Nu heeft de NAVO daar nog geen overwicht.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar hebben we het toch over?
Welke controle over die zee verlies je als Oekrane toetreedt die je nu wel hebt?
Als NAVO daar het baasje wil spelen kan dat nu ook wel
Rusland zelf (orders van Putin) om andere landen mee te krijgen.quote:
Oke. Ja ik wel dus. De gedachte was indertijd dat de dreiging zich niet zou manifesteren in een oorlog omdat de belangen van grote mogendheden te veel met elkaar verweven zouden zijn. Jij hebt schijnbaar een heel andere lezing meegekregen die hier totaal niets mee van doen had. Dat kanquote:Op vrijdag 1 april 2022 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan heb je niet echt goed begrepen hoe WO1 begonnen is en wat de politieke situatie toendertijd was. Ik heb dat argument eigenlijk nooit serieus toegepast gezien op WO1, integendeel.
Maar zouden die landen die zich nu koste wat kost erbuiten proberen te houden zich door zo'n kleine aanval, zeker als je het afzet tegen wat Rusland allemaal in Oekrane aanricht, laten overhalen om hun volle steun achter Rusland te gooien?quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland zelf (orders van Putin) om andere landen mee te krijgen.
Of een hoge pief die de oorlog zelf in een andere richting probeert te sturen door eigen doelen aan te vallen (om welke reden dan ook).
Het lijkt me vooral een afgang. Je mag je volk ook uitleggen dat je luchtverdediging geen zak voorstelt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar zouden die landen die zich nu koste wat kost erbuiten proberen te houden zich door zo'n kleine aanval, zeker als je het afzet tegen wat Rusland allemaal in Oekrane aanricht, laten overhalen om hun volle steun achter Rusland te gooien?
Zou niet weten waaromquote:Op vrijdag 1 april 2022 19:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nu heeft de NAVO daar nog geen overwicht.
Zodra de Krim bij de NAVO komt wel.
Idd. Ook niet ondenkbaar in die seperatistenregio dat een zelfverklaard krijgsheer een eigen oorlogje aan het uitknokken is. Los daarvan is een olieopslag wmb een legitiem militair doel. Dat de Oekraners dat niet van de daken willen schreeuwen omdat ze dan in een (eigen) verdomhoekje komen te staan, is ook weer uit te leggen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of een hoge pief die de oorlog zelf in een andere richting probeert te sturen door eigen doelen aan te vallen (om welke reden dan ook).
Dat erkennen de Russen niet als ze met een doos vol scheren voor de deur in Den Haag staan blijft die lekker dichtquote:Op vrijdag 1 april 2022 19:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Idd. Ook niet ondenkbaar in die seperatistenregio dat een zelfverklaard krijgsheer een eigen oorlogje aan het uitknokken is. Los daarvan is een olieopslag wmb een legitiem militair doel. Dat de Oekraners dat niet van de daken willen schreeuwen omdat ze dan in een (eigen) verdomhoekje komen te staan, is ook weer uit te leggen.
Wellicht dat het nummer op de granaatscherven meer kan gaan vertellen om dan tegen die tijd, de schuldigen voor het internationale gerechtshof te kunnen brengen.
Oorlog is een vuil spel waar de waarheid gegrild wordt op het vuur van de leugens.
Dat is al weken bezig.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:51 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-leger-te-dwarsbomen
Kan ook een terugtrekking zijn om de lijnen en troepen te consolideren, ik denk het niet maar het is allemaal nog wat te wazig om zeker te weten. Ik denk dat we nog even moeten afwachten wat zich ontwikkeld.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:39 schreef speknek het volgende:
We hadden het eerder over het afsnijden van het front bij Ivankiv, maar het lijkt erop dat het Russische leger hem gewoon compleet gepeerd is.
[ twitter ]
Kwestie van hoe je de dingen wilt lezen en bezien. WO1 situatie (willen) vergelijken met de oorlog in Oekrane is sws beyond imagination.quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:24 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Oke. Ja ik wel dus. De gedachte was indertijd dat de dreiging zich niet zou manifesteren in een oorlog omdat de belangen van grote mogendheden te veel met elkaar verweven zouden zijn. Jij hebt schijnbaar een heel andere lezing meegekregen die hier totaal niets mee van doen had. Dat kan
Rusland doet veel aan alu-hoedje, dus laat ik het dan ook maar doen??quote:Op vrijdag 1 april 2022 19:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gevalletje "Duh"quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Draadje waarom het levensgevaarlijk is om je telefoon te gebruiken als soldaat
[ twitter ]
Het zijn prima - unieke gecodeerde - beacons en uitstekend bruikbaar in doemotica om te detecteren wie waar (niet) zit.quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Draadje waarom het levensgevaarlijk is om je telefoon te gebruiken als soldaat
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |