abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204158126
Dag.

Ik kom wegens persoonlijke voorkeur alleen buiten wanneer het donker is.
Echter, moest ik vandaag laat in de middag naar de winkel om de dagelijkse boodschappen aan te vullen.
Er viel me iets op.

In mijn terugkeer naar huis kwam ik tot de ontdekking dat er een wit draad (soort lint?) in mijn tuin is gespannen, bevestigd aan het tuinhok van de buurman. Om de bevestiging te kunnen maken kon door buurman onmogelijk gebruik worden gemaakt van de eigen tuin en dus zou het heerschap kans hebben gevonden om, zonder mijn toestemming, mijn tuin te betreden om de bevestiging mogelijk te maken.
Het tuinhek stond laatst ook nog open. Ik dacht eerst aan inbrekers, aangezien het ook van het slot af was.
Buurman houdt duiven en parkieten.

Mijn vraag is: mag de heer zomaar zonder mijn toestemming mijn tuin betreden om dergelijke zaken te kunnen uitvoeren?
Buurman heeft al eerder een draad gespannen in zijn eigen tuin om de katten in de buurt buiten de deur te houden. Dat is prima, zijn erf, moet hij weten. Maar ik hoef die rommel niet op mijn erf.
Ook zit het draad aan de buitenkant van zijn hek, nu half hangend over een smalle steeg die zowel de buren van de andere zijkant als ikzelf wekelijks gebruik om achterlangs op de stoep te kunnen geraken. Eén keer uit balans op de fiets en je ligt met je hoofd in dat draad.

Ik heb geen idee of er elektriciteit op het draad is gezet of niet.
Ik kan buurman niet verstaan dus communicatie is deswege ook niet mogelijk.

Ik bel morgen met de woningstichting maar wil ook reacties van anderen weten.
Graag serieuze reacties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 20-03-2022 18:56:43 ]
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 20 maart 2022 @ 18:51:08 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204158278
Maak even een paint dan, met deze beschrijving kan niemand iets.
pi_204158305
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:51 schreef Nobu het volgende:
Maak even een paint dan, met deze beschrijving kan niemand iets.
Ik kan niet tekenen met rechts.
pi_204158334
Maak dan een foto van de situatie. 8-)
pi_204158365
Gewoon doorknippen, kan weinig gebeuren behalve kortsluiting bij hem als er stroom op staat.
pi_204158414
Zolang dat allemaal op zijn perceel hangt, is dat geen probleem. Nee, hij mag niet zomaar in jouw tuin lopen. Maar je kunt daar verder niet veel mee.

Dat half hangend over dat pad, dat is me niet helemaal duidelijk hoe ik me dat nu precies voor moet stellen.
pi_204158699
Draadje doorknippen en weg ermee.

Als het daadwerkelijk door je tuin is gespannen.
Dikke doei met zulke buren.
  zondag 20 maart 2022 @ 19:31:06 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204158817
quote:
8s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:40 schreef Metalfrost het volgende:

Mijn vraag is: mag de heer zomaar zonder mijn toestemming mijn tuin betreden om dergelijke zaken te kunnen uitvoeren?
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204158841
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.(mits afgesloten blijkbaar, TS heeft het over een hek wat opeens open stond)
  zondag 20 maart 2022 @ 19:33:58 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204158868
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204158898
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.
Je voortuin is meestal niet afgesloten.
Daarbij heeft een postbode op zich een soort onuitgesproken toestemming en zo niet dan zou bewoner maar een postbus moeten ophangen naast het hek bijvoorbeeld.

We hebben het over een afgesloten hek van de achtertuin, waartoe blijkbaar toegang is verschaft.

Dit is gewoon huisvredebreuk.
pi_204158923
De wet zegt namelijk: “Wanneer een erf niet is afgesloten, mag een ieder er zich op begeven, tenzij de eigenaar hiervan schade of hinder kan ondervinden of op duidelijke wijze kenbaar heeft gemaakt dat het verboden is zonder zijn toestemming zich op het erf te bevinden.”

Om het te verduidelijken.

Hier kan geen twijfel over bestaan.
pi_204158997
Goh wat is het lastig om even aan te bellen hé
U MAD?
pi_204159004
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
Goh wat is het lastig om even aan te bellen hé
De man in kwestie spreekt blijkbaar geen Nederlands.
Wat moet je dan?
pi_204159024
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat moet je dan?
Aanbellen en engels praten. Of Duits. Of handen en voeten.
U MAD?
pi_204159037
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Ja ja, sorry hoor wat een onzin weer.

Ik zou er ook geen geduld voor hebben hoor.

Gewoon woningstichting bellen TS.
pi_204159057
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
U MAD?
pi_204159070
quote:

[..]
Wat moet je dan?
Aanbellen en kijken of 'ie Engels, Duits of zo spreekt. En anders even met je handen uitleggen dat die draad daar niet hoort.
pi_204159099
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
Uhuh mooi man.
Woonstichting scheept hem op met zo’n duivenhouder gek en mag het zelf gaan oplossen ook nog.

Goeie grap.

Wij hebben hier in de straat verderop ook zo’n gek wonen, spreekt geen woord Nederlands, lacht alleen maar een raar beetje, staat de hele dag naar z’n duiven te fluiten, bouwt een eigen soort schutting gemaakt van oude kasten en stoelen aka rijp voor de ggz.

Blij als we hier weg zijn.
pi_204159100
quote:

[..]
Ja. Ben ook van mening dat je het beste eerst iets gewoon met elkaar probeert op te lossen in plaats er meteen een juridische discussie van te maken of er anderen bij te halen.
pi_204159569
Heb je er last van?
  zondag 20 maart 2022 @ 20:11:29 #22
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_204159587
Knip die draad gewoon af. Of heb je geen schaar?
pi_204160296
quote:

[..]
Wat moet je dan?
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries. Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.
'Buurman niet kunnen verstaan' is hierop afgeleid.

Ik heb hier omtrent het gehuil van hun hond als zij zelf van huis zijn ook een klacht bij hem neergelegd en tips gegeven om het gehuil te doen verminderen. Hier is niks mee gedaan en daarnaast gaven ze de buren aan de andere zijde (rijtjeshuis) de schuld van de overlast.

Ook met dat in het achterhoofd wordt serieuze omgang bemoeilijkt.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 16:47:02 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204170316
Open.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204170455
https://forms.kro-ncrv.nl/form/meld-je-conflict-aan of bellen met: 0900-1301

Zij kunnen je helpen met zowel het probleem van de draden als het hondengehuil
pi_204170530
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 18:55 schreef Basp1 het volgende:
Maak dan een foto van de situatie. 8-)

Het hok van de buurman staat op de grens van het erf. Dit was al zo toen ik kwam wonen, evenals de regenpijp dat over de erfgrens hangt. Ik weet niet of de vorige bewoner hier last van heeft gehad, maar ikzelf heb in het kader 'het was al zo' er verder geen probleem van gemaakt.
De schutting staat op mijn erf. En daar heeft die grapjas zijn knutselwerk op gemonteerd. Deels op zijn hok en deels op mijn schutting (kwam ik dus net ook achter)

[ Bericht 14% gewijzigd door Metalfrost op 21-03-2022 17:35:31 ]
pi_204170610
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:05 schreef Metalfrost het volgende:
Het heeft een functie dat het de tuin kan afsluiten.
blijkbaar niet goed genoeg tegen je buurman
pi_204170623
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:11 schreef Holenbeer het volgende:

[..]
blijkbaar niet goed genoeg tegen je buurman
Nee inderdaad :X
pi_204170629

Zoooo, tuin is op slot.
pi_204170641
Ziet er een beetje uit als trailer park struggles. :')

Maar als die schutting op jouw perceel staat, dan mag je dingen die op jouw schutting zijn gemonteerd er natuurlijk af halen.

Dat het gevaarlijk is lijkt me wat ver gezocht allemaal.
pi_204170738
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:14 schreef Sfancta het volgende:
[ afbeelding ]

Zoooo, tuin is op slot.
Ik vind het niet leuk maar je hebt wel een punt :')
pi_204170930
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:15 schreef Halcon het volgende:
Dat het gevaarlijk is lijkt me wat ver gezocht allemaal.
Ik weet niet of er elektriciteit op zit. Dat maakt het gevaarlijk.
pi_204170951
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:47 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik weet niet of er elektriciteit op zit. Dat maakt het gevaarlijk.
Dan zouden er waarschuwingsbordjes moeten staan. En sowieso moet het dan op zijn erfgrens staan en zal het ook wel niet zo dicht langs de stoep mogen.
pi_204171020
Ik heb echt een geweldig idee... Je zou even bij de buurman aan kunnen bellen en het overleggen!

Geniaal toch, hoe kom ik er op!
pi_204171029
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:55 schreef Alloch87 het volgende:
Ik heb echt een geweldig idee... Je zou even bij de buurman aan kunnen bellen en het overleggen!

Geniaal toch, hoe kom ik er op!
quote:
15s.gif Op zondag 20 maart 2022 20:45 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]
[..]
De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries. Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.

Ik heb hier omtrent het gehuil van hun hond als zij zelf van huis zijn ook een klacht bij hem neergelegd en tips gegeven om het gehuil te doen verminderen. Hier is niks mee gedaan en daarnaast gaven ze de buren aan de andere zijde (rijtjeshuis) de schuld van de overlast.

pi_204171051
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]

Stel je niet aan man.
  maandag 21 maart 2022 @ 17:59:38 #37
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204171072
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]

Dan gewoon doorknippen, over de schutting flikkeren en de buren aan de andere kant de schuld geven :P .

Oh en duidelijk maken dat als ie nog een keer ongevraagd je tuin in komt lopen, je zijn ballen eraf knipt ipv. Zijn schuttingdraadjes.
pi_204171084
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:57 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Stel je niet aan man.
Makkelijk praten zo.
pi_204171108
quote:
13s.gif Op maandag 21 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Makkelijk praten zo.
:')
  maandag 21 maart 2022 @ 19:20:30 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204171902
Dat is 100% zeker schrikdraad.

Of er ook stroom op staat? geen id.

Ik zou klagen bij de woningbouw ... dit hoort niet aan jouw kant v/d schutting, wat hij aan zijn kant doet is niet jouw probleem.

En ik zou m'n tuinhek op slot doen. Al zie ik dit ook zo wel lukken met een trapleer en wat gevloek ...
Dum de dum
  maandag 21 maart 2022 @ 20:11:26 #41
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_204172752
Het hoort nergens aan de schutting want die staat volledig op TS' (gehuurde) grond.

En onzin dat je niet in het Fries of Nederlands hem te verstaan geeft dat het jouw schutting is en dat hij er met zijn klauwen af moet blijven en al helemaal opsodemieteren moet uit jouw tuin. Met deze specifieke woorden komt het in beide talen bijna overeen. Beetje boos er bij, nou, dat verstaat hij wel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_204173439
Molotov cocktails hebben geen taalbarrière denk ik.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 21 maart 2022 @ 21:52:52 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204174320
Als de regenpijp boven de erfgrens hangt zie ik niet hoe de schutting volledig op het erf van TS zou staan.
Edit: de regenpijp hangt over de erfgrens.. my bad.
Verder is het imho prima mogelijk dat draad te monteren zonder in de tuin van TS te komen, het is wel makkelijker vanuit de tuin van TS, dat staat buiten kijf.
Overigens mag je om onderhoud te plegen ook gewoon in de tuin van de buurman staan als dat anders niet lukt, dus als hij zijn schuurtje wil beitsen kan TS hem niet zomaar weigeren dat vanuit zijn tuin te doen.

Ik verwacht trouwens dat er sowieso geen kadastrale grenzen zijn als beide woningen van de woningstichting zijn, niet dat je dan niet allebei een eigen stuk tuin hebt, maar de kans is groot dat de woningen van de woningstichting op een stuk grond staan dat niet per woning ingemeten is, dus verheug je vooral niet op de kadastrale grenzen die de rijdende rechter wel even gaat handhaven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204174607
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 21:52 schreef Leandra het volgende:
Verder is het imho prima mogelijk dat draad te monteren zonder in de tuin van TS te komen, het is wel makkelijker vanuit de tuin van TS, dat staat buiten kijf.
Er zijn meerdere dingen gaande:

1. het hok staat op de erfgrens en in mijn optiek is alles wat daar naast zit, op mijn erf, dus die regenpijp en nu ook dat draad
2. het draad is deels gemonteerd op mijn schutting die op mijn erf staat
3. buurman is ongevraagd op mijn erf geweest
4. buurman voert ongevraagd dingen uit op mijn erf wat bij zijn tuin hoort, niet de mijne
5. het ziet er niet uit

quote:
Overigens mag je om onderhoud te plegen ook gewoon in de tuin van de buurman staan als dat anders niet lukt, dus als hij zijn schuurtje wil beitsen kan TS hem niet zomaar weigeren dat vanuit zijn tuin te doen.
Naar mijn weten mag ik die schuur aan mijn kant paars schilderen omdat het mijn kant van de tuin betreft en daar heeft de buurman niks op in te brengen. Ook mag hij dit niet veranderen zonder mijn toestemming.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 21-03-2022 22:33:11 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 23:34:33 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204175459
Wat is nou feitelijk/daadwerkelijk je probleem?
Wat is voor jou onacceptabel en waarom?
Hoe is dit het snelst een eenvoudigst op te lossen zonder bijkomende problemen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204175473
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 22:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Er zijn meerdere dingen gaande:

1. het hok staat op de erfgrens en in mijn optiek is alles wat daar naast zit, op mijn erf, dus die regenpijp en nu ook dat draad
2. het draad is deels gemonteerd op mijn schutting die op mijn erf staat
3. buurman is ongevraagd op mijn erf geweest
4. buurman voert ongevraagd dingen uit op mijn erf wat bij zijn tuin hoort, niet de mijne
5. het ziet er niet uit
[..]
Naar mijn weten mag ik die schuur aan mijn kant paars schilderen omdat het mijn kant van de tuin betreft en daar heeft de buurman niks op in te brengen. Ook mag hij dit niet veranderen zonder mijn toestemming.
Dat is correct. Waar Leandra op doelt is bijvoorbeeld het schilderen van zijn eigen schuur. Dat mag en kun je niet zomaar weigeren (5:56 BW)
zie email 27 oktober
pi_204175505
quote:

[..]
Kut, ik ben het eens met bowa.
pi_204175762
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is nou feitelijk/daadwerkelijk je probleem?
Buurman is zonder toestemming mijn tuin binnengestapt, legio dingen veranderd en aangebracht op mijn erf zonder dat ik ervan wist en zonder dat ik het wilde.
quote:
Wat is voor jou onacceptabel en waarom?
Alles van bovenstaand, omdat het a) niet hoort b) respectloos is c) inbreuk doet op mijn leefsituatie en d) ik de rommel van een ander niet op mijn erf wil hebben.

quote:
Hoe is dit het snelst een eenvoudigst op te lossen zonder bijkomende problemen?
Weet ik veel.

ook als reactie op @de_boswachter
In mijn optiek is communicatie met de buurman nadat hij het heeft aangebracht niet mogelijk omdat hij niet gevraagd heeft om veranderingen te mogen doen op mijn erf. Dan wordt er een grens gepasseerd, namelijk dat er bewust voor gekozen is om het verbale met het non-verbale te willen verruilen.

Dan is de volgende stap: de meningen van anderen. Hoe zouden zij het doen. Daar is dit topic voor bedoeld.
Derde stap is het inzamelen van informatie, deels door dit topic en zelf googelen wat wettelijk wel en niet mag.
De daaropvolgende en hopelijk laatste stap is contact opnemen met de woningbouw.
Zal deze laatste toegeven dat het mijn erfgrens is die gepasseerd is, deze het zwart op wit als bewijsstuk naar me toe laten mailen. Vervolgens sloop ik de boel eraf en gooi ik het door de brievenbus van de buurman, met een kopie van het bewijsstuk. Wellicht dat ik dan ook de regenpijp eraf haal en een idem terugkeer naar eigenaar laat plaatsvinden.

Acties hierop volgend: tuin verder ontoegankelijk maken, hek vervangen en hier twee sloten op zetten in plaats van één. Sowieso hufterproof maken. Katten in mijn achtertuin maakt me niet uit. Vind ik wel leuk eigenlijk.
Buurman zoekt het verder maar uit met zijn achterlijke rotvogels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 22-03-2022 01:23:53 ]
pi_204175836
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 01:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Buurman is zonder toestemming mijn tuin binnengestapt, legio dingen veranderd en aangebracht op mijn erf zonder dat ik ervan wist en zonder dat ik het wilde.
[..]
Alles van bovenstaand, omdat het a) niet hoort b) respectloos is c) inbreuk doet op mijn leefsituatie en d) ik de rommel van een ander niet op mijn erf wil hebben.
[..]
Weet ik veel.

ook als reactie op @:de_boswachter
In mijn optiek is communicatie met de buurman nadat hij het heeft aangebracht niet mogelijk omdat hij niet gevraagd heeft om veranderingen te mogen doen op mijn erf. Dan wordt er een grens gepasseerd, namelijk dat er bewust voor gekozen is om het verbale met het non-verbale te willen verruilen.

Dan is de volgende stap: de meningen van anderen. Hoe zouden zij het doen. Daar is dit topic voor bedoeld.
Derde stap is het inzamelen van informatie, deels door dit topic en zelf googelen wat wettelijk wel en niet mag.
De daaropvolgende en hopelijk laatste stap is contact opnemen met de woningbouw.
Zal deze laatste toegeven dat het mijn erfgrens is die gepasseerd is, deze het zwart op wit als bewijsstuk naar me toe laten mailen. Vervolgens sloop ik de boel eraf en gooi ik het door de brievenbus van de buurman, met een kopie van het bewijsstuk. Wellicht dat ik dan ook de regenpijp eraf haal en een idem terugkeer naar eigenaar laat plaatsvinden.

Acties hierop volgend: tuin verder ontoegankelijk maken, hek vervangen en hier twee sloten op zetten in plaats van één. Sowieso hufterproof maken. Katten in mijn achtertuin maakt me niet uit. Vind ik wel leuk eigenlijk.
Buurman zoekt het verder maar uit met zijn achterlijke rotvogels.
Ik schrik hier eerlijk gezegd een beetje van. Natuurlijk is het niet goed en behoorlijk aso wat buurman doet. Maar om nou meteen te praten in termen van het fortificeren van een tuin, het plegen van mogelijk strafbare feiten en in een soort van staat van algehele woede te ontsteken zonder dat je überhaupt het gesprek bent aangegaan gaat absoluut niet helpen als je daar nog een beetje normaal en relaxed wil wonen.
@Whiskers2009 stelt de juiste vraag. Wat wil je nu bereiken. Is dat dat die draad oprot, dat de buurman niet meer onaangekondigd in je tuin komt? Of wat is dat? Dat moet je eerst voor jezelf bepalen. En dan zal er toch op een of andere manier een gesprek tot stand gebracht moeten worden.

Tenzij je een soort koude oorlog wil ontketenen, dan moet je vooral op deze manier doorgaan.
zie email 27 oktober
pi_204175844
Zat toevallig net een mooie reiger op het dak toen je die foto maakte.
pi_204175864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 01:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik schrik hier eerlijk gezegd een beetje van.
Welkom in mijn buurt.
quote:
Natuurlijk is het niet goed en behoorlijk aso wat buurman doet. Maar om nou meteen te praten in termen van het fortificeren van een tuin
Er zitten open stukken in het hekwerk en aan de andere kant van mijn eigen schuur zit er ruimte tussen schuur en schutting die ik deel met de buren van de andere zijde. Ik had eerder wat meer foto's geplaatst waar Sfancta tactisch op reageerde met zijn (?) geposte afbeelding. Ik heb die foto's verwijderd omdat ze afwijken van het onderwerp met het draad.
Dat ik nu aanpassingen ga doen in het hekwerk zou mijn woonsituatie alleen maar sieren.
quote:
het plegen van mogelijk strafbare feiten
Ja, hoe dan?
quote:
en in een soort van staat van algehele woede te ontsteken
Ik doe het in stappen en op rationele wijze.
quote:
zonder dat je überhaupt het gesprek bent aangegaan
Daar kiest buurman zelf voor. En met de situatie met het gehuil van de hond heb ik ook tig keer bij de buurman aangeklopt om terug te moeten keren met een ontkennend antwoord. Communicatie gaat niet werken.
quote:
gaat absoluut niet helpen als je daar nog een beetje normaal en relaxed wil wonen.
Dat doe ik al sowieso niet. Is het wel het geschreeuw van het moeilijk lerend kind op de ene zijde dan is het wel de huilende baby van de zoon van de andere zijde, die dan getroost wordt door zijn grootvader (die deze rommel heeft aangebracht)
De muren zijn erg dun en in de bijkeuken kan ik het gesprek zelfs op fluisterniveau volgen.
Ik heb mijn bed al moeten verplaatsen naar zolder (eerst op begane grond) omdat dat moeilijk lerend kind niet snapte dat bonken op de muur onwenselijk is.
Ook als ik 's zomers van de zon wil genieten word ik begroet door gegrom van de hond van de buurman, die dan met de tegen de schutting botst (nota bene mijn schutting op mijn erf, en niet op de erfgrens) om mijn aanwezigheid af te keuren.

quote:
@:whiskers2009 stelt de juiste vraag. Wat wil je nu bereiken. Is dat dat die draad oprot, dat de buurman niet meer onaangekondigd in je tuin komt? Of wat is dat?
Beide.
quote:
Dat moet je eerst voor jezelf bepalen. En dan zal er toch op een of andere manier een gesprek tot stand gebracht moeten worden.
Nou best, ik ga morgen wel vragen. Kijken of ik hem überhaupt kan verstaan.
quote:
Tenzij je een soort koude oorlog wil ontketenen, dan moet je vooral op deze manier doorgaan.
Het is eerst doen en dan denken in dit dorp. Zo is het altijd al geweest. Ik ben niet degene die het vuurtje aan heeft gestoken.
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:03 schreef Gehrman het volgende:
Zat toevallig net een mooie reiger op het dak toen je die foto maakte.
Is nep. Geen idee waar het voor dient.

[ Bericht 4% gewijzigd door Metalfrost op 22-03-2022 02:30:15 ]
pi_204175874
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:18 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Welkom in mijn buurt.
Daar schrok ik niet van. Met pauperbuurtproblematiek ben ik wel bekend.
quote:
[..]
Er zitten open stukken in het hekwerk en aan de andere kant van mijn eigen schuur zit er ruimte tussen schuur en schutting die ik deel met de buren van de andere zijde. Ik had eerder wat meer foto's geplaatst waar Sfancta tactisch op reageerde met zijn (?) geposte afbeelding. Ik heb die foto's verwijderd omdat ze afwijken van het onderwerp met het draad.
Dat ik nu aanpassingen ga doen in het hekwerk zou mijn woonsituatie alleen maar sieren.
[..]
Ook daar gaat het niet om. Vooralsnog hebben we te maken met een buurman die mogelijk ongewenst in je tuin is geweest en sowieso iets heeft aangebracht op je schutting. Ik heb nog niets gezien of gehoord dat wijst op kwade opzet. Ik vind dat je nogal overdreven reageert. Ga eerst eens horen wat buurman er van zegt, ‘gewoon’ andere normen en waarden kan prima he? Het hoeft geen diep asociale actie te zijn (vanuit zijn perspectief).
quote:
Ja, hoe dan?
Dat slopen van die regenpijp en in mindere mate ook dat draad. Ik zou daar voorzichtig mee zijn.
quote:
[..]
Ik doe het in stappen en op rationele wijze.
Die rationaliteit blijkt niet bepaald. Ik vind het allemaal nogal emotioneel overkomen.
quote:
[..]
Daar kiest buurman zelf voor. En met de situatie met het gehuil van de hond heb ik ook tig keer bij de buurman aangeklopt om terug te moeten keren met een ontkennend antwoord. Communicatie gaat niet werken.
Hoe weet je dat nou? Je hebt het nog niet eens gevraagd.
quote:
[..]
Dat doe ik al sowieso niet. Is het wel het geschreeuw van het moeilijk lerend kind op de ene zijde dan is het wel de huilende baby van de zoon van de andere zijde, die dan getroost wordt door zijn grootvader (die deze rommel heeft aangebracht)
De muren zijn erg dun en in de bijkeuken kan ik het gesprek zelfs op fluisterniveau volgen.
Ik heb mijn bed al moeten verplaatsen naar zolder (eerst op begane grond) omdat dat moeilijk lerend kind niet snapte dat bonken op de muur onwenselijk is.
Pssst geheimpje: ik ken nog heel veel andere manieren om buren te treiteren waar het bijzonder lastig is om iets aan te doen. Ver weg blijven van dergelijke praktijken, dit is niets. Of gewoon verhuizen, dat kan de beste optie zijn.
quote:
[..]
Beide.

[..]
Nou best, ik ga morgen wel vragen. Kijken of ik hem überhaupt kan verstaan.
Heel goed. En anders bestaat er ook nog zoiets als buurtbemiddeling of de wijkagent.
quote:
[..]
Het is eerst doen en dan denken in dit dorp. Zo is het altijd al geweest. Ik ben niet degene die het vuurtje aan heeft gestoken.
Vooralsnog is er alleen in jouw hoofd een vuurtje.
zie email 27 oktober
pi_204175903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar gaat het niet om. Vooralsnog hebben we te maken met een buurman die mogelijk ongewenst in je tuin is geweest en sowieso iets heeft aangebracht op je schutting. Ik heb nog niets gezien of gehoord dat wijst op kwade opzet. Ik vind dat je nogal overdreven reageert. Ga eerst eens horen wat buurman er van zegt, ‘gewoon’ andere normen en waarden kan prima he? Het hoeft geen diep asociale actie te zijn (vanuit zijn perspectief).
Ik moet berekenen vanuit zijn perspectief terwijl mijn erf door hem wordt veranderd zonder overleg en aankondiging vooraf?
quote:
[..]
Dat slopen van die regenpijp en in mindere mate ook dat draad. Ik zou daar voorzichtig mee zijn.
Beide over de erfgrens.
quote:
[..]
Die rationaliteit blijkt niet bepaald. Ik vind het allemaal nogal emotioneel overkomen.
Komt omdat je van buitenaf makkelijk praten hebt. Alles bij elkaar opgeteld maakt mijn reactie.
1. buurman doet geen moeite mij te benaderen met zijn probleem
2. buurman vraagt niet om toestemming, wat wettelijk gezien móét
3. buurman pleegt huisvredebreuk door zonder toestemming mijn afgesloten erf op te gaan
4. buurman brengt veranderingen aan op de schutting die op mijn erf staat, zonder dat ik het weet
5. buurman brengt veranderingen aan in mijn erf om zíjn erf te verbeteren, zonder dat ik het weet

En ik reageer emotioneel? Ik doe een opsomming en trek een conclusie. Dat is alles.
quote:
[..]
Hoe weet je dat nou? Je hebt het nog niet eens gevraagd.
Lees de tekst eens vóór die laatste zin. Ervaring doet leren.
quote:
[..]
Pssst geheimpje: ik ken nog heel veel andere manieren om buren te treiteren waar het bijzonder lastig is om iets aan te doen. Ver weg blijven van dergelijke praktijken, dit is niets. Of gewoon verhuizen, dat kan de beste optie zijn.
Doe niet zo kinderachtig.
Verhuizen is geen optie met deze huizenmarkt.
quote:
[..]
Heel goed. En anders bestaat er ook nog zoiets als buurtbemiddeling of de wijkagent.
Er is geen buurtbemiddeling hier. Geen idee wat je wil met de wijkagent.
quote:
[..]
Vooralsnog is er alleen in jouw hoofd een vuurtje.
Een vuurtje dat ik niet aangestoken heb.
pi_204175908
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:47 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik moet berekenen vanuit zijn perspectief terwijl mijn erf door hem wordt veranderd zonder overleg en aankondiging vooraf?
Dat lijkt me wel handig ja. Wil de verstandigste zijn of een conflict laten escaleren?
quote:
[..]
Beide over de erfgrens.
Ja dus? Als mijn voetbal in jouw tuin belandt mag je hem ook niet lek steken. Dat noemen we eigenrichting.
quote:
[..]
Komt omdat je van buitenaf makkelijk praten hebt. Alles bij elkaar opgeteld maakt mijn reactie.
1. buurman doet geen moeite mij te benaderen met zijn probleem
2. buurman vraagt niet om toestemming, wat wettelijk gezien móét
3. buurman pleegt huisvredebreuk door zonder toestemming mijn afgesloten erf op te gaan
4. buurman brengt veranderingen aan op de schutting die op mijn erf staat, zonder dat ik het weet
5. buurman brengt veranderingen aan in mijn erf om zíjn erf te verbeteren, zonder dat ik het weet

En ik reageer emotioneel? Ik doe een opsomming en trek een conclusie. Dat is alles.
Je neemt het allemaal nogal zwaar op. Alsof buurman bewuste een diep asociale handeling uitvoert. Ik hou nog de mogelijkheid open dat buurman straks zegt: ‘ach joh zo doen we dat al 50 jaar in deze buurt, de volgende keer bel ik even aan’. Is het dan goed? Nee. Is het dan een hele andere situatie? Ja.
En de mogelijkheid dat hij überhaupt niet op ‘jouw’ grond is geweest kunnen we volgens mij ook niet helemaal uitsluiten?
quote:
[..]
Lees de tekst eens vóór die laatste zin. Ervaring doet leren.
Gëmmer over een hond is toch wel iets anders dan dit. Er valt niet te ontkennen dat die draad er hangt.
quote:
[..]
Doe niet zo kinderachtig.
Verhuizen is geen optie met deze huizenmarkt.
Des te meer reden om dit fatsoenlijk op te lossen.
quote:
[..]
Er is geen buurtbemiddeling hier. Geen idee wat je wil met de wijkagent.
Bemiddeling.
quote:
[..]
Een vuurtje dat ik niet aangestoken heb.
Blijf er vooral zo geharnast in zitten. Dan bereik je vast een optimale leef situatie!
zie email 27 oktober
pi_204175924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel handig ja. Wil de verstandigste zijn of een conflict laten escaleren?
Na het gehuil van de hond als onwaar te hebben afgedaan terwijl het toch echt zijn hond was die dat gehuil maakte, heb ik de buurman gediskwalificeerd om zinnige communicatie mee te voeren.
Het zal mij een worst wezen in welke richting dit blad geblazen wordt.
quote:
[..]
Ja dus? Als mijn voetbal in jouw tuin belandt mag je hem ook niet lek steken. Dat noemen we eigenrichting.
Dan gooi ik het terug, want die hoort niet in mijn erf. Hetzelfde met dat draad.
quote:
[..]
Je neemt het allemaal nogal zwaar op.
Mee oneens. Het is een optelsom.
quote:
Alsof buurman bewuste een diep asociale handeling uitvoert.
Vind ik wel.
quote:
Ik hou nog de mogelijkheid open dat buurman straks zegt: ‘ach joh zo doen we dat al 50 jaar in deze buurt, de volgende keer bel ik even aan’. Is het dan goed? Nee. Is het dan een hele andere situatie? Ja.
Ik geloof niet in sprookjes.
quote:
En de mogelijkheid dat hij überhaupt niet op ‘jouw’ grond is geweest kunnen we volgens mij ook niet helemaal uitsluiten?
Het hek stond open en de container was een halve meter verschoven. De waarneming werd ondersteund door het feit dat de tegels wit waren waar de container eerst stond. De container was aardig vol zodat de verschuiving niet door de wind of een kat gedaan kon worden. En in de 3 jaar dat ik hier woon is dat hek niet uit zichzelf open gegaan.
quote:
[..]
Gëmmer over een hond is toch wel iets anders dan dit. Er valt niet te ontkennen dat die draad er hangt.
Juist ja.
quote:
[..]
Des te meer reden om dit fatsoenlijk op te lossen.
Ik heb weinig hoop.
quote:
[..]
Bemiddeling.
Door een politieagent?
quote:
[..]
Blijf er vooral zo geharnast in zitten. Dan bereik je vast een optimale leef situatie!
Ik heb geen keus. Verder zoek ik geen 'optimale leef situatie'. Die creëer ik zelf wel in mijn eigen doen en laten.
Daar heb ik een ander niet voor nodig.
Gehannes op mijn erf, zonder toestemming en goedkeuring van de wijziging mijnerzijds, zit ik echter niet op te wachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 22-03-2022 03:37:16 ]
  dinsdag 22 maart 2022 @ 06:53:02 #56
138876 Andromache
pi_204176057
Godverdekut zeg, wie doet hier nou moeilijk? :') Denk je dat de buurman ook maar iets begrijpt van een briefje met wetteksten? Hij vindt dat normaal, zoiets aanbrengen, ach, mag vast wel van die aardige buurman dat ik eventjes de tuin in kuier met mijn handeltje. Zo zitten dit soort 'simpele' mensen in elkaar. Die doen, en gaan bij voorbaat uit van geven en nemen.
Als je een oorlog wil ontketenen, moet je vooral je opstellen zoals je hier beschrijft.
pi_204176068
quote:

[..]
dat had die buurman ook kunnen doen voordat hij TS zijn tuin betrad en random draden ging spannen
pi_204176075
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 07:00 schreef mschol het volgende:

[..]
dat had die buurman ook kunnen doen voordat hij TS zijn tuin betrad en random draden ging spannen
Klopt. Maar omdat hij het niet doet moet TS ook maar zo’n lompe hork zijn :')
U MAD?
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:31:09 #59
138876 Andromache
pi_204177588
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 02:03 schreef Gehrman het volgende:
Zat toevallig net een mooie rijger op het dak toen je die foto maakte.
FTFY :+

SHO / Rijgers
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:53:59 #60
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_204177805
Gewoon even het gesprek aangaan TS, dat je hem verder een paardenlul vindt, doet er even niet toe. Altijd zorgen dat je de ''grotere'' partij bent in een conflict. Je nu een vermannen zorgt voor veel woongenot op de lange termijn denk ik zo. Zoals hierboven ook al gezegd, het pad dat je nu aan het bewandelen bent leidt tot een soort koude oorlog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_204179426
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 19:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Andermans tuin zonder toestemming betreden is wel degelijk verboden indien er andere bedoelingen zijn dan iets in de brievenbus bezorgen of aanbellen.
pi_204179828
De buurman van TS:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204180192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 12:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Andermans tuin zonder toestemming betreden is wel degelijk verboden indien er andere bedoelingen zijn dan iets in de brievenbus bezorgen of aanbellen.
Ja, maar je doet daar nu niet veel meer aan behalve dan zeggen dat dat niet de bedoeling is. Hij vliegt er niet voor in de gevangenis en je kunt ook geen dikke schadevergoeding eisen. Of ja, eisen kan wel, maar krijgen niet.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 14:55:00 #64
3542 Gia
User under construction
pi_204180681
Ik begrijp de boosheid van TS best.
Buurman wil katten uit zijn tuin weren, en dat mag, ook met schriklint, maar alleen op zijn eigen erf.
TS hoeft dit niet goed te vinden.

https://www.onlineschrikd(...)draad-katten-vragen/
quote:
3. Is schrikdraad tegen katten toegestaan volgens de wet?
Veel mensen vragen zich af of je schrikdraad mag gebruiken voor katten. Wij kunnen u laten weten dat het op uw eigen erf of in de tuin is toegestaan om schrikdraad voor katten te gebruiken. Hou er rekening mee dat de elektrische impulsen ongevaarlijk zijn voor dieren en mensen.
Ik zou een briefje in zijn brievenbus doen en hem sommeren dit onmiddellijk weg te halen, in elk geval met een genoemde termijn. En dat je het daarna zelf verwijdert.

En ja, mensen hebben het recht om onderhoud te verrichten aan eigen spullen, via het erf van de buren, als dit niet anders kan. Maar in overleg. Niet wanneer buurman dat zelf wil.
En nee, TS, jij mag niet zijn schuurtje schilderen in de kleur die jij wenst, omdat jij er tegenaan kijkt.
pi_204180711
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:55 schreef Gia het volgende:
Ik begrijp de boosheid van TS best.
Buurman wil katten uit zijn tuin weren, en dat mag, ook met schriklint, maar alleen op zijn eigen erf.
TS hoeft dit niet goed te vinden.

https://www.onlineschrikd(...)draad-katten-vragen/
[..]
Ik zou een briefje in zijn brievenbus doen en hem sommeren dit onmiddellijk weg te halen, in elk geval met een genoemde termijn. En dat je het daarna zelf verwijdert.

En ja, mensen hebben het recht om onderhoud te verrichten aan eigen spullen, via het erf van de buren, als dit niet anders kan. Maar in overleg. Niet wanneer buurman dat zelf wil.
En nee, TS, jij mag niet zijn schuurtje schilderen in de kleur die jij wenst, omdat jij er tegenaan kijkt.
En dat ie het verwijdert zonder dat ie in buurmans tuin ronddalft.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 15:02:17 #66
3542 Gia
User under construction
pi_204180725
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 14:59 schreef paulowna het volgende:

[..]
En dat ie het verwijdert zonder dat ie in buurmans tuin ronddalft.
Of op het moment dat TS thuis is.

Wij hebben ook zo'n eigenwijze buurman, die zijn laurierkers wil snoeien op ons erf, wanneer dat ineens in hem opkomt. Vindt dat hij dan zomaar onze tuin in moet kunnen. Nou, nee, dus. Hij kan daar een afspraak voor maken.
pi_204183055
je mag gewoon bij iemand anders in de tuin komen
een hekje dat je gewoon kan open maken is hetzelfde als open
als je iemand weg wil hebben dan kun je ze vertellen om weg te gaan
pi_204183133
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 18:35 schreef bmp80 het volgende:
je mag gewoon bij iemand anders in de tuin komen
Niet.
quote:
een hekje dat je gewoon kan open maken is hetzelfde als open
Zit een slot op, dus kan niet.
quote:
als je iemand weg wil hebben dan kun je ze vertellen om weg te gaan
Ik was er niet bij toen het gebeurde.
pi_204183567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Of op het moment dat TS thuis is.

Wij hebben ook zo'n eigenwijze buurman, die zijn laurierkers wil snoeien op ons erf, wanneer dat ineens in hem opkomt. Vindt dat hij dan zomaar onze tuin in moet kunnen. Nou, nee, dus. Hij kan daar een afspraak voor maken.
Tot vorig jaar groeide er een enorme klimopstruik over de schutting die ik deel met de buren van de andere zijde. Bedekte de hele schutting. Vorig jaar wilde ik ervan af, omdat vele insecten daar huisvesting hadden gevonden en het nogal wat overlast opleverde. De wortels van deze struik bevonden zich in mijn erf, dus het is vast een project geweest van de vorige bewoner van dit huis.
Na het peilen wat zij wilden met die struik en mijn eigen keus, heb ik die struik met wat hulp eruit gehaald. Er groeide ook wat op de zijde van de buren, deze is er zelf uitgehaald. En in mijn container, want de struik had het begin in mijn erf.

Zo kan het dus ook.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 22:24:52 #70
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_204186345
Als ik het zo zie staat de schutting tegen de schuur aan. Grote kans dat de schutting gewoon mandelig is.
Dit zou dan ook gelden voor de paal die rechts op de foto tegen de schuur staat.

Het bevestigen van objecten aan de eigen muur boven de grond van de buren is ook toegestaan.
Sterker nog, het is de eigenaar van het aanliggende erf niet toegestaan iets aan de muur van een bouwwerk te plaatsen. De muur van een bouwwerk is niet mandelig.

Het is inderdaad niet netjes dat de buurman dit zonder overleg gedaan heeft.
Of het verboden is dat hij dit gedaan heeft betwijfel ik. Je moet namelijk altijd toegang verlenen voor onderhoud, ed.
Alleen als de buurman schade zou maken aan eigendom van de buur dan moet die schade vergoed danwel hersteld worden.

Het draad lijkt op nylon met daarin verweven koperdraad. Dit wordt vaak bij weilanden toegepast als schrikdraad.
Het valt goed op voor mensen en wordt daardoor minder snel aangeraakt dan het dunne oranje draad wat men eerder gebruikte. Schrikdraad is trouwens ook te herkennen aan de isolatieogen waar het doorheen loopt.
Als je wilt weten of er stroom op staat kan je gewoon met de zijkant van een metalen stuk gereedschap er tegenaan duwen, bijvoorbeeld het bled van een spade. Of gewoon met je vingers aangezien het niet meer dan een schok zal geven, meer stroom en het draad smelt.
pi_204186828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 22:24 schreef FF het volgende:
Het is inderdaad niet netjes dat de buurman dit zonder overleg gedaan heeft.
Of het verboden is dat hij dit gedaan heeft betwijfel ik. Je moet namelijk altijd toegang verlenen voor onderhoud, ed.
Alleen als de buurman schade zou maken aan eigendom van de buur dan moet die schade vergoed danwel hersteld worden.
Wel met behoorlijke aankondiging. Je mag je niet zomaar toegang verschaffen. Áls de buurman op de grond van TS is geweest dan is dat gewoon verboden.

Overigens gaat het om huurhuizen begrijp ik, dus grote kans dat alles ‘gewoon’ van de woningbouw is.
zie email 27 oktober
pi_204187751
Wat is nou het probleem? Buurman wil geen kut katten in z'n tuin dus spant wat schrikdraad boven de schutting waar je totaal geen last van hebt als ik de foto zo zie.
Facts don't care about your feelings
pi_204187795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is nou het probleem?
Dat de buurman zonder TS zijn toestemming de tuin van TS betreed.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 23 maart 2022 @ 08:37:31 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_204187914
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan zeg je dat even, en ga je door met je leven.. Man man, what een hoop gedoe over niks
pi_204187957
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja nou ja, wat wil je daarmee doen dan. Geef hem aan dat ie uit je tuin moet blijven, zet er een dikker slot op, weet ik veel. Misschien heeft ie wel gewoon bij TS aangebeld maar was die niet thuis en toen is ie even in de tuin geweest omdat het dan veel makkelijker plaatsen is. Dat is heel wat anders dan als jij naakt loopt te zonnen en hij zomaar je poort opengooit en naar binnen loopt.
pi_204187982
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:37 schreef Libris het volgende:

[..]
Dan zeg je dat even, en ga je door met je leven.. Man man, what een hoop gedoe over niks
TS stelt toch gewoon een vraag. Wat is daar mis mee?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja nou ja, wat wil je daarmee doen dan. Geef hem aan dat ie uit je tuin moet blijven, zet er een dikker slot op, weet ik veel. Misschien heeft ie wel gewoon bij TS aangebeld maar was die niet thuis en toen is ie even in de tuin geweest omdat het dan veel makkelijker plaatsen is. Dat is heel wat anders dan als jij naakt loopt te zonnen en hij zomaar je poort opengooit en naar binnen loopt.
Dan had hij terug moeten komen toen TS wel thuis was.
pi_204188003
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 01:07 schreef Metalfrost het volgende:

Dan is de volgende stap: de meningen van anderen. Hoe zouden zij het doen.
Ik zou er geen probleem van maken. Fraai is zo'n schrikdraad niet, maar om er nou heisa over te gaan maken? Ik ben meer van het leven en laten leven. Je kunt altijd nog een plant tegen de schutting zetten en eroverheen laten groeien. Een clematis groeit snel omhoog en kan het stroomdraad mooi gebruiken als geleiding. :Y)

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt als iemand ongevraagd in je tuin komt, maar je weet niet zeker of dat is gebeurd. In theorie kan het draad ook op een andere manier zijn bevestigd. Ik zou afwachten of het (nog eens) gebeurt en dan de buurman vertellen dat je het fijn vindt als hij dat even overlegt. Dat de buurman moeilijk verstaanbaar is, is een slap excuus om confrontatie te vermijden terwijl je op andere manieren wel overweegt de confrontatie op te zoeken. Dat is niet oké.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204188034
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:50 schreef HSG het volgende:

[..]
TS stelt toch gewoon een vraag. Wat is daar mis mee?

De vraag stellen is niet zo'n probleem, maar de reacties van TS zijn wat overdreven vinden de meeste mensen hier.

quote:
Dan had hij terug moeten komen toen TS wel thuis was.
Méééh, ik ben ook weleens een tuin in gegaan vroeger als ik de bal erin schoot en de buren er niet waren. Dat je dat bij een wildvreemde misschien niet moet doen ben ik het mee eens maar bij buren die je kent lijkt het me echt geen probleem. Bovendien is bij deze kwestie niet eens met 100% zekerheid vastgesteld of de buurman wel de tuin in is geweest, dus dan ga je ook nog eens ruziën over een hypothetische situatie.

Weet niet welke taal die man spreekt, maar dan doe je ff een google translate briefje desnoods waarin je aangeeft dat hij voortaan eerst toestemming moet vragen voordat hij in je tuin stapt.
pi_204188105
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
De vraag stellen is niet zo'n probleem, maar de reacties van TS zijn wat overdreven vinden de meeste mensen hier.
Ik vind de emoties niet overdreven, want ik snap hoe frustrerend het kan zijn als iemand niet het fatsoen heeft om zulke zaken met je te overleggen. Maar de boosheid is zo zonde. Je ziet het bij de rijdende rechter ook telkens weer: mensen die geconsumeerd worden door hun verlangen om hun recht te halen. Dan heb je wel gelijk maar ben je voortdurend doodongelukkig in je leefomgeving en trek je in feite aan het kortste eind.

Zeker als je huurt heb je een groter risico op overlast. Des te belangrijker om de relatie met de buren goed te houden. En als je buren zo asociaal zijn dat er niet met ze te praten valt, dan kun je maar beter verhuizen. Is dat rechtvaardig? Nee, maar wel realistisch.
pi_204188245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind de emoties niet overdreven, want ik snap hoe frustrerend het kan zijn als iemand niet het fatsoen heeft om zulke zaken met je te overleggen. Maar de boosheid is zo zonde. Je ziet het bij de rijdende rechter ook telkens weer: mensen die geconsumeerd worden door hun verlangen om hun recht te halen. Dan heb je wel gelijk maar ben je voortdurend doodongelukkig in je leefomgeving en trek je in feite aan het kortste eind.
Ja en dus zijn die emoties overdreven. Buurman erop aanspreken en door gaan met je leven. Zoals je zelf al aangeeft valt er hier niets te winnen.
pi_204188270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja en dus zijn die emoties overdreven. Buurman erop aanspreken en door gaan met je leven. Zoals je zelf al aangeeft valt er hier niets te winnen.
Dat eerste is jouw conclusie, niet mijn conclusie. Zoals ik al zei vind ik ze niet overdreven, maar vind ik het wel onverstandig om ze te blijven voeden.
pi_204188347
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
maar je weet niet zeker of dat is gebeurd.
Ik weet 100% zeker dat dat is gebeurd.
Waarom herhaalt men dat hier altijd 'je weet niet of ie in je tuin is geweest' ?

Op de foto kun je zien dat er zwarte bevestigingsmaterialen zijn gebruikt om het witte lint aan het hok te kunnen monteren.
Vanuit zijn eigen tuin is dat onmogelijk om te kunnen doen. Achter de schutting staat de volière voor de parkieten.
pi_204188351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat eerste is jouw conclusie, niet mijn conclusie. Zoals ik al zei vind ik ze niet overdreven, maar vind ik het wel onverstandig om ze te blijven voeden.
Ah ja, dus je vindt de emoties niet overdreven maar het is wel zonde en niet slim om ze te hebben. Zo lang er mensen zijn die zoals TS reageren hierop, kan de rijdende rechter blijven rijden. De truc is om sowieso niet zo geëmotioneerd te doen over kleine kut zaakjes die je leven echt nauwelijks negatief beïnvloeden.

Maar goed, wij zijn nu aan het discussiëren in een topic over deze kansloze kwestie dus laat ik het niet hebben over tijdverspilling :')
pi_204188357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 08:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien is bij deze kwestie niet eens met 100% zekerheid vastgesteld of de buurman wel de tuin in is geweest, dus dan ga je ook nog eens ruziën over een hypothetische situatie.
Hij heeft iets uitgevoerd waardoor hij wel in TS zijn tuin moet zijn.
pi_204188371
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik weet 100% zeker dat dat is gebeurd.
Waarom herhaalt men dat hier altijd 'je weet niet of ie in je tuin is geweest' ?
Tenzij je het zelf hebt gezien, weet je het niet 100%. Je denkt het te weten op basis van omstandigheden.
pi_204188430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:

Maar goed, wij zijn nu aan het discussiëren in een topic over deze kansloze kwestie dus laat ik het niet hebben over tijdverspilling :')
_O-

TS wekt niet de indruk zich ook maar iets aan te trekken van de reacties, maar wie weet, misschien breng je toch een andere manier van denken op gang en help je iemand om de dag vrolijker door te komen. Een poging daartoe zou ik geen verspilde tijd noemen!
pi_204188572
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O-

TS wekt niet de indruk zich ook maar iets aan te trekken van de reacties,
Ik acht dit topic als een klankbord om mijn gedachten te kunnen weerkaatsen met mensen die een mening over deze situatie hebben. De OP als presentatie en de foto als bewijs. Ik doe niks met de reacties? Ik lees ze en mijn mening verandert gestaag.
Zo heeft @trein2000 me op andere gedachten gebracht - probeer het met diplomatie anders dan zelf het recht in eigen handen te nemen. Daar ben ik me nu voor aan het voorbereiden. Bewijsstukken verzamelen, en mijn eigen moed verzamelen om ernaartoe te stappen.

Met in het achterhoofd dat in het verleden ik voor van alles ben uitgemaakt, te maken heb gehad met bedreigingen aan mijn adres omdat ik de buren te woord heb gestaan over klachten die zij hadden veroorzaakt - luide muziek, dartgetik, wietgeur. (niet deze buren, anderen) Dat maakt dat ik nogal terughoudend ben in contact met buren. Verder helpen mijn pestverleden en het daar uit voortkomende PTSS ook niet.

En aangezien ik al eerder contact heb gehad over een ander probleem met dezelfde buren en dat daar ontkennend op werd gereageerd en de buren aan de andere zijde door hen de schuld ervan kregen, lokt het me niet om ook dit probleem in een compromitterend conclaaf op te lossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 23-03-2022 11:02:09 ]
pi_204188582
quote:
15s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik acht dit topic als een klankbord om mijn gedachten te kunnen weerkaatsen met mensen die een mening over deze situatie hebben. De OP als presentatie en de foto als bewijs. Ik doe niks met de reacties? Ik lees ze en mijn mening verandert gestaag.
Zo heeft @:trein2000 me op andere gedachten gebracht - probeer het met diplomatie anders dan zelf het recht in eigen handen te nemen. Daar ben ik me nu voor aan het voorbereiden. Bewijsstukken verzamelen, en mijn eigen moed verzamelen om ernaartoe te stappen.
Dat is fijn om te horen. ^O^
pi_204188682
In het kader van informatie verzamelen:

Mag ik volgens de wet een gesprek opnemen in andermans' voortuin als ik zelf ook deelneem aan dat gesprek?
Het deel 'zelf deelnemen' dat dat mag, wist ik. De voortuin niet, aangezien het niet een openbare plaats is.
pi_204189621
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:03 schreef Metalfrost het volgende:

Mag ik volgens de wet een gesprek opnemen in andermans' voortuin als ik zelf ook deelneem aan dat gesprek?
Het deel 'zelf deelnemen' dat dat mag, wist ik. De voortuin niet, aangezien het niet een openbare plaats is.
Jazeker!
zie email 27 oktober
pi_204189721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
Je ziet het bij de rijdende rechter ook telkens weer: mensen die geconsumeerd worden door hun verlangen om hun recht te halen.
Vaak over b.v. de erfgrens wat zo makkelijk op te lossen is door het Kadaster erbij te halen.
  woensdag 23 maart 2022 @ 11:56:32 #92
138876 Andromache
pi_204189732
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2022 10:03 schreef Metalfrost het volgende:

Ja, maar openbaren mag niet.
pi_204189795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:56 schreef Andromache het volgende:

[..]
Ja, maar openbaren mag niet.
Nee, dat ben ik ook niet van plan. Ik wil bewijs verzamelen en hem laten toegeven dat ie inderdaad op mijn erf is geweest zonder dat ik 'm daarvoor toestemming voor heb gegeven.
  woensdag 23 maart 2022 @ 12:06:23 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204189823
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Nee, dat ben ik ook niet van plan. Ik wil bewijs verzamelen en hem laten toegeven dat ie inderdaad op mijn erf is geweest zonder dat ik 'm daarvoor toestemming voor heb gegeven.
Maar hoe dan? Aan de woningbouw laten horen mag dan volgens mij ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204189852
quote:
7s.gif Op woensdag 23 maart 2022 11:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Vaak over b.v. de erfgrens wat zo makkelijk op te lossen is door het Kadaster erbij te halen.
Het is een huurhuis en het gehele blok wat door de woningbouwvereniging is aangesteld om als huurwoningen te kunnen fungeren, wordt gerekend als één perceel.
Dat is belastingtechnisch wel zo handig. Maar voor meningsverschillen over wat waar mag neergezet en erfgrens bepalingen wat minder.
pi_204189857
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 12:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar hoe dan? Aan de woningbouw laten horen mag dan volgens mij ook niet.
Voor eigen administratie. Zodat ik het niet vergeet. En zodat ik weet wat ik aan het doen ben - mijn recht halen - gerechtvaardigd is.
pi_204190269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 09:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Tenzij je het zelf hebt gezien, weet je het niet 100%. Je denkt het te weten op basis van omstandigheden.
Het lijkt mij een redelijke aanname, zo zou een rechter ook redeneren hoor.
pi_204192953
Ik ga er zo heen met deze vragen:

- Ik kwam een paar dagen geleden buiten en ik zag wit lint op mijn schutting
hoe komt het daar?
- Ik ben het er niet mee eens dat het er hangt
wat u doet op uw erf moet u zelf weten
maar ik wil het er graag af hebben

Is het antwoord 'oke ik haal het er wel af'
dan is het klaar en afgedaan. zo niet - kadasterkaart laten zien, met de visuele uitleg dat zijn hok exact op de erfgrens van zijn gehuurde staat (beetje er overheen maar dat laat ik voor wat het is)

Mocht de heer hierna nog moeilijk doen:
- als u het er niet af haalt dan schakel ik de woningbouwcorporatie in

Kan dit zo? @trein2000 @TheoddDutchGuy @Andromache @Claudia_x

Ik laat het feit dat ie zonder mijn toestemming op mijn erf is getreden maar even voor wat het is.
Kan met contact met woningbouw weer aangehaald worden. Meneer is zelf bewust van zijn acties mag ik hopen dus hoef ik het hem niet mee te delen.
pi_204193005
Kadasterkaart maakt niet zoveel uit (het is jouw grond ook niet), feit is gewoon dat het deels in jouw tuin hangt op jouw schutting, weg ermee.

Kan ook zo zijn dat er geen erfgrenzen zijn want 1 groot perceel van woningbouw, vaak.
pi_204193037
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:59 schreef Metalfrost het volgende:

hoe komt het daar?
Weet u hoe het daar komt? (Meteen beschuldigingen helpt een gesprek niet vooruit meestal)
quote:

dan is het klaar en afgedaan. zo niet - kadasterkaart laten zien, met de visuele uitleg dat zijn hok exact op de erfgrens van zijn gehuurde staat (beetje er overheen maar dat laat ik voor wat het is)

Kan dit zo? @:trein2000 @:theodddutchguy @:andromache @:claudia_x

Ik laat het feit dat ie zonder mijn toestemming op mijn erf is getreden maar even voor wat het is.
Kan met contact met woningbouw weer aangehaald worden. Meneer is zelf bewust van zijn acties mag ik hopen dus hoef ik het hem niet mee te delen.
Verder lijkt het mij prima. Alhoewel ik dat gedoe met die kaart verder achterwege zou laten. Voegt niets toe.
zie email 27 oktober
pi_204193039
quote:
5s.gif Op woensdag 23 maart 2022 16:59 schreef Metalfrost het volgende:

hoe komt het daar?

Kan dit zo? @:trein2000 @:theodddutchguy @:andromache @:claudia_x

Ik zou zelf een scheiding maken tussen het voeren van dit eerste gesprek en stappen ondernemen. Maak eerst een babbeltje, zeg wat je is opgevallen, vertel dat je het vervelend vindt dat hij het niet heeft overlegd en denk dan thuis na over de reactie die je hebt gekregen en wat je ervan vindt. Je hoeft niet meteen te gaan dreigen met stappen.
pi_204193064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kadasterkaart maakt niet zoveel uit (het is jouw grond ook niet), feit is gewoon dat het deels in jouw tuin hangt op jouw schutting, weg ermee.

Kan ook zo zijn dat er geen erfgrenzen zijn want 1 groot perceel van woningbouw, vaak.

De scheidingslijn tussen zijn huis en het mijne loopt parallel met zijn hok. Dat is de erfgrens.
bron: https://www.vastgoedloep.nl
pi_204193168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou zelf een scheiding maken tussen het voeren van dit eerste gesprek en stappen ondernemen. Maak eerst een babbeltje, zeg wat je is opgevallen, vertel dat je het vervelend vindt dat hij het niet heeft overlegd en denk dan thuis na over de reactie die je hebt gekregen en wat je ervan vindt. Je hoeft niet meteen te gaan dreigen met stappen.
Vind het wel zacht klinken. Kerel komt mijn erf op zonder te vragen, installeert zijn rommel op mijn schutting, laat het hek open en schuift de container niet terug.
Naja ik volg je tekst wel. Ik zie wel wat er uit komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 23-03-2022 17:25:48 ]
pi_204193230
Buurman heeft inmiddels zijn hele tuin omringd met dat lint..

[ Bericht 37% gewijzigd door Metalfrost op 23-03-2022 17:34:56 ]
pi_204193317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Vind het wel zacht klinken. Kerel komt mijn erf op zonder te vragen, installeert zijn rommel op mijn schutting, laat het hek open en schuift de container niet terug.
Naja ik volg je tekst wel. Ik zie wel wat er uit komt.
Je kunt hem natuurlijk ook best vragen of hij het lint op zo'n manier kan spannen dat het niet op jouw deel komt. Eventueel bied je hem aan te helpen, afhankelijk van hoe het gesprek verloopt.

Ik vraag me alleen af of je er veel mee opschiet. Dan zit je alsnog tegen dat lint aan te kijken, maar dan een paar centimeters opzij. Als je het vooral vervelend vindt dat hij dit zonder overleg doet en je doel is om te voorkomen dat hij dat nog eens doet, dan kun je beter zorgen dat je boodschap overkomt dat je in het vervolg graag overleg wilt.

Als het hem erom te doen is de katten buiten te houden, dan mag hij in ieder geval wat meer z'n best doen. Mijn kat zou met de constructie op de foto geen enkel probleem hebben. Ben benieuwd naar de huidige situatie. Ik weet dat je het niet grappig vindt, maar ergens is het ook wel weer zielig en lachwekkend wat de buurman doet.
pi_204193352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Als het hem erom te doen is de katten buiten te houden, dan mag hij in ieder geval wat meer z'n best doen. Mijn kat zou met de constructie op de foto geen enkel probleem hebben. Ben benieuwd naar de huidige situatie. Ik weet dat je het niet grappig vindt, maar ergens is het ook wel weer zielig en lachwekkend wat de buurman doet.
Er loopt nu een kabel vanuit zijn woning naar buiten toe, en die heb ik niet eerder gezien. Best kans dat er nu stroom op het lint zit.
pi_204196091
Je komt normaliter toch alleen buiten als het donker is. Dan zie je dat lintje niet. Dus was is het probleem?
  woensdag 23 maart 2022 @ 21:53:14 #108
138876 Andromache
pi_204197604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Weet u hoe het daar komt? (Meteen beschuldigingen helpt een gesprek niet vooruit meestal)
[..]
Verder lijkt het mij prima. Alhoewel ik dat gedoe met die kaart verder achterwege zou laten. Voegt niets toe.
Dit. Veel te moeilijk met die kaart @Metalfrost . Simpel houden, 'dat is mijn tuin en mijn schutting en daar moet je wegblijven'. Juridisch is de WBV eigenaar maar dat is veel te moeilijk allemaal.
pi_204199806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 20:38 schreef fubaaar22 het volgende:
Je komt normaliter toch alleen buiten als het donker is. Dan zie je dat lintje niet. Dus was is het probleem?
Het feit dat die kerel ongehinderd door een afgesloten tuinhek stapt en totaal geen oog heeft voor andermans' erf om het eigen belang erdoorheen te drukken, ZONDER even in hem op te laten komen dat er ook overleg kan worden gepleegd om gezamenlijk zijn probleem aan te pakken. Dat gaat er bij mij niet in. Daar komt nog bij dat het ook in het donker op te merken is.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:53 schreef Andromache het volgende:

[..]
Dit. Veel te moeilijk met die kaart @:Metalfrost . Simpel houden, 'dat is mijn tuin en mijn schutting en daar moet je wegblijven'. Juridisch is de WBV eigenaar maar dat is veel te moeilijk allemaal.
Ook gedaan.

@trein2000 @TheoddDutchGuy

Gisteren de moed bijeen geraapt om er inderdaad iets van te zeggen. Ik heb het hele gesprek opgenomen.
Buurvrouw deed open, hijzelf lag op bed wegens ziekte. Ik heb niks gevraagd over het erf of erfgrond en erfgrens.
Had de kaart wel mee maar niet laten zien.
Puntje bij paaltje, ze stellen het eigen belang voorop en op mijn reactie 'ik ben het er niet mee eens', daar worden de schouders opgehaald.
Er staat elektriciteit op, op het moment dat de duiven uitvliegen. Hoeveel volt de spanning meet, dat kon de buurvrouw mij niet vertellen.

Ik heb mijn ouders ook gevraagd wat te doen in deze situatie, maar deze kiezen de kant van de buren. Op het feit dat de buurman zonder pardon ongevraagd mijn erf op komt zeggen ze 'dat is niet netjes' maar verder ook schouderophalend.
Ik voel me verraden door mijn bloedeigen ouders.

Wat nu nog rest is contact opnemen met de woningbouwvereniging, maar wat ik lastig vind is dat mijn vader dezelfde functie bekleedt bij diezelfde woningbouwvereniging als de persoon naar wie ik naartoe moet gaan bij dergelijke klachten. Mijn vader is een directe collega, en heeft mogelijk hierdoor ook leidende inspraak over de situatie. Een clusterfuck.

Wat dan nog rest is de rechter..

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 24-03-2022 07:27:20 ]
pi_204199870
quote:
Op het feit dat de buurman zonder pardon ongevraagd mijn erf op komt zeggen ze 'dat is niet netjes' maar verder ook schouderophalend.
En dat is precies wat jij ook zou moeten concluderen over dit feit. Het is niet netjes, maar puur van het feit dat hij ongevraagd in je tuin is geweest heb je geen schade of hinder (anders dan een psychologische klap zo te merken).

Inhoudelijk: ongeacht hoe het gesprek verder verlopen is: bedenk je goed wat jij nou eigenlijk wil bereiken? De buren vinden dat draad blijkbaar belangrijk dus stel nou dat het weg zou gaan aan jouw kant van de schuur, dan gaan zij het opnieuw plaatsen op de dakrand. Het deel bij de schutting komt dan op dezelfde hoogte tussen de twee schuren. Eindresultaat ziet er nagenoeg hetzelfde uit...

In basis heb je wat mij betreft gelijk, maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen en is een principekwestie je een burenruzie waard? "Pick your battles"

[ Bericht 18% gewijzigd door Wiedanwel op 24-03-2022 07:34:44 ]
pi_204199946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:26 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
En dat is precies wat jij ook zou moeten concluderen.
Ik maak zelf wel uit wat mijn reactie is.
quote:
Het is niet netjes, maar puur van het feit dat hij ongevraagd in je tuin is geweest
Ongevraagd en zonder mijn toestemming. Vooral dat laatste. Kerel pleegt huisvredebreuk en ik moet dat allemaal maar goed vinden. Nou echt niet.
quote:
heb je geen schade of hinder (anders dan een psychologische klap zo te merken).
In mijn eigendom zijn gaten geboord waar ik geen toestemming voor heb gegeven, schroeven in geschroefd en dient nu ter ondersteuning van een bouwwerk waar ik a) zelf geen belang in heb, b) in zijn geheel het belang van de buurman dient en c) het nu lijkt alsof mijn schutting bij zijn tuin hoort, terwijl de schutting over de erfgrens en dus in mijn tuin staat.
quote:
Ongeacht hoe het gesprek verder verlopen is: wat wíl je nou eigenlijk?
Ik wil dat dat draad van mijn erf af gaat.
quote:
De buren vinden dat draad belangrijk
Dat is leuk voor hun. Heb ik niks mee te maken.
quote:
dus stel nou dat het weg zou gaan aan jouw kant van de schuur, dan gaan zij het opnieuw plaatsen op de dakrand. Het deel bij de schutting komt dan op dezelfde hoogte tussen de twee schuren. Eindresultaat ziet er nagenoeg hetzelfde uit...
Het zal mij een worst wezen wat de buren doen op hun eigen erf.
quote:
In basis heb je wat mij betreft gelijk,
Oké.
quote:
maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen en is een principekwestie je een burenruzie waard?
Als dit leidt tot een burenruzie dan zou ik zeggen dat de buren niet echt stevig in hun schoenen staan wat betreft het kunnen nagaan wat de eigen rechten zijn en de mogelijkheden daaromtrent, zoals het sluiten van compromissen en in goed overleg aanpassingen maken aan andermans' eigendommen.
quote:
"Pick your battles"
Het lijkt alsof je hiermee wilt zeggen dat ik moet indammen op hetgeen mijn buurman heeft gedaan.
Ik zal dat nooit accepteren.
pi_204199980
Wellicht een onverwachte gekke vraag, maar heb jij borderline?
U MAD?
pi_204199982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:47 schreef de_boswachter het volgende:
Wellicht een onverwachte gekke vraag, maar heb jij borderline?
Nee.
pi_204200042
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:41 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik maak zelf wel uit wat mijn reactie is.
[..]
Ongevraagd en zonder mijn toestemming. Vooral dat laatste. Kerel pleegt huisvredebreuk en ik moet dat allemaal maar goed vinden. Nou echt niet.
[..]
In mijn eigendom zijn gaten geboord waar ik geen toestemming voor heb gegeven, schroeven in geschroefd en dient nu ter ondersteuning van een bouwwerk waar ik a) zelf geen belang in heb, b) in zijn geheel het belang van de buurman dient en c) het nu lijkt alsof mijn schutting bij zijn tuin hoort, terwijl de schutting over de erfgrens en dus in mijn tuin staat.
[..]
Ik wil dat dat draad van mijn erf af gaat.
[..]
Dat is leuk voor hun. Heb ik niks mee te maken.
[..]
Het zal mij een worst wezen wat de buren doen op hun eigen erf.
[..]
Oké.
[..]
Als dit leidt tot een burenruzie dan zou ik zeggen dat de buren niet echt stevig in hun schoenen staan wat betreft het kunnen nagaan wat de eigen rechten zijn en de mogelijkheden daaromtrent, zoals het sluiten van compromissen en in goed overleg aanpassingen maken aan andermans' eigendommen.
[..]
Het lijkt alsof je hiermee wilt zeggen dat ik moet indammen op hetgeen mijn buurman heeft gedaan.
Ik zal dat nooit accepteren.
Wat is precies jouw eigendom als je huurt?
pi_204200047
Kortom: je wilt effectief die twee schroeven uit jouw schutting en accepteert dat vervolgens de zelfde constructie 5 cm verderop opnieuw geplaatst wordt, met waarschijnlijk een nog lelijker uitzicht tot gevolg.

Met pick your battles bedoel ik dat dit je zo te merken enorm veel energie en frustratie kost (en bij de rechter ook nog eens geld). En in het meest gunstige geval is het eindresultaat jouw genoegdoening over het feit dat je gelijk hebt gekregen. Objectief gezien zal er geen wezenlijk andere fysieke situatie ontstaan.

Allemaal je goed recht, maar denk er in een helder moment nog eens over na zou ik zeggen :)
  donderdag 24 maart 2022 @ 07:56:35 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204200054
Wat een drama dat lint en wat een drama als je buurman even 10 seconden in jouw tuin heeft gestaan. :')

Jij bent zeker ook zo’n buurman die ziedend wordt als buurtkinderen een bal in je tuin schieten?
pi_204200073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:55 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Wat is precies jouw eigendom als je huurt?
De schutting op mijn erf, het hok, inboedel, vloer, vitrages, niet in de muur aanwezige draden, evt. afval totdat het opgehaald wordt door de vuilnisman, de spullen in de tuin, tuintegels, tuinset, enzovoort.
'Het gehuurde' is de grond, het huis en de spullen die al aanwezig waren en als zodanig worden aangemerkt in het huurcontract, zoals de zonnepanelen en de keuken.
pi_204200091
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:59 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De schutting op mijn erf, het hok, inboedel, vloer, vitrages, niet in de muur aanwezige draden, evt. afval totdat het opgehaald wordt door de vuilnisman, de spullen in de tuin, tuintegels, tuinset, enzovoort.
'Het gehuurde' is de grond, het huis en de spullen die al aanwezig waren en als zodanig worden aangemerkt in het huurcontract, zoals de zonnepanelen en de keuken.
Ooit van natrekking gehoord?

Als je zo redeneert, wat verwacht je dan van de woningbouwvereniging...?
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:05:36 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204200129
Je noemde zelf je pestverleden en PTSS. Het kan niet anders dan dat dit ook beïnvloedt hoe je nu met deze kwestie omgaat. Kennelijk vind je daarvoor niet echt gehoor bij je ouders. Is er wel iemand anders, die jouw verleden (er)kent, met wie je kunt praten over deze situatie en hoe je ermee omgaat?

Je laat je hier door niemand wat zeggen en alle oproepen om het te laten rusten lijken je alleen aan te sporen om het juist niet los te laten. Ga met iemand praten die jou goed kent om voor jezelf echt helder te krijgen of je wel op het goede pad zit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204200162
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:55 schreef Wiedanwel het volgende:
Kortom: je wilt effectief die twee schroeven uit jouw schutting en accepteert dat vervolgens de zelfde constructie 5 cm verderop opnieuw geplaatst wordt, met waarschijnlijk een nog lelijker uitzicht tot gevolg.
Nogmaals, hoe de buren hun tuin indelen zal mij een worst wezen. Die nepreiger op hun dak is ook niet mijn eerste keus, maar ja, wat doe je eraan?

quote:
Met pick your battles bedoel ik dat dit je zo te merken enorm veel energie en frustratie kost
Valt wel mee. Door verleden als pesten, bedreigingen en ander naargeestig gedoe ben ik er zo langzamerhand wel aan gewend. In de top 10 van ergernissen komt dit ergens op plek nr 7.
quote:
(en bij de rechter ook nog eens geld).
Er bestaat zoiets als rechtsbijstand.
quote:
En in het meest gunstige geval is het eindresultaat jouw genoegdoening over het feit dat je gelijk hebt gekregen.
Mooi toch?
quote:
Objectief gezien zal er geen wezenlijk andere fysieke situatie ontstaan.
Oké.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:01 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ooit van natrekking gehoord?
Ja hoor.
Er is nadrukkelijk in het huurcontract vermeld dat de schuur die in de achtertuin staat, mijn eigendom is.
Ik heb als zodanig een overeenkomst gesloten met de woordvoerder van de vorige bewoner om financieel tegemoet te komen ter aanzien van de eigendomsoverdracht van het bouwwerk.

quote:
Als je zo redeneert, wat verwacht je dan van de woningbouwvereniging...?
Ik hoef alleen van hun te weten wat de erfgrens is, meer niet.
pi_204200174
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Je noemde zelf je pestverleden en PTSS. Het kan niet anders dan dat dit ook beïnvloedt hoe je nu met deze kwestie omgaat. Kennelijk vind je daarvoor niet echt gehoor bij je ouders. Is er wel iemand anders, die jouw verleden (er)kent, met wie je kunt praten over deze situatie en hoe je ermee omgaat?
Ja hoor die is er. Heb deze persoon ook al ingeschakeld.

quote:
Je laat je hier door niemand wat zeggen en alle oproepen om het te laten rusten lijken je alleen aan te sporen om het juist niet los te laten. Ga met iemand praten die jou goed kent om voor jezelf echt helder te krijgen of je wel op het goede pad zit.
Mee bezig.
Bedankt voor je goede zorgen ^O^
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:12:31 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204200177
Overigens kan PTSS wel tot hele vervelende ideeën leiden: ik had ooit gedoe met een instantie, waar mijn zusje toevallig werkt (op een andere afdeling) en ik zat er op een gegeven moment zo doorheen dat ik dacht dat mijn zusje mij dat aangedaan had.

Ik weet nu dat het de PTSS was icm de stress die het onderzoek van die instantie met zich meebracht, maar ik was er destijds echt van overtuigd dat zij daar achter zou zitten.

Godzijdank nooit op aangesproken, want ik weet nu ook wel dat dat niet zo was, maar toen was het geen optie voor me dat het een normaal onderzoek zou zijn.

En FYI: mijn zusje is echt een lieverd, die mij nooit voor een bus zou gooien.
Maar dat is dus wel wat spanningen kunnen doen, zeker icm een PTSS.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:27:08 #123
138876 Andromache
pi_204200304
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ja hoor die is er. Heb deze persoon ook al ingeschakeld.
[..]
Mee bezig.
Bedankt voor je goede zorgen ^O^
Goed bezig. Stap dan samen naar de WBV. Ik zou die draad ook weg willen hebben. Opgetyft daarmee. Er staat potdorie stroom op. Niet in mijn tuin en niet aan mijn schutting, in ieder geval niet aan mijn zichtkant.

Heel simpel houden. Zeggen dat je buurman onrechtmatig schrikdraad in jouw tuin opgehangen heeft, dat daardoor bovendien een onveilige situatie is ontstaan, dat je uitgebreid met hem hebt willen overleggen maar dat de buurman totaal niet communiceert (beetje aandikken), en dat je wil dat de WBV weer de veiligheidssituatie in jouw tuin op orde brengt.

En tegen de buurman zou ik zeggen dat de WBV het binnenkort komt weghalen omdat het gevaarlijk is en het niet mag in jouw tuin en hij zelf niet aan zijn plicht voldoet en dat je het jammer vindt dat het zo moet.
pi_204200318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:12 schreef Leandra het volgende:
Overigens kan PTSS wel tot hele vervelende ideeën leiden: ik had ooit gedoe met een instantie, waar mijn zusje toevallig werkt (op een andere afdeling) en ik zat er op een gegeven moment zo doorheen dat ik dacht dat mijn zusje mij dat aangedaan had.
Je ziet je zusje en de PTSS als twee dingen, apart van elkaar?
pi_204200363
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:27 schreef Andromache het volgende:

[..]
Goed bezig. Stap dan samen naar de WBV. Ik zou die draad ook weg willen hebben. Opgetyft daarmee. Er staat potdorie stroom op. Niet in mijn tuin en niet aan mijn schutting, in ieder geval niet aan mijn zichtkant.

Heel simpel houden. Zeggen dat je buurman onrechtmatig schrikdraad in jouw tuin opgehangen heeft, dat daardoor bovendien een onveilige situatie is ontstaan, dat je uitgebreid met hem hebt willen overleggen maar dat de buurman totaal niet communiceert (beetje aandikken), en dat je wil dat de WBV weer de veiligheidssituatie in jouw tuin op orde brengt.

En tegen de buurman zou ik zeggen dat de WBV het binnenkort komt weghalen omdat het gevaarlijk is en het niet mag in jouw tuin en hij zelf niet aan zijn plicht voldoet en dat je het jammer vindt dat het zo moet.
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 07:04 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb mijn ouders ook gevraagd wat te doen in deze situatie, maar deze kiezen de kant van de buren. Op het feit dat de buurman zonder pardon ongevraagd mijn erf op komt zeggen ze 'dat is niet netjes' maar verder ook schouderophalend.

Wat nu nog rest is contact opnemen met de woningbouwvereniging, maar wat ik lastig vind is dat mijn vader dezelfde functie bekleedt bij diezelfde woningbouwvereniging als de persoon naar wie ik naartoe moet gaan bij dergelijke klachten. Mijn vader is een directe collega, en heeft mogelijk hierdoor ook leidende inspraak over de situatie. Een clusterfuck.
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:34:44 #126
138876 Andromache
pi_204200393
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]

Als je van de WBV niet krijgt wat je wil, zoek je het toch hogerop? Rechtsbijstand noemde je toch? Bovendien, ik begrijp dat er een naar verleden is met je ouders, maar daar doe je die man/vrouw tekort mee. Die moet ook professioneel handelen en ook verantwoording afleggen aan een baas en er zit ook altijd nog een baas boven je vader. Clusterfuck is echt overdreven in dit stadium.
pi_204200399
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef Lienekien het volgende:
Dat zou ook mijn advies zijn. Ik zal me hier verder niet bemoeien met de relatie met de buren, want je hebt volgens mij veel zwaardere problemen, @Metalfrost . Je ouders zijn het niet met je eens en je voelt je verraden. Dat is buiten proportie. Je bijt je vast in dit geschil met de buren en dat voedt negatieve gevoelens en leidt af van onderliggende problemen. Je recht halen gaat je niet werkelijk helpen.

Veel sterkte. :*
pi_204200400
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:34 schreef Andromache het volgende:

[..]
Als je van de WBV niet krijgt wat je wil, zoek je het toch hogerop? Rechtsbijstand noemde je toch? Bovendien, ik begrijp dat er een naar verleden is met je ouders, maar daar doe je die man/vrouw tekort mee. Die moet ook professioneel handelen.
Ik kan overigens heel goed overweg met mijn ouders. Alleen niet in deze situatie.
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:37:15 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204200411
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:28 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je ziet je zusje en de PTSS als twee dingen, apart van elkaar?
Ja, zij heeft niets met mijn PTSS te maken.
Ze heeft me nooit naar het leven gestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204200424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat zou ook mijn advies zijn. Ik zal me hier verder niet bemoeien met de relatie met de buren, want je hebt volgens mij veel zwaardere problemen, @:metalfrost
? zoals?
quote:
Je ouders zijn het niet met je eens en je voelt je verraden. Dat is buiten proportie.
Ik vind het een meningsverschil, meer niet.
quote:
Je bijt je vast in dit geschil met de buren en dat voedt negatieve gevoelens
Nee er is onrecht aangedaan en daar heb ik een schijthekel aan.
quote:
en leidt af van onderliggende problemen.
Dat is mijn pakkie-an.
quote:
Je recht halen gaat je niet werkelijk helpen.
Maar wel enigszins.

quote:
Veel sterkte. :*
Dank.
  donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:24 #131
138876 Andromache
pi_204200431
75% van jouw gevoel zit in 'men lijdt het meest door het lijden dat men vreest'. Begrijpelijk door je PTSS denk ik, maar probeer de situatie even rationeel te laten voor wat hij is. Er staat iets dat daar niet mag en hoort, het kan weg, en je gaat regelen dat het weggehaald wordt. Alle triggers met je erf betreden en in je persoonlijke levenssfeer bedreigd voelen etc..etc. is de emotionele kant van de zaak maar dat stuk helpt je niet verder..
pi_204200478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, zij heeft niets met mijn PTSS te maken.
Ze heeft me nooit naar het leven gestaan.
Ik las de tekst verkeerd. Ik meende te lezen dat je zusje PTSS had.

Laat mij mijn vraag dan wijzigen:
Vind jij dat je PTSS en jijzelf twee dingen zijn, apart van elkaar?
pi_204200495
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:39 schreef Andromache het volgende:
75% van jouw gevoel zit in 'men lijdt het meest door het lijden dat men vreest'. Begrijpelijk door je PTSS denk ik, maar probeer de situatie even rationeel te laten voor wat hij is. Er staat iets dat daar niet mag en hoort, het kan weg, en je gaat regelen dat het weggehaald wordt. Alle triggers met je erf betreden en in je persoonlijke levenssfeer bedreigd voelen etc..etc. is de emotionele kant van de zaak maar dat stuk helpt je niet verder..
Ik weet niet waarom mensen zo erg hameren op mijn PTSS, en dat het veel invloed heeft op mijn manier van doen in deze situatie.
Ik vind namelijk van niet.

Buurman moet met zijn poten van mijn spullen afblijven en niet ongevraagd, zonder toestemming op mijn erf komen. Daar gaat het mij om.
pi_204200547
Ik snap trouwens dat hele lint rondom de tuin niet in relatie tot uitvliegende duiven? Kan iemand me dat uitleggen? :@

Het zal moeten verhinderen dat ze op de schutting landen, maar waarom wordt het dak van de schuur zelf dan niet afgezet met lint als de buurman ze blijkbaar ook niet op zijn eigen (gedeelde) schutting wil hebben?
pi_204200567
quote:
5s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Stepperoller het volgende:
Ik snap trouwens dat hele lint rondom de tuin niet in relatie tot uitvliegende duiven? Kan iemand me dat uitleggen? :@

Het zal moeten verhinderen dat ze op de schutting landen, maar waarom wordt het dak van de schuur zelf dan niet afgezet met lint als de buurman ze blijkbaar ook niet op zijn eigen (gedeelde) schutting wil hebben?
Het is voor de katten bestemd, zodat zij worden afgeschrikt door dat lint om niet het erf te betreden zodra de duiven uitvliegen.
Vind het dierenmishandeling, maar soit.
pi_204200573
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het is voor de katten bestemd, zodat zij worden afgeschrikt door dat lint om niet het erf te betreden zodra de duiven uitvliegen.
Maar dan kan dat lint toch gewoon over de nok van zijn eigen schuur in plaats van jouw regenpijp?
pi_204200595
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 17:05 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het hok van de buurman staat op de grens van het erf. Dit was al zo toen ik kwam wonen, evenals de regenpijp dat over de erfgrens hangt. Ik weet niet of de vorige bewoner hier last van heeft gehad, maar ikzelf heb in het kader 'het was al zo' er verder geen probleem van gemaakt.
De schutting staat op mijn erf. En daar heeft die grapjas zijn knutselwerk op gemonteerd. Deels op zijn hok en deels op mijn schutting (kwam ik dus net ook achter)
Nu kunnen katten toch nog heel makkelijk op het dak van de schuur komen? En daardoor dus in de tuin. Eruit zal minder makkelijk gaan, maar daar komt een kat misschien ook wel pas laat achter.
pi_204200598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Maar dan kan dat lint toch gewoon over de nok van zijn eigen schuur in plaats van jouw regenpijp?
Het is niet mijn regenpijp, maar van de buurman. Dat hok wat daar staat ook, en dat staat exact op de erfgrens;

bron: https://www.vastgoedloep.nl
pi_204200619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:57 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Nu kunnen katten toch nog heel makkelijk op het dak van de schuur komen? En daardoor dus in de tuin. Eruit zal minder makkelijk gaan, maar daar komt een kat misschien ook wel pas laat achter.
Buurman heeft heel zijn erf ingepakt met dat stroomdraad.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:00:13 #140
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204200634
Het is schrikdraad, hij probeert katten uit zijn tuin te houden. Het gaat niet om vogels.

Gewoon eerst langsgaan bij die man, hij kan het ook aan zijn kant of bovenkant laten gaan.Vind het eigenlijk best vreemd dat ie dat niet in eerste instantie gedaan heeft?

Jij hebt geen katten die buiten komen neem ik aan?

Mocht ie het niet weg willen halen, metalen draadje vanaf dat lint naar de grond, aan jouw kant, en het maakt sluiting en werkt niet meer.
Dum de dum
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:09:23 #141
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204200732
wat een pauperzooi met die aftandse schuttingen, containers shots en scheef in de tuin

Struggles in de achterstandsbuurt dit :')

Maar goed, op basis van de fotos duidelijk dat buurman dit nooit vanaf eigen terrein gedaan kan hebben (nou ja, alles kan, maar erg waarschijnlijk is het niet)
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:12:49 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204200760
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
huiskatten die en masse vogels afslachten :r
pi_204200773
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:00 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is schrikdraad, hij probeert katten uit zijn tuin te houden. Het gaat niet om vogels.
Klopt. 'tbv vogels' in de TT 'ter behoeve van vogels' als in 'beschermd tegen katten'.

quote:
Gewoon eerst langsgaan bij die man, hij kan het ook aan zijn kant of bovenkant laten gaan.Vind het eigenlijk best vreemd dat ie dat niet in eerste instantie gedaan heeft?
Ik ben gisteren langs geweest en ze halen de schouders op als antwoord op mijn mening 'ik ben het er niet mee eens' en kreeg daaropvolgend de reactie dat het voor de jonge duiven was en 'wat moeten we anders?'

quote:
Jij hebt geen katten die buiten komen neem ik aan?
Nee geen huisdieren. Ik heb zo nu en dan wel katten in de tuin, maar daar ga ik geen probleem van maken. Die beesten moeten ontdekken en leven, vind ik.

quote:
Mocht ie het niet weg willen halen, metalen draadje vanaf dat lint naar de grond, aan jouw kant, en het maakt sluiting en werkt niet meer.
Leuke tip, maar sabotage van ingeschakelde werken vind ik wat te ver gaan. Zo pest ik de buren, en pesten voelt absoluut niet fijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:09 schreef RedFever007 het volgende:
wat een pauperzooi met die aftandse schuttingen, containers shots en scheef in de tuin

Struggles in de achterstandsbuurt dit :')
Lekker afgeven op het wel en wee van een ander. Iemand vroeg om foto's. U vraagt, wij draaien.
quote:
Maar goed, op basis van de fotos duidelijk dat buurman dit nooit vanaf eigen terrein gedaan kan hebben (nou ja, alles kan, maar erg waarschijnlijk is het niet)
Zeg maar gerust onmogelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:12 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
huiskatten die en masse vogels afslachten :r
Buurman heeft pas sinds eind vorig jaar de duiventil. Hij wist op voorhand dat de katten er waren.
Dan maak je de keuze 'wat is verstandig' en niet 'ik wil hoe dan ook duiven'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 24-03-2022 09:22:00 ]
pi_204200882
Met het catproof maken van je tuin is niks mis. Maar dat kan ook zonder lelijk veelint op beunhaaswijze geïnstalleerd.
pi_204200893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:27 schreef Stepperoller het volgende:
Met het catproof maken van je tuin is niks mis. Maar dat kan ook zonder lelijk veelint op beunhaaswijze geïnstalleerd.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Op eigen erf is dat prima mogelijk.
pi_204200917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:27 schreef Stepperoller het volgende:
[ afbeelding ]
Wat had je dan verwacht? Je hebt die foto's ook gezien neem ik aan. Behoorlijke teringbende.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:33:47 #147
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204200950
Dan rest je 2 zaken

Woningbouw bellen, en die het laten (laten) weghalen of het zelf lostrekken en over de schutting terug gooien.
Dum de dum
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:45:57 #148
3542 Gia
User under construction
pi_204201112
Overigens houdt dit schriklint de katten niet uit zijn tuin. Als je naar de foto kijkt, dan zie je bij het huis van TS enige ruimte tot de eerste paal, die toch al gauw 7 cm dik zal zijn. Dat geeft katten daar de mogelijkheid om eroverheen te komen. Ze zijn niet achterlijk!
pi_204201231
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Gia het volgende:
Overigens houdt dit schriklint de katten niet uit zijn tuin. Als je naar de foto kijkt, dan zie je bij het huis van TS enige ruimte tot de eerste paal, die toch al gauw 7 cm dik zal zijn. Dat geeft katten daar de mogelijkheid om eroverheen te komen. Ze zijn niet achterlijk!
Wilde dit net posten. Wat te denken van dat schuurtje, katten zijn daar zo overheen. Nog een argument om dit simpelweg te verwijderen.
pi_204201272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Gia het volgende:
Ja vandaar dat ik het ook beunhaasconstructie noemde.
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:01:44 #151
3542 Gia
User under construction
pi_204201293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wilde dit net posten. Wat te denken van dat schuurtje, katten zijn daar zo overheen. Nog een argument om dit simpelweg te verwijderen.
Inderdaad. Een kat springt vanaf de achterschutting van TS zo op het dak van het schuurtje.
Neem aan dat het schriklint ook achter het schuurtje is bevestigd. (wat volgens mij al helemaal niet mag boven openbaar terrein.)
  donderdag 24 maart 2022 @ 10:05:50 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204201337
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2022 08:44 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik las de tekst verkeerd. Ik meende te lezen dat je zusje PTSS had.

Laat mij mijn vraag dan wijzigen:
Vind jij dat je PTSS en jijzelf twee dingen zijn, apart van elkaar?
Nee, maar ik weet wel heel goed dat mijn PTSS ervoor kan zorgen dat mijn brein de dingen echt heel erg verkeerd aan elkaar koppelt.

En ja, ik heb PTSS, ik ben niet PTSS, en sinds mijn EMDR-behandeling kan ik er ook nog eens vrij goed mee omgaan.

Wat ik vooral wilde aangeven is dat je met een PTSS niet altijd kunt vertrouwen op wat je denkt dat gebeurd is, je geest wil nog wel eens een loopje met je nemen, helemaal als het gaat om zaken waar je je aan ergert of die je op een andere manier negatieve energie kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204202618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, maar ik weet wel heel goed dat mijn PTSS ervoor kan zorgen dat mijn brein de dingen echt heel erg verkeerd aan elkaar koppelt.

En ja, ik heb PTSS, ik ben niet PTSS, en sinds mijn EMDR-behandeling kan ik er ook nog eens vrij goed mee omgaan.

Wat ik vooral wilde aangeven is dat je met een PTSS niet altijd kunt vertrouwen op wat je denkt dat gebeurd is, je geest wil nog wel eens een loopje met je nemen, helemaal als het gaat om zaken waar je je aan ergert of die je op een andere manier negatieve energie kosten.
Mijn PTSS is onderdeel van mij en als zodanig is het een eigenschap, want ik raak het toch nooit meer kwijt. Wat je omschrijft als 'een loopje met je nemen' is voor mij dat ik dan een slechte keuze zou maken.
Wat op zijn beurt weer getackeld kan worden door het vooraf af te tasten in beelddenken met de karakterschets van een persoon en of het wel een reële denkwijze omvat.
Ik heb ook EMDR gehad en wat dat voor mij heeft gedaan is de emoties weghalen bij de herinneringen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 24-03-2022 12:27:01 ]
pi_204203976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 10:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Inderdaad. Een kat springt vanaf de achterschutting van TS zo op het dak van het schuurtje.
Neem aan dat het schriklint ook achter het schuurtje is bevestigd. (wat volgens mij al helemaal niet mag boven openbaar terrein.)
Het loopt rondom het gehele perceel dus ook achter. En inderdaad, daarbij wordt gebruik gemaakt van de ruimte boven de tegels van de steeg.
pi_204204986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 14:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het loopt rondom het gehele perceel dus ook achter. En inderdaad, daarbij wordt gebruik gemaakt van de ruimte boven de tegels van de steeg.
Dat mag dus niet.
pi_204205352
quote:
15s.gif Op zondag 20 maart 2022 20:45 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
[..]
[..]
De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries.
Misschien had je Fries moeten leren als je in Friesland woont :') Zelfs als je het niet kan spreken toch op zijn minst om het te verstaan. Dit is toch te triest voor woorden?

quote:
Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.

Ja dit lijkt me iets voor de rijdende rechter. Honden mogen blaffen tenzij je hier onredelijke hinder van ondervindt dan kan de eigenaar via een civiele procedure verplicht worden de honden op bepaalde tijdstippen op te hokken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204207044
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 16:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Misschien had je Fries moeten leren als je in Friesland woont :') Zelfs als je het niet kan spreken toch op zijn minst om het te verstaan. Dit is toch te triest voor woorden?
Hoezo, kun jij ook Gaelic?
Ik kan wel Fries, alleen zijn luide stem en het gezoef over de woorden kan ik niet verstaan.
quote:
[..]
Ja dit lijkt me iets voor de rijdende rechter.
En ik hoef niet op tv.
quote:
Honden mogen blaffen tenzij je hier onredelijke hinder van ondervindt dan kan de eigenaar via een civiele procedure verplicht worden de honden op bepaalde tijdstippen op te hokken.
Dat doet niks want de muren zijn zo dun dat ik zelfs de mensen in dat huis hoor praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 24-03-2022 19:45:36 ]
pi_204211493
quote:
15s.gif Op donderdag 24 maart 2022 19:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Hoezo, kun jij ook Gaelic?
Ik kan wel Fries, alleen zijn luide stem en het gezoef over de woorden kan ik niet verstaan.
[..]
En ik hoef niet op tv.
[..]
Dat doet niks want de muren zijn zo dun dat ik zelfs de mensen in dat huis hoor praten.
Nee ok daar heb je een punt
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 25 maart 2022 @ 01:19:10 #159
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_204211507
Doorknippen, prullenbak, klaar. Na een paar keer geef ie het wel op lijkt me, of komt vragen waarom dat gebeurt is :P
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_204211520
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 01:19 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Doorknippen, prullenbak, klaar. Na een paar keer geef ie het wel op lijkt me, of komt vragen waarom dat gebeurt is :P
Op dit moment zit ik eerder te denken aan het loskoppelen van het materiaal van mijn schutting en het op het dak van zijn hok neer te leggen.

Om vervolgens een briefje in zijn brievenbus te deponeren met de tekst:

"Geachte buurman,
Onlangs heeft u materiaal geïnstalleerd op mijn erf.
Ik heb een gesprek gehad met uw vrouw waarin zij bevestigt dat u de installatie heeft gedaan.
Ik heb mijn onvrede hierover geuit. Hier werd schouderophalend op gereageerd.
Het is nu een paar dagen verder en het bouwwerk ontsiert mijn schutting nog steeds.
De installatie dient uw belang, niet het mijne.
Vandaar ook dat ik de installatie in mijn achtertuin ongedaan heb gemaakt.
Het materiaal heb ik op het dak van uw schuur neergelegd.
Ik heb de verwijdering op zo'n manier gedaan zodat u het materiaal kan hergebruiken. Dan wel op uw erf, en niet het mijne.
Ik schrijf dit briefje om u te informeren nog voordat u besluit, wanneer de duiven uitvliegen, elektriciteit op het systeem te zetten. Lijkt me wel zo eerlijk, want anders heeft u kortsluiting.
Ik wens u dat niet toe.
Even goede vrienden.
Nog een fijne dag toegewenst."

[ Bericht 18% gewijzigd door Metalfrost op 25-03-2022 02:16:06 ]
pi_204211821
Doen :)!
(Y)
  vrijdag 25 maart 2022 @ 08:52:13 #162
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204212649
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 01:23 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Op dit moment zit ik eerder te denken aan het loskoppelen van het materiaal van mijn schutting en het op het dak van zijn hok neer te leggen.

Om vervolgens een briefje in zijn brievenbus te deponeren met de tekst:

"Geachte buurman,
Onlangs heeft u materiaal geïnstalleerd op mijn erf.
Ik heb een gesprek gehad met uw vrouw waarin zij bevestigt dat u de installatie heeft gedaan.
Ik heb mijn onvrede hierover geuit. Hier werd schouderophalend op gereageerd.
Het is nu een paar dagen verder en het bouwwerk ontsiert mijn schutting nog steeds.
De installatie dient uw belang, niet het mijne.
Vandaar ook dat ik de installatie in mijn achtertuin ongedaan heb gemaakt.
Het materiaal heb ik op het dak van uw schuur neergelegd.
Ik heb de verwijdering op zo'n manier gedaan zodat u het materiaal kan hergebruiken. Dan wel op uw erf, en niet het mijne.
Ik schrijf dit briefje om u te informeren nog voordat u besluit, wanneer de duiven uitvliegen, elektriciteit op het systeem te zetten. Lijkt me wel zo eerlijk, want anders heeft u kortsluiting.
Ik wens u dat niet toe.
Even goede vrienden.
Nog een fijne dag toegewenst."
Betrek de woningbouw er nu bij ...

Dossieropbouw. Heel belangrijk.
Dum de dum
pi_204213467
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 01:23 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Zou dat niet doen, kans op escalatie is dan vrij groot. Betrek inderdaad gewoon officiële instanties er bij.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 10:25:32 #164
138876 Andromache
pi_204213509
Betrek de woningbouw er nou bij. Doe nou. Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_204214088
Veel likes ontvangen in dit topic. Mijn dag is weer goed.
U MAD?
pi_204214424
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 06:39 schreef chiren het volgende:
Doen :)!
Dat "saboteren" zou ik nu nog niet doen. Zou 'm in dat briefje een termijn geven om die installatie te verwijderen. En aangetekend versturen.

Zoals iemand hier al zei: "Dossiervorming". Razend belangrijk.
pi_204214629
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 08:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Betrek de woningbouw er nu bij ...

Dossieropbouw. Heel belangrijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou dat niet doen, kans op escalatie is dan vrij groot. Betrek inderdaad gewoon officiële instanties er bij.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 10:25 schreef Andromache het volgende:
Betrek de woningbouw er nou bij. Doe nou. Nee heb je, ja kun je krijgen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 11:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat "saboteren" zou ik nu nog niet doen. Zou 'm in dat briefje een termijn geven om die installatie te verwijderen. En aangetekend versturen.

Zoals iemand hier al zei: "Dossiervorming". Razend belangrijk.
Prima, dan ga ik de woningbouwvereniging nu opbellen.
pi_204214987
Oke dus net telefoontje gepleegd.
Kreeg zo'n automatisch bandje ervoor.

"Welkom bij <naam woningbouwvereniging>
Op dit moment zijn wijn gesloten.
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00u"

Terwijl het nog geen eens 13.00u is :')
  vrijdag 25 maart 2022 @ 12:42:28 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204214999
Het is misschien pauze? Heb je op de website gekeken of er staat dat ze om reden X, Y of Z vandaag niet bereikbaar zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204215034
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:42 schreef Leandra het volgende:
Het is misschien pauze? Heb je op de website gekeken of er staat dat ze om reden X, Y of Z vandaag niet bereikbaar zijn?
Oh ja dat zou ook nog kunnen.
Ik wacht wel tot 13.00u.
pi_204215097
Je kunt dit een aantal kanten op laten gaan.

Of de formele route, via woningbouw etc. Reken erop dat het je veel tijd gaat kosten, en als het uiteindelijk via de rechter loopt ook veel geld.

Of je gaat escaleren, het wegknippen etc. Ruzie met de buren als gevolg. Bedorven sfeer in de buurt.

Waarom zou je het doen? Wat win je ermee? In het beste geval gaat straks die draad over de schuur i.p.v. jouw schutting. Dan heb je nog meer overlast ervan.

Of gaat het je om dat ze in je tuin zijn geweest?
In dat geval: bel nog eens aan. Geef rustig aan dat je het niet fijn vindt dat ze in je tuin zijn geweest en dat ze de draad niet via jouw tuin mogen doen.
pi_204215357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 12:51 schreef MisChrartin het volgende:
Je kunt dit een aantal kanten op laten gaan.
Jup.

quote:
Of de formele route, via woningbouw etc. Reken erop dat het je veel tijd gaat kosten, en als het uiteindelijk via de rechter loopt ook veel geld.
Het kan vlot gaan. Mocht het via de rechter gaan dan gaat het pro deo want ik heb daar recht op.

quote:
Of je gaat escaleren, het wegknippen etc. Ruzie met de buren als gevolg. Bedorven sfeer in de buurt.
Ja dat wil ik zien te vermijden. Voor de rest zijn het wel aardige mensen.

quote:
Waarom zou je het doen? Wat win je ermee? In het beste geval gaat straks die draad over de schuur i.p.v. jouw schutting. Dan heb je nog meer overlast ervan.
Ik neem aan dat dit stukje is getypt ten gevolge van bovenstaand.
Iets wat niet in mijn belang dient is nu gesitueerd in mijn tuin. Mijn tuin, niet die van de buurman.
Wat de buurman op zijn erf doet moet hij zelf weten, ook al is de schuur en dus mijn gezichtsveld straks debet aan het project van de buurman om de rovende katten bij zijn jonge duiven weg te houden.

quote:
Of gaat het je om dat ze in je tuin zijn geweest?
In dat geval: bel nog eens aan. Geef rustig aan dat je het niet fijn vindt dat ze in je tuin zijn geweest en dat ze de draad niet via jouw tuin mogen doen.
Het gaat mij inderdaad om het feit dat de buurman in mijn tuin is geweest.
1. de buurman kwam op het idee om mijn erf deel te laten maken van zijn project
2. vervolgens heeft hij ongevraagd en zonder dat ik het wist toegang verschaft tot mijn tuin
3. op die voet is er een elektrische installatie gemonteerd op de schutting die op mijn erfdeel staat
4. het project ziet er niet uit
5. mijn tuin is nu onderdeel van zijn project
6. iets in mijn tuin dient geenszins mijn belang, alleen dat van de buurman

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 25-03-2022 13:24:06 ]
pi_204216099
is het daadwerkelijk schrikdraad?

daar zitten, afhankelijk van de gemeente, wat regels aan (check apv)
pi_204216133
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:36 schreef mschol het volgende:
is het daadwerkelijk schrikdraad?

daar zitten, afhankelijk van de gemeente, wat regels aan (check apv)
Ja er zit elektriciteit op, op het moment dat de vogels uitvliegen. Ik heb geen idee wanneer dat is.
pi_204216141
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:41 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ja er zit elektriciteit op, op het moment dat de vogels uitvliegen. Ik heb geen idee wanneer dat is.
Daar gelden gewoon regels voor, waar hij zich dus niet aan houdt.
pi_204216329
Wederom geprobeerd te bellen met de woningbouwvereniging.
Weer datzelfde bandje.
"Op dit moment zijn wij gesloten
U kunt ons bereiken op maandag tot en met vrijdag, van 8.30 to 17.00u"

Het is net 15.00u geweest.

Hier kun je toch helemaal niks mee?
@Leandra

[ Bericht 11% gewijzigd door Metalfrost op 25-03-2022 15:16:17 ]
pi_204216446
Gebeld met gemeente over het vrijblijvend inwinnen van de informatie betreffende het schrikdraad en of er mogelijk een APV aan vastzit.
Medewerker snapte het niet helemaal en verbond me door met afdeling Vergunningen.

Na 25+ keer de telefoon over hebben laten gaan, maar besloten om op te hangen.
@mschol @Halcon
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:25:32 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216472
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:09 schreef Metalfrost het volgende:
Wederom geprobeerd te bellen met de woningbouwvereniging.
Weer datzelfde bandje.
"Op dit moment zijn wij gesloten
U kunt ons bereiken op maandag tot en met vrijdag, van 8.30 to 17.00u"

Het is net 15.00u geweest.

Hier kun je toch helemaal niks mee?
@:leandra
En er staat niets op de website van de woningstichting over de bereikbaarheid vandaag?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204216494
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
En er staat niets op de website van de woningstichting over de bereikbaarheid vandaag?
Niks over de bereikbaarheid via telefoon. Er staan wat openingstijden van de fysieke balie maar dat heeft niks met het contact via telefoon te maken lijkt mij.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:29:53 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216514
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niks over de bereikbaarheid via telefoon. Er staan wat openingstijden van de fysieke balie maar dat heeft niks met het contact via telefoon te maken lijkt mij.
Maar ook niets specifiek over vandaag?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204216518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar ook niets specifiek over vandaag?
Helemaal niks.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:43:35 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:30 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Helemaal niks.
Tsja, dan is het zoals het is, maandag weer een kans.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204216641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tsja, dan is het zoals het is, maandag weer een kans.
:s) mja
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:45:30 #184
138876 Andromache
pi_204216645
Da's kut. Maandag wbv weer bellen dat je baalt van de slechte bereikbaarheid, en daarna wat ze in jouw kwestie gaan doen. Evt. nu mailen dat je baalt en dat je maandag dus gaat bellen.

Gemeente nu weer bellen wat dit voor onzin is dat je met een kluitje in het riet gestuurd bent en dat je hierover teruggebeld wil worden.

En daarna even laten rusten en in eigen tuin het leven met een koud witbiertje tegemoet lachen. O ja het moest in het donker nou dan ga je onder een vuilniszak zitten.
pi_204216669
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:45 schreef Andromache het volgende:
O ja het moest in het donker nou dan ga je onder een vuilniszak zitten.
_O- net ook buiten geweest, op zich wel mooi weer.
pi_204217239
Ik deponeer zo een brief in de brievenbus bij de buren;

quote:
<plaatsnaam>, 25 maart 2022

Geachte heer <achternaam buurman>,

Ik heb geprobeerd contact met u te zoeken vanwege een situatie die ontstaan is.
Ik heb hier onvrede over.

Omdat u last heeft van uw aandoening, zo heb ik begrepen van uw vrouw, is er kans dat u wederom niet in staat bent mij bij de deur te woord te staan. Ik heb daarom deze brief geschreven om contact met elkaar te kunnen vergemakkelijken.
Mocht u iets terug willen sturen, dan kan dat op dezelfde manier.

Ik zie dat er wit lint is gespannen in mijn tuin.
Ik hoorde twee dagen geleden van uw vrouw dat u dat gedaan had.
Ik vond het wel apart, want normaal gesproken komt iemand op andermans erf na overleg. Of na een uitnodiging.
En worden er pas dingen veranderd of aangebracht als daar een overeenkomst over gesloten is.

Beide zijn niet gebeurd.

Daarom zou ik graag willen dat u het lint en de bevestigingen die u heeft gebruikt om het lint mee vast te maken, van mijn schutting haalt. Het bouwwerk dient in mijn eigen tuin geenszins mijn belangen.

Natuurlijk wilt u uw jonge duiven beschermen tegen rovende katten. Dat snap ik wel. Maar gebruik dan wel uw eigen erf en niet het mijne.

Wat u op uw erf plaatst/doet mag u zelf weten. Ik heb daar geen inspraak in. Omgekeerd precies hetzelfde.

Gelieve een antwoord terug.

Met vriendelijke groet,

<eigen voornaam en achternaam>
buurman op nummer <huisnummer>

nb: alleen als het pure noodzaak betreft zou u mijn tuin kunnen betreden zonder overleg vooraf, bijvoorbeeld bij brand of andere nood van dergelijke aard
De 'ik' in 'ik heb daar geen inspraak in' heb ik een lettertype groter geschreven en in vet en cursief neergezet. Dit vanwege het feit dat een ander wel inspraak kan hebben in zijn bouwsel. Bijvoorbeeld de woningbouwvereniging, de gemeente of de rechter.
Ik zou niet weten of die boodschap overkomt, maar dat zien we dan wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Metalfrost op 25-03-2022 18:52:12 ]
pi_204219384
Je zou nog een termijn kunnen toevoegen als je het persé met een brief wil afhandelen
pi_204220026
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 19:58 schreef bami_haar het volgende:
Je zou nog een termijn kunnen toevoegen als je het persé met een brief wil afhandelen
Gesprekken aan de deur met de persoon die het gedaan heeft, worden bemoeilijkt door ziekte van de buurman zelf.
Zowel de buurman als ik kunnen daar niks aan doen, en met een brief om e.e.a. uit te leggen worden dingen duidelijker, kan communicatie tussen beide partijen blijven bestaan (kan ook via buurvrouw maar dan zal die haar mening erdoorheen gooien zodat mijn feitelijke bewering veranderd wordt in hun voordeel. Dat wil ik voorkomen) - en kan ik mijn zegje doen direct aan degene die het project deels in mijn achtertuin gestald heeft.
En een brief is zoveel meer waard in een rechtszaak, mocht dat ervan komen.
Maar dan worden zaken als 'huisvredebreuk' en 'vernieling' ook meegenomen.

Verder zou ik geen termijn aan de brief willen hangen. Dit is de eerste directe toenadering met de buurman zélf (ik heb met zijn vrouw bij de deur staan praten).
pi_204223392
Ik heb dus vandaag de brief verzonden, ik vond mijn getypte brief in mijn brievenbus weer terug vannacht, met op de achterkant de opgeschreven tekst:

quote:
Buurman
ik heb jou schutting
waar alle 3 palen
uit goedertrouw aan mijn
Hok vast gezet
en tegen de muur een
paal geslagen en daar . mee
vast gezet ik zal de lint
er af halen morgen en
dan maak ik Jou schutting
van mijn hok en van de paal
dan moet jy even drie nieuwe
palen zetten anders ligt hy plat
Ik sta eerlijk gezegd helemaal perplex van deze reactie.
Ik had gewoonweg niet verwacht dat de buurman mee zou gaan met mijn voornemen het lint te willen verwijderen.
Ik had al helemaal rekening gehouden met het idee dat men er tegenin zou gaan en het geheel zou worden gebombardeerd tot een welles/nietes verhaal waar de (rechts)instanties bij moesten worden gehaald om wie er nou goed en fout bezig zouden zijn.
Dit vanuit de omgang met andere buren in het verleden om aangekaarte problemen op te kunnen lossen.
Zo zie je maar weer.
Allemachtig. :o *O*

@Nobu @Basp1 @Sfancta @Halcon @TheoddDutchGuy @Janneke141 @de_boswachter @Holenbeer @bleiblei @Fe2O3 @Andromache @Whiskers2009 @Document1 @mschol @SgtPorkbeans @Ivo1985 @Jor_Dii @Gia @paulowna @HSG @YoshiBignose @Lienekien @Wiedanwel @Stepperoller @RedFever007 @BlackEyedAngel @MisChrartin @trein2000

Sorry voor deze mass-ping, maar aangezien jullie allen een bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van deze positieve uitkomst ben ik jullie gewoonweg erg dankbaar. En eenieder die ik vergeten ben.

Ik denk dat ik nog even opblijf om vroeg in de ochtend wederom een briefje bij de buurman in de brievenbus te deponeren, met het idee dat ik de schuttingpalen over zou kunnen nemen voor de kostprijs van de palen en evt. bijkomende kosten zodat ze erin kunnen blijven zitten.

Shit man. Ik snap het niet.
Ik snap dit echt niet 8)7 :X oO<
Ik ga zo maar even een potje janken van blijdschap denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfrost op 26-03-2022 04:33:48 ]
pi_204223415
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 03:15 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb dus vandaag de brief verzonden, ik vond mijn getypte brief in mijn brievenbus weer terug vannacht, met op de achterkant de opgeschreven tekst:
[..]
Ik had gewoonweg niet verwacht dat de buurman mee zou gaan met mijn voornemen het lint te willen verwijderen.
Ik had al helemaal rekening gehouden met het idee dat men er tegenin zou gaan en het geheel zou worden gebombardeerd tot een welles/nietes verhaal waar de (rechts)instanties bij moesten worden gehaald om wie er nou goed en fout bezig zouden zijn.
Dit vanuit de omgang met andere buren in het verleden om aangekaarte problemen op te kunnen lossen.
Zo zie je maar weer.

@:nobu @:basp1 @:sfancta @:halcon @:theodddutchguy @:janneke141 @:de_boswachter @:holenbeer @:bleiblei @:fe2o3 @:andromache @:whiskers2009 @:document1 @:mschol @:sgtporkbeans @:ivo1985 @:jor_dii @:gia @:paulowna @:hsg @:yoshibignose @:lienekien @:wiedanwel @:stepperoller @:redfever007 @:blackeyedangel @:mischrartin

Sorry voor deze mass-ping, maar aangezien jullie allen een bijdrage hebben geleverd aan de totstandkoming van deze positieve uitkomst ben ik jullie gewoonweg erg dankbaar. En eenieder die ik vergeten ben.

Ik denk dat ik nog even opblijf om vroeg in de ochtend wederom een briefje bij de buurman in de brievenbus te deponeren, met het idee dat ik de schuttingpalen over zou kunnen nemen voor de kostprijs van de palen en evt. bijkomende kosten zodat ze erin kunnen blijven zitten.

Geen mention gehad :(

Nee zonder dollen. Fijn dat het is opgelost op deze manier!
zie email 27 oktober
pi_204223478
Brief terug:

quote:
<plaatsnaam>, 26 maart 2022

Geachte familie <achternaam buren>,
beste buren,

Ik wil u bedanken voor uw instemming om uw werken van mijn erf te willen verwijderen.

Wat betreft de schutting en de palen –
U heeft volkomen gelijk.
Ik zou graag de palen tegen de kostprijs van u over willen nemen.
En u tegemoet willen komen voor evt. kosten en bloed/zweet/tranen voor het neerzetten hiervan en de bevestiging aan uw schuur.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

<eigen voornaam + achternaam>
Oorspronkelijke versie:

pag. 1
quote:

Geachte familie <achternaam buren>,
beste buren,

Ik wil u bedanken voor uw instemming om uw werken van mijn erf te willen verwijderen.
Aangaande de verdediging van mijn erf ben ik u een uitleg schuldig, vind ik.
Misschien heeft u wel helemaal geen behoefte hieraan.
Ik heb deze dan ook toegevoegd als bijlage met een eigen titelblad.

Wat betreft de schutting en de palen –
U heeft volkomen gelijk.
Ik zou graag de palen tegen de kostprijs van u over willen nemen.
En u tegemoet willen komen voor evt. kosten en bloed/zweet/tranen voor het neerzetten hiervan en de bevestiging aan uw schuur.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

<eigen voornaam + achternaam>
pag 2.
quote:
TITELBLAD BIJLAGE
pag. 3
quote:
Voordat ik op dit adres kwam wonen had ik drie jaar te maken met een instantie van wie ik een woonruimte huurde en mij sturing gaf in allerlei opzichten.
'Begeleid wonen' wordt het ook wel genoemd.

In die tijd had ik te maken met allerlei verschillende buren, aangezien mensen op zo'n locatie komen en gaan. Er wordt wat sturing gegeven en eenmaal dat geleerd te hebben, wordt men geacht weer te vertrekken.
Vastigheid van buren was niet aan de orde en het contact wat ik met ze had ben ik niet over te spreken – ze gaven me allemaal overlast.
En ook de instantie zelf kon er wat van, op het laatst moest de gemeente in de vorm van de gemeentelijke sociale dienst en later zelfs ook een stap hoger, de procesregisseur aan te pas komen om mijn veiligheid in de verstandhouding tussen instantie en mij te kunnen waarborgen. In de vlucht daarvan ben ik hier terecht gekomen.

Van de hak op de tak.

Terugkomend op mijn erf.
Nu ik hier woon en alleen ik recht kan spreken over mijn gehuurde, ben ik geneigd alles wat van 'mij' is, tot op de centimeter te willen verdedigen.
Dit komt voort uit het feit dat bij het begeleid wonen het huurcontract was gebaseerd op het zorgcontract. Met andere woorden, één ding niet goed doen en ik kon het huis uit, zonder te weten waar ik dan terecht zou komen.
Hier komt bij dat mijn contact met de buren aldaar in het verleden niet goed was.
Mijn pestverleden heeft me ook niet bepaald veel goede dingen opgeleverd.

U bent in feite de eerste buren van de 7 verschillende met wie ik redelijkerwijs tot een overeenkomst kan komen.

Ik ben u hier erg dankbaar voor en geeft me weer hoop in mijn eigen toekomst in omgang met anderen.
Ik heb dan ook geëmotioneerd gereageerd op uw reactie van mijn brief.

Het tot op de centimeter willen verdedigen van mijn erf zal een tijd zo blijven, denk ik. Misschien gaat het wel niet helemaal weg. Maar het begin is er.
Uiteindelijk gekozen voor de beknopte versie omdat het vanuit de emotie waar ik in zat was geschreven.
De ervaring leert me dat dat tegen me gaat werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 26-03-2022 05:49:16 ]
pi_204223515
Weer antwoord terug van buren

quote:
die palen die Hoef jy overfenenen (?)
dat zijn Jou palen jij moet
nieuwe palen kopen en dOn
in de grond Zetten en niet
aan mijn Hok als ik fit ben
maak ik de vlechtschut los die Moet
jij zelf Maar weer zetten en Niet aan
Mijn Hok
Dat wordt straks maar palen scoren bij de bouwmarkt.
Weer wat te doen op zaterdag.

Iemand enig idee wat een vlechtschut is?
Google kan maar weinig zeggen hierover.

[ Bericht 5% gewijzigd door Metalfrost op 26-03-2022 06:19:04 ]
  zaterdag 26 maart 2022 @ 06:40:34 #193
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_204223613
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 06:01 schreef Metalfrost het volgende:
Weer antwoord terug van buren
[..]
Dat wordt straks maar palen scoren bij de bouwmarkt.
Weer wat te doen op zaterdag.

Iemand enig idee wat een vlechtschut is?
Google kan maar weinig zeggen hierover.
Hij bedoelt vast de schutting. Aangezien hij op deze tour gaat zou ik eenzelfde brief terug sturen dat jij dan de regenpijp los maakt zodat hij die via zijn eigen erf kan laten lopen.

[ Bericht 14% gewijzigd door eXistence op 26-03-2022 06:45:58 ]
pi_204223618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 06:40 schreef eXistence het volgende:

[..]
Hij bedoelt vast de schutting. Aangezien hij op deze tour gaat zou ik eenzelfde brief terug sturen dat jij dan de regenpijp los maakt zodat hij die via zijn eigen erg kan laten lopen.
Dat is wel een goeie.
Bedankt.
pi_204223702
Brief terug gestuurd:

quote:

Geachte heer <achternaam buurman>,

Ten navolging van uw reactie, naar wat ik eruit kan opmaken is dat u de schutting wil gaan loskoppelen van uw schuur.

Nou ja, prima, als u op deze tour verder wilt.
Dan koppel ik uw regenpijp los van de schuur aangezien deze over de erfgrens in mijn tuin is aangebracht. Uw schuur is gesitueerd op de erfgrens;
<afbeelding van de situatie>
bron: https://vastgoedloep.nl
We kunnen het alsnog ook op een overeenkomst sluiten.
De situatie met de schutting blijft en u houdt deze op de plek waar de palen grond in zijn gegaan, alsmede de bevestiging aan uw schuur.

En ik blijf verder van uw regenpijp af.

Zegt u het maar.

Met vriendelijke groet,

<eigen voornaam+achternaam>
Op dit moment ben ik wel blij dat ik niet de oorspronkelijke versie van het 'dankuwel'-bericht heb gestuurd.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 07:24:08 #196
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204223738
Volgens mij moet jullie gewoon es koffie drinken ;) stukkie gebak erbij en es kijken in die tuin samen. Het is mooi weer daarvoor vandaag :)

Weinig kwaad bloed bij de buren, als ik het goed interpeteer, meer dat jullie elkaar niet goed begrijpen.

Wissel op z'n minsts whatssapp uit want blijkbaar lukt schrijven naar elkaar wel ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door Fe2O3 op 26-03-2022 07:25:01 (Mobiel kut touchkeyboard :)) ]
Dum de dum
pi_204223750
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:24 schreef Fe2O3 het volgende:
Volgens mij moet jullie gewoon es koffie drinken ;) stukkie gebak erbij en es kijken in die tuin samen. Jet is mooi weer daarvoor vandaag :)

Weinig kwaad bloed bij de buren, als ik het goes interpeteer, meer dat jullie elkaar niet goed begrijpen.

Wissel op z'n minsts whatssapp uit want blijkbaar lukt schrijven naar elkaar wel ^^
Dat ik heb ik net geprobeerd met deze aangeboden overeenkomst.
Hij heeft een deel van mijn schutting in zijn tuin en ik zijn regenpijp.

Ik wacht nu op wat zij gaan zeggen.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 07:34:07 #198
256666 leeell
I know you're lonely
pi_204223772
Dit leest als een topic van iemand die beter begeleid had kunnen wonen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_204223774
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:34 schreef leeell het volgende:
Dat kan.
pi_204223780
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:23 schreef Metalfrost het volgende:
Gebeld met gemeente over het vrijblijvend inwinnen van de informatie betreffende het schrikdraad en of er mogelijk een APV aan vastzit.
Medewerker snapte het niet helemaal en verbond me door met afdeling Vergunningen.

Na 25+ keer de telefoon over hebben laten gaan, maar besloten om op te hangen.
@:mschol @:halcon
mentions heb ik uitstaan :)
APV staat vast online, lijkt me 5 minuten zoekwerk?
minder dan 5:
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/
maar zo te zien lukt het met brieven best redelijk

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 26-03-2022 07:42:20 ]
  zaterdag 26 maart 2022 @ 07:46:37 #201
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204223805
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:34 schreef leeell het volgende:
Niet iedereen is zo asertief dat ze direct de buren in elkaar gaan stampen, of de schutting dan zelf maar mollen, of direct een discussie of gesprek aangaan ... dan hoef je niet direct in een begeleidwonen traject te behoren te zitten ...

Ben benieuwd wat eruit komt TS, een goede vriendelijke relatie met de buren is best wel fijn en handig.
Dum de dum
pi_204223821
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:46 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben benieuwd wat eruit komt TS, een goede vriendelijke relatie met de buren is best wel fijn en handig.
Als er uiteindelijk een overeenkomst ligt betreft het behouden van zowel de schutting als de regenpijp, dan ga ik denk ik een fruitmand geven als goeddoener. Buurman is ziek en zieke mensen zijn minder bestand tegen dingen.

Nu heeft ie de situatie wel zelf gecreëerd maar toch..
  zaterdag 26 maart 2022 @ 07:51:16 #203
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204223824
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dat ik heb ik net geprobeerd met deze aangeboden overeenkomst.
Hij heeft een deel van mijn schutting in zijn tuin en ik zijn regenpijp.

Ik wacht nu op wat zij gaan zeggen.
Ik zou wel iets expliciter erin zetten zullen we een bakkie doen en gewoon eens samen kijken. Als je hem niet verstaat kan je dat ook gewoon zeggen. Ik kan ook redelijk plat 'zeelands' verstaan en praten, maar als een iemand uit een donker hoekje full dialect gaat snap ik het meeste ook niet meer :')
Dum de dum
pi_204223828
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:51 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik zou wel iets expliciter erin zetten zullen we een bakkie doen en gewoon eens samen kijken. Als je hem niet verstaat kan je dat ook gewoon zeggen. Ik kan ook redelijk plat 'zeelands' verstaan en praten, maar als een iemand uit een donker hoekje full dialect gaat snap ik het meeste ook niet meer :')
Ik heb daar helemaal geen zin in :')
pi_204224771
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 03:15 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer.

@:nobu @:basp1 @:sfancta @:halcon @:theodddutchguy @:janneke141 @:de_boswachter @:holenbeer @:bleiblei @:fe2o3 @:andromache @:whiskers2009 @:document1 @:mschol @:sgtporkbeans @:ivo1985 @:jor_dii @:gia @:paulowna @:hsg @:yoshibignose @:lienekien @:wiedanwel @:stepperoller @:redfever007 @:blackeyedangel @:mischrartin @:trein2000

Super man. :D
pi_204225070
Mooie wending. Nu nog even een ander poortje erin bij je, en het begint op wat te lijken :D
pi_204225287
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:24 schreef Fe2O3 het volgende:
Volgens mij moet jullie gewoon es koffie drinken ;) stukkie gebak erbij en es kijken in die tuin samen. Het is mooi weer daarvoor vandaag :)

Weinig kwaad bloed bij de buren, als ik het goed interpeteer, meer dat jullie elkaar niet goed begrijpen.

Inderdaad.

En dan te bedenken dat het oorspronkelijke plan was om te gaan saboteren en kortsluiting te creëren en zo. :)
pi_204225575
Feest dus? *O*
pi_204228878
Naar aanleiding van mijn laatste brief is buurman zonet nog bij mijn voordeur geweest.
Er zit blijkbaar een volumeknop op die man en kon ik 'm tijdens dat gesprek verstaan. :')

We zijn overeengekomen (!) dat het lint nu half achter zijn deel van de schutting is geplaatst en hetgeen op de schuur is gemonteerd, blijft.
Hij komt niet aan de al geïnstalleerde schutting en ik kom niet aan zijn regenpijp dat over mijn erf hangt.

Verder heb ik duidelijk gemaakt dat ik niet gediend ben van het idee dat iemand zomaar toegang verschaft op mijn erf. Hij zei dat de vorige buurman daar geen probleem van maakte en ze 'even een bakje koffie drinken' zonder uitnodiging of waarschuwing vooraf best normaal vonden.

Nu zal buurman, voordat hij weer op mijn erf wil komen, eerst aanbellen en vragen of het mag. Kernpunt = bereikt.

Omdat we nu alles in overeenkomst gesloten hebben vind ik het lint minder impact gevend.
Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat de installatie gedaan is, maar dat zal mettertijd vanwege het overeengekomen besluit minder worden. Hoop ik.

Ik heb verder nog een praatje (!) zitten maken met buurman over zijn duiven en in hoeverre hij met de 'sport' verwikkeld is. Blijkt dat hij uit een directe lijn van drie generaties duivenhouders komt en ook aan de familiezijde van zijn vrouw ze niet vreemd zijn met duiven. Het zijn allemaal postduiven en gaat ook meedoen met wedstrijden.
Nou ja, ieder zijn meug. Ik heb een pesthekel aan duiven en zie ze het liefst afgeschoten.

We hebben als beide partijen het effect van een evt. burenruzie weten te keren. Ik ben blij met het resultaat.

Bedankt allen voor het veranderen van mijn mening de afgelopen paar dagen. Ik zat nog steeds in mijn defensieve begeleid wonen mentaliteit maar gelukkig hebben de mensen hier dit weten te keren met redevoering, alternatieven en aanvallen op mijn gedrag. Ik ben jullie dankbaar.

Ik ga me maar eens richten op tuinrenovatie, denk ik. De tuin ziet er niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 26-03-2022 17:35:51 ]
pi_204229286
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:31 schreef Document1 het volgende:
Feest dus? *O*
Feest.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 18:29:28 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204229779
Goed gedaan ^O^
Spoilers!
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 19:23:02 #212
16180 crew  CoolGuy
pi_204230982
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:25 schreef Metalfrost het volgende:
Naar aanleiding van mijn laatste brief is buurman zonet nog bij mijn voordeur geweest.
Er zit blijkbaar een volumeknop op die man en kon ik 'm tijdens dat gesprek verstaan. :')

We zijn overeengekomen (!) dat het lint nu half achter zijn deel van de schutting is geplaatst en hetgeen op de schuur is gemonteerd, blijft.
Hij komt niet aan de al geïnstalleerde schutting en ik kom niet aan zijn regenpijp dat over mijn erf hangt.

Verder heb ik duidelijk gemaakt dat ik niet gediend ben van het idee dat iemand zomaar toegang verschaft op mijn erf. Hij zei dat de vorige buurman daar geen probleem van maakte en ze 'even een bakje koffie drinken' zonder uitnodiging of waarschuwing vooraf best normaal vonden.

Nu zal buurman, voordat hij weer op mijn erf wil komen, eerst aanbellen en vragen of het mag. Kernpunt = bereikt.

Omdat we nu alles in overeenkomst gesloten hebben vind ik het lint minder impact gevend.
Ik ben het er nog steeds niet mee eens dat de installatie gedaan is, maar dat zal mettertijd vanwege het overeengekomen besluit minder worden. Hoop ik.

Ik heb verder nog een praatje (!) zitten maken met buurman over zijn duiven en in hoeverre hij met de 'sport' verwikkeld is. Blijkt dat hij uit een directe lijn van drie generaties duivenhouders komt en ook aan de familiezijde van zijn vrouw ze niet vreemd zijn met duiven. Het zijn allemaal postduiven en gaat ook meedoen met wedstrijden.
Nou ja, ieder zijn meug. Ik heb een pesthekel aan duiven en zie ze het liefst afgeschoten.

We hebben als beide partijen het effect van een evt. burenruzie weten te keren. Ik ben blij met het resultaat.

Bedankt allen voor het veranderen van mijn mening de afgelopen paar dagen. Ik zat nog steeds in mijn defensieve begeleid wonen mentaliteit maar gelukkig hebben de mensen hier dit weten te keren met redevoering, alternatieven en aanvallen op mijn gedrag. Ik ben jullie dankbaar.

Ik ga me maar eens richten op tuinrenovatie, denk ik. De tuin ziet er niet uit.
Goed bezig.

Die laatste 2 zinnen heb ik net smakelijk om gelachen. Het staat er zo droog als 'afsluiter' van het hele debacle. :P
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:34:17 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204231195
Goed bezig!
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 26 maart 2022 @ 20:40:48 #214
138876 Andromache
pi_204232578
Topvent!!! Echt respect voor hoe je je voor onze draaien om de oren hebt opengesteld. Echt, voor vrijwel iedereen wordt alles makkelijker tussen buurtgenoten als je nog met elkaar kunt praten en een bakkie koffie kunt doen. Dit is echt waardevol Metalfrost, kijk of je kunt blijven investeren in een goede burenrelatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Andromache op 26-03-2022 22:19:46 ]
pi_204232673
Mooi topic dit. En mooi gehandeld!
  zondag 27 maart 2022 @ 14:52:14 #216
3542 Gia
User under construction
pi_204240036
Fijn dat het is opgelost.
pi_204240217
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 20:40 schreef Andromache het volgende:
Topvent!!! Echt respect voor hoe je je voor onze draaien om de oren hebt opengesteld. Echt, voor vrijwel iedereen wordt alles makkelijker tussen buurtgenoten als je nog met elkaar kunt praten en een bakkie koffie kunt doen. Dit is echt waardevol Metalfrost, kijk of je kunt blijven investeren in een goede burenrelatie.
@Metalfrost als dit geen neuken wordt!!!!!!!!!!!!!
pi_204240328
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:16 schreef Sfancta het volgende:

[..]
@:Metalfrost als dit geen neuken wordt!!!!!!!!!!!!!
Daar is/was dit topic niet voor bedoeld.
pi_204240414
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2022 15:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Daar is/was dit topic niet voor bedoeld.
Sneaky edit was sneaky :@
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 15:58:00 #220
16180 crew  CoolGuy
pi_204240540
Dicht op verzoek van TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')