abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204288290
Kent u dat verschijnsel? Dat je denkt een stoomoven gekocht te hebben, en dan blijkt het een stoomboot?

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204288317
Misschien brengt hij kadootjes voor je mee Sigme.
Spoilers!
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:34:47 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_204288342
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:30 schreef sigme het volgende:
Toet toet!
boing boing
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:35:18 #4
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204288356
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien brengt hij kadootjes voor je mee Sigme.
Nou als ie daar enigszins op lijkt doet ie het vaker niet dan wel.
pi_204288399
Heeft iemand aanraders voor Videoland? Ik ga een proefabonnement nemen voor 2 weken.
Spoilers!
pi_204288404
Hahaha stoomboot :')

Ik lig inmiddels een kwartier in een heet bad en ben eindelijk gestopt met klappertanden. Van 9.00-15.10 SPSS syntax geschreven en getest met een half uur pauze in de ochtend, toen van 15.30-17.00 met m'n onderzoeksassistent door de syntaxen heen gelopen, daarna van 17.00-20.00 verder met syntaxen schrijven en testen en proberen erachter te komen waarom een bepaald stukje voor 132 kinderen precies doet wat hij hoort te doen, maar voor 5 kinderen niet :?
En vlak voor m'n sushi bezorgd werd, sloeg ik mijn ene databestand op met de naam van mijn andere databestand (ik wilde de vorige versie van het ene bestand overschrijven, maar overschreef het andere bestand). Dus die andere moet ik de syntaxen allemaal opnieuw van draaien. En daar zit ook nog een stukje in dat het niet goed doet wat ik moet zien te fixen.

Oh, en morgenochtend moeten het databestand klaar zijn, en de syntaxen dus ook, dus ik moet zo nog even verder.

Pluspunt: m'n hoofd trekt het wonderbaarlijk goed. Ik begon heel klein beetje hoofdpijn te krijgen om 20u maar toen was m'n sushi er ook dus gestopt en dat is nu alweer weggetrokken.
Minpunt: keeperstraining geven en drankje drinken wel af moeten zeggen. En van hele dag syntax typen krijg je het dus KOUD.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 31-03-2022 20:46:05 ]
pi_204288480
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand aanraders voor Videoland? Ik ga een proefabonnement nemen voor 2 weken.
Special forces: VIPS
Celebrity SAS: who dares wins (Australische versie van special forces VIPS)
New Amsterdam
Grey's Anatomy
Prince Charming
Ex on the beach
The bachelor
The bachelor België
Temptation island USA
Temptation island love or leave NL

Daar kom je die twee weken wel mee door denk ik :P
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:45:35 #8
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204288521
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat programma over de orgasme kloof van Geraldine.
pi_204288576
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Special forces: VIPS
Celebrity SAS: who dares wins (Australische versie van special forces VIPS)
New Amsterdam
Grey's Anatomy
Prince Charming
Ex on the beach
The bachelor
The bachelor België
Temptation island USA
Temptation island love or leave NL

Daar kom je die twee weken wel mee door denk ik :P
Behalve de ziekenhuisseries klinkt het allemaal als enorme crap :D
Ik hou op zich wel van reality maar dan over de echte SAS of mensen die off grid leven of boeren en dat soort dingen.

Maar dit klinkt alsof ik geen haast hoef te maken om iets uit Videoland te halen. Dat geeft ook wel weer rust ;)

Succes met je bestand!
Spoilers!
pi_204288596
@vlindertje89 wat een struggles :*

Ik zit onder een dekentje. Moet vanavond nog naar de bankrekening kijken als verantwoordelijke volwassene en zo. Het is ook gewoon KOUD vandaag.
pi_204288642
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik hou op zich wel van reality maar dan over de echte SAS of mensen die off grid leven of boeren en dat soort dingen.

Maar dit klinkt alsof ik geen haast hoef te maken om iets uit Videoland te halen. Dat geeft ook wel weer rust ;)

Succes met je bestand!
De special forces VIPS vond ik echt heel tof, veel meer inhoud dan ik had verwacht, zowel NL als Australische versie. Inspirerend ook wel eigenlijk.

Vanaf Prince Charming zijn het idd mijn favoriete verstand-op-nul programma's ;)
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:54:32 #13
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204288651
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Succes met je bestand!
Videoland heeft inderdaad niet heel veel meer te bieden. Vooral rtl pulp.
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:54:42 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_204288652
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:51 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 wat een struggles :*

Ik zit onder een dekentje. Moet vanavond nog naar de bankrekening kijken als verantwoordelijke volwassene en zo. Het is ook gewoon KOUD vandaag.
Waarom MOET dat vandaag nog? loopt deze anders weg?
pi_204288673
Grr.

quote:
Is dat pensioen lager dan ¤ 520,35 bruto per jaar (2022)? U hoeft niets te doen. Uw vorige pensioenfonds mag dat bedrag automatisch aan ons overdragen. Vraag dit na bij uw vorige pensioenfonds.
U hoeft niets te doen -- niet dus, ik moet gedoe gaan doen bij het vorige pensioenfonds. Want ik zie nergens een standaard formuliertje voor "weinig pensioen overdragen" of zo.

Ik denk dat ik die twee minipensioentjes maar laat staan waar ze staan voorlopig dan. :(
pi_204288678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De special forces VIPS vond ik echt heel tof, veel meer inhoud dan ik had verwacht, zowel NL als Australische versie. Inspirerend ook wel eigenlijk.

Vanaf Prince Charming zijn het idd mijn favoriete verstand-op-nul programma's ;)
Ik ben gisteren begonnen aan het tweede seizoen Bridgerton. Dat is nu uit.
Verstand op nul tv O+
Spoilers!
pi_204288682
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:54 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom MOET dat vandaag nog? loopt deze anders weg?
Omdat ik het anders over een maand pas weer doe en dan is het twee keer zo veel. En ik heb een stapeltje post en rekeningen en zo.
pi_204288708
Wij hebben gezien het weer een kerstfilm opgezet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204288711
Wat is pensioen ook een stom woord.
pi_204288717
Ik lig as we speak Temptation island USA te kijken in bad O+ even dat verstand op nul voor ik weer moet kunnen nadenken haha.
pi_204288771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben gisteren begonnen aan het tweede seizoen Bridgerton. Dat is nu uit.
Verstand op nul tv O+
Het verschil in de hoeveelheid seks is gigantisch _O-
pi_204288773
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben gezien het weer een kerstfilm opgezet.
:D

@sigme je stoomboot :D
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:04:06 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_204288793
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef Tele6 het volgende:
Wat is pensioen ook een stom woord.
Ruhestand klinkt een stuk beter.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:07:52 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204288847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 19:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ja, graag... Soms niet zo makkelijk...
Geen idee, volgens DP kun je dat zo aangeven.

Of bedoel je qua financiën?
Probeer je dan niet boven je stand te leven/denk je niet teveel te moeten :@

Ja misschien ben ik een botte lul. Mag je van me vinden, kan ik zijn, ik weet van mezelf dat ik het goed bedoel. :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:16:44 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_204288952
Ik ga voor de aankomende 10 uur in een ruhestand. :O :z :Z
pi_204288962
@z80 zie je wel, de moeite waard om naar m'n geld te kijken, ik krijg over 2021 ¤200 terug van de belastingdienst *G*
pi_204288964
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Staat Geraldine en de vrouwen er ook op?
Zo ja, dan is dat wel echt een aanrader @Lucky_Strike
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204289004
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja misschien ben ik een botte lul. Mag je van me vinden, kan ik zijn, ik weet van mezelf dat ik het goed bedoel. :@
Zeg je een keer iets superzinnigs, ga je je verontschuldigen }:|

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 19:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ja, graag... Soms niet zo makkelijk...
Wat houdt je tegen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204289154
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Staat Geraldine en de vrouwen er ook op?
Zo ja, dan is dat wel echt een aanrader @:Lucky_Strike
Ja!!
Goeie, prachtig programma inderdaad.
pi_204289239
quote:
Via de ei-PrijsWijzer kunnen consumenten tot 5 juni stemmen over de prijsopbouw en eisen van eieren. Onze Markt wil deze eieren in het najaar op de markt brengen. Het doel daarvan is pluimveehouders een eerlijke prijs te geven voor hun product. Ze kunnen hierdoor investeren in de verduurzaming van hun bedrijf. Onze Markt baseert de prijswijzer op onderzoek en input vanuit pluimveehouders, ZLTO en Wageningen University & Research.

Bezoekers van de de ei-PrijsWijzer-website kunnen hun eisen invullen en zien vervolgend in hoeverre dat de prijs van eieren bepaalt. Zo zorgt de keuze voor een verpakking van pulp voor een verschil van 3 cent voor een pakje van zes eieren ten opzichte van een verpakking van plastic. De keuze voor witte eieren zorgt voor een positief verschil in milieuvriendelijkheid ten opzichte van bruine eieren en de witte variant is 9 cent goedkoper.

Aan de slag met boeren
Aan de hand van de stemmen in de PrijsWijzer wordt bepaald hoe het uiteindelijke product tot stand komt. Onze Markt gaat daarna aan de slag met het vinden van boeren, telers, verwerkers en supermarkten. Vervolgens liggen de eieren in juli in de schappen. Het merk bracht vorig jaar op dezelfde manier al Onze Aardappelen op de markt, die te vinden zijn bij in driehonderd Coop-supermarkten.

Prijstransparantie voor consumenten is volgens initiatiefnemer Minne Baukema van Onze Markt een belangrijk doel. 'Veel merken zijn heel geheimzinnig over hoe de prijs van een product precies wordt opgebouwd. Vaak verdwijnt een groot deel bijvoorbeeld in marketingpotjes.'

Keuzes ontwikkelingsproces
Consumenten weten hierdoor niet precies waar hun geld naartoe gaat. 'Wij leggen de macht van onze producten terug bij de consument. Dat doen we door ze in de PrijsWijzer mee te laten stemmen over alle keuzes in het ontwikkelingsproces die invloed hebben op de prijs.'

Onze Markt is onderdeel van een internationaal collectief, gestart in Frankrijk onder de naam C'est qui le Patron. Daar zijn inmiddels 176 miljoen producten verkocht sinds de lancering. Het collectief is actief in tien landen.
https://onzemarkt.nl/producten/prijswijzer-eieren/
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204289335
quote:
Ingevuld. Mijn eieren zouden 36 cent moeten kosten.
Spoilers!
pi_204289562
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee, niet financieel. Als ik stop met werken komen we prima rond.

Bij mijn baan kan ik niet zo simpel zeggen dat ik niet meer oppak, dat is nu eenmaal inherent aan de functie, én dat maakt het ook spannend. Ik vind niets leuker dan in crisismode alles opzetten, korte lijntjes en snel beslissen. Daar ben ik goed in. Het moeilijke moment komt na een tijdje als blijkt dat de normale werkzaamheden ook door blijven gaan en er een nieuwe balans gezocht moet worden. Daar zit ik nu...
pi_204289581
Ik heb een Videoland abo van een half jaar gewonnen bij de postcodeloterij, er komt geen, door mij betaalde, verlenging.

@derLudolf, in maar weinig landen mpkan/mag je zo makkelijk parttime werken

De stoomboot is wel eh apart :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_204289584
Sterkte voor alle (te) drukke mensen!

Ik heb zowat een pre Corona week :D

Maandagmiddag weg, dinsdag hele dag+avond weg, woensdag overdag weg (en als dirigente geen Corona had gehad de avond ook), vandaag hele dag weg en net terug van zwemmen met maatje.
Hij genoot O+ Is blijkbaar al ruim twee jaar niet meer in het zwembad geweest, dus dit gaan we vaker doen.

Zeker als er maar zo’n 25 man in het zwembad zijn.
485832 keer de glijbaan af 8-)
86737282572 keer op je rug in de stroomversnelling dobberen want verder zwemt daar niemand *O* (loempia’s bestellen via de ventilatieroosters was de mop van de avond :+ )
Natuurlijk dobberen en springen in de golven. En bommetje maken :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204289596
Ik heb een fluorescerend gele pet besteld *G*
pi_204289602
Wat fijn @Cat-astrophe O+
pi_204289628
Pas goed op jezelf @Jagärtrut :*
pi_204289660
Weer een afwijzing voor een leuke woongroep. Snif :{
pi_204289702
Wat jammer @Tele6
Heb je nog wat staan?
pi_204289738
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:24 schreef Tele6 het volgende:
:*
:R krijgen ze }:|
pi_204289740
quote:
Balen ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204289998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat jammer @:Tele6
Heb je nog wat staan?
Recent nog op 2 andere groepen gereageerd, die met die 15 m2 kamer en een heel leuke met twee kamertjes, 8 en 16 m2 plus balkon. Beide zijn kleine groepen, in totaal dan 4 bewoners. En leuke karaktervolle huizen. Dus ik hoop gewoon verder!
Het aanbod valt me ook mee, er is iedere week wel wat om op te reageren. Dus ik reageer stug verder. Lekkere oefening in "sollicitatiebrieven" schrijven :P
pi_204290008
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:33 schreef Blues het volgende:

[..]
:*
:R krijgen ze }:|
Jammer voor hun ook, ze weten niet wat ze missen O-)
pi_204290090
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik lig as we speak Temptation island USA te kijken in bad O+ even dat verstand op nul voor ik weer moet kunnen nadenken haha.
Over geweldig verstand op nul… million dollar island

Ik hou helemaal niet van dat soort fake reality meuk… maar ik lach me serieus suf.
Te slecht dit.. vandeweek 3 afleveringen in 2 dagen.. nu wachten tor volgende week :(
pi_204290144
quote:
Helaasch. -O-

Wie weet óf en wáar in Nederland thermisch borst onderzoek plaatsvindt?

https://healthwatch.eu/nl(...)-en-borstamputaties/

@fietsie ?
pi_204290198
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
Over geweldig verstand op nul… million dollar island

Ik hou helemaal niet van dat soort fake reality meuk… maar ik lach me serieus suf.
Te slecht dit.. vandeweek 3 afleveringen in 2 dagen.. nu wachten tor volgende week :(
Haha dat is stom hè. Eerst heel fijn als je wat achter liep en lekker door kan kijken, maar als je dan bij bent kut dat je ineens wel steeds week moet gaan wachten.

Ik heb m'n databestand af :) één fout had ik gelukkig snel door (een stuk syntax ging er vanuit dat de antwoorden op een aantal vragen 0, 1 of 2 waren, maar bij ons was het 1, 2 of 3. Daar moest ik dus wat syntax bij schrijven om om te coderen en toen werkte het weer goed) en de andere blijft vreemd. Bij alle kinderen zonder missende data doet hij het goed, alleen bij een paar kinderen die wat data missen gaat het fout - alleen het gekke is dat dat volgens mij helemaal niet fout zou moeten gaan. Ik heb wat if statements, dus als de variabele 1 is en een ander ook 1 en een ander ook 1, dan... En anders, dan... Maar als ergens in die variabelen wat mist (vakje leeg is) dan doet hij het niet goed. Terwijl je zou denken dat leeg vakje onder de 'anders, dan' valt en dan zou hij gewoon het goed moeten doen, alleen gebeurt dat dus niet.
Gelukkig ging het uiteindelijk om één kind waar ik het handmatig voor heb moeten invoeren, dus dat heb ik maar gedaan en dan probeer ik later wel uit te vinden waarom ie dat niet zelf al goed deed.

Verder ben ik niet van plan dit soort achterlijk lange werkdagen weer regelmatiger te gaan maken, maar ik moet wel zeggen, ik voelde me voor het eerst weer even normaal. Als in, ik kán het wel weer gewoon met m'n hoofd O+

Nu nog maar zien hoe het morgen gaat, maar dat zie ik dan wel.
pi_204290263
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Helaasch. -O-

@:fietsie ?
Sorry hoor maar wat een vreselijke site is dat en wat een onzin.

Ik heb het artikel even doorgelezen (het is hier eigenlijk te laat voor) maar

wát een stemmingmakerij.

De feiten ook niet op een rijtje.

Hier heb je het plaatje:

Ten eerste:
Ze beginnen met mammogrammen doen en metéén worden er meer borstamputaties gedaan. Dan kan het niet zijn dat dat mammogram de borstkanker veroorzaakt want daar zou tijd overheen gegaan zijn. Of denk je dat een mammogram met terugwerkende kracht borstkanker kan veroorzaken?

Ten tweede:
Zie je dat de stijging alleen in een paar districten te zien is? En alleen maar bij het begin van het bevolkingsonderzoek? Er hebben daar een paar artsen gezeten die bang waren om borstkankergevallen over het hoofd te zien, en die hebben gezonde vrouwen een kankerbehandeling in gestuurd.
quote:
A recent systematic review of five screening programmes estimated that screening is associated with a 52% over-diagnosis of breast cancer, including cases of ductal carcinoma in situ, which would not have been identified clinically in the women’s remaining lifetimes.8
Kortom, er zijn "kankers" gevonden die van een dusdanig soort waren dat ze er langer dan een mensenleven over zouden doen om een tumor te worden. En destijds (25+ jaar geleden!) sloegen de dokters daarop aan. Nu niet meer. Die aantallen zijn inmiddels keurig weer gedaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 31-03-2022 23:31:38 ]
pi_204290328
Wat jammer @Tele6 van de woongroep afwijzing. Ze weten niet wat ze missen!!

En ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ga het gewoon weer doen: ik vind het echt zo ontzettend tof om te lezen hoe goed je alles voor elkaar hebt met je baan, op zoek naar een kamer in een woongroep, beslissingen maken in je relatie die voor jóú de beste keuze zijn op dat moment.. mag je echt waanzinnig trots op zijn O+
pi_204290338
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat jammer @:Tele6 van de woongroep afwijzing. Ze weten niet wat ze missen!!

En ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ga het gewoon weer doen: ik vind het echt zo ontzettend tof om te lezen hoe goed je alles voor elkaar hebt met je baan, op zoek naar een kamer in een woongroep, beslissingen maken in je relatie die voor jóú de beste keuze zijn op dat moment.. mag je echt waanzinnig trots op zijn O+
O+ O+
pi_204290387
Idd Tele6, je maakt zulke stappen met van alles, je bent goed bezig!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 april 2022 @ 00:02:17 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204290549
Ik heb weer buiten gespeeld *O*
We hadden afdelingsuitje. Eerst gegeten bij Sama Sebo en daarna naar het Holland Casino. Eerste keer dat ik in het casino was :+
Toch wel een bijzondere ervaring. We hadden zo'n pakket voor beginners voor 35 euro. Krijg je speelgeld voor de automaten, maar ook de livespelen.
Uiteindelijk met lege handen, maar het was wel eens leuk om er geweest te zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204290978
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]knip
Ha, vakkundige analyse. Dank je voor de moeite. 🍀ondanks het tijdstip.

Mij gaat/ging het vooral om een pijnloos mamma onderzoek i.p.v. het pijnlijke tost ijzer.
pi_204291411
@Tele6 ik zag een quote van je. Mag je best vragen, ben wel benieuwd waar andere mensen blij mee zijn. :Y Mijn Nike leggings hebben het overigens ook goed volgehouden hoor. Minimaal 1x in de week in de was (soms 2), minimaal 2x in de week dragen en dan vaak ook de hele dag ( :') ), maar sommigen zijn nu gewoon echt af en ook te groot.

Heb overigens net een kleine rib afgegeven en 3 leggings besteld. Wel hele gave O+
o.a. deze:

Ik vind leggings met goede print echt fantastisch. O+ Heb ook een volledig zwarte besteld want die die ik had is af sinds vorige week. (Oke al eerder :') ) en een met blauwe camo print. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204291465
Goedemorgen!
Het is wittig buiten. En koud met wind.
Brrrrrrrrrrrrr. Gelukkig zit ik binnen met een brandende kachel.
pi_204291497
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ingevuld. Mijn eieren zouden 36 cent moeten kosten.
Ik heb vaak genoeg eigen eieren, maar laatst was er een kip gesneuveld en nog maar eentje over, dus toen moest ik wat kopen. Als ik eieren naar mijn keus koop dan kosten ze ongeveer wat de ei-wijzer ook aangeeft wat ik er voor wil betalen: ¤0,53 per stuk.
Als het kan koop ik bd-eieren, in de supermarkt koop ik meestal zorgboerderij-eieren.

Maar ik heb dus nu twee nieuwe kipjes, waarvan er eentje groene eieren legt! Paaseieren :D
pi_204291683
Goedemorgen!

Leuke legging @Lonaa !
Hier gelukkig maar een heel dun laagje sneeuw. De tulpen zijn alweer schoon. Ik hoop dat het hier bij blijft.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:48:19 #57
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204291799
Toffe legging @Lonaa
Volgens mij zie ik die vaker in mn insta-feed voorbijkomen.. ^O^

Oh en jaloers op het kacheltje van sigme O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:18:15 #58
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204292033
Groene eieren :D

Nu wil ik ook kipjes!
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:28:26 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204292107
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Helaasch. -O-

@:fietsie ?
De bron voor onderbouwde informatie op dit vlak: https://www.kwf.nl/standpunten/thermografie

Philips was bezig met de doorontwikkeling van een zelfhulp scantool, en komt daar om door KWF aangedragen redenen voorlopig nog niet mee op de markt, is mijn laatste informatie op dat vlak.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:38:36 #60
63722 z80
I fink you freaky
pi_204292159
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:17 schreef Tele6 het volgende:
@:z80 zie je wel, de moeite waard om naar m'n geld te kijken, ik krijg over 2021 ¤200 terug van de belastingdienst *G*
Morgen.
Het ging mij meer om het moet nu. Niet morgen.
Maar teruggave is altijd prettig.
pi_204292181
Oh de belastingdienst wilde van ons 300 euro hebben ;(
pi_204292231
Aangifte moeten we nog doen. Zal betalen worden, maar eens kijken hoeveel dat wordt..

Ik ben eindelijke weer begonnen met een beetje sporten, om weer fitter te worden. Mijn conditie was al beroerd, maar na Corona is het echt dramatisch. Ik heb Les Mills on demand weer aangeschaft en ben begonnen met 20 minuten. So far so good.
pi_204292257
Ik ben ook op zoek naar een app die ik als tuindagboek kan gebruiken, en waarin ik ook de jaren van hiervoor terug zie. Ik wil een foto'tje kunnen uploaden, of registreren wat ik wanneer gesnoeid heb, en dat een jaar later ook weer terug zien. Iemand die iets geschikts weet toevallig?
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:51:58 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_204292261
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:53 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het is wittig buiten. En koud met wind.
Brrrrrrrrrrrrr. Gelukkig zit ik binnen met een brandende kachel.
[ afbeelding ]
Hier een gasvretend vuurmonster maar weer aan gezet. Stond al in de zomerstand.
En ook hier komt er witte stuifzooi langs. Was niet helemaal in de planning. Straks als het goed is droog. Kan ik boodschappen doen en een pruimenboom in de tuin zetten. Twijfel alleen nog of deze de voortuin in gaat. Dit ivm mogelijke wespen vlak bij een raam.
pi_204292268
Wit! behalve de weg en fietspad.

Dank @fietsie voor link. Ga ik zo voor zitten.

Wat een vrolijke legging @Lonaa .Zelf heb ik een blauwe, die al een keer is gerepareerd. En na al die tijd 🤪- lees bijna een jaar - wil ik ook wel zo’n vrolijke bloemenprint.
Waar heb je die gevonden?
Jammer van die ¤ 300 -O-
Het schuiven tussen ons leverde best wat op. 😎 Raar maar waar, vond ik.

Sterkte voor een uitgeputte @Jagärtrut.
pi_204292273
De leggings komen van Bara Sports. :)
pi_204292284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:50 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een app die ik als tuindagboek kan gebruiken, en waarin ik ook de jaren van hiervoor terug zie. Ik wil een foto'tje kunnen uploaden, of registreren wat ik wanneer gesnoeid heb, en dat een jaar later ook weer terug zien. Iemand die iets geschikts weet toevallig?
Faceboek 🤪 met een anoniem privé adres.
Digitaal gebruik ik mijntuin.org Die geeft iedere maand tips wat de tuinklussen zijn voor de planten, die je hebt ingevoerd.
Even voor gaan zitten en het rolt binnen per mail.

Ook goed voor vragen aan ervaren tuiniers. En voor moestuinders.
Tip van @Blues

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 01-04-2022 10:04:44 ]
pi_204292294
Mooi printje @Loona ^O^

Ik ben kapot moe en heb koppijn. Gisteren te weinig gegeten en te hard rondgerend op 't werk.

Straks even naar het nieuwe huis O+ Eerst even zelf de sleutels ophalen, en later komen dan mijn ouders en ouders van C. ook even kijken.
pi_204292305
Mogge

Belasting krijg ik dit keer hulp bij, met de transitievergoeding, salaris, 2 verschillende uitkeringen leek me dat wel zo handig.

Leuke legging @Lonaa en op instagram zie ik ze ook wel langskomen, maar of die fijn zitten weet ik niet.

Bagger nacht gehad, enorme hoestbuien, van 3 tot zeker 5 wakker en nu uitgeput op de bank. Straks kijken of 2 rondjes om de flat lukken.
pi_204292310
Ik heb er 1 gepast van een vriendinnetje. Hij zat fijn en hij paste. :7
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:01:14 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204292326
quote:
Oh ja dit wil ik ook!
pi_204292346
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:54 schreef Lonaa het volgende:
De leggings komen van Bara Sports. :)
Aha. De sport bra’s zijn niet voor mij 😂, en wèl verdomd leuk!
Deep Ocean Icon Tights zit in de winkelwagen.
Straks even verder kijken.
pi_204292385
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Aha. De sport bra’s zijn niet voor mij 😂, en wèl verdomd leuk!
Deep Ocean Icon Tights zit in de winkelwagen.
Straks even verder kijken.
3for2 geeft eentje gratis.
pi_204292549
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Faceboek 🤪 met een anoniem privé adres.
Digitaal gebruik ik mijntuin.org Die geeft iedere maand tips wat de tuinklussen zijn voor de planten, die je hebt ingevoerd.
Even voor gaan zitten en het rolt binnen per mail.

Ook goed voor vragen aan ervaren tuiniers. En voor moestuinders.
Tip van @:Blues
mijntuin.org ken ik inderdaad. Facebook ben ik blij dat ik daar vanaf ben, dus dat is niet wat ik zoek, ik zoek nog even door.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:40:31 #75
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204292716
Ik hou in OneNote de meeste tuindingen bij. En ik heb een uitgebreid snoei- en mestplan in mijn Outlook staan met jaarlijks terugkerende afspraken.

De afspraak voor dit weekend: Voeding: mest bij kolen+kruisbes+zwarte bes, kali bij pastinaak+kruisbes+vijg+aalbes
Spoilers!
pi_204292835
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha dat is stom hè. Eerst heel fijn als je wat achter liep en lekker door kan kijken, maar als je dan bij bent kut dat je ineens wel steeds week moet gaan wachten.

Ik heb m'n databestand af :) één fout had ik gelukkig snel door (een stuk syntax ging er vanuit dat de antwoorden op een aantal vragen 0, 1 of 2 waren, maar bij ons was het 1, 2 of 3. Daar moest ik dus wat syntax bij schrijven om om te coderen en toen werkte het weer goed) en de andere blijft vreemd. Bij alle kinderen zonder missende data doet hij het goed, alleen bij een paar kinderen die wat data missen gaat het fout - alleen het gekke is dat dat volgens mij helemaal niet fout zou moeten gaan. Ik heb wat if statements, dus als de variabele 1 is en een ander ook 1 en een ander ook 1, dan... En anders, dan... Maar als ergens in die variabelen wat mist (vakje leeg is) dan doet hij het niet goed. Terwijl je zou denken dat leeg vakje onder de 'anders, dan' valt en dan zou hij gewoon het goed moeten doen, alleen gebeurt dat dus niet.
Gelukkig ging het uiteindelijk om één kind waar ik het handmatig voor heb moeten invoeren, dus dat heb ik maar gedaan en dan probeer ik later wel uit te vinden waarom ie dat niet zelf al goed deed.

Verder ben ik niet van plan dit soort achterlijk lange werkdagen weer regelmatiger te gaan maken, maar ik moet wel zeggen, ik voelde me voor het eerst weer even normaal. Als in, ik kán het wel weer gewoon met m'n hoofd O+

Nu nog maar zien hoe het morgen gaat, maar dat zie ik dan wel.
Fijn! ^O^
pi_204292863
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:44 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 ik zag een quote van je. Mag je best vragen, ben wel benieuwd waar andere mensen blij mee zijn. :Y Mijn Nike leggings hebben het overigens ook goed volgehouden hoor. Minimaal 1x in de week in de was (soms 2), minimaal 2x in de week dragen en dan vaak ook de hele dag ( :') ), maar sommigen zijn nu gewoon echt af en ook te groot.

Heb overigens net een kleine rib afgegeven en 3 leggings besteld. Wel hele gave O+
o.a. deze:
[ afbeelding ]

Ik vind leggings met goede print echt fantastisch. O+ Heb ook een volledig zwarte besteld want die die ik had is af sinds vorige week. (Oke al eerder :') ) en een met blauwe camo print. O+
Hoe ze weer staat ook dat model _O-
Moet daar altijd om lachen op mode-sites.

Leuke leg, dat wel!
pi_204292864
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]
3for2 geeft eentje gratis.
Hotel aanbiedingen? 🤪
pi_204292868
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb vaak genoeg eigen eieren, maar laatst was er een kip gesneuveld en nog maar eentje over, dus toen moest ik wat kopen. Als ik eieren naar mijn keus koop dan kosten ze ongeveer wat de ei-wijzer ook aangeeft wat ik er voor wil betalen: ¤0,53 per stuk.
Als het kan koop ik bd-eieren, in de supermarkt koop ik meestal zorgboerderij-eieren.

Maar ik heb dus nu twee nieuwe kipjes, waarvan er eentje groene eieren legt! Paaseieren :D
[ afbeelding ]
Whut :o O+
pi_204292873
Ik zit te woggen :W

Ben vanochtend maar gaan lopen naar de trein.. mij te glad met fiets :o
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:01:35 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204292876
Ik moet 2 keer belasting doen.

Hier heeft het bedrijf een ander bedrijf ingehuurd, in NL heb ik een "mannetje" die dat doet.. handig met de zwitserse constructie die er hier in zit . :+

Maar je moet nog steeds wel ALLES aanleveren.. gedoe.
pi_204292950
@Lucky_Strike over 'mest' gesproken (of in dit geval no-shit) :

https://www.boerderij.nl/(...)er-van-het-jaar-2022
pi_204292959
quote:
Ik gebruik dagelijks Daylio als dagboek. Kan je makkelijk zo maken dat je alles op tuinieren richt. Kan je heel snel zien wanneer je wat hebt gedaan en hoe vaak. Je kan 3 foto's per dag toevoegen.

@Lonaa zulke leggings O+ (bij de Decathlon 3 gepast die daar op lijken en het stond mij vreselijk :') )

En *tromgeroffel* hier lag om 6.30 vanmorgen sneeuw op auto's en daken. Is nu alweer weg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:22:07 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204293016
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:12 schreef Candaasje het volgende:
@:Lucky_Strike over 'mest' gesproken (of in dit geval no-shit) :

https://www.boerderij.nl/(...)er-van-het-jaar-2022
Nice _O_

Ik heb nog wat mest staan, ik koop ook geen nieuw meer. Het kan ook prima zonder inderdaad als je goed voor je tuin zorgt. Maar als we kippen hebben, ga ik wel hun mest gebruiken. In het kader van de eigen kringloop enzo.
Spoilers!
pi_204293271
Next level van een bevestigings mail.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
past wel bij het teen standje van het model. 😂

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 01-04-2022 13:27:08 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:08:02 #86
63722 z80
I fink you freaky
pi_204293478
De boom die paterskloten moet gaan dragen staat. Na veel wikken en wegen toch in de voortuin. Eens kijken wat dat gaat worden.
Verdere tuinwerkzaamheden zullen voor een andere dag zijn. De bovenlaag is dusdanig drassig dat er nu op lopen alleen een grote modderpoel gaat geven.

Vorig jaar een emmer gedroogde koeienstront gehaald en de bomen er wat van voorzien. Iets dat duidelijk nodig was. De bomen werden wel groen maar weinig bloesem waar nog minder fruit uit kwam. Nu staan de bomen vol in bloei. Of dit fruit gaat geven hangt er vanaf of de bloesem kapot vriest of niet.
pi_204293530
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
[spoiler] Meanwhile at BARA Sportswear headquarters:

...
Inderdaad next level _O- Ik moest al even fronsen een paar weken geleden bij 'We are as excited as you are!'. Dit is helemaal over de top :D

(ps: je naam staat er nog een keer volledig in)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204293558
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
past wel bij het teen standje van het model. 😂
pi_204293562
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:08 schreef z80 het volgende:
De boom die paterskloten moet gaan dragen staat. Na veel wikken en wegen toch in de voortuin. Eens kijken wat dat gaat worden.
Verdere tuinwerkzaamheden zullen voor een andere dag zijn. De bovenlaag is dusdanig drassig dat er nu op lopen alleen een grote modderpoel gaat geven.

Vorig jaar een emmer gedroogde koeienstront gehaald en de bomen er wat van voorzien. Iets dat duidelijk nodig was. De bomen werden wel groen maar weinig bloesem waar nog minder fruit uit kwam. Nu staan de bomen vol in bloei. Of dit fruit gaat geven hangt er vanaf of de bloesem kapot vriest of niet.
paterskloten? :+
pi_204293564
Mijn hemel wat een mail. Ik geloof dat ik haast de bestelling zou cancellen. In ieder geval daar nooit weer betellen.
pi_204293791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hemel wat een mail. Ik geloof dat ik haast de bestelling zou cancellen. In ieder geval daar nooit weer betellen.
Dit :D

Zouden er mensen zijn die dit juist geweldig vinden?
pi_204293796
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:43 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit :D

Zouden er mensen zijn die dit juist geweldig vinden?
De schrijvers misschien?
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:47:06 #93
63722 z80
I fink you freaky
pi_204293809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:15 schreef Blues het volgende:

[..]
paterskloten? :+
pruim opal. Vond de Belgische naam voor de pruimen wel mooi.
pi_204294117
@Lonaa heel toffe legging!

Ik heb op 2 maart de belastingaangifte al helemaal ingevuld maar nog niet verstuurd, want het bedrag staat me niet aan :') niet dat het verandert van wachten, maargoed. Ze willen 775¤ van me hebben. Opzich al minder dan vorig jaar, toen was het ¤975 euro.. dit jaar wat aftrek zorgkosten dankzij de eicellen in de vriezer. Het nadeel van twee banen waarbij m'n loonheffingkorting baan rekent met de loonheffingkorting waar ik recht op heb als ik alleen die baan zou hebben, terwijl dat een stuk meer is dan waar ik eigenlijk recht op heb omdat ik dus niet alleen die baan heb.
Wist het dus ook wel van tevoren, maar blijft stom.

Sinds 8.45 op de uni aan het werk, zo m'n laatste teams meeting met studenten en dan is m'n hoofd wel klaar voor de dag. Geen hoofdpijn ofzo, maar moe en totaal niet scherp. Lekker naar huis en beginnen aan het weekend dan dus :7
pi_204294166
Die mail :X

Ik ging ‘even’ een spoedklus voor werkgever 1 doen en nog wat regelzaken voor werkgever 2.
Tussen en tijdens die klusje door nog wat emotionele en praktische steun verleend aan een collega die wat hoog in de stress zit en nu is het ruim 3 uur verder :o

Tijd voor ontbijt/lunch :7 en weekend *O*
pi_204294183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Inderdaad next level _O- Ik moest al even fronsen een paar weken geleden bij 'We are as excited as you are!'. Dit is helemaal over de top :D

(ps: je naam staat er nog een keer volledig in)
Aangepast. Tis mijn internet bestelnaam. 😎 Merci.
pi_204294239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa heel toffe legging!

Ik heb op 2 maart de belastingaangifte al helemaal ingevuld maar nog niet verstuurd, want het bedrag staat me niet aan :') niet dat het verandert van wachten, maargoed. Ze willen 775¤ van me hebben. Opzich al minder dan vorig jaar, toen was het ¤975 euro.. dit jaar wat aftrek zorgkosten dankzij de eicellen in de vriezer. Het nadeel van twee banen waarbij m'n loonheffingkorting baan rekent met de loonheffingkorting waar ik recht op heb als ik alleen die baan zou hebben, terwijl dat een stuk meer is dan waar ik eigenlijk recht op heb omdat ik dus niet alleen die baan heb.

Sinds 8.45 op de uni aan het werk, zo m'n laatste teams meeting met studenten en dan is m'n hoofd wel klaar voor de dag. Geen hoofdpijn ofzo, maar moe en totaal niet scherp. Lekker naar huis en beginnen aan het weekend dan dus :7
Ik vind het altijd wat flauw hoe dat werkt als je meer dan 1 baan hebt. Eigenlijk altijd terug betalen. Ook al weet je dat van te voren, het blijft stom en niet leuk.
pi_204294254
@Candaasje w/ Veel plezier van en met de sleutel en de (schoon)ouders. w/
Het gaat een drukke tijd worden.
Denk eraan om ook nog te genieten van het “nest bouwen”.
pi_204294260
Oh het is ineens best behoorlijk gaan sneeuwen. Ik stel het pakketje wegbrengen en de boodschappen nog even uit :')
pi_204294309
Ha, sneeuw: een pak van ijzige sneeuw van 4 cm. op de voorruit.
Terwijl ik de ruitenwissers aanzette, dacht ik dóm. Moi.

Ja hoor, dat werd een ritje garage. -O- gelukkig niet de ruitenwisser motor doorgebrand.
Wel na doormeten van de zekeringen: # 52 was het en gefikst.

Ik had mij verkeken op het ijzige van de sneeuw. Dacht dat het losser was.
pi_204294339
Nogmaals: waarrrr is mijn sneeuw :(

Enige wit wat hier valt zijn stervende bloesemblaaadjes ;(
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:48:40 #102
217702 Lonaa
Honger!
pi_204294402
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nogmaals: waarrrr is mijn sneeuw :(

Enige wit wat hier valt zijn stervende bloesemblaaadjes ;(
Je mag mijn sneeuw hebben hoor. Gratis.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 april 2022 @ 13:50:23 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204294418
De sneeuw trekt weg. Tevens nieuwe hangjoggingbroeken gekocht *O*

Oma update....
SPOILER
pi_204294462
Da's ook niet leuk @vlindertje89 Alsof je al niets betaald. Maar lekker van de geen hoofdpijn.

De sneeuw is hier nu weg, maar er komen nu weer voorzichtige minivlokjes naar beneden (moet je wel goed kijken).

Hier staat nu de instantpot aan om draadjesvlees te maken. Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Daarna maar even een frisse neus halen.
pi_204294541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:50 schreef borisz het volgende:

Oma update....
SPOILER
Ach, wat zwaar voor je moeder en siblings. En voor jou.
SPOILER
pi_204294706
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Je mag mijn sneeuw hebben hoor. Gratis.
Kom maar door O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:02 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ach, wat zwaar voor je moeder en siblings. En voor jou.
SPOILER
Ach, hoe verdrietig ;(. Voor beiden.

Hopelijk loopt het traject bij @borisz wat soepeler.
In mijn ervaring tegenwoordig gelukkig vaak wel, als de aandoening ernstig, de patiënt helder van geest, en de wens duidelijk is.
pi_204295289
Hoi -O- De afgelopen vier weken nog geen dakdekker gevonden en dus weer een natte logeerkamer vandaag -O- Maar als het goed is, komt er straks eentje kijken of hij de boel kan fixen *O* Het is echt drama met het vinden van dit soort mensen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204295306
Hmmm...geen PCR testen meer vanaf de 11e.

https://www.ad.nl/politie(...)g-zelftest~a341a010/
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204295538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:27 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...geen PCR testen meer vanaf de 11e.

https://www.ad.nl/politie(...)g-zelftest~a341a010/
Was te verwachten, gezien het verloop van de pandemie.

Balen van je logeerkamer -O-
pi_204295548
Ienieminie sneeuwvlokjes gespot *O* Niks wat blijft liggen natuurlijk :')

En via via gevraagd om een verhaaltje te doen voor een Hogeschool over donatie. Vandaag precies 7 jaar geleden, ontdekte ik.
pi_204295622
T heel heel heel kkkkkkoud buiten. En een k..wind. Wilde even lege flessen en plastic wegbrengen op de fiets. Maar m'n handschoenen liggen uiteraard boven. Was wel zo verstandig om een winterjas aan te doen.

Balen @PdeHoog dat het nog niet gemaakt is. Duimen dat de meneer het kan en graag zo snel mogelijk

En begrijpelijk dat ze afbouwen met de pcr, maar ik hoop dat ze niet alle draaiboeken meteen in de prullenbak gooien voor het geval weer nodig is.
pi_204295713
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
T heel heel heel kkkkkkoud buiten. En een k..wind. Wilde even lege flessen en plastic wegbrengen op de fiets. Maar m'n handschoenen liggen uiteraard boven. Was wel zo verstandig om een winterjas aan te doen.

Balen @:PdeHoog dat het nog niet gemaakt is. Duimen dat de meneer het kan en graag zo snel mogelijk

En begrijpelijk dat ze afbouwen met de pcr, maar ik hoop dat ze niet alle draaiboeken meteen in de prullenbak gooien voor het geval weer nodig is.
Ik hoop vooral dat ze de langdurige zorg meer in die draaiboeken gaan zetten. En daar ziet het gelukkig wel naar uit.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:13:55 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204295781
Zo.. eens kijken of ik nog steeds een witte auto heb :+
pi_204295816
Net nog een sollicitant gesproken op het randje van het weekend. Nu is tijd voor een wijntje.
pi_204296000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Het nadeel van twee banen waarbij m'n loonheffingkorting baan rekent met de loonheffingkorting waar ik recht op heb als ik alleen die baan zou hebben, terwijl dat een stuk meer is dan waar ik eigenlijk recht op heb omdat ik dus niet alleen die baan heb.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wat flauw hoe dat werkt als je meer dan 1 baan hebt. Eigenlijk altijd terug betalen. Ook al weet je dat van te voren, het blijft stom en niet leuk.
Maar maar maar dan zet je toch gewoon die loonheffingskorting uit? 't Is niet verplicht ofzo.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:38:51 #116
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204296005
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 15:24 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi -O- De afgelopen vier weken nog geen dakdekker gevonden en dus weer een natte logeerkamer vandaag -O- Maar als het goed is, komt er straks eentje kijken of hij de boel kan fixen *O* Het is echt drama met het vinden van dit soort mensen :{
Hier ben ik ook echt bang voor.

Net ook houten vloertje voor de werkkamer gehaald, zelfde als nu boven ligt in het oude huis. 10 euro p m2 duurder dan 3 jaar terug. ;(

Geen grappen dit.
pi_204296022
Wij hebben ondertussen eindelijk een offerte voor de schutting *O*
Nu nog afwachten wanneer hij geplaatst kan worden (en of de verzekering nog iets uitkeert).
pi_204296039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Net ook houten vloertje voor de werkkamer gehaald, zelfde als nu boven ligt in het oude huis. 10 euro p m2 duurder dan 3 jaar terug. ;(

Geen grappen dit.
Da's ook schrikken. 10 euro! Ik zag vorige week bij intratuin dat het kleed op mijn balkon ook 2 euro duurder is dan een jaar geleden. De bank op het balkon (maar die heb ik al een jaar of 5) is zelfs meer dan 100 euro duurder.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:44:56 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204296061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's ook schrikken. 10 euro! Ik zag vorige week bij intratuin dat het kleed op mijn balkon ook 2 euro duurder is dan een jaar geleden. De bank op het balkon (maar die heb ik al een jaar of 5) is zelfs meer dan 100 euro duurder.
Ja de verkoper hier zei ook dat het niet normaal is hoe hard zijn houtprijzen nu stijgen. Meestal was het 25 cent per jaar.
pi_204296121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
We hebben er eentje gevonden *O* Een einzelganger. Onwijs vriendelijke man. Woont een wijkje verder. Heeft alles weer netjes gelegd. Stuurde fotos door. Kostte toch wel een whopping 175 EUR :') En blijkbaar ligt onze nok ook los dus daar krijgen we nog een offerte van :P
pi_204296155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
We hebben er eentje gevonden *O* Een einzelganger. Onwijs vriendelijke man. Woont een wijkje verder. Heeft alles weer netjes gelegd. Stuurde fotos door. Kostte toch wel een whopping 175 EUR :') En blijkbaar ligt onze nok ook los dus daar krijgen we nog een offerte van :P
Wat fijn :Y En dat hij ook even verder keek dan gevraagd.
  vrijdag 1 april 2022 @ 16:58:01 #122
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204296165
quote:

[..]
Wel fijn dat hij het ook meteen kon maken. Het lijkt erop dat het komende week weer flink gaat regenen
pi_204296166
quote:

[..]
Beter :)
pi_204296293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wel fijn dat hij het ook meteen kon maken. Het lijkt erop dat het komende week weer flink gaat regenen
Dan weten we gelijk volgende week of hij zijn werk goed gedaan heeft 8-)
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:27:09 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296375
Zooo eindelijk weekend. Ik was van plan rond 15:00 naar huis te gaan, qua uren kon dat. Maar ja, eigenlijk moest er nog iets af. Dus dat afgemaakt. Toen was er nog allerlei gekut in de werkplaats, onderdelen die anders zijn dan het 3D model, die eigenlijk niet helemaal goed zijn ontworpen of waarbij fouten zijn gemaakt in de productie...

Maandag denk ik maar om 7u beginnen zodat ik om half vier ook de overal aan kan trekken.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:28:39 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296389
quote:

[..]
Contant of met bon? Hoe lang is ie bezig geweest?
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:34:15 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296422
Ik was in de veronderstelling dat ik zondag naar Münster zou gaan en zij had Enschede (want halverwege volgens haar :+ ) in het hoofd. Geen idee wat het wordt overigens.

@Lonaa waar moet je wel en waar moet je zeker niet zijn als je iets wilt eten? Of anderen die aanraders hebben?
pi_204296481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:40 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben ondertussen eindelijk een offerte voor de schutting *O*
Nu nog afwachten wanneer hij geplaatst kan worden (en of de verzekering nog iets uitkeert).
Wij hebben wel wat van verzekering terug, 75 eu eigen risico.
Vanochtend zou schuttingguy komen. Na al 2 weken de 1 na de andere smoes.
Maar ja...sneeuw :X
pi_204296482
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Contant of met bon? Hoe lang is ie bezig geweest?
Krijg netjes een factuur voor een spoedreparatie. Hij is bij elkaar toch wel een 45 minuten bezig geweest. Maar he....ik kan het niet zelf he :D
pi_204296483
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]
Maar maar maar dan zet je toch gewoon die loonheffingskorting uit? 't Is niet verplicht ofzo.
Bij m'n tweede baan staat 'ie al uit.
Als ik m bij m'n eerste baan ook uit zet, krijg ik daar ¤531 per maand minder uitbetaald dan nu. Dat is opzich dan bij de belastingaangifte een leuke spaarpot die ik dan terugkrijg, maar wel een beetje overkill voor het voorkomen van het eenmalig betalen van ¤775 bij de aangifte. Dus dan maar betalen elk jaar.

Liefst had ik dat ik gewoon kan doorgeven wat mijn bruto jaarloon bij andere baan is en dat ze dan de heffingskorting daarop aanpassen, maar ik snap ook wel dat ze dat niet voor allerlei mensen gaan doen :P
pi_204296496
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:50 schreef borisz het volgende:

Oma update....
SPOILER
Ach, omaatje..
Doet me denken aan het einde van m'n 90 jarige moedertje in 2011.
En toen ineens, toen iedereen ff weg was, binnen 10 minuten is ze er tussenuit gepiept.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:46:16 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Krijg netjes een factuur voor een spoedreparatie. Hij is bij elkaar toch wel een 45 minuten bezig geweest. Maar he....ik kan het niet zelf he :D
Nee dat niet, maar ja da's een vrij fors bedrag voor een kleine klus.
pi_204296525
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jij vind dat een kleine klus. Ik zie een dak waar ik niet op ga en dan vind ik het een heel schappelijk bedrag. En zeker rekening houdend met de termijn waarop hij reageerde. Tussen bellen en reparatie zat nog geen 2 uur.
  vrijdag 1 april 2022 @ 17:52:12 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204296540
quote:

[..]
Wij hadden er laatst 1 die alleen even ging kijken en er achter kwam dat het niet het dak was. Hij wilde 3 uur door berekenen :')
Die komt er niet meer in en krijgt geen cent.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 17:56:03 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296575
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Jij vind dat een kleine klus. Ik zie een dak waar ik niet op ga en dan vind ik het een heel schappelijk bedrag. En zeker rekening houdend met de termijn waarop hij reageerde. Tussen bellen en reparatie zat nog geen 2 uur.
En dat vindt hij ook waarschijnlijk. Maar tussen de zinnen door lees ik dat je denkt dat ik veroordeel?

Ach ja, die jongens hebben ook heel wat mindere jaren gehad en hun verzekeringen zijn ook echt kneiter duur...
pi_204296614
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En dat vindt hij ook waarschijnlijk. Maar tussen de zinnen door lees ik dat je denkt dat ik veroordeel?

Ach ja, die jongens hebben ook heel wat mindere jaren gehad en hun verzekeringen zijn ook echt kneiter duur...
Ik vind dat niet tussen de regels doorlezen. Je zegt het gewoon :D
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 18:03:01 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik dacht dat je het zelf ook vond gezien "hij is wel een 45 minuten bezig geweest"

Misschien leg ik in m'n hoofd een andere klemtoon op 'wel'
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 18:06:18 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296681
Wat kiezen we qua tijdstip? 11uur?
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:11:39 #139
63722 z80
I fink you freaky
pi_204296746
quote:

[..]
Valt toch wel mee voor een vakman.
Telefoon beantwoorden, naar klant rijden, klus uitvoeren al dan niet met materiaal, terug naar huis en de administratie bijwerken. Zal bij elkaar al snel 90 minuten zijn. Uurtarief van rond de 100 Euro.
Breng je auto eens naar een dealer voor reparatie. Die tellen al snel 120 Euro per uur.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:13:46 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204296779
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat kiezen we qua tijdstip? 11uur?
Voor je date? Overleg het met haar ;)

Of post je in het verkeerde topic en gaat dit over de FOT-meet van morgen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-04-2022 18:21:38 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204296807
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kom maar door O+
[..]
Ach, hoe verdrietig ;(. Voor beiden.

Hopelijk loopt het traject bij @:borisz wat soepeler.
In mijn ervaring tegenwoordig gelukkig vaak wel, als de aandoening ernstig, de patiënt helder van geest, en de wens duidelijk is.
In mijn ervaring ook :Y Nog niet meegemaakt dat het problemen gaf. Ook niet bij een zeer jonge patiënte ;(

Sterkte boris en familie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 18:19:16 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204296833
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Voor je date? Overleg het met haar ;)

Pf post je in het verkeerde topic en gaat dit over de FOT-meet van morgen?
Dat tweede :P
pi_204296837
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 april 2022 16:38 schreef sigme het volgende:

[..]
[..]
Geen loonheffingskorting op je 'grote' baan is volgens mij nog veel onvoordeliger.
pi_204296870
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hadden er laatst 1 die alleen even ging kijken en er achter kwam dat het niet het dak was. Hij wilde 3 uur door berekenen :')
Die komt er niet meer in en krijgt geen cent.
Een oproepkracht betaal je ook minimaal 3 uur per oproep, ongeacht hoe lang die werkt. Ik snap ergens de logica wel.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:24:36 #145
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204296896
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Een oproepkracht betaal je ook minimaal 3 uur per oproep, ongeacht hoe lang die werkt. Ik snap ergens de logica wel.
Nja, hij kon het niet uitleggen en werd meteen boos :')
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:30:47 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204296960
@Kaatje1
Hee Kaatje, heb jij een idee waarom de Gemeente Arnhem dit doet?
Mensen mogen hun huis alleen aan de gemeente verkopen en dan tegen de taxatiewaarde, en niet tegen de marktwaarde
Hebben ze plannen voor die wijk?
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:34:24 #147
63722 z80
I fink you freaky
pi_204297024
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@:Kaatje1
Mensen mogen hun huis alleen aan de gemeente verkopen en dan tegen de taxatiewaarde, en niet tegen de marktwaarde
Zit achter een betaalmuur. Maar indien de gemeente niet de marktwaarde wil betalen zal deze een zeer goede reden moeten hebben om dit voor de rechter in stand te houden.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:34:32 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204297026
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vind dit compleet gerechtvaardigd.
De tijd die iemand bezig is, is meer dan alleen het uitvoeren. Net zo goed als kostprijs meer is dan materiaalprijs.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:38:22 #149
217702 Lonaa
Honger!
pi_204297091
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:34 schreef derLudolf het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat ik zondag naar Münster zou gaan en zij had Enschede (want halverwege volgens haar :+ ) in het hoofd. Geen idee wat het wordt overigens.

@:Lonaa waar moet je wel en waar moet je zeker niet zijn als je iets wilt eten? Of anderen die aanraders hebben?
Ligt er beetje aan wat je wil. Wat je budget is en je richting, zeg maar. :)
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:40:34 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204297131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:34 schreef z80 het volgende:

[..]
Zit achter een betaalmuur. Maar indien de gemeente niet de marktwaarde wil betalen zal deze een zeer goede reden moeten hebben om dit voor de rechter in stand te houden.
Er staat niet zoveel in het artikel, mensen die rond de schaapsdrift wonen hebben een brief van de gemeente gekregen waarin staat dat ze hun huis alleen nog aan de gemeente mogen verkopen.
Het is dus geen onteigening, maar de gemeente wil van haar voorkoopsrecht gebruik maken. En dan is Taxatiewaarde de standaard, en er zijn dan dus geen meerdere bieders.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:42:54 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204297172
Nou, dat lijkt me wel wat voor ons bedrijf. 5 Afspraken op een dag en overal 3 uur rekenen _O_
Spoilers!
pi_204297181
quote:

[..]
moesten alleen je pannen rechtgelegd worden?
dat kun je zelf ook wel iemand het een keertje laat zien volgende keer :)

en die nok hoort wel vast te zitten ja... dan blijft het netjes liggen volgende keer
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:43:40 #153
63722 z80
I fink you freaky
pi_204297195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Er staat niet zoveel in het artikel, mensen die rond de schaapsdrift wonen hebben een brief van de gemeente gekregen waarin staat dat ze hun huis alleen nog aan de gemeente mogen verkopen.
Het is dus geen onteigening, maar de gemeente wil van haar voorkoopsrecht gebruik maken. En dan is Taxatiewaarde de standaard, en er zijn dan dus geen meerdere bieders.
Er ontbreekt dus een hele boel info. En zonder die info is er ook geen zinnig woord over te zeggen.
pi_204297220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
tja uiteindelijk is het net waar je je geld aan uit wil geven.. en waar je je energie in wil stoppen :)

hier nu het dak van de schuur.. moet van de verzekering gemaakt worden want stormschade
en als we het zelf doen.. kost het meer dan wanneer we het laten doen

en ik weet zeker dat het bouwbedrijf dat er voor moet komen.. zich een breuk lacht.
pi_204297309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@:Kaatje1
Ik begreep in dat stuk dat ze daar iets mee willen, maar zelf nog niet weten wat. Het is natuurlijk deels woningen en deels bedrijven.
pi_204297358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:34 schreef z80 het volgende:

[..]
,,We willen voorkomen dat de huizen in handen van projectontwikkelaars vallen”, zegt een gemeentewoordvoerder. Immers wil het stadsbestuur zélf bepalen hoe het ‘rommelige en versteende gebied waar woningen en bedrijfspanden door elkaar staan’ wordt herontwikkeld, zo blijkt uit een rapport van de gemeente.

Concrete plannen zijn er nog niet, vertelt de woordvoerder, wel is duidelijk dat het een buurt moet worden met ‘nieuwe woningen in een groene omgeving’.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:52:55 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204297387
Ja hallo :+

Ik wil as zondag Vietnamese gaan koken voor de viking/chef. :o

Hadden we nog een Vietnamees thema topic in Cul? :@
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:53:52 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_204297407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
,,We willen voorkomen dat de huizen in handen van projectontwikkelaars vallen”, zegt een gemeentewoordvoerder. Immers wil het stadsbestuur zélf bepalen hoe het ‘rommelige en versteende gebied waar woningen en bedrijfspanden door elkaar staan’ wordt herontwikkeld, zo blijkt uit een rapport van de gemeente.

Concrete plannen zijn er nog niet, vertelt de woordvoerder, wel is duidelijk dat het een buurt moet worden met ‘nieuwe woningen in een groene omgeving’.
Dan gaat de gemeente voor gaas als de verkoper dit voor een rechter brengt. Dit is misbruik maken van hun macht.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:56:07 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204297477
Ik vind het ook vrij bizar dst een gemeente dat zomaar mag eisen van een woning eigenaar..
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:56:30 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204297483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:52 schreef Barreltje het volgende:
Ja hallo :+

Ik wil as zondag Vietnamese gaan koken voor de viking/chef. :o

Hadden we nog een Vietnamees thema topic in Cul? :@
Alleen deze: CUL / Kook mee met CUL: Vietnam, 7-13 december
Spoilers!
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:00:31 #161
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204297559
Ik ga volgende week weer banh mi maken :9
Spoilers!
pi_204297570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:53 schreef z80 het volgende:

[..]
Dan gaat de gemeente voor gaas als de verkoper dit voor een rechter brengt. Dit is misbruik maken van hun macht.
Lijkt me ook erg sterk dat het gaat lukken.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 19:01:26 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204297577
Ik neem aan dat de gemeente dan ook om gelijke mate overbiedt als particulieren doen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:01:43 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_204297583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:56 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind het ook vrij bizar dst een gemeente dat zomaar mag eisen van een woning eigenaar..
Er zijn een aantal gevallen waar de gemeente mag eisen dat vastgoed eerst aan de gemeente wordt aangeboden.
Maar dan moet er wel een goede reden voor zijn. Met een bijbehorende vergoeding.
Speculeren met woningen die je tegen een habbekrats verplicht aan je laat verkopen mag niet.
  vrijdag 1 april 2022 @ 19:01:55 #165
217702 Lonaa
Honger!
pi_204297587
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 19:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga volgende week weer banh mi maken :9
Oh :9 Staat ook al weer een tijdje op mijn shortlist.
pi_204297612
En iets genuanceerder (de communicatie kan wel wat beter daar)
https://www.gelderlander.(...)hrikken-is~a31e3560/
pi_204297853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Volgens mij prima : bedrag en reparatie.
pi_204298111
Pfff...Hele dag storing bij het UWV, tig keer ingelogd en net eindelijk formulier in kunnen vullen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:38:46 #169
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204299099
man man man.. wat moet een mens een hoop documenten verzamelen om belastingaangifte te kunnen doen :o
pi_204299185
S. weet nu dat "to swear" vloeken betekent. Hij kende het woord al in de betekenis van zweren (een eed afleggen, zeg maar) en was erg verbluft over deze twee betekenissen van hetzelfde woord. Het is ook gek eigenlijk.

Verder heb ik vanavond 12 km gerend.

:Z
pi_204299269
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:38 schreef Barreltje het volgende:
man man man.. wat moet een mens een hoop documenten verzamelen om belastingaangifte te kunnen doen :o
Je hebt ook nog een huis verkocht huh. En in het buitenland wonen en werken. Ingewikkeld.
  vrijdag 1 april 2022 @ 20:58:12 #172
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204299274
Batterij leeg.
Lader kwijt.

Dus gedouched en daarna in bed

[ Bericht 9% gewijzigd door fietsie op 01-04-2022 21:22:59 (Ter correctie van de zin) ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204299343
Heel benieuwd naar de wie in bed :D
pi_204299348
Ik had toch weer 2 antwoorden en 1000 oh ja's bij 2 voor 12 :+
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:23:31 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204299510
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:06 schreef Blues het volgende:
Heel benieuwd naar de wie in bed :D
Teleurstellend leeg bed verders
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:24:05 #176
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204299518
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:43 schreef z80 het volgende:

[..]
Er ontbreekt dus een hele boel info. En zonder die info is er ook geen zinnig woord over te zeggen.
Daarom vroeg ik het Arnhemse Meisje (…) ook of zij meer wist
pi_204299638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Daarom vroeg ik het Arnhemse Meisje (…) ook of zij meer wist
Artikel dat jij plaatste was ook het enige dat ik erover las. Wijk is redelijk dichtbij maar ken niemand die daar woont.
  vrijdag 1 april 2022 @ 21:32:42 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204299648
Tuindames, jullie droomman is op BBC2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 april 2022 @ 22:31:41 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204300562
Zion is gered.
Kan morgen Matrix Resurrections kijken :+
pi_204301020
Repetitie gehad, daarna drankje gedaan.
En wat gepruttel aangehoord over zaken waar ik geen invloed op heb. Maar pruttelen bij de bron is uiteraard ingewikkeld. Het was alweer even geleden dat fragiele egos zich gekrenkt voelden :')

SPOILER
  vrijdag 1 april 2022 @ 23:31:20 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204301208
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Repetitie gehad, daarna drankje gedaan.
En wat gepruttel aangehoord over zaken waar ik geen invloed op heb. Maar pruttelen bij de bron is uiteraard ingewikkeld. Het was alweer even geleden dat fragiele egos zich gekrenkt voelden :')

SPOILER
Ik heb niet zo veel puf om hier zo vaak te reageren als ik wil maar ik wil nog even zeggen dat ik een grote glimlach had bij het lezen over je zwemavontuur.
Spoilers!
  vrijdag 1 april 2022 @ 23:33:51 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204301232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Artikel dat jij plaatste was ook het enige dat ik erover las. Wijk is redelijk dichtbij maar ken niemand die daar woont.
Okay, niet geschoten is altijd mis.
Ik vind Arnhem een fijne stad, erg verbeterd.
pi_204301255
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb niet zo veel puf om hier zo vaak te reageren als ik wil maar ik wil nog even zeggen dat ik een grote glimlach had bij het lezen over je zwemavontuur.
Aw… dat had ik ook O+

Eerst trokken we samen op (ook omdat ik met eigen ogen wilde zien dat hij zwemvaardig is). Bubbelbad vond hij minder leuk (teveel prikkels denk ik) dus toen vertrok hij naar het grote bad. Zie je een volwassen vent wat bokkensprongen maken, lekker dat water laten bewegen, beetje in zichzelf kletsen O+
En wel tien keer vertellen dat zijn hoofd nu helemaal leeg was van stress en hij vannacht lekker ging slapen _O_

Mailtje naar zijn begeleider over mijn andere vrijwilligerswerk (elke zondag zwemmen :+ ) is al de deur uit. Zou mooi zijn als ze dat vervoerstechnisch kunnen regelen. En leuk als hij wat contacten opdoet in een andere groep.
pi_204301467
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 23:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Okay, niet geschoten is altijd mis.
Ik vind Arnhem een fijne stad, erg verbeterd.
Stationsgebied is alleen een totaal doolhof. Verder best een fijne stad inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 02-04-2022 10:38:32 ]
pi_204302241
Goedemorgen!
Fris buiten, maar nu geen wind.

Ik ben vroeg op zodat ik nog even de kachelbeurt kan stoken. Om 7u moet ik op pad (slager, vlees inpakken, vlees her en der afzetten, thuis vlees in diepvries proppen, @Vanyel ergens bovenin houden, vleesafhaalbezoek ontvangen, vleesafhaalbezoek de deur uitwerken, pffffffffffff ).

@Sarabi een goede trip gewenst vandaag! Jij bent vast ook vroeg an 't pad ;).
pi_204302271
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 05:33 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Fris buiten, maar nu geen wind.

Ik ben vroeg op zodat ik nog even de kachelbeurt kan stoken. Om 7u moet ik op pad (slager, vlees inpakken, vlees her en der afzetten, thuis vlees in diepvries proppen, @:Vanyel ergens bovenin houden, vleesafhaalbezoek ontvangen, vleesafhaalbezoek de deur uitwerken, pffffffffffff ).

@:Sarabi een goede trip gewenst vandaag! Jij bent vast ook vroeg an 't pad ;).
Ik ben bang dat we nergens heen gaan -O- manlief ligt al de hele nacht ziek en zielig op de bank.
Maar ik laat het je nog weten!

Succes vandaag!
  zaterdag 2 april 2022 @ 06:47:36 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204302282
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je hebt ook nog een huis verkocht huh. En in het buitenland wonen en werken. Ingewikkeld.
Dat huis komt pas voor de belasting aangifte van 2022 :+

Gekkigheid heb ik er een mannetje voor in NL en mn bedrijf hier gebruikt een ander bedrijf om de belasting hier soepel te laten verlopen.. maar alles is dus wel dubbel :o
pi_204302374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 18:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
moesten alleen je pannen rechtgelegd worden?
dat kun je zelf ook wel iemand het een keertje laat zien volgende keer :)

en die nok hoort wel vast te zitten ja... dan blijft het netjes liggen volgende keer
Nou, jullie misschien maar ik ga dat dak niet op :D En blijkbaar waren ook wat pannen kapot dus gelijk vervangen vanaf de voorraad op het dak.
  zaterdag 2 april 2022 @ 08:11:24 #189
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204302443
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 00:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Stationsgebied is alleen een totale doolhof.
Heeft iets van 20 jaar gekost om dat te bouwen.
pi_204302534
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 07:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nou, jullie misschien maar ik ga dat dak niet op :D En blijkbaar waren ook wat pannen kapot dus gelijk vervangen vanaf de voorraad op het dak.
haha nou heel eerlijk.. ik ook niet zo :)
Maar mijn favoriete vent durfde het wel dus die heeft het uiteindelijk zelf gedaan
toch wel handig als je niet hoeft te wachten tot iemand je komt redden.

ik vond het trouwens geen bizar bedrag... want scheelt jou tijd/geld en eh... hoogte :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 april 2022 @ 08:49:38 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204302621
Mogge :W

Qua wandeling wordt het 'LAW' Amsterdam 8. 12km door Zuid en Oud-Zuid.
'Uitwaaien' met moeders in het rijke gedeelte van Amsterdam.

[ Bericht 21% gewijzigd door borisz op 02-04-2022 09:15:31 ]
pi_204304027
Youp.
Vlijm.scherp. 8)7
pi_204304292
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef AnneX het volgende:
Youp.
Vlijm.scherp. 8)7
Net gelezen, weer lekker raak *G*
pi_204304308
Vandaag 'rustdag'.
3 wassen, bed verschonen, boven ff stoffen zuigen, de badkamer hier en daar een poetsveeg.
Vanmiddag naar de nieuwe filmkoepel en dan ff kijken waar we aansluitend een hapje eten kunnen doen in de stad. een sateetje prikken in ons dorp.

Ik weet niet zeker of de film iets voor ons oudjes is, lees nu pas waar die over gaat _O-
The Worst Person in the World (2021) - IMDb

[ Bericht 44% gewijzigd door Blues op 02-04-2022 12:30:19 ]
pi_204304416
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:49 schreef borisz het volgende:

Doe je goed, even met moeders er uit.
Sterkte jullie :*
pi_204304865
Hebben jullie wel eens je lattenbodem opgetild onder je matras?
Daar zit zo'n geultje aan de buitenkant waar de lattenbodem op rust/invalt.
Mèn wat daar allemaal inlag :X :D
Matrassen omgedraaid en gestofzuigd (we hebben er 2, een traagschuim toppertje bovenop de iets oudere ikeamatras) lekker hoor *G*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 april 2022 @ 14:10:28 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204305128
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe je goed, even met moeders er uit.
Sterkte jullie :*
Was weer leuk :) Er valt ook zo veel te zien in de wijkjes tussen de grote pleinen en wegen. Van de grote huizen langs het vondelpark, tot wat Berlage er wel (en niet) doorheen heeft gekregen. En ja het is goed om moeders even erop uit nemen is goed, je merkt vooral aan kleine dingen dat er iets speelt. Als er iets kwijt is oid dat soort momenten.

We doen nu ook bewust Amsterdam omdat, mocht er iets onderwachts zijn, we zo in Haarlem zijn. Nou ja nog zes etappes te gaan :P Volgende keer Amsterdamse Bos en Amstelveen.
Isa je moet nog even geduld hebben ;)

Ik ben vorige maand naar die film geweest :Y. Ik vond het wel de moeite waard :)
pi_204305310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:40 schreef Blues het volgende:
Matrassen omgedraaid en gestofzuigd (we hebben er 2, een traagschuim toppertje bovenop de iets oudere ikeamatras) lekker hoor *G*
Ik heb meteen even gespiekt daar. Het valt wel mee, zal wel komen doordat ik elke 2 weken het matras keer dus dat stof waait wel weg :P
pi_204305399
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:40 schreef Blues het volgende:
ben je aan de Voorjaars schoonmaak begonnen.
Toevallig vorige week nog. 🙁
Dan zet ik het hoofdeinde max hoog. Wat een feest. Not 😡
Onder het bed wordt iedere week droog en nat geswifferd.

Haha, nu ben ik toegevoegd aan de whatsapp groep “wafels bakken+buurvrouwen”.
Its a first.
SPOILER
pi_204305449
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
ben je aan de Voorjaars schoonmaak begonnen.
Toevallig vorige week nog. 🙁
Dan zet ik het hoofdeinde max hoog. Wat een feest. Not 😡
Onder het bed wordt iedere week droog en nat geswifferd.

Neuh, als ik goed in vel en lijf zit, doe ik altijd wat 'meer' dan anders.
Ik keer matrassen altijd wel, maar dat geultje vangt dus kennelijk veel stof en troepies op.

We hebben geen werkster meer, voelt wel als goed als ik zoveel zelf weer heb gedaan.
Maar ik kan ook weken heel weinig doen hoor.... nét zo makkelijk :+
pi_204305468
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 14:10 schreef borisz het volgende:

[..]
Was weer leuk :) Er valt ook zo veel te zien in de wijkjes tussen de grote pleinen en wegen. Van de grote huizen langs het vondelpark, tot wat Berlage er wel (en niet) doorheen heeft gekregen. En ja het is goed om moeders even erop uit nemen is goed, je merkt vooral aan kleine dingen dat er iets speelt. Als er iets kwijt is oid dat soort momenten.

We doen nu ook bewust Amsterdam omdat, mocht er iets onderwachts zijn, we zo in Haarlem zijn. Nou ja nog zes etappes te gaan :P Volgende keer Amsterdamse Bos en Amstelveen.
Isa je moet nog even geduld hebben ;)

Ik ben vorige maand naar die film geweest :Y. Ik vond het wel de moeite waard :)
Mooie wandeling en veel te zien, leuk, zal g er ff op wijzen, zal ie wel leuk vinden als 'amsterdammertje'.
pi_204305576
Geen lattenbodem hier. Ik maak wel zo goed mogelijk schoon onder het bed, maar omdat daar de motor zit kan ik niet bij een stukje komen (of bed aan de kant, 2 nachtkastjes aan de kant, dan als slangenmens erachter/onder. Dat geloof ik wel, Geen idee waar ik dan met de kastjes en het bed heen moet, en ik zie mezelf niet als slangenmens _O-

@Jan_Onderwater, net even door het bewuste wijkje gefietst, zag geen spandoeken nog :D

Even gefietst en dat ging al beter dan het ministukje van gisteren (toen 1 km nu 4) ook rond de flat gelopen (ook dat ging beter) en ipv de lift de trap genomen. En toen ging het regenen.
Moest in de schuur nog even zoeken, had de handschoenen al opgeborgen alleen niet op de plek waar ik ze normaal opberg. Maar die maakten met fietsen wel een heel verschil tov gisteren.
pi_204305621
Sommige artsen komen werkelijk met alles weg :r Ook omdat patiënten geen klacht indienen.

Heel verhaal even in spoiler
SPOILER
pi_204305672
Ik zal niet quoten, misschien haal je het nog weg Maar mèn wat een afschuwelijk verhaal. En dit zijn waarschijnlijk alleen maar de "zaken" die jij kent, er zullen vast meer gevallen zijn.
pi_204305818
Gadverdamme Cat :( ;(
pi_204305854
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zal niet quoten, misschien haal je het nog weg Maar mèn wat een afschuwelijk verhaal. En dit zijn waarschijnlijk alleen maar de "zaken" die jij kent, er zullen vast meer gevallen zijn.
Spoiler was vooral voor de lengte ervan, hoe meer mensen het lezen, hoe liever eigenlijk.
Mam en ik zaten net weer plaatsvervangend boos te zijn :7

En het feit dat oom nu een beetje tegen ‘De Dokter’ in lijkt te durven gaan, geeft gelukkig aan dat ook hij steeds kritischer wordt.
  zaterdag 2 april 2022 @ 15:31:26 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204305922
Ik heb soortgelijke ervaringen met Huisartsen, er zijn er nogal wat doorgeslagen als poortwachter van de zorg.
Mijn vader had een hartinfarct, de huisarts vond een ambulance niet nodig, hij overleed korte tijd later.
pi_204305945
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb soortgelijke ervaringen met Huisartsen, er zijn er nogal wat doorgeslagen als poortwachter van de zorg.
Mijn vader had een hartinfarct, de huisarts vond een ambulance niet nodig, hij overleed korte tijd later.
Dat is klote. Hier juist andersom. Mijn vader fietste langs de dokter (om 7 uur 's ochtends op weg naar werk), voelde zich niet lekker, ging bij de huisarts op een bankje buiten zitten totdat de praktijk open ging, arts zag dat, riep 'm binnen en daar moest hij blijven tot de ambulance. Mijn vader heeft nog 27 jaar geleefd.
pi_204306085
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sommige artsen komen werkelijk met alles weg :r Ook omdat patiënten geen klacht indienen.

SPOILER
Wat een onfatsoenlijke huisarts. Té veel verkeerde inschattingen 8)7
Is het een solo praktijk?
Ook huisartsen horen verplicht op bij/scholing te gaan!

Fijn dat oom luistert naar de familie.
pi_204306310
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 15:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lekker, symptomen niet goed interpreteren. Vorig weekend hoorde ik nog het verhaal over iemand's moeder die met de assistente belde dat ze pijn in linker arm en kaken had. Kon over 2 uur wel even op een spoedplekje komen. Zij met haar man naar de huisarts. Man bleef in de auto zitten, want vanwege covid geen begeleider mee naar binnen. Kwam er even later een ambu aan waar hij ineens zijn vrouw op een brancard in zag gaan 8)7 Ook hartinfarct. Fijn ook, dat zo'n assistente dat aan de telefoon niet goed weet in te schatten.

Familie in Arnhem zat ook bij een huisarts die ze gekscherend de pillendokter noemden, want stuurde nooit in en gaf voor alles een pilletje. Meestal paracetamol. Mijn nicht is op 32 jarige leeftijd mede door hem overleden aan darmkanker. Al maanden heel moe (ja, u heeft een drukke baan en een gezin, het is normaal dat u zo moe bent) en darmklachten (prikkelbaar darmsyndroom, mevrouw). Ja, darmkanker dus. Toen het heel erg bergafwaarts met haar ging heeft haar man haar ind e auto gezet en zo naar de spoedhulp gereden. Ze gingen al snel over van 'mevrouw, het is niet de bedoeling dat u zelf komt' naar spoedopname.

Je zal het maar slecht treffen met je huisarts :X Die van Cat is ook echt gewoon een gevaar voor zijn patiënten.
  zaterdag 2 april 2022 @ 16:41:39 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204306409
Sjezus Cat ;( Wat verschrikkelijk.

Mijn vorige huisarts beweerde dat ik geen schildklierziekte heb want ik pas niet in het protocol. Mijn hele dossier staat vol bloeduitslagen en notities van internisten die allemaal het tegendeel bewegen maar het protocol was heilig. En dat ik medicatie slik waar een gezond mens dood aan zou gaan deed er ook niet toe. Want het fucking protocol.
Als zij mijn arts was geweest toen ik ziek werd, had ik door haar protocol kunnen sterven.
Spoilers!
pi_204306741
quote:

Wat een figuur -O-

Maar wel knap dat je oom überhaupt naar de HA gaat, en ook nog terug gaat. De meeste boeren die ik ken doen dat zelfs niet.
pi_204306851
Hm kom ik enthousiast binnenvallen dat ik voor het eerst in maanden (langer :X ) iets semi-culinairs deed..

Val ik echt in de mega nare verhalen..
bizar… en tja.. zeker die ouderen..
die gaan er gewoon vanuit dat zo’n huisarts altijd gelijk heeft.. ALS ze al gaan… want meestal zijn ze daar ook nog eens niet van.
pi_204307402
Ben anders wel benieuwd naar je semi-culinaire actie @Uhmmpie
pi_204307546
Elk nadeel heeft zijn voordeel

SPOILER
pi_204307634
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 08:49 schreef borisz het volgende:

Hoeveel moeders heb jij eigenlijk?
pi_204307666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:17 schreef Sarabi het volgende:

SPOILER
hahaha
Zo ontliep ik vorige week ook iets. Wat precies hoor ik volgende week, maar 10 jaar geleden was het nogal zweverig.
pi_204307784
Ik ben wel blij met mijn huisarts, die neemt serieus wat serieus moet.

Alleen ooit middernachtelijke ruzie met een huisartsenpostheks die mijn kind niet wilde insturen. Na veel gezeik van ons deed ze het toch, kind werd acuut opgenomen en lag een week in t ziekenhuis.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:36 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204307890
Leuk dagje Amersfoort gehad en morgen de Facebook Dating match ontmoeten :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:56 #220
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204307892
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoeveel moeders heb jij eigenlijk?
1 :+.
Die s zit er in schrijf en spreektaal wel bijna altijd aan :Y
  zaterdag 2 april 2022 @ 18:51:42 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204307921
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef derLudolf het volgende:
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204307930
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben anders wel benieuwd naar je semi-culinaire actie @:Uhmmpie
Ik ging ijsmaken met de smeg keukenmachine

Maar kaneelstokjes zitten kennelijk nog in een verhuisdoos of zijn misplaatst…

Dus nu tigerspice

Ben benieuwd

Geen idee hoeveel dikker je “beslag” moet worden ook.. dus op hoop van zegen dit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Uhmmpie op 02-04-2022 18:57:55 ]
pi_204308146
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
Ik ging ijsmaken met de smeg keukenmachine

Maar kaneelstokjes zitten kennelijk nog in een verhuisdoos of zijn misplaatst…

Dus nu tigerspice

Ben benieuwd

Geen idee hoeveel dikker je “beslag” moet worden ook.. dus op hoop van zegen dit.
Volgens mij gaat dat bij het vriezen. Of is het echt vloeibaar?
pi_204308464
Vandaag een keuken laten tekenen waar ik zo verliefd op ben dat ik het even met jullie moet delen. O+ Dat groene blad is echt zo mooi. O+ En dat koffiehoekje in hetzelfde hout als het hout van de plank met verlichting maakt het ook helemaal af.

SPOILER
pi_204308499
quote:

Oh damn, pffff. Ik weet te weinig van de zorg, maar hoe kan een huisarts op zo'n manier werken? Al denk je misschien dat het onschuldig is, in sommige gevallen wil je toch juist wel het zekere voor het onzekere nemen.
pi_204308552
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Ben je in Amersfoort toevallig naar de 'Schurend Paradijs' tentoonstelling geweest in de Elleboogkerk? Ik vond dat echt verrassend gaaf gemaakt.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 19:41:07 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204308625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:34 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ben je in Amersfoort toevallig naar de 'Schurend Paradijs' tentoonstelling geweest in de Elleboogkerk? Ik vond dat echt verrassend gaaf gemaakt.
Nee, heel toevallig niet :+
pi_204308675
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:41 schreef derLudolf het volgende:
Nee, heel toevallig niet :+
Zonde. :D Hij is heel spacey. Grappige teksten, lekker haten op de maatschappij. Zowaar leuk voor iemand die niets met musea of kerken heeft.
pi_204308706
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:27 schreef Myraela het volgende:
Vandaag een keuken laten tekenen waar ik zo verliefd op ben dat ik het even met jullie moet delen. O+ Dat groene blad is echt zo mooi. O+ En dat koffiehoekje in hetzelfde hout als het hout van de plank met verlichting maakt het ook helemaal af.

SPOILER
Da's wel heel mooi ja. Warm en strak.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 20:02:36 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204308903
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zonde. :D Hij is heel spacey. Grappige teksten, lekker haten op de maatschappij. Zowaar leuk voor iemand die niets met musea of kerken heeft.
Haten is altijd leuk. :D
pi_204308972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Volgens mij gaat dat bij het vriezen. Of is het echt vloeibaar?
Het is nu al stuk dikker… en heel erg lekker. Dus in ergste geval dopen we het om naar milkshake _O-

#tigerspicechaiijs
pi_204309188
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:07 schreef Uhmmpie het volgende:

Het is nu al stuk dikker… en heel erg lekker. Dus in ergste geval dopen we het om naar milkshake _O-

#tigerspicechaiijs
Dat klinkt eigenlijk sowieso wel als een lekker idee. :9
pi_204309220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

#tigerspicechaiijs
Recept?
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:29:47 #234
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204309317
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 april 2022 19:27 schreef Myraela het volgende:

SPOILER
Wat onwijs gaaf dat groene blad!
pi_204309494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:29 schreef gcjoel het volgende:
Wat onwijs gaaf dat groene blad!
Maar echt. De foto's doen het geen eer aan. Er zit zoveel kleur in, en zelfs een klein glittertje terwijl het wel mooi mat is.

SPOILER
pi_204309529
Ik zie wat er bij dierenartsen voor enorme verschillen tussen zitten, dus dat dit bij huisartsen ook het geval is verbaast me (helaas) niks :{

Nu zijn mijn ervaringen met de 122-telefoniste ook niet bijster fantastisch. Blauwe handen, door z'n benen zakken en wegvallen vond degene aan de telefoon geen reden om mijn vader naar de SEH te sturen. Hij was immers nog een beetje aanspreekbaar.
Dus wij zijn uiteindelijk maar zelf naar de post gereden. Het is allemaal goedgekomen, want daar pakten ze het wel snel op toen mijn zusje en ik aangaven bij de balie dat we ons toch wel zorgen maakten.
pi_204309542
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:41 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar echt. De foto's doen het geen eer aan. Er zit zoveel kleur in, en zelfs een klein glittertje terwijl het wel mooi mat is.

SPOILER
Het is een beetje een schilderij op zichzelf, heel tof O+
pi_204309597
quote:

[..]

SPOILER
Op de ipad is het nog mooier
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:24:00 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204310209
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 18:17 schreef Sarabi het volgende:

SPOILER
The Horror The Horror
pi_204310271
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:42 schreef Candaasje het volgende:
mijn ervaringen met de 122-telefoniste ook niet bijster fantastisch
Misschien de volgende keer het juiste nummer bellen ;).

Hoe was je zware dienst eigenlijk? Viel het mee?
pi_204310346
Prachtige keuken en blad @Myraela!

En wat een horrorverhalen over huisartsen zeg. Ik heb een hele fijne, doet ook nooit moeilijk over een doorverwijzing als dat nodig is.

Gisteravond vrijwilligersborrel gehad, was gezellig. Uiteindelijk rond 00.45 in bed en in slaap, werd ik om 4.15 wakker tot 5.30, en om 6.40 ging m'n wekker want ik mocht vanmorgen het veld keuren }:| . Bevroren, dus eerste wedstrijden afgelast, vervolgens naar Sligro om wat boodschappen te doen zodat er wat eten was om te verkopen vandaag en morgen want de bestelling wordt pas komende week geleverd, daarna weer veld keuren. Uiteindelijk om 10u naar huis, twee uur geslapen, even naar de markt, 14u weer thuis, nog drie uur geslapen. Daarna eindelijk beetje uitgerust gevoel :+
pi_204311040
250 ml volle melk
2 eidooiers
1 tl kaneelpoeder
50 gr kristalsuiker
125 ml slagroom
Genoeg tiger spice chai poeder voor 2 bekers.

Slagroom, melk en tigerspice warm maken
Ei, suiker en kaneel mixen
Beetje warme melk bij ei/suiker/kaneel.. goed roeren.
En dan bij de rest van de warme melk in de pan… doorkoken.

Afkoelen in de koelkast en daarna in de ijsmaker.

Maar goed.. alleen het halve produkt pas geproefd… het staat nu verder hard te worden in de vriezer. Morgen maar even echt proeven.
Planning is met wat gebakken appel/kaneel blokjes. Gewoon omdat het kan.
pi_204311077
quote:

[..]

SPOILER
Ziet er heel mooi uit O+
pi_204311326
Nog even bijlezen. Maar eerst warm worden en eten. We deden vandaag een dagje Forrest and Friends O+
Fantastisch om al die dieren weer te zien - de koeien en stier hadden we 3 jaar geleden voor het laatst gezien en toen waren het nog kalveren.

Veel geknuffeld en geaaid (varkens, geiten, een van de hanen in de hanenweide die wel in was voor een lekkere kroelsessie, en de koeien/stier).

Even een beetje geknipt wegens vrienden die misschien niet per se hier met hun hoofd online willen:
SPOILER
O+
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 april 2022 21:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Misschien de volgende keer het juiste nummer bellen ;).

Hoe was je zware dienst eigenlijk? Viel het mee?
:D Helpt vast wel.

Ja, viel uiteindelijk 100% mee. Altijd als je het niet verwacht _O-
Zelfs ook nog te horen gekregen van m'n 'baas' dat ze het super goed vindt gaan *O*
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 22:26:56 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204311594
Sommige Duitse woorden kun je ook echt niet raden. Ze had het over een Dolmetscher.

Ik vroeg me af wat voor soort slager dat was _O-
pi_204311753
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:26 schreef derLudolf het volgende:
Sommige Duitse woorden kun je ook echt niet raden. Ze had het over een Dolmetscher.

😂
pi_204311781
SPOILER
pi_204311885
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:35 schreef Uhmmpie het volgende:
SPOILER
Alleen zou ik dan dat chai poeder moeten kopen wat ik verder nooit gebruik
pi_204314912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Alleen zou ik dan dat chai poeder moeten kopen wat ik verder nooit gebruik
Mja dat is wel handig dan :)

Maar ik heb die eigenlijk altijd in huis want dat drink ik savonds weleens.
Kan in theorie natuurlijk ook met andere dingen… maar ik vind dit wel erg lekker.
  zondag 3 april 2022 @ 08:20:08 #250
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204314961
Goedemorgen!

Vandaag gaan we weer verder met het leeghalen van de woonkamer want de schilder komt morgen. We moeten de meubels, de verlichting, de stopcontacten en de elektra nog.
Ik heb niet zo'n zin in 8 dagen iemand om me heen maar wel in het resultaat *O*
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 april 2022 @ 08:20:34 #251
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204314964
Hartelijk Ronde van Vlaanderen!
Zo zelf eerst maar een uurtje op de spinfiets en daarna koers kijken *O*
pi_204314966
Goedemorgen!
Het is mooi, buiten.

M'n uitgeplante kerstboompje :D
  zondag 3 april 2022 @ 08:50:21 #253
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204315087
Hier prachtig uitzicht uit de nieuwe tijdelijke slaapkamer

Kamperen in het nieuwe huis. Wel jammer dat de vorige bewoners het een goed idee vonden de kale betonvloer gewoon te schilderen. Jezus wat was het koud met een luchtbed op die vloer vannacht. ;(
pi_204315120
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:50 schreef gcjoel het volgende:

[ afbeelding ]

Kamperen in het nieuwe huis. Wel jammer dat de vorige bewoners het een goed idee vonden de kale betonvloer gewoon te schilderen. Jezus wat was het koud met een luchtbed op die vloer vannacht. ;(
Oeh, luchtbed! Dekens eronder!
Maar prachtig uitzicht maakt vast veel goed :Y
  zondag 3 april 2022 @ 08:59:41 #255
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204315136
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 08:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Oeh, luchtbed! Dekens eronder!
Maar prachtig uitzicht maakt vast veel goed :Y
Ja had het niet verwacht in huis alsnog zo koud. Met Kamperen leggen we er altijd wel wat onder _O-
  zondag 3 april 2022 @ 09:17:56 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204315273
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 22:26 schreef derLudolf het volgende:

De mooiste D woorden:
Zweckentfremdung (Iets voor een ander doel gebruiken dan waar het voor gedacht is, zeg maar, een mes gebruiken op een schroef te draaien)
Spurrillen, nee, dat is niets te eten, dat is spoorvorming op wegen.
Fernweh, het omgekeerde van heimwee
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 09:45:08 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204315440
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 09:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De mooiste D woorden:
Zweckentfremdung (Iets voor een ander doel gebruiken dan waar het voor gedacht is, zeg maar, een mes gebruiken op een schroef te draaien)
Klopt, maar die worden laten wel raden. Al dan niet met hulp van dialect. Rillen zo noemen ze bijvoorbeeld bij elkaar geharkt gras of hooi. Wiersen is geloof ik de Nederlandse naam, maar volgens mij zijn er wel twintig verschillende benamingen.

Fernweh is een prachtig woord, net als Querdenker.
pi_204315511
quote:

[ afbeelding ]

Jullie zijn over!? 🎉 Kamperen in je eigenste huis. :D
Hoe was de eerste nacht? Geluiden? Of heel stil als je uit de stad komt?

@der Ludolf Viel Vergnügen mit das/dem (?) Mädchen.

En Lucky ook succes met leegruimen. Heb je de revalidatieperiode nu afgesloten?
Acht dagen de schilder over de vloer is een klus zeg!
  zondag 3 april 2022 @ 09:54:36 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204315521
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 09:45 schreef derLudolf het volgende:

Fernweh is een prachtig woord, net als Querdenker.
Niet te verwarren met Queerdenker
pi_204315536
@gcjoel Nu kijk ik even wat beter naar je foto met uitzicht >:) en zie er nog een buxus haagje staan?
pi_204315591
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 09:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De mooiste D woorden:
Wij verdiepten ons vanochtend in het fenomeen Schwippschwägerschaft :+
Beratungsresistent vind ik ook een hele mooie O+
pi_204315597
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 09:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:der Ludolf Viel Vergnügen mit das/dem (?) Mädchen.

Dem :Y ;)
pi_204315624
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Translate kent dit niet :(
pi_204315664
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 08:20 schreef borisz het volgende:
Hartelijk Ronde van Vlaanderen!
Zo zelf eerst maar een uurtje op de spinfiets en daarna koers kijken *O*
Wij zitten ondertussen al 1 uur te kijken :)
Daarbij horen natuurlijk croissants en mimosas :9
pi_204315680
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 10:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het zijn je tweedegraads zwagers/'zwagerinnen'. Eerstegraads (Schwager/Schwägerin) is de partner van je sibling of de sibling van je partner. Tweedegraads (Schwippschwager/Schwippschwägerin) is of de sibling van de partner van je sibling of de partner van de sibling van je partner.

pi_204315708
Verder heb ik de belastingaangifte gedaan }:| en mijn voorlopige aanslag gewijzigd }:| En ik moet de waterstand nog opnemen vandaag. Wat een zegen als dat gewoon in je meterkast kan in plaats van op je buik in de voortuin in een put vol spinnen te duiken om een volkomen gecondenseerd metertje van een halve meter afstand proberen af te lezen O+
pi_204315727
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het zijn je tweedegraads zwagers/'zwagerinnen'. Eerstegraads (Schwager/Schwägerin) is de partner van je sibling of de sibling van je partner. Tweedegraads (Schwippschwager/Schwippschwägerin) is of de sibling van de partner van je sibling of de partner van de sibling van je partner.

Ah, danke.
Niet een woord dat ik ooit nodig heb :D Mijn partners sib is vrijgezel en mijn sibs partners zijn enig kind dan wel gedragen zich zo.
pi_204315736
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:18 schreef Clubsoda het volgende:
Verder heb ik de belastingaangifte gedaan }:| en mijn voorlopige aanslag gewijzigd }:| En ik moet de waterstand nog opnemen vandaag. Wat een zegen als dat gewoon in je meterkast kan in plaats van op je buik in de voortuin in een put vol spinnen te duiken om een volkomen gecondenseerd metertje van een halve meter afstand proberen af te lezen O+
Ooh de watermeter! Tnx!

Belastingaangifte komt nog.
Voorlopige aangifte heb ik wel maar vast aangepast.
pi_204315761
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 10:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ooh de watermeter! Tnx!

Belastingaangifte komt nog.
Voorlopige aangifte heb ik wel maar vast aangepast.
Ik had dus jaren een aflossingsvrije hypotheek dus dat was appeltje-eitje. Nu hebben we een aflossingsvrije en annuïteiten en nou moet ik opeens allerhande shizzle uitrekenen }:|
  zondag 3 april 2022 @ 10:34:29 #270
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204315857
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:02 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:P
  zondag 3 april 2022 @ 10:35:41 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204315874
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 10:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
https://www.deepl.com/ is een veel en veel betere vertaler dan Google Translate
  zondag 3 april 2022 @ 10:42:55 #272
217702 Lonaa
Honger!
pi_204315932
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind dat ook ieder jaar nog een mooie ontwikkeling O+
pi_204315942
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 10:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh ja, wij waren gecondenseerderuitjeswatermeterputbuddies O+
  zondag 3 april 2022 @ 10:44:13 #274
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204315943
Wij zijn dus sinds november heel anders aan het omgaan met onze cv-ketel, hebben ons stookgedrag aangepast, hebben diverse tochtstrips en een gordijn geplaatst en hebben de keukenvloer geisoleerd. Gecorrigeerd voor de buitentemperatuur hebben we in vergelijking met het eerste kwartaal van 2020 en 2021 nu 22,43% gas bespaard _O_
Spoilers!
  zondag 3 april 2022 @ 10:47:58 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_204315973
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja, wij waren gecondenseerderuitjeswatermeterputbuddies O+
Ja. Hij zit nu wel op de meest onmogelijke plek in huis hoor. In de trapkast met het display omhoog gericht 4 cm onder de onderste plank. Maar ok. Daar kan je dan gewoon foto van maken en aflezen van de foto.
  zondag 3 april 2022 @ 10:48:46 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_204315983
Wakker soort van. Buiten is het inmiddels een behoorlijke drukte met kauwen die nesten aan het maken zijn. Wat een bult hout verslepen dien. Halve bomen en reststukken plank van de verbouwing van een huis verder op gaan door de lucht.
pi_204316081
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 08:20 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het is mooi, buiten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
M'n uitgeplante kerstboompje :D
Ballen er in en klaar *G*
Mooie foto's.
pi_204316090
quote:

[ afbeelding ]

Wow O+
Heb jij ook een topiekje? Succes!
pi_204316092
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen!

Vandaag gaan we weer verder met het leeghalen van de woonkamer want de schilder komt morgen. We moeten de meubels, de verlichting, de stopcontacten en de elektra nog.
Ik heb niet zo'n zin in 8 dagen iemand om me heen maar wel in het resultaat *O*
'Mannetjes' in huis trek ik ook altijd heel slecht, maar het wordt mooi, sterkte! *G*
  zondag 3 april 2022 @ 11:00:22 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204316094
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 09:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

@:der Ludolf Viel Vergnügen mit das/dem (?) Mädchen.

Nee nog niet over. Dit was voor de leuk. Omdat we niet op vakantie konden _O-
Maar inderdaad heeeel stil O+
  zondag 3 april 2022 @ 11:00:51 #281
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204316102
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 09:55 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel Nu kijk ik even wat beter naar je foto met uitzicht >:) en zie er nog een buxus haagje staan?
Nee liguster :D
  zondag 3 april 2022 @ 11:02:05 #282
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204316115
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Wow O+
Heb jij ook een topiekje? Succes!
Ja een klustopic!
pi_204316118
quote:

Wij kennen deze ontwikkeling nog niet @watermeter ;(
pi_204316138
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:48 schreef z80 het volgende:
Wakker soort van. Buiten is het inmiddels een behoorlijke drukte met kauwen die nesten aan het maken zijn. Wat een bult hout verslepen dien. Halve bomen en reststukken plank van de verbouwing van een huis verder op gaan door de lucht.
Geweldig om te zien!
pi_204316159
Broerlief gaan naar een app verhuizen :o Een echte 'bejaardenwoning' zouden we vroeger zeggen.
Moet nog steeds wennen aan het idee dat we allemaal zo oud zijn.
(en dankbaar hoor dat we deze leeftijden halen, maar toch ff wennen :D )
  zondag 3 april 2022 @ 11:15:02 #286
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204316209
Beneden hebben wij op plekken waar geen enkel glas zat dubbelglas uit 1991. Als we daar van de HR++ spul in laten zetten dat scheelt zeker als of aanzienlijk of niet? Toen we dit kochten 3 jaar geleden hebben we al het enkel glas al vervangen voor HR++. Maar twijfel nu toch om de rest ook maar te doen.
  zondag 3 april 2022 @ 11:18:27 #287
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204316234
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Beneden hebben wij op plekken waar geen enkel glas zat dubbelglas uit 1991. Als we daar van de HR++ spul in laten zetten dat scheelt zeker als of aanzienlijk of niet? Toen we dit kochten 3 jaar geleden hebben we al het enkel glas al vervangen voor HR++. Maar twijfel nu toch om de rest ook maar te doen.
Ja, dat gaat heel veel schelen. Dat is echt een nobrainer. Naast door een geïsoleerd dak, verliest men door het glas over het algemeen het meeste warmte.
Spoilers!
pi_204316365
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 10:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja. Hij zit nu wel op de meest onmogelijke plek in huis hoor. In de trapkast met het display omhoog gericht 4 cm onder de onderste plank. Maar ok. Daar kan je dan gewoon foto van maken en aflezen van de foto.
Alles beter dan de put ^O^ ik vond het ook sneu voor onze makelaar die altijd supermooie kleren droeg en na de verhuizing onze waterstand moest vastleggen. Ik had een dekentje meegenomen zodat ze niet in haar nette pakje in de aarde hoefde te liggen :')

Dit huis heeft een heuse meterkast! Met een nette groepenkast. En stoppen met schakelaartjes. En een beschrijving op welke groep wat zit. En een watermeter waar je gewoon zo op kan kijken. O+
pi_204316366
@Lonaa survivalvriendin loopt in een legging van het merk Fusion. Heeft mooi grote zakken op het bovenbeen en past heel mooi, niet doorschijnend. :)

(Wel duur :X )
pi_204316460
De theorie is dat ik nu ga hardlopen. De praktijk wijst uit dat ik heel weinig zin heb }:|
  zondag 3 april 2022 @ 11:38:44 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_204316476
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zinvol vervangen hangt af wat er nu in zit, hoe groot oppervlak en binnen temperatuur. Wat er in zit kun je lezen op de aluminium strip tussen de glasplaten. Staat ook de fabricatie datum.
Tussen oud/standaard dubbel glas en HR++ zit een groot verschil. R 0,333 tegen R 0,625.
Maar zit er al hr glas in dan is het verschil met de ++ variant een stuk kleiner R 0,833.
pi_204316637
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 11:07 schreef Blues het volgende:
Broerlief gaan naar een app verhuizen :o Een echte 'bejaardenwoning' zouden we vroeger zeggen.
Moet nog steeds wennen aan het idee dat we allemaal zo oud zijn.
(en dankbaar hoor dat we deze leeftijden halen, maar toch ff wennen :D )
Waar dan? In hetzelfde dorp?
#dm
pi_204316659
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 11:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee liguster :D
Beter.😉
pi_204316789
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 11:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Waar dan? In hetzelfde dorp?
#dm
Zelfde dorp (is H een dorp?) andere wijk.
Je hebt DM.
pi_204316834
Ik ga zo eens richting de Smient.
Vogels kijken O+

https://vogelkijkhut.nl/view/109/
pi_204316877
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Zelfde dorp (is H een dorp?) andere wijk.
Je hebt DM.
Gezien. Leuk om eens van binnen te hebben gezien😎
Het blijft een dorp. Zeker als je er al langer woont.
Bijvoorbeeld: van de week een overleg met nog onbekende collega’s.
Bekende naam, nog eens kijken: wij speelden in hetzelfde hockey elftal. 😂
pi_204316900
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had dus jaren een aflossingsvrije hypotheek dus dat was appeltje-eitje. Nu hebben we een aflossingsvrije en annuïteiten en nou moet ik opeens allerhande shizzle uitrekenen }:|
Ja 4 hier maar dat had je bij de buren vast al gelezen. Ik kom er vast aan toe een dezer dagen.
pi_204316911
quote:

[..]
Onze put werd vervangen tussen aankoop huis en verhuizing.
Dus we deden de overdracht lekker met de stand die de vorige eigenaar had opgenomen O-)
pi_204316922
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
https://www.deepl.com/ is een veel en veel betere vertaler dan Google Translate
Net zo zinloos voor het woord in kwestie, dus.....
pi_204317315
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja 4 hier maar dat had je bij de buren vast al gelezen. Ik kom er vast aan toe een dezer dagen.
:Y daarom besloot ik er ook over te mopperen.
pi_204317325
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')