Ik wist niet dat we hier ook van onthoofdingen hielden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:53 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Syrische vluchtelingen cultureel veel dichter bij Nederland staan als Oekraners. Hoe je het went of keert, ze hebben toch nog veel van die Sovjet-mentaliteit. Dat strookt niet met onze democratische waarden.
Toch wel grappig. Zij vallen Oekrane binnen, de NATO stuurt enkel wat wapens en ze krijgen het idee dat wij hun bedreigen. Wie zou er berhaupt Rusland binnen willen vallen? Ik gok (heel naef) dat ze enkel nucleaire bommen gaan gooien als ze het idee hebben dat de nato Rusland binnen wil vallen, of bommen op Rusland willen gooien. Dat zie ik niet gebeuren; nato is er enkel op uit om de situatie in Oekrane te stoppen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:12 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tens_us_we_have_the/
Russian diplomat: If NATO threatens us we have the right to press the nuclear button
Valt vies tegen, bij daadwerkelijk nucleaire oorlog, vliegen de meeste Russische nukes richting Amerika, dat zijn die ballistische ICBM’s dingen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:40 schreef Mr.Sandman het volgende:
Biden heeft weer stoere praatjes, moet erg fijn zijn die oceaan als buffer.
We kochten olie en gas van de Sovjet Unie, toen hun troepen in Afghanistan vochten. Sommige van die pijplijnen zijn toen trouwens aangelegd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie wel wat belangrijke plus punten met name voor de EU. Snel overstappen van gas en olie naar andere energie bronnen. En het gezamenlijk inkopen daarvan. Meer militaire samenwerking. En het versterken van de NAVO.
En wellicht op termijn het besef dat om tegen landen als Rusland te kunnen opboksen er ook meer politieke samenwerking nodig is.
Dat zijn hele andere scenario's.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt vies tegen, bij daadwerkelijk nucleaire oorlog, vliegen de meeste Russische nukes richting Amerika, dat zijn die ballistische ICBM’s dingen.
De rest raakt Europa niet want daar zijn ze niet voor bedoeld, middellange afstandsraketten heeft Rusland terug tussen de jaren 70 en 90 al van de hand gedaan.
Dan hou je die hypersonische dingen over, Max bereik 2000km, maar dat zit onder een vliegtuig of iskander voertuig.
Die blazen we weg voor ze iets kunnen doen.
De NAVO zal alleen Rusland binnenvallen als Rusland kernwapens op NAVO landen gooit.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch wel grappig. Zij vallen Oekrane binnen, de NATO stuurt enkel wat wapens en ze krijgen het idee dat wij hun bedreigen. Wie zou er berhaupt Rusland binnen willen vallen? Ik gok (heel naef) dat ze enkel nucleaire bommen gaan gooien als ze het idee hebben dat de nato Rusland binnen wil vallen, of bommen op Rusland willen gooien. Dat zie ik niet gebeuren; nato is er enkel op uit om de situatie in Oekrane te stoppen.
Afstand Moskou - Amsterdam is ongeveer 2000 km. Lanceren ze die hypersonische raketten vanuit west-rusland/oost-oekraine/belarus, dan zijn eigenlijk bijna alle Europese hoofdsteden wel binnen bereik voor die dingen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt vies tegen, bij daadwerkelijk nucleaire oorlog, vliegen de meeste Russische nukes richting Amerika, dat zijn die ballistische ICBM’s dingen.
De rest raakt Europa niet want daar zijn ze niet voor bedoeld, middellange afstandsraketten heeft Rusland terug tussen de jaren 70 en 90 al van de hand gedaan.
Dan hou je die hypersonische dingen over, Max bereik 2000km, maar dat zit onder een vliegtuig of iskander voertuig.
Die blazen we weg voor ze iets kunnen doen.
Zelfs dan denk ik niet dat we het land binnen vallen of gaan veroveren, hoogstens wat bommen er op. Niet dat er dan nog land is om te veroveren; als er eenmaal een kernbom afgevuurd word kan je de complete wereld eigenlijk afschrijven.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De NAVO zal alleen Rusland binnenvallen als Rusland kernwapens op NAVO landen gooit.
Latakia provincie was ook veilig, en nu is grotendeels rond Damascus en Aleppo ook veilig, maar geen Syrier die terug wil keren. Marokko was ook veilig, weinig Syriers die zich daar hebben aangemeld.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syri vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syri waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
Niet zo dramatisch joh..quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan denk ik niet dat we het land binnen vallen of gaan veroveren, hoogstens wat bommen er op. Niet dat er dan nog land is om te veroveren; als er eenmaal een kernbom afgevuurd word kan je de complete wereld eigenlijk afschrijven.
Die raketten kunnen niet een grote lading dragen, niet bepaald tsar bomba.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Afstand Moskou - Amsterdam is ongeveer 2000 km. Lanceren ze die hypersonische raketten vanuit west-rusland/oost-oekraine/belarus, dan zijn eigenlijk bijna alle Europese hoofdsteden wel binnen bereik voor die dingen.
Full scale binnenvallen zal het niet zijn inderdaad. En het ligt eraan wat voor een kernwapens er gebruikt worden. Je hebt niet de zwaarste nodig om een paar steden weg te vagen, en dat kan de aarde nog wel aan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs dan denk ik niet dat we het land binnen vallen of gaan veroveren, hoogstens wat bommen er op. Niet dat er dan nog land is om te veroveren; als er eenmaal een kernbom afgevuurd word kan je de complete wereld eigenlijk afschrijven.
je denkt dat we een paar bommen op Rusland gaan gooien????quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Achja ook Kevin moet ergens aandacht mee hebben natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geruststellende woorden weer van Kevin
[ twitter ]
Tsar bomba is ook niet nodig om grote steden volledig te ontwrichten. Weten we trouwens berhaupt of die ooit, door sovjets in de 60-er jaren, geteste bom in roulatie is?quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die raketten kunnen niet een grote lading dragen, niet bepaald tsar bomba.
Nogmaals, zodra je ze ziet opstijgen zijn ze al uit de lucht geknald.
Ik bedoel het is niet alsof we niet opletten zeg maar.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren maar wellicht wel op Russische troepenquote:Op donderdag 24 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
je denkt dat we een paar bommen op Rusland gaan gooien????
nee, gewoon nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |