Nee hoor, meestal kan je daar gewoon terecht. Pakken ze hun eigen pas. En anders schrijf je je in bij KvK als Picobello BV en kan je overal passen aanvragen.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Aan die toko's heb je als particulier weinig..
Zowel bij Bouwmaat als bij KVK hier in de regio gaat je dat niet lukken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:43 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee hoor, meestal kan je daar gewoon terecht. Pakken ze hun eigen pas. En anders schrijf je je in bij KvK als Picobello BV en kan je overal passen aanvragen.
Scheelt echt enorm in kwaliteit en vaak ook flink in prijs.
Kan je bij de bouwmaat vergeten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:43 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee hoor, meestal kan je daar gewoon terecht. Pakken ze hun eigen pas. En anders schrijf je je in bij KvK als Picobello BV en kan je overal passen aanvragen.
Scheelt echt enorm in kwaliteit en vaak ook flink in prijs.
Oeps. Beter gekeken. Het is de vloerbedekking. Excuus.💐quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:25 schreef AnneX het volgende:
Grote stappen weer! 👍🏼
Oei…denk je eraan de granitovloer te beschermen?
Haha, ja meer dan genoeg. Houdt ons van de straat zullen er maar zeggenquote:Op donderdag 23 juni 2022 18:29 schreef Smallish het volgende:
Leuke update! Lekker dat jullie nu echt aan de slag kunnen. Er is genoeg te doen, zeg… Maar het blijft echt een ontzettend leuk huis!
Ja, die is wat aan het woekeren (vooral de braamquote:
Is dat sjouwen met grote honden nog ergens goed voorquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ben je gespierd!
Dat valt mij dan weer op. Goed bezig zeg! En wat heerlijk om de tuin dan als beloning te hebben, om even bij te komen.
En wat stom dat het oude huis niet verkocht. Hoe kan dat nou?
Ja, viel mij ook op. Volgens mij best een gewild ding!quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:35 schreef Seven. het volgende:
Grappig lampje in de slaapkamer trouwens!
Niet zo maar weggooien hoor!quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:55 schreef Candaasje het volgende:
Lamp is wel lekker retro ja![]()
Maar we hebben hem er nu wel afgehaald. Maar 4682 keer ons hoofd tegen gestoten.
Yep, mocht je 'm verkopen dan hoor ik het graagquote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Niet zo maar weggooien hoor!
Kan je echt iemand nog zeer blij mee maken. En een zakcent mee verdienen.
Ja die had je getipt jaquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:27 schreef Kreator het volgende:
Als je het kan missen zou ik geen laminaat nemen, maar PVC. Bijna niet stuk te krijgen en slijt niet/nauwelijks.
Tevens doet 1 van mijn vrienden dat in het dorp.. (maar die is altijd druk)
Wat moet er gebeuren aan elektra?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja die had je getipt ja![]()
Maar voor boven, in elk geval de slaapkamer, gaan we niet voor een al te prijzig vloer. En ik vind maar weinig pvc vloeren mooi en die vallen dan ook wel allemaal in de wat hogere prijscategorie![]()
(Laminaat vind ik 9 vd 10 keer ook lelijk, maar die kosten liggen al wat lager).
Kostbare vloeren bewaren we voor beneden.
Net offerte elektricien gehad.
Au. Maar goed, stond wel op de begroting. Ongeveer.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:27 schreef Kreator het volgende:
Als je het kan missen zou ik geen laminaat nemen, maar PVC. Bijna niet stuk te krijgen en slijt niet/nauwelijks.
Tevens doet 1 van mijn vrienden dat in het dorp.. (maar die is altijd druk)
Ongeveer alles stamt nog uit 1935. De draden die we al hebben weggehaald viel het jute compleet vergaan vanaf.quote:
Ooit eens in en herenboerderij een hanglamp in de hal weggehaald. Zat keurig verbonden met zo'n prachtig porseleinen kroonsteentje. Laddertje neer gezet en er boven op met een geïsoleerde schroevendraaier wilde ik de schroefjes los halen. Bij het allereerste moment van aanraking een stofwolk. En twee blanke draden onder een zachtboard plafond. Daarna enkele momenten spanning en heel voorzichtig de ladder af. De isolatie tussen de twee draden was het enige wat er voor zorgde dat de draden elkaar niet raakten. In de meterkast van alle twee de groepen de stoppen er maar uit gehaald.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:24 schreef Candaasje het volgende:
Ongeveer alles stamt nog uit 1935. De draden die we al hebben weggehaald viel het jute compleet vergaan vanaf.
Mooiquote:Op donderdag 23 juni 2022 22:37 schreef Candaasje het volgende:
Qua kleuren (klinkt niet als topprioriteit, maar het schildert toch echt makkelijker zonder vloer en meubels) gaan we voor de slaapkamer voor een combinatie van fris wit (ral 9016) met donkerblauw en licht/grijsblauw.
We hebben nu een jaar of 10 terra in de slaapkamer (of nouja, dat moest het worden. Het pakte meer oranje uit...) en we willen eens wat anders. Terra komt nog wel ergens anders terug, in de voorkamer of eetkamer ofzo.
Voor de blauwe kleuren kwamen we na heel wat staaltjes bij verf van Algo uit. Die maken verf op basis van algen en us ekologisch ditdat. We liepen er toevallig tegenaan, en ach, waarom niet?
Schuine wand en plafond worden wit, evenals al de kozijnen en de twee deuren.
Muur met raam en onder schuine wand wordt dan donkerblauw:
[ link | afbeelding ]
En we moeten nog even een tester halen, maar voor de inloopkast denken we aan de lichtere/ grijzere blauw (maar wel met genoeg contrast met de witte deur en plinten)
[ link | afbeelding ]
Welke van deze twee kleuren de lange zijmuur (komt witte kast voor) wordt, moeten we nog even bekijken.
Qua vloer moeten we ook nog bezien wat het wordt. Het is niet zo'n hoge kamer dus wellicht licht laminaat (eiken ofzo, niet wit). Of... misschien gaan we wel voor een wat donkerdere vloer met veel kleurcontrasten van lundia.
[ link | afbeelding ]
Keuzes, keuzes, keuzes.
En misschien komen we er nog keihard op terug
Herkenbaar. Is hier ook echt het geval. En met geluk 1 stopcontact per kamerquote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ongeveer alles stamt nog uit 1935. De draden die we al hebben weggehaald viel het jute compleet vergaan vanaf.
Dus er moet een nieuwe groepenkast komen, maar ook nieuwe leidingen ingefreesd worden, oude metalen leidingen verwijderd worden, nieuwe bedrading, schakelmateriaal, etc.
Elektricien komt nog een keer langs om te kijken wat we zelf alvast kunnen doen. (De slaapkamer voor hebben we natuurlijk al grotendeels zelf gedaan)
Het belangrijkste met buizen leggen. Geen scherpe bochten. En zorgen dat als je een mof of voorgevormde bocht gebruikt de buis vast ligt. Desnoods de mof of bocht aan de buitenkant voorzien van een druppel lijm.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dus er moet een nieuwe groepenkast komen, maar ook nieuwe leidingen ingefreesd worden, oude metalen leidingen verwijderd worden, nieuwe bedrading, schakelmateriaal, etc.
Elektricien komt nog een keer langs om te kijken wat we zelf alvast kunnen doen. (De slaapkamer voor hebben we natuurlijk al grotendeels zelf gedaan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er moe(s)t natuurlijk ook nog genoeg gebeuren, dus we zijn maar eens begonnen met de keukenvloer eruit te slopen. Was eerst niet het plan, want betonditdatzuszo, maar de laag bleek na nadere inspectie niet zo dik te zijn en nu gaan we er dan toch ook schuimbeton+vloerverwarming ingooien. En als we dan toch bezig waren, moesten de tegels ook maar gelijk van de muren.
Dat was best een zwaar, warm en enorm stoffig klusje. Met hulp van zwager, een gehuurde bijtelboor (hoe heet dat? kleine kangoo?) en genoeg korte pauzes tussendoor kwam het best goed. De tegels op de muur bleken misschien nog wel hardnekkiger te zijn.
Zand weggraven, flink meppen met de hamer en ook wat hulp van de boor.... op een gegeven moment hadden we de slag te pakken.
We hadden niet de grootste boor, want dat ding wilden we ook gebruiken voor de tegels. Ik denk dat we elke hoek gehad hebben qua houding, en ik was blij met de masculiene kracht van vriend en zwager, want jeutje.... mijn armen verzuurden al binnen een minuut denk ik![]()
Het is dat de tegeltjes niet onze smaak zijn voor de nieuwe keuken, maar dat was wel vakmanschap, hoe stevig en netjes gelijk/recht die direct in het cement gezet waren!
En heel de meuk moet natuurlijk ook afgevoerd worden. Hiervoor hadden we gelukkig wel een container gehuurd, dus we hoefden niet zover te kruien![]()
Dus de voormalige keuken is nu een zandbak![]()
Nu nog zo'n 35cm uitgraven, en dan kan al het leidingwerk er in. En de wanden moeten natuurlijk afgewerkt worden. Ze zijn ook niet haaks.
In de tussentijd hebben we ons keukentje in de schuur maar wat uitgebreid. Warm water hebben we niet, maar hey, we gaan voor het echte campinggevoel:
De slaapkamer vordert ook wel best gestaag. Eerst zijn we begonnen met schuren, gronden en schilderen van kozijnen, deur en plafond. Er zit best heeul veeul houtwerk in die kamer, dus dat duurde wel even.
We kozen voor RAL9016. Nu, voor de slaapkamer vind ik het prima, maar de hal wordt wel een tikkie minder fris wit denk ik. Het is wel érg wit.
Daarna hebben we de kamer behangen.
Dat deed ik dus één keer en NOOIT meer. Wat een crime is dat zeg![]()
En zat het er na veel gedoe eindelijk een beetje netjes op.... ga je er later met gekleurde verf over heen... zuigt dat spul veel vocht, krimpt het alsnog, zie je alsnog naden, opeens toch weer overal butsen in de je muren en begint op plekken te bobbelen waar dat het heel niet deed![]()
(Het was niet het goedkoopste behang ofzo)
Dus de rest van de kamers laten we mooi stuken, heb ik na die dag per direct besloten![]()
(Scheelt weer een relatiecrisis)
Plaatjes bij het praatje:
Ok, dat ging toch nog best aardig, ondanks onderstaand soort hoekjes, schuine wanden, scheve muren, etc.
Toen was alles dus witterdanwit... tijd voor wat kleur:
(Vooral dat oranje gordijntje maakt het echt af)
De donkere kleur komt op foto's vaak wat donkerblauw over, maar is echt groenblauw. Niet zo fel als Peacock Pride, maar afhankelijk van het tijdstip/lichtinval zie je de groene kleur sterker verschijnen![]()
De verf is dus op algenbasis, en het werkte prima. Beetje maf luchtje en we hadden wel echt 2 lagen nodig, maar de kleur is wel echt wat ik zocht.
De lichtere kleur pakte iets blauwer uit dan onze testers deden vermoeden. Ik had verwacht dat er meer grijs/groen in zou zitten, maar het is nu meer babyblauw. Toch misstaat het imho niet.
Deze verf was niet op algenbasis. Die was namelijk (dachten we) wel erg grijs. Misschien had dat achteraf wel meegevallen.
Er moet hier en daar nog wat bijgestipt/bijgewerkt worden (ik had niet anders verwacht ) maar in de tussentijd hebben we de vloer gelegd. Het is zoals ik hier al had gepost, de Lundia 'Rustiek' geworden.
Zoals je kunt zien op de foto's, moeten we het kozijn nog zo maken dat het lijkt alsof het schuine hoekje hoort. Maar daar wil ik een vriend voor vragen die veel aan houtbewerking doet. (Misschien had ik dat al eens gezegd, geen idee meer).
Nu eerst een middagje ontspannen op een Historisch Festival een dorp verderop. Dan zal ik vanavond nog even onze Pax-Kast-Avonturen met jullie delen, en vast een verdere sneak preview geven
[ Bericht 1% gewijzigd door Candaasje op 09-07-2022 11:36:15 ]
Die kleurcombi vind ik echt meer dan geweldig, donkerblauwig/groen met wit en oranjequote:Op zaterdag 9 juli 2022 11:31 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
(Vooral dat oranje gordijntje maakt het echt af)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |