*Schop*
Het was even stil, maar dan vooral online. Mijn werk was hectisch, ons appartement verkocht niet en ondertussen moest er natuurlijk ook wel wat gedaan worden aan het nieuwe huis.
Gelukkig nu 'vakantie' dus wat meer tijd voor alles.
Er zijn diverse profi kluslui langsgeweest. We hebben in elk geval een elektricien die waarschijnlijk op korte termijn tussendoor al wat dingen kan doen

We hebben ook akkoord gegeven voor de spouwmuurisolatie, maar dat wordt na de bouwvak. Een nieuw dakraam komt dan ook.
Afspraken voor het inmeten van de keuken, offerte maken voor glas, het loodgieterswerk en het schuimbeton staan of lopen ook al.
Goed, zelf natuurlijk ook al verder gegaan. We zijn nu bezig met de slaapkamer zodat we straks één kamer binnen hebben die 'af' is een waar we kunnen verblijven nadat we beneden de vloeren eruit hebben gesloopt.
We begonnen met de isolatie. Dat is 16 cm glaswol worden.
Dus frame gebouwd, dat was nog best een klus want natuurlijk is niks recht en de grote witte draagbalk helt. Maar hey, met passen, meten en wat stellen kwamen we er wel.
![IMG-20220607-WA0004.jpg]()
Aanschouw hier mijn leerproces aangaande klussen. Les 1: flikker niet overal je gereedschap neer

![IMG-20220607-WA0005.jpg]()
We bedachten dat we natuurlijk ook wel iets van stopcontacten naast het bed wilden, ... dus we hebben ook maar geoefend met frezen.
Doodeng, maar goed, de nu nog lege leidingen zitten op hun plek.
![IMG-20220623-WA0011.jpg]()

niet mijn meest charmante foto, maar ik moet jullie toch een beetje vermaken.
En nu maar hopen dat we een beetje volgens de voorschriften gewerkt hebben. Anders horen we dat vast van de elektricien.
Via via nog een stucadoor gevonden. Achteraf gezien hadden we hem liever een weekje later gehad (ivm de inbouwkast), maar we waren allang blij dat er iemand nog voor de kerst kon
![IMG-20220623-WA0008.jpg]()
Ik durf het trouwens bijna niet te zeggen... Maar we moeten dus een hoek van de originele jaren '30 paneeldeur afzagen door dit isolatie geintje. Au.
Opschuiven van de deur is geen optie ivm vaste trap naar zolder/ trappenhuis.
Dat gezegd hebbende, we hebben dan wel weer de inbouwkast gespaard. Of nouja... we trokken het behang eraf en ontdekten.... hout met boktor!
![IMG-20220623-WA0007.jpg]()
Dus we braken de kast af.... en bouwden hem weer op. Want het hoortbij het huis
We gaan er (ooit, later...) een spiegel/kaptafel in maken.
![IMG-20220623-WA0012.jpg]()
![IMG-20220623-WA0002.jpg]()
Uiteraard komen alle plinten en agdeklijsten er straks weer netjes op.
De muren zijn inmiddels ook ontdaan van het behang, dus nu is het een kwestie van plafond schilderen, kozijnen schilderen, behangen, kleur op de muren, de vloerbedekking eruit en een vloer er in. Oh en... onze pax kasten inkorten (2cm te hoog

) en het hoofdbord van ons bed ook inkorten. Want die past nu niet onder de schuine zijde.
We hebben ook al ideeën over de kleuren, maar dat bewaar ik even tot ik weer zin heb om naar boven te lopen. Multifunctioneel, die bouwemmers

: