar ik lampjes van Ikea zag die daar nieuw ¤4,99 kosten en bij Rataplan gebruikt een sticker met ¤7,50 hadden :X
Eentje van Fohr, nice! Die kom je niet zo heel vaak tegen. Het meeste is van Scheurich en Bay wat ik zie.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_208593413
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef brother52 het volgende:

[..]
Eentje van Fohr, nice! Die kom je niet zo heel vaak tegen. Het meeste is van Scheurich en Bay wat ik zie.
We hebben een expert :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2023 18:30:22 ]
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:56:28 #169
20720 brother52
Dus..........
pi_208593698
quote:
17s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Valt mee hoor, gewoon even inzoomen op het stickertje. :P
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_208593703
quote:

[..]
N
quote:

[..]
Of iemand met een grote monitor die kan lezen ;)
pi_208593803
We hebben een aantal andere bloempotten van Fohr, maar die zijn een stuk kleiner en hebben geen stickertje en ook geen markering op de onderzijde. Stuk moeilijker te herkennen dus (en dat helpt dus vaak wel qua betaalbaarheid).
pi_208627779
Ik had gisteren een goed rondje langs verschillende kringlopen. O+

Als hoogtepunt deze set met uraniumglas. O+ Overigens niet als een of andere mazzelpik tussen het normale glas, maar alsnog, superblij.

Ik had een hele poos terug al een spiegel gevonden, en nu vond ik de grotere broer ervan voor erbij. *O* Plan is om ze als setje in het nieuwe huis op de toilet te hangen.

En deze knikkerkast is supergaaf, en krijgt gewoon ergens een plekje aan de muur. O+
pi_208628260
Wat een goede buit! Was je in de regio? Ik vind het het afgelopen jaar echt janken met de pet op!

Was laatst een keer in Roosendaal en daar was het nog echt leuk snuffelen tussen oude zeut, voor een leuke prijs nog.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_208628749
Nee, ik was wat verder weg gereden. Beetje rond Arnhem. Ik vond 2ndHeaven Kringloop & Vintage Wageningen wel echt tof, niets gekocht. Maar gewoon veel leuks te zien, veel vintage voor schappelijke prijzen.

Het uraniumglas en de knikkerbaan komen van BoedelcentrumXL kringloop in Tiel. Langs de snelweg, dus die ga ik onthouden om vaker langs te rijden als ik in de buurt ben. Die spotten wel zelf al goed wat er mooi spul is, maar prijzen het vervolgens alsnog wel netjes naar waarde. Ik vind het namelijk helemaal niet erg als bijzondere dingen ook gewoon wat duurder zijn, maar word wel een beetje moe van de kringlopen waar ze zelfs voor basic zooi de hoofdprijs proberen te vragen.

Oh, en Kringloop winkel online (winkel in Herwen) vond ik ook geweldig. Heel groot, superveel spullen. En een vintage hoekje. En ik was verliefd op deze kast (onderste) voor maar 100 euro. Maar laten staan want onmogelijk in mijn auto te proppen. :') Die doet wel nog een beetje pijn.

pi_208628815
Leuk! Misschien eens een dagtripje plannen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')