beetje een zijspoortje, maar ik lees veel goeds over de oordoppen van loop, schijnen goed te helpen tegen overprikkeling door geluid. Ik overweeg ze zelf ook te kopen, huilende baby icm een kleuter met een playdate zorgen ervoor dat ik tegen de muren op ga somsquote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:59 schreef amaranta het volgende:
Onze tuin is niet zo heel groot. Hij is as we speak aan het ballen buiten, en ik word echt mega agressief van het gebonk van de bal constant. Echt heeeel storend. MaarGoed. Ik kan vrij weinig hebben qua dat soort geluiden. Dus dat is echt mijn gebrek.
Ik heb m'n vriend even geconsulteerd. Zijn oordeelt luidt: zij heeft gelijk, maar wel leuk dat hij dat voor z'n zoon doet.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:59 schreef amaranta het volgende:
Onze tuin is niet zo heel groot. Hij is as we speak aan het ballen buiten, en ik word echt mega agressief van het gebonk van de bal constant. Echt heeeel storend. MaarGoed. Ik kan vrij weinig hebben qua dat soort geluiden. Dus dat is echt mijn gebrek.
Oh shit! Hopelijk heb jij niksquote:
Decathlon. 100 euro maar.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb m'n vriend even geconsulteerd. Zijn oordeelt luidt: zij heeft gelijk, maar wel leuk dat hij dat voor z'n zoon doet.
Dat ben ik wel met hem eens. Het is handiger om zoiets te overleggen, maar het is ook wel weer een typische mannenactie waar ik om kan lachen. Ik zou zelf al meteen allemaal problemen zien (die parkeerplaats!) maar me inhouden omdat dat weer typisch vrouwengezeur is dat de gezinsvreugde kan bederven. En net als jij zou ik hoorndol worden van het gebonk, dus dan kun je maar twee dingen doen: ergens anders gaan zitten of meedoen.
Cool ding trouwens. Ik wil er ook wel een voor onze tuin.
quote:Op zondag 27 maart 2022 12:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Decathlon. 100 euro maar.
Helemaal niks als je bedenkt dat onze zoon nu zeker een glansrijke carrière tegenmoet gaat en straks gewoon een tuin voor ons koopt met een grote woning erop. Als bedankje.
Wij hebben een Dolly bakfiets. Topding en de service is super!quote:Op zondag 27 maart 2022 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Alle mensen oke, de auto iets minder en da's zacht uitgedrukt. Klotelpaal...voor de locals: zo'n rode in de parking van de AH xl van Roermond.
Dus ging ik net een elektrische bakfiets en gewone elektrische fiets testen. Conclusie: bakfiets is gezellig! Maar geen drie wielen, want dat stuurt echt heel kut.
Ik morgenochtend pasquote:Op zondag 27 maart 2022 19:54 schreef Hupje het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan de overgang van wintertijd naar zomertijd
Hier was er ook een die vroeg hoe laat hij vanavond naar bed moest en bij "gewone tijd" even verheugd dacht dat dat 20.15 wintertijd was... tot ik hem vertelde dat de tijd op de klok geldt.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:20 schreef Hupje het volgende:
[..]
Gedoe met naar bed brengen zorgde dat het bij mij nu al opkwam
Erger nog: in de VS zijn ze vanaf dit jaar permanent naar zomertijd, je hebt dus een deel van het jaar (onze zomertijd) 6 uur tijdsverschil met NY, en de rest van het jaar 7 uurquote:Op zondag 27 maart 2022 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik geen Facebook meer heb, want elk half jaar mijn nieuwsoverzicht vol met klachten over de zomer/wintertijd trok ik ook slecht
Weet je wat ook stom is, in Amerika gaan ze 2 weken eerder op zomertijdWaarom syncen ze dat niet gewoon?
(Los van het feit dat het een achterhaald principe is natuurlijk, maar dat duurt echt niet lang meer, houd moed!)
Haha nee, niet te doenquote:Op zondag 27 maart 2022 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog: in de VS zijn ze vanaf dit jaar permanent naar zomertijd, je hebt dus een deel van het jaar (onze zomertijd) 6 uur tijdsverschil met NY, en de rest van het jaar 7 uur
Dit is niet helemaal waar, het moet eerst nog goedgekeurd worden door het Huis van Afgevaardigden en die zijn niet allemaal fan van het idee. Het is blijkbaar al twee keer eerder geprobeerd en niet geluktquote:Op zondag 27 maart 2022 20:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Erger nog: in de VS zijn ze vanaf dit jaar permanent naar zomertijd, je hebt dus een deel van het jaar (onze zomertijd) 6 uur tijdsverschil met NY, en de rest van het jaar 7 uur
Oh gelukkig. Als we gaan, dan liever met z'n allen. Anders voorzie ik heftige agenda-crises.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar, het moet eerst nog goedgekeurd worden door het Huis van Afgevaardigden en die zijn niet allemaal fan van het idee. Het is blijkbaar al twee keer eerder geprobeerd en niet gelukt.
Ik las dit zonder context en ging er klakkeloos vanuit dat dit inzake de bom wasquote:Op zondag 27 maart 2022 20:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Als we gaan, dan liever met z'n allen. Anders voorzie ik heftige agenda-crises.
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak, mijn polis en mijn woordenschat, AHWOEIquote:Op zondag 27 maart 2022 20:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik las dit zonder context en ging er klakkeloos vanuit dat dit inzake de bom was.
Maar wel naast jouquote:Op zondag 27 maart 2022 20:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan lig ik in mijn nette pak, diploma's en mijn cheques op zak, mijn polis en mijn woordenschat, AHWOEI
Nooit meer spitten dan.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:46 schreef SQ het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag de grond van mijn moestuin voorbereid (gras,blad en stenen verwijderen, grond omspitten, aanharken, bemesten, nog meer harken) en een pad gelegd met stoeptegels en ik ben echt compleet afgeragd. Ik loop als een Gerrie van 73
#geen23meer #maartochooknoggeen73
Nee joh, de eerste keer moet het sowieso, die aarde was hartstikke aangestampt. De volgende jaren zal t vast niet meer nodig zijnquote:Op zondag 27 maart 2022 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nooit meer spitten dan.
Check no dig van Charles Dowding.
Het zal je gelukkig maken.
Of boos, dat je het pas na deze actie bedenkt
Ik wilde de superioriteit van mijn methode gaan beschrijven en het hebben over de woelvork en de 10 kuub compost die ik het eerste jaar over mijn moestuin gooide.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, de eerste keer moet het sowieso, die aarde was hartstikke aangestampt. De volgende jaren zal t vast niet meer nodig zijn
Haha, ik wil net zeggen, dat had mijn rug evenmin gewaardeerdquote:Op zondag 27 maart 2022 21:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik wilde de superioriteit van mijn methode gaan beschrijven en het hebben over de woelvork en de 10 kuub compost die ik het eerste jaar over mijn moestuin gooide.
Maar die 10 kuub moest ook van de voor- naar de achtertuin gekruid worden, was wellicht niet per se vrij van noeste arbeid.
Oh, dat scheelt.... misschien houden ze dan toch hun hoofd er nog bij.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:35 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar, het moet eerst nog goedgekeurd worden door het Huis van Afgevaardigden en die zijn niet allemaal fan van het idee. Het is blijkbaar al twee keer eerder geprobeerd en niet gelukt. En het zou pas in 2023 in gaan geloof ik, dus einde van het jaar gaat de klok gewoon weer een uurtje terug.
Nee, de auto kan wrs wel opgelapt worden... had hem ook net een jaarquote:Op zondag 27 maart 2022 17:44 schreef SQ het volgende:
Gelukkig zijn jullie allemaal ongedeerd Tink! Wat kut van de auto. Wil je een fiets kopen ter vervanging van de auto?
Hangt een beetje van je auto en rijstijl af.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoezo kost 2x11km ¤4,-? Dat is toch 1 liter benzine?
Mijn auto rijdt 1 op 15 gemiddeld, dus kort stukje en koude motor is makkelijk 1 op 11. En da's dus twee liter benzine x 2,50 de liter. Bijna 4 euro.quote:Op zondag 27 maart 2022 23:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb kind ''gewoon'' een uur later op bed gebracht, die deed niet zo moeilijk. Maar het opstaanquote:Op zondag 27 maart 2022 20:20 schreef Hupje het volgende:
[..]
Gedoe met naar bed brengen zorgde dat het bij mij nu al opkwam
Waarom moet ze dan wel? Ze kan toch ook gewoon voor fietszitjes op een gewone fiets gaan?quote:Op maandag 28 maart 2022 07:02 schreef Aure het volgende:
Afhankelijk van hoe ver je gaat is op vakantie gaan met de bakfiets ook best te doenen je kunt altijd onderweg stoppen en overnachten natuurlijk. Maar een bakfiets huren op vakantie is vaak ook een optie, hebben wij ook een keer gedaan, ideaal
Ik vind zelf een tweewieler nog fijner fietsen dan een driewieler, maar ik ben inmiddels ook niet anders gewend natuurlijk. We gingen laatst oefenen met m'n schoonmoeder maar die vond het toch wel doodeng en durfde de bochten niet te nemenze heeft nog 10 weken en dan gaat de oudste naar school dus dan moet ze wel als ze hem wil ophalen
Klopt, maar dat is éénmalig, vanavond ligt hij weer om 19.30 nieuwe tijd, dan is hij moe genoegquote:Op maandag 28 maart 2022 07:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier 2 chagrijnige kinderen aan tafel. Het voelt ook gewoon een uur te vroeg. Over een weekje is het wel gewend, maar ze konden gisteren ook niet goed in slaap komen.
Maar we zijn al geen ochtendmensen, dus nu dubbel raak![]()
@:PoesInDoos een uur later in bed? En dan een uur missen, dan hebben ze 's ochtends 2 uur tekort toch?
Straks mijn frambozen verplanten. Die heeft heel veel uitlopers, maar geen 1 in de buurt van het speciaal gebouwde rek. Dus alle uitlopers opgraven en terug zetten in het bedoelde rijtje
11 km is hier al 1 liter benzine en dan rij ik nog zuinig ookquote:Op zondag 27 maart 2022 23:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ze vindt 2 fietszitjes op de gewone fiets ook spannend en gaat dan liever met de bakfiets oefenenquote:Op maandag 28 maart 2022 07:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom moet ze dan wel? Ze kan toch ook gewoon voor fietszitjes op een gewone fiets gaan?
Ik zou ook in paniek raken als ik ineens ongeoefend met een bakfiets andermans kinderen moest vervoeren in het centrum van Rotterdam
Ik zou in paniek raken als iemand die niet durft met mijn kinderen in een bakfiets op pad ging.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Waarom moet ze dan wel? Ze kan toch ook gewoon voor fietszitjes op een gewone fiets gaan?
Ik zou ook in paniek raken als ik ineens ongeoefend met een bakfiets andermans kinderen moest vervoeren in het centrum van Rotterdam
Mijn man heeft de laatste paar vakanties een ebike gehuurd want vooral op vakantie is het wel fijn als je beide een ebike hebt of de ander moet een veel betere conditie hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 06:56 schreef Tink89 het volgende:
@Elleska: huren is inderdaad misschien wel een optie op vakantie! Dat had ik nog niet bedacht. En mijn man zei al dat we onze aanhanger ook nog kunnen meenemen op vakantie, dan kan de bakfiets wel mee. Vind ik voor Nederland/België ook nog te doen, maar ik ga niet vrijwillig met een aanhanger naar zuid-frankrijk als het niet hoeft.
Oja, dat werkt ook idd.quote:Op maandag 28 maart 2022 07:57 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is éénmalig, vanavond ligt hij weer om 19.30 nieuwe tijd, dan is hij moe genoeg![]()
Gisteravond 20.30 nieuwe tijd, dus voor z'n gevoel mocht hij opblijven. Ik ben altijd in de war met die tijden, maar hey, het werkt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 maart 2022 08:47 schreef exode het volgende:
De kogel is door de kerk, we gaan de vouwwagen verkopen. We twijfelen al meer dan een jaar inmiddels en de afgelopen maanden hadden we andere dingen aan ons hoofd.
Jammer dat het deze week gaat regenen want we willen hem even uit de stalling halen en opzetten voor foto's en check of alles goed is. Hij is vorig jaar de stalling niet uitgeweest. We hebben allebei zoiets dat we de komende 2 jaar er sowieso niet mee op vakantie gaan. Daarna is B 10 en wil vast in een eigen tentje en dan is onze vouwwagen gewoon niet ideaal. Als we ooit weer gaan kamperen overigens. Al staan we op het punt om een safaritent van Tendi te boeken in Zweden.
En weer gezeik in de schoonfamilieOh, wat een heerlijk drama, exode...Frustrerend zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor vouwwagen hebben jullie?
Wij hebben gister ondervonden hoe droog het was. We hebben 10.000 liter regenwaterputten, maar de wc's trokkn niet meer door, het water was op. Er een flinke hoeveelheid leidingwater bij gestopt, en toen 2 uur lopen prutsen tot de pomp weer druk had. Dat soort dingen gebeuren altijd op de momenten dat je er het minste tijd voor hebt...
Het is gewoon weer typisch, onze kinderen zien opa 1 x in de zoveel maanden een paar minuten als hij oma komt brengen.quote:Op maandag 28 maart 2022 08:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Oh, wat een heerlijk drama, exode...Frustrerend zeg.
Wat voor vouwwagen hebben jullie?
Wij hebben gister ondervonden hoe droog het was. We hebben 10.000 liter regenwaterputten, maar de wc's trokkn niet meer door, het water was op. Er een flinke hoeveelheid leidingwater bij gestopt, en toen 2 uur lopen prutsen tot de pomp weer druk had. Dat soort dingen gebeuren altijd op de momenten dat je er het minste tijd voor hebt...
Logistiek geen probleem, de koude kant mag ook niet komen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:19 schreef Debsterr het volgende:
@:exode dat klinkt ook niet gezellig, als de kleinkinderen elke keer uitgesloten worden. En logistiek toch ook gewoon onhaalbaar?
Oh wow.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:21 schreef exode het volgende:
[..]
Logistiek geen probleem, de koude kant mag ook niet komen.
Nee joh, hij wil er gewoon geen kinderen bij. Er zijn al heel wat etentjes, rondvaarten etc geweest waarbij de kleinkinderen niet welkom waren.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:28 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, zijn verjaardag, zijn keuze? Misschien wil hij wel iets heel persoonlijks vertellen.
En dan doe je die lunch een week later met iedereen die wil komen..
Al vraag ik me wel af hoe schoonvader dan in het leven staat.
Is wel typisch mijn zwager en ik kan je vertellen, hij gaat zijn zin krijgen. Het is een repeterend iets.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:36 schreef vencodark het volgende:
@:exode Sommige mensen houden ook gewoon niet van kleine/jonge kinderen. Aparte manier van in het leven staan als je eenmaal opa en oma bent maar goed. Ik vind het wel bijzonder dat je zwager dan op deze manier zíjn zin doordrijft en dingen gaat organiseren.
Andermans wensen respecteren of gewoon zeggen waar het op staat.
Je gaat toch niet achter iemands rug om zoiets regelen? Wiens verjaardag is het dan en voor wie doe je het?
Dat wordt nu al gezellig.
Dat is het echt niet, 100%. Dit is de zoveelse keer namelijk. Wij hebben een paar jaar geleden expres met de koude kant en kinderen zelf een bbq gedaan toen zij een etentje hadden omdat schoonvader 70 werd.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:39 schreef Leandra het volgende:
Bij het uitsluiten van kleinkinderen en de aanhang van de eigen kinderen zou ik eerder denken aan iets te vertellen hebben, maar om daar dan weer mee te wachten tot je 75ste verjaardag vind ik ook een beetje... bijzonder.
Ik kan me prima voorstellen dat er dingen zijn die de kleinkinderen niets aangaan en waarbij je de eerste reactie van de aanhang niet hoeft te zien, maar regel dat dan gewoon los van een verjaardag.
En die zwager is dan naar ik aanneem een broer van verloofde, en niet de man van een zus van verloofde?quote:Op maandag 28 maart 2022 09:40 schreef exode het volgende:
[..]
Is wel typisch mijn zwager en ik kan je vertellen, hij gaat zijn zin krijgen. Het is een repeterend iets.
Mijn schoonfamilie is in zijn geheel bijzonder, het is echt een wonder dat mijn verloofde zo normaal is.
Dat is ook een prima manier denk ik, gewoon met de rest wat leuks doen en dat de partners daar dan zo snel mogelijk bij aansluiten.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:41 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is het echt niet, 100%. Dit is de zoveelse keer namelijk. Wij hebben een paar jaar geleden expres met de koude kant en kinderen zelf een bbq gedaan toen zij een etentje hadden omdat schoonvader 70 werd.
Dan zou ik lekker afwachten en de soap zich laten afspelen.. Gelukkig dat het de schone kant isquote:Op maandag 28 maart 2022 09:38 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh, hij wil er gewoon geen kinderen bij. Er zijn al heel wat etentjes, rondvaarten etc geweest waarbij de kleinkinderen niet welkom waren.
Ik bemoei me er ook niet mee. Ik zie wel wie, wat, waar en hoe.
Ja ingewikkeld, het is de oudste broer van verloofde. De aannemer. Hij en zijn vrouw hebben nogal een sterke mening, in alles. Er is geen andere weg, dan wat zij bedenken zeg maar. Ik kan daar wel mee omgaan, verloofde ook, dat is het kleine zusje daar gaat ie voor door het vuur. Maar de rest van de familie durft er niet tegenin te gaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die zwager is dan naar ik aanneem een broer van verloofde, en niet de man van een zus van verloofde?
Nou ja, als het eigen kind het regelt dan scheelt dat al, je moet daar als aanhang ver van weg blijven qua dingen organiseren voor de hele groep incl de schoonouders die niets buiten hun eigen gezin willen.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:47 schreef exode het volgende:
[..]
Ja ingewikkeld, het is de oudste broer van verloofde. De aannemer. Hij en zijn vrouw hebben nogal een sterke mening, in alles. Er is geen andere weg, dan wat zij bedenken zeg maar. Ik kan daar wel mee omgaan, verloofde ook, dat is het kleine zusje daar gaat ie voor door het vuur. Maar de rest van de familie durft er niet tegenin te gaan.
Schoonzus die het moet vertellen van schoonmoeder is de oudere zus van verloofde. De lijm van het gezin zeg maar. Die moet altijd sussen.
Ze heeft 2 broers en 1 zus.
Verloofde en ik zitten nu ook lekker aan de zijlijn hoor. Zoek het uit. Mag ik en de kinderen niet komen, prima. Ik heb met zwager (de man van de zus van verloofde) al afgesproken dat wij dan samen iets gaan doen met de kinderen. Ik weet niet beter dan dat de kleinkinderen nergens bij zijn als het vanuit de schoonouder is. Het is een wonder dat ze er met Kerst wel bij mogen zijn.
Mijn schoonouders zijn een wereld op zichzelf, ik kan hele pagina's hier volpennen over alles wat ik heb gezien en meegemaakt de afgelopen 17 jaar.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, als het eigen kind het regelt dan scheelt dat al, je moet daar als aanhang ver van weg blijven qua dingen organiseren voor de hele groep incl de schoonouders die niets buiten hun eigen gezin willen.
Hebben ze wel geaccepteerd dat de kinderen volwassen zijn en hun eigen gezinnen hebben, of doen ze het liefst alsof de kinderen nog op de basisschool zitten?
Geen ervaring mee, ik heb op maat gemaakte oordoppen. Maar ik zie die van loop regelmatig voorbij komen en positieve reacties! Ik zag een kortingscode voor 20% korting voor loopearplugs voorbij komen: LOOPXCELINEquote:Op zondag 27 maart 2022 10:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
beetje een zijspoortje, maar ik lees veel goeds over de oordoppen van loop, schijnen goed te helpen tegen overprikkeling door geluid. Ik overweeg ze zelf ook te kopen, huilende baby icm een kleuter met een playdate zorgen ervoor dat ik tegen de muren op ga soms
Ik heb de Loop Experience en vind ze heel erg fijn. Gebruik ze inderdaad als Sjaak een vriendje over de vloer heeft, scheelt enorm voor me. In de supermarkt vind ik ze ook fijn trouwens.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:23 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
beetje een zijspoortje, maar ik lees veel goeds over de oordoppen van loop, schijnen goed te helpen tegen overprikkeling door geluid. Ik overweeg ze zelf ook te kopen, huilende baby icm een kleuter met een playdate zorgen ervoor dat ik tegen de muren op ga soms
Fijn, die code. Ik heb nu een set ‘Quiet’s besteld voor ‘s nachts. Ben benieuwd of ik er mee kan slapen. Heb nu andere voor ‘s nachts maar die vind ik vervelend voelen.quote:Op maandag 28 maart 2022 10:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, ik heb op maat gemaakte oordoppen. Maar ik zie die van loop regelmatig voorbij komen en positieve reacties! Ik zag een kortingscode voor 20% korting voor loopearplugs voorbij komen: LOOPXCELINE
Ik weet niet hoe lang die geldig is, maar het bericht is 2 dagen oud, dus wellicht nog geldig.
Tip: landal Hoog Vaals. Fijne huisjes, prima bedden, zwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en dichtbij van alles te doen. En 16-persoons huisjes zijn 2 x 8 geschakeld met een tussendeur. Werkte voor ons prima.quote:Op maandag 28 maart 2022 09:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker afwachten en de soap zich laten afspelen.. Gelukkig dat het de schone kant is
Ik moet/mag van mijn moeder weer een weekend weg boeken. met 11 man (2 grootouders, 4 kinderen en 5 kleinkinderen) in 1 huisje. Altijd een gezellige bende. kan me niet voorstellen dat zij zoiets zonder kleinkinderen zouden willen.
Maar mijn ene oma wilde ook niet met de kleinkinderen uit eten, die 'bende'' vond ze niet kunnen. De andere kant nam ze gewoon mee naar vd Valk..
Hihi, dat klinkt prima, maar mijn ouders vinden Drente of noord-Noord-Holland ver genoeg rijdenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Tink89 het volgende:
Tip: landal Hoog Vaals. Fijne huisjes, prima bedden, zwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en dichtbij van alles te doen. En 16-persoons huisjes zijn 2 x 8 geschakeld met een tussendeur. Werkte voor ons prima.
Ja, een erg leuk park, 2 keer geweest, beide keren in de winter. Behoort wel tot onze favoriete parken in Nederland.quote:
Dat is fijn om te horen want die staat op onze verlanglijst voor de zomervakantie.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tip: landal Hoog Vaals. Fijne huisjes, prima bedden, zwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en dichtbij van alles te doen.
Het is wel warm op de slaapkamers boven, die zitten direct onder het dak. Maar verder echt niks op aan te merkenquote:Op maandag 28 maart 2022 11:38 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen want die staat op onze verlanglijst voor de zomervakantie.
meteen even besteldquote:Op maandag 28 maart 2022 10:39 schreef Nijna het volgende:
[..]
Geen ervaring mee, ik heb op maat gemaakte oordoppen. Maar ik zie die van loop regelmatig voorbij komen en positieve reacties! Ik zag een kortingscode voor 20% korting voor loopearplugs voorbij komen: LOOPXCELINE
Ik weet niet hoe lang die geldig is, maar het bericht is 2 dagen oud, dus wellicht nog geldig.
YES, ik zie het geld al binnenstromenquote:Op maandag 28 maart 2022 12:44 schreef Leandra het volgende:
Nou @:exode dit is wel het moment om je vouwwagen trailertent te verkopen...
[ afbeelding ]
Ik betaalde vorig jaar met vroegboekkorting 1900 euro voor een week center parcs. En dan ben je daar op het park ook nog eens makkelijk tegen de 1000 kwijt aan alle andere dingen. Ik doe het niet meerquote:Op maandag 28 maart 2022 13:02 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb bij trailertent juist de associatie met trailertrash. Kun je beter een vouwwagen hebben
Wij zijn nog aan het oriënteren voor vakantie. Ik vind het echt heel duur dit jaar. Vorig jaar zaten we voor ¤900 een week in centerparcs. Dit jaar is het goedkoopste voor 2 weken ¤3300… en 2 weken zou iets goedkoper dan 1 + 1 week moeten zijn. Ik denk dat wij voor een last minute gaan, dan zien we wel waarheen. Kamperen wil mijn man niet, en huisjes op een ander park met simpel zwembad en speeltuin zijn niet veel goedkoper.
Nou dat. Dan rijd ik veel liever naar Frankrijk oid voor een nieuwe stacaravan met airco en beter weer.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:15 schreef exode het volgende:
Ik weet het, benzine is ook duur, maar die prijzen in Nederland zijn sowieso belachelijk hoog. Wij betaalden vorig jaar in Zweden voor een vrijstaande villa op een park met sauna, 6 slaapkamers en een keuken zo groot als ons huis 700 Euro voor een week.
Ik zou alleen nog uit noodzaak in Nederland gaan geloof ik. Ik ga toch geen 1900 euro voor een huisje betalen met een brakke bank.
Waarom moet dat hier zo ontzettend duur zijn?
Het was al prijzig, maar door de coronabeperkingen in allerlei landen zijn de prijzen helemaal de pan uit gerezen.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:15 schreef exode het volgende:
Ik weet het, benzine is ook duur, maar die prijzen in Nederland zijn sowieso belachelijk hoog. Wij betaalden vorig jaar in Zweden voor een vrijstaande villa op een park met sauna, 6 slaapkamers en een keuken zo groot als ons huis 700 Euro voor een week.
Ik zou alleen nog uit noodzaak in Nederland gaan geloof ik. Ik ga toch geen 1900 euro voor een huisje betalen met een brakke bank.
Waarom moet dat hier zo ontzettend duur zijn?
Dat klinkt heel leuk, Normandie is mooi! Ik zou dat dus ook veel liever boeken dan die week CP voor nog meer geld. Voor kinderen is het geweldig op zo'n park.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:20 schreef SQ het volgende:
Wij gaan nu naar normandie en hebben voor 1700 euro een stacaravan voor 2 weken in het hoogseizoen. Vast niet zo luxe maar goed, het wordt vast leuk.
En ja het kan vast nog goedkoper, maar ik wilde ook wel iets van vermaak op locatie voor de kinderen
Ja vorig jaar durfden we t nog niet aan omdat Goud toen nog zo klein was, maar we gaan gewoon schijt hebben.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:23 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klinkt heel leuk, Normandie is mooi! Ik zou dat dus ook veel liever boeken dan die week CP voor nog meer geld. Voor kinderen is het geweldig op zo'n park.
Dat an sich is al een luxe.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja vorig jaar durfden we t nog niet aan omdat Goud toen nog zo klein was, maar we gaan gewoon schijt hebben.
Wat ook fijn is, je mag daar gewoon bbq-en op de campingdat scheelt veel avondeet-gedoe
Dure grapjes allemaal he?quote:Op maandag 28 maart 2022 13:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik moet voor onze zomervakantie nog op zoek. Ik wil graag naar Sardinië maar dat is met oversteek ook wel een behoorlijk prijzig geheel, dus ik weet nog niet of dat hem gaat worden.
Ik wil namelijk ook onze schuur een meter uitbouwen. Die is nu 2x2.5 meter, no way dat daar ooit 5 volwasen formaat fietsen in passen. En als we dan toch bezig zijn wil ik naast de schuur eigenlijk ook een overkapping.![]()
Iemand nog een geldboom in de aanbieding?
Groot voordeel is dat mijn man bijna alles zelf kan (net als de jouwe). Het gaat dus vooral om materiaalkosten voor de schuur/overkapping, maar die kosten zijn het laatste jaar ook zo'n beetje verdubbeld.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Dure grapjes allemaal he?
Mijn man heeft zijn droomgarage uitgetekend en die gaan we gefaseerd over de komende tien jaar bouwen denk ik. Wordt een flinke unit![]()
En dan is onze auto ook nog verrot en moet de zolder nog af
Ze zijn in het donker weggegaan dus die scheve pannen op ons scheve dak snap ik wel. Als ik de trap van de buurman leen, kan ik (lees verloofde) ze ook zelf goed leggen. Maar ik vind dat zij het moeten regelen. Ons dak is oud en scheef en en en. Dus ik snap het echt wel, maar ik wil het opgelost hebben. EN ik weet nog steeds niet op de panelen het nu doen. Hij moet de hele uitleg nog geven. Die zou hij zaterdag geven, maar toen stond ie dus op de golfbaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Groot voordeel is dat mijn man bijna alles zelf kan (net als de jouwe). Het gaat dus vooral om materiaalkosten voor de schuur/overkapping, maar die kosten zijn het laatste jaar ook zo'n beetje verdubbeld.![]()
@:exode wat slordig dat ze jullie dak zo hebben achtergelaten. Hopelijk krijg je snel reactie want als het over een paar dagen gaat regenen is het toch best fijn als de pannen goed liggen.
Ik snap helemaal dat iemand in het weekend op de golfbaan staan (ik stond zelf ook het hele weekend op de golfbaan), maar niet dat hij belooft om zaterdag te bellen en het dan niet doen en ook op maandag niet. Als je het druk hebt, laat dat dan even weten. Maar helemaal niks laten horen... nope.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ze zijn in het donker weggegaan dus die scheve pannen op ons scheve dak snap ik wel. Als ik de trap van de buurman leen, kan ik (lees verloofde) ze ook zelf goed leggen. Maar ik vind dat zij het moeten regelen. Ons dak is oud en scheef en en en. Dus ik snap het echt wel, maar ik wil het opgelost hebben. EN ik weet nog steeds niet op de panelen het nu doen. Hij moet de hele uitleg nog geven. Die zou hij zaterdag geven, maar toen stond ie dus op de golfbaan.
We waren gisteren bij schoonzus en zwager, via wie wij besteld hebben. Zij hebben de tegenovergestelde ervaringen. Snel klaar, ter plekke controle op het gehele dak en nacontrole van die man zelf. Alle pannen nagelopen etc etc. Systeem meteen aangezet, inlog voor de App en noem het maar op.
Wij treffen een beroerde periode of zo denk ik. Schoonouders hebben ook panelen via dit bedrijf, een paar maanden geleden en die herkennen wat wij nu ervaren ook niet.
Ik vind het gewoon vreemd dat je mij verteld de volgende dag te bellen en dan quasi geirriteerd Appt dat het weekend is en je op de golfbaan staat. En op maandag bijna 4 uur nog steeds geen gaatje hebt gevonden om mij even terug te bellen.
Die 3 pannen aan de zijkant zijn losgehaald door ze, die waren vastgemetseld, die moeten weer vast voordat het gaat regenen/waaien. Dat kunnen wij zelf sowieso niet.
Ik zou hem echt nooit gebeld hebben op zaterdag als hij zelf niet had gezegd 'ik bel je morgen nog even om alles door te nemen en te kijken of alles werkt'quote:Op maandag 28 maart 2022 16:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik snap helemaal dat iemand in het weekend op de golfbaan staan (ik stond zelf ook het hele weekend op de golfbaan), maar niet dat hij belooft om zaterdag te bellen en het dan niet doen en ook op maandag niet. Als je het druk hebt, laat dat dan even weten. Maar helemaal niks laten horen... nope.
Je wilt je werk toch netjes afleveren... Hopelijk hoor je gauw van hem.
Wat fijn van de rioolplas en de geurloze kruipruimte![]()
Wij zijn er nog niet uit voor de zomervakantie.
Ahw, er zit een stel mussen te slurpen uit mn vogelbadje en ik heb een bos tulpen op tafel gezet, ik houd van de lente
Dan is t toch terecht dat je gebeld hebt!quote:Op maandag 28 maart 2022 17:06 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou hem echt nooit gebeld hebben op zaterdag als hij zelf niet had gezegd 'ik bel je morgen nog even om alles door te nemen en te kijken of alles werkt'
Misschien moet ik even Appen dat ik de schade als het gaat regenen op hem verhaal.![]()
Wauw, lukt dat met je werk? Tijd over hebben met een kleuter bij je lijkt me trouwens sterk hoor, of heb jij een heel ander soort kind dan de mijne?quote:Op maandag 28 maart 2022 16:30 schreef Donna het volgende:
Ik ben straks elke middag om 2 uur vrij om kleuter uit school te halen terwijl de dreumes op het KDV blijft.
Zou ik dan ineens zeeën van tijd over hebben?![]()
Het voelt alsof er een wereld voor me open zal gaan. Ben heel benieuwd hoe (en of) het bevalt.
Dat klinkt als zeeën van tijd, ik hoop dat dat écht zo gaat zijn en dat je niet alsnog na elke middag denkt waar in hemelsnaam de tijd gebleven is.quote:Op maandag 28 maart 2022 16:30 schreef Donna het volgende:
Ik ben straks elke middag om 2 uur vrij om kleuter uit school te halen terwijl de dreumes op het KDV blijft.
Zou ik dan ineens zeeën van tijd over hebben?![]()
Het voelt alsof er een wereld voor me open zal gaan. Ben heel benieuwd hoe (en of) het bevalt.
Ja maak hetzelfde aantal uren, maar anders verdeeld. Ideaal!quote:Op maandag 28 maart 2022 17:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Wauw, lukt dat met je werk? Tijd over hebben met een kleuter bij je lijkt me trouwens sterk hoor, of heb jij een heel ander soort kind dan de mijne?
Bobby van XD design.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:39 schreef Cathmar het volgende:
Iemand hier tips voor een laptop tas waar ook wat andere dingen en wat eten in past die ook nog een beetje leuk is? Niet zwart of grijs. Ik sleur nu iedere dag drie tassen mee (handtas, laptop en een met eten etc) ben ik wel klaar mee.
Ik kijk meteen even!quote:Op maandag 28 maart 2022 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bobby van XD design.
Wel het origineel kopen, de fake zijn rommel en hun geld niet waard.
Laptoprugzak kopen ipv laptoptasquote:Op maandag 28 maart 2022 22:39 schreef Cathmar het volgende:
Iemand hier tips voor een laptop tas waar ook wat andere dingen en wat eten in past die ook nog een beetje leuk is? Niet zwart of grijs. Ik sleur nu iedere dag drie tassen mee (handtas, laptop en een met eten etc) ben ik wel klaar mee.
Ik heb deze van fjallraven. Super blij meequote:Op maandag 28 maart 2022 22:39 schreef Cathmar het volgende:
Ik ben heel blij met deze:quote:Op maandag 28 maart 2022 22:39 schreef Cathmar het volgende:
Ik zweer al jaren en jaren bij deze:quote:Op maandag 28 maart 2022 22:39 schreef Cathmar het volgende:
Tevens: wees ook kritisch op wat je inpakt / meezeult. Ik zie vrouwelijke collega's met heel grote tassen die er alsnog altijd 3 meeslepen, het is me vaak een raadsel waarom. Die slepen een tas vol makeup, een complete ehbo kit, een extra vest, extra sjaal en notitieblokken voor 3 legers meequote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:45 schreef Cathmar het volgende:
Wat een tips!! Dank!
Ik ga zo meteen beslissen want ik zat net weer op de fiets met volledige bepakking, zo irritant.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Het verklaart wel waarom hulpeloze mannen nog steeds een willekeurige vrouw in de kantoortuin benaderen als de whiteboardmarkers weer eens leeg zijn.
Misschien gebruiken ze geen whiteboardmarkers.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:00 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Dit herken ik niet, maar misschien werk ik niet met hulpeloze mannen.
Wij hadden zo'n hopeloze / hulpeloze directeur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien gebruiken ze geen whiteboardmarkers.
Het scheelt ook wel als de mannen je kennen. Dit probleem ervaar ik alleen bij onbekende mannen.
Wauw.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hadden zo'n hopeloze / hulpeloze directeur.
Die stond dan in de keuken waar de voorraadkast staat, dan kwam hij het hele kantoor door naar mijn bureau om te vragen of er nieuwe koffie in de kast in de keuken staat.
Nou doe eens gek en trek eens een deur open vriend.
Ja heb er vorige week al eens goed naar gekeken. Waterfles en mok blijven nu op mijn werk ik kluisje staan. Vooral bakjes van eten en koptelefoon passen gewoon niet in die standaard tas.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:01 schreef SQ het volgende:
Ik heb in mijn standaarduitrusting:
- laptop
- jabra headset (de luxe variant, groot en lomp)
- stormparaplu
- waterfles
- rvs theemok
- correctbook
- een opvouwbaar boodschappentasje
- 1 pen
- 1 pakje zakdoekjes, 2 tampons en 2 maandverband, tandenstokers en wat theezakjes
- en natuurlijk mijn ikeabakje met leftover lunch. Soms nog wat fruit.
Mijn man vindt dat overigens al heel veel.
De prijzen zijn niet zo tof, maar we hebben ook kunnen sparen afgelopen jarenquote:Op maandag 28 maart 2022 19:34 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna Wij waren in Ouddorp Duin toen het nog in aanbouw was. Toen was de prijs nog okéIk vond het wel een fijn park (qua ligging) en huisje, voorzieningen waren er toen nog niet dus daar kan ik niks over zeggen.
@:Donna Ik ben 2 dagen in de week om 14u vrij om kind uit school te halen. Dat voelt altijd als vrij en veel tijd, maar de tijd vliegt altijd voorbij. Meestal toch gewoon met allerlei moetjes.
Ik had fijn gewerkt vandaag, maar daarna was niet helemaal mijn dag. De hovenier kwam vandaag een dode boom vervangen. Ka-ching. En daarbij heeft zijn hulpje de druppelleiding in de border doorgestokenDus die moet gefixt worden.
Ik was op tijd uit het werk en vriend stelde voor om even samen op de fiets een pakketje op te gaan halen bij het servicepunt verderop. Na 100m op de terugweg krijg ik een lekke band. Kon ik dus 4 km teruglopen naar huis. Ik weet nu dat dat net zo lang duurt als terugfietsen, met de auto naar de BSO gaan om kind op te halen en terug te rijden. En toen moest ik de band dus ook nog plakken. En dan te bedenken dat ik normaal meestal met de auto ga. Ik weet nu waarom.
Die linkte ik ook ja, die zijn zo fijn!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:34 schreef Nijna het volgende:
<knip>
@:Cathmar mijn meiden hebben een rugzak met laptopvak van Herschel supply co, stevig vak met een zachte binnenkant. Misschien is zo'n formaat schooltas wat aan de ruime kant, maar het zijn wel degelijke tassen.
Dat doen de mannen bij mij in huis ook en daar trap ik mooi niet meer in.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hadden zo'n hopeloze / hulpeloze directeur.
Die stond dan in de keuken waar de voorraadkast staat, dan kwam hij het hele kantoor door naar mijn bureau om te vragen of er nieuwe koffie in de kast in de keuken staat.
Nou doe eens gek en trek eens een deur open vriend.
Hoe combineer je dat dan met je vele thuiswerken als je alles op kantoor laat?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die linkte ik ook ja, die zijn zo fijn!
En opsomIk neem mee:
Laptop (geen lader, muis, headset etc, dat ligt allemaal op kantoor)
Fruit
Broodtrommel
Telefoon
Sleutels
Toegangspas
Een thermos thee (maar die staat onderweg in de deur van de auto en gaat daar leeg)
Twee elastiekjes voor m'n haar
Een lepel
Bakje yoghurt
Een paar sokken (nadat ik een keer in een plas stapte en de hele dag met natte sokken door moest).
That's it. Geen pennen, notitieblokjes of andere gebruiksartikelen. Dat ligt allemaal op kantoor. Scheelt wel dat ik daar een kastje/kluisje heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben trouwens heel atypisch als vrouw. Meestal heb ik geen tas bij me, ik heb standaard sleutels, pinpas en mobiel in mijn jas. Ik heb wel een hutkoffer vol met 1000 pennen, tampons, pasjes en paracetamol maar die neem ik dus zelden mee
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Jup. Eentje gewoon van mezelf (wel aangeschaft op kosten van mijn vorige school, maar voor privégebruik - was ooit eens een fijne regeling voor) en eentje van school in bruikleen. In de lokalen zijn geen laptops, dus iedereen sjouwt de hele dag van lokaal naar lokaal met z'n eigen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Twee laptops??? Toe maarin het onderwijs toch?
handig wel 😁quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:04 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft ook 2 laptops in bruikleen van school. Bij 1 werkt de camera niet en bij de andere de microfoon niet. Dus die zet ze allebei aan bij videocalls
Thuis nog een headset, lader, muis, extra scherm...en ik maak geen papieren notities....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 09:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe combineer je dat dan met je vele thuiswerken als je alles op kantoor laat?
Da's namelijk echt mijn grootste gruwel ergernis, dat mijn man altijd alles op kantoor laat liggen en dus nooit spobtaan thuis kan werken als er weer eens een kind ziek isen daarom heb ik dus mijn headset en notities altijd gewoon bij me.
Kluisjes die je niet mag "inpikken" op een volledig flexkantoor? Ik betwijfel of dat überhaupt wel mag. Werkgever moet jou een plek bieden om je spullen op te slaan, ook als je er niet bent.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:32 schreef exode het volgende:
Wij hebben flexplekken en kluisjes die je niet mag inpikken als je niet op kantoor bent. Dus ik laat niets achter, al jaren niet, ik weet niet beter.
Ik kwam er net trouwens achter dat we gewoon kapstokken hebben, ik gooide mijn jas altijd over een stoel. Zij afgesloten kapstokken in kasten. Ik heb de minst stinkende uitgekozen voor mijn jas.
Liggen de winkels niet gewoon vol met oversized kleding momenteel?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Effe iets anders: ik zou zo graag weer eens een echte overzeas-broek dragen, zo'n baggy skateunit van vroeger, liefst in knalrood ofzo. Maar dat merk bestaat niet meer. Iemand een idee van een goede vervanger? Of toevallig nog een exemplaar in wijdte 31 of 32 achterin de kast liggen?
Het is ook geen centraal systeem dus in de praktijk kan je gewoon kluisjes gebruiken. Ze hebben de regels strenger gemaakt omdat mensen kluisjes pakten zoals Nederlanders handdoekjes neerleggen bij het zwembad. Er was nooit een kluisje vrij.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Kluisjes die je niet mag "inpikken" op een volledig flexkantoor? Ik betwijfel of dat überhaupt wel mag. Werkgever moet jou een plek bieden om je spullen op te slaan, ook als je er niet bent.
Hier ook een volledige clean desk policy (al hebben sommige mensen daar toch wat moeite mee en zie je soms toch van die kutfotootjes staan als territoriaal hondenplasje) maar kluisje mag iedereen gewoon naar behoefte pakken.
Monki doet wel aan van die wijde jeans (okay, misschien niet Overzeas wijd, maar toch).quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Effe iets anders: ik zou zo graag weer eens een echte overzeas-broek dragen, zo'n baggy skateunit van vroeger, liefst in knalrood ofzo. Maar dat merk bestaat niet meer. Iemand een idee van een goede vervanger? Of toevallig nog een exemplaar in wijdte 31 of 32 achterin de kast liggen?
Al op Vinted gezocht naar overzeas?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Dat wilden ze hier ook maar er was iets met batterijen, leegraken, 1500 kluisjes. Maar exact weet ik het niet. Nu gaan ze op codeslot, die je zelf dus instelt. Ik weet dat tijdens de eerste lockdown na aankondiging kluisjes open zijn gaan maken, zat er iets in dan ging ie weer dicht, was ie leeg dan bleef ie open. Iets van 75% was leeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:57 schreef SQ het volgende:
Oh ja zo. Ja dat kon bij mijn vorige werkgever ook ja, twintig kluisjes pakken. Nu hebben we een systeem dat op je personeelsbadge werkt. Er is er dus altijd maar 1 per persoon.
Dickies?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Of ik zoek slecht, maar echt van die oversized, laagkruis skatebroeken kom ik nergens tegen. Wel dingen die oversized heten, maar dan eigenlijk gewoon te korte, te wijde shirts zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Liggen de winkels niet gewoon vol met oversized kleding momenteel?
Ik ga eens checken, txs!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:57 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Monki doet wel aan van die wijde jeans (okay, misschien niet Overzeas wijd, maar toch).
Yes, weinig keuze en heel veel is korter gemaakt en daardoor te kort. En ik zoek echt die laagkruisbroeken, niet de damesmodellen. Blijf het wel in de gaten houden.quote:
Ik ga eens checken, txs! Vroeger waren die niet zo heel wijd, maar misschien voldoet het wel.quote:
Ik herinner ze me vooral als smaller dan overzeas, met minder laag kruis ook. Grappig! Ik heb er daar iig eentje gevonden die misschien wel voldoet. En een paar van Monki die geen laag kruis hebben, maar wel wijd zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:36 schreef vencodark het volgende:
Ik herinner me Dickies júist als broeken waar je gemiddeld 2 x in kon. Met beide benen in 1 pijp.
Txs! Ik ga kijken. Attitude kende ik al.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 13:47 schreef taxibabe het volgende:
Iets als dit? Nog steeds niet zo wijd als overzeas, maar komt in de buurt.
https://www.def-shop.com/(...)rt-DK0A4X7WBLK1.html
Of misschien zit hier wat tussen, niet in de stijl van overzeas maar er zitten wel hele wijde broeken bij
https://www.attitudeholla(...)e-broeken/?alstart=0
Hallo 1986 1989quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:37 schreef taxibabe het volgende:
https://thaluta.com/collections/harem-pants
Misschien zit daar iets tussen? (zijn trouwens wel fijne broeken wat ze daar hebben)
Maar die dingen zitten heerlijk! Ik heb o.a. deze maar dan in het oranje: https://thaluta.com/colle(...)om-front-pocket-blue zooo fijn!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hallo 1986
Ik had toen een knalgele
En vriend van mij zei jaren later: ik zie je nog zo binnenlopen die eerste keer, in die knalgele harembroek
Harembroekenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels op marktplaats knalrode gevonden. Die mevrouw meet m effe op en dan hopelijk weer lekker in die broek rondlopen.
Oooh, maar die harembroeken zijn ook tof. Nu wil ik die ook.
Daar staan er een aantal bij die ik wel kan waarderen. Maar zoiets staat toch alleen mooi bij hele slanke dames? Ik oog slank maar al mijn gewicht zit in mijn buik/borsten en ik ben bang dat zo'n broek het niet beter maakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:07 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Harembroeken![]()
Ik heb ze van forgotten tribes. Mét en zonder laag kruis, met en zonder elastiek onderin de pijpen. https://www.forgottentrib(...)rouel-ethnique-femme
Wel goed opletten welke je bestelt, ze hebben zomer (katoen/ viscose) en wintervarianten (wol, en andere warme zachte stoffen)
Heette dat toen niet een housebroek?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hallo 1986
Ik had toen een knalgele
En vriend van mij zei jaren later: ik zie je nog zo binnenlopen die eerste keer, in die knalgele harembroek
Oh💜 jeugdsentiment.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 10:46 schreef Tink89 het volgende:
Dat waren mijn lievelingsquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:15 schreef lily het volgende:
Ik droeg vroeger ook flares.
Van Indian Rose. Volgens mij bestaat dat merk niet meer.
Hele lage taille, strak op de kont en flare pijpen.
Nou ja, kan ik nu helaas toch niet meer hebben
Nee, het was echt zo'n MC Hammer Can't touch this broekquote:
Drollenvanger dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, het was echt zo'n MC Hammer Can't touch this broek
Dan moet 1986 ook 1989 zijn... ik wist dat ik vers uit de VS terugkwam, maar had op de eerste keer gegokt en niet op de tweede.
Ik pas de andere post even aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indian Rose was ook mijn lievelingsquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:15 schreef lily het volgende:
Ik droeg vroeger ook flares.
Van Indian Rose. Volgens mij bestaat dat merk niet meer.
Hele lage taille, strak op de kont en flare pijpen.
Nou ja, kan ik nu helaas toch niet meer hebben
Ik koop al jaren geen merkkleding meer. Überhaupt geen dure kleding. Ik dacht dat het ooit failliet gegaan was. Ik droeg het altijd als puber.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Ik heb er nog geen maand geleden nog broeken besteld
Idem, ik herken het alleen van naam en dat het voor mij als puber te duur was. Maar dat was Indian Rose ook alquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik koop al jaren geen merkkleding meer. Überhaupt geen dure kleding. Ik dacht dat het ooit failliet gegaan was. Ik droeg het altijd als puber.![]()
Wat geinig dat het nog bestaat (maar 10x te duur imo).
Ik vind 100-120 euro voor een spijkerbroek die duurzaam/vegan is, en waar het merk staat voor faire werkomstandigheden en herkomst van materialen, zeker niet 10x te duur.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik koop al jaren geen merkkleding meer. Überhaupt geen dure kleding. Ik dacht dat het ooit failliet gegaan was. Ik droeg het altijd als puber.![]()
Wat geinig dat het nog bestaat (maar 10x te duur imo).
Als je het zo bekijkt niet nee. Maar er is geen haar op m'n hoofd die zoveel geld uit gaat geven aan een kledingstuk dus dan vind ik het al snel echt veel te duur. Bij 1/3 van die prijs moet het echt wel op houden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind 100-120 euro voor een spijkerbroek die duurzaam/vegan is, en waar het merk staat voor faire werkomstandigheden en herkomst van materialen, zeker niet 10x te duur.
Ik had er een stuk of 6. Allemaal ander type.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Idem, ik herken het alleen van naam en dat het voor mij als puber te duur was. Maar dat was Indian Rose ook al.
Ik zal je de illusie ontnemen. Ik ben afgelopen jaar 15 kilo afgevallen en voel me nog net zo onzeker met kleding kopen als voorheen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Ik koop geen kleding meer, ik vul constant mandjes en dan kiep ik ze weer leeg. Maar ook hier moet die enorme pens eerst weg, 20 kilo dus. Maar mijn ruggengraat is nooit eerder zo zwak geweest
Ik ben in mijn leven al geregeld 30 kilo afgevallen (en weer aangekomen...) en opzekers wel dat ik lekkerder shop als ik licht benquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zal je de illusie ontnemen. Ik ben afgelopen jaar 15 kilo afgevallen en voel me nog net zo onzeker met kleding kopen als voorheen.
+1 helaas.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Ik koop geen kleding meer, ik vul constant mandjes en dan kiep ik ze weer leeg. Maar ook hier moet die enorme pens eerst weg, 20 kilo dus. Maar mijn ruggengraat is nooit eerder zo zwak geweest
Zullen we een clubje oprichten?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:36 schreef Donna het volgende:
[..]
+1 helaas.
Goed begonnen, 3 kilo eraf en meteen blijven steken.
7/8 is wel een beetje Gerda hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:42 schreef BE het volgende:
Ik heb nog nooit van Kyuchi gehoord!Na mijn tijd of mss dan toch dat ik eig. ook niet zo van de merken was.
En mag 7/8 niet?Vertel eens? Is dat net zo erg als een witte legging?
quote:
Helemaal zonder stretch of niet? Ik wil gewoon een stugge spijkerbroek, maar die bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:50 schreef LeSage het volgende:
¤26,-, allerlei fijne high wasted modellen en eindelijk weer een stevige spijkerstof. Ik hou niet van stretchy dunne stoffen, maar wil zo’n stugge broeken.
Jij mag van jouw oma geen pens zeggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Welnee johquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:53 schreef BE het volgende:
[..]Ik had echt geen idee!
Maar... maar... dan weet ik gewoon niet hoe ik mijn broek in, op over mijn schoenen moet dragen.
Godzijdank draag ik nog steeds het liefst jurkjes, alleen in de zomer is dat weer lastig, want panty...
Tsjonge... Kutgedoe altijd...Ik voel me nu echt met terugwerkende kracht echt heel erg voor lul lopen.
Oh en spijkerbroeken doe ik eig. sws niet aan. Heb er sinds kort eentje, maar heb hem amper aan.
Nee, helemaal zonder stretch is denk ik ook echt onvindbaar. Maar deze zijn in ieder geval wel lekker stevig en dat is al heel watquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal zonder stretch of niet? Ik wil gewoon een stugge spijkerbroek, maar die bestaat niet meer.
Dat is er al, toch?quote:
Wel hoor. Moet je voor raw denim gaan. Ik denk dat er in het jeanstopic wel wat over te vinden is. Maar dan krijg je dus echt niet dat sexycurvy effect, dan wordt het wel een soort werkbroek.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal zonder stretch of niet? Ik wil gewoon een stugge spijkerbroek, maar die bestaat niet meer.
Capri.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is er al, toch?
Ik zit er ook in![]()
Ik ben juist op zoek naar een nieuwe spijkerbroek tot op de kuit (whatever hoe dat dan heet) omdat dat het kortste is waarin je me naar mijn werk zult zien gaan. De vorige is 'op'.
Ik eet gewoon alles. Maakt me lekker zachtquote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:37 schreef SQ het volgende:
Ik ben ook heel zwartwit, ik kan heel strak eten en ik kan ALLESSSS ETEN. Helaas voor mij ben ik heel slecht in alles wat er tussenin zit. Ik ben dus of slank, of dik. En het fluctueert heel snel.
Hail! Fitishquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik eet gewoon alles. Maakt me lekker zacht
[ afbeelding ]
Ik ben die laatste definitie
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik eet gewoon alles. Maakt me lekker zacht
[ afbeelding ]
Ik ben die laatste definitie
Dat waren die Indian Rose. Zonder stretch.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Levi's hadden vroeger toch ook geen stretch, of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:29 schreef lily het volgende:
[..]
Dat waren die Indian Rose. Zonder stretch.
Heerlijk maar zeldzaam.
Zulke broeken zijn ook niet ontworpen voor normale mensenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Levi's hadden vroeger toch ook geen stretch, of herinner ik me dat verkeerd?
Ik vond Indian Rose altijd ordinair vanwege de lage taille.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Zulke broeken zijn ook niet ontworpen voor normale mensen
Ja sorry. Er is helemaal niets mis mee natuurlijk dat jij wél zo'n lichaam hebt/had, maar ook goed (voor vrouwen, niet perse voor jou) om je te realiseren dat dat echt maar voor een handjevol mensen is weggelegd en dat verreweg de meeste vrouwen niét zo'n lijf hebbenquote:
Wordt niet elke modetrend elke 30 jaar gerecycled?quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:53 schreef BE het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat ik teruggeworpen word in de tijd als ik die hoge wijde spijkerbroeken zie. Dat is echt van mijn basisschooltijd volgens mij. Dat evolueerde toen via afgrijselijk stone-wash naar strakke stretchbroeken toch?
Hoe hoger, hoe beter. Wijd vind ik ook niks. Mijn dochter heeft trouwens zomers en winters een blote buik tegenwoordig. Ik griezel er iedere keer van. Gisteren ook (hoge, baggy broek en een korte wintertrui met stukje blote buik dus). Ik krijg het al koud als ik het zie. Aan de andere kant vind ik ook wel dat ze die paar jaar dat het echt kan ook wel mag profiteren van haar goede figuur.quote:Op woensdag 30 maart 2022 07:53 schreef BE het volgende:
Ik heb echt het gevoel dat ik teruggeworpen word in de tijd als ik die hoge wijde spijkerbroeken zie. Dat is echt van mijn basisschooltijd volgens mij. Dat evolueerde toen via afgrijselijk stone-wash naar strakke stretchbroeken toch?
Ik ben tegenwoordig team high waist en kan me echt niet meer indenken hoe ik die low rise lekker vond zittenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
De echte gevonden:
[ afbeelding ]
En ik was meer van:
[ afbeelding ]
Hahaha. Ja ik vind het wel leuk om te zien. Veel plateauzolen ook weer.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Wordt niet elke modetrend elke 30 jaar gerecycled?
Ik zat vorige week een keer in de bus en zag dus veel tieners bij elkaar (normaal zie ik inderdaad weinig tieners) maar echt joh, allemaal kapotte jeans en croptops. Exact zoals toen ik in de onderbouw zat
Dit! Ik mis mijn high waist jeans heel erg nu ik zwangerschapsbroeken draag.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:18 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig team high waist en kan me echt niet meer indenken hoe ik die low rise lekker vond zitten.
Ik vind mezelf er niet dik uit zien in skinny jeans hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2022 08:40 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb echt een hekel aan high waist-- krijg echt zo'n misselijk gevoel van iets dat op mijn buik drukt![]()
Dus de laatste jaren moest ik echt zoeken naar lowrise broeken met wijde pijpen, en kon ze helaas ook niet altijd vinden. Maar in zo'n wortelbroek ziet iedereen er dik uit, zelfs met maat 36. Geen idee waarom mensen zoiets zouden willen dragen...
Ik vond het vreselijk toen alle, werkelijk ALLE broeken skinny werden. Ik heb me lang verzet, maar op een gegeven moment was mijn laatste flared broek stuk en moest ik wel. Maar inmiddels ben ik er toch aan gewend geraakt en denk ik dat wijdere mode toch niet echt handig is als je maar 1.54 bent. Ik draag wel wijdere bovenleiding tegenwoordig, maar wijde broeken maken me nog korter dan ik benquote:Op woensdag 30 maart 2022 07:53 schreef BE het volgende:
Lois Ravel ziet er wel echt super goed uit maar die prijs durf ik nooit te betalen. Ik ben altijd bang dat er iets lomps met mijn kleding gebeurt en het gauw kapot is.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo'n Indian Rose had ik ook ja! Allemachtig wat zaten die kut.
Tegenwoordig draag ik alles: skinny's (Levi's slimming skinny) tot flares (Lois Raval
) tot chino's tot - mijn favoriet momenteel - pantalons met wijde pijpen.
Ja, ik draag ook alles, behalve dan low-rise jeans omdat die me gewoon niet goed passen vanwege m'n volle heupen. En het valt me op dat op dit moment ook werkelijk alles verkrijgbaar is, van skinny's tot extreem wijde pijpen en van korte rokken tot maxi-jurken. Het enige wat ik echt niet mooi vind, zijn mom jeans en skinny's die meer legging-achtig zijn. En ik draag geen kleren die baggy zijn omdat ze m'n figuur niet flatteren.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo'n Indian Rose had ik ook ja! Allemachtig wat zaten die kut.
Tegenwoordig draag ik alles: skinny's (Levi's slimming skinny) tot flares (Lois Raval
) tot chino's tot - mijn favoriet momenteel - pantalons met wijde pijpen.
En zulke broeken draagt m'n dochter nu ook.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:58 schreef vencodark het volgende:
Herinneren jullie nog hoe je flared zodanig lang was dat je vooral in de winter van onder lekker smerige en afgeragde broekspijpen had?
quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:58 schreef vencodark het volgende:
Herinneren jullie nog hoe je flared zodanig lang was dat je vooral in de winter van onder lekker smerige en afgeragde broekspijpen had?
Zo’n rafel waar je schoen dan aan bleef hangen. Of tussen de wielen van je fiets. Of waar je mee struikelde omdat je op je eigen broekquote:Op woensdag 30 maart 2022 10:14 schreef Vaiana het volgende:
[..]Je broek was te kort als je niet de zoom er volledig af liep.
Dit komt in het Nederlands wel anders over dan in het Vlaams.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:57 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik geraak niet in skinny jeans want dikke poep.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit komt in het Nederlands wel anders over dan in het Vlaams.
quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Dikke billen zijn nu al zolang in de mode; er zijn vast wel skinny's die er geschikt voor zijn. De Kardashians weten ongetwijfeld raad.
Ja vooral die fiets, huuuu.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zo’n rafel waar je schoen dan aan bleef hangen. Of tussen de wielen van je fiets. Of waar je mee struikelde omdat je op je eigen broekliep.
Ow ik bedoelde uiteraard gat hihi.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:58 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dit komt in het Nederlands wel anders over dan in het Vlaams.
Ik had een vriendinnetje die met veel zorg en geduld eindelijk haar broekspijpen kapot had. Ze kwam na een weekje vakantie thuis en oma had al haar broeken gerepareerd ‘want ze waren zo kapot’.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:58 schreef vencodark het volgende:
Er was inderdaad een periode waarin skinny’s zodanig de norm waren dat een beetje flared jeans amper te krijgen was. Tegenwoordig is de keuze echt enorm.
Ik draag het allebei. Vooral in de winter vind ik skinny’s fijn want een paar laarzen trek je er zo overheen.
Er bestaat niet zoiets als overdressed, alleen maar underdressed.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:04 schreef vencodark het volgende:
Jurken en rokken etc. draag ik echt nooit.
Ik ben daar het mens niet voor, zou me altijd overdressed voelen en ik krijg de kriebels van hoe rokken bewegen over iemands lichaam.![]()
Ik heb 1 x een jurk gedragen toen mijn zus ging trouwen. Die jurk is daarna naar het Leger des Heils gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |