Dan zijn ze wel erg laat met die ontvoering. Doet mij denken aan die couveuse baby's die Irak zou hebben meegenomen. Bleek later totaal niets van te kloppen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan jonge mensen
Zou geweldig zijn! Om vervolgens even een paar welgemikte raketten op Sevastopol, Oblast, Krasnodar en Rostov te kieperen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens de Amerikanen staan de Oekraïners op het punt het tij te keren.
[ twitter ]
Dat hoeft niet meteen goed nieuws te zijn. Als Putin's plan te lang duurt (wat het al doet) en Rusland zelfs (zware) verliezen ondervinden kunnen ze ook overgaan tot een ander soort oorlogsvoering.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja misschien omdat die figuren in dienst een zwijgplicht hebben en niet zomaar op tv mogen?quote:
Die vertrouw ik toch eerder. Deze man tweet redelijk neutraal.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ twitter ]
Emp is een bijwerking, het zorgt ook voor aanzienlijk meer doden maar minder radioactieve zooi.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Fascisten, nazi's, kannibalen, kolonialisten, imperialisten, racisten, NSB'ers, xenofoben, islamofoben, massamoordenaars, slavenhandelaren, genocideplegers, onderdrukkers ect
En dat van een land die daar net zo hard schuld aan heeft.
[..]
Weet je wat er gebeurd als je een kernbom in de atmosfeer laat exploderen? Krijg je een enorme EMP-boom en vallen alle elektronica uit.
Werkelijk in elke zin een zielig cynisch toontje.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja misschien omdat die figuren in dienst een zwijgplicht hebben en niet zomaar op tv mogen?
Maar denk ook dat Twitter en Atlantic veel betere bronnen zijn dan de Nederlandse MSM
Zitten geen pro Russen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu ben ik tegen die Russische invasie en alles wat maar met Rusland en China te maken heeft, maar dit bericht lijkt mij zeer onbetrouwbaar. Juist in die provincies zitten al sinds 2014 Pro Russen. Vreemd dat ze nu pas die kinderen zouden ontvoeren. Bovendien word Donetsk met raketten vanuit het Oekraïense leger bestookt.
Hoe weet jij dat dit de doelen waren die ze voor ogen hadden: wat moeten ze met die stukjes land?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind ik wel, dan zijn de voorgestelde doelen behaald. Dat is mi donbas tot aan Krim en de zee Russisch,
Dat laatste kan nooit het doel van deze invasie geweest zijn.quote:Oekraïne geen nato partner.
Wat zou eigenlijk de impact van dit gebeuren op het milieu en het klimaat zijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:49 schreef HSG het volgende:
Een gezellig ritje met een Russisch konvooi.
Welke oorlog?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:50 schreef Barbusse het volgende:
Zelfs als Oekraïne zichzelf onvoorwaardelijk overgeeft in de volgende minuut heeft Rusland de oorlog verloren.
Iedereen heeft toch die uitzending gezien met Putin en Sergei waar hij benadrukt (op papier) wat de doelen zijn. Dat is wat hij zegt. Wat hij denkt is weer een 2e.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dit de doelen waren die ze voor ogen hadden: wat moeten ze met die stukjes land?
[..]
Dat laatste kan nooit het doel van deze invasie geweest zijn.
En wanneer je de politieke doelen niet realiseert ('denazificering': het voorkomen dat Oekraïne een succesvolle democratie en economie ontwikkelt), heb je dan wel de oorlog gewonnen? Die politieke doelen zijn toch immers waarom jr een oorlog begint, niet waar? De oorlog is alleen een middel, geen doel.
Nee uiteraard niet, ik dacht dat alleen bejaarden nog tv keken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie gisteren Rob de Wijk gezien bij Jinek, hij vind het zeer plausibel (huehue) dat vanaf Mariopol naar boven het land wordt ontsloten, dan bewegen de troepen niet meer en worden er vanuit de lucht steden gebombadeerd.
Waarbij hij nadrukkelijk zei dat meerdere experts het niet uitsluiten dat er een kernbom wordt gebruikt bij een van die steden of ergens hoog in de lucht wordt ontploft. Om tot een snellere overgave te gaan.
Ik vraag mij af wat zo'n militair moet denken als je overal wrakstukken van voertuigen uit je eigen leger tegenkomt.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat zou eigenlijk de impact van dit gebeuren op het milieu en het klimaat zijn?
Vele giftige chemicaliën en zware metalen die branden en de bodem vervuilen.
Moet je eens doen, lekker relaxt op de bank biertje erbij, niet al die meninkjes van de interwebs of pleurisbende Twitter.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet, ik dacht dat alleen bejaarden nog tv keken.
Je kan niets uitsluiten met Putin, daar hoef ik geen fossiele kijkbuis voor te raadplegen.
Een kernbom gaat toch echt voor iedereen te ver, zo gek is zelfs NK niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet, ik dacht dat alleen bejaarden nog tv keken.
Je kan niets uitsluiten met Putin, daar hoef ik geen fossiele kijkbuis voor te raadplegen.
Dit. Putin zie ik er niet voor aan om rustig op te geven: ''oh, ze vechten terug en we verliezen, goh wat jammer, volgende keer beter''. Nee, die zet gewoon grotere wapens in ''ter verdediging''.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoeft niet meteen goed nieuws te zijn. Als Putin's plan te lang duurt (wat het al doet) en Rusland zelfs (zware) verliezen ondervinden kunnen ze ook overgaan tot een ander soort oorlogsvoering.
Deze zin heeft ook een cynisch toontjequote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Werkelijk in elke zin een zielig cynisch toontje.
Dat toneelstuk bedoel je? Ja, dat heeft iedereen gezien.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch die uitzending gezien met Putin en Sergei
Ja gut, dus zeg je nou dat je eigenlijk geen idee hebt wat die doelen zijn? Maar ze gaan ze wel bereiken hoor... oké manquote:waar hij benadrukt (op papier) wat de doelen zijn. Dat is wat hij zegt. Wat hij denkt is weer een 2e.
Heil Putin! Geen idee wat de leider wil, maar wat hij bereikt was altijd al zijn doel. De man van staal kan niet verliezen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja gut, dus zeg je nou dat je eigenlijk geen idee hebt wat die doelen zijn? Maar ze gaan ze wel bereiken hoor... oké man.
Ik ken niet eens mensen die nog een aansluiting hebben om dat soort programma's te kijken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je eens doen, lekker relaxt op de bank biertje erbij, niet al die meninkjes van de interwebs of pleurisbende Twitter.
Heerlijk.
In Bulgarij eis ook steeds meer Russische aanhang, ofwel mensen ,met een russisch paspoort, die worden door de russische staat gratis uitgedeeld aan inwoners van Bulgarijequote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan zijn ze wel erg laat met die ontvoering. Doet mij denken aan die couveuse baby's die Irak zou hebben meegenomen. Bleek later totaal niets van te kloppen.
Er vluchten ook mensen naar Rusland of we dat nu leuk vinden of niet. Helaas heb je zeker in die regio veel Russische aanhang zitten.
Dan heb je het begrip cynisme niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Deze zin heeft ook een cynisch toontje
Dat soort dingen moet je aanpakken. Wetgeving bijvoorbeeld die je, als je vrijwillig de Russische nationaliteit accepteert, je Bulgaarse nationaliteit doet verliezen, alsmede je verblijfsrecht in Bulgarije. Ga dan maar lekker meteen naar Rusland, geen kans geven om van die spelletjes te spelen dat etnische Russen beschermd moeten worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Bulgarij eis ook steeds meer Russische aanhang, ofwel mesne ,met een russisch paspoort, die worden door de russische staat gratis uitgedeeld aan inwoners van Bulgarije
Verder geeft dat recht op bepaalde voordelen als Ruissisch staatsburger zijnde
Je hoort al een aantal dagen geruchten van aanvallen richting die kant. Hopen dat het waar is.quote:
"Klimaatdoelen behaald" - RTquote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Economie die instort heeft veel meer impact.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Naar sfeertje van die nws jongens (sommigen) steeds.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:08 schreef archito het volgende:
[..]
Dan heb je het begrip cynisme niet goed begrepen.
Ligt er aan, heeft Rusland hun vliegdekschip al in stelling gebracht?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie ginds komt de stoomboot uit..quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ligt er aan, heeft Rusland hun vliegdekschip al in stelling gebracht?
[ afbeelding ]
Durf er geld op in te zetten dat hij dat echt niet zomaar gaat accepteren. Zal een dezer dagen wel een nieuwsbericht komen dat er chemische wapens gebruikt zijn. Kernbom kan daarna altijd nog; als Oekraïne nog steeds niet opgeeft/nog meer water bij de wijn doet bij de onderhandelingen. Als ze chemische wapens gaan gebruiken kan je er op garant staan dat Zelensky juist nog minder geneigd is om te onderhandelen, dus dan zal het alleen maar verder escaleren denk ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:56 schreef Discombobulate het volgende:
We gaan zien of dat als ze aan het verliezen er chemische wapens gedropt worden of zelfs nucleaire wapens. Ik vraag me dus af of Poetin bereid is te verliezen of iedereen mee het graf in neemt.
Is dat nu een 'hallo vijand ik lig hier' teken of is dat een rookgordijn?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ligt er aan, heeft Rusland hun vliegdekschip al in stelling gebracht?
[ afbeelding ]
Ja precies… en wij hier ons maar zorgen maken om de CO2 uitstoot, afval scheiden, en bio-crap…quote:Op dinsdag 22 maart 2022 16:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er zijn zooooooooveel redenen waarom het strategisch belangrijk is om zelf bepaalde zaken te verbouwen of te produceren...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 13:55 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-voelen-ze-in-afrika
Ik dacht altijd een gare motor. Maar als ik zie hoe de communicatie nu verloopt sluit ik een baken voor piloten niet uitquote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat nu een 'hallo vijand ik lig hier' teken of is dat een rookgordijn?
Nou, hier heb je je fonds.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:17 schreef Anton91 het volgende:
Kwam er net toevallig achter dat een van de buren die in het gebouw is komen wonen een vluchteling (vrouw met kind) uit Oekraïne is. Kleding en eten hebben ze volgens mij wel, dus morgen wat speelgoed halen voor het kind. Wilde sowieso al een donatie doen en zal dat nog steeds wel doen, maar zocht eigenlijk naar lokale mogelijkheden en niet naar zo'n giro actie.
Ja, maar wil eigenlijk ook nog wel op andere manieren lokaal doneren. Een collega die in hetzelfde gebouw woont die ik het vertelde gaf ook direct aan mee te willen betalen. Dus we gaan morgen naar de Lego store.quote:
Als dit het gaat zijn dan zou dat wel slim zijn voor Rusland. Dan zie ik het wel op één of andere manier de-escaleren en eindigen. Als ze door blijven gaan met alles kapot schieten, eventuele chemische en nucleaire wapens, om Oekraïne op de knieën te dwingen dan wordt het een grote chaos en bovendien wordt het dan steeds riskanter voor het westen.quote:Sen. Marco Rubio (R-Fla.) tweeted that Putin's objective was "no longer to take over most of Ukraine" but to achieve a ceasefire "on terms he will claim are a strategic victory" by annexing the southern coast, laying siege to Kyiv and other major cities in the north, and degrading Ukraine's military and industrial capabilities.
A senior defense official also briefed reporters Monday that Russia may be seeking to "improve their position at the negotiating table."
Moscow is demanding that Ukraine rule out future NATO membership and give up all claims to Crimea and the Donbas "republics."
Ik zou effe vragen waar ze behoefte aan hebben voor je met een ding aankomt waar je ze niet per se gelukkig van maakt.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, maar wil eigenlijk ook nog wel op andere manieren lokaal doneren. Een collega die in hetzelfde gebouw woont die ik het vertelde gaf ook direct aan mee te willen betalen. Dus we gaan morgen naar de Lego store.
maar veel mensen in Bulgarije spreken ook Russisch , net als hier iedereen Engels spreektquote:Op dinsdag 22 maart 2022 17:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je aanpakken. Wetgeving bijvoorbeeld die je, als je vrijwillig de Russische nationaliteit accepteert, je Bulgaarse nationaliteit doet verliezen, alsmede je verblijfsrecht in Bulgarije. Ga dan maar lekker meteen naar Rusland, geen kans geven om van die spelletjes te spelen dat etnische Russen beschermd moeten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |