Ik vind Poetin zelf ook wel erg zijn best doen voor die titel.quote:
De opa van Johnson was een Ottomaanse minister met Circassische roots.quote:
Of verhulde steun in de hoop dat die asset doorgaat met het slopen van het VK.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch nog wat goeds gedaan die mafkees.
Ho ho volgens wappies worden de militaire doelen behaald en is het een kwestie van tijd dat Rusland de eindoverwinning binnen heeftquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:44 schreef Grishenko_ het volgende:
Rusland verliest iedere slag: een blik gedemotiveerde soldaten met voornamelijk oude militaire uitrusting die het moeten opnemen tegen hun broeders in het Westen. Het was al een kansloze missie om te starten, maar het is al helemaal van de pot gerukt dat deze dictator gewoon door blijft gaan: omwille van zijn ideaal van een verenigd USSR moet alles maar plat gegooid worden.
En die dreiging van zijn kernwapenarsenaal vind ik echt ronduit schandalig, hoezeer wil Rusland zich profileren als internationale slechterik?
Die zijn dan analfabeet of anders moeten ze naar specsavers.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ho ho volgens wappies worden de militaire doelen behaald en is het een kwestie van tijd dat Rusland de eindoverwinning binnen heeft
Ik heb er net eentje laten ontploffen bij op de champs elysees bij nuclearsecrecy.com. De Topol ss-25, eentje uit het huidige Russische arsenaal. Er is helaas maar weinig over van Parijs, ca 1,5 miljoen doden en een fallout die tot Maastricht komt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voor de grotere steden zoals Parijs heb je tientallen kernbommen nodig.
Laat je niet misleiden door achterhaalde koude oorlog informatie.
De wappie haat zit blijkbaar diepquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ho ho volgens wappies worden de militaire doelen behaald en is het een kwestie van tijd dat Rusland de eindoverwinning binnen heeft
Wappies zijn Kremlin trollen , een soort betaalde boudettjesquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Tientallen kernbommen... kom op zeg, zeg dan niks. TIENTALLEN kernbommen om Parijs weg te vegen. Nee, welgeteld 1 is genoeg. En de Russen hebben 6000 van die dingen. Of ze het allemaal doen weet ik niet, maar meer dan genoeg om alle grote steden ter wereld weg te vagen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik heb er net eentje laten ontploffen bij op de champs elysees bij nuclearsecrecy.com. De Topol ss-25, eentje uit het huidige Russische arsenaal. Er is helaas maar weinig over van Parijs, ca 1,5 miljoen doden en een fallout die tot Maastricht komt.
Ik weet niet of dit heel betrouwbare informatie is natuurlijk maar ik vind dat toch nog wat objectiever dan jou op je woord geloven dat het achterhaalde informatie is.
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshimaquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tientallen kernbommen... kom op zeg, zeg dan niks. TIENTALLEN kernbommen om Parijs weg te vegen. Nee, welgeteld 1 is genoeg. En de Russen hebben 6000 van die dingen. Of ze het allemaal doen weet ik niet, maar meer dan genoeg om alle grote steden ter wereld weg te vagen.
(ja ik weet dat jij dat niet zei)
Ja, leuk. Rusland heeft ook bv de Topol, dat is 800 kiloton. En dat is even los van de wapens in de megatonnen. Hiroshima was 15 kiloton. Dat is meer dan 53x zo sterk. Koekkoek. En dan hebben ze ook wapens in de megatonnen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshima
Daar kan je Utrecht mee verwoesten in een keer
Want wappie staat gelijk aan corona?quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De wappie haat zit blijkbaar diepDit gaat over Oekrane en niet over corona.
Ze zijn daar niet zo van het klimaat he?quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Beter beeld. Op het einde zie je ook goed dat er een 2e schip in de fik staat, wat aan het wegvaren is.
[ afbeelding ]
Laat Utrecht eens gewoon met rust.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft kleine kernbommen , 1/5 van de kracht van hisoshima
Daar kan je Utrecht mee verwoesten in een keer plat met domtoren en Hoog Catharije
Jensen en de blauwe tijger en de rest van de wappiemedia zijn allemaal vrolijk overgegaan in pro Poetin standpunten en ook veel van de corona wappies op fok zijn "wakker" over Oekrane.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De wappie haat zit blijkbaar diepDit gaat over Oekrane en niet over corona.
quote:KIEV - Moskou zet executiepelotons in aan het front om er zo voor te zorgen dat de Russische soldaten niet hun wapens weggooien en overlopen naar de Oekraners.
Dat heeft de oorlogscorrespondent van de Daily Mail, Ian Birrell, vernomen van Oekraense veiligheidsdiensten.
Twee Russische soldaten die al aan het begin van de oorlog bij Kiev gevangen werden genomen. Door de chaos in het Russische leger neemt het aantal deserteurs snel toe, aldus Kiev.
De executiepelotons zijn een uitvinding van Stalin. Die stuurde zijn ongewapende soldaten met duizenden tegelijk af op Duitse mitrailleursnesten.
En om ervoor te zorgen dat zij niet halverwege de zeer ongelijke strijd opgaven, stonden achter hen manschappen van de Russische geheime dienst die hen zonder pardon in de rug schoten als zij weigerden verder naar voren te trekken.
Volgens de Oekraense veiligheidsdiensten worden vooral Tsjetsjeense eenheden ingezet om te dienen als executiepelotons.
Sinds het begin van de oorlog is er een stroom van berichten dat gedemoraliseerde Russische soldaten hun eenheden in de steek laten en zich ofwel zo snel mogelijk overgeven aan de Oekraners, ofwel hun uniformen inruilen voor een burgerkloffie en dan proberen in gestolen auto’s de grens met Rusland weer over te komen.
Ook zijn er rapporten van soldaten die zichzelf moedwillig in de voet schieten om maar aan de oorlog te ontkomen.
Hinderlaag
Een gedocumenteerd verhaal is het overlopen van een Russische tankcommandant met tank en al. Nadat zijn bemanning al eerder was gevlucht, had de commandant contact opgenomen met de Oekraners en een tijd en plaats afgesproken.
Die stuurden daarop een drone de lucht in om er zeker van te zijn dat de Russen geen hinderlaag van plan waren, maar de tankcommandant verscheen – alleen, maar met tank – op de afgesproken plaats en tijd. „Hij zag de zin van de oorlog niet meer”, aldus Victor Andrusjiv, een adviseur van het Oekraense ministerie van Binnenlandse Zaken.
Een verwoeste Russische tank bij Kiev. In de slag rond Boetsja aan het begin van de oorlog verlieten veel Russische militairen hun voertuigen, die vervolgens makkelijk door de Oekraners konden worden uitgeschakeld.
De tankcommandant had eerder van een hogere officier te horen gekregen dat die hem persoonlijk zou doodschieten als hij hetzelfde zou doen als zijn gevluchte bemanning voor hem; de officier zou dan zeggen dat hij in de strijd was omgekomen.
„Mischa [de tankcommandant] vertelde ons dat hij amper enig voedsel over had, dat de commandostructuur totaal aan gort was en de moraal zeer laag”, aldus Andrusjiv. Sinds het begin van de oorlog stuurt Kiev een onafgebroken stroom aan sms’jes naar de mobiele telefoons van de Russische soldaten met instructies hoe ze het beste met zo min mogelijk risico kunnen overlopen.
BEKIJK OOK:
Westen staat versteld van slechte prestaties Russische leger
Zijn ministerie looft inmiddels 10.000 dollar uit voor elke Russische soldaat die overloopt: die zou de rest van zijn leven ’comfortabel’ kunnen slijten inclusief „televisie, telefoon, keuken en douche”.
Volgens de Oekraners neemt het aantal Russische soldaten die zich – met hun materieel – vrijwillig overgeven, nog steeds toe. „Ze realiseren zich dat ze door het officierenkorps worden gebruikt als kanonnenvoer”, aldus een andere medewerker van het ministerie van Binnenlandse Zaken, Denis Monastyrsky.
Deserties
Ook het in Engeland gevestigde Centre for Defence Strategies stelt dat een groeiend aantal Russen overgave en overlopen verkiest boven de dood.
Maandag zou een groep van driehonderd Russische soldaten de wapens bij Soemi hebben neergelegd en de linies zijn overgestoken om zich over te geven.
Ook nabij Cherson en Mikolajiv neemt het aantal deserties volgens Kiev toe.
Volgens een rapport van het Amerikaanse Pentagon gooien de soldaten hun wapens neer en verschuilen ze zich in de bossen.
Een kwart van de Russische soldaten bestaat uit dienstplichtigen, die niet alleen zeer weinig getraind zijn maar ook totaal niet gemotiveerd om aan de strijd mee te doen. Identiteitsbewijzen van omgekomen soldaten laten jongens zien van net 18 jaar.
Zoals bijvoorbeeld Islam Abdoeragimov, een negentienjarige jongen afkomstig uit Dagestan.
Volgens schattingen van de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten staat het aantal Russische doden na amper vier weken strijd al rond de 10.000, evenveel als in de jarenlange oorlog viel tegen Afghanistan.
En vanuit Rusland en Wit-Rusland komen steeds meer berichten dat ziekenhuizen daar overspoeld raken met gewonden.
Om het tekort aan gevechtskrachten op te vangen heeft het Kremlin al een beroep gedaan op Syrische strijders en Tsjetsjeense huurlingen.
Moskou zou zelfs al Noord-Korea hebben gepolst of het geen kanonnenvlees kan sturen.
En als verdediging tegen..?quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:06 schreef speknek het volgende:
[..]
De NAVO is geen dreiging, het is een verdedigingspact. De dreiging is dat de buurlanden een bloedhekel aan Rusland hebben, en vice versa.
Fair enough maar op dit moment en in deze context: Rusland = Poetin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Putin vind de navo een bedreiging. Belangrijke nuance
Telegraafartikel waarvan de bron de Daily Mail is... Ik zou het met een korrel zout nemen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-tegen-overlopers
[..]
Verdediging tegen een invasie.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En als verdediging tegen..?
Juist. En daarmee dus per definitie een dreiging. Het is echt vrij eenvoudig.
Het zou wel in het straatje van "we sturen een onbeschermde kolonne aan vrachtwagens" ergens heen passen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:22 schreef nietzman het volgende:
Vond dat schip sowieso maar een raar verhaal. en scheepje die met een kraan wat APCs en wat munitie uitlaad? Als dat alles is wat ze hebben, hebben ze hun bevoorrading nog slechter op orde dan al bekend was.
Slechte vergelijking maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Verdediging tegen een invasie.
Een alarm op je voordeur is alleen een dreiging voor een dief.
Volgens mij is de verhouding niet lineair. Maar wat boeit het eigenlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk. Rusland heeft ook bv de Topol, dat is 800 kiloton. En dat is even los van de wapens in de megatonnen. Hiroshima was 15 kiloton. Dat is meer dan 53x zo sterk. Koekkoek. En dan hebben ze ook wapens in de megatonnen.
Zolang Nederlandse oud generales van de strijdmachten, raadgevers over geopolitieke zaken in meerderheid aangeven dat Rusland gestaag wel degelijk doelen haalt en men nu bewegingen ziet die logischer wijs leiden tot bepaalde onderhandelingen, dan weet ik niet wie de wappie is?quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat kan, dan is ie maar 40x zo sterk. Of van mijn part 20x. Maar dood gaan we.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mij is de verhouding niet lineair. Maar wat boeit het eigenlijk
Precies. Was het maar achterhaalde koude oorlog bangmakerij. 1 is genoeg voor Parijs. Dus ook voor London, Berlin, Randstad, Warschau en laten we zeggen Milaan omdat ook Putin hopelijk niet wil dat Rome verdwijnt. Dus met een handjevol van die bommen is Europa geschiedenis.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tientallen kernbommen... kom op zeg, zeg dan niks. TIENTALLEN kernbommen om Parijs weg te vegen. Nee, welgeteld 1 is genoeg. En de Russen hebben 6000 van die dingen. Of ze het allemaal doen weet ik niet, maar meer dan genoeg om alle grote steden ter wereld weg te vagen.
In een bepaalde mate wordt nieuws ook simpelweg herhaald. Dit las ik een paar dagen na de invasie ook al namelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-tegen-overlopers
[..]
Niet gekeken, maar geciteerd voor waarheid.quote:
Hoe langer het duurt hoe sterker de positie van Zelinsky wordt die gaat echt niet toegeven. Welke militaire doelen heeft Rusland op dit moment onder controle dan?quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zolang Nederlandse oud generales van de strijdmachten, raadgevers over geopolitieke zaken in meerderheid aangeven dat Rusland gestaag wel degelijk doelen haalt en men nu bewegingen ziet die logischer wijs leiden tot bepaalde onderhandelingen, dan weet ik niet wie de wappie is?
Die bedoel ik ookquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet gekeken, maar geciteerd voor waarheid.
Net zoals die kerel van haar. Lekker klagen vanaf de zijlijn in hun veilige nederland met hun gont.
ach ja natuurlijk ze hebben dezelfde achternaam.quote:
De brand oo het achterste schip lijkt me niet heel gunstig voor de integriteit van de constructie. Drydock time.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Beter beeld. Op het einde zie je ook goed dat er een 2e schip in de fik staat, wat aan het wegvaren is.
[ afbeelding ]
een bedreiging voor heren als Hitler , Stalin en Poetinaquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En als verdediging tegen..?
Juist. En daarmee dus per definitie een dreiging. Het is echt vrij eenvoudig.
Ja tientallen, het zullen namelijk kleinere moeten zijn want die grote waar een paar figuren naar mij over zitten te roepen dat ik er niks vanaf weet, gooi je niet op een klein raketje.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Want daar heeft de Russische marine zulke goede ervaringen meequote:Op donderdag 24 maart 2022 13:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
De brand oo het achterste schip lijkt me niet heel gunstig voor de integriteit van de constructie. Drydock time.
https://twitter.com/op1np(...)r-voor-dan-we-denkenquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ][ afbeelding ] Op donderdag 24 maart 2022 13:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt hoe sterker de positie van Zelinsky wordt die gaat echt niet toegeven. Welke militaire doelen heeft Rusland op dit moment onder controle dan?
https://twitter.com/op1np(...)r-voor-dan-we-denkenquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ][ afbeelding ] Op donderdag 24 maart 2022 13:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hoe langer het duurt hoe sterker de positie van Zelinsky wordt die gaat echt niet toegeven. Welke militaire doelen heeft Rusland op dit moment onder controle dan?
quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook leuk deze interviews en hoe verschillend men daar naar kijkt
https://op1npo.nl/2022/03(...)tair-moet-ingrijpen/
En die koblenko is irritant
Levchenkoquote:
Hij heet Evgeniy Levchenko.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
ach ja natuurlijk ze hebben dezelfde achternaam.doh!
Maar neemt niet weg dat die dame ook schijtirritant is.
Rusland is bijna 2x zo groot als heel Europa.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een bedreiging voor heren als Hitler , Stalin en Poetina
Europa heeft geen behoefte aan meer lebensraum , Rusland wel
Ah ja alleen Mariopul is dus omsingeld voor de rest niks. Voor de rest zegt meneer alleen maar als als als en niks concreets.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
https://twitter.com/op1np(...)r-voor-dan-we-denken
Wat hij zegt
Die proxy wars voeren ze maar in de zandbak.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:13 schreef Gunner het volgende:
Zelensky vraagt NAVO om meer militaire steun
De Oekraense president Zelensky heeft in een videoverbinding met de NAVO-top in Brussel de leiders van de landen opgeroepen om meer militaire steun te geven aan Oekrane. Hij vroeg onder meer om straaljagers, tanks en wapenafweersystemen. "Als wij die krijgen, dan biedt dat zowel ons als jullie volledige veiligheid."
Ook waarschuwde Zelensky dat Rusland het aanvallen van NAVO-landen als volgende doel heeft. "Rusland wil militair verder gaan tegen oostelijke leden van de NAVO, tegen de Baltische staten en zeker tegen Polen."
Hij meldde ook dat Rusland fosforbommen heeft ingezet tijdens een bombardement. "Russische fosforbommen hebben opnieuw volwassenen en kinderen gedood." Zelensky onderbouwde zijn beschuldiging niet met bewijsmateriaal.
NOS.nl
Ja je kan het altijd vragen vlod. Maar krijgen doe je ze niet.
Waarom heeft hij dat nodig? En hoe kan Rusland verder?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:13 schreef Gunner het volgende:
Zelensky vraagt NAVO om meer militaire steun
De Oekraense president Zelensky heeft in een videoverbinding met de NAVO-top in Brussel de leiders van de landen opgeroepen om meer militaire steun te geven aan Oekrane. Hij vroeg onder meer om straaljagers, tanks en wapenafweersystemen. "Als wij die krijgen, dan biedt dat zowel ons als jullie volledige veiligheid."
Ook waarschuwde Zelensky dat Rusland het aanvallen van NAVO-landen als volgende doel heeft. "Rusland wil militair verder gaan tegen oostelijke leden van de NAVO, tegen de Baltische staten en zeker tegen Polen."
Hij meldde ook dat Rusland fosforbommen heeft ingezet tijdens een bombardement. "Russische fosforbommen hebben opnieuw volwassenen en kinderen gedood." Zelensky onderbouwde zijn beschuldiging niet met bewijsmateriaal.
NOS.nl
Ja je kan het altijd vragen vlod. Maar krijgen doe je ze niet.
Laat me raden, dit symboliseert "de ineengeslagen handen van de lidstaten" ofzo?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:09 schreef tjoptjop het volgende:
Navo heeft wel een enorm kantoor zeg, sodeju
[ afbeelding ]
Precies. Waarom tanks vragen? Ze staan daar beschikbaar op elke straathoek.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom heeft hij dat nodig? En hoe kan Rusland verder?
Als ik o.a. de verhalen hier moet geloven wordt het Russische leger al in de pan gehakt.
'Het slot op de deur van de vrije wereld'quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Laat me raden, dit symboliseert "de ineengeslagen handen van de lidstaten" ofzo?
Dat vraag ik mij ook af. Maar goed hoe meer steun hoe beter het is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik o.a. de verhalen hier moet geloven wordt het Russische leger al in de pan gehakt.
De vraag om steun valt heel goed te begrijpen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:23 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Maar goed hoe meer steun hoe beter het is.
Ah, geld voor mensenrechten en persvrijheid.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:30 schreef Aether het volgende:
Amerika komt met nieuwe sancties tegen Rusland en hulppakket voor Europa
Amerika stelt nieuwe sancties in tegen Rusland en zet tientallen bedrijven en mensen op de zwarte lijst. Onder hen zijn 328 leden van de Doema, het Russische parlement.
De VS trekt nog eens een miljard dollar uit om Europa te helpen met de vluchtelingencrisis. Er gaat ook geld naar de ondersteuning van mensenrechten en persvrijheid in Oekrane en omringende landen. Amerika zegt ook dat het tot 100.000 Oekraense vluchtelingen zal opvangen.
Het lukt niet eens in de Oekrane. Hoe wil hij in godsnaam met 175.000 tot 200.000 troepen waarvan al een groot deel zijn slagkracht is verloren volgens de berichten Polen binnenvallen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vraag om steun valt heel goed te begrijpen.
De claim dat Poetin bijvoorbeeld Polen binnenloopt is een beetje een vreemde in het licht van zijn 'militair falen' dat overal wordt gekenschetst.
Even gezocht, en ik heb gewonnen!quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Het slot op de deur van de vrije wereld'
quote:The North Atlantic Council decided at the 1999 Washington Summit to replace NATO’s headquarters, which had been in use since 1967. Due to a significant rise in memberships over the years, the organization was relying partially on temporary structures to meet its needs for office space. An ensuing architectural competition was based around the ideas of flexibility, functionality, security, and sustainability.
SOM’s design proposal, selected in 2003, represents NATO’s growing focus on unification and integration in the 21st century. The campus is located on what was Belgium’s first airfield, which was occupied by German forces in 1915 and again during World War II by German and Allied forces. NATO’s peace-driven ambitions are represented through the building’s eight long and four short office wings (seven floors in the long wings, four in the short) intersecting with a central atrium—like fingers interlaced in a symbolic clasp of unity and interdependence. The atrium provides visibility for the office wings and serves as transitional space to common areas, such as the conference centre and staff canteen.
Stel je aan zegquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
Ik gok dat het voor een groot deel voor binnenlandse consumptie is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Ik snap niet waarom we Zelensky niet op de vingers tikken met dat idiote gedrag van hem "No fly zone, militaire hulp, tanks, vliegtuigen, etc. Dan zeggen we dat het begrijpelijk is dat ie daarom vraagt. Hij weet heel goed dat we dat niet gaan doen, dus waarom zou je de boel gaan opstoken?
Bombarderen met halve liters bier, dagje wachten en de boel opvegen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het lukt niet eens in de Oekrane. Hoe wil hij in godsnaam met 175.000 tot 200.000 troepen waarvan al een groot deel zijn slagkracht is verloren volgens de berichten Polen binnenvallen?
Dat heeft ie niet nodig. Sinds 2015 is dat land volgepompt met wapens, het zit echt stampvol ermee. Moet je kijken hoe goed ze stand tegenstand bieden. Bovendien ook het grootste sanctiepakket ooit opgelegd aan Rusland. Nog meer spul escaleert alleen maar en zodoende wordt het een proxyoorlog tussen ons en Rusland wat zelf tot een hot war zou kunnen leiden. Wat een onzin joh.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Stel wij worden aangevallen. Zou jij het dan acceptabel vinden dat Rutte maar zijn mond verder houdt? Of wil je dan een leider hebben die alles op alles zet om het land te redden?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Nice.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even gezocht, en ik heb gewonnen!
[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.quote:
Om een oorlog te winnen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
Van Zelensky ja. Kijk eens hoe ontzettend wij Oekrane steunen met wapens en sancties tegen Rusland.quote:
En jij denk dat Oekraine een akkoord gaat maken en dat zomaar weggeven als Rusland niet in staat is om het hele land over te nemen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:36 schreef Discombobulate het volgende:
Mariupol kapot en overgenomen kan iig vertaald worden voor Rusland naar de-nazificatie aangezien Azov daar zit. Denk in ieder geval dat ze voor Mariupol zullen gaan. Landbrug erbij, weg uit Kiev want dat lukt niet. Lijkt me wel aardig in de buurt voor een akkoord.
Waar ben je bang voor danquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.
Op een gegeven moment komt er een patstelling en kan niemand verder. Dus ja.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En jij denk dat Oekraine een akkoord gaat maken en dat zomaar weggeven als Rusland niet in staat is om het hele land over te nemen?
"Oh de doelen zijn bereikt, nu kunnen we vrede sluiten"
Nee, dat gaat niet zo makkelijk.
Ja, dus? Nogmaals, hij moet alles op alles zetten om dat land te redden. Zijn goed recht om nogmaals een oproep te doen, dat wordt van een (sterke) leider verwacht.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Van Zelensky ja. Kijk eens hoe ontzettend wij Oekrane steunen met wapens en sancties tegen Rusland.
Weet ik veel, dat heeft niets met mijn vraag te maken. Je vult dingen in voor een ander. Er komt weer emotie bij jou op en je voelt je ongemakkelijk. Het enige wat ik deed is een vraag stellen.quote:
Het is een domme vraag.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is gewoon een serieuze en oprechte vraag. Dit is weer zo typisch in dit topic. Je mag geen verkeerd woord zeggen want ja dan ben je meteen dit of dat.
Relevantquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:47 schreef Dutch_view het volgende:
Zie Biden op CNN door de gangen van NAVO HQ letterlijk schuiven![]()
Kunnen ze hem beter niet in een rolstoel zetten
Man beweegt als Claus in zn nadagen![]()
En waarom stelde je die vraag?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Weet ik veel, dat heeft niets met mijn vraag te maken. Je vult dingen in voor een ander. Er komt weer emotie bij jou op en je voelt je ongemakkelijk. Het enige wat ik deed is een vraag stellen.
Maar hij snapt zelf toch ook wel dat 'm dat niet gaat worden? Waarom hou je je bevolking voor de gek?quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja, dus? Nogmaals, hij moet alles op alles zetten om dat land te redden. Zijn goed recht om nogmaals een oproep te doen, dat wordt van een (sterke) leider verwacht.
Woorden kunnen niet verkeerd zijn. Mensen welquote:Op donderdag 24 maart 2022 14:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het klinkt eerder als pure wanhoop. Niet dat ik dat niet begrijp of veroordeel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja, dus? Nogmaals, hij moet alles op alles zetten om dat land te redden. Zijn goed recht om nogmaals een oproep te doen, dat wordt van een (sterke) leider verwacht.
Het zal wel, maar ik kijk vooral rationeel naar dit conflict.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een domme vraag.
Als Zelensky die oorlog kan winnen door te gaan schreeuwen dat 1 plus 1 3 is, en de aarde plat, dan doet hij dat.
Maar dat is blijkbaar maar bitter moeilijk voor mensen zoals jij te begrijpen.
En toch zit je er constant naast. Dat is ook wat.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zal wel, maar ik kijk vooral rationeel naar dit conflict.
Ja, dit dus. Dit bedoelde ik idd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het klinkt eerder als pure wanhoop. Niet dat ik dat niet begrijp of veroordeel.
Het is ook een loze oproep, hij weet heus wel dat we geen straaljagers gaan leveren, bijvoorbeeld. Dus lijkt het toch vooral een manier om 'de wereld' te laten zien dat ze, in hun ogen, in de steek worden gelaten.
De no-fly zone is inderdaad kansloos, maar nooit geschoten is altijd mis. Tot nu toe hebben de oproepen voor wapens succes gehad en lijkt erop dat er ook steeds zwaarder geschut zijn kant opkomt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar hij snapt zelf toch ook wel dat 'm dat niet gaat worden? Waarom hou je je bevolking voor de gek?
Och, zeker.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En toch zit je er constant naast. Dat is ook wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |