Het was @Poppejans ik zat in het IM topic, maar goed... dat doet er natuurlijk niet toe.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:51 schreef Troel het volgende:
Dit is heel lang geleden voor mij.
BE meldde in het vorige topic dat miss_dynastie overleden is. Dat was afgelopen zaterdag. Heel plotseling. Ze mocht slechts 37 jaar oud worden. Aanstaande vrijdag is de begrafenis.
ESF / miss_Dynastie onverwacht overleden.
Als rouwadvertentie bedoel je?quote:Op maandag 21 maart 2022 16:03 schreef Leandra het volgende:
Ik las het vanmorgen in de krant, geen idee dat het om Miss_D ging
quote:Op maandag 21 maart 2022 16:54 schreef SQ het volgende:
[..]
nee, zij was een raadslid, dus het heeft de kranten wel gehaald...
Ah ok, ik snapte al niet waarom er een artikel over zou zijn.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat ze overleden was, als raadslid.
Maar geen idee dat het een FOK!ker was.
Maar fuck dat huishouden dan toch? Of je nou elke dag stofzuigt of 1x in de drie dagen dan... Who cares? Echt, dat zou het eerste zijn dat ik uit mijn handen liet vallen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief had zondagavond een positieve zelftest en maandag ook een positieve PCR test.
Simon is vooralsnog negatief, elke ochtend voor school test ik hem.
Na 2 dagen ben ik helemaal kapot: werken, zorg voor kind, koken, iets van huishouden (wat dus niet lukt), klagende man. Nu ben ik dus echt super chagrijnig![]()
Echt groot respect voor alle ouders die dit lange tijd hebben moeten doen tijdens de lockdowns![]()
Dat ja..quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:42 schreef BE het volgende:
Fijn dat je je goed voelt Quoi!En goed nieuws van die genetische uitslag!
[..]
Maar fuck dat huishouden dan toch? Of je nou elke dag stofzuigt of 1x in de drie dagen dan... Who cares? Echt, dat zou het eerste zijn dat ik uit mijn handen liet vallen.
Haha, ik voel me een viesnek nu, als 1x per 3 dagen 'ook nog oké' isquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:42 schreef BE het volgende:
Of je nou elke dag stofzuigt of 1x in de drie dagen dan...
Ik voel me een levensgenieter nu, als 1x per 3 dagen 'ook nog oke' isquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:27 schreef Hupje het volgende:
[..]
Haha, ik voel me een viesnek nu, als 1x per 3 dagen 'ook nog oké' is![]()
Gelijk heb jequote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:47 schreef Quoi het volgende:
Gister kennisgemaakt met onze nieuwe schoonmaker(s)Dan raak ik zelfs geen stofzuiger meer aan, of zuigstoffer, of dweil, of watdanook.
Ennuh.....ieder zijn/haar eigen standaard uiteraard.
Voor de dagelijkse zuigers hè!quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:27 schreef Hupje het volgende:
[..]
Haha, ik voel me een viesnek nu, als 1x per 3 dagen 'ook nog oké' is![]()
Hoort boven stofzuigen er ook bij dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:24 schreef Fazz het volgende:
Beneden stofzuig ik 1x pw, boven probeer ik dat ookHet lukt maar niet een schoonmaakster te vinden dus het enige alternatief is de lat erg laag te leggen
![]()
Tijdje terug alweer dat we een huishoudopsom hadden![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:41 schreef BE het volgende:
[..]
Hoort boven stofzuigen er ook bij dan?
Het is dat ik er de discipline niet voor heb maar er is wél iets te zeggen voor ‘schoenen uit in de gang’.
#nieuweopsom
Wij komen via de garage binnen, daar heb ik een kapstok, schoenenrekken en een bankje staan, kun je nog zitten ook, als je je schoenen aan of uit doet.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:41 schreef BE het volgende:
[..]
Het is dat ik er de discipline niet voor heb maar er is wél iets te zeggen voor ‘schoenen uit in de gang’.
#nieuweopsom
Och, wat een waardeloze situatiequote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het ging hier pasgeleden over de sluiting van de bso… Ik kreeg vandaag bericht dat de hele school van Sjaak gaat sluitenZe hopen nog 1,5 jaar open te blijven, maar er zijn zo weinig leerlingen dat ze het niet kunnen garanderen. Ik vind het zo klote. Sjaak zit eindelijk op zijn plek daar en nu moet hij wéér naar een andere school. Waar ik 1,5 jaar geleden al moeite had om een school voor hem te vinden, is dat nu eigenlijk alleen maar moeilijker geworden, want we weten steeds beter waarom hij specifiek maatwerk nodig heeft. Ik acht de kans dat ik een passende school voor hem vind 50%, met dus ook 50% kans op een thuiszittend kind.
En morgen (of volgende week) kan ik vast weer in oplossingen denken, maar nu even niet…
Oeh, dat is wel echt klotequote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het ging hier pasgeleden over de sluiting van de bso… Ik kreeg vandaag bericht dat de hele school van Sjaak gaat sluitenZe hopen nog 1,5 jaar open te blijven, maar er zijn zo weinig leerlingen dat ze het niet kunnen garanderen. Ik vind het zo klote. Sjaak zit eindelijk op zijn plek daar en nu moet hij wéér naar een andere school. Waar ik 1,5 jaar geleden al moeite had om een school voor hem te vinden, is dat nu eigenlijk alleen maar moeilijker geworden, want we weten steeds beter waarom hij specifiek maatwerk nodig heeft. Ik acht de kans dat ik een passende school voor hem vind 50%, met dus ook 50% kans op een thuiszittend kind.
En morgen (of volgende week) kan ik vast weer in oplossingen denken, maar nu even niet…
Succes. Wat een tegenvallerquote:Op woensdag 23 maart 2022 06:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zulk nieuws slaapt ook niet heel lekker, merkte ik.
Maar goed. Straks maar een lijstje maken met mogelijke nieuwe scholen, de informatie-avond afwachten en dan een plan maken.
Leerkrachten volgen gaat ook op mijn lijst.
Thanks.quote:Op woensdag 23 maart 2022 07:13 schreef Quoi het volgende:
[..]
Succes. Wat een tegenvaller![]()
Hoe gaat het met zijn arm btw?
Yeahh schoenen uit als je binnen komt!! Dat scheelt al de helft. En niet met schoenen naar boven.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:41 schreef BE het volgende:
[..]
#nieuweopsom
Oh shit… dat is echt heel erg stom, zeker voor jullie!quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier ben ik bang voor ja, dus ik ben een soort van blij dat je dat even bevestigt. Ik heb net twee scholen gemaild, omdat ik toch wel iets van actie nodig heb.quote:Op woensdag 23 maart 2022 07:49 schreef BE het volgende:
[..]
Oh shit… dat is echt heel erg stom, zeker voor jullie!
Oh, en hou maar rekening met korter dan 1,5jr. Wij hadden dit ook toen S net 2wk in groep1 zat, wij zijn toen acuut op zoek gegaan en konden godzijdank vrijwel meteen terecht op onze nr 2 school (waar normaal een wachtlijst voor is). En dat deden veel mensen. Dus bij het einde van dat schooljaar was het gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Je kunt niet veel anders doen als ouder dan de schouders eronder te zetten en een oplossing te zoeken. Maar dat maakt het niet minder zwaar.quote:Op woensdag 23 maart 2022 07:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hier ben ik bang voor ja, dus ik ben een soort van blij dat je dat even bevestigt. Ik heb net twee scholen gemaild, omdat ik toch wel iets van actie nodig heb.
Ach wat sneu. Bij mij zijn ook gehoorproblemen vastgesteld toen ik een jaar of 6 was (het was in groep 3 in ieder geval). Het was voor iedereen een complete verrassing. Ik had mezelf liplezen aangeleerd en keek zo nodig in de klas wat degene naast me aan het doen was, als ik de instructie niet had begrepen. Zo kwam ik dus een heel eind...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Zelfs met robot is het niet 1x per 3 dagen, want de organisatie voor de robot kost teveel tijd...![]()
![]()
cross-post: Wij zijn vandaag met de oudste in het ziekenhuis geweest. Hij was een tijd geleden bij de schoolarts geweest, en daar bleek zijn ene oor niet goed te horen. Dit is nu bevestigd in het ziekenhuis. Met zijn rechteroor hoort hij lage tonen redelijk (niet optimaal), maar heeft hij moderaat tot ernstig gehoorverlies voor hoge tonen. Nu eerst kijken waarom dit is via MRI en CT-scan (gaat leuk worden met een 6-jarige...), en dan eventueel een hoorapparaatje. We hebben nooit concreet iets gemerkt, maar hij heeft bijvoorbeeld wel problemen met uitspraak en praat altijd luid, dit zou veel kunnen verklaren...
Ach neequote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hij zit in groep 5 en doet groep 6 erbij, dus ik denk dat hij volgend jaar gaat instromen in groep 7.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt niet veel anders doen als ouder dan de schouders eronder te zetten en een oplossing te zoeken. Maar dat maakt het niet minder zwaar.
In welke groep zit jullie zoon nu?
Thanksquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ach nee![]()
. Wat vind ik dat onwijs rot voor jullie. Ik kan me de zoektocht en afwegingen nog goed herinneren en was blij om te horen dat Sjaak nu op een fijne plek zat. Klotezooi
![]()
.
Hier een dyson v10. Die bevalt prima, zowel als stofzuiger, als mega-kruimeldief.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:22 schreef exode het volgende:
Ik wil nog wel een steelstofzuiger kopen, heeft iemand die? Nee een robot is hier geen doen, dan ben veel langer bezig met opruimen steeds. Er wordt hier dus elke dag gestofzuigd, ook de bank etc. Leve huisstofmijtallergie en astma.
Stoffen doet verloofde ook meerdere keren per week. Zodra B en ik gaan hoesten en benauwd worden, was het te laat.
Ik was ook op zoek naar een steelstofzuiger, lijkt zo fijn voor op de trap bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:22 schreef exode het volgende:
Ik wil nog wel een steelstofzuiger kopen, heeft iemand die? Nee een robot is hier geen doen, dan ben veel langer bezig met opruimen steeds. Er wordt hier dus elke dag gestofzuigd, ook de bank etc. Leve huisstofmijtallergie en astma.
Stoffen doet verloofde ook meerdere keren per week. Zodra B en ik gaan hoesten en benauwd worden, was het te laat.
Dat klinkt als een mooi moment om op een andere school over te gaan! Het blijft jammer dat het nodig is. We willen allemaal dat ons kind op een goede plek zit en blij is. Veranderingen horen erbij maar dat neemt niet weg dat ze spannend zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hij zit in groep 5 en doet groep 6 erbij, dus ik denk dat hij volgend jaar gaat instromen in groep 7.
Het nadeel is dat dit al Sjaaks 3e basisschool is en we dus op zoek moeten naar nummer 4. Ik weet nog hoeveel energie de vorige twee zoektochten me kostten en daar vrees ik nu weer voor.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klinkt als een mooi moment om op een andere school over te gaan! Het blijft jammer dat het nodig is. We willen allemaal dat ons kind op een goede plek zit en blij is. Veranderingen horen erbij maar dat neemt niet weg dat ze spannend zijn.
Wij hebben een steelstofzuiger. Ideaal! Na het eten stofzuigen de kinderen zelf en ik stofzuig de begane grond 1-2 keer per dag. Dat lijkt veel werk, maar het is net zo'n achteloze handeling als met een doekje het keukenblad afnemen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:22 schreef exode het volgende:
En straks weer een middelbare school. Heb je überhaupt veel keuze bij jullie in de buurt?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Het nadeel is dat dit al Sjaaks 3e basisschool is en we dus op zoek moeten naar nummer 4. Ik weet nog hoeveel energie de vorige twee zoektochten me kostten en daar vrees ik nu weer voor.
Kun je niet hulp krijgen vanuit de gemeente oid? Hier heeft de gemeente/de scholenstichting mensen rondlopen die proberen om uitval te voorkomen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het nadeel is dat dit al Sjaaks 3e basisschool is en we dus op zoek moeten naar nummer 4. Ik weet nog hoeveel energie de vorige twee zoektochten me kostten en daar vrees ik nu weer voor.
Dat is ook mijn ervaring. Bovendien heb je dan voor de andere verdiepingen en voor de trappen nog geen oplossing.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier een dyson v10. Die bevalt prima, zowel als stofzuiger, als mega-kruimeldief.
Robot hebben we eens geprobeerd, maar het gedoe van alles omhoog zetten, is niks voor ons. Juist de plekken waar het meeste kruimels ligt (onder de eetkamerstoelen en het randje van de bank, komt de robot niet zomaar bij.
259 scholen binnen 15kmquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En straks weer een middelbare school. Heb je überhaupt veel keuze bij jullie in de buurt?
Ik heb de coördinator hb van de gemeente gemaild of ze mee wil denkenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:46 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Kun je niet hulp krijgen vanuit de gemeente oid? Hier heeft de gemeente/de scholenstichting mensen rondlopen die proberen om uitval te voorkomen.
En dan is het ook nog een keus of je hem 7/8 elders laat doen, of dat je hem 7 hier laat doen, met het idee dat hij misschien daarna ook wel klaar is om richting een VO te gaan? Wat ook wel weer uitdagingen met zich mee gaat brengen natuurlijk.![]()
Succes
Daar had ik ook naar gezocht, maar die bestaan helaas niet in onze regio. Ik vind het een gemis.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:08 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien is zo’n groep 7, 8 en klas 1 en 2 school dan iets voor hem MwC. Ik heb daar 0 kennis van, maar het klinkt wel als iets waar hij wellicht iets langer zou kunnen blijven en waar jullie eerder nog niet naar konden kijken. De dochter van Kaatjejannie gaat naar zo’n school.
Ik heb gelukkig geen bovenverdieping meer (tenzij je de kelder als begane grond rekent, dan is de hele begane grond de bovenverdiepingquote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ik durf niet te zeggen wanneer ik voor het laatst op de bovenste verdieping gestofzuigd heb
Geen idee in welke regio je zit, maar misschien ook meteen alvast orienteren op de middelbare zodat de overstap straks makkelijker is?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Daar had ik ook naar gezocht, maar die bestaan helaas niet in onze regio. Ik vind het een gemis.
Ik raad een aquariumbak aan voor de hamster, dan valt er nooit zaagsel uit.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig geen bovenverdieping meer (tenzij je de kelder als begane grond rekent, dan is de hele begane grond de bovenverdieping
Ik ben heel blij met mijn hulp, maar vooral erg blij met de jemako swifferdinges. Schoenen gaan eigenlijk altijd uit in de gang, maar de haren van de honden en het zaagsel van de hamster
Of cotton&cotton voor de hamster, scheelt troep, stank en vaak verschonenquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig geen bovenverdieping meer (tenzij je de kelder als begane grond rekent, dan is de hele begane grond de bovenverdieping
Ik ben heel blij met mijn hulp, maar vooral erg blij met de jemako swifferdinges. Schoenen gaan eigenlijk altijd uit in de gang, maar de haren van de honden en het zaagsel van de hamster
Dat klopt, huishouden gebeurt nu vrij weinig in. Maar met veel werkstress en deadlines e.d. word ik nog onrustiger van een chaotisch huis....quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:42 schreef BE het volgende:
Fijn dat je je goed voelt Quoi!En goed nieuws van die genetische uitslag!
[..]
Maar fuck dat huishouden dan toch? Of je nou elke dag stofzuigt of 1x in de drie dagen dan... Who cares? Echt, dat zou het eerste zijn dat ik uit mijn handen liet vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft er iemand nog wat extra weerstand in de aanbieding? Vitamines, mineralen en gezond eten doen de truc nog niet...![]()
.
Venus in pocketformaat
© loveli
Potver wat kut zegquote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ja klopt. Maar ik lees dat een volgende opvlamming wel minder heftig en pijnlijk is, meestal. Dus kleine troost.quote:Op woensdag 23 maart 2022 15:21 schreef trui het volgende:
Wat naar, Phaidra, sterkte ermee! Ook een rotidee dat je dat altijd bij je blijft dragen (toch?).
Tolstoifan ook beterschap gewenst daar.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:37 schreef Phaidra het volgende:
Bleh. Gezondheidstechnisch gaat het zo prut. Eerst covid. 3 weken geleden een heftige verkoudheid met dreigende oorontsteking. Dat gaat nu net weer beter, dacht ik dat ik een blaasontsteking te pakken had. Vandaag even langs de huisarts, maar het is waarschijnlijk toch iets andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft er iemand nog wat extra weerstand in de aanbieding? Vitamines, mineralen en gezond eten doen de truc nog niet...![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 20:18 schreef Nanukerst het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ik hoor ondertussen al dat zo ongeveer alle kinderen na dit schooljaar weg zijn, dus er komt geen volgend schooljaar meer. Zo zonde.quote:Op woensdag 23 maart 2022 20:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Potver wat kut zeg![]()
![]()
Wat ik zou adviseren: staar je niet blind op 'school nummer zoveel'. Probeer in kaart te brengen waar zijn behoeftes liggen (wat jullie volgens mij al redelijk goed in kaart hebben, waarbij ik graag noem dat onderwijs volgen niet perse op een school moet) en laat dat het vertrekpunt zijn. Onze Oudste heeft bijvoorbeeld de laatste 1,5 jaar van de basisschool 2 dagen per week aan toffe projecten gewerkt met een HB-coach (aangevuld met thuisonderwijs vanuit ons) binnen een bedrijf wat naast hun reguliere werkzaamheden zich ook verbond aan kinderen die om wisselende redenen niet/minder naar school gingen. Dat werd overigens vanuit de gemeente gefinancierd en dat zou nu mijn eerste stap ook zijn: de gemeente is verantwoordelijk voor passend onderwijs. Wat kunnen zij nog aandragen voor jullie kind (wat duidelijk niet zomaar op elke school terecht kan)?
In mijn ervaring loopt een school snel leeg als eenmaal duidelijk is dat het stopt te bestaan inderdaad. Maar evengoed heel erg heftig voor Sjaak en jullie. Hoe staat hij er zelf in?quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik hoor ondertussen al dat zo ongeveer alle kinderen na dit schooljaar weg zijn, dus er komt geen volgend schooljaar meer. Zo zonde.
We gaan de komende weken Sjaaks niveau en behoeften beter in kaart brengen zodat ik gericht op zoek kan. De gemeente kan inderdaad helpen, ik heb contact met de coördinator leerplicht. Zij is ook specialist hoogbegaafdheid, ze gaat meedenken. Ik hoef het niet alleen te doen deze ronde.
Hij schrok wel wat, snapte het niet helemaal. We hebben gezegd dat we een lijst gaan maken met wat hij op zijn nieuwe school zou willen en dat we samen op zoek gaan. ‘Gelukkig’ heeft hij al meer schoolwissels gehad en denkt hij dat het erbij hoort, ofzo. Het beeld van 8 jaar op 1 school kent hij niet. Ik vind het een heel stuk heftiger dan hij, volgens mij.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:29 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
In mijn ervaring loopt een school snel leeg als eenmaal duidelijk is dat het stopt te bestaan inderdaad. Maar evengoed heel erg heftig voor Sjaak en jullie. Hoe staat hij er zelf in?
quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:37 schreef Phaidra het volgende:
Bleh. Gezondheidstechnisch gaat het zo prut. Eerst covid. 3 weken geleden een heftige verkoudheid met dreigende oorontsteking. Dat gaat nu net weer beter, dacht ik dat ik een blaasontsteking te pakken had. Vandaag even langs de huisarts, maar het is waarschijnlijk toch iets andersHad je partner een koortslip?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Heeft er iemand nog wat extra weerstand in de aanbieding? Vitamines, mineralen en gezond eten doen de truc nog niet...![]()
.
![]()
Maar lijkt me erg pijnlijk, vooral op die plekHopelijk krijg je er iets voor dat snel helpt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Hupje op 24-03-2022 13:14:08 ]
Hij had wel een wondje op zijn lip, maar vond dat niet voelen als een typische koortslip. Hij is er wel bekend mee, dus het lijkt me de meest logische verklaringquote:Op woensdag 23 maart 2022 23:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Had je partner een koortslip?![]()
Maar lijkt me erg pijnlijk, vooral op die plekHopelijk krijg je er iets voor dat snel helpt
Het is ook waarschijnlijk de oorzaak, je krijgt het niet zomaar. Wel rot voor jequote:Op donderdag 24 maart 2022 08:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij had wel een wondje op zijn lip, maar vond dat niet voelen als een typische koortslip. Hij is er wel bekend mee, dus het lijkt me de meest logische verklaring. Het doet echt f*%#@&ing veel pijn. Vanmorgen eerst pijnstilling genomen en toen weer een uur mijn bed in gedoken voor ik me weer durfde te bewegen
.
Niet perse, je kan herpes heel lang bij je dragen zonder dat het tot uiting komt. Je kan het ook overdragen zonder dat je symptomen hebt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is ook waarschijnlijk de oorzaak, je krijgt het niet zomaar. Wel rot voor jeHeb je nog niks gekregen van de huisarts?
Ik zit ook op het pijnbankje, ik heb vreselijk last van mijn schouder/armGisteren in paniek de huisarts gebeld, was bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daar zat nog veel paniek bij van een paar jaar geleden, blijkbaar minder verwerkt dan gedacht
Zo naar de fysio, hopelijk kan zij iets betekenen.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 20:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou inderdaad zeg. Wat voegt dat nou toe?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:20 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een niet tactisch gebrachte opmerking Hupje. Gewoon aangeven dat je moeite met een kind hebt is al voldoende lijkt me, daar hoef je niet bij te noemen dat je met 20 klassen vol kinderen minder moeite hebt.
Jagar, ik had ook over je berichtje heen gelezen. Vervelend dat zijn gehoor niet goed is, maar wel fijn dat ze het ontdekt hebben. En tegenwoordig kunnen ze gelukkig heel veel repareren of oplossen. Mijn doof geboren nichtje kan met implantaten weer horen.
Mwah, dat vond ik wel meevallen, het werd niet bot gebracht. Het geeft vooral zijn handelingsverlegenheid aan. Ik vind het wel 'fijn' dat hij dat eerlijk zegt en dat wij ook de kans hadden om te vertellen dat we er aan werken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:20 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een niet tactisch gebrachte opmerking Hupje.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Oef, dat is zeker niet fijn om te horen! Maar het moet voor zo'n leerkracht wel ontzettend fijn zijn dat jullie naar hem luisteren en je afvragen of er iets is wat jullie kunnen doen. Je zult maar tegen een muur oplopen als leerkracht (daar weet je vast een en ander van).quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:31 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mwah, dat vond ik wel meevallen, het werd niet bot gebracht. Het geeft vooral zijn handelingsverlegenheid aan. Ik vind het wel 'fijn' dat hij dat eerlijk zegt en dat wij ook de kans hadden om te vertellen dat we er aan werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb een gehoorverlies van 60 dB aan iedere kant hè, dus ik ben behoorlijk slechthorend![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, ik ben weggegaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:59 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra fijn dat er een alternatief was, maar op deze manier hadden ze het beter kunnen cancelen. Hebben jullie wel aangegeven dat deze manier niet bij de doelgroep past? Of had ze dat zelf al door?
Ik had vroeger ook zo'n leerkracht die mij als katalysator gebruikte in groepjes met gedoequote:Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oef, dat is zeker niet fijn om te horen! Maar het moet voor zo'n leerkracht wel ontzettend fijn zijn dat jullie naar hem luisteren en je afvragen of er iets is wat jullie kunnen doen. Je zult maar tegen een muur oplopen als leerkracht (daar weet je vast een en ander van).
Hier hebben we steeds het tegenovergestelde 'probleem': onze beide kinderen worden door leerkrachten altijd zo aardig en behulpzaam gevonden, ze luisteren goed en liggen prima in de groep. Hartstikke fijn, zou je denken, maar door leerkrachten worden ze dus steevast ingezet als lijmmiddel. Ik snap dat vanuit het perspectief van de leerkracht wel, maar onze dochter is het inmiddels behoorlijk zat dat ze wéér in een groepje is gezet van kinderen met wie ze niets heeft omdat ze een positieve invloed op hen zou hebben. En wij voelen ons allemaal te bezwaard om er iets van te zeggen, want de leerkrachten hebben het al moeilijk genoeg met de klas.
Ja, ik vind het ook stoer van mezelf, omdat ik dat vroeger ook zou doen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in om dingen te doen die ik niet leuk vind terwijl ze niet hoeven.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:19 schreef Hupje het volgende:
@:Leandra Dat vind ik stoer van je! Ik zou zo iemand zijn die de les afmaakt en dan thuis moppert dat het niks was
Dat onze dochter zo makkelijk is, heeft ze niet van vreemden, zeg maar.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook zo'n leerkracht die mij als katalysator gebruikte in groepjes met gedoedat kan een keer, maar moet niet structureel vind ik... Mag je als ouder best iets van zeggen vind ik.
Ik vind je een held!quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook stoer van mezelf, omdat ik dat vroeger ook zou doen, maar ik heb er gewoon geen zin meer in om dingen te doen die ik niet leuk vind terwijl ze niet hoeven.
Dat had me 3 kwartier ergernis tijdens de les gekost en achteraf ook nog.
Ik ben er gewoon helemaal klaar mee als dingen die ik vrijwillig doe, waar ik nota bene voor betaal, zoveel irritatie opleveren.
Het is lastig dat een leerkracht dat dan zo doet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had vroeger ook zo'n leerkracht die mij als katalysator gebruikte in groepjes met gedoedat kan een keer, maar moet niet structureel vind ik... Mag je als ouder best iets van zeggen vind ik.
Net gesprek gehad op school van de oudste, kleine zucht.
Hele fijne mentor, die echt meedenkt, maar het hele schoolsysteem is log en dat passend onderwijs is alleen maar een loze kreet. Maar goed, er ligt weer iets in de week... nu maar weer wachten.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:44 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant is het gewoon zo'n kind dat je ook niet mist als hij een tijdje weg is, hij had een keer ruim een uur op de WC opgesloten gezeten doordat het slot kapot was, had de juf hem niet eens gemist![]()
Dat vond ze wel heel erg trouwens, daar belde ze me ook gelijk over na school.
Wij krijgen dat pas aan het einde van het jaar. Ik weet niet meer goed hoe dat bij Ivan ging, maar ik vind het wel jammer dat het zolang duurt.quote:Maandag voorlopig advies gehad, dat was niet anders dan we verwacht hadden, dus we zaten mooi op 1 lijn, nou maar eens zien of dat volgend jaar in groep 8 zo blijft, maar ik verwacht niet dat er dan een ander advies komt.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:06 schreef exode het volgende:
[..]Precies zoals na de bevalling iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En onder de douche, met de douchkop erop.
Ik vind het ook stoer van je, Leandra!!Venus in pocketformaat
© loveli
Ik vind dit best een dingetje. En zo fijn dat jullie leren om haar grenzen te bewaken. Ik was totaal niet zo iemand in de klas, mijn situatie was heel anders. Toch heb ik veel te vaak mensen over mijn grens laten gaan toen ik jong was.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat onze dochter zo makkelijk is, heeft ze niet van vreemden, zeg maar.We proberen haar te leren dat het een goede eigenschap is dat ze samenwerking in groepen makkelijker maakt en dat het daarbij belangrijk is haar eigen grenzen te bewaken. De laatste tijd heeft ze bijvoorbeeld al het werk dubbel gedaan voor een vriendin met een gebroken arm. Dat deed ze graag, maar ze vond het wel zwaar dat het elke dag van haar werd verlangd. Daar heeft ze laatst bij het oudergesprek, gesteund door ons, wel iets over gezegd.
Ja, ik neem aan dat de school nu inmiddels ook al wel een goed beeld heeft van wat je kind kan, zeker na de M7 Cito's.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Wij krijgen dat pas aan het einde van het jaar. Ik weet niet meer goed hoe dat bij Ivan ging, maar ik vind het wel jammer dat het zolang duurt.
Heel goed. Ze beloofden de hulp wat meer te spreiden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:50 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik vind dit best een dingetje. Hoe reageerde de leerkracht er op dat ze er iets van zei?
De leerkrachten weigerden er iets over te zeggen. Ze zinspeelden wel, maar spraken zich niet uit. Het is in Lena's geval een no-brainer, maar voor haarzelf zou het zó fijn zijn om te horen welk pre-advies ze krijgt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik neem aan dat de school nu inmiddels ook al wel een goed beeld heeft van wat je kind kan, zeker na de M7 Cito's.
Ja idd, soms kan het kind zelf het heel goed gebruiken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De leerkrachten weigerden er iets over te zeggen. Ze zinspeelden wel, maar spraken zich niet uit. Het is in Lena's geval een no-brainer, maar voor haarzelf zou het zó fijn zijn om te horen welk pre-advies ze krijgt.
Hier krijgen we dat eindadvies eind juni groep 7..quote:Op donderdag 24 maart 2022 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Wij krijgen dat pas aan het einde van het jaar. Ik weet niet meer goed hoe dat bij Ivan ging, maar ik vind het wel jammer dat het zolang duurt
quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:06 schreef exode het volgende:
Verloofde is blij dat ze even geen advies hoeft te geven
Die heeft genoeg verhalen van ouders die al jaren een bepaald advies krijgen over hun kind en in groep 8 ineens gaan klagen want de middelbare naar keuze kan dan niet. Ook ouders die dan hun kind toch inschrijven, wordt afgewezen en gaan verhaal halen bij de groep 8 leerkracht.
Oh en een update over mijn gezeik over mijn werk laatstWij kregen het advies op papier mee, in tweevoud ondertekend en wel (ook door onszelf) en een bleef achter op school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Primair om "ja maar toen..." gezeik te voorkomen.
In Amsterdam is het bittere noodzaak om in groep 7 al te kijken naar middelbare scholen. Op categorale gymnasia kom je alleen terecht als je een vwo-advies hebt en niet met een havo/vwo-advies. Voor de oriëntatie van kinderen die ambiëren naar zo'n school te gaan, is eind groep 7 dus te laat. Maar goed, het is sowieso beter flexibel te blijven omdat een pre-advies nog geen definitief advies is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier krijgen we dat eindadvies eind juni groep 7..
Alleen hier is het geen verrassing. Maar kan me voorstellen dat als je langzaam wat rond wil kijken naar vo-scholen, of omdat je een minimum nodig hebt voor een vervolgopleiding het wel spannend kan zijn.
Interessant! Ik vraag me wel af in hoeverre het dan lukt de doorstroom naar het hbo te bevorderen. Die verloopt nu erg stroef.quote:Hier hoorde ik in de stad weer een nieuwe onderwijsvorm. in 6 jaar kunnen ze hun VMBO en MBO doen. Dan ben je dus een jaar langer bezig dan de havo, maar wel lekker praktisch. En je kunt toch naar het HBO (mits passend MBO-traject). Echt mooi hoe ze hier met onderwijs aan het vernieuwen zijn.
Dat gebeurt bij haar ook hoor. Het is gewoon jaren ja knikken of gewoon niets zeggen en op the moment supreme 'ja maar!'quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij kregen het advies op papier mee, ondertekend en wel (ook door onszelf) en een bleef achter op school.
Primair om "ja maar toen..." gezeik te voorkomen.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:19 schreef exode het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij haar ook hoor. Het is gewoon jaren ja knikken of gewoon niets zeggen en op the moment supreme 'ja maar!'
Het zijn dezelfde ouders die niet eens weten wie de leerkracht is zeg maar.
Hier heb je geen last met aanmeldingen, alleen bij de 10-14 scholen moet je er op tijd bij zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam is het bittere noodzaak om in groep 7 al te kijken naar middelbare scholen. Op categorale gymnasia kom je alleen terecht als je een vwo-advies hebt en niet met een havo/vwo-advies. Voor de oriëntatie van kinderen die ambiëren naar zo'n school te gaan, is eind groep 7 dus te laat. Maar goed, het is sowieso beter flexibel te blijven omdat een pre-advies nog geen definitief advies is.
[..]
Interessant! Ik vraag me wel af in hoeverre het dan lukt de doorstroom naar het hbo te bevorderen. Die verloopt nu erg stroef.
Het is hier niet zozeer een kwestie van op tijd aanmelden, want iedereen gaat dezelfde loting in. Om genoeg scholen te kunnen bekijken voor op je voorkeurslijst (van 12 scholen), heb je eenvoudigweg genoeg tijd nodig. Het valt niet in één schooljaar te proppen omdat scholen de voorlichting allemaal in dezelfde, beperkte periode doen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier heb je geen last met aanmeldingen, alleen bij de 10-14 scholen moet je er op tijd bij zijn.
Maar oudste had al vwo-plus advies en jongste is echt slimmer, dus vandaar, geen twijfel hier.
Grappig, ik wilde het net gaan kijkenquote:Op donderdag 24 maart 2022 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie dit programma trouwens gisteren gezien? TV / Waar doen ze het van?
Leek me wel interessant gezien de conversaties die hier regelmatig plaatsvinden over financiën.
Dat er al een broer/zus op dezelfde school zit telt ook niet mee? Alles is loting?quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is hier niet zozeer een kwestie van op tijd aanmelden, want iedereen gaat dezelfde loting in. Om genoeg scholen te kunnen bekijken voor op je voorkeurslijst (van 12 scholen), heb je eenvoudigweg genoeg tijd nodig. Het valt niet in één schooljaar te proppen omdat scholen de voorlichting allemaal in dezelfde, beperkte periode doen.
Maar uit dit dan opeens op zo'n specifieke plek zonder dat daar ooit contact met een andere herpesdrager gehad te hebben?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:24 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Niet perse, je kan herpes heel lang bij je dragen zonder dat het tot uiting komt. Je kan het ook overdragen zonder dat je symptomen hebt.
Ja er kwam opeens een hele bak angst en verdriet uitzettenquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:59 schreef hilliebillie het volgende:
@:hupje wat vervelend dat de gymleraar dat zo vind. Wel fijn dat je een goed gesprek gehad hebt er over. Hopelijk gaat het vanaf hier dan ook vooruit met nieuwe inzichten
@:phaidra wat klinkt dat naar zeg! Hopelijk snel medicatie die goed helpt tegen de pijn.
@:majo wat vervelend dat de pijn je zo doet denken aan de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig is het dat niet. Hopelijk kan de fysio iet voor je betekenen
@:jagärtrut spannend wat er uit gaat komen
@:tolstoifan hopelijk kan de afspraak gewoon door gaan. Dit is niet iets wat je wil uitstellen
@:exode heerlijk vooruitzicht zo voor de vakantie!
@:claudia_x dat fijn dat de kinderen zich zo makkelijk aanpassen maar niet fijn dat de juf er misbruik van maakt. Ik merk dit hier bij de jongste ook wel een beetje hier. Maar dat wel aangegeven op school omdat ze dat zelf dus niet doet en er soms wel mee zat om weer met … samen te moeten werken omdat niemand dat wil/doet
@:leandra fijn dat er een alternatief was, maar op deze manier hadden ze het beter kunnen cancelen. Hebben jullie wel aangegeven dat deze manier niet bij de doelgroep past? Of had ze dat zelf al door?
Niet gezien maar wil het wel terugkijkenquote:Op donderdag 24 maart 2022 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie dit programma trouwens gisteren gezien? TV / Waar doen ze het van?
Leek me wel interessant gezien de conversaties die hier regelmatig plaatsvinden over financiën.
Ik heb het toevallig net gekeken. Volgens Twitter is meneer Rouw een oplichter.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Door anderen op te lichten schijnbaarquote:Op donderdag 24 maart 2022 11:58 schreef MaJo het volgende:
Niet gezien maar wil het wel terugkijkenIk zag in het voorstukje dat er een stel tussen zit dat 130.000 euro per maand verdient. Hoe dan?
Wel een beetje dom om dan met zo’n programma mee te doenquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Door anderen op te lichten schijnbaar
Er is een aflevering van Boos.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wel een beetje dom om dan met zo’n programma mee te doen.
Dat telt inderdaad niet mee. En als ik eerlijk ben, snap ik dat wel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat er al een broer/zus op dezelfde school zit telt ook niet mee? Alles is loting?
