Haha wat lief. Nee hoeft niet hoor, maar wel erg aardig. Was geinig geweest om te hebben uit nostalgisch ookpunt maar geen mustquote:Op zondag 5 maart 2023 18:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag een Flippo album tegen. Echt verrrre van compleet (zulke fanatieke chips-eters waren we niet) maar ik wil hem best naar je opsturen. (Of wil je alleen echt volle albums?)
Binnenkort zijn ze er waarschijnlijk niet meer vanwege de witwaswet.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog leuke kringloopwinkels in Groningen centrum?
quote:Kringloopwinkels zien niets in de nieuwe wet waardoor mensen zich moeten legitimeren als ze spullen komen brengen. Ad Vogels van de kringloopwinkel in Schijndel: "Alles waar een stekker aan zit, fietsen en sieraden moeten we registreren.” Hij is bang voor lange wachtrijen en denkt dat mensen straks bruikbare spullen naar de milieustraat zullen brengen of zelfs zullen dumpen.
Auto’s rijden af en aan bij de kringloopwinkel in Schijndel. Op een drukke dag komen er 150 gulle gevers langs die soms aanhangwagens vol met spullen afleveren. Nu kun je dat nog gewoon neerzetten bij het inzamelpunt, maar als er een nieuwe wet ingaat moet je je straks eerst je identiteitsbewijs laten zien.
"Straks moet je eerst een hele doos doorspitten, terwijl mensen moeten wachten. Dat is geen doen.” Hij haalt een paar sieraden uit een tas. “Zouden dit zilveren oorbellen zijn of niet? Je weet het niet en dus zou je bijna alles moeten controleren. Daar ben je uren mee bezig.”
De nieuwe wet verplicht kringloopwinkels om veel spullen te registreren, om witwaspraktijken en heling tegen te gaan. Maar dat probleem ga je volgens Vogels niet oplossen bij de kringloop. “Wij betalen niks voor de spullen die hier binnenkomen, dus niemand wordt hier rijker van. Welke dief gaat er nou stelen en het dan weggeven? Dat zou een mooie Robin Hood zijn”, lacht hij.
Ook bezoekers begrijpen weinig van het voorstel. “De kracht is juist dat je even snel langs de kringloop rijdt en het dan kwijt bent", zegt Pleun Stapelbroek. "Maar als ik in de rij moet gaan staan, doe ik dat straks misschien niet meer."
Directeur Vogels: “We weten allemaal dat duurzaamheid hoog op de agenda staat. Dit gaat helemaal tegen de stroom in. Zo zullen spullen weer in de grijze kliko's gegooid worden. Mensen zullen vaker naar de milieustraat rijden, omdat ze hier uren in de rij moeten staan.”
Pleun verwacht ook meer dumpingen. “Dat gebeurt hier in Schijndel bij de vuilnisbakken al en er zullen dan wel meer dumpplekken komen."
Gemeenten zijn nu nog vrij om te handhaven op de registratieplicht. Dat betekent dat nog niet overal gecontroleerd wordt. De branchevereniging van de kringloopwinkels gaat met het ministerie praten om het plan van tafel te krijgen. Daar heeft Ad Vogels alle vertrouwen in. “Ik ga er echt vanuit dat dit niet doorgaat, want dit is gewoon een lachertje.”
https://www.omroepbrabant(...)in-de-wachtrij-staan
Dat hoorde ik op de radio ja. Daar vinden ze wel weer een oplossing op.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Binnenkort zijn ze er waarschijnlijk niet meer vanwege de witwaswet.
Kringloopwinkels tegen legitimeren: 'Mensen gaan niet in de wachtrij staan'
[..]
quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:14 schreef Nober het volgende:
De nieuwe wet verplicht kringloopwinkels om veel spullen te registreren, om witwaspraktijken en heling tegen te gaan. Maar dat probleem ga je volgens Vogels niet oplossen bij de kringloop. “Wij betalen niks voor de spullen die hier binnenkomen, dus niemand wordt hier rijker van. Welke dief gaat er nou stelen en het dan weggeven? Dat zou een mooie Robin Hood zijn”, lacht hij.
Zelf ik vind 'm mooi. Nouja, ik kijk naar de details, hoe het gemaakt is. Hoe gedetailleerdheid het allemaal is en zie op die de manier de schoonheid er wel van in.quote:
Jezus, het was een grapje mods, dat snappen jullie toch ook wel hoop ik?quote:
Eentje van Fohr, nice! Die kom je niet zo heel vaak tegen. Het meeste is van Scheurich en Bay wat ik zie.quote:Op donderdag 30 maart 2023 10:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Eindelijk een grote bloempot voor de monstera gevonden en hij is nog W-Germany ook![]()
[ link | afbeelding ]
Er staat niks op de bodem, gelukkig maar, anders was hij vast nog duurder dan die ¤7,50 geweest, want het was bij Rataplan. Waar ik lampjes van Ikea zag die daar nieuw ¤4,99 kosten en bij Rataplan gebruikt een sticker met ¤7,50 hadden
We hebben een expertquote:Op donderdag 30 maart 2023 17:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eentje van Fohr, nice! Die kom je niet zo heel vaak tegen. Het meeste is van Scheurich en Bay wat ik zie.
Valt mee hoor, gewoon even inzoomen op het stickertje.quote:
Nou, het was niet allemaal zo goedkoop. Ze hadden ook een klein ovaal theekastje staan voor 160 euro, of een set eetkamerstoelen die misschien wel echt vintage of een bepaald merk waren voor 950 euro. Maar blijkbaar vonden ze deze zelf gewoon niet mooi.quote:Op zondag 2 april 2023 15:17 schreef margaretha_01 het volgende:
@:myraela wat een prachtige kast - en dat voor maar ¤100!
Ik ben telkens weer verbaasd als ik Nederlandse kringloop prijzen voorbij zie komen; hier in Oostenrijk is tweedehands en al helemaal vintage shoppen ontzettend duur!
quote:Op woensdag 5 april 2023 15:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Oooh, ik heb vandaag mijn vintage burberry jas van marktplaats binnen gekregen! Hij ziet er nog zo mooi uit!![]()
Echt bizar dat het uit jas uit de jaren 80/90 is en dus al 30/40 jaar oud is! Da's nog eens kwaliteit! (Of hij is nooit gedragen, maar dat betwijfel ik!)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 05-04-2023 21:11:12 ]
Mooie vondst!quote:Op woensdag 5 april 2023 20:34 schreef Mubassie het volgende:
Eindelijk eens een parel gevonden in de kringloop, en dat voor 10¤![]()
[ afbeelding ]
Een echte space age vloerlamp.
Niet mijn eigen foto, maar exact deze is het. Alleen zitten er bij mij wat deukjes in de bollen.
Ga deze uitdeuken, opknappen en voorzien van een nieuwe bekabeling.
Leuk!
Ik heb deze nog in het paars op zolder staanquote:Op woensdag 5 april 2023 20:34 schreef Mubassie het volgende:
Eindelijk eens een parel gevonden in de kringloop, en dat voor 10¤![]()
[ afbeelding ]
Een echte space age vloerlamp.
Niet mijn eigen foto, maar exact deze is het. Alleen zitten er bij mij wat deukjes in de bollen.
Ga deze uitdeuken, opknappen en voorzien van een nieuwe bekabeling.
Leuk!
Niemansland is leuk, maar niet in het centrum.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 16:09 schreef Dagoduck het volgende:
Zijn er nog leuke kringloopwinkels in Groningen centrum?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |