En welk team is wel zonder zonde?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Nee hij moet niet stoppen. Alleen stoppen met hypocriet zijn.
Fout geld aannemen is net zo fout als de daden waarmee het verkregen wordt. Prima als je fout geld aanneemt, moet je zelf weten. Maar ga dan niet anderen de maat nemen.
Hier gaan we niet uitkomen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
En welk team is wel zonder zonde?
Er zijn twee soorten coureurs.
1) doen niks en laten zich nergens over uit
2) de groep die zich inzet voor goede doelen en/of bepaalde zaken. Zoals Hamilton.
Groep 2 krijgt de meeste kritiek. Wij leven echt in een achterlijke wereld
De reden dat ze Rusland skippen is dan ook niet vanwege de veiligheid, zoals waar mogelijk hier in Jeddah sprake van zou zijn.quote:
quote:Doelwit van de aanval was Aramco. Wat is de band tussen dat staatsbedrijf en de Formule 1?
"Die band is zeer hecht en vooral heel lucratief. Aramco is een van de belangrijkste sponsoren van de Formule 1 en is bij alle races prominent zichtbaar. Het gaat om een megadeal voor vele tientallen miljoenen. Aramco, een van de grootste vervuilers van de wereld, wil en moet duurzamer gaan produceren. Het bedrijf gebruikt de koningsklasse van de autosport om de naamsbekendheid te vergroten en zo het imago op te poetsen.
"Daarnaast sponsort Aramco Aston Martin, de renstal van de steenrijke teameigenaar Lawrence Stroll. Hij wordt in de paddock nu gekscherend 'Lawrence of Arabia' genoemd."
Hun financiële vooruitzicht zullen ze sowieso moeten bijstellen, al was het alleen maar vanwege de geëxplodeerde transportkosten. Dat gaat er flink inhakken en het is ook nog maar de vraag of alles dit jaar op tijd op de plaats van bestemming komt. Ik ben bang dat de vertraging van Haas bij de pre-seasontest geen incident blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet of zo’n contract nou veel waard is, maar ze gaan denk ik wel sponsorinkomsten moeten opvangen, en hun financieel vooruitzicht bijstellen
Nee, vanwege de oorlog. Laat Saoedi-Arabië nou ook in oorlog met een buurland zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De reden dat ze Rusland skippen is dan ook niet vanwege de veiligheid, zoals waar mogelijk hier in Jeddah sprake van zou zijn.
Klopt heer. Dat realiseer ik me nu ook.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 11:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
met of zonder apostrof zou het ook over corona kunnen gaan hoor.
Och de sjeiks hebben meer money dan Poetinquote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, vanwege de oorlog. Laat Saoedi-Arabië nou ook in oorlog met een buurland zijn.
Nou....quote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Och de sjeiks hebben meer money dan Poetin
De sjeiks kunnen meer geld naar Liberty en co overmaken om het door te laten gaan dan Rusland,quote:
Google eens naar het geschatte vermogen van Poetinquote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:26 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De sjeiks kunnen meer geld naar Liberty en co overmaken om het door te laten gaan dan Rusland,
Money talks principe
Goh, nette oliebedrijven bestaan natuurlijk niet maar is er wel degelijk een verschil tussen de staatsbedrijven Aramco en Petronas en een Shell en Exxon maar dat weet jij natuurlijk ook welquote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het ook even over de sponsor van team Red Bull ExxonMobil hebben...
In 2001 kwam ExxonMobil in opspraak vanwege mensenrechtenschendingen van militairen die ze hadden ingehuurd ter bewaking van een gasveld en pijpleiding in Indonesië. De militairen maakten zich schuldig aan verkrachting, marteling en moord.[6]
In 2015 bleek uit berichten dat ExxonMobil mogelijk 40 jaar daarvoor al onderzoek had gedaan waaruit zou blijken dat mensen voor klimaatverandering zorgen. Volgens die berichten verspreidden ze daarna bewust informatie die het tegendeel moesten bewijzen.[7] Hetzelfde jaar startte een gerechtelijk onderzoek naar deze beschuldigingen. In 2018 resulteerde dit onderzoek in een dagvaarding door de New Yorkse procureur-generaal Barbara Underwood. ExxonMobil wordt ervan beschuldigd haar aandeelhouders niet de juiste informatie gegeven te hebben over de financiële risico's die de klimaatopwarming (en bijhorende klimaatwetgeving) betekent voor het bedrijf. ExxonMobil ontkent schuldig te zijn. Het proces over deze zaak begon op 22 oktober 2019, een uitspraak wordt half november 2019 verwacht.[8]
Op 26 mei 2021 stemden de aandeelhouders voor opname in de raad van bestuur van twee vertegenwoordigers van het activistische hefboomfonds Engine No. 1 – dat slechts 0,02 procent van de aandelen bezit – en dit zeer tegen het advies in van het management.[9]
Melbournequote:Op zaterdag 26 maart 2022 13:48 schreef Nober het volgende:
Gelukkig gaan we bijna naar Australië.
Is de voltallige F1 crew gevaccineerd en zesvoudig geboosterd zodat ze met mondkapje erheen mogen?
Nee ze hebben allemaal banden met Pirelliquote:Op zaterdag 26 maart 2022 12:42 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij heeft of had Ferrari banden met Shell.
Ook af
Ik wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:49 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik ook, maar heb geen beeld en geluid
Allard was nog steeds aan het kuchen.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:54 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Viaplay
Uhhmmmm ja uhmmm mmmm jaaa ellex elbon hmmmmmm
Lekker gloryhunten met Ferrariquote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:57 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind Verstappen met zijn brede kop steeds irritanter worden
Ik ga op zoek naar een nieuwe favoriet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |