abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204201199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zou je denken? De regio aldaar zit al propvol met vluchtelingen.
Polen en Moldavië zitten ook propvol met vluchtelingen nu.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:52:24 #182
3542 Gia
User under construction
pi_204201201
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syrië vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syrië waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
Ja, en nu worden wij onder de voet gelopen door, als dit nog lang duurt, miljoenen Oekrainers.
Dan moeten Libanon en Turkije ook een beleid voeren van 'opvang tot het thuisland weer veilig is', i.p.v. doorsturen naar de walhalla's van Europa.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:53:00 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204201210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het wordt altijd "mooier" voorgespiegeld dan het is. Met die Syriërs toen, toen waren dat zogenaamd mensen die we hard nodig hadden om de beroepsbevolking op peil te houden en het werk te komen doen. Tandartsen en zo.

Nu zouden ze weer teruggaan. Dat gaan ze op korte en middellange termijn niet doen. Stel dat het geen oorlog zou zijn in Oekraïne en het land vandaag toe zou zijn gelaten tot de EU, dan zouden er ook miljoenen inwoners vertrekken. Net zoals in Polen destijds, in Roemenië, Bulgarije...
weet je hoe moeilijk het was om een Oekrainese juf hierheen te halen ???

Nu kan het zomaar en ze krijgen nog een status ook gelijk

Het wordt een hele grote puinzooi, zoals gebruikelijk

quote:
Maar weinig landen kunnen de asielaanvragen van zoveel vluchtelingen tegelijk verwerken en de bedoeling is dus dat Oekraïners geen asiel hoeven aan te vragen.

Sinds het associatieverdrag van 2017 mogen Oekraïners al 90 dagen vrij rondreizen door de EU zonder visum. Hoewel Oekraïners zelf nu vluchtelingen zijn geworden, verblijven in Oekraïne ook vluchtelingen uit bijvoorbeeld Afghanistan.

Deze groep, die in Oekraïne een status hebben gekregen, mag nu ook gebruik maken van de nieuwe beschermingsrichtlijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 24-03-2022 10:35:30 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:53:01 #184
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201211
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
En als ze het zelf doen niet?
Als landen roebels moeten kopen dan stijgt de waarde van de roebel. Vraag en aanbod is dat. Als er meer meer vraag is naar een product in dit geval dus geld in de vorm van de roebel stijgt de waarde daarvan.

Rusland zou dat zelf ook kunnen doen. Maar daar hebben ze de middelen niet voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204201216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekraïne Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syrië. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.
Ik denk juist dat Syrische vluchtelingen cultureel veel dichter bij Nederland staan als Oekraïners. Hoe je het went of keert, ze hebben toch nog veel van die Sovjet-mentaliteit. Dat strookt niet met onze democratische waarden.
pi_204201223
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:44 schreef Aether het volgende:
'VS maakt noodplannen voor als Poetin zijn krachtigste wapens gebruikt'
https://nos.nl/liveblog/2(...)tigste-wapens-poetin

Het Witte Huis heeft vier dagen na de Russische invasie een geheim team opgericht dat aan een rampenplan moet werken in het geval Poetin naar biologische, chemische of nucleaire wapens grijpt. De groep, met de naam Tiger Team, is op 28 februari aangesteld door de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan, meldt The New York Times.

Het team werkt ook aan plannen voor het geval Rusland besluit een konvooi met wapens op NAVO-grondgebied aan te vallen en kijkt naar hoe er gereageerd moet worden wanneer Rusland naast Oekraïne ook Moldavië en Georgië zou willen bezetten. Daarnaast is er aandacht voor de ongekende vluchtelingenstroom die Europa momenteel overspoelt en hoe het continent die moet opvangen.
Mag hopen dat ze in Europa ook zo'n plan hebben klaarliggen. Stel die gek gaat daadwerkelijk een nuke gebruiken op Europees grondgebied. Of moeten we dan ergens in de stoffige kasten van de koude oorlog gaan zoeken?
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:54:37 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201226
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het wordt altijd "mooier" voorgespiegeld dan het is. Met die Syriërs toen, toen waren dat zogenaamd mensen die we hard nodig hadden om de beroepsbevolking op peil te houden en het werk te komen doen. Tandartsen en zo.
Dat klopt. Maar wat ze wel gemeen hebben met de mensen die uit Oekraïne komen is dat ze het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dankzij de dictator Poetin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204201235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Stel: Amerika valt Duitsland aan, Duitsers vluchten naar Nederland, Nederland vangt ze op.
Vervolgens valt Amerika India aan. Moeten we dan ook die mensen opvangen, omdat ze toevallig door dezelfde mogendheid worden aangevallen.

Nee, dat is geen argument. Opvang liefst zoveel mogelijk in de eigen regio en liefst ook in landen met eenzelfde cultuur.
Dat wordt dan opvang in Wit-Rusland en Rusland.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:55:59 #189
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204201238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als landen roebels moeten kopen dan stijgt de waarde van de roebel. Vraag en aanbod is dat. Als er meer meer vraag is naar een product in dit geval dus geld in de vorm van de roebel stijgt de waarde daarvan.

Rusland zou dat zelf ook kunnen doen. Maar daar hebben ze de middelen niet voor.
Als wij gas/olie afnemen in harde Euro's/USD, geven we geld waarmee ze zelf hun roebels kunnen stutten?

Ik zie het verschil niet, anders dan symbool politiek.
Scorched earth
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:56:44 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204201247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar die denkfout wordt nu overal gemaakt zelfs door koning WA

Oekrainers opvangen in provincie huis Utrecht en het gemeente huis en de bilbliotheek in de hal 8)7 8)7 _O- _O- :W

Ach over drie weken gane ze weer terug joh *O* *O* *O*
Ja me zole , niet dus

Ach ja doe ze maar in het kantoorpand van de buurman -O- -O- 8)7 8)7 :W
Ik denk dat er wel een flink groter gedeelte van de Oekraïners terug zal gaan. Zij hadden in principe een redelijk land om in te wonen in tegenstelling tot Syrië en Afghanistan. Ook zijn de mannen nog in Oekraïne gebleven om voor hun land te vechten, dus als het vechten over is , is het logischer dat vrouwen en kinderen weer terug gaan, dan dat de mannen het land waar ze zo hard voor gevochten hebben zullen verlaten.

Verder weet ik niet precies hoe de huidige regeling op lange termijn zou werken voor de Oekraïners. Ze vragen namelijk geen asiel aan, dus weet ook niet of ze voor een permanente verblijfsvergunning in aanmerking gaan komen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204201252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Polen en Moldavië zitten ook propvol met vluchtelingen nu.
Valt wel mee, nog niks in vergelijking met Libanon
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:57:10 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204201255
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Daar gaan we weer. Syrische vluchtelingen zijn ook vluchtelingen. Maar goed, jij ziet het als tuig. Ik heb mijn twijfel bij deze Oekraïense gelukszoekers, maar goed.
Nee, ik maak onderscheid tussen echte Syrische vluchtelingen en de groep die het voor iedereen verpest. Ik zeg nergens dat Syrische vluchtelingen tuig zijn. Lees alsjeblieft even terug.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:57:53 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als wij gas/olie afnemen in harde Euro's/USD, geven we geld waarmee ze zelf hun roebels kunnen stutten?

Ik zie het verschil niet, anders dan symbool politiek.
Economie en vraag en aanbod lijkt me toch duidelijk? Plus dat de Russen dan ook nog eens weer aan euro's en dergelijke kunnen komen.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:58:09 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204201261
Topeconoom mag geen ontslag nemen van Putin

=========================================================

https://www.aljazeera.com(...)kraine-putin-said-no

Russia central banker tried to quit over Ukraine; Putin said no
Russia’s highly regarded central bank Governor Elvira Nabiullina sought to resign after Vladimir Putin ordered an invasion of Ukraine, only to be told by the president to stay, according to four people with knowledge of the discussions.

Nominated for a new five-year term last week, Nabiullina’s current views couldn’t be learned. She is left to manage the fallout from a war that’s quickly undone much of what’s she’s accomplished in the nine years since she took office. The people said departure now would be seen as a betrayal by the president, with whom she has worked closely for nearly two decades.

Elvira Nabiullina, favoured by investors and hailed by publications as one of the world’s best monetary policymakers, now faces a wartime economy isolated by international sanctions and starved for investment
pi_204201263
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, en nu worden wij onder de voet gelopen door, als dit nog lang duurt, miljoenen Oekrainers.
Dan moeten Libanon en Turkije ook een beleid voeren van 'opvang tot het thuisland weer veilig is', i.p.v. doorsturen naar de walhalla's van Europa.
Daarvoor is er dan ook de Turkije-deal, waar de EU geld geeft aan Erdogan zogenaamd voor opvang in de regio.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:59:28 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204201273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:54 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar wat ze wel gemeen hebben met de mensen die uit Oekraïne komen is dat ze het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dankzij de dictator Poetin.
Dat is ook niet waar hè, de Syriërs zijn zelf met hun burgeroorlog begonnen, de Russen zijn wat later echt ingestapt om hun bondgenoot te helpen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_204201277
twitter
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 10:01:04 #198
8781 crew  Frutsel
pi_204201286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef speknek het volgende:
Het gaat om landingsschip de Orsk. Benieuwd hoeveel mensen er nog aan boord waren, maar dat zullen we wel nooit weten.

[ twitter ]
[ twitter ]

Waarschijnlijk weer een "eerste sinds WO2".
twitter

donderdag 24 maart 2022 @ 10:01:05 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204201287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Topeconoom mag geen ontslag nemen van Putin

=========================================================

https://www.aljazeera.com(...)kraine-putin-said-no

Russia central banker tried to quit over Ukraine; Putin said no
Russia’s highly regarded central bank Governor Elvira Nabiullina sought to resign after Vladimir Putin ordered an invasion of Ukraine, only to be told by the president to stay, according to four people with knowledge of the discussions.

Nominated for a new five-year term last week, Nabiullina’s current views couldn’t be learned. She is left to manage the fallout from a war that’s quickly undone much of what’s she’s accomplished in the nine years since she took office. The people said departure now would be seen as a betrayal by the president, with whom she has worked closely for nearly two decades.

[ afbeelding ]
Elvira Nabiullina, favoured by investors and hailed by publications as one of the world’s best monetary policymakers, now faces a wartime economy isolated by international sanctions and starved for investment
Die zal nog lekker gemotiveerd haar werk doen, zo.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204201291
Volgens Oekrainers die WOII hebben overleefd zijn Russen erger dan Nazis.

Maar Rusland komt ze bevrijden.
Bevrijden van hun leven?

twitter
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:02:13 #201
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204201299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat er wel een flink groter gedeelte van de Oekraïners terug zal gaan. Zij hadden in principe een redelijk land om in te wonen in tegenstelling tot Syrië en Afghanistan. Ook zijn de mannen nog in Oekraïne gebleven om voor hun land te vechten, dus als het vechten over is , is het logischer dat vrouwen en kinderen weer terug gaan, dan dat de mannen het land waar ze zo hard voor gevochten hebben zullen verlaten.

Verder weet ik niet precies hoe de huidige regeling op lange termijn zou werken voor de Oekraïners. Ze vragen namelijk geen asiel aan, dus weet ook niet of ze voor een permanente verblijfsvergunning in aanmerking gaan komen.
https://nos.nl/collectie/(...)-in-de-europese-unie

quote:
Oekraïners kunnen straks tot drie jaar verblijven in de Europese Unie, zonder dat zij asiel hoeven aan te vragen. Zij krijgen een speciale verblijfstatus. De EU-landen zijn het eens geworden over een nieuwe richtlijn voor vluchtelingen uit Oekraïne. Het is de allereerste keer dat in de EU zo'n speciale beschermingsregeling wordt ingevoerd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:02:41 #202
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is ook niet waar hè, de Syriërs zijn zelf met hun burgeroorlog begonnen, de Russen zijn wat later echt ingestapt om hun bondgenoot te helpen.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze in opstand gekomen zijn tegen een collega van Poetin de dictator Assad.
pi_204201304
quote:

[..]

In Syrie is het een teringzooi met Assad nog steeds aan de macht. Aghanistan is het ook een teringzooi. Oekraine is het nu ook een teringzooi en als Rusland niet terugtrekt, dan blijft het daar ook een teringzooi.
Als de Oekrainers verstandig zijn, dan vragen ze wel asiel aan. Je kan vantevoren niet voorspellen wat er gaat gebeuren. Zo'n beetje elke vluchteling hoopt ooit weer terug te keren naar zijnhaar eigen land. De praktijk is anders.
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:02:48 #204
3542 Gia
User under construction
pi_204201306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Daarvoor is er dan ook de Turkije-deal, waar de EU geld geeft aan Erdogan zogenaamd voor opvang in de regio.
Ja, maar een Syrier die hier komt, zal niet zeggen dat hij vanuit Turkije komt.
pi_204201328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee, ik maak onderscheid tussen echte Syrische vluchtelingen en de groep die het voor iedereen verpest. Ik zeg nergens dat Syrische vluchtelingen tuig zijn. Lees alsjeblieft even terug.
Ik had het over Syrische vluchtelingen, het is typerend dat zoiets meteen gekaapt wordt door het over 'de groep te hebben die het voor iedereen verpest', dit gebeurt niet bij deze Oekraïense gelukszoekers (ook zo'n woord dat veelal bij Afghaanse en Syrische vluchtelingen wordt gebruikt).
pi_204201354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:59 schreef nixxx het volgende:

[..]
De dagen van Assad waren geteld totdat Poetin ging bombarderen. Toen kwam de vluchtelingenstroom pas echt op gang.
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:07:33 #207
3542 Gia
User under construction
pi_204201359
quote:

[..]

Syrie was ook een behoorlijk rijk land. De buren die ik heb gehad vertelden dat ze een heel mooi huis hadden, met een mooie grote tuin. Ze hadden ieder een auto en beide een goede baan.
Omdat ze 3 jongens in de tienerleeftijd had, zijn ze gevlucht naar Nederland.
pi_204201374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, maar een Syrier die hier komt, zal niet zeggen dat hij vanuit Turkije komt.
Waarom niet?
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:09:17 #209
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204201375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:53 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik denk juist dat Syrische vluchtelingen cultureel veel dichter bij Nederland staan als Oekraïners. Hoe je het went of keert, ze hebben toch nog veel van die Sovjet-mentaliteit. Dat strookt niet met onze democratische waarden.
Ik heb zowel met Syrische als mensen uit voormalige Sovjetrepublieken gewerkt en nee, Syriërs staan cultureel niet dichter bij Nederlanders. Het zijn prima, gezellige mensen en zo en ja er zijn echt wel wat cultuurkloven tussen mensen uit voormalige Sovjetrepublieken maar niet in de mate als tussen Syrische mensen en Nederlandse mensen.
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:10:11 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204201385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:02 schreef grrrrg het volgende:

[..]
In Syrie is het een teringzooi met Assad nog steeds aan de macht. Aghanistan is het ook een teringzooi. Oekraine is het nu ook een teringzooi en als Rusland niet terugtrekt, dan blijft het daar ook een teringzooi.
Als de Oekrainers verstandig zijn, dan vragen ze wel asiel aan. Je kan vantevoren niet voorspellen wat er gaat gebeuren. Zo'n beetje elke vluchteling hoopt ooit weer terug te keren naar zijnhaar eigen land. De praktijk is anders.
Ik denk dat veel Afghanen en Syriërs maar wat blij zijn om uit hun land te zijn en nooit en te nimmer meer terug willen. Als ze de mogelijkheid hadden gehad om hun land te verlaten en in bijv Nederland te gaan wonen als er helemaal geen oorlog was geweest, dan hadden een heleboel dat gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')