Wij hebben al een stuk of 8 scholen bekeken. Volgend jaar weer 8-10 en dan hebben we de top 12 wel.quote:Overigens heeft Soneal beide scholen dit jaar met de open dagen al virtueel bekeken, door Corona mochten de groep 7 kinderen niet fysiek komen, maar anders hadden we dat zeker gedaan.
Maar goed, met een keuze uit 2 is dat ook vrij eenvoudig
Eerst kijken, daarna het topic lezen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:58 schreef MaJo het volgende:
Niet gezien maar wil het wel terugkijkenIk zag in het voorstukje dat er een stel tussen zit dat 130.000 euro per maand verdient. Hoe dan?
Oh mên.... een top 12quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat telt inderdaad niet mee. En als ik eerlijk ben, snap ik dat wel.
Wij hebben nog geluk, want wij kunnen als back-up naar een andere gemeente zonder loting uitwijken waar een school staat die we prima vinden.
[..]
Wij hebben al een stuk of 8 scholen bekeken. Volgend jaar weer 8-10 en dan hebben we de top 12 wel.
Oh echt?quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Door anderen op te lichten schijnbaar
ga ik doenquote:Op donderdag 24 maart 2022 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eerst kijken, daarna het topic lezen.
Wat heerlijk dat er een keuze dichtbij is! Ik kan me best voorstellen dat hij afstand zwaar laat wegen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:37 schreef hilliebillie het volgende:
Qua middelbare school heeft hij z’n keuze ook gemaakt. En dat is puur gebaseerd op afstand. In het dorp hier ipv een van de twee scholen op ongeveer 25/30 minuten fietsen. Op zich wil hij nog wel naar de open dagen van die scholen. Maar is wat hem betreft niet perse nodigmaar goed. Hij moet er straks 6 jaar naar toe dus hij zal zelf moeten kiezen
Hier in de dorpen kiezen ze sowieso al snel voor dichtst bij, zeker als de rest van de klas daar ook heen gaat. Ik had een collega met allemaal van die haabee zoontjes maar die gingen tot zijn grote teleurstelling toch naar het dorpscollege in plaats van de beter aangeschreven lycea in 040quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:37 schreef hilliebillie het volgende:
Hier hadden ze ook na de carnavalsvakantie het voorlopig advies. Op zich wel fijn. Voor ons als ouders was het wel duidelijk maar hijzelf had geen idee. Ook omdat hij er niet zo mee bezig was en als ouders dat zeggen is het nog niet zeker, dat is pas als de meester/juf dat zegt. Maar kan me voorstellen dat het ook lang niet voor iedereen duidelijk is.
Qua middelbare school heeft hij z’n keuze ook gemaakt. En dat is puur gebaseerd op afstand. In het dorp hier ipv een van de twee scholen op ongeveer 25/30 minuten fietsen. Op zich wil hij nog wel naar de open dagen van die scholen. Maar is wat hem betreft niet perse nodigmaar goed. Hij moet er straks 6 jaar naar toe dus hij zal zelf moeten kiezen
@:majo![]()
@:sq heb je nog iets gehoord bij de bso’s waar je geïnformeerd had?
Wat stom zeg. Heb je wel gevraagd of je zonder 100% zekerheid niet gewoon toch behandeling mag hebben?quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:34 schreef Phaidra het volgende:
Net het telefonisch spreekuur van de huisarts gebeld. De uitslag is helaas nog niet binnen dus ik moet nog langer wachten. Ik heb wel even een potje zitten janken.
Kan je cryptisch omschrijven welke school in Amersfoort je bedoelt?quote:Op donderdag 24 maart 2022 11:26 schreef Leandra het volgende:
Overigens hebben we wat mij betreft 2 opties voor Soneal, of de scholengemeenschap (mavo/havo/vwo) hier in de gemeente, een dorp verderop, waar mijn oudste ook op gezeten heeft, of die specifieke school in Amersfoort.
Ik ga niet jarenlang een vermogen aan reiskosten uitgeven zodat hij in Amersfoort naar een van de scholengemeenschappen kan waar klasgenoten toevallig ook naartoe gaan, dat maakt na een paar maanden toch al niet meer uit, want dan is de heleboel opgesplitst over andere klassen en ken je weer andere kinderen.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:34 schreef Phaidra het volgende:
SQ wat een opluchting!
Ach Vicky, de muren komen dan extra op je af.
Net het telefonisch spreekuur van de huisarts gebeld. De uitslag is helaas nog niet binnen dus ik moet nog langer wachten. Ik heb wel even een potje zitten janken.
Totaal raadsel toch? Zo zijn wij begin dit jaar overgestapt naar een nieuwe locatie van een grotere organisatie, lekker frisse start nieuw team et cetera. Maar vervolgens zijn ze toch gemiddeld eens per 2 weken dicht omdat het personeel steeds van hot naar her wordt gesleept om het leed een beetje te spreiden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:40 schreef Deepfreeze het volgende:
SQ, wat fijn dat je plek gevonden hebt..
Vraag je je wel af waar die het personeel vandaan hebben gehaald![]()
De huisarts (vervangende, overigens, eigen huisarts is op vakantie) zei uit zichzelf al dat het voor de te volgen behandeling toch wel essentieel is om te weten wat de uitslag is. Ondanks dat ik aangaf dat het gewoon bijna niet meer te doen is... Ik durf dan niet meer voor mezelf op te komen verder, klonk niet alsof hij ervoor open stond.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat stom zeg. Heb je wel gevraagd of je zonder 100% zekerheid niet gewoon toch behandeling mag hebben?
Van de sportacademiequote:Op donderdag 24 maart 2022 13:40 schreef Deepfreeze het volgende:
SQ, wat fijn dat je plek gevonden hebt..
Vraag je je wel af waar die het personeel vandaan hebben gehaald![]()
Degene die ... geëdit isquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:39 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kan je cryptisch omschrijven welke school in Amersfoort je bedoelt?
Jezus wat k*t (no pun intended). Een snelle zoektocht levert op dat lidocaïne-zalf wordt gebruikt tegen genitale herpes. Dit is gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat. Ik zou er echt schijt aan hebben en zelf beginnen met smeren eerlijk gezegdquote:Op donderdag 24 maart 2022 13:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De huisarts (vervangende, overigens, eigen huisarts is op vakantie) zei uit zichzelf al dat het voor de te volgen behandeling toch wel essentieel is om te weten wat de uitslag is. Ondanks dat ik aangaf dat het gewoon bijna niet meer te doen is... Ik durf dan niet meer voor mezelf op te komen verder, klonk niet alsof hij ervoor open stond.
Edit: hij beloofde wel om de binnenkomende uitslagen in de gaten te houden en mij te bellen zodra ze er zijn. Maar ja, geen garantie natuurlijk.
Nou…. Uit zoons klas gaat een groot gedeelte naar 040 hoor. En dat was bij dochter niet anders.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier in de dorpen kiezen ze sowieso al snel voor dichtst bij, zeker als de rest van de klas daar ook heen gaat. Ik had een collega met allemaal van die haabee zoontjes maar die gingen tot zijn grote teleurstelling toch naar het dorpscollege in plaats van de beter aangeschreven lycea in 040ach ja nou ja, sociaal welbevinden is natuurlijk ook heel belangrijk uiteindelijk.
Qua opvang mag ik echt in mijn handen knijpen, er is recent een nieuwe sportbso gestart hier in het dorp en die hebben plekik heb ze vanmorgen ingeschreven
Op alle andere bso's werd ik nog net niet uitgelachen trouwens, daar waren de wachtlijsten 2 jaar ofzo.
En jij?
Ik heb nog aambeienzalf liggen met zinkoxide en lidocaïnequote:Op donderdag 24 maart 2022 14:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jezus wat k*t (no pun intended). Een snelle zoektocht levert op dat lidocaïne-zalf wordt gebruikt tegen genitale herpes. Dit is gewoon verkrijgbaar bij de Kruidvat. Ik zou er echt schijt aan hebben en zelf beginnen met smeren eerlijk gezegdHopelijk volgt snel de uitslag!
Volgens mij is dat niet erg, hooguit is de werkzaamheid minder. Maar bij twijfel natuurlijk niet doen, ik ben geen arts.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nog aambeienzalf liggen met zinkoxide en lidocaïne. Maar wel al een tijdje open.
Ja maar als de hele klas naar die school gaat... zal ook wel per school verschillen. Van onze basisschool gaat 90% ofzo naar t dorpscollege.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nou…. Uit zoons klas gaat een groot gedeelte naar 040 hoor. En dat was bij dochter niet anders.
Er zitten meerdere middelbare scholen net aan de rondweg en omgeving die wel in trek zijn.
Middelbare in onze woonplaats staat naar mijn idee minder goed aangeschreven.
Fijn dat de sport bso is gelukt.
Dan is het de kunst om te onderscheiden en niet als een kuddedier de rest volgen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar als de hele klas naar die school gaat... zal ook wel per school verschillen. Van onze basisschool gaat 90% ofzo naar t dorpscollege.
Je dacht niet. Budgetteer ff 50 euro voor een goede bh?quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:21 schreef Leandra het volgende:
Ik heb net ook "Waar doen ze het van" gekeken en kan Tiny house Nadia veel beter hebben dan "We hadden geen idee dat het verbouwingsbudget van 800K verdubbeld moest worden familie Rauw".
Het Alphense wellness gezin en de Barneveldse christenen rijschoolhouder zijn gewoon hardwerkende ondernemers. Alleen die 10de penning is nog een beetje ouderwetsch maar verder is die kerk (in de Midden Nederland Hallen), zeker voor Barneveldse begrippen, hypermodern.
Wat fijn om te horen dat ze plek hebben. Scheelt weer een boel zorgen! Ziet er leuk uit ook!quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier in de dorpen kiezen ze sowieso al snel voor dichtst bij, zeker als de rest van de klas daar ook heen gaat. Ik had een collega met allemaal van die haabee zoontjes maar die gingen tot zijn grote teleurstelling toch naar het dorpscollege in plaats van de beter aangeschreven lycea in 040ach ja nou ja, sociaal welbevinden is natuurlijk ook heel belangrijk uiteindelijk.
Qua opvang mag ik echt in mijn handen knijpen, er is recent een nieuwe sportbso gestart hier in het dorp en die hebben plekik heb ze vanmorgen ingeschreven
Op alle andere bso's werd ik nog net niet uitgelachen trouwens, daar waren de wachtlijsten 2 jaar ofzo.
En jij?
Wat fijnquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:22 schreef Vaiana het volgende:
Mega fijn van de BSO SQ!
Yikes Phaidra, wat klinkt dat naar zeg.
Ik kom ff goed nieuws brengen; afgelopen maandag een goede 113 weken echo gehad en vandaag een goede NIPT uitslag. Dus nu kunnen we gaan bedenken hoe we na het weekend (dan nog even reallife aan vrienden vertellen) onze baby aan gaan kondigen op Instagram.![]()
Mee eensquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:21 schreef Leandra het volgende:
Ik heb net ook "Waar doen ze het van" gekeken en kan Tiny house Nadia veel beter hebben dan "We hadden geen idee dat het verbouwingsbudget van 800K verdubbeld moest worden familie Rauw".
Het Alphense wellness gezin en de Barneveldse christenen rijschoolhouder zijn gewoon hardwerkende ondernemers. Alleen die 10de penning is nog een beetje ouderwetsch maar verder is die kerk (in de Midden Nederland Hallen), zeker voor Barneveldse begrippen, hypermodern.
113 wekenquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:22 schreef Vaiana het volgende:
Mega fijn van de BSO SQ!
Yikes Phaidra, wat klinkt dat naar zeg.
Ik kom ff goed nieuws brengen; afgelopen maandag een goede 113 weken echo gehad en vandaag een goede NIPT uitslag. Dus nu kunnen we gaan bedenken hoe we na het weekend (dan nog even reallife aan vrienden vertellen) onze baby aan gaan kondigen op Instagram.![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:26 schreef Phaidra het volgende:
113 weken is wel de ultieme olifantsdracht en dan moet je ook nog even![]()
.
Maar yaydat is goed nieuws! Veel plezier met het vertellen/aankondigen
.
Ik heb niet één school bekeken. Zoon wil naar een bepaalde school en dies toevallig het dichtstbij. Heb er zelf opgezeten en dochterlief ook.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat telt inderdaad niet mee. En als ik eerlijk ben, snap ik dat wel.
Wij hebben nog geluk, want wij kunnen als back-up naar een andere gemeente zonder loting uitwijken waar een school staat die we prima vinden.
[..]
Wij hebben al een stuk of 8 scholen bekeken. Volgend jaar weer 8-10 en dan hebben we de top 12 wel.
Eens! Zal niet zeggen dat het dé reden is dat we hier zijn gaan wonen maar heb daar zeker aan gedacht. Hier drie super goede scholen binnen 8 km en ze kunnen gewoon kiezen waar ze heen willen, geen loting.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb niet één school bekeken. Zoon wil naar een bepaalde school en dies toevallig het dichtstbij. Heb er zelf opgezeten en dochterlief ook.
Dacht slim te zijn. Van een school is er ook een technasium dus die 2 aangeklikt. Moest ik er 13 kiezen![]()
Maar ik vind die hele loting bullshit. Vroegah schreef je je kind gewoon in op de school die je wilde en het was klaar. Zit nu al 3 jaar in de schoolkeuzestress![]()
. Nog 2 weken wachten en dan weten we of het school nummer 1 is geworden. En zo niet...
Snap dat het meegewogen heeft met de verhuizing. Tis gewoon te idioot voor woorden dat deze gemeente zich bemoeit met onze opvoeding en keuzes. Als mijn kind niet op school nummer 1 komt, heeft de gemeente écht een probleem.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Eens! Zal niet zeggen dat het dé reden is dat we hier zijn gaan wonen maar heb daar zeker aan gedacht. Hier drie super goede scholen binnen 8 km en ze kunnen gewoon kiezen waar ze heen willen, geen loting.
Herinner me nog van jou Claudia dat een vriendje van je zoon naar school keuze 10 moest.
Wat ga je dan doen? Je vastketenen aan het gemeentehuis? Serieuze vraag, overigens. Ondanks het matigen garpje in het midden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Snap dat het meegewogen heeft met de verhuizing. Tis gewoon te idioot voor woorden dat deze gemeente zich bemoeit met onze opvoeding en keuzes. Als mijn kind niet op school nummer 1 komt, heeft de gemeente écht een probleem.
Fijn dat jullie nu wel zelf kunnen kiezen. Je wil het beste voor je kind en zo'n achterlijk lootsysteem is dat níet.
Neh, vastketenen ben ik niet van planquote:Op donderdag 24 maart 2022 19:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat ga je dan doen? Je vastketenen aan het gemeentehuis? Serieuze vraag, overigens. Ondanks het matigen garpje in het midden.
Je kunt daar toch niks tegen beginnen?
Naaktfoto’s dus.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Neh, vastketenen ben ik niet van planen ik weet dat er al tig rechtszaken zijn gevoerd die allemaal door ouders zijn verloren. Ik zal iets anders aanvoeren. Ga ik nog niet het net op slingeren
Als zoon wél op school 1 wordt geplaatst, zal ik vertellen wat ik van plan zou zijn. Misschien dat iemand er dan iets aan heeft.
quote:
Ik snap dit niet zo goed. Je kan wel willen dat de wereld om jouw kind draait, maar als er 500 kinderen naar die school willen en er is maar voor 200 plek, dan houdt het toch gewoon op? Waar verwacht jij dat ze even op korte termijn extra personeel en ruimte vandaan halen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb niet één school bekeken. Zoon wil naar een bepaalde school en dies toevallig het dichtstbij. Heb er zelf opgezeten en dochterlief ook.
Dacht slim te zijn. Van een school is er ook een technasium dus die 2 aangeklikt. Moest ik er 13 kiezen![]()
Maar ik vind die hele loting bullshit. Vroegah schreef je je kind gewoon in op de school die je wilde en het was klaar. Zit nu al 3 jaar in de schoolkeuzestress![]()
. Nog 2 weken wachten en dan weten we of het school nummer 1 is geworden. En zo niet...
Fijn @:Vaiana! Geniet ervan![]()
Je kan ook gewoon ergens gaan wonen waar dat nog steeds zo is.quote:Op donderdag 24 maart 2022 18:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Fijn @:Vaiana! Geniet ervan![]()
Weet het maar ga gewoon een poging wagen met andere argumenten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 19:54 schreef Phaidra het volgende:
Volgens mij is al vaker geprocedeerd tegen de gemeente, maar met weinig succes. Alleen toen een jongen op alle 12 de scholen niet geplaatst was, is er een uitzondering gemaakt.
Ik hoorde dat er in onze gemeente ook geloot moet worden tegenwoordig, maar alleen als er meer aanmeldingen zijn dan beschikbare plekken. Niet standaard met zo’n ingewikkelde procedure als in Amsterdam.
Gaat er niet om dat de wereld om mijn kind draait, gaat erom dat er een goede school dichtbij is waar mijn kind graag heen wil. Er wordt namelijk voorbij gegaan aan afstand. Pietje woont in noord en wordt op een school in zuid geparkeerd. En bij Jantje precies andersom. Waar is de gemeente dan mee bezig?quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Je kan wel willen dat de wereld om jouw kind draait, maar als er 500 kinderen naar die school willen en er is maar voor 200 plek, dan houdt het toch gewoon op? Waar verwacht jij dat ze even op korte termijn extra personeel en ruimte vandaan halen?
En waarom vergaat de wereld met een andere school, zijn die echt allemaal onoverkomelijk slecht?
Daar ben ik nu een heel klein beetje laat meequote:Op donderdag 24 maart 2022 20:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon ergens gaan wonen waar dat nog steeds zo is.
Ik ga loeren...quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:12 schreef Phaidra het volgende:
Je kan je altijd nog hierbij aansluiten: http://stichtingvsa.nl/
Dan was jij wel optijd met verhuizenquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:34 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het ook een stom systeem hoor, en het motiveerde me extra om uit A'dam weg te verhuizen. En het brengt zeker gekke situaties zoals je beschrijft. Maar dat beantwoordt niet de vraag waarom alleen plek 1 voor jou acceptabel is.
En nog even verder denkend lijkt he met me ook niks als je voorrang hebt in je eigen stadsdeel. Want dan kunnen de rijkeluiskinderen met voorrang naar die populaire scholen in het centrum en zuid, en de kinderen uit Z-O niet. Dat is toch ook niks?
Wij hebben er ook een op een sport BSO. Heel enthousiast over, de begeleiding is zo anders dan ik gewend ben. Niks zijig geneuzel, of kindertjes klein houden want dat zijn we zo gewend op het kdv. Gewoon stoere gasten m/v die lekker met de kinderen aan de slag gaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Van de sportacademie
Die mensen hebben overdag gymlessen en in de middag werken ze op de sport-bso. Zo kunnen ze beide goed combineren en een volwaardig inkomen verdienen.
Hij zit nu in groep 6, dus we hebben nog evenquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Weet het maar ga gewoon een poging wagen met andere argumenten.
Oef, bij jullie moet er ook geloot gaan worden? SuccesWanneer gaan de jouwe naar het VO?
[..]
Gaat er niet om dat de wereld om mijn kind draait, gaat erom dat er een goede school dichtbij is waar mijn kind graag heen wil. Er wordt namelijk voorbij gegaan aan afstand. Pietje woont in noord en wordt op een school in zuid geparkeerd. En bij Jantje precies andersom. Waar is de gemeente dan mee bezig?
[..]
Daar ben ik nu een heel klein beetje laat mee
[..]
Ik ga loeren...
2 jaar is zo voorbij hoorquote:Op donderdag 24 maart 2022 20:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij zit nu in groep 6, dus we hebben nog even.
Zelf heb ik trouwens op het CSB gezeten, een school waar nu blijkbaar niemand heen wil. Ik voelde me er destijds heel erg thuis, alle andere kinderen gingen naar het KKC of HWC in A’veen. Ik wilde dat per se niet. Beste keuze ooit.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:15 schreef Phaidra het volgende:
Ik kwam uit A’veen, dus op zich logisch dat die scholen niet op de lijst staan. Daar zitten alle A’veense kakkers al. Het CSB is ook altijd al heel multicultureel geweest, dat vond ik juist leuk.
Precies. Een loting is niet prettig, maar vanuit macroperspectief is het de beste oplossing. Er zijn genoeg scholen en plekken in Amsterdam, maar ouders willen hun kinderen naar dezelfde populaire scholen sturen. Daardoor ontstaat er een probleem. Er zijn ook scholen waar je gegarandeerd een plek hebt. Zet zo'n school op nummer 1 en je weet waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Je kan wel willen dat de wereld om jouw kind draait, maar als er 500 kinderen naar die school willen en er is maar voor 200 plek, dan houdt het toch gewoon op? Waar verwacht jij dat ze even op korte termijn extra personeel en ruimte vandaan halen?
Daarom, er zit totaal geen logica inquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:31 schreef Phaidra het volgende:
Jemig, Monnickendam is echt een pleuriseind met de bus. En waarom die dan wel idd. Rare logica
Maar ik was dus blij dat het hier in Haarlemmermeer minder gekkenhuis was, maar dat is dus ook aan het veranderen.
Toen wij basisscholen zochten, werd ik al nerveus toen de oudste 2 was, want in A’veen moest je voor 2 jaar toch echt wel ingeschreven staan, anders had je pech. Maar hier keken ze ons echt raar aan op open dagen met onze net peuter.
Er zit wel een logica in: zoveel mogelijk kinderen op een school van een zo groot mogelijke voorkeur krijgen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Daarom, er zit totaal geen logica in![]()
Er zit geen logica in dat er wel een school in Monnickendam opstaat en scholen uit A'veen er niet op staan. Weesp ook niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er zit wel een logica in: zoveel mogelijk kinderen op een school van een zo groot mogelijke voorkeur krijgen.
Die vat ik ook niet. Monnickendam is een andere gemeente. Via keuzegidsamsterdam.nl/scholen zie ik alleen scholen uit Amsterdam en een paar in Amstelveen en Weesp.quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:27 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Er zit geen logica in dat er wel een school in Monnickendam opstaat en scholen uit A'veen er niet op staan. Weesp ook niet.
We wachten wel af. Zit nu de site van vsa te bekijken.
Dat is mooi nieuws!quote:Edit: zit filmpje te kijken uit 2021 over 2020 en zoons 1e schoolkeus had dat jaar en daarvoor geen loting, werd dus sowieso geplaatst. Hopelijk is dat nog steeds zo![]()
Jaaa en school 2 en 4 hebben ook geen loting, alleen nr 3quote:Op donderdag 24 maart 2022 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die vat ik ook niet. Monnickendam is een andere gemeente. Via keuzegidsamsterdam.nl/scholen zie ik alleen scholen uit Amsterdam en een paar in Amstelveen en Weesp.
[..]
Dat is mooi nieuws!
Ja, ik vind het ook allemaal nog steeds een beetje raar. Ik had gisteren een condoleance en wist eigenlijk ook niet hoe daar mee om te gaan. Had voor de zekerheid maar vooraf een zelftest gedaan, maar iedereen schudde handen en er werd ook weer gekust. Dat laatste heb ik niet gedaan, maar handen geven heb ik toen ook maar gedaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 00:05 schreef Leandra het volgende:
Heb ik wat gemist?
Ik zie de wereldleiders op de G7 in Brussel handen schudden alsof er nooit Corona is geweest, ik zie de koning in Kootwijkerbroek handen schudden.... dat laatste in de krant dan, het koningshuis houdt dat iig lekker subtiel van hun eigen social media weg.
En dan gisteren in "Waar doen ze het van" die dweil van een Vasco die even moest benadrukken dat hij wel gewoon handen ging schudden met Bertram Beerbaum de interieur ontwerper, terwijl BB net een elleboog met de vrouw van Vasco had gedaan.
Doe die groen maar blauw, anders word je als niet-schudder nog geknuffeld door een kleurenblindequote:Op vrijdag 25 maart 2022 07:18 schreef SQ het volgende:
Ik heb een heel goed systeem bedacht voor dat handen schudden. We gaan allemaal van die rubber armbandjes dragen ala livestrong 100 jaar geleden, met een kleurcode.
Rood = ik schud geen handen
Geel = ik schud wel handen
Groen = ik omhels ook
Zo heb je nooit meer awkward situaties en kan iedereen doen wat past. Ik ga het patenteren
Ik heb dus in oktober bij de crematie van mijn moeder griep opgelopenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 06:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook allemaal nog steeds een beetje raar. Ik had gisteren een condoleance en wist eigenlijk ook niet hoe daar mee om te gaan. Had voor de zekerheid maar vooraf een zelftest gedaan, maar iedereen schudde handen en er werd ook weer gekust. Dat laatste heb ik niet gedaan, maar handen geven heb ik toen ook maar gedaan.
En in een drukke bus zonder mondkapje vond ik ook niet helemaal relaxed. Er waren wel mensen die nog steeds een mondkapje ophadden. De buschauffeur zei tegen iedereen dat dat niet meer hoeft, maar er waren er toch best wel wat die hem toch op hielden. En ik twijfelde ook wel een beetje. Het voelt nu voor mij als te snel ineens weer alles of zo.
Patroontje is ook prima. Rood/wit gestreept voor niet-schuddersquote:Op vrijdag 25 maart 2022 07:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe die groen maar blauw, anders word je als niet-schudder nog geknuffeld door een kleurenblinde
Verder een prima idee, ik bestel vast een arm vol rode.
Hierover ging mijn moeder gisteren helemaal los. Komt door mijn opa, die had vorige week een positieve test en was alleen snotverkouden. Ik quote mijn moeder nu. “Hij gaat nooit naar de winkel en toen stond ie daar in eens! En dan gaat ie gewoon bij oom Jan koffie drinken, en niet dat oom Jan er iets van zegt!! En maandag is iemand het tegen gekomen bij het medisch centrum!Je zou toch niet zeggen dat het een volwassen man is. Ik heb zo’n hekel gekregen aan oude mensen in coronatijd. Jullie hebben je helemaal aangepast voor hen! Zaten daar met die klein jong thuis te werken en de oude mensen doen gewoon maar alsof alles heel gewoon is. Bah!!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 07:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb dus in oktober bij de crematie van mijn moeder griep opgelopen
Het grappige was dat er 1 was die met de handen op de rug met een hoofdknik de rij langs ging en die was minderjarig.
Die bejaarden deden alsof ze toch al in reservetijd leefden en niets te verliezen hadden.
Doe mij maar vast een setje (stel dat ik toch ineens into de handen schudden/knuffel ben) en een paar extra rodequote:Op vrijdag 25 maart 2022 07:18 schreef SQ het volgende:
Ik heb een heel goed systeem bedacht voor dat handen schudden. We gaan allemaal van die rubber armbandjes dragen ala livestrong 100 jaar geleden, met een kleurcode.
Rood = ik schud geen handen
Geel = ik schud wel handen
Groen = ik omhels ook
Zo heb je nooit meer awkward situaties en kan iedereen doen wat past. Ik ga het patenteren
Hier mogen ze ook als ze iets ouder zijn (7 of 8quote:Op vrijdag 25 maart 2022 07:21 schreef SQ het volgende:
@:Vanyel, goed om te horen dat het zo bevalt. Ik vond de manier waarop ze het deden inderdaad erg leuk. En het sporten is écht gericht op lol maken, niet competitief ofzo.
Rood bandje naar je werkquote:Op vrijdag 25 maart 2022 08:44 schreef Debsterr het volgende:
Ik knuffel alleen wie ik echt leuk vind, collega's enzo horen daar niet bij. Dus daar hou ik lekker debegroeting erin!
Van mij mag je Fries spreken, kan ik het wat bijspijkeren en leert de rest het ookquote:Op vrijdag 25 maart 2022 11:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier heeft de BSO een paar jaar terug een sport-tak opgezet, personeel van de reguliere groep gehaald en hadden ze een hiaat op de gewone groep.. Maar zo'n duo-baan klinkt wel als een goede oplossing!
Ik heb omrop fryslan aanstaan. Gek, dit typen is opeens lastig in het NL, Fries is toch echt wel mijn moedertaal![]()
Allemaal liedjes van Piet komen voorbij, lekkere muzieksmaak had hij ook.
Wat fijn! Toch niet hetzelfde spul als je al had liggen?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:03 schreef Phaidra het volgende:
ik krijg een kuur van de huisarts
Oh jongens, ik ben zo opgelucht. Niet het weekend in met deze pijn zonder andere medicatie dan pcm en ibuprofen.
Spreken is nog heel iets anders dan schrijven. Denken in het Fries en het spreken dat gaat prima. Maar schrijven is echt een ander vak. Het klopt ook niet zo lekker met de fonetisch uitspraak.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:41 schreef MaJo het volgende:
Van mij mag je Fries spreken, kan ik het wat bijspijkeren en leert de rest het ook
Ik zong laatst, voor mijn gevoel fonetisch, het Friese volkslied voor mijn moeder en ze zei dat dit nog aardig klopte ook En dan te bedenken dat ik dit zo'n 30 jaar geleden geleerd heb en het sindsdien nog maar een paar keer gehoord heb.
Als jij daar zin in hebt, zeker!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:01 schreef Quoi het volgende:
Zeker. Mag je ook een raspatatje met na een ochtendje chemo?![]()
Fries bloedje hop!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Spreken is nog heel iets anders dan schrijven. Denken in het Fries en het spreken dat gaat prima. Maar schrijven is echt een ander vak. Het klopt ook niet zo lekker met de fonetisch uitspraak.
Ik heb vaak ook niet door in welke taal ik denk. Dat gaat zo automatisch..
frysk bloed tsjoch op
Laten we hopen dat dit snel helpt! Heeft je vriend geen klachten? Dit soort dingen zijn natuurlijk rete besmettelijkquote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:55 schreef Phaidra het volgende:
@:MaJo, nee niet hetzelfde. Dit is een antivirale kuur die hopelijk ook echt de oorzaak aanpakt. De apotheek had geen lidocaine zalf, vriend heeft er nog naar gevraagd.
@:amaranta, geen bandjes, maar je mag altijd wel een taartje na een vervelend onderzoek. Vind ik.
Mag een online knuffel wel?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:01 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben nu op de beneden verdieping en de bovenverdieping een steelstofzuiger staan.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:05 schreef hilliebillie het volgende:
Een steelstofzuiger leek me ideaal. Maar vond het al snel tegenvallen. Om het hele huis te zuigen haalt ie niet op 1 accu lading. En het zuigen zelf wordt dan ook wel redelijk zwaar omdat je het apparaat zelf in de hand hebt ipv achter je aan te slepen.
En daarbij laat de zuigkracht hier al snel te wensen over (ondanks alle dingetjes netje legen en uitkloppen). Ooit als kruimeldief wordt ie er nog wel bij gepakt maar verder eigenlijk niet en hebben we vort zo’n Henry. Is wat logger om de trap mee op te nemen maar qua werking fantastisch (ook veel beter dan de zakloze stofzuiger die we eerder hadden) of we hebben gewoon pech gehad dat kan ook want het was toen geen heel goedkope (ook geen overpriced dyson trouwens)
Haha het is een pretzel geworden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:55 schreef Phaidra het volgende:
@:MaJo, nee niet hetzelfde. Dit is een antivirale kuur die hopelijk ook echt de oorzaak aanpakt. De apotheek had geen lidocaine zalf, vriend heeft er nog naar gevraagd.
@:amaranta, geen bandjes, maar je mag altijd wel een taartje na een vervelend onderzoek. Vind ik.
Niet typisch van beneden de rivieren. Maar dat mag zeker!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:01 schreef Quoi het volgende:
Niet omdat je van vrieskisten houdt?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik spreek het nog een paar keer per week met mijn moeder, dat helpt wel.
* Deepfreeze heeft niet voor niks deze naam
Nee, hij heeft geen klachten nu. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik vooral nu een uitbraak heb omdat mijn weerstand heel slecht is.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit snel helpt! Heeft je vriend geen klachten? Dit soort dingen zijn natuurlijk rete besmettelijk
Ik heb een hekel aan kou..quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet omdat je van vrieskisten houdt?
Gister al worstenbroodjes gegeten, telt dat?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Niet typisch van beneden de rivieren. Maar dat mag zeker!
Hopelijk niet die vd AH, die zijn niet te eten..quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gister al worstenbroodjes gegeten, telt dat?![]()
(het ging erover in het jeugdjournaal en toen..... waren ze er ineens)
Recept? Ik loop naar de bakker op de hoek voor de echte worstenbroodjesquote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:40 schreef Quoi het volgende:
Als een der Brabanders nog een fijn recept heeft, graag. Wij reden in coronatijd soms binnen iets meer dan een uurtje naar een restaurant tegen de Loonse en Drunense duinen aan. Daar kon je worstenbroodjes en een lekker biertje afhalen en op een bankje opsmullen.
Die jongen van het jeugdjournaal liet zijn vlees op smaak brengen door de slager, dus dan hoef je alleen nog een goed deegrecept te hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:40 schreef Quoi het volgende:
Als een der Brabanders nog een fijn recept heeft, graag. Wij reden in coronatijd soms binnen iets meer dan een uurtje naar een restaurant tegen de Loonse en Drunense duinen aan. Daar kon je worstenbroodjes en een lekker biertje afhalen en op een bankje opsmullen.
Van de bakker uit mijn dorp? Nou ja mijn, ik ben er geboren en als enige telg het dorp uit gegaan. Die winnen standaard elk jaar, 1 jaar niet, toen mochten ze niet meedoen en won de dependance een dorp verderopquote:Op vrijdag 25 maart 2022 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hopelijk niet die vd AH, die zijn niet te eten..
Gelukkig heb ik mijn moeder aan haar verstand kunnen peuteren dat ik liever worstenbroodjes krijg dan bloemen als ze op bezoek komt. Worstenbroodjes die meermaals "Beste worstenbroodje van Brabant" gekroond zijn. Héérlijk
Nee, uit Breda (Ploegstraat). Maar die uit jouw dorp zou ik ook wel eens willen proevenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:11 schreef exode het volgende:
[..]
Van de bakker uit mijn dorp? Nou ja mijn, ik ben er geboren en als enige telg het dorp uit gegaan. Die winnen standaard elk jaar, 1 jaar niet, toen mochten ze niet meedoen en won de dependance een dorp verderop
Dat is dan niet zo ver toch?quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, uit Breda (Ploegstraat). Maar die uit jouw dorp zou ik ook wel eens willen proeven
Bakker en dorp bij naam alstublieftquote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo ver toch?
Ik zou ervoor omrijden
Mijn broer eet elke vrijdag een worstenbroodje op zijn werk. En elke vrijdag Appt ie daar een foto van, eikel.
*Boks*quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:19 schreef Donna het volgende:
Ik heb nog nooit een echt worstenbroodje gehad denk ik.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zaterdag weer naar mijn moeder, zucht, nu heb ik dus honger he. Haal er ook meteen eierkoeken, dat zijn de enige die onze kinderen lusten. Oma kan ze niet blijer maken dan eierkoeken voor ze kopen.
quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:57 schreef exode het volgende:
[..]Dank! Die fotobanner helpt ook nie echt hè?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga zaterdag weer naar mijn moeder, zucht, nu heb ik dus honger he. Haal er ook meteen eierkoeken, dat zijn de enige die onze kinderen lusten. Oma kan ze niet blijer maken dan eierkoeken voor ze kopen.![]()
![]()
Sla die maar over. Echt niet lekker.quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
*Boks*
Wy ha Fryske dûmkes.
Ook nog nooit gehad trouwens
Allebei gehad en beide lekker..quote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:56 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
*Boks*
Wy ha Fryske dûmkes.
Ook nog nooit gehad trouwens
Was ik na (bijna) 31 jaar ook niet meer van planquote:
Ik heb geen autoquote:Op zaterdag 26 maart 2022 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo ver toch?
Ik zou ervoor omrijden
Mijn broer eet elke vrijdag een worstenbroodje op zijn werk. En elke vrijdag Appt ie daar een foto van, eikel.
Dat is zondermeer waar. Hier zijn we ook weer eens wat strenger op de schermtijd nadat het stil aan z’n eigen leven was gaan leidenquote:Op zaterdag 26 maart 2022 18:10 schreef SQ het volgende:
Oh ik zou daar dan weer geen problemen mee hebben. Beter dit dan die eeuwige kutschermen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |