Als je de UTC+0 aanhangers hun zin geeft, zou de zon vandaag even vroeg onder gaan als rond kerst. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat dat ook niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van heel veel mensen? In het donker op stap gaat tegen onze natuur in, ik merk aan mezelf al dat het toch net een tandje meer wilskracht kost om nu in het donker weer ergens heen te gaan, terwijl ik in de zomer om 21:00 met alle plezier nog vrolijk op mijn fiets spring.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, maar er wordt net gedaan of er bij schemering/donker niet dat soort zaken ondernomen kunnen worden.
En hier zien we dus de voorkeur voor ochtend en avond die per mens verschilt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat niet van belang is kun je toch ook de permanente zomertijd aanhouden en 's ochtends in de schemering/donker naar je werk/school gaan? Nogal raar dat daglicht in de avond geen waarde heeft maar 's ochtends wel.
Moet je 's ochtends niet zo lang in je bed blijven liggen, heb je nergens last van.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat dat ook niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van heel veel mensen?
Sodemieter op met je stropoppen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Moet je 's ochtends niet zo lang in je bed blijven liggen, heb je nergens last van.
Met wintertijd zou het in de zomer dan rond 20:30-21u donker worden. Lijkt me een prima compromis. Scheelt met de huidige hitte in de zomers van nu ook een boel qua verkoeling.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat niet van belang is kun je toch ook de permanente zomertijd aanhouden en 's ochtends in de schemering/donker naar je werk/school gaan? Nogal raar dat daglicht in de avond geen waarde heeft maar 's ochtends wel.
Ja en ik vind het eerlijk om elke dag om 5 op te staan, volgens jouw redenering moet ik dat dan maar in het donker doen omdat jij de avond fijn vind, echt wat een dom argument zeg.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je de UTC+0 aanhangers hun zin geeft, zou de zon vandaag even vroeg onder gaan als rond kerst. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat dat ook niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van heel veel mensen? In het donker op stap gaat tegen onze natuur in, ik merk aan mezelf al dat het toch net een tandje meer wilskracht kost om nu in het donker weer ergens heen te gaan, terwijl ik in de zomer om 21:00 met alle plezier nog vrolijk op mijn fiets spring.
Luiwammes gespot.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sodemieter op met je stropoppen.
Zoals ik net al postte is ons huidige systeem eigenlijk (bijna) perfect om iedereen zo blij mogelijk te maken. Kinderen in het licht naar school laten gaan is toch iets wat wel behoorlijk relevant is, en dat gaan ze ook bijna het hele jaar rond. Alleen december en januari zijn net over de rand, maar als je daar een uur van af trekt, gaan velen in het donker naar huis juist.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En hier zien we dus de voorkeur voor ochtend en avond die per mens verschilt.
Interessant, want een hapklare oplossing is hier niet voor.
Dus jouw voorkeur om op zo'n belachelijk tijdstip op te staan telt harder mee dan het ritme van de rest van Nederland?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en ik vind het eerlijk om elke dag om 5 op te staan, volgens jouw redenering moet ik dat dan maar in het donker doen omdat jij de avond fijn vind, echt wat een dom argument zeg.
Niet inherent dommer dan vinden dat anderen maar eerder naar bed toe moeten en vroeger op moeten staan omdat jij zo graag om 5 uur op wil staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en ik vind het eerlijk om elke dag om 5 op te staan, volgens jouw redenering moet ik dat dan maar in het donker doen omdat jij de avond fijn vind, echt wat een dom argument zeg.
Dan kun je beter het school systeem aanpakken in plaats van lopen te kloten met de tijd.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net al postte is ons huidige systeem eigenlijk (bijna) perfect om iedereen zo blij mogelijk te maken. Kinderen in het licht naar school laten gaan is toch iets wat wel behoorlijk relevant is, en dat gaan ze ook bijna het hele jaar rond. Alleen december en januari zijn net over de rand, maar als je daar een uur van af trekt, gaan velen in het donker naar huis juist.
Alsof het ook alleen daarom te doen is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kun je beter het school systeem aanpakken in plaats van lopen te kloten met de tijd.
Ik sta niet op, ik word wakker, mensen slapen sowieso idioot lang, 5/6 uur slaap is prima als je goed slaapt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus jouw voorkeur om op zo'n belachelijk tijdstip op te staan telt harder mee dan het ritme van de rest van Nederland?
Wie zijn de voorstanders van UTC dan? Wintertijd is UTC +01 he.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
Als je de UTC+0 aanhangers hun zin geeft, zou de zon vandaag even vroeg onder gaan als rond kerst. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat dat ook niet echt bevordelijk is voor de gezondheid van heel veel mensen? In het donker op stap gaat tegen onze natuur in, ik merk aan mezelf al dat het toch net een tandje meer wilskracht kost om nu in het donker weer ergens heen te gaan, terwijl ik in de zomer om 21:00 met alle plezier nog vrolijk op mijn fiets spring.
Dit is zo'n voorbeeld, ja. Doe eens niet.quote:
En dit is relevant omdat...? Je bent een uitzondering, geen regel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik sta niet op, ik word wakker, mensen slapen sowieso idioot lang, 5/6 uur slaap is prima als je goed slaapt.
Ik ben sowieso voor de huidige status quo.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik net al postte is ons huidige systeem eigenlijk (bijna) perfect om iedereen zo blij mogelijk te maken. Kinderen in het licht naar school laten gaan is toch iets wat wel behoorlijk relevant is, en dat gaan ze ook bijna het hele jaar rond. Alleen december en januari zijn net over de rand, maar als je daar een uur van af trekt, gaan velen in het donker naar huis juist.
Geen idee, maar als het om kinderen gaat dan kun je beter die telefoons door midden breken, de hele dag licht op je bakkes van die dingen is een stuk slechter dan of je een uurtje in donker naar school fietst.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het ook alleen daarom te doen is.
Als jij nou eens gewoon voor jezelf spreekt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus jouw voorkeur om op zo'n belachelijk tijdstip op te staan telt harder mee dan het ritme van de rest van Nederland?
"ik doe het zo dus iedereen moet dat ook zo doen"quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik sta niet op, ik word wakker, mensen slapen sowieso idioot lang, 5/6 uur slaap is prima als je goed slaapt.
Omdat jij loopt te zeuren dat je na je werk nog in daglicht wilt zijn, als je vroeg begint heb je nog prima daglicht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat...? Je bent een uitzondering, geen regel.
En dit is weer zo ongelooflijk gemakkelijk gedacht. Dan pas je je maar aan, aan wat precies? Moet ik dan een andere vriendengroep en baan zoeken?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon voor jezelf spreekt.
Er is al de nodige keren aangegeven wat de logische tijdzone is voor Nederland. Dat betekent dat er zinvolle argumenten nodig zijn waarom je daarvan af zou willen wijken, en die zijn er niet. De zon gaat zich niet aan jou aanpassen, dus je zou er verstandig aan doen om jouw leefritme aan de natuurlijke dag aan te passen. Alles wat we in de avond organiseren hebben we trouwens zelf bedacht, dat kan ook prima op andere momenten.
Juist niet. De meeste mensen zijn avondmensen, en die zouden er baat bij hebben om de daglichtperiode wat naar voren te trekken. Dat zie je ook terug in bedrijven waar flexibele werktijden gehanteerd worden: meer mensen gaan later naar hun werk dan dat er mensen eerder op werk verschijnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:09 schreef Nattekat het volgende:
Zoals ik net al postte is ons huidige systeem eigenlijk (bijna) perfect om iedereen zo blij mogelijk te maken.
Dat is de logische tijdszone op basis van een nauwe subset van argumenten, als je andere zaken gaat meerekenen zoals bijv. het feit dat we daarmee in een andere tijdszone zouden komen te liggen als Duitsland en Frankrijk (die neigen allebei naar permanente zomertijd) wordt het ineens een stuk minder logisch.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon voor jezelf spreekt.
Er is al de nodige keren aangegeven wat de logische tijdzone is voor Nederland. Dat betekent dat er zinvolle argumenten nodig zijn waarom je daarvan af zou willen wijken, en die zijn er niet. De zon gaat zich niet aan jou aanpassen, dus je zou er verstandig aan doen om jouw leefritme aan de natuurlijke dag aan te passen. Alles wat we in de avond organiseren hebben we trouwens zelf bedacht, dat kan ook prima op andere momenten.
Kwestie van gewenning, ik kan het iedereen aanraden, vroeger sliep ik ook altijd 8 tot 10 uur, kwestie van je levenspatroon aanpassen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"ik doe het zo dus iedereen moet dat ook zo doen"
Geen lichaam is hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |