Om de laatste post maar ff omhoog te halenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 19:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Lapo, shit. Joe, vraagje!
Ik draag zelf graag Denham. Zit goed, staat goed etc.
Nu zie ik dat zij ook Japanse jeans hebben. Die zijn een stuk duurder, 200+. Opzich lijkt me dat wel tof eens te proberen.
Maar wat is nu het grote verschil? Wat maakt het anders dan de gewone?

Thanks! Interessant, eens overwegen!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:42 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Om de laatste post maar ff omhoog te halen
Die Japanse broeken zijn vaak raw denim. Dat wil zeggen dat ze slijten en verkleuren naarmate je ze draagt en wast waardoor je een eigen wassing creëert.
Er zit vaak meer tijd in het maken van dit soort broeken en ze hebben wat meer details die je in eerste instantie niet meteen op hoeven te vallen maar wel leuk zijn om te hebben.
Volgens mij staat er in de OP ook wel een stukje over geschreven. En anders kan je altijd even googlen op raw denim oid.
De broeken uit de OP waren eerst ook allemaal donkerblauw, bijna zwart van kleur en zijn zo gesleten naarmate ze meer gedragen werden.

Als je de broek voor de 1e keer dragen soakt/wast, geeft t dan ook nog af? Of na de 1e x wassen. Ik ben er voorzichtig mee 😅quote:Op zaterdag 23 mei 2020 13:00 schreef Atta-boy het volgende:
Ligt een beetje aan de broek. Unsanforized broeken (shrink to fit) geven meestal wat meer af als sanforized broeken.
Maar verschilt ook per merk en broek. Ik zou in het begin dus wel voorzichtig zijn en er evt iets onder leggen maar na een tijdje dragen geven ze niet meer af.
Je kan ook in plaats de broek te soaken hem meteen in de wasmachine gooien om de meeste krimp er uit te krijgen, dan zou ik het afgeven al een stuk minder worden.
Als je het wat vind kan je evt ook op denimio kijken. Via Japan zijn dit soort broeken een stuk goedkoper en kun je dus een stuk mooiere broeken voor cheap kopen.
Tcb bijvoorbeeld is redelijk cheap en te vergelijken met broeken die je voor ¤3-400 in Nederland kan kopen

Ik heb witte stoelen en een licht grijze bank. Heb geen plekkenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:34 schreef bokkepoot het volgende:
Ik heb blauwe plekken op mijn lichte stoelen, ontkom je niet aan.

Die zijn behoorlijk duurderquote:Op zondag 24 mei 2020 11:50 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom oldblue kopen als je Indo brands wil
 Wel coole modellen, misschien toch eens kijken..
 Wel coole modellen, misschien toch eens kijken..  

Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:36 schreef Atta-boy het volgende:
Nooit gedragen maar zijn volgens mij wel prima broeken. Wil je er een kopen?

Aardig kerel, ik heb een riem van ze, en die kwam weer van obbigood.quote:
Nudie, altijd goedquote:Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.
Mss volgende keer want zag er erg nice uit

Ik draag amper dry's meer, maar toch heeft mijn vaste stoel wel 2 afdrukken, zal wel door die goedkope nudies komenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:55 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Ik heb witte stoelen en een licht grijze bank. Heb geen plekken
De broek zal waarschijnlijk meer afgeven wanneer je hem draagt zonder te soaken/wassen dus dat zou ik iig doen. Anders heb je straks een broek die voor het wassen goed zit en daarna niet meer past
Zou de eerste maand sowieso nog ff voorzichtig zijn qua afgeven

Dat is ook wel flink prijzig. Specifiek dat model of zijn al die broeken zo duur?quote:Op woensdag 27 mei 2020 21:03 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Verkoper liet me er een zien maar vond 380 net iets te gek dus voor een nudie steady eddie 2 dry selvage gegaan.
Mss volgende keer want zag er erg nice uit

Oh nice waar?quote:Op woensdag 27 mei 2020 20:26 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Die zijn behoorlijk duurderWel coole modellen, misschien toch eens kijken..
Komende maand zou ik eigenlijk in Indonesie zitten

Specifiek dat modelquote:Op woensdag 27 mei 2020 23:38 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Dat is ook wel flink prijzig. Specifiek dat model of zijn al die broeken zo duur?
Dan zou ik eerder een broek uit Japan kopen en wat geld over houden.
Geen idee @:bokkepoot ik ben ook altijd wel voorzichtig als ik nieuwe denim aan heb.
 )
 )

Java vooral, even buurten bij de familie. En het plan was om nog een trektocht door Sumatra te doen of vanaf Java via Malang naar Karimun Jawa. Maar denk dat dat gezien de huidige toestanden ook volgend jaar nog wel lastig gaat worden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:39 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Oh nice waar?
Ik heb mijn eerste oldblue gekocht toen ik in Indonesië was.

