abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:40:54 #51
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204201046
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:27 schreef Caland het volgende:
Wanneer gaan ze dat gezeik met niet overal Nederlandse ondertiteling eigenlijk fixen? Ondertiteling op zichzelf ziet er vaak ook erg lelijk uit.

Wat een amateurs.
Ik vind Engelse ondertiteling wel prima maar het is wel echt lelijk ja. En eigenlijk vind ik het niet kunnen dat bij zo'n launch dit soort simpele zaken ontbreken.
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 09:51:53 #52
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204201193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:40 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ik vind Engelse ondertiteling wel prima maar het is wel echt lelijk ja. En eigenlijk vind ik het niet kunnen dat bij zo'n launch dit soort simpele zaken ontbreken.
Ik heb liever dat het aanbod zo groot is als nu, zonder Nederlandse ondertiteling, dan een veel beperkter aanbod waarvan alles NL ondertitels heeft.
Het zijn nogal wat uren aan beeldmateriaal wat vertaald moet worden, logisch dat dat tijdrovend en kostbaar is.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:56:05 #53
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204201240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef noodgang het volgende:

[..]
Ik heb liever dat het aanbod zo groot is als nu, zonder Nederlandse ondertiteling, dan een veel beperkter aanbod waarvan alles NL ondertitels heeft.
Het zijn nogal wat uren aan beeldmateriaal wat vertaald moet worden, logisch dat dat tijdrovend en kostbaar is.
Ik persoonlijk ook maar ik ken ook een hoop mensen (mijn ouders bijvoorbeeld) die alles met Nederlandse ondertiteling willen kijken. En als je dan een abbo neemt, je verheugt op een serie die je wilt kijken en daar dan geen ondertiteling bij is vind ik dat nogal een tegenvaller en dat staat ook nergens vermeldt volgens mij. Heb dat (zeker op deze schaal) nog nooit bij een streamingdienst meegemaakt, komt ook zo overhaast over nu.
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 09:57:01 #54
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204201251
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:56 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Ik persoonlijk ook maar ik ken ook een hoop mensen (mijn ouders bijvoorbeeld) die alles met Nederlandse ondertiteling willen kijken. En als je dan een abbo neemt, je verheugt op een serie die je wilt kijken en daar dan geen ondertiteling bij is vind ik dat nogal een tegenvaller en dat staat ook nergens vermeldt volgens mij. Heb dat (zeker op deze schaal) nog nooit bij een streamingdienst meegemaakt, komt ook zo overhaast over nu.
Een knopje om series/films te verbergen zonder NL ondertitels o.i.d. zou wel handig zijn ja :Y
pi_204201281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef GGMM het volgende:
Ja, die eerste aflevering van The Sopranos is ook gelijk de slechtste :')
O verder dan die ben ik ook niet gekomen :')

Maar m'n vader heeft het nu met GoT, die is na drie afleveringen afgehaakt.
Tap tap tap
pi_204201283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:57 schreef noodgang het volgende:

[..]
Een knopje om series/films te verbergen zonder NL ondertitels o.i.d. zou wel handig zijn ja :Y
Het is ook vervelend dat je het pas kunt checken of het aanwezig is bij het aanzetten van de aflevering.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin donderdag 24 maart 2022 @ 10:01:01 #57
35723 crew  GGMM
pi_204201285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef noodgang het volgende:
Ik heb liever een groot aanbod waarvan alles NL ondertitels heeft.
Zoals Netflix en Amazon dat wel regelen. Het is niet onrealistisch om dat te willen. Het lijkt erop dat ze gewoon niet al te veel geld hebben willen uitgeven en maar een incomplete dienst aanbieden.

En wat maxi-mus zegt, het is niet zo dat ze ermee adverteren dat er geen ondertitels zijn, dus als je een abo neemt voor een bepaalde serie en er blijkt geen NL ondertiteling bij te zitten kan ik me voorstellen dat je je genaaid voelt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204201311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:01 schreef GGMM het volgende:
eld hebben willen uitgeven en maar een incomplete dienst aanbieden.
Dat blijkt wel uit die series die paar % te snel afspelen (of speelde, weet niet of het al is verholpen? ) omdat de fps anders is in usa dan in eu _O- Dat is een geld kwestie. Of er heeft echt niemand bij hbo daar aan gedacht
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin donderdag 24 maart 2022 @ 10:05:29 #59
35723 crew  GGMM
pi_204201335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat blijkt wel uit die series die paar % te snel afspelen (of speelde, weet niet of het al is verholpen? ) omdat de fps anders is in usa dan in eu _O- Dat is een geld kwestie. Of er heeft echt niemand bij hbo daar aan gedacht
Nee klopt lijkt me ook een geldkwestie

Dat gezegd hebbende heb ik wel vertrouwen in dat ze dat allemaal gaan fixen dit jaar. Volgens mij is het best populair en zijn er veel klachten over dus het komt uiteindelijk wel goed.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204201355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:01 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik heb liever een groot aanbod waarvan alles NL ondertitels heeft.
Zoals Netflix en Amazon dat wel regelen. Het is niet onrealistisch om dat te willen. Het lijkt erop dat ze gewoon niet al te veel geld hebben willen uitgeven en maar een incomplete dienst aanbieden.

En wat maxi-mus zegt, het is niet zo dat ze ermee adverteren dat er geen ondertitels zijn, dus als je een abo neemt voor een bepaalde serie en er blijkt geen NL ondertiteling bij te zitten kan ik me voorstellen dat je je genaaid voelt.
Ondertitels leiden alleen maar af, want je wil het lezen waardoor je dus interactie mist op het scherm. Enkel analfabeten hebben ondertiteling nodig.
  Forum Admin donderdag 24 maart 2022 @ 10:08:35 #61
35723 crew  GGMM
pi_204201369
quote:
9s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ondertitels leiden alleen maar af, want je wil het lezen waardoor je dus interactie mist op het scherm. Enkel analfabeten hebben ondertiteling nodig.
Veel mensen willen dat graag.
Het lijkt me voor HBO relevanter wat het grote publiek wil dan wat Poep0r van het FOK!-forum prettig vindt
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_204201378
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:08 schreef GGMM het volgende:

[..]
Het lijkt me voor HBO relevanter wat het grote publiek wil dan wat Poep0r van het FOK!-forum prettig vindt
Veel analfabeten toch nog. Niet verwacht #schokkend
pi_204201379
Maar iedereen kan toch wel Engels.
Tap tap tap
pi_204201383
Ik was de /s vergeten.
Tap tap tap
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:10:01 #65
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204201384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:08 schreef GGMM het volgende:

[..]
Sowieso meningen als feiten neerzetten van deze overduidelijke troll.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204201428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik ken niet ieder Engels woord en elke uitdrukking, dus ik vind het wel prettiger hoewel ik me met Engelse ondertiteling ook wel red.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Admin donderdag 24 maart 2022 @ 11:00:37 #67
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_204201840
Ik denk dat het in ieders recht is om een voorkeur te hebben voor (Nederlandse of Engelse) ondertiteling. Niet iedereen verstaat de taal, maar dat is niet eens de enige reden. Soms is dialoog lastig te verstaan, soms komt dat doordat iemand zelf slechthorend is, soms komt dat door het regionale accent van het personage. Of omdat het raam open staat en er wat herrie van buiten is.

Ook beperkingen op andere gebieden, zoals moeite met aandacht houden, zijn mogelijk gebaat bij het nog even kunnen nalezen van wat er net is gezegd.

Helemaal prima als je geen behoefte hebt aan ondertiteling (zoals ikzelf, overigens), maar heb asjeblieft een beetje begrip voor wie dat graag wel wil hebben. We hoeven niet te doen alsof mensen die de ondertiteling aanzetten minderwaardig zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_204201852
Ik zit vaak te vreten tijdens het tv-kijken.
Tap tap tap
pi_204201885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:04 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit vaak te vreten tijdens het tv-kijken.
kijk je veel tv?
PWBF
pi_204201887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb het mezelf aangeleerd in de loop der jaren om alles met Engelse ondertitels te kijken; m’n Engels is er enorm op vooruit gegaan daardoor. En ik vind de Engelse taal sowieso stukken fijner :D

Maar ik snap dat anderen anders denken en Nederlandse ondertitels; om welke reden dan ook; wel waarderen. Niemand die ik ken wil zo’n abonnement nemen als er maar weinig serie Nederlandse subs heeft. Ze zouden er goed aan doen om dat dus wel te regelen bij HBO.

En ik weet dat je sarcastisch was :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2022 11:08:03 ]
pi_204201891
quote:
6s.gif Op donderdag 24 maart 2022 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]
kijk je veel tv?
:'(
Tap tap tap
pi_204202388
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:16 schreef Bronson het volgende:

[..]
Als je daar al over twijfelt, zou ik er überhaupt niet aan beginnen.
Ik ben niet zo'n streaming-man. Ik heb alleen Netflix, wat ik deel met 3 anderen. Ik heb er allemaal niet zoveel verstand van, en al helemaal niet van kwaliteitsverschillen.

Ik wil graag HBO vanwege de GOT-prequel straks. En Big Bang Theory (ik was ze tot december vorig jaar via Netflix aan het kijken). Vandaar dat ik graag wat advies wilde over het basic of het standaard abonnement.

Dus, dank je voor de wijze woorden!
pi_204202544
Ik zou voor het standaard abonnement van 4 euro gaan, voor het zelfde geld wil iemand anders het uitproberen vind het leuk en dan deel je de kosten :).

Ik vind nl ondertiteling het fijnst alhoewel ik het met Engels ook goed red maar zonder ondertiteling vind ik maar niets, vanwege de storing van omgevingsgeluid waardoor de spraak ietwat weg valt of accent of gewoon onduidelijk praten en om nu met een koptelefoon op voor me tv te gaan zitten is nog even een brug te ver.
pi_204202620
Ik heb Engels gestudeerd, maar toch heb ik ook het liefst (Engelse) ondertiteling aan. Niet omdat ik iets mis, maar puur zodat Ik me verder ook niet hoef in te spannen; iets wat ik niet wil bij simpel vermaak als films/series. Sommige series echter zijn door accenten of door wat ingewikkelder taalgebruik/vakjargon (Suits bijv.) wél moeilijk te volgen.

The Walking Dead bijv. (geen HBO, I know) is erg moeilijk te volgen door het Georgia/South Carolina-accent (praten veel binnensmonds); Maggie is echt een drama wat dat betreft. :D
  Moderator donderdag 24 maart 2022 @ 12:24:53 #75
9859 crew  Karina
Woman
pi_204202673
quote:
9s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
anafalbeten hebben HELEMAAL niks aan ondertitels want die kunnen niet lezen.
En wat Breuls zegt. Ik kijk ook veel liever met ondertitels, zo goed is mijn Engels niet plus vaak praten mensen met accenten die ik helemaal niet versta.
Zelfs Nederlandse series kijk ik vaak met ondertitels.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')