abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:50:45 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204260886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:43 schreef The_End het volgende:

[..]
Dus jij wilt heel graag je denkbeelden opdringen aan kinderen? 8)7 Jouw rechtste conservatieve gedachtegoed heeft vele jaren gedicteerd wat er op school verteld mocht worden. Zullen we het er even over hebben hoe jouw vrienden god en het creationisme op scholen hebben gebracht?
Hihi, ik denk dat het veelzeggend is dat jij NEUTRAAL onderwijs interpreteert als rechts en conservatief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 13:54:03 #77
5428 crew  miss_sly
pi_204260925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, dat zegt hij niet. Hij wil dat er zo neutraal mogelijk onderwijs wordt gegeven. Dus ook niet puur conservatief, maar zeker ook niet zoals nu het geval is, links activistisch. Maar nu wordt er dus met alle man en macht aan gewerkt om maar tegen te gaan dat een kind conservatief zou zijn, the horror. Dat is heel wat anders dus.

Dus als het evt over verkiezingen gaat in de klas niet alleen Trump bashen en Biden verheerlijken, uitleggen dat er 2 kanten zijn die ongeveer evenveel kiezers hebben en door. Geen eigen voorkeur en al helemaal geen extremistisch activisme als BLM opdringen, een beweging die voor tientallen doden heeft gezorgd terwijl de oprichters zichzelf verrijken als een malle :').

Politiek was in mijn tijd alleen van toepassing bij Maatschappijleer, mijn leraren wiskunde, Frans of Biologie hielden zich bij hun vakgebeid. En zo hoort het ook.
Dat laatste is nog steeds zo, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 13:54:30 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204260929
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, ik denk dat het veelzeggend is dat jij NEUTRAAL onderwijs interpreteert als rechts en conservatief.
Als je nou eens dat 'hihi' achterwege laat zou dat ook een positieve verandering voor BNW zijn.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 13:54:39 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204260931
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste is nog steeds zo, hoor.
Daar vergis je je helaas in, als we het over de VS hebben dan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 13:56:34 #80
5428 crew  miss_sly
pi_204260955
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja tuurlijk, het moet van 2 kanten komen. Maar dat geldt sowieso over heel FOK! min of meer, in de serieuze fora dan. Maar mensen die puur en alleen naar de "safe space" komen om de safe space belachelijk te maken voegen natuurlijk echt helemaal niets toe.

Mijn punt is dan ook gewoon dat wat je ook van de mensen en de onderwerpen hier vindt, het is een plek met 1 doel, dit soort discussies en meningen bespreekbaar maken en ze evt bevestigen of ontkrachten. Niet de zoveelste plek waar binnen 5 posts alles weer meteen belachelijk wordt gemaakt en weggezet als achterlijke verzinsels. Die "verzinsels" maken het juist leuk.

Als je niet gewoon leuk (het is en blijft FOK! he, we komen hier voor de lol) mee wil doen met de "gekkies" wat kom je dan doen hier? Je mening is blijkbaar anders, prima, maar gelijkgestemden kan je letterlijk in elk ander forum vinden.

Ik ga ook niet in het Feyenoordtopic roepen dat 010 niets met voetbal te maken heeft en dat Feyenoorders gek zijn omdat ze voor hun club zijn. Daar is het Ajaxtopic voor B-).

Laat BNW nou gewoon BNW zijn.
Het punt is dat ook mensen uit BNW zich niet even prettig opstellen en andersdenkenden, ook als ze wel hun bronnen en feiten aandragen om een discussie te starten. Jullie zijn allemaal even erg o|O
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 13:58:06 #81
5428 crew  miss_sly
pi_204260971
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Daar vergis je je helaas in, als we het over de VS hebben dan.
Ik denk dat daar de verschillen veel groter zijn. De openbare scholen zullen inderdaad een heel ander onderwijs geven, gegeven door linkse, idealistische leerkrachten die meerdere banen nodig hebben om in hun levensonderhoud te voorzien en derhalve heel anders in het leven staan dan de leerkrachten op de privé-scholen waar vooral rechts conservatief onderwijs gegeven wordt.

Ook daar ligt het derhalve aan beide kampen, en niet alleen aan links of rechts.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:00:56 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204261014
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het punt is dat ook mensen uit BNW zich niet even prettig opstellen en andersdenkenden, ook als ze wel hun bronnen en feiten aandragen om een discussie te starten. Jullie zijn allemaal even erg o|O
Ach ja, dat is ook wel zo inmiddels. Maar mijn mening is dat dat voornamelijk actie-reactie is geweest. Omdat er jarenlang vrij spel was om BNWers te bashen en zonder onderbouwing weg te zetten als achterlijke gekkies is er wel een van 2 kanten vijandig klimaat ontstaan. Helaas.

En omdat BNW juist in het leven is geroepen om mensen te "beschermen" tegen dat soort reacties steek het me wel een beetje dat het nu wordt weggezet met "ja maar hunnie doen het ook".

"Hunnie" is al jaren geleden verboden om in de andere fora hun mening te geven, en nu is er BNW en is het wel vrij spel om hunnie alsnog belachelijk te maken ondanks hun eigen hoekje.
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:07 #83
5428 crew  miss_sly
pi_204261063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nogmaals kinderen zijn op zo’n jonge leeftijd helemaal niet bezig met seksualiteit.
Kinderen willen vooral spelen, ontdekken en leren. Als een van mijn zonen ooit vragen zou hebben mbt tot seksualiteit dan wil ik ze best beantwoorden. Ik vind alleen niet dat scholen zich daar mee bezig moeten houden en vooral niet bij zeer jonge kinderen die zich totaal niet bezig houden met seksualiteit.
Relaties is ook veel meer dan seksualiteit. Dat spelen, ontdekken en leren is óók leren over andere kinderen, over zichzelf, over de ouders van anderen waar ze mee te maken krijgen, wat ze om zich heen zien. Hun wereldje wordt steeds groter en ze gaan daarin steeds meer ontdekken. En afhankelijk van het kind komen er dan vragen. De een is er vroeger bij dan de ander. Maar wat altijd belangrijk is voor ieder kind is dat het kind de boodschap krijgt dat het goed is zoals het is, dat er ruimte is om zichzelf te zijn en dat het niet hoeft te voldoen aan bepaalde voorwaarden. En voor sommige kinderen is dat inderdaad iets dat ze niet van huis uit meekrijgen.

Een kind wordt niet transgender, homoseksueel of welke letter dan ook van wat er op school aan lessen wordt gegeven. Die angst is niet rationeel.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 14:06:59 #84
5428 crew  miss_sly
pi_204261068
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ach ja, dat is ook wel zo inmiddels. Maar mijn mening is dat dat voornamelijk actie-reactie is geweest. Omdat er jarenlang vrij spel was om BNWers te bashen en zonder onderbouwing weg te zetten als achterlijke gekkies is er wel een van 2 kanten vijandig klimaat ontstaan. Helaas.

En omdat BNW juist in het leven is geroepen om mensen te "beschermen" tegen dat soort reacties steek het me wel een beetje dat het nu wordt weggezet met "ja maar hunnie doen het ook".

"Hunnie" is al jaren geleden verboden om in de andere fora hun mening te geven, en nu is er BNW en is het wel vrij spel om hunnie alsnog belachelijk te maken ondanks hun eigen hoekje.
Nee hoor, er is geen vrij spel om wie dan ook waar dan ook op FOK! belachelijk te maken. Ook hier niet.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:14:18 #85
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204261135
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Relaties is ook veel meer dan seksualiteit. Dat spelen, ontdekken en leren is óók leren over andere kinderen, over zichzelf, over de ouders van anderen waar ze mee te maken krijgen, wat ze om zich heen zien. Hun wereldje wordt steeds groter en ze gaan daarin steeds meer ontdekken. En afhankelijk van het kind komen er dan vragen. De een is er vroeger bij dan de ander. Maar wat altijd belangrijk is voor ieder kind is dat het kind de boodschap krijgt dat het goed is zoals het is, dat er ruimte is om zichzelf te zijn en dat het niet hoeft te voldoen aan bepaalde voorwaarden. En voor sommige kinderen is dat inderdaad iets dat ze niet van huis uit meekrijgen.

Een kind wordt niet transgender, homoseksueel of welke letter dan ook van wat er op school aan lessen wordt gegeven. Die angst is niet rationeel.
Je mist het punt denk ik een beetje.

Deze wet is puur en alleen gericht op de allerjongsten, tussen 5 en 9, en alleen op onderwijs. Niets staat je als ouder in de weg om je kind alsnog LGBTQ+ positief op te voeden. En vanaf 10 is het allemaal dus wel mogelijk op school.

Het is alleen niet aan de scholen/leerkrachten om kinderen van die leeftijd te beinvloeden met hun gedachtengoed en dus deze opvoedtaak weg te houden van de ouders.

Vandaar het verbod op het zonder de ouders op de hoogte te stellen te doen. Als een meisje met een brandweerauto wil spelen, helemaal prima, maar ga niet op dr inpraten dat ze wel eens trans kan zijn en geef helemaal geen "therapie" op school waar de ouders niets van mogen weten.

Dat en puur en alleen dat is wat deze wet tegen wil gaan. Kids tussen 5 en 9, op school. That's it.
Get woke, go broke!
pi_204261141
quote:

[..]
Nee hoor, er is geen vrij spel om wie dan ook waar dan ook op FOK! belachelijk te maken. Ook hier niet.
Dan moet je eens deze hele reeks terug lezen. Je leeft in een andere realiteit denk ik dan.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:15:21 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204261148
quote:

[..]
Op papier niet nee ;).

Maar gezien de klachten hierover voelen sommigen zich wel loslopend wild af en toe, en dat is niet de bedoeling van een "reservaat" :P.
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:20:25 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204261186
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze post bevestigt wederom dat jij moeite hebt met je eigen mening te onderscheiden van het objectief waarneembare. Maar dat is natuurlijk niet verbazingwekkend bij een user die het menselijk geslacht (dat objectief waarneembaar dichtoom is) ziet als een spectrum met een groot grijs gebied.
Ik zie hier geen argumenten. Laat staan argumenten die jou helpen aantonen dat @The_End niet de objectief waarneembare realiteit benoemde.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 14:25:20 #89
5428 crew  miss_sly
pi_204261235
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je mist het punt denk ik een beetje.

Deze wet is puur en alleen gericht op de allerjongsten, tussen 5 en 9, en alleen op onderwijs. Niets staat je als ouder in de weg om je kind alsnog LGBTQ+ positief op te voeden. En vanaf 10 is het allemaal dus wel mogelijk op school.

Het is alleen niet aan de scholen/leerkrachten om kinderen van die leeftijd te beinvloeden met hun gedachtengoed en dus deze opvoedtaak weg te houden van de ouders.

Vandaar het verbod op het zonder de ouders op de hoogte te stellen te doen. Als een meisje met een brandweerauto wil spelen, helemaal prima, maar ga niet op dr inpraten dat ze wel eens trans kan zijn en geef helemaal geen "therapie" op school waar de ouders niets van mogen weten.

Dat en puur en alleen dat is wat deze wet tegen wil gaan. Kids tussen 5 en 9, op school. That's it.
Met kinderen praten over dergelijke zaken is niet beinvloeden met gedachtengoed. Als je op die manier praat over homoseksualiteit of transgender zijn doe je net alsof je van een kind een homo of transgender kunt maken. Dat is niet zo. Daar zit ook geen opvoedingstaak in. Maar het een verboden onderwerp maken betekent ook dat jonge kinderen die zich niet voelen zoals ze geacht worden zich te voelen, zich heel ongelukkig en onbegrepen kunnen gaan voelen. En ja, dat kan al op zeer jonge leeftijd. Niet altijd, soms wel.

Het maakt het bovendien lastig om over bepaalde zaken te praten. Mag een kind op school dus niet vragen hoe het kan dat mikey twee papa's heeft als het tussen de 5 en 9 jaar is?

En ik begrijp het werkelijk niet. Ik begrijp gewoon het probleem niet. Iedereen is anders. Als iedereen zich nou eens vooral met zichzelf bezig hield en niet met hoe een ander zijn leven leidt, zou dat een hoop narigheid schelen.
pi_204261309
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij zei dit, grapjas
quote:
Want stel je voor dat er straks meer volwassenen komen met rechtse, conservatieve of klassiek liberale denkbeelden, dat kan natuurlijk niet.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:12 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204261312
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zie hier geen argumenten. Laat staan argumenten die jou helpen aantonen dat @:the_end niet de objectief waarneembare realiteit benoemde.
Haha, ik denk dat de burden of proof in deze bij de user ligt met de initiële claim, niet bij mij. Daarom kun je dit soort rare discussietactieken beter bewaren voor POL. Daar wordt dat meer gewaardeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:49 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204261321
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met kinderen praten over dergelijke zaken is niet beinvloeden met gedachtengoed. Als je op die manier praat over homoseksualiteit of transgender zijn doe je net alsof je van een kind een homo of transgender kunt maken. Dat is niet zo. Daar zit ook geen opvoedingstaak in. Maar het een verboden onderwerp maken betekent ook dat jonge kinderen die zich niet voelen zoals ze geacht worden zich te voelen, zich heel ongelukkig en onbegrepen kunnen gaan voelen. En ja, dat kan al op zeer jonge leeftijd. Niet altijd, soms wel.

Het maakt het bovendien lastig om over bepaalde zaken te praten. Mag een kind op school dus niet vragen hoe het kan dat mikey twee papa's heeft als het tussen de 5 en 9 jaar is?

En ik begrijp het werkelijk niet. Ik begrijp gewoon het probleem niet. Iedereen is anders. Als iedereen zich nou eens vooral met zichzelf bezig hield en niet met hoe een ander zijn leven leidt, zou dat een hoop narigheid schelen.
Nee, maar dat is dan OOK de kern van deze wet niet. Nogmaals "don't say gay"is een activistische benoeming die niets met de daadwerkelijke inhoud te maken heeft.

Het is niet opeens strafbaar om het over de 2 pappa's van Sterre te hebben, men wil wel tegengaan om hele lessen te besteden aan zaken waar kinderen te jong voor zijn, want nog niet in de seksuele ontwikkelfase van hun leven en die kinderen dus bewust achter de rug van de ouders om iets aan te praten.

En dat geldt dus alleen maar voor kinderen tussen 5 en 9, in de klas.

Geen expliciet seksuele voorlichting aan minderjarige kinderen.
Geen stiekeme therapie geven aan minderjarige kinderen zonder toestemming van de ouders.

Meer is het echt niet. En ik vind het niet meer dan normaal. Een kind van 7 hoeft niets te weten van anale seks, bondage, ombouwen en SOA's. En ja, daar gaat het om, niet om. als 2 mensen elkaar lief vinden dan...
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:35:11 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204261325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij zei dit, grapjas
[..]

Dat is inderdaad een mogelijke uitkomst als je neutraal onderwijs hanteert.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:36:16 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204261335
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:33 schreef The_End het volgende:

[..]
Jij zei dit, grapjas
[..]

Ja, dat wil dus zeggen dat er op dit moment juist activisme op scholen is die dat conservatieve eruit wil trappen, hoe dan ook. Hij pleit nergens voor meer of alleen conservatief onderwijs.

Neutraal is neutraal, dus niet zoals het nu is, puur links. Maar ook niet puur rechts :').
Get woke, go broke!
pi_204261410
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef HeatWave het volgende:

. Een kind van 7 hoeft niets te weten van anale seks, bondage, ombouwen en SOA's. En ja, daar gaat het om, niet om. als 2 mensen elkaar lief vinden dan...
Zijn er dan echt lespakketten in de VS waarin deze dingen voor deze jong leeftijdscategorie behandelt worden? Bnw hoedje op of denken mensen hier dat omdat ze in een conservatieve twitterbubbel zitten en alles van religekkies in de VS meteen voor waar aannemen.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:41:50 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204261417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 13:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Meer dan 18 minuten.
7 uur aan telefoon gesprekken wat mist.
Da's wel raar.
what a year!, and its only Januari!
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 14:41:52 #97
5428 crew  miss_sly
pi_204261419
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, maar dat is dan OOK de kern van deze wet niet. Nogmaals "don't say gay"is een activistische benoeming die niets met de daadwerkelijke inhoud te maken heeft.

Het is niet opeens strafbaar om het over de 2 pappa's van Sterre te hebben, men wil wel tegengaan om hele lessen te besteden aan zaken waar kinderen te jong voor zijn, want nog niet in de seksuele ontwikkelfase van hun leven en die kinderen dus bewust achter de rug van de ouders om iets aan te praten.

En dat geldt dus alleen maar voor kinderen tussen 5 en 9, in de klas.

Geen expliciet seksuele voorlichting aan minderjarige kinderen.
Geen stiekeme therapie geven aan minderjarige kinderen zonder toestemming van de ouders.

Meer is het echt niet. En ik vind het niet meer dan normaal. Een kind van 7 hoeft niets te weten van anale seks, bondage, ombouwen en SOA's. En ja, daar gaat het om, niet om. als 2 mensen elkaar lief vinden dan...
Ik geloof er werkelijk helemaal niets van dat in de US op lagere scholen aan kinderen tussen 5 en 9 les wordt gegeven over anale seks, bondage, ombouwen en SOA's.

Het is bovendien wat mij betreft een vreemd idee om ervan uit te gaan dat kinderen tussen 5 en 9 niet in een seksuele ontwikkelingsfase zitten. De seksuele ontwikkeling is iets dat vanaf jonger al aan de orde is. Seksuele ontwikkeling is namelijk veel meer dan beseffen dat je kunt neuken met iemand van het andere geslacht. Het is de ontdekking van je eigen lichaam, de ontdekking dat niet iedereen hetzelfde is als jij, dat jongens een piemel hebben en meisjes een vagina, vriendschappen sluiten, eerste verliefdheden die niets meer zijn dan elkaar lief vinden, etc. Dat begint ook in de meeste gevallen al ver voordat ze 5 jaar zijn. Dat begint als ze zich bewust worden van de wereld om zich heen.
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 14:42:37 #98
5428 crew  miss_sly
pi_204261430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, dat wil dus zeggen dat er op dit moment juist activisme op scholen is die dat conservatieve eruit wil trappen, hoe dan ook. Hij pleit nergens voor meer of alleen conservatief onderwijs.

Neutraal is neutraal, dus niet zoals het nu is, puur links. Maar ook niet puur rechts :').
Als je het over de US hebt, is het niet puur links. Er is op veel scholen niet eens de ruimte voor puur links.
pi_204261437
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als hij dat had gewild, dan had wij wel geageerd tegen het zwaar oververtegenwoordigde rechtse conservatisme op amerikaanse scholen.

Hij is niet neutraal. Verre van.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 14:44:24 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204261457
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Spijker. Kop.

Alleen al het benoemen van het bestaan van niet-klassieke relatievormen en afwijkingen van het conservatief beeld van hoe mannen en vrouwen zich behoren te gedragen wordt gezien als 'progressieve indoctrinatie', laat staan wanneer je uitdraagt dat dat óók oké is. Je reinste onzin natuurlijk, en het is nog schadelijk ook door deze onderwerpen in de taboesfeer te drukken: geen enkel kind wordt homoseksualiteit aangepraat, maar door er zo krampachtig over te doen en afwijkende voorkeuren impliciet af te keuren zorg je er wel voor dat kinderen die niet in het keurslijf passen zich doodongelukkig kunnen voelen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')