Oh nice.quote:Op donderdag 28 mei 2020 20:19 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Java vooral, even buurten bij de familie. En het plan was om nog een trektocht door Sumatra te doen of vanaf Java via Malang naar Karimun Jawa. Maar denk dat dat gezien de huidige toestanden ook volgend jaar nog wel lastig gaat worden.
Laatste keer dat ik er was in Bandung ben ik nog wel even in de PMP shop geweest (en er toen meteen twee gescoord), en nog even wezen loeren bij Mischief.

De hele serie zou niet eens meer mogen bestaan! :pquote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:20 schreef Atta-boy het volgende:
Daarom liggen ze nu ook bij tk maxx waarschijnlijk

Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergensquote:Op vrijdag 12 juni 2020 21:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wat is een goed adresje in Amsterdam voor selvedge jeans te laten taperen zonder dat ze de hele selvedge verneuken?

Tegenwoordig hebben ze een eigen tailor geloof ik.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergens

Ah mooi daar komt mn broek ook vandaanquote:Op vrijdag 12 juni 2020 22:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou eens even vragen waar Tenue de Nîmes hun spullen laten verwerken, volgens mij is dat hetzelfde straatje daar ergens

Cool, al wat meer gehoord? Ik heb de sage river gekregen toen vorig jaar. Moet alleen nog soaken. Deze week maar eens doenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 19:07 schreef Ener-G het volgende:
Na de Uniqlo non-scretch selvedge stiekem toch ook weer een Sage besteld, ben benieuwd hoeveel maanden ze er deze keer over gaan doen. Ik wacht nu al meer dan een week tot ze me mailen voor de betaling :’-)
Sage Hinokami 20oz
https://sage.gs/collectio(...)nforized-deep-indigo

Je kan evt ook een broek die je mooi vind wat meer laten taperen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:04 schreef dw1986 het volgende:
Ga toch maar weer eens de vraag stellen, ben een tijdje vd selvedge afgestapt maar nu weer 2/3 levi's broeken die alweer gesloopt zijn door mn benen. Iedere x weer 100+ euro en broek na amper een jaar in de prullenbak.
Ik ben powerlifter en mn benen zijn dus wat groter, maar wil voor t werk bv wel een gedragen look dus tapered. Heb nu alleen nog een ED-55 maar die zit kwa rise niet lekker en ik zou nog meer taper willen dan deze.
Wat zeggen jullie, zijn er bepaalde broeken die ik zou kunnen checken of moet ik gewoon voor tailormade gaan? Dat kan want er zit hier in t zuiden 1 local shop die dat zou kunnen met hun eigen brand.

Weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 19:45 schreef xSanjay het volgende:
Iemand nog een mooie broek liggen met 30 waist en zo’n 12-13 cm leg opening?

Verschil diameter en omtrek, me dunkt.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 21:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik heb niet de meest grote enkels en die van meten al 26/27 cm..

Voor bij je half leren Zara shirt?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 19:45 schreef xSanjay het volgende:
Iemand nog een mooie broek liggen met 30 waist en zo’n 12-13 cm leg opening?

Was een grapje, toen ik hier nog actief was droeg ik nog maatje 30 en alleen maar smalle broeken.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 21:49 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet je dat zeker?
Ik heb niet de meest grote enkels en die van meten al 26/27 cm..
Don’t question the fesjun gado pl0xquote:

Nee, je meet een de einde van de pijp plat, dat is zeg maar 18 cm. (Dit is niet je diameter!) Doe je die keer 2. Dan kan je er dus theoretisch een enkel met een omtrek van 32 cm inproppen.quote:

Haha en tegenwoordig is dat dus 34??quote:Op zondag 26 juli 2020 16:05 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Was een grapje, toen ik hier nog actief was droeg ik nog maatje 30 en alleen maar smalle broeken.
[..]
Don’t question the fesjun gado pl0x

Echte bazen dragen tegenwoordig 34quote:Op zondag 26 juli 2020 16:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Haha en tegenwoordig is dat dus 34??

Ben je ook al zo dik geworden?quote:Op zondag 26 juli 2020 21:37 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Echte bazen dragen tegenwoordig 34
Hoewel ik denk dat @:xSanjay nog een grotere maat dan 34 nodig heeft

Was vooral gewoon erg skinnyquote:Op zondag 26 juli 2020 21:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ben je ook al zo dik geworden?
Ik ben ook al van W29/30 naar W32/33 gegaan...

Heb je een prijscategorie in gedachte? De stap van Uniqlo naar andere (japanse) denim is qua prijs namelijk wel een grote. Veel duurdere merken, maar nog Sub 200 halen hun denim bij dezelfde wever vandaan als Uniqlo (Kaihara). Echt een alternatief kan ik dan ook niet noemen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 16:29 schreef YourCaptor het volgende:
Ik ben weer toe aan een volgende aankoop. Mijn laatste 3 raws zijn alleen Uniqlo.
Enige tips voor een goed in NL verkrijgbaar alternatief? Liefst 100% katoen zonder elastaan toevoeging.
Ik blijf een Japanse denim kopen toch lastig vinden. Bang om een niet goed passende aankoop te doen.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |