abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 22:43:24 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205717622
Genoten, leuk om allerlei bekende namen te horen maar dan de overoveroverovergrootouders van de Stokeworth en Baratheon en Tarly enzo die we 'kennen' :D

Beetje geļrriteerd door Daemon als opperlul eerste klas, maar dat hoort erbij. Gelachen om de fel zilveren pruiken van de kinderen van Corlys Velaryon, dat kan echt niet, maar smaak zal wel anders zijn daar :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205717918
Positief verrast. Prima 1e aflevering :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 23:09:58 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205717937
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:55 schreef BasEnAad het volgende:
Wel jammer dat de conversaties zo slecht verstaanbaar zijn en het veelal weer verschrikkelijk donker is. Het is gewoon niet fijn om als kijker zo gehandicapt te zijn.
Hier totaal geen last van gehad via Chromecast en een bepaald niet al te nieuwe TV. Het was eigenlijk wel mooi in balans, logischerwijze wel gekeken in een donkere ruimte :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 22 augustus 2022 @ 23:11:14 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205717951
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:55 schreef BasEnAad het volgende:
Wel jammer dat de conversaties zo slecht verstaanbaar zijn en het veelal weer verschrikkelijk donker is. Het is gewoon niet fijn om als kijker zo gehandicapt te zijn.
Hier totaal geen last van gehad via Chromecast en een bepaald niet al te nieuwe TV. Het was eigenlijk wel mooi in balans, logischerwijze wel gekeken in een donkere ruimte :9
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:15 schreef NaturalScience het volgende:
Zijn er echt nog zoveel mensen die illegaal films en series kijken?

Ik dacht dat die tijd inmiddels wel achter ons lag.

Hier: Netflix, DisneyPlus, Amazon Prime, HBO Max, Videoland, NPO+, F1 TV.
Nooit in mijn leven meer reclame O+
Ik heb niet het geld voor 15 streamingdiensten, dus dat hoe ik wel een beetje beperkt, maar zeker 90% van wat ik kijk is wel op die diensten ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 22 augustus 2022 @ 23:15:45 #207
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205717984
Goede aflevering zeg. Wat mij vooral opviel was dat de dialogen weer meer leken op de eerdere seizoenen van GoT ipv die onzin in de laatste paar.

Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe _O- (ja ik ben nog steeds geļrriteerd daarover)
Oh.
  maandag 22 augustus 2022 @ 23:22:27 #208
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_205718029
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hier totaal geen last van gehad via Chromecast en een bepaald niet al te nieuwe TV. Het was eigenlijk wel mooi in balans, logischerwijze wel gekeken in een donkere ruimte :9
[..]
Ik heb niet het geld voor 15 streamingdiensten, dus dat hoe ik wel een beetje beperkt, maar zeker 90% van wat ik kijk is wel op die diensten ja.
HBO Max heb ik wel een abonnement op, Prime Video ook maar Netflix en Disnep+ heb ik via vrienden.
Dus vrienden kunnen via mij dan weer naar HBO en Amazon kijken, zo delen we de kosten.

In September komt The Rings Of Power naar Amazon, prequel van LOTR, dat lijkt me ook wel een toffe serie om te gaan volgen.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 23:34:46 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205718119
Oogde goedkoop. Maar misschien is het niet fair om deze pilot te vergelijken met de latere afleveringen van got. Oogde bijna zo goedkoop als the Witcher :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205718170
Mooie eerste aflevering. Heb de GOT sfeer en soundtrack wel gemist.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 00:46:13 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205718380
Prima vermaakt. Wel een uitdaging altijd om erin te komen; met zoveel personages. Maar had er minder moeite mee dan bij GoT.

Maar geen intro muziek ;( alleen een logo, en dat was het. Verder wel fijne sound track uiteraard.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205718633
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:39 schreef Slayage het volgende:
Oogde goedkoop. Maar misschien is het niet fair om deze pilot te vergelijken met de latere afleveringen van got. Oogde bijna zo goedkoop als the Witcher :p
oogde goedkoop :') je bent niet goed snik.
lekker faxen heel de dag echt genot
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 06:43:20 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205718668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 00:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Prima vermaakt. Wel een uitdaging altijd om erin te komen; met zoveel personages. Maar had er minder moeite mee dan bij GoT.

Maar geen intro muziek ;( alleen een logo, en dat was het. Verder wel fijne sound track uiteraard.
Intro komt hopelijk volgende week wel gewoon :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:05:08 #215
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205718711
Ik vond het veelbelovend. ^O^

Daemon is vooralsnog de slechterik van het stuk, maar ik heb nog geen Geoffrey vibes bij hem, ben benieuwd waar het heen gaat.

Die voorspelling over de White Walkers was een beetje cringe, maar misschien ook om aan te geven dat deze profetie met de Mad King het graf in is gegaan.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:19:02 #217
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_205718732
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:53 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Ze hebben het overal tegelijkertijd gedropt..... Die download was een gelekte (slechte) versie....
Nonsens, het enige probleem zijn altijd de subs, dat kost tijd en dus duurt dat langer, dan krijg je wat oponthoud.
Beeldkwaliteit heeft daar niets mee te maken.
pi_205718836
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe _O- (ja ik ben nog steeds geļrriteerd daarover)
Ja had ik ook wel, maar denk dat dat vooral was om de beide series aan elkaar te koppelen. (ookal was dat niet echt nodig)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:59:01 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205718857
Wel jammer dat dit een serie is waarbij je eigenlijk niet echt even lekker op Wikipedia of Fandom ofzo na kunt lezen, zeker bij figuren waar je even niet helemaal zeker van weet wie het ook alweer precies is. Dan staat er gelijk iets als 'is de baas van dit en dat en werd vermoord door die en die', ja verdomme. Ook al van die spoilerige dingen in reviews:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:40:04 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205719043
quote:
Lancering House of the Dragon groot succes: trekt 10 miljoen kijkers

De lancering van de nieuwe serie House of the Dragon is tijdens het eerste etmaal gezien door bijna 10 miljoen kijkers, meldt Variety. Het is daarmee de grootste aftrap van een serie in de geschiedenis van HBO.

Naar de premičre van Game of Thrones, de serie waar House of the Dragon een spin-off van is, keken in 2011 op de eerste dag iets meer dan 4 miljoen mensen. De laatste aflevering van de serie werd in mei 2019 op de eerste dag door ruim 17 miljoen mensen bekeken.

De nieuwe HBO-serie bleek zo populair dat streamingdienst HBO Max voor een deel van de gebruikers crashte. House of the Dragon ging zondagavond om 21.00 uur in New York online.

House of the Dragon speelt zich een kleine 200 jaar voor de gebeurtenissen in Game of Thrones af. Die laatste serie werd een enorme hype. Volgens HBO werd de laatste aflevering, die ruim drie jaar geleden uitkwam, door meer dan 19 miljoen mensen bekeken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:51:52 #221
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205719096
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 08:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Dus de laatste aflevering van Game of Thrones werd door 19 miljoen mensen bekeken, waarvan 17 miljoen op de eerste dag? Dat lijkt me echt gigantisch sterk, als dat er op dag één 17 miljoen waren geloof ik er hélemaal niks van dat het er in de weken daarna nog maar 2 miljoen waren :+

Verder natuurlijk wel volkomen logisch dat de aftrap van House of the Dragon een veelvoud aan kijkers heeft op dag één dan Game of Thrones had.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:13:03 #222
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 07:59 schreef heywoodu het volgende:
Wel jammer dat dit een serie is waarbij je eigenlijk niet echt even lekker op Wikipedia of Fandom ofzo na kunt lezen, zeker bij figuren waar je even niet helemaal zeker van weet wie het ook alweer precies is. Dan staat er gelijk iets als 'is de baas van dit en dat en werd vermoord door die en die', ja verdomme. Ook al van die spoilerige dingen in reviews:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat blijf je houden als ergens bronmateriaal van is helaas (en als veel mensen willen laten weten dat ze dat bronmateriaal heel goed kennen).
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:13:26 #223
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719231
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 07:06 schreef Rianne84 het volgende:

Daemon is vooralsnog de slechterik van het stuk,
Nee sorry, dat is en blijft altijd Ludo.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:14:51 #224
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205719240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja dat blijf je houden als ergens bronmateriaal van is helaas (en als veel mensen willen laten weten dat ze dat bronmateriaal heel goed kennen).
Het zou mooi zijn als discussies en reviews over de serie daar een beetje van weg blijven, maar ja. Dat je op Wikipedia-achtige pagina's op moet passen snap ik :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:16:16 #225
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719249
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 06:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
oogde goedkoop :') je bent niet goed snik.
Ik moet t daar helaas wel mee eens zijn. Geen idee of dat was omdat we met vrienden op mega groot scherm keken deze keer, maar ik zag duidelijker dan de kastelen nep waren en er torens "bijgejongd" waren dan in de eerste GOT reeks (en m'n vrienden viel hetzelfde op). En ook de draak (vooral de begrafenis scene met t vuur) zag er erg nep uit tegen de achtergrond. Niet storend nep, nog steeds wel prima CGI, maar het leek voor mij wel "nepper" dan de draken van de laatste seizoenen GOT, for some reason.

Misschien niet goedkoop, wel goedkoper.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
pi_205719253
Hele sterke eerste aflevering. De casting, muziek en productie is echt weer top notch. De verschillende karakters worden goed neergezet en je krijgt al duidelijk mee welke kanten bepaalde karakters opgaan; Otto Hightower tegen Daemon bijvoorbeeld.

Daemon wordt overduidelijk één van de interessantste karakters.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:16:52 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het zou mooi zijn als discussies en reviews over de serie daar een beetje van weg blijven, maar ja. Dat je op Wikipedia-achtige pagina's op moet passen snap ik :+
Ja ik pas daarom gewoon heel erg op als ik ga googlen naar dingen als "Wie was de familie Hightower" :D Want dan krijg je boekinfo, logisch. Bij een recensie specifiek over de TV serie vind ik t ronduit slecht en storend.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:19:26 #228
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 00:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

Maar geen intro muziek ;( alleen een logo, en dat was het. Verder wel fijne sound track uiteraard.
Wij zaten ook al klaar voor een nieuw intro deuntje. "Zouden ze een nieuwe hebben?" Maar de iconische tu-tu tu-du-du-du gaat ook wel erg lastig zijn om te overtreffen. Net als de intro filmpjes met de plekken en kastelen.

Je ziet vaak dat een pilot sowieso dat nog niet heeft, pas vanaf de 2e vaak.
Maar ben heel benieuwd wat ze gaan doen (al hoorde je de "oude" wel vaker langskomen al).
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:26:24 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205719327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja ik pas daarom gewoon heel erg op als ik ga googlen naar dingen als "Wie was de familie Hightower" :D Want dan krijg je boekinfo, logisch. Bij een recensie specifiek over de TV serie vind ik t ronduit slecht en storend.
We hebben wel een Hightower gezien in GoT, tijdens de flashback van Bran met zijn vader Ned en Howland Reed bij die toren(Tower of Joy) vechten ze met Gerold Hightower, de guard van Rhaegar Targaryen en daarvoor ook lord commander van de Mad King. Ook de vrouw van Jorah Mormont was een Hightower.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:26:34 #230
364681 over_hedge
pi_205719328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]
En ook de draak (vooral de begrafenis scene met t vuur) zag er erg nep uit tegen de achtergrond. Niet storend nep, nog steeds wel prima CGI, maar het leek voor mij wel "nepper" dan de draken van de laatste seizoenen GOT, for some reason.

Misschien niet goedkoop, wel goedkoper.
Die nieuwe draken zijn wennen. Bij Got zagen alle 3 de draken er zo goed als het zelfde uit. Op een ander kleurtje en de 1 net wat groter dan de ander na.

Maar in deze serie krijg je 10 draken te zien. En je moet makkelijk onderscheid kunnen maken tussen de verschillende draken. Dus zijn zo ontworpen dat je wat makkelijker het verschil kan zien.

Maar ziet er soms nog beetje gek uit. Gok dat het een kwestie van wennen is.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:30:59 #231
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719353
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:26 schreef Momo het volgende:

[..]
We hebben wel een Hightower gezien in GoT, tijdens de flashback van Bran met zijn vader Ned en Howland Reed bij die toren(Tower of Joy) vechten ze met Gerold Hightower, de guard van Rhaegar Targaryen en daarvoor ook lord commander van de Mad King. Ook de vrouw van Jorah Mormont was een Hightower.
Ja ik herkende de naam, en het logo ook.
Maar toen ik er bv meer van wil weten welke we al gezien hebben, dan is googlen niet je vriend :D

Vond t sowieso wel leuk die vlaggen/schilden te zien. "Hey! Een bolton!"
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:34:55 #232
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_205719384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik moet t daar helaas wel mee eens zijn. Geen idee of dat was omdat we met vrienden op mega groot scherm keken deze keer, maar ik zag duidelijker dan de kastelen nep waren en er torens "bijgejongd" waren dan in de eerste GOT reeks (en m'n vrienden viel hetzelfde op). En ook de draak (vooral de begrafenis scene met t vuur) zag er erg nep uit tegen de achtergrond. Niet storend nep, nog steeds wel prima CGI, maar het leek voor mij wel "nepper" dan de draken van de laatste seizoenen GOT, for some reason.

Misschien niet goedkoop, wel goedkoper.
Goedkoop is het zeker niet. Als visuals, zoals een CGI-draak er nep uitziet, zal het aan de belichting of gebrek aan consistentie in de belichting liggen. De details van de animatie zijn top-notch.

Verder:

Uitstekende pilot. Een hele goede eerste aflevering waarin een handjevol karakters succesvol wordt voorgesteld.

Wel twijfels aan: wat is de serie hierin? En het gebrek aan mogelijk iconische karakters die echt opvallen. Iedereen speelt goed, maar niemand spat er tussenuit. Tevens: dezelfde theme als Game of Thrones gebruiken? Nee, als spin-off zou ik me meer proberen los te maken van het origineel.
pi_205719416
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Goedkoop is het zeker niet. Als visuals, zoals een CGI-draak er nep uitziet, zal het aan de belichting of gebrek aan consistentie in de belichting liggen. De details van de animatie zijn top-notch.

Verder:

Uitstekende pilot. Een hele goede eerste aflevering waarin een handjevol karakters succesvol wordt voorgesteld.

Wel twijfels aan: wat is de serie hierin? En het gebrek aan mogelijk iconische karakters die echt opvallen. Iedereen speelt goed, maar niemand spat er tussenuit. Tevens: dezelfde theme als Game of Thrones gebruiken? Nee, als spin-off zou ik me meer proberen los te maken van het origineel.
Daemon wordt duidelijk één van de karakters die eruit zal springen. Niet eenzijdig evil zoals Joffrey of Ramsay, maar veel meer genuanceerd. En zonder veel te spoilen; er komen nog veel meer nieuwe toffe karakters bij. Komt echt wel goed :).
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:42:49 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205719442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja ik herkende de naam, en het logo ook.
Maar toen ik er bv meer van wil weten welke we al gezien hebben, dan is googlen niet je vriend :D

Vond t sowieso wel leuk die vlaggen/schilden te zien. "Hey! Een bolton!"
Dat had ik met Baratheon :D Bolton nog niet gezien, maar wel lachen om al die bekende namen te zien ja, dan voelt het ook veel minder als iets waar je écht enorm in moet komen, want sommige dingen zijn wel een beetje bekend. Rickon Stark ofzo, toch geen onbekende naam :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:44:51 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205719459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Goedkoop is het zeker niet. Als visuals, zoals een CGI-draak er nep uitziet, zal het aan de belichting of gebrek aan consistentie in de belichting liggen. De details van de animatie zijn top-notch.

Verder:

Uitstekende pilot. Een hele goede eerste aflevering waarin een handjevol karakters succesvol wordt voorgesteld.

Wel twijfels aan: wat is de serie hierin? En het gebrek aan mogelijk iconische karakters die echt opvallen. Iedereen speelt goed, maar niemand spat er tussenuit. Tevens: dezelfde theme als Game of Thrones gebruiken? Nee, als spin-off zou ik me meer proberen los te maken van het origineel.
De smiechterige Daemon en prettige Rhaenyra worden toch vrij duidelijk neergezet als iconische karakters, met de mogelijk wat gluiperige Otto Hightower als een soort Littlefinger. Dat was in elk geval de indruk die ik kreeg :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:48:35 #236
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205719484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat had ik met Baratheon :D Bolton nog niet gezien, maar wel lachen om al die bekende namen te zien ja, dan voelt het ook veel minder als iets waar je écht enorm in moet komen, want sommige dingen zijn wel een beetje bekend. Rickon Stark ofzo, toch geen onbekende naam :+
Er was bij ons wat verwarring, omdat we de NL ondertiteling aan hadden staan.
Daar werd meneer Strong vertaald als Sterk, en dat lazen sommigen als Stark.
Nee, is toch echt een andere familie :D

Volgende keer de ondertiteling lekker in t Engels.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:10:14 #237
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_205719651
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:38 schreef Spaulding het volgende:

[..]
Daemon wordt duidelijk één van de karakters die eruit zal springen. Niet eenzijdig evil zoals Joffrey of Ramsay, maar veel meer genuanceerd. En zonder veel te spoilen; er komen nog veel meer nieuwe toffe karakters bij. Komt echt wel goed :).
Wel een vraag: deze serie is gebaseerd op een boek. Ik heb dit boek nooit gelezen. Is dit een uitgebreid boek?
Tijdens de premičre van Game of Thrones had ik alle boeken gelezen, maar bij deze serie ken ik heel het bronmateriaal niet.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:15:14 #238
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205719711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De smiechterige Daemon en prettige Rhaenyra worden toch vrij duidelijk neergezet als iconische karakters, met de mogelijk wat gluiperige Otto Hightower als een soort Littlefinger. Dat was in elk geval de indruk die ik kreeg :P
Was ik de enige die de indruk kreeg dat Otto zijn dochter indirect vroeg om met de king naar bed te gaan om hem te troosten? Uiteindelijk niks gebeurd (anders hadden ze het wel laten zien), maar we dachten hier thuis allebei dat ze met hem het bed in zou duiken.

En die hints naar incest binnen de familie vond ik ook wel opvallend. Vooral toen Daemon gevraagd werd of hij het niet opnieuw wou proberen met een blondje. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:19 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Wij zaten ook al klaar voor een nieuw intro deuntje. "Zouden ze een nieuwe hebben?" Maar de iconische tu-tu tu-du-du-du gaat ook wel erg lastig zijn om te overtreffen. Net als de intro filmpjes met de plekken en kastelen.

Je ziet vaak dat een pilot sowieso dat nog niet heeft, pas vanaf de 2e vaak.
Maar ben heel benieuwd wat ze gaan doen (al hoorde je de "oude" wel vaker langskomen al).
Hoop dat er dan alsnog eentje komt vanaf aflevering 2. Vind het zo jammer dat er steeds minder series echte intro's gebruiken. Bij HBO doen ze het nog wel erg vaak, dus ik hoop dat het nog komt dan. Wel eens dat het lastig gaat worden het GoT intro muziekje te evenaren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:17:26 #239
35723 crew  GGMM
pi_205719738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was ik de enige die de indruk kreeg dat Otto zijn dochter indirect vroeg om met de king naar bed te gaan om hem te troosten?
Nee, dat was ook zo
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:18:04 #240
35723 crew  GGMM
pi_205719747
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205719770
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Wel een vraag: deze serie is gebaseerd op een boek. Ik heb dit boek nooit gelezen. Is dit een uitgebreid boek?
Tijdens de premičre van Game of Thrones had ik alle boeken gelezen, maar bij deze serie ken ik heel het bronmateriaal niet.
Gebaseerd op het boek Fire & Blood. Daarin wordt de historie geschreven over de eerste Targaryen kings en het grootste gedeelte gaat over deze verhaallijn.
Er moet ooit ook nog een tweede deel hiervan uit komen over de rest van de koningen tot aan de Mad King, maar betwijfel of die ooit gaat uitkomen ;)
Fire & Blood is wel een aanrader als je van dit soort dingen houdt.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:25:07 #242
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205719820
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 07:55 schreef Funzel het volgende:

[..]
Ja had ik ook wel, maar denk dat dat vooral was om de beide series aan elkaar te koppelen. (ookal was dat niet echt nodig)
Beide series zijn al behoorlijk aan elkaar gekoppeld door dezelfde families en locaties die je ziet.

Nu haalt het je uit deze serie om weer aan dat kuteinde te denken, terwijl ik dit het liefst zo los mogelijk wil zien van het einde van GoT.
Oh.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:32:02 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205719878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Was ik de enige die de indruk kreeg dat Otto zijn dochter indirect vroeg om met de king naar bed te gaan om hem te troosten? Uiteindelijk niks gebeurd (anders hadden ze het wel laten zien), maar we dachten hier thuis allebei dat ze met hem het bed in zou duiken.

En die hints naar incest binnen de familie vond ik ook wel opvallend. Vooral toen Daemon gevraagd werd of hij het niet opnieuw wou proberen met een blondje. :D
[..]
Hoop dat er dan alsnog eentje komt vanaf aflevering 2. Vind het zo jammer dat er steeds minder series echte intro's gebruiken. Bij HBO doen ze het nog wel erg vaak, dus ik hoop dat het nog komt dan. Wel eens dat het lastig gaat worden het GoT intro muziekje te evenaren.
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch? :+

En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:34:24 #244
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205719902
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch? :+

En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed :')
Zo kan je het inderdaad ook zien, is ook wat logischer.

En ja, was al wel bekend van de Targaryens natuurlijk :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205719916
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:18 schreef GGMM het volgende:
[ twitter ]
_O-
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:52:26 #246
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205720123
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide



Wordt verder geupdated na elke aflevering
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:55:50 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:48 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Er was bij ons wat verwarring, omdat we de NL ondertiteling aan hadden staan.
Daar werd meneer Strong vertaald als Sterk, en dat lazen sommigen als Stark.
Nee, is toch echt een andere familie :D

Volgende keer de ondertiteling lekker in t Engels.
Altijd Engelse ondertiteling aan bij dit soort series.

Anders krijg je zo dat het over de familie Grauwvreugd of de familie Hogetoren gaat. Dan neem je het toch niet meer serieus allemaal _O-
Oh.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:56:58 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205720165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Altijd Engelse ondertiteling aan bij dit soort series.

Anders krijg je zo dat het over de familie Grauwvreugd of de familie Hogetoren gaat. Dan neem je het toch niet meer serieus allemaal _O-
Heb ik thuis ook altijd ja.
Al kan de NL ondertiteling er ook voor kiezen plaatsen en namen niet te vertalen natuurlijk. :D
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:57:28 #249
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205720171
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide

[ afbeelding ]

Wordt verder geupdated na elke aflevering
Ah ja, die was ik vergeten!
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
pi_205720191
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:59:28 #251
35723 crew  GGMM
pi_205720193
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide

[ afbeelding ]

Wordt verder geupdated na elke aflevering
Beide series beginnen dus met de dood van een Arryn.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:07:17 #252
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205720276
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef GGMM het volgende:

[..]
Beide series beginnen dus met de dood van een Arryn.
Dat had ik idd nog niet zo geregistreerd :D
Vooral vanwege t blonde haar dacht ik meteen aan incest.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:09:19 #253
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205720295
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:59 schreef GGMM het volgende:

[..]
Beide series beginnen dus met de dood van een Arryn.
Ja, had ik nog niet eens over nagedacht zo.

Rodrik Arryn en Daella Targaryen zijn haar ouders. Rodrik de is 5de graads grootvader van Jon Arryn.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:11:26 #254
35723 crew  GGMM
pi_205720315
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:07 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Dat had ik idd nog niet zo geregistreerd :D
Vooral vanwege t blonde haar dacht ik meteen aan incest.
Ja ze heeft ook een Targaryen als moeder, dus het blijft ook incest

Gelukkig maar, wat zou Game of Thrones zijn zonder incest.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205720346
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:10 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Wel een vraag: deze serie is gebaseerd op een boek. Ik heb dit boek nooit gelezen. Is dit een uitgebreid boek?
Tijdens de premičre van Game of Thrones had ik alle boeken gelezen, maar bij deze serie ken ik heel het bronmateriaal niet.
Feitelijke is het een boek in een boek. Het is ´geschreven´ door een zekere Archmaester Gyldayn, in de stijl van oude Romeinse en Griekse geschiedenisboeken. In andere woorden zeer bevooroordeeld, met allemaal bronnen, die elkaar tegen spreken en vaak gewoon onwaarheden vertellen. Ooow Jaehaerys en Alysanne hadden een zo gelukkig huwelijk. Een paar pagina's verder lees je over de Second Quarrel, waar Jaehaerys en Alysanne een knallende ruzie hadden en zelfs een aantal jaar gescheiden van elkaar leefde. :')
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:19:45 #256
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205720397
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide

[ afbeelding ]

Wordt verder geupdated na elke aflevering
Handig ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205720491
Wat de maester ook "in universe" doet, er zijn een aantal fans die graag hebben dat de verfilming zo is zoals in het boek :D Ook al is het een gekleurd verhaal.

Links en rechts hebben HBO en GRRM toch enige aanpassingen gedaan. Vooral de leeftijden van sommige personages is gewijzigd (niet te jong voor de belangrijkere en de zijkarakters wel jonger). Ik denk dat de bedoeling was om de generatiekloof te verkleinen als ze met elkaar interageren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:33:07 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205720511
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide

[ afbeelding ]

Wordt verder geupdated na elke aflevering
Ik hoop echt heel erg dat Laena Velaryon geen noemenswaardige rol gaat spelen, ik kan niet tegen hoe enorm slecht die pruik is, zelfs voor iets waarvan het - neem ik aan - de bedoeling is dat het 'binnen de serie' ook inderdaad een pruik is :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:37:45 #259
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205720548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik hoop echt heel erg dat Laena Velaryon geen noemenswaardige rol gaat spelen, ik kan niet tegen hoe enorm slecht die pruik is, zelfs voor iets waarvan het - neem ik aan - de bedoeling is dat het 'binnen de serie' ook inderdaad een pruik is :D
Mijn favoriet na afl 1 is by far Rhaenys, haar moeder.
Zowel qua pruik als qua karakter.
Ze deed me wat aan Olenna Tyrell denken O+

Wel irritante namen, Rhaenys en Rhaenyra. Alsof t nog niet lastig genoeg is :D

Ik denk trouwens wel dat Laena vaker voor gaat komen, gezien de acteurlijst in de OP.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:41:40 #260
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wel irritante namen, Rhaenys en Rhaenyra. Alsof t nog niet lastig genoeg is :D
Gelukkig zit er wel genoeg verschil in de uitspraak.
Oh.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:43:33 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik hoop echt heel erg dat Laena Velaryon geen noemenswaardige rol gaat spelen, ik kan niet tegen hoe enorm slecht die pruik is, zelfs voor iets waarvan het - neem ik aan - de bedoeling is dat het 'binnen de serie' ook inderdaad een pruik is :D
Binnen de serie is het gewoon hun natuurlijke haar, maar het valt natuurlijk ook op door hun donkere huidskleur in combinatie met dat witte haar.
Oh.
pi_205720669
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Binnen de serie is het gewoon hun natuurlijke haar, maar het valt natuurlijk ook op door hun donkere huidskleur in combinatie met dat witte haar.
Hebben ze in de boeken eigenlijk ook een donkere huidskleur? Dacht dat de Targaryen's daar (bijna) als Arisch werden beschreven? (Afgezien van wat lui met paarse haren)
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:49:32 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205720679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Mijn favoriet na afl 1 is by far Rhaenys, haar moeder.
Zowel qua pruik als qua karakter.
Ze deed me wat aan Olenna Tyrell denken O+

Wel irritante namen, Rhaenys en Rhaenyra. Alsof t nog niet lastig genoeg is :D

Ik denk trouwens wel dat Laena vaker voor gaat komen, gezien de acteurlijst in de OP.
Die had maar weinig dialoog, dus nog niet helemaal zeker wat ik van haar moet vinden. En haar man valt zo op omdat je verder eigenlijk nergens people of colors voorbij zag komen. Al zullen die nog wel komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:51:09 #264
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205720699
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die had maar weinig dialoog, dus nog niet helemaal zeker wat ik van haar moet vinden. En haar man valt zo op omdat je verder eigenlijk nergens people of colors voorbij zag komen. Al zullen die nog wel komen.
Die knakker gaf me een beetje King Ezekiel vibes (Walking Dead). Ben benieuwd of dat personage die vergelijking kan waarmaken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:51:15 #265
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:48 schreef Gremen het volgende:

[..]
Hebben ze in de boeken eigenlijk ook een donkere huidskleur? Dacht dat de Targaryen's daar (bijna) als Arisch werden beschreven? (Afgezien van wat lui met paarse haren)
Nee de Velaryons zijn daar ook gewoon vrij blank met licht haar en paarse ogen. Maar ik snap wel dat ze dat aangepast hebben voor een visueel medium want anders wordt het wel heel verwarrend voor de gemiddelde kijker. Nu is het wel duidelijk dat het toch een aparte familie is.
Oh.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:51:15 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205720702
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Binnen de serie is het gewoon hun natuurlijke haar, maar het valt natuurlijk ook op door hun donkere huidskleur in combinatie met dat witte haar.
Ja, maar dat vind ik bij Corlys nog wel wat beter gedaan. Ok, het ziet er nep uit, maar wel tof met die dreads enzo. Maar bij die kinderen...nee, echt verschrikkelijk _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:53:05 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720721
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Die knakker gaf me een beetje King Ezekiel vibes (Walking Dead). Ben benieuwd of dat personage die vergelijking kan waarmaken.
Over die Corlys Velaryon is zelfs een spin-off in ontwikkeling al.
Oh.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:54:11 #268
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205720738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, maar dat vind ik bij Corlys nog wel wat beter gedaan. Ok, het ziet er nep uit, maar wel tof met die dreads enzo. Maar bij die kinderen...nee, echt verschrikkelijk _O-
Ja ik vond het er ook slecht uitzien hoor. Net als sommige scčnes met die draken zag het er toch wel wat nep uit (vooral in het begin toen die draak van Rhaenyra net aankwam bij de Dragonpit).
Oh.
pi_205720803
Goede eerste aflevering _O_ smaakt meteen naar meer.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:02:09 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205720851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ja ik vond het er ook slecht uitzien hoor. Net als sommige scčnes met die draken zag het er toch wel wat nep uit (vooral in het begin toen die draak van Rhaenyra net aankwam bij de Dragonpit).
De dragons en achtergronden bij de dragons vond ik er bij GoT altijd wel wat beter uit zien ja, al stoorde het me niet heel erg hier. Het was goed genoeg.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:10:22 #271
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205720936
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:13:08 #272
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_205720964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:52 schreef Momo het volgende:
Deze site is wel een aanrader voor de achtergrond informatie

https://www.hbo.com/house-of-the-dragon/official-guide

[ afbeelding ]

Wordt verder geupdated na elke aflevering
Zelfs de website is veel te donker :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:14:19 #273
35723 crew  GGMM
pi_205720987
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:10 schreef onlogisch het volgende:
6.7/10

@:GGMM
@:Scrummie
Dat vind ik niet hoog genoeg.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:14:21 #274
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205720988
Dat van dat donkere snap ik echt niet :@

Kijk je op je mobieltje in de trein of in een zonovergoten kamer ofzo dan? :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:14:47 #275
35723 crew  GGMM
pi_205720996
Ondanks dat wel een like gegeven, omdat je veel tijd en moeite in je review hebt gestopt
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:15:29 #276
35723 crew  GGMM
pi_205721007
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
Dat van dat donkere snap ik echt niet :@

Kijk je op je mobieltje in de trein of in een zonovergoten kamer ofzo dan? :D
Nee daar snap ik eerlijk gezegd ook niks van.

Bij die aflevering vorig seizoen met dat gevecht tussen de WW en Winterfell snapte ik het wel, maar dit was gewoon prima.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:16:03 #277
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205721016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:14 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat vind ik niet hoog genoeg.
Een kinderhand is gauw gevuld makker.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:23:19 #278
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205721130
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De dragons en achtergronden bij de dragons vond ik er bij GoT altijd wel wat beter uit zien ja, al stoorde het me niet heel erg hier. Het was goed genoeg.
Ja het was prima hoor. En andere shots vond ik juist weer beter ogen dan hoe het in GoT was.
Oh.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:24:07 #279
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205721140
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
Dat van dat donkere snap ik echt niet :@

Kijk je op je mobieltje in de trein of in een zonovergoten kamer ofzo dan? :D
Mensen die dit overdag kijken met de zon vol op het scherm snap ik sowieso niet nee.
Oh.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:45:44 #280
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205721383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 16:02 schreef GGMM het volgende:

Prince Daemon Targaryen
[ afbeelding ]

ik moet de hele tijd aan Odo uit Star Trek bij deze vent denken, net zoveel variatie in gezichtsuitdrukkingen.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:54:04 #281
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_205721493
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:45 schreef Tokus het volgende:

[..]
ik moet de hele tijd aan Odo uit Star Trek bij deze vent denken, net zoveel variatie in gezichtsuitdrukkingen.

[ afbeelding ]
Mij doet hij denken aan Doctor Who
pi_205721647
Op mijn full HD RGB monitor zagen de scčnes er niet te donker uit hoor.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_205722070
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 06:11 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
oogde goedkoop :') je bent niet goed snik.
"That's like your opinion man"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205722345
Viel me op trouwens dat er in de achtergrond een Asian (Chinees?) personage was. Een vrouwelijke hulpje. Vrij ongebruikelijk voor het wereldje van Westeros, maar woke-ism natuurlijk :p

https://www.quora.com/Wer(...)a-or-the-Middle-East
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205722386
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:18 schreef Slayage het volgende:
Viel me op trouwens dat er in de achtergrond een Asian (Chinees?) personage was. Een vrouwelijke hulpje. Vrij ongebruikelijk voor het wereldje van Westeros, maar woke-ism natuurlijk :p

https://www.quora.com/Wer(...)a-or-the-Middle-East
In de wereld van GRRM zijn wel een aantal Aziatisch achtige regio's.
pi_205722406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 07:19 schreef DrDarwin het volgende:

[..]
Nonsens, het enige probleem zijn altijd de subs, dat kost tijd en dus duurt dat langer, dan krijg je wat oponthoud.
Beeldkwaliteit heeft daar niets mee te maken.
Lul niet poep, tis overal in de wereld tegelijk gedropt. Heeft helemaal niks met ondertitels te maken in dit geval. De leak was niet omdat het al uit was ergens anders lol (en daarom ook slechte kwaliteit). Het was gewoon om 3u s?nachts beschikbaar op zelfde moment als in de VS. Dat lek heeft daar geen ene fuck mee te maken.
pi_205722520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:22 schreef Funzel het volgende:

[..]
In de wereld van GRRM zijn wel een aantal Aziatisch achtige regio's.
Ja dat staat ook in de link, maar dat is Verweggistan, 1 van sandsnakes was asian looking net als 1 priesters van the lord of light, ik mee ln dat Tyrion haar had gezien na zij vlucht uit Westeros.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:58:50 #288
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205722703
quote:
19s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Die knakker gaf me een beetje King Ezekiel vibes (Walking Dead). Ben benieuwd of dat personage die vergelijking kan waarmaken.
Ezekiel O+

:9
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:00:06 #289
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205722711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:54 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Mij doet hij denken aan Doctor Who
[ afbeelding ]
Not sure if kidding :P
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:00:23 #290
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205722715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:10 schreef wolfrolf het volgende:
Op mijn full HD RGB monitor zagen de scčnes er niet te donker uit hoor.
Op een crappy beamer op een witte muur ook niet hoor.
L'Amour menaēant:
Qui que tu sois, voici ton maītre. Il l'est, le fūt ou le doit źtre.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:37:20 #291
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_205722993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Not sure if kidding :P
Ik weet dat het Matt Smith is die vroeger Doctor Who speelde en nu Deamon Targaryenspeelt en dat Odo door een ander gespeeld werd.
Maar als ik Daemon zie denk ik in m'n achterhoofd aan z'n rol als tijdreiziger in Doctor Who.
pi_205723320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:13 schreef Ang3l het volgende:

[..]
(en als veel mensen willen laten weten dat ze dat bronmateriaal heel goed kennen).
Vervelend rubriek is dat.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:10:52 #293
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205723507
Mijn indruk van de eerste zes afleveringen:

House of the Dragon haast zich door de geschiedenis van Westeros
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205723628
Las op Indiewire dat die bevallingscene alweer te heftig was voor "mensen die een kind gebaard hebben of dat kunnen doen" want ja trauma blabla. Wat een snowflakes zijn we zeg.

wbt de aflevering zelf, ik vond 'm prima eerlijk gezegd. Waar ik een beetje op hoop is meer lore, meer geschiedenis, etc. Ik zou Essos wel weer eens willen zien of Asshai hoe ver dat ook is. Zal waarschijnlijk niet gebeuren maar toch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:28:22 #295
364681 over_hedge
pi_205723745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:20 schreef Discombobulate het volgende:
Las op Indiewire dat die bevallingscene alweer te heftig was voor "mensen die een kind gebaard hebben of dat kunnen doen" want ja trauma blabla. Wat een snowflakes zijn we zeg.

wbt de aflevering zelf, ik vond 'm prima eerlijk gezegd. Waar ik een beetje op hoop is meer lore, meer geschiedenis, etc. Ik zou Essos wel weer eens willen zien of Asshai hoe ver dat ook is. Zal waarschijnlijk niet gebeuren maar toch.
Het is ook nooit goed _O- laten ze eens zien wat een vrouw door moet maken. Is het weer niet goed
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205724119
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
Dat van dat donkere snap ik echt niet :@

Kijk je op je mobieltje in de trein of in een zonovergoten kamer ofzo dan? :D
Veel mensen stellen hun tv/monitor nooit goed in.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205724253
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 07:06 schreef Rianne84 het volgende:
Ik vond het veelbelovend. ^O^

Daemon is vooralsnog de slechterik van het stuk, maar ik heb nog geen Geoffrey vibes bij hem, ben benieuwd waar het heen gaat.

Die voorspelling over de White Walkers was een beetje cringe, maar misschien ook om aan te geven dat deze profetie met de Mad King het graf in is gegaan.
Waarom moet die Geoffrey vibes hebben? Hij was vooral dom. Daemon is niet achterlijk.
pi_205724289
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Beide series zijn al behoorlijk aan elkaar gekoppeld door dezelfde families en locaties die je ziet.

Nu haalt het je uit deze serie om weer aan dat kuteinde te denken, terwijl ik dit het liefst zo los mogelijk wil zien van het einde van GoT.
Had ik ook last van.
pi_205724333
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 17:08 schreef superniger het volgende:

[..]
Veel mensen stellen hun tv/monitor nooit goed in.
QFT
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:41:02 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205724353
Begonnen aan de eerste 25 minuten. Rest kijken we later wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205724360
Bijna
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205724364
Vol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')