Ik kan niet tekenen met rechts.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:51 schreef Nobu het volgende:
Maak even een paint dan, met deze beschrijving kan niemand iets.
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.quote:Op zondag 20 maart 2022 18:40 schreef Metalfrost het volgende:
Mijn vraag is: mag de heer zomaar zonder mijn toestemming mijn tuin betreden om dergelijke zaken te kunnen uitvoeren?
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.(mits afgesloten blijkbaar, TS heeft het over een hek wat opeens open stond)quote:Op zondag 20 maart 2022 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Andermans tuin betreden is niet verboden. Zonder toestemming zaken op (of boven) iemands erf verwijderen of toevoegen is in elk geval niet de bedoeling, maar de meeste mensen lossen dat gewoon op met de buren en niet met de woningstichting.
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh andermans tuin zonder toestemming betreden valt gewoon onder huisvredebreuk.
Je voortuin is meestal niet afgesloten.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In dat geval stel ik voor dat we alle postbodes en pakketbezorgers de gevangenis in gooien.
De man in kwestie spreekt blijkbaar geen Nederlands.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
Goh wat is het lastig om even aan te bellen hé
Aanbellen en engels praten. Of Duits. Of handen en voeten.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De man in kwestie spreekt blijkbaar geen Nederlands.
Wat moet je dan?
Ja ja, sorry hoor wat een onzin weer.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aanbellen en engels praten. Of Duits. Of handen en voeten.
Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ja, sorry hoor wat een onzin weer.
Ik zou er ook geen geduld voor hebben hoor.
Gewoon woningstichting bellen TS.
Aanbellen en kijken of 'ie Engels, Duits of zo spreekt. En anders even met je handen uitleggen dat die draad daar niet hoort.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat moet je dan?
Uhuh mooi man.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
Ja. Ben ook van mening dat je het beste eerst iets gewoon met elkaar probeert op te lossen in plaats er meteen een juridische discussie van te maken of er anderen bij te halen.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moet jij weten. Ik vind het raar dat je voor zoiets een topic of dit forum opent ipv eerst even een bak thee te drinken of bord baklava op te vreten met de buurman. En dan wel direct janken bij de woningbouw. Dat is pas sneu.
quote:Op zondag 20 maart 2022 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat moet je dan?
quote:Op zondag 20 maart 2022 19:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Aanbellen en engels praten. Of Duits. Of handen en voeten.
De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries. Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja ja, sorry hoor wat een onzin weer.
Ik zou er ook geen geduld voor hebben hoor.
Gewoon woningstichting bellen TS.
quote:
blijkbaar niet goed genoeg tegen je buurmanquote:Op maandag 21 maart 2022 17:05 schreef Metalfrost het volgende:
Het heeft een functie dat het de tuin kan afsluiten.
Nee inderdaadquote:Op maandag 21 maart 2022 17:11 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
blijkbaar niet goed genoeg tegen je buurman
Ik weet niet of er elektriciteit op zit. Dat maakt het gevaarlijk.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:15 schreef Halcon het volgende:
Dat het gevaarlijk is lijkt me wat ver gezocht allemaal.
Dan zouden er waarschuwingsbordjes moeten staan. En sowieso moet het dan op zijn erfgrens staan en zal het ook wel niet zo dicht langs de stoep mogen.quote:Op maandag 21 maart 2022 17:47 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik weet niet of er elektriciteit op zit. Dat maakt het gevaarlijk.
quote:Op maandag 21 maart 2022 17:55 schreef Alloch87 het volgende:
Ik heb echt een geweldig idee... Je zou even bij de buurman aan kunnen bellen en het overleggen!
Geniaal toch, hoe kom ik er op!
quote:Op zondag 20 maart 2022 20:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
[..]
De man spreekt erg luid en in zo'n dik dialect in de Friese taal dat ik 'm in het Nederlands niet kan verstaan, al ben ik zelf ook Fries. Het is alsof de heer over de woorden heen zoeft. Hierdoor wordt communicatie ronduit moeilijk.
'Buurman niet kunnen verstaan' is hierop afgeleid.
Ik heb hier omtrent het gehuil van hun hond als zij zelf van huis zijn ook een klacht bij hem neergelegd en tips gegeven om het gehuil te doen verminderen. Hier is niks mee gedaan en daarnaast gaven ze de buren aan de andere zijde (rijtjeshuis) de schuld van de overlast.
Ook met dat in het achterhoofd wordt serieuze omgang bemoeilijkt.
Dan gewoon doorknippen, over de schutting flikkeren en de buren aan de andere kant de schuld gevenquote:
Er zijn meerdere dingen gaande:quote:Op maandag 21 maart 2022 21:52 schreef Leandra het volgende:
Verder is het imho prima mogelijk dat draad te monteren zonder in de tuin van TS te komen, het is wel makkelijker vanuit de tuin van TS, dat staat buiten kijf.
Naar mijn weten mag ik die schuur aan mijn kant paars schilderen omdat het mijn kant van de tuin betreft en daar heeft de buurman niks op in te brengen. Ook mag hij dit niet veranderen zonder mijn toestemming.quote:Overigens mag je om onderhoud te plegen ook gewoon in de tuin van de buurman staan als dat anders niet lukt, dus als hij zijn schuurtje wil beitsen kan TS hem niet zomaar weigeren dat vanuit zijn tuin te doen.
Dat is correct. Waar Leandra op doelt is bijvoorbeeld het schilderen van zijn eigen schuur. Dat mag en kun je niet zomaar weigeren (5:56 BW)quote:Op maandag 21 maart 2022 22:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Er zijn meerdere dingen gaande:
1. het hok staat op de erfgrens en in mijn optiek is alles wat daar naast zit, op mijn erf, dus die regenpijp en nu ook dat draad
2. het draad is deels gemonteerd op mijn schutting die op mijn erf staat
3. buurman is ongevraagd op mijn erf geweest
4. buurman voert ongevraagd dingen uit op mijn erf wat bij zijn tuin hoort, niet de mijne
5. het ziet er niet uit
[..]
Naar mijn weten mag ik die schuur aan mijn kant paars schilderen omdat het mijn kant van de tuin betreft en daar heeft de buurman niks op in te brengen. Ook mag hij dit niet veranderen zonder mijn toestemming.
Kut, ik ben het eens met bowa.quote:Op zondag 20 maart 2022 19:45 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Buurman is zonder toestemming mijn tuin binnengestapt, legio dingen veranderd en aangebracht op mijn erf zonder dat ik ervan wist en zonder dat ik het wilde.quote:Op maandag 21 maart 2022 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is nou feitelijk/daadwerkelijk je probleem?
Alles van bovenstaand, omdat het a) niet hoort b) respectloos is c) inbreuk doet op mijn leefsituatie en d) ik de rommel van een ander niet op mijn erf wil hebben.quote:Wat is voor jou onacceptabel en waarom?
Weet ik veel.quote:Hoe is dit het snelst een eenvoudigst op te lossen zonder bijkomende problemen?
Ik schrik hier eerlijk gezegd een beetje van. Natuurlijk is het niet goed en behoorlijk aso wat buurman doet. Maar om nou meteen te praten in termen van het fortificeren van een tuin, het plegen van mogelijk strafbare feiten en in een soort van staat van algehele woede te ontsteken zonder dat je überhaupt het gesprek bent aangegaan gaat absoluut niet helpen als je daar nog een beetje normaal en relaxed wil wonen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 01:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Buurman is zonder toestemming mijn tuin binnengestapt, legio dingen veranderd en aangebracht op mijn erf zonder dat ik ervan wist en zonder dat ik het wilde.
[..]
Alles van bovenstaand, omdat het a) niet hoort b) respectloos is c) inbreuk doet op mijn leefsituatie en d) ik de rommel van een ander niet op mijn erf wil hebben.
[..]
Weet ik veel.
ook als reactie op @:de_boswachter
In mijn optiek is communicatie met de buurman nadat hij het heeft aangebracht niet mogelijk omdat hij niet gevraagd heeft om veranderingen te mogen doen op mijn erf. Dan wordt er een grens gepasseerd, namelijk dat er bewust voor gekozen is om het verbale met het non-verbale te willen verruilen.
Dan is de volgende stap: de meningen van anderen. Hoe zouden zij het doen. Daar is dit topic voor bedoeld.
Derde stap is het inzamelen van informatie, deels door dit topic en zelf googelen wat wettelijk wel en niet mag.
De daaropvolgende en hopelijk laatste stap is contact opnemen met de woningbouw.
Zal deze laatste toegeven dat het mijn erfgrens is die gepasseerd is, deze het zwart op wit als bewijsstuk naar me toe laten mailen. Vervolgens sloop ik de boel eraf en gooi ik het door de brievenbus van de buurman, met een kopie van het bewijsstuk. Wellicht dat ik dan ook de regenpijp eraf haal en een idem terugkeer naar eigenaar laat plaatsvinden.
Acties hierop volgend: tuin verder ontoegankelijk maken, hek vervangen en hier twee sloten op zetten in plaats van één. Sowieso hufterproof maken. Katten in mijn achtertuin maakt me niet uit. Vind ik wel leuk eigenlijk.
Buurman zoekt het verder maar uit met zijn achterlijke rotvogels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |