abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204202766
Dit is mijn eigen analyse.

Rusland heeft in totaal 200.000 soldaten ingezet in Rusland. Volgens een Russische tweet zijn er 10.000 Russische doden en 16.000 gewonde. De NAVO gaat er nu vanuit dat er 15.000 doden zijn en dat zeker 40.000 Russische soldaten dood of gewond zijn.

Het Russische leger heeft in een maand tijd 20% van zijn slagkracht in Oekraïne verloren. Over een maand zal Rusland nog eens 20% verliezen als het zo doorgaat. Ze zullen dan zoveel man verloren zijn, dat ze overal tekorten zullen hebben. Het Russische front zal ineen storten.

Over vier maanden zullen alle Russische soldaten dood of gewond zijn bij dit tempo.

Als er niks gebeurt zal de oorlog niet houdbaar zijn voor Rusland.

Een van de volgende gebeurtenissen zouden daarom kunnen plaatsvinden binnen 2 maanden.

1. Er komt een verdrag tussen Rusland en Oekraïne

2. Rusland gaat veel meer diensplichtigen inzetten

3. Rusland gaat diensplichtigen inzetten en een (gedeeltelijke) mobilisatie uitvoeren

4. Rusland gaat kernwapens inzetten.

Als Rusland dit niet doet, en doorgaat op de huidige manier, dan gaat het Russische leger een groot verlies tegemoet. Veel groter dan Afghanistan. In Afghanistan had Rusland 15.000 troepen in 10 jaar verloren.
pi_204202998
Rusland trekt zich terug en blijft nog jaren de rebellen onsteunen om in die regio onrust te stoken.
pi_204203031
5. Poetin wordt vermoord.
pi_204203095
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:51 schreef Hiddendoe het volgende:
5. Poetin wordt vermoord.
Ik hoop het niet, dan komt er waarschijnlijk nog een veel grotere koekwaus voor in de plaats die direct kernbommen gaat gooien.
  donderdag 24 maart 2022 @ 13:00:17 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204203129
5. Economie stort in mei in. Complete chaos in Rusland. Geld is niets meer waard. Voedseltekort.
Overheid bestaat niet meer. Putin smeert m naar z'n bunker maar verliest alle macht. Land wordt niet meer bestuurd.
Oorlog in Ukraine stopt. Russische troepen stoppen met vechten, sommige keren terug naar Rusland, de rest geeft zich over en blijft in Ukraine.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2022 14:28:44 ]
pi_204203131
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:57 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik hoop het niet, dan komt er waarschijnlijk nog een veel grotere koekwaus voor in de plaats die direct kernbommen gaat gooien.
Er zijn wel meer malloten die kernwapens onder de knop hebben.
pi_204203695
Mijn theorie is dat Napoleon 3.0, niet ophoudt door te hopen dat ie verstand gaat gebruiken. Mijn theorie is dat je die agressieve gnoom alleen kan bereiken door zelf actief dat leger van hem plat te gaan bombarderen desnoods met kernwapens. En dat die smurf dan zich wel aanpast en te laf is om dan terug te gaan nuken.
pi_204203757
Er zal een verdrag komen tussen Oekraïne en Rusland. Rusland had meerdere dingen op zijn lijstje staan toen het Oekraïne binnenviel, en een Oekraïne die nooit bij de NAVO zal gaan stond denk ik helemaal bovenaan het lijstje.

Ook denk ik dat de gevechten in Mariupol zo hevig zijn omdat met Mariupol, de bevoorrading van het Russische leger makkelijker zal gaan (het is een havenstad).

Maar sowieso wil Rusland Mariupol innemen omdat het veiligheid voor de Donetsk regio zal betekenen. Geen Oekraïners die Donetsk in de rug zullen kunnen aanvallen via de haven(s). Tenslotte heeft Rusland Donetsk en Luhansk hun onafhankelijkheid erkend en daarmee impliciet beloofd dat het voor hun onafhankelijkheid zal vechten.

Het lijkt één oorlog, maar ik zie er duidelijk twee. Eentje is om de regering in Kiev te dwingen om akkoord te gaan met dat ze nooit meer bij de NAVO zullen gaan, dan zal hij Kiev verder wel met rust gaan laten. De andere is om de onafhankelijkheid en veiligheid van Donetsk en Luhansk zeker te stellen (en daarvoor is een corridor nodig tussen de Krim en de Donetsk oblast).

Mijn kijk op de zaak. Misschien zit ik er echt compleet naast, maar voor mij lijken dit voor de hand liggende dingen.

Dus dat verdrag zal er waarschijnlijk wel komen. Maar pas als Mariupol gevallen is en de corridor veiliggesteld is. Ik durf niet te zeggen hoe lang dat zal duren.
pi_204203767
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 13:50 schreef christmastsunami het volgende:
Mijn theorie is dat Napoleon 3.0, niet ophoudt door te hopen dat ie verstand gaat gebruiken. Mijn theorie is dat je die agressieve gnoom alleen kan bereiken door zelf actief dat leger van hem plat te gaan bombarderen desnoods met kernwapens. En dat die smurf dan zich wel aanpast en te laf is om dan terug te gaan nuken.
Lees eens iets over Putin, in plaats van alleen op zijn uiterlijk af te gaan. :+

Putin heeft als jongen al zijn leven in dienst van de KGB gesteld. Toen hij naar voren werd geschoven om de macht in Rusland op te nemen, heeft hij zijn leven in dienst van het land gesteld. Deze man is iemand die, als hij plannen maakt, met deze plannen door zal gaan totdat ze succesvol zijn, of totdat iemand hem vermoord, of totdat hij uit zichzelf dood neervalt.

En tot noch toe zijn er verdomd weinig van zijn plannen niet succesvol, want hij is nog niet dood. Enerzijds komt dat omdat hij bijna alleen plannen maakt die haalbaar zijn, anderzijds komt dat omdat hij gewoon niet opgeeft als de zaken iets anders gaan dan hij had gepland.

[ Bericht 26% gewijzigd door RetepV op 24-03-2022 14:03:08 ]
pi_204203802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 13:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Lees eens iets over Putin, in plaats van alleen op zijn uiterlijk af te gaan. :+
Ik begin vandaag aan mijn 5de docu over die botox dwerg.
pi_204203806
Het Russische leger heeft 1.2 miljoen soldaten.
pi_204203830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:00 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik begin vandaag aan mijn 5de docu over die botox dwerg.
Ik ben het met je eens dat hij niet zal gaan nuken.

Alhoewel. De VS is al twee keer weggekomen met het gooien van een nuke. Dus er zijn mogelijkheden om er eentje te gooien en er mee weg te komen. Als Putin zo'n mogelijkheid vindt en dus mee weg kan komen, dan acht ik hem prima in staat om een nuke te gooien.

Ik acht hem ook in staat om een situatie zo te bewerkstelligen dat hij er mee weg kan komen. Maar dat zal hem wel eventjes wat tijd gaan kosten.
  donderdag 24 maart 2022 @ 14:06:47 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_204203850
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:01 schreef HansCojona het volgende:
niet elke soldaat kan naar de frontlinie
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_204203869
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:06 schreef zalkc het volgende:

[..]
niet elke soldaat kan naar de frontlinie
Hoezo niet? Ook nog 2 miljoen reservisten.
  donderdag 24 maart 2022 @ 14:10:48 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204203877
Rusland heeft veel meer dan wij weten en al die cijfers die je hoort is een comfortabele leugen die zich daarom gemakkelijk verspreidt.
pi_204203907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:01 schreef HansCojona het volgende:
En de langste grenzen van de wereld om te beveiligen. Of moeten ze de grenzen met Navo, de Kaukasus en China maar onbeveiligd laten? Bij een volledige oorlog met de Navo kan de VS gewoon troepen landen in Vladivostok als ze willen. Van die 1,2 miljoen soldaten kunnen ze er maar een beperkt aantal inzetten in Oekraïne.
pi_204203932
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:10 schreef Ixnay het volgende:
Rusland heeft veel meer dan wij weten en al die cijfers die je hoort is een comfortabele leugen die zich daarom gemakkelijk verspreidt.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204203944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:14 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
En de langste grenzen van de wereld om te beveiligen. Of moeten ze de grenzen met Navo, de Kaukasus en China maar onbeveiligd laten? Bij een volledige oorlog met de Navo kan de VS gewoon troepen landen in Vladivostok als ze willen. Van die 1,2 miljoen soldaten kunnen ze er maar een beperkt aantal inzetten in Oekraïne.
We hebben gezien hoe de Russen oorlog voeren tegen Duitsland. Daar zit niemand op te wachten.
pi_204203995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:18 schreef HansCojona het volgende:

[..]
We hebben gezien hoe de Russen oorlog voeren tegen Duitsland. Daar zit niemand op te wachten.
Ja, alleen kunnen de Russen al lang niet meer zoveel mensen en materieel mobiliseren als ze tijdens de tweede wereld-oorlog hebben gedaan.
pi_204204046
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:14 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Sterker: een deel is ook nog nodig in Tsjetsjenië en andere 'opstandige' gebieden, anders pikt Rusland aan 1 kant Oekraïne in en raakt het aan de andere kant meer gebieden kwijt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204204252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:48 schreef Cherni het volgende:
Rusland…
Ik kan je andere post niet quoten vanuit die andere topic. Dus ik antwoord hier. Turkse incident is niet de enige. Twee jaar terug was er een oorlog in Karabakh tussen Azerbeidzjan en Armenië waar aan de kant van Armenië waren het Russische proxy’s. Poe wou indringen een zelfs een convoy gestuurd. Maar onze militairen hebben de heli neergehaald terwijl ze onderweg waren. 10 man dood, deed ie wat? Tuurlijk niet. Zoals ik zei, een lafaard is een lafaard. Al heeft ie kernwapens.
“This girl is the fire…”
pi_204204281
quote:
Techniek wel. Op papier. Maar geen personeel. 200K man is de kern van de leger. Voor meer moet hij mensen landelijk mobiliseren. En als hij dat gaat doen, komt de bevolking in opstand. Die komt sowieso in opstand vroeg of laat, maar met mobilisatie is dat zeker weten. Dus hij is nu machteloos. Hij stuurt steeds techniek richting de grens maar techniek is niets als je geen mensen hebt.
“This girl is the fire…”
pi_204204310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 12:32 schreef polderturk het volgende:
Dit is mijn eigen analyse.
Gestopt met lezen.
pi_204204526
quote:
Poetin-fanboys die de realiteit denken te kunnen ontkennen:

Pas maar op dat je zelf ook niet door de traktor van een oekrainse boer straks weggetrokken wordt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_204204773
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:52 schreef Jamilla.J het volgende:

[..]

Maar onze militairen hebben de heli neergehaald terwijl ze onderweg waren. 10 man dood, deed ie wat? Tuurlijk niet. Zoals ik zei, een lafaard is een lafaard. Al heeft ie kernwapens.
Een nieuwe wereldorde maak je niet door de hele wereld in één keer aan te vallen. Dat doe je stapje voor stapje.

Als je wel de hele wereld in één keer aanvalt, hou je juist alleen maar wanorde over in plaats van een nieuwe orde.

Dus het lijkt me niet laf, maar juist intelligent. Als je de oorlog wint, maar de wereld is een rokende puinhoop, dan heb je geen wereldorde. Dan heb je alleen een rokende puinhoop waar je niet van kan weglopen, omdat je er middenin zit.